Vorige week niet, toen was ik er niet. Dus ik moet mijn beklag inhalen.quote:Op zondag 7 september 2008 20:45 schreef B_ernd het volgende:
Je klaagt echt elke x als dit tv programma op tv is. Je hoeft het niet te kijken!
Die kut polen moeten maar eens gewoon Nederlands leren.quote:
Ik had er net een topic over gemaakt maar die ging dichtquote:
quote:Geef die mongolen een taalcursus man
Het ist not Allowed to anrufen when sie aan het driven bent.
Grapje zeker
Of op z'n minst Engels of Duits. Hoe kunnen die lui hier een lading afleveren als ze alleen pools spreken vraag ik me af. Met gebarentaal?quote:Op zondag 7 september 2008 20:54 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Die kut polen moeten maar eens gewoon Nederlands leren.
Muwoa heb ook een paar dagen bij de receptei van een bedrijf gewerkt, die chauffeurs spraken ook enkel Pools/Russisch en dan hadden ze hier ook maar iemand die dat een beetje had geleerd om te kunnen communicerenquote:Op zondag 7 september 2008 20:57 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Of op z'n minst Engels of Duits. Hoe kunnen die lui hier een lading afleveren als ze alleen pools spreken vraag ik me af. Met gebarentaal?
hij moet eens een ongeluk krijgen, of een gigantische boete krijgen, waardoor hij snapt, het moet goedkoper worden.quote:Op zondag 7 september 2008 20:58 schreef gers het volgende:
ik moet steeds kotsen als ik die Spee zie
quote:
Ik vraag me af waar-die al het geld aan heeft uitgegeven dan, niet aan nieuwe wegen, niet aan verbeteringen op knooppunten, puur en alleen maar nieuwe spaarpotjes in de berm langs de snelweg dan?quote:Op zondag 7 september 2008 21:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
De beurs van ome Koos is leeg
LEVENSGEVAARLIJK!
Wat is dat voor tekentje?quote:Op zondag 7 september 2008 20:47 schreef appelsjap het volgende:
het is ook echt een kut overdreven programma, de NL politie is ook zo overdreven -_-
Valt ook wel weer mee. Menig Nederlander doet het niet beter.quote:
Wat moet hij dan zeggen?quote:Op zondag 7 september 2008 22:18 schreef Yankee_One het volgende:
"We hebben beelden van u, daar willen we u graag mee confronteren"
Die gast van het KLPD moet zelf geconfronteerd worden met zn irritante uitspraken
Verder goed programma en de politie heeft in 90% van de gevallen hard gelijk
Wat deed ie dan? Had ik even gemist.quote:Op zondag 7 september 2008 22:36 schreef Stephan123 het volgende:
Die preview van volgende week isSurveillant: Ja ik heb een fout gemaakt en dan wat, ik kan zo een prent uitschrijven
welke lettergreep van PRE-VIEW snap je niet ?quote:Op zondag 7 september 2008 22:45 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Wat deed ie dan? Had ik even gemist.
Dat is volgende week pas te zien, sherlock.quote:Op zondag 7 september 2008 22:45 schreef Sanderrrr het volgende:
Wat deed ie dan? Had ik even gemist.
Maniakkenquote:Op zondag 7 september 2008 22:50 schreef B.E.D het volgende:
Ik vind het een heerlijk programma.
Lekker vanuit de luie stoel kijken hoe die maniakken van de weg worden geplukt, en hoe ze vervolgens gaan klagen op de politie.
Eigen schuld, dikke bult.
Zou me niets verbazen als koos dat er persoonlijk uitgeknipt heeftquote:Op zondag 7 september 2008 22:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
welke lettergreep van PRE-VIEW snap je niet ? [ afbeelding ]
Heb ik serieus nog nooit gehoord bij wegmisbruikers.quote:Op zondag 7 september 2008 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ze gaan ook altijd 35246547685443543478 trajectmetingen doen, totdat ze eindelijk een snelheid hebben geklokt waarbij het rijbewijs kan worden ingenomen
"Zal ik een stopteken geven?"
"Eerst nog ff een trajectmeting hoor, nu kunnen we het rijbewijs nog niet afpakken"
ze zeggen dat niet letterlijk, maar de oplettende kijker weet dat ze dat wel denken!quote:Op zondag 7 september 2008 23:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb ik serieus nog nooit gehoord bij wegmisbruikers.
Ja sneue bedoeling datquote:Op zondag 7 september 2008 23:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
ze zeggen dat niet letterlijk, maar de oplettende kijker weet dat ze dat wel denken!
En moet je nagaan, vorige week waren er 2 gasten in een zwarte Ford Ka die wegreden voor de politie vanaf de Ring (A10) naar de binnenstad van Amsterdam, de bestuurder ontsnapt en de bijrijder zet een ongelooflijke grote muil op. Het valt me op dat de politie tegen dat soort mensen een toontje lager zingt, terwijl als je erkent dat je fout zit ze bij wijze van spreke het mes nog een paar keer om willen draaienquote:Op zondag 7 september 2008 20:42 schreef Koploperkopper het volgende:
Alvast bij voorbaat dit topic, ik denk dat we 'em nodig zullen hebben.
Meteen al de betutteling van die vrouw in die Alto, ze erkent dat ze het verkeerd deed, had ze niet moeten doen, "we willen u even 'confronteren".Kom op zeg, is ze op heterdaad betrapt met het leegpikken van een juwelierszaak of heeft ze even op het allerlaatste moment een afslagje meegepikt. "Levensgevaarlijk".
Shit, was dat vanavond...quote:Op zondag 7 september 2008 20:43 schreef swarmahoer het volgende:
komt dat stukje met die 5 feraries vandaag? mn videorecorder is kapot en moet zo weg, kan iemand het opnemen ?
Gelukkig hebben we YouTube nog.quote:Op maandag 8 september 2008 01:44 schreef FFnog het volgende:
[..]
Shit, was dat vanavond...
Heb ik dan ook gemist, jammer dat je dat niet op internet kunt bekijken want het is geen publieke omroep he...
De turborotonde, de schrik van elke vrouw!quote:Op zondag 7 september 2008 21:47 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat is er nog meer dusdanig drastisch verandert dat er nou echt perse een 5-jaarlijkse cursus moet komen?
quote:
Laatst vond ik het ook al zo vreemd dat ze de snelheid voor correctie gebruikten als argument om het rijbewijs in te nemen. Na correctie zou die persoon niet meer dan 50km/h te hard gereden hebben, voor correctie wel... Maar daar hoor je ze dan niet over, het is natuurlijk weer spectaculair om te laten zien dat iemands rijbewijs ingenomen werd. Blik op de weg was wat dat betreft helemaal anders, was toen ook een keer een auto te zien die 40km/h te hard reed, maar die lieten ze gewoon gaan omdat er verder geen verkeer en dus geen gevaar was... Die figuren in wegmisbruikers zouden die persoon beschouwen als een grotere crimineel dan Holleeder...quote:Op maandag 8 september 2008 07:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik blijf het belachelijk vinden dat ze zelf wel zonder sirene over de weg mogen scheuren in de achtervolging. Net zo gevaarlijk! En het valt me ook op dat ze vaak die metingen doen in het nadeel van de bestuurder. Zo nemen ze niet altijd het gemiddelde op momenten dat ze iemand zijn rijbewijs dan niet af kunnen pakken.
Hij dreef wat bejaarden op?quote:Op maandag 8 september 2008 01:38 schreef Xbox_360 het volgende:
Ze lieten eerst iemand zien die behoorlijk aan het kleven was. Ze hadden het over een absurde snelheid terwijl de man in kwestie 130 km/h reed op de snelweg. Lijkt me een vrij normale snelheid toch?
Serieus?quote:Op maandag 8 september 2008 10:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Laatst vond ik het ook al zo vreemd dat ze de snelheid voor correctie gebruikten als argument om het rijbewijs in te nemen. Na correctie zou die persoon niet meer dan 50km/h te hard gereden hebben, voor correctie wel...
Inderdaad, ze zetten alle wegmisbruikers neer als een stel criminelen. Het erge vind ik nog wel dat ze zo hun best doen om boetes uit te delen voor de verkeersveiligheid, maar als er dan iemand word doodgereden door iemand die te hard reed en alcohol op had dan staat is die straf niet in verhouding met een boete die je zou krijgen voor te hard rijden of alcohol.quote:Maar daar hoor je ze dan niet over, het is natuurlijk weer spectaculair om te laten zien dat iemands rijbewijs ingenomen werd. Blik op de weg was wat dat betreft helemaal anders, was toen ook een keer een auto te zien die 40km/h te hard reed, maar die lieten ze gewoon gaan omdat er verder geen verkeer en dus geen gevaar was... Die figuren in wegmisbruikers zouden die persoon beschouwen als een grotere crimineel dan Holleeder...
Bij slechts een paar meter tussenafstand is 130 wel absurd te noemen.quote:Op maandag 8 september 2008 01:38 schreef Xbox_360 het volgende:
Ze lieten eerst iemand zien die behoorlijk aan het kleven was. Ze hadden het over een absurde snelheid terwijl de man in kwestie 130 km/h reed op de snelweg. Lijkt me een vrij normale snelheid toch?
Die klote bejaarden rijden ook steeds in de weg.quote:Op maandag 8 september 2008 10:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Bij slechts een paar meter tussenafstand is 130 wel absurd te noemen.
Dat je bromfietsers op de rijbaan kun tverwachten en dat alle bestuurders van rechts voorrang hebben is een behoorlijk significante wijziging t.o.v. de praktijk toen ik m'n rijbewijs haalde.quote:Op zondag 7 september 2008 21:47 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat ik trouwens wel mooi vind is het voorbeeld wat ze erbij pakte voor die 5-jaarlijkse opfriscursus, haaientanden uit 1990, dat is dus bijna 20 jaar geleden.......juist ja.En verder? Wat is er nog meer dusdanig drastisch verandert dat er nou echt perse een 5-jaarlijkse cursus moet komen?
Ze laten daarna dan wel de video zien van dat gevaarlijke en ontverantwoordelijke gedrag.quote:Op maandag 8 september 2008 10:23 schreef CoolGuy het volgende:, en dat alles vanuit het oogpunt van veiligheid.
Ja leuk, maar volgens mij mis je mijn puntquote:Op maandag 8 september 2008 11:20 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ze laten daarna dan wel de video zien van dat gevaarlijke en ontverantwoordelijke gedrag.
Volgens mij mis je zijn sarcasmequote:Op maandag 8 september 2008 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja leuk, maar volgens mij mis je mijn puntMijn punt is dat er vanuit het oogpunt van veiligheid iemand gewezen moet worden op zijn onverantwoordelijke gedrag op de weg, maar om dat te kunnen doen dient de surveillance eerst dezelfde snelheid aan te nemen, anders houden ze 'm nooit bij.
Dus om 1 auto te wijzen op zijn rijgedrag moet er eerst een 2e auto hetzelfde rijgedrag gaan vertonen. Dat lijkt me niet echt veiliger.
Dat viel me ook wel eens op. Soms lijkt het alsof ze tijd en afstandsmeting gelijktijdig starten en stoppen. Dan meten ze hun éigen gemiddelde snelheid.quote:Op zondag 7 september 2008 23:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt, is dat iedereen in dat programma zegt dat ze helemaal niet in de gaten hadden dat ze zo hard reden. Los van het feit of dat nu wel of niet zo is, zou het er ook wel eens op kunnen duiden dat de agenten de meting nogal eens in het nadeel van de verdachte beinvloeden. De agenten bedienen immers de provida, wat een afgeleide is van de oude trip track. In beginsel geldt het principe dat de snelheid afhankelijk is van de verstreken tijd en de afgelegde weg, maar wat als de agenten hun afgelegde weg korter meten dan die van de verdachte? Die meetmomenten kunnen onafhankelijk van elkaar ingevoerd worden.
Tijd voor een geijkt en rechtsgeldig GPS systeem voor iedere bestuurder ter verweer tegen snelheidsovertredingen (of om aan te tonen dat jouw auto daar nooit geweest is) zou ik zo zeggen.
Met dat verschil dat ook de ongemerkte auto's van de videosurveillance wel degelijk beschikken over sirene + lichtsignalen, en die ook gebruiken wanneer het anders echt te gevaarlijk wordt.quote:Op maandag 8 september 2008 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja leuk, maar volgens mij mis je mijn puntMijn punt is dat er vanuit het oogpunt van veiligheid iemand gewezen moet worden op zijn onverantwoordelijke gedrag op de weg, maar om dat te kunnen doen dient de surveillance eerst dezelfde snelheid aan te nemen, anders houden ze 'm nooit bij.
Dus om 1 auto te wijzen op zijn rijgedrag moet er eerst een 2e auto hetzelfde rijgedrag gaan vertonen. Dat lijkt me niet echt veiliger.
Voor hun geldt ook dat hun niet kunnen weten wat die auto voor hun gaat doen.... Al heb je nog zo'n goede opleiding gehad dit stuk blijft een aanname die je moet maken en heel autorijdend Nederland wordt aangesproken op dit feit wanneer ze ook te hard rijden.quote:Op maandag 8 september 2008 12:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Met dat verschil dat ook de ongemerkte auto's van de videosurveillance wel degelijk beschikken over sirene + lichtsignalen, en die ook gebruiken wanneer het anders echt te gevaarlijk wordt.
En daarnaast hebben surveillanten die dit soort werk doen een aparte rij-opleiding gehad, met specifieke aandacht voor het op deze manier door het verkeer bewegen.
ja uhu. geloof toch niet alles wat ze zeggen man. Waar kan je die cursus volgen? Dan ga ik hem ook doen!!quote:Op maandag 8 september 2008 12:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En daarnaast hebben surveillanten die dit soort werk doen een aparte rij-opleiding gehad, met specifieke aandacht voor het op deze manier door het verkeer bewegen.
Ja leuk, ik kan mijn auto prima onder controle hebben, maar je kunt nooit weten wat een andere weggebruiker gaat doen. Op het moment dat iemand er vandoor gaat na een stopteken dan gebruiken ze dat ja. Maar op het moment dat ze een trajectmeting moeten doen dan gebruiken ze dat niet, en dan nemen ze wel degelijk de snelheid van de overtreder aan, en rijden daarmee dus ook (veel) te hard.quote:Op maandag 8 september 2008 12:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Met dat verschil dat ook de ongemerkte auto's van de videosurveillance wel degelijk beschikken over sirene + lichtsignalen, en die ook gebruiken wanneer het anders echt te gevaarlijk wordt.
Inderdaad! Belerend het vingertje opheffen en vertellen hoe gevaarlijk het is, maar dat zelf 'in de naam der wet' wel mogen. Alsof het dan niet meer gevaarlijk is, omdat ze zogenaamd 'een opleiding' hebben gehad. Kom zeg. Met 160 over de snelweg is gevaarlijk. 2 auto's met 160 over de snelweg is nog veel gevaarlijker, rijopleiding of niet.quote:Op maandag 8 september 2008 13:10 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Voor hun geldt ook dat hun niet kunnen weten wat die auto voor hun gaat doen.... Al heb je nog zo'n goede opleiding gehad dit stuk blijft een aanname die je moet maken en heel autorijdend Nederland wordt aangesproken op dit feit wanneer ze ook te hard rijden.
Het grootste deel van die opleiding bestaat nou net uit het leren inschatten van gedragingen van anderen, en het zorgen dat je altijd alternatieven blijft houden, mocht iemand je duidelijk niet gezien hebben.quote:Op maandag 8 september 2008 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja leuk, ik kan mijn auto prima onder controle hebben, maar je kunt nooit weten wat een andere weggebruiker gaat doen. Op het moment dat iemand er vandoor gaat na een stopteken dan gebruiken ze dat ja. Maar op het moment dat ze een trajectmeting moeten doen dan gebruiken ze dat niet, en dan nemen ze wel degelijk de snelheid van de overtreder aan, en rijden daarmee dus ook (veel) te hard.
Leuk dat ze 'een opleiding' hebben gehad, maar ik geloof er niet zo in. Je kunt leren je eigen voertuig onder controle te houden, maar op het moment dat een lamzak besluit zonder te kijken zn wagen naar links te gooien dan zit je er tegen aan hoor, opleiding of niet.
Duh...;. zo'n rijopleiding heb ik niet meer nodig, rij ze nu al zoek.quote:Op maandag 8 september 2008 13:12 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
ja uhu. geloof toch niet alles wat ze zeggen man. Waar kan je die cursus volgen? Dan ga ik hem ook doen!!
Die krijg je als je dat werk gaat doen. Ik weet dat het moeilijk is om te geloven dat agenten misschien wel eens iets meer geleerd hebben dan jij, maar het is toch echt zo.quote:Op maandag 8 september 2008 13:12 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
ja uhu. geloof toch niet alles wat ze zeggen man. Waar kan je die cursus volgen? Dan ga ik hem ook doen!!
Ga bij de verkeerspolitie, dan mag je hem ook doenquote:Op maandag 8 september 2008 13:12 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Zoek een instructeur, en vraag om de opleiding. DAT is an sich het probleem niet. Alleen mag JIJ de opleiding niet op de openbare weg doen (en agenten wel) en mag je het geleerde alleen binnen de geldende verkeersregels in de praktijk brengen.quote:Op maandag 8 september 2008 13:26 schreef InTrePidIvity het volgende:
KoosSpee schermt inderdaad altijd met het feit dat de agenten een speciale rijopleiding gehad hebben en het daardoor geoorloofd is om zo achter een overtreder aan te gaan.
Maar als je kan bewijzen dat je een volleerd coureur bent met de betreffende licenties, dan ben je alsnog de lul![]()
Waarom zijn die opleidingen niet beschikbaar voor normale burgers?
quote:Op maandag 8 september 2008 13:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het grootste deel van die opleiding bestaat nou net uit het leren inschatten van gedragingen van anderen, en het zorgen dat je altijd alternatieven blijft houden, mocht iemand je duidelijk niet gezien hebben.
Die opleiding is niet simpel, en gaat een behoorlijk stuk verder dan een slipcursusje van een middag.
Ben ik niet geschikt voor, mijn opa was goed in de oorlog.quote:Op maandag 8 september 2008 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga bij de verkeerspolitie, dan mag je hem ook doen
quote:Op maandag 8 september 2008 13:44 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ben ik niet geschikt voor, mijn opa was goed in de oorlog.
Die verf is gladder dan asfalt, zeker wanneer het regent (zoals in het filmpje).quote:Op maandag 8 september 2008 13:39 schreef rival het volgende:
en die agent bij die arme dame in die alto!
ja als je op dat witte vlak je rem erop houd, dan draai je zo een rondje hoor
En dan met zo'n Alto (lekker licht, smalle bandjes -> nul komma nul grip op die natte verf) sta je inderdaad zo achterstevoren.quote:Op maandag 8 september 2008 13:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Die verf is gladder dan asfalt, zeker wanneer het regent (zoals in het filmpje).
Inderdaad. Dan op een lege snelweg net zo lang wachten tot ze kunnen graaien. Als het dan zo gevaarlijk is, zet die chauffeur dan meteen aan de kant. Maar kennelijk is het niet zo gevaarlijk, even nog iets hoger scoren. Desnoods een piekmeting pakken!quote:Op zondag 7 september 2008 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ze gaan ook altijd 35246547685443543478 trajectmetingen doen, totdat ze eindelijk een snelheid hebben geklokt waarbij het rijbewijs kan worden ingenomen
"Zal ik een stopteken geven?"
"Eerst nog ff een trajectmeting hoor, nu kunnen we het rijbewijs nog niet afpakken"
Nou, blijkbaar is de rijopleiding die jan met de pet krijgt inferieur, want er is blijkbaar een opleiding die het een stuk veiliger maakt om te hard door het verkeer te bewegen. Dan stel ik voor dat de rijopleidingen zoals die nu gegeven worden aangepast worden, zodat de nadruk veel meer op anticiperen gelegd wordt.quote:Op maandag 8 september 2008 13:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Zoek een instructeur, en vraag om de opleiding. DAT is an sich het probleem niet. Alleen mag JIJ de opleiding niet op de openbare weg doen (en agenten wel) en mag je het geleerde alleen binnen de geldende verkeersregels in de praktijk brengen.
Persoonlijk vind ik dit een beetje ongefundeerde kritiek op het programma (en de surveillanten). Iedere agent mag tot op zekere hoogte verkeersregels overtreden wanneer dit voor zijn taakuitvoering nodig is.
M.i. valt het onopvallend volgen van (extreme) overtreders daar zeker onder. Bovendien ontslaat het de agenten zeker niet van hun plicht om anderen niet in gevaar te brengen.
Begrijp me niet verkeerd, Wegmisbruikers vind ik redelijk sensatie-zoekend, die dwerg die het presenteert een irritante, arrogante en betweterige eikel, en Spee al helemaal een jankbal eerste klas. Maar naar de surveillanten gaan wijzen met een huilerig "jamaar hij reed ook te hard" vind ik een kleuterschool-argumentatie.
Jan met de pet zat al vanaf zijn 6e op crossbrommer en op 12e op echte crossmotor in een wedstrijjd.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar is de rijopleiding die jan met de pet krijgt inferieur, want er is blijkbaar een opleiding die het een stuk veiliger maakt
Nou, misschien gaat deze opleiding 90% van het gepeupel wel boven de pet. En dan krijg je weer het gejank dat examens te moeilijk zijn, dat autorijden tenslotte wel je recht is... En meer van dat gepiep.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar is de rijopleiding die jan met de pet krijgt inferieur, want er is blijkbaar een opleiding die het een stuk veiliger maakt om te hard door het verkeer te bewegen. Dan stel ik voor dat de rijopleidingen zoals die nu gegeven worden aangepast worden, zodat de nadruk veel meer op anticiperen gelegd wordt.
Want blijkbaar kan het wel. Immers, het is verboden om 160 te rijden, maar op het moment dat dat 'moet' om er iemand anders op te wijzen dat ie te hard rijdt, dan is dat verantwoord, omdat hij toevallig 'een opleiding' gehad heeft.
Nou dan zeg ik, geef iedereen een betere rijopleiding, met meer inzicht in anticiperen. Lijkt me vele betere optie. Dan haal je wellicht niet de incidentele persoon van de weg, want voor iedere persoon die wordt aangehouden rijden er 50 te hard (als het niet meer is). Dan pak je het probleem structureel aan. Lijkt me een goeie optie.
Ach dat is wel zo'n bullshit. Er zitten genoeg kuttekoppen achter het stuur van die auto's die zich ineens heel wat voelen. Als je je erin verdiept kom je nog mooi verhalen tegen, van die omhooggevallen paardenlulletjes die met hun zogenaamde supermanopleiding op een afstand van meer dan 500 meter kunnen schatten dat een auto met 160 over een viaduct rijdt bijvoorbeeld (welke niet eens haak op de snelweg loopt, maar in een hoek van 70 graden ofzo, beïnvloed de waarneming nogal). Of op 800 meter afstand kunnen inschatten dat de afstand tussen twee auto's voor 'm gelijk blijft (net alsof je een verschil van tientallen meters dan ziet...nee dus. Maar voor de gemiddelde snelheid maakt wel uit). En dan op die afstand met hun supermanlaserinfrarooddetectieogen ook nog kunnen zien dat er tussen auto 1 en 2 hooguit 4 à 5 meter zit. Flikker toch opquote:Op maandag 8 september 2008 12:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat is sowieso onzin, als mensen dat zeggen. Autorijden is geen recht. Kun je het niet, dan ga je maar lopen. Van mij mogen ze de rijexamens nog drie keer zo zwaar maken als dat ze nu zijn. Voor mijn part in etappes. Op je 18e lessen voor voertuigbeheersing, en bijvoorbeeld drie jaar laten een inzichtexamen. Haal je dat niet, is het einde verhaal.quote:Op maandag 8 september 2008 14:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, misschien gaat deze opleiding 90% van het gepeupel wel boven de pet. En dan krijg je weer het gejank dat examens te moeilijk zijn, dat autorijden tenslotte wel je recht is... En meer van dat gepiep.
Echt wel. 2 josti's zie je nog wel. in ieder geval zie je meer spullen onder de achteruitkijk spiegel als normaal. Dus bij daglicht moet je gewoon even opletten bij het inhalen van auto's. Een tijdje geleden haalde ik er nog 1 in. Lekker gas terug nemen en zwaaien als ze nogmaals voorbij kwamen. Een lol dat ik en mijn bijrijder hadden. Alleen hadden deze geen cameraploeg bij zich.quote:Op zondag 7 september 2008 23:54 schreef TerroRobbie het volgende:
Zou je die 4 josti's + camera's in die wagen niet zien?
quote:Op maandag 8 september 2008 13:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Die verf is gladder dan asfalt, zeker wanneer het regent (zoals in het filmpje).
en jij hebt met regen graag superbrede banden dus?quote:Op maandag 8 september 2008 13:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En dan met zo'n Alto (lekker licht, smalle bandjes -> nul komma nul grip op die natte verf) sta je inderdaad zo achterstevoren.
En die 2 'josti's' jullie zeker uitlachen dat je je snelheid liet zakken voor hun TomTom op de ruit?quote:Op maandag 8 september 2008 14:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Echt wel. 2 josti's zie je nog wel. in ieder geval zie je meer spullen onder de achteruitkijk spiegel als normaal. Dus bij daglicht moet je gewoon even opletten bij het inhalen van auto's. Een tijdje geleden haalde ik er nog 1 in. Lekker gas terug nemen en zwaaien als ze nogmaals voorbij kwamen. Een lol dat ik en mijn bijrijder hadden. Alleen hadden deze geen cameraploeg bij zich.
Waarom?quote:Op maandag 8 september 2008 22:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou maar toch, *ergens* moet je een grens trekken. Een maximum snelheid van 120km/u is gewoon 120km/u, niet harder. Iedereen maakt zijn regels in het verkeer zeg.![]()
Zit je in te halen met eigenlijk ook al te hard (130km/u) zit er een achter je te drukken dat je aan de kant moet, en nadat je naar rechts gaat geeft die malloot direct gas tot 150. Hallo, 120 mag je maar!!!!!!!!
Waarom altijd zo hard, waarom altijd maar de regels overtreden? x
En anders gewoon subtiel edoch uiterst vlot er rechts voorbij gaan en lekker door planken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:36 schreef Boschkabouter het volgende:
Blijft een lamme tak na het inhalen van een vrachtwagen met 100km.h op de linkerbaan plakken wil ik ze nog wel eens vriendelijk verzoeken dmv groot licht aan de kant te gaan.
quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Net als die gast die wat sportief reed met die motor. Reed wat te hard. Maar reed verder prima, had zijn voertuig goed onder controle.
Leren ze daar ook hun reactietijd van 1 seconde te verminderen tot bovenmenselijke prestaties? Zo niet, dan is het aantal meters dat zo'n superagent aflegt in die eerste seconde voor het remmen evengroot als bij een eenvoudige burger Alto-rijder.quote:Op maandag 8 september 2008 13:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Die krijg je als je dat werk gaat doen. Ik weet dat het moeilijk is om te geloven dat agenten misschien wel eens iets meer geleerd hebben dan jij, maar het is toch echt zo.
1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:36 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Waarom?
1) Je bent sneller van A naar B.
2) Vanwege de hogere snelheid blijf je alerter (omdat je ook wel eens moet inhalen etc)
3) Het is leuker dan duf in een treintje te rijden
En een optioneel punt 4: Als je harder dan de snelheidslimiet rijdt hebben (normale) mensen niet de neiging je in te halen. Als je 60 rijdt op een eenbaansweg waar je 80 mag (wat legaal is) word je ingehaald, wat de veiligheid over het algemeen niet ten goede komt.
je moet niet zoveel boekjes lezen en eens je reactiesnelheid laten testen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 05:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Leren ze daar ook hun reactietijd van 1 seconde te verminderen tot bovenmenselijke prestaties?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:22 schreef PDOA het volgende:
Die Koos Spee is ook veels te vaak in beeld met zijn belerende kutsmoel!
1) Er zijn idd ook stoplichten op de snelwegquote:Op dinsdag 9 september 2008 08:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.
2) Daarom hebben ze in het verleden de maximumsnelheid al verhoogd van 100 naar 120. Dus dat 'sneller rijden dan toegestaan' is al gelegaliseerd tot 20km/h.
3) Met 120km/h vrachtwagens inhalen noem ik niet 'duf treintje'.
En daarbij rijdt het vaak lekkerder, als iedereen in een duf treintje naar de linkerbaan gaat om een vrachtwagen die een kilometer voor je rijdt in te halen, gewoon op de rechterbaan. Geen gestress van op tijd je rem intrappen om kop-staartaanrijding te voorkomen, of mensen die nog tussenvoegen terwijl het eigenlijk niet past.
4) Je noemt 2 situaties: Harder dan de maximumsnelheid, en zachter dan de maximumsnelheid rijden. Maar als je gewoon 80 rijdt waar je 80 mag, en iedereen doet dat, heb je geen last van inhalen hoor.
1) Enkel bij een eventueel verkeerslicht aan het einde van de afrit ben je je tijdwinst al kwijt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
1) Er zijn idd ook stoplichten op de snelweg
2)Je mag in het buitenland ook overal 120, dus in Nederland mag je in principe langzamer dan toegestaan
3) Ik vind het lekker om 150 te rijden als er ruimte is (let op: ALS ER RUIMTE IS). Waarom zou je 100 gaan rijden op een totaal lege snelweg?
4) Probleem is dat niet iedereen dat doet.
mensen als jij op de linkerbaan verpesten wel een hoop winstquote:Op dinsdag 9 september 2008 08:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.
1) Nee hoor, je bent gewoon 5 minuten eerder bij het stoplicht, waar je maximaal 3 minuten voorstaatquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:35 schreef Walter81 het volgende:
[..]
1) Enkel bij een eventueel verkeerslicht aan het einde van de afrit ben je je tijdwinst al kwijt.
2) In Nederland mag je gewoon 120. Hard zat.
3) Als je er 100 ipv 120 mag rijden zal het vast een reden hebben. (geluidsoverlast ivm snelweg door woonwijk/Veiligheid door de wegsituatie/...)
4) Langzaamrijders moeten ze óók bekeuren vind ik. Net als de hardrijders.
Jij ziet ze vliegen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.
Dat is gewoon een half uur pure tijdswinst.
Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
2) jij stelt dat je in Nederland eigenlijk 100 mag, maar dat ze dat hebben opgehoogd dat 120 om hardrijders tegemoet te komen. En daar reageer ik op.
Je hebt vast een heel bijzondere auto! Als je harder gaat rijden, liggen Nijmegen en Rotterdam opeens 30 kilometer minder ver uit elkaarquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.
Jij gafquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)
als antwoord opquote:2) Daarom hebben ze in het verleden de maximumsnelheid al verhoogd van 100 naar 120. Dus dat 'sneller rijden dan toegestaan' is al gelegaliseerd tot 20km/h.
Dus daaruit kan je nou niet echt concluderen wat jij nu zegt.quote:2) Vanwege de hogere snelheid blijf je alerter (omdat je ook wel eens moet inhalen etc)
Rij je terug in de tijd ofzo?quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
10tallen jaren geleden was er geen max snelheidquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij ziet ze vliegen.
Nijmegen - Rotterdam is 150 km,
quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:29 schreef rival het volgende:
je moet niet zoveel boekjes lezen en eens je reactiesnelheid laten testen.
die ene seconde is gemiddeld.
Hmmm, gek genoeg is meneer agent totaal niet gevoelig voor deze argumenten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
als je goed oplettend bent zou je een reactietijd van 0.1 seconden moeten hebben
Weinig kans, dan ga je er maar rechts langs. Voor figuren zoals jij ga ik dus echt niet aan de kant.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Kopbal het volgende:
Heerlijk man. Lekker bumperkleven op die linkerbaan. 170 rijden en iedereen die in je weg komt wegpesten dmv seinen met het grote licht + knipperlicht naar links.
volgens de regels behoor je rechts te rijden als je niet inhaalt. dus dat doe je niet voor figuren nee, maar omdat dat zo hoortquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:44 schreef Frasier het volgende:
[..]
Weinig kans, dan ga je er maar rechts langs. Voor figuren zoals jij ga ik dus echt niet aan de kant.
0.1 voordat je je realiseert dat je je voet van je gas moet halen en je rem in trappen. Dan kost het nog tijd om je voet op je rem te plaatsen en in te trappen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
als je goed oplettend bent zou je een reactietijd van 0.1 seconden moeten hebben
Dat is dan heel jammer. Maar als ik zelf op de rechterbaan rij en ik rij al 140/150 en er komt zo'n knuppeltje aan in z'n gti'tje met 180 en knipperend en al dan trapt ie maar op de rem of gaat er rechts langs of voor mijn part dwars door me heen maar aan de kant ga ik toch echt niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:46 schreef rival het volgende:
[..]
volgens de regels behoor je rechts te rijden als je niet inhaalt. dus dat doe je niet voor figuren nee, maar omdat dat zo hoort
Als je zelf niet aan het inhalen bent behoor je gewoon rechts te rijden. En al helemaal als iemand anders jou wilt inhalen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:51 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dat is dan heel jammer. Maar als ik zelf op de rechterbaan rij en ik rij al 140/150 en er komt zo'n knuppeltje aan in z'n gti'tje met 180 en knipperend en al dan trapt ie maar op de rem of gaat er rechts langs of voor mijn part dwars door me heen maar aan de kant ga ik toch echt niet.
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:53 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Als je zelf niet aan het inhalen bent behoor je gewoon rechts te rijden. En al helemaal als iemand anders jou wilt inhalen.
Held op sokken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.
Ik had laatst ook zo'n gast, in een sjonnie-Calibraquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.
Dat soort types moet je gewoon even opnieuw opvoeden, ze zitten thuis teveel onder moeders` plak dus denken ze roadwarrior te kunnen spelen
dit alles kan gedaan zijn binnen .35quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:48 schreef Walter81 het volgende:
[..]
0.1 voordat je je realiseert dat je je voet van je gas moet halen en je rem in trappen. Dan kost het nog tijd om je voet op je rem te plaatsen en in te trappen.
als ik dit zo lees ben jij niet bezig met de doorstroming van het verkeer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat soort types moet je gewoon even opnieuw opvoeden, ze zitten thuis teveel onder moeders` plak dus denken ze roadwarrior te kunnen spelen
Dan klopt je berekening zo mogelijk nog minderquote:
Het is geen berekening, het is ervaring.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan klopt je berekening zo mogelijk nog minder.
Dit noemen ze een : "knee-down"quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Die 3 cabrio's die wat te hard maar totaal niet gevaarlijk reden werd al een "dollemansrit" genoemd
Net als die gast die wat sportief reed met die motor. Reed wat te hard. Maar reed verder prima, had zijn voertuig goed onder controle.
Hoe heeft die Turk gelijk dan?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:59 schreef Meki het volgende:
dat de klagers gelijk hebben .
de politie moet niet zo hekserig doen
Tsja. Die mafkees gedraagt zich als een klein kind, dus dan behandel je hem als een klein kind. Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Hoe heeft die Turk gelijk dan?
Die agent die het uitlegt is alleen wel heel belerend.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:32 schreef PDOA het volgende:
"De maniak lijkt lak te hebben aan de max. snelheid van 120km, want hij rijdt nu wel 123km, iets wat absoluut niet is toegestaan op deze weg!!!! Deze levensgevaarlijke situatie zal weldra tot ongelukken leiden, dus de wegpiraat wordt naar de kant gehaald alwaar Joop en Jaap hem een vette prent zullen uitreiken voor zijn rijgedrag!!!!!"
Whehe, de SBS-journalistiek is inderdaad vaak tenenkrommendquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:32 schreef PDOA het volgende:
"De maniak lijkt lak te hebben aan de max. snelheid van 120km, want hij rijdt nu wel 123km, iets wat absoluut niet is toegestaan op deze weg!!!! Deze levensgevaarlijke situatie zal weldra tot ongelukken leiden, dus de wegpiraat wordt naar de kant gehaald alwaar Joop en Jaap hem een vette prent zullen uitreiken voor zijn rijgedrag!!!!!"
ook niet afgelopen zondag die vrouw in die alto?quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Whehe, de SBS-journalistiek is inderdaad vaak tenenkrommend. Maar goed, ik kan me niet herinneren vaak medelijden te hebben gehad met de ontvanger van de boete
.
Van dat geld kan ze nóg wel zo'n auto kopenquote:Op woensdag 10 september 2008 09:00 schreef rival het volgende:
[..]
ook niet afgelopen zondag die vrouw in die alto?
ben je volwassen en moet je het al doen met een alto, en dan voor zoiets een dikke vette prent van 150 euro ofzo!
quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:32 schreef PDOA het volgende:
quote:De weg deel je met een heleboel anderen die misschien niet zo goed kunnen rijden.
quote:Op woensdag 10 september 2008 10:02 schreef noutie het volgende:
Als je te hard rijdt, dan breng je jezelf en anderen in gevaar. Logisch dus dat hierop gecontroleerd en waar nodig gehandhaafd wordt.
De weg deel je met een heleboel anderen die misschien niet zo goed kunnen rijden. Om ongelukken te vermijden moet je je gewoon beperken tot maneuvres die anderen verwachten. Veelal zijn deze maneuvres gelijk aan de maneuvres die zijn toegestaan volgens de wegenverkeerswet :-).
ter info, voorbeelden van toegestane maneuvres:snelheid tot 50 km/h binnen de bebouwde kom, wanneer er geen extra beperkingen gelden; links inhalen van een trager voertuig wanneer hier voldoende ruimte voor is; snelheid tot 120 km/h op een autosnelweg, wanneer er geen extra beperkingen gelden.
Ook dátquote:Op woensdag 10 september 2008 10:05 schreef BobbyB het volgende:![]()
[..]Misschien moeten die dan gewoon de weg niet op.
Feit is dat ze er wel zijn!quote:Op woensdag 10 september 2008 10:05 schreef BobbyB het volgende:Misschien moeten die dan gewoon de weg niet op.
helaas merk je dat dagelijksquote:Op woensdag 10 september 2008 10:02 schreef noutie het volgende:
De weg deel je met een heleboel anderen die misschien niet zo goed kunnen rijden.
Nou kijk, snelheid word vaak gezien als gevaarlijk, maar het is juist de combinatie van mensen die eigenlijk niet goed kunnen rijden die het gevaar veroorzaakt. Als iedereen nu eens wat beter op elkaar zou inspelen, z'n kop eens op de weg houdt in plaats van z'n (telefoon)gesprek, autoradio of navigatie dan zou dat al zoveel ellende schelen.quote:
Ja en? Dan moeten ze die lui lekker van de weg afhalen. Zij zijn net zo goed een gevaar op de weg als een hardrijder. En wellicht moeten ze het verkeersexamen nog strenger maken. Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat iedere idioot maar een rijbewijs kan halen of soms zelfs bij een pak boter krijgt. Sommigen hebben totaal geen inzicht, reactie vermogen etc etc. Waarom zij dan niet bekeurd worden en van de weg gehaald worden is mij echt een raadsel. Vooral niet wanneer de heer Spee zo loopt te hameren op verkeersveiligheid.quote:
het zijn juist de trage die mij afsnijdenquote:Op woensdag 10 september 2008 10:20 schreef noutie het volgende:
Het enige geluk hierbij is wel dat de veel mensen die veel te hard rijden, ook kleven, afsnijden etc. Komt nog een deel van de boetes bij de juiste mensen.
ik ben er nog nooit op geknalt nee!quote:Op woensdag 10 september 2008 10:24 schreef noutie het volgende:
daar kan je dan gelukkig wel gemakkelijk op anticiperen
dit heb ik ook wel eens gezien ja.quote:Op zondag 7 september 2008 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Oh, dus hierbij bevestig je eigenlijk wat iedereen denkt? Makkelijk controleren? Ik dacht dat ze controleerden voor de verkeersveiligheid, maar het gaat ze dus echt om het geld.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:20 schreef noutie het volgende:
Er wordt veel op snelheid gecontroleerd omdat dat ook gemakkelijk te controleren is. Daarnaast is het redelijk onbetwistbaar. Harder dan toegestaan is harder dan toegestaan. Bij bv. snijden is het lastiger vast te stellen wanneer het precies snijden is. Op snijden kan je helaas ook niet automatisch controleren.
Dat is niet zo moeilijk. Dit soort aanrijdingen vinden meestal op de linkerstrook plaats. Men rijdt zó dicht op elkaar,ook bij die snelheid, omdat men bang is dat er ook maar 1 andere auto van de rechterbaan op 'hun' baan komt invoegen. Want stel je toch eens voor, dan ben je niet auto nr 125 maar 126 van die rijquote:Op woensdag 10 september 2008 10:13 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak mensen in een file op elkaar zien knallen en dan vraag ik me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om met een snelheid van nog geen 30KM/u tegen elkaar kan botsen. Uiteraard is het dan alleen blikschade, maar toch.
[..]
Ik ben het er zeker mee eens dat het een suf programma is, maar je zult toch echt een verkeerspolitie nodig hebben die mensen inderdaad mag achtervolgen om een overtreding vast te stellen. Is niets hypochriets aan. Daarnaast kunnen agenten van de verkeerspolitie zeker beter rijden dan de gemiddelde nederlanders. Motoragenten helemaal.quote:Op maandag 8 september 2008 10:23 schreef CoolGuy het volgende:
In mijn ogen is dat een beetje een kromme redenering. Om 1 iemand aan te houden die te hard rijdt moet er eerst een 2e auto te hard gaan rijden, en dat alles vanuit het oogpunt van veiligheid.
Euh, ja, vette pech? Anders ga je niet op een lege snelweg 170 rijden? Ik rij ook op een lege weg standaard te hard, maar als ik dan gepakt wordt is dat toch echt m'n eigen dikke schuld. En ik rij danook nooit zoveel te hard dat ze m'n rijbewijs in kunnen nemen.quote:Op maandag 8 september 2008 13:56 schreef Mikkie het volgende:
Inderdaad. Dan op een lege snelweg net zo lang wachten tot ze kunnen graaien.
Ahh zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 7 september 2008 21:21 schreef motorbloempje het volgende:
Wegmisbruikers
Blik op de Weg
Koos Spee
Leo de Haas
Kost je alleen wel 120 euro als je gespot wordt helaas. En over het algemeen gaan ze jou aanpakken, en niet die persoon die onnodig links rijdtquote:Op dinsdag 9 september 2008 03:46 schreef Mikkie het volgende:
En anders gewoon subtiel edoch uiterst vlot er rechts voorbij gaan en lekker door planken..
Dat je denkt dat dat ook maar iets aan z'n rijgedrag verandertquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
Euh, ja, en die gaan ook echt niet je verhaal checken ofzoquote:Op woensdag 10 september 2008 11:14 schreef Meki het volgende:
Ik rijd elke keer op de vluchtstrook als er files zijn , met waarschuwingslichten als er politie is dan stop ik dan doe ik me moterkap open..
"Maar waarom jij rijbewijsj meenemen"? Idioot...quote:
O ja hoor, die idioot laat het dan wel uit zijn hoofd om iig bij mij te kleven. En zo hoort het. Asociaal doe je maar thuis, niet op de weg.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat je denkt dat dat ook maar iets aan z'n rijgedrag verandert![]()
Och dat valt wel mee. Een remtestje om een asociale mongool die het rijbewijs niet waardig is op zijn plek te zetten heb ik er graag voor over om de snelweg iets veiliger te maken voor de mede weggebruikers van zo`n imbecielquote:Je bent gewoon benzine aan het verspillen en je rijmschijven onnnodig aan het slijten terwijl je 'opvoedactie' 0 effect heeft.
dan zeg ik dat me moter een raar geluid en dat ik het wou nakijkenquote:Op woensdag 10 september 2008 11:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Euh, ja, en die gaan ook echt niet je verhaal checken ofzo![]()
[..]
"Maar waarom jij rijbewijsj meenemen"? Idioot...
En zo hoort het ook. Mongolen die rechts inhalen mogen ze wat mij betreft rustig een paar daagjes laten lopen naar hun werk. Kijken of ze dan nog meer van zulke geintjes willen uithalen. Zo ja? Hup, rijbewijs invorderen.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:01 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kost je alleen wel 120 euro als je gespot wordt helaas. En over het algemeen gaan ze jou aanpakken, en niet die persoon die onnodig links rijdt
quote:Op woensdag 10 september 2008 11:24 schreef Scorpie het volgende:
Een remtestje om een asociale mongool
Nou, die turk kwam ook niet met dat verhaal weg.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:25 schreef Meki het volgende:
dan zeg ik dat me moter een raar geluid en dat ik het wou nakijken
dan geloven ze het wel
Tja, vind het niet verkeerd dat ze daar boetes voor uitdelen, maar ik vind het erg jammer dat ze mensen die onnodig links rijden niet aanpakken. Maak het wel eens mee dat iemand met 110 op de linkerbaan op de (3-baans) snelweg rijdt, terwijl de rest van het beetje verkeer dat er is op de rechter baan rijdt. Sorry, maar als 'ie dan niet opschuift haal ik 'em op een gegeven moment toch echt rechts in.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:26 schreef Scorpie het volgende:
En zo hoort het ook. Mongolen die rechts inhalen mogen ze wat mij betreft rustig een paar daagjes laten lopen naar hun werk. Kijken of ze dan nog meer van zulke geintjes willen uithalen. Zo ja? Hup, rijbewijs invorderen.
De tijd dat je zelf de regels mocht breken 'omdat ze niet doorrijduh' op de snelweg moet maar eens voorbij zijn.
die reed 200 km per uur en had geen waarschuwingslichtenquote:Op woensdag 10 september 2008 11:34 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou, die turk kwam ook niet met dat verhaal weg.
[..]
Tja, vind het niet verkeerd dat ze daar boetes voor uitdelen, maar ik vind het erg jammer dat ze mensen die onnodig links rijden niet aanpakken. Maak het wel eens mee dat iemand met 110 op de linkerbaan op de (3-baans) snelweg rijdt, terwijl de rest van het beetje verkeer dat er is op de rechter baan rijdt. Sorry, maar als 'ie dan niet opschuift haal ik 'em op een gegeven moment toch echt rechts in.
quote:Op woensdag 10 september 2008 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zo hoort het ook. Mongolen die rechts inhalen mogen ze wat mij betreft rustig een paar daagjes laten lopen naar hun werk. Kijken of ze dan nog meer van zulke geintjes willen uithalen. Zo ja? Hup, rijbewijs invorderen.
De tijd dat je zelf de regels mocht breken 'omdat ze niet doorrijduh' op de snelweg moet maar eens voorbij zijn.
Kom je een keer achter mij rijden, Superman? Gaan we even je bovennatuurlijke reactievermogen testen.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:32 schreef rival het volgende:
[..]
een remtestje VAN de asociale mongool
shit man, ik wist niet dat jij die kleuter was.. zomaar zit ik met je in discussie in dat adnere topic
In de categorie eigen schuld dikke bult; als je te dicht achterop zit zal ik het niet laten zelf 1 of 2 regeltjes te buigen om je een les te leren. Asociale vlerken die denken mij te moeten opdrukken omdat ze te laat van huis zijn gegeven heb ik geen boodschap aan.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
nee, lekker je rem aantikken om een ander een lesje te leren. Die mensen zouden ze gewoon nooit meer de weg op mogen sturen.
Gevaarlijke gek. Daarbij is onnodig remmen op de snelweg net zo goed verboden dus je bent gewoon een hypocriete lul die voor eigen rechtertje zit te spelen.
110 waar je 100 mag is nog steeds te hard. Mensen die onnodig links rijden veroorzaken geen brokken, mensen die rechts (en dus onverwachts) inhalen lopen daar meer risico op. Mensen die rechts inhalen en dan een ongeluk veroorzaken: rijbewijs kwijt voor het leven imo.quote:Als iemand met een snelheid van 110 links blijft rijden terwijl er rechts niks rijdt dan moeten ze die vent gewoon van de weg halen, en niet de persoon die er na lang ergeren maar rechts langs gaat.
Rechts inhalen is ook veel gevaarlijker. Je komt uit een hoek waar niemand je verwacht, dus loop je ook meer risico om een ongeluk te veroorzaken met dat asociale rijgedrag. En inderdaad; ze laten liever een zooi auto`s onnodig links in een treintje rijden dan 1 gevaarlijke gek die aan de verkeerde kant gaat inhalen.quote:Ik snap het wel, want de boete voor rechts inhalen is vele malen hoger, dus interessanter. Dan schijnt verkeershinder (wat onnodig links rijden is) ineens niet meer zo erg te zijn. Ze laten dan dus liever een file groeien dan dat ze zo'n obstakel van de weg halen.
En weet je wat het is? Dat asociale Petjes & Golfjes volk geeft je dan alsnog de schuld omdat je 1.1 seconde te lang links blijft hangenquote:Op woensdag 10 september 2008 12:00 schreef San0201 het volgende:
Ik kan wel links blijven hangen, maar dan halen ze toch gewoon rechts in, en dat is veel gevaarlijker.
O, ja ze kijken je weleens kwaad aan. Maar wat kan mij dat schelen?quote:Op woensdag 10 september 2008 12:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En weet je wat het is? Dat asociale Petjes & Golfjes volk geeft je dan alsnog de schuld omdat je 1.1 seconde te lang links blijft hangenhoe bedoel je omgekeerde wereld
![]()
Dat soort figuren mogen ze echt kei- en dan ook keihard aanpakken.
Goeie instelling hoor, petje af dat je zo rustig kan blijvenquote:Op woensdag 10 september 2008 12:09 schreef San0201 het volgende:
[..]
O, ja ze kijken je weleens kwaad aan. Maar wat kan mij dat schelen?
exactquote:Op woensdag 10 september 2008 11:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
nee, lekker je rem aantikken om een ander een lesje te leren. Die mensen zouden ze gewoon nooit meer de weg op mogen sturen.
Gevaarlijke gek. Daarbij is onnodig remmen op de snelweg net zo goed verboden dus je bent gewoon een hypocriete lul die voor eigen rechtertje zit te spelen.
Als iemand met een snelheid van 110 links blijft rijden terwijl er rechts niks rijdt dan moeten ze die vent gewoon van de weg halen, en niet de persoon die er na lang ergeren maar rechts langs gaat.
Ik snap het wel, want de boete voor rechts inhalen is vele malen hoger, dus interessanter. Dan schijnt verkeershinder (wat onnodig links rijden is) ineens niet meer zo erg te zijn. Ze laten dan dus liever een file groeien dan dat ze zo'n obstakel van de weg halen.
Beetje last van road rage ofzo?quote:Op woensdag 10 september 2008 12:12 schreef Scorpie het volgende:
Goeie instelling hoor, petje af dat je zo rustig kan blijven
Ik heb dan altijd de neiging zulke figuren express te irriteren, puur en alleen om dat jankerige gezeik van hun weggedrag nog wat omhoog te krikken
Welnee, ik word totaal niet agressief, ik lig dan gewoon helemaal dubbel als er zo`n opgefokt mannetje achter me zit te tieren en te scheldenquote:Op woensdag 10 september 2008 12:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Beetje last van road rage ofzo?
Internetheldquote:Op woensdag 10 september 2008 12:49 schreef Scorpie het volgende:
Echt, dan kom ik met een hele dikke brede grijns voorbij, en meestal zwaai ik dan ook nog effe naar diegene
ghehehehe.. agressieve medeweggebruikers, irritanter dan de 110 op de linkerbaan. Heerlijk om op te naaien. Laatst nog, ventje superagressief achter mij, zwaaien, middelvingers, toeteren, slaan op het stuur.. waarom?quote:Op woensdag 10 september 2008 12:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee, ik word totaal niet agressief, ik lig dan gewoon helemaal dubbel als er zo`n opgefokt mannetje achter me zit te tieren en te scheldenHoe erger ik hem over de zeik kan krijgen hoe beter. Zulke trieste figuren maken mijn dag dan echt goed, zeker op de terugweg
Helemaal als ze zo`n debiele inhaal actie gaan doen waarbij ze mensen snijden, om ze vervolgens een paar 100 meter verderop in de file langzaam op de andere baan te passerenEcht, dan kom ik met een hele dikke brede grijns voorbij, en meestal zwaai ik dan ook nog effe naar diegene
quote:Op woensdag 10 september 2008 12:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk maar uit, de flitspolitie zit achter je aan! Tis een complot!
Ow geweldig dat soort figuren, die vallen serieus nog een keer dood neer door een hartaanval van alle stressquote:Op woensdag 10 september 2008 12:56 schreef Prosac het volgende:
[..]
ghehehehe.. agressieve medeweggebruikers, irritanter dan de 110 op de linkerbaan. Heerlijk om op te naaien. Laatst nog, ventje superagressief achter mij, zwaaien, middelvingers, toeteren, slaan op het stuur.. waarom?
Omdat ik niet door de rode lichten wilde rijden bij een (dubbele) spoorwegovergang. Als dank voor het middelvingertje heb ik meneer nog even tot 10 laten tellen toen de lichten wel uit waren.
whahahahaquote:Op woensdag 10 september 2008 12:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goeie instelling hoor, petje af dat je zo rustig kan blijven
Ik heb dan altijd de neiging zulke figuren express te irriteren, puur en alleen om dat jankerige gezeik van hun weggedrag nog wat omhoog te krikken
Je hebt tegenwoordig zo'n programma waarbij ze mensen volgen die echt niet sporen in het verkeer, ben ff de naam kwijt. Lijkt wel alsof sommige mensen compleet van persoonlijkheid wisselen zogauw ze in de auto stappen.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:56 schreef Prosac het volgende:
ghehehehe.. agressieve medeweggebruikers, irritanter dan de 110 op de linkerbaan. Heerlijk om op te naaien. Laatst nog, ventje superagressief achter mij, zwaaien, middelvingers, toeteren, slaan op het stuur.. waarom?
Omdat ik niet door de rode lichten wilde rijden bij een (dubbele) spoorwegovergang. Als dank voor het middelvingertje heb ik meneer nog even tot 10 laten tellen toen de lichten wel uit waren.
Tuurlijk jongquote:Op woensdag 10 september 2008 12:59 schreef rival het volgende:
[..]
whahahaha![]()
weetje wat het aller aller mooiste hieraan is?
jij denkt dat de rest zich druk maakt, maar jij maakt je het meest druk van allemaal
Ik maak me er niet druk om, ik zorg gewoon dat ik mijn lolletje met figuren zoals jij heb voordat ik ze rustig laat passerenquote:en je kan gerust zeggen van niet, maar als je je er niet druk om maakte, dan zou je er niet op reageren
Ja klopt, dat was zo`n brits programma. Die ene moeder ging echt helemaal flippen om alles om haar heen, en zelf had ze bijna 3 keer een ongeluk veroorzaakt omdat ze niet oplettequote:Op woensdag 10 september 2008 13:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig zo'n programma waarbij ze mensen volgen die echt niet sporen in het verkeer, ben ff de naam kwijt. Lijkt wel alsof sommige mensen compleet van persoonlijkheid wisselen zogauw ze in de auto stappen.
Road Rage.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig zo'n programma waarbij ze mensen volgen die echt niet sporen in het verkeer, ben ff de naam kwijt.
als iemand zoals jij mij probeerd te irriteren dan gaat er altijd maar enkele gedachtes in me om...quote:Op woensