quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
GOH GEK HE!?!quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:12 schreef Def1987 het volgende:
zit het nog steeds dwars bij je ofzo?
Ja dusquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
GOH GEK HE!?!
Ferrari komt met alles weg.. Boete her en der, vermanende woorden..
Ajb huillie/quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef Trystar het volgende:
Maak van nieuwtjes topic maar uithuil topic.
Er is een nette OP met veel info, maar hier is het vanaf de TT gelijk prijs.
Niets mis met de titelquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:48 schreef Sally het volgende:
Wat een topictitel, sorry hoor... Zelfs ik als overtuigd niet-Ferrari-fan vind het wel errug ver gaan zo
Lieve schat, ik heb gewoon de code gebruikt uit de OP van het vorige topic.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
TT deugt niet, OP gaat over Spanje, terwijl er komend weekend toch echt op Monza gereden wordt. Gaat veel goed hier.![]()
En dat terwijl het gewoon een nieuwtjestopic is.
Treintje rijden is inderdaad de enige en eerlijke manier. Met dat treintje rijden zul je met elkaars gedachten moeten spelen, voorspellen wat iemand zal doen en je auto er -compleet- tussen moeten zetten. Niet met een halve auto ruimte opeisen en janken als de deur wordt dichtgegooid. Zie Webber en Kovalainen; het was onvermijdelijk dat Webber de deur dicht zou gooien. Hij verwachtte hem immers niet van zo ver en zo lang hij voor ligt, bepaalt hij zijn eigen lijn. De discussie dat elk persoon een beetje ruimte zou geven om een aanrijding te voorkomen is een ander verhaal: Kovalainen was tijdens die actie aan het remmen, hij kan moeilijk ''harder'' remmen om de aanrijding te voorkomen. Webber verwachtte hem niet. Had Webber hem wel verwacht dat hij als een kamikazepiloot zou komen aanremmen en hem voorbij laten, dat was het ook geen eerlijke inhaalactie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 06:30 schreef Atreidez het volgende:
Blijkbaar vind jij het treintje rijden van sommige races leuk, en vooral zoals de sport hoort te zijn Hij zat er half naast (ja, er zijn nog coureurs die proberen in te halen). Als ie had geremd had Raikonen met ze achterwiel over ze vleugel heen gereden, itt tot wegsturen over de vluchtzone.. Check onboard beelden maar;
Ik vind lange OP's per definitie overbodig en volgens mij is er nog nooit een FOK!ker van Google gebanned. Maar ik heb dat hele Spaanse deel weggehaald.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n OP komt van een FOK!wiki en die kun je zelf aanpassen
Het gaat er in die lange OP juist om dat je info terug kan vinden over de afgelopen topic en even een samenvatting van de teams en kalender enzo. En die lange OP is een volgende pagina weer verdwenenquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind lange OP's per definitie overbodig en volgens mij is er nog nooit een FOK!ker van Google gebanned. Maar ik heb dat hele Spaanse deel weggehaald..
Ik heb alles op 1 pagina.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Het gaat er in die lange OP juist om dat je info terug kan vinden over de afgelopen topic en even een samenvatting van de teams en kalender enzo. En die lange OP is een volgende pagina weer verdwenen
Ik mis overigens topic nummer 31 in de OP? En nog een paar racetopics, maar goed dat is geen ramp natuurlijkIemand vergeten de wiki aan te pasen
Oh, en inmiddels mag de teamsamenstelling wel onderhand naar 2009![]()
![]()
Dat, en het feit dat degene waarop de overtreding plaatsvond zich 1 ronde erna zelf in een muur boorde.. Als Kimi nou nog als tweede was gefinished had ik kunnen begrijpen dat ze zo nodig een straf moesten uitdelen na de uitslag.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:19 schreef kepler het volgende:
het feit dat er al zoveel verschillende meningen bestaan over het incident van afgelopen weekend, zegt al genoeg over hoe onduidelijk de overtreding was.
Of het waar is of niet, weet ik niet, maar er zijn (imho) verdacht veel 'twijfelachtige' beslissingen (sinds het aantreden van Mosley als baas van de FIA) in het voordeel van Ferrari uitgevallen.quote:
Een paar minuten lang 'Hamilton is God' in 20 verschillende varianten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:58 schreef Atreidez het volgende:
Wat was Olav's commentaar trouwens, tijdens t incident.. Ik had alleen een Canadian Sports Channel presentator, en die dacht dat t om een achterblijver ging
volgens mij ben ik die enige die dat niet gehoord heeftquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een paar minuten lang 'Hamilton is God' in 20 verschillende varianten.
Oog -en oorkleppen zijn veelvoorkomende verschijnselen bij Hamilton fans.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:24 schreef kepler het volgende:
[..]
volgens mij ben ik die enige die dat niet gehoord heeft
ja, of misschien was ik gewoon aan het genieten van de race en lette ik niet zoveel op het commentaarquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oog -en oorkleppen zijn veelvoorkomende verschijnselen bij Hamilton fans.
Het was ook maar een grapje.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of het waar is of niet, weet ik niet, maar er zijn (imho) verdacht veel 'twijfelachtige' beslissingen (sinds het aantreden van Mosley als baas van de FIA) in het voordeel van Ferrari uitgevallen.
[ulr=http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/26/special-fiarrari/] Hier zijn nog een paar voorbeelden[/url].
En daarbij, Ferrari is het enige team dat betaald wordt (ca. 80 miljoen dollar) voor het tekenen van het Concorde Agreement. Ook al iets raars. Net alsof met Ferrari niet kwijt wil in het F1 kampioenschap en bang is om Ferrari te verliezen als ze een verkeerde beslissing (lees: tegen Ferrari) nemen.
Ongetwijfeld zal het niet zo zijn en is dat mijn eigen conspiracy theorie, maar al die discutabele beslissingen neigen wel erg in die richting.
Net zoals jouw post totaal niets bijdraagt aan dit topic en allerminst constructief te noemen is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Na de gebeurtenissen had ik een sterkte TT verwacht voor het nieuwe topic. Dit is een beetje afgezaagd en slapjes...
Dat zou dus gaan om een inhaalactie in de busstop, terwijl dat verderop op de baan is dan het ongeluk van Raikonenquote:Glock: "Ik heb niet ingehaald onder geel"
09 september 2008
Timo Glock begrijpt niets van de 25 seconden straf die hij na de Belgische Grand Prix heeft gekregen. Volgens de wedstrijdleiding had de Duitser Mark Webber ingehaald terwijl er gele vlaggen werden gezwaaid voor de gecrashte Kimi Raikkonen. Door de straf verloor hij de achtste plek en het daarbij behorende punt.
"Ik was erg teleurgesteld toen ik hoorde dat ik de achtste plaats had verloren", zei Glock. "Ik had tijdens de laatste ronden erg hard gevochten voor die positie. Gezien de omstandigheden tijdens de race was een puntje een erg goed resultaat geweest. Ik was dus zeker niet blij toen me verteld werd dat ik een straf had gekregen."
"Ik weet zeker dat ik niets verkeerd heb gedaan", vervolgde de Toyota-rijder. "Het was vrij duidelijk dat Mark een heel ander tempo reed. Ik was veel sneller op de natweerbanden en hij moest veel eerder dan mij in de ankers voor de Bus Stop-chicane. Bovendien hing daar volgens mij alweer een groene vlag."
Glock laat verder weten dat het team zich zal neerleggen bij deze straf.
quote:McLaren in beroep tegen straf Hamilton
McLaren heeft dinsdag officieel protest aangetekend tegen de straf die Lewis Hamilton heeft gekregen na afloop van de Grand Prix van België. Zo heeft het Britse team laten weten. Hamilton kwam in Spa als eerste aan de finish, maar kreeg na de race 25 seconden straf, omdat hij de chicane had afgesneden.
Hamilton sneed de chicane af in de slotfase van de race, tijdens een fel gevecht met Ferrari-coureur Kimi Raikkonen. De Brit probeerde Raikkonen in te halen, maar werd daarbij naar eigen zeggen helemaal naar de buitenkant van de bocht gedwongen. Hamilton had de keuze tussen een botsing en het afsnijden van de chicane. Hij koos voor het laatste en kwam op het rechte stuk van start-finish iets voor de Ferrari terecht. Hierop liet hij even het gas los om de positie terug te geven aan Raikkonen, waarna hij meteen een nieuwe, succesvolle inhaalmanoeuvre plaatste in La Source.
McLaren-directeur Martin Whitmarsh liet in een persverklaring weten: "We kunnen hierbij bevestigen dat we officieel protest hebben aangetekend tegen de beslissing van de stewards, na eerder al een intentie hiertoe bij de FIA te hebben ingediend."
Hamilton deed nog eens zijn kant van het verhaal: "Tegen het einde van de race kwam ik steeds dichter bij Kimi. Met nog drie ronden te gaan was ik dichtbij genoeg om een inhaalmanoeuvre te plaatsen bij het ingaan van de laatste chicane. Ik wist iets voor hem te komen bij het aanremmen van de chicane. Hij vocht terug in het tweede deel van de bocht, maar liet daarbij geen ruimte meer voor mij over. Het enige wat ik kon doen om een botsing te voorkomen, was de bocht afsnijden. Daarbij kwam ik voor Kimi terecht, waarna ik even van het gas ging om hem weer voor mij te laten. Het team gaf me ook de opdracht om Kimi weer te laten passeren, maar toen had ik dat al gedaan. Kimi kwam als eerste over start-finish en ging 6,7 kilometer per uur harder dan ik."
"Nadat ik Kimi volledig voorbij had laten gaan, stak ik over van de linkerkant naar de rechterkant van de baan en passeerde ik Kimi weer. Ik viel hem aan in de binnenkant van de eerste bocht en remde hem daar succesvol uit", besloot Hamilton.
Een belangrijke reden om in beroep te gaan tegen de tijdstraf van 25 seconden, is het feit dat de wedstrijdleiding eerder nog had laten weten dat Hamilton de positie op een correcte manier aan Raikkonen had teruggegeven. Whitmarsh zei hierover: "Vanaf de pitmuur hebben we nog aan de wedstrijdleiding gevraagd of ze tevreden waren over de manier waarop Lewis de positie aan Kimi had teruggegeven. Tot twee keer toe zeiden ze dat dit op een goede manier was gebeurd. Als de wedstrijdleiding op dat moment had laten weten dat ze twijfels hadden bij de actie van Lewis, hadden we hem direct de opdracht gegeven om Kimi opnieuw voorbij te laten."
Pas na de finish van de Belgische Grand Prix maakten de stewards bekend de actie van Hamilton in onderzoek te nemen. Later in de avond werd bekend dat Hamilton een straf van 25 seconden kreeg, waardoor hij terugviel naar de derde plaats. Felipe Massa werd uitgeroepen tot winnaar en Nick Heidfeld werd tweede.
Zoveel verschillende meningen zijn er niet. Ik zal ze even allemaal op een rij zetten voor je:quote:het feit dat er al zoveel verschillende meningen bestaan over het incident van afgelopen weekend, zegt al genoeg over hoe onduidelijk de overtreding was.
NEE, WANT DAAR ZAT KIMI!!!!! LOLLEREINZ111!!!!quote:En vosss, blinde kip, hij had die bocht echt wel gehaald hoor
geel wordt toch gegeven in een bepaalde sector? Misschien viel dat stukje net in die sector?quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:10 schreef Atreidez het volgende:
De stewards krijgen nog meer commentaar trouwens
[..]
Dat zou dus gaan om een inhaalactie in de busstop, terwijl dat verderop op de baan is dan het ongeluk van Raikonen
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngehaald-onder-geel/
Jaja, lekker zeker van zijn zaak.quote:Glock:Ik heb niet ingehaald onder geel Ik begrijp niets van de straf Ik weet zeker dat ik niets verkeerd heb gedaan Volgens mij alweer een groene vlag Het team zich zal neerleggen bij deze straf
TEKEN hem nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:08 schreef HPoi het volgende:
TEKEN de petitie om de FIA te overtuigen dat de Stewards namens de FIA een foute beslissing hebben genomen.
http://www.petitiononline.com/belgp08/petition.html
Nu al meer dan 25.000 handtekeningen! (Worldwide)
quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:58 schreef Atreidez het volgende:
Wat was Olav's commentaar trouwens, tijdens t incident.. Ik had alleen een Canadian Sports Channel presentator, en die dacht dat t om een achterblijver ging
Ja en de volgende dag zegt ie weer dat het niets wordt. Het is maar hoe de wint waait bij Alonso.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso: \"Renault kan vierde worden\"
Het vertrouwen van Alonso is er weer.
(Bijna) iedereen is het erover eens dat hij voordeel had bij het afsnijden van de chicane. De vraag is alleen of hij zijn gewonnen plek (voldoende) heeft teruggegeven. En of hij nu daarvoor bestraft is of alleen voor het afsnijden van de chicane zoals hier gesuggereerd wordt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:32 schreef NED het volgende:
[..]
Zoveel verschillende meningen zijn er niet. Ik zal ze even allemaal op een rij zetten voor je:
1). Lewis had voordeel door het afsnijden van de chicane
2). Lewis had geen voordeel door het afsnijden van de chicane
Volgens mij zijn dat toch echt zo een beetje alle meningen die er zijn hoor
[..]
NEE, WANT DAAR ZAT KIMI!!!!! LOLLEREINZ111!!!!![]()
![]()
!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |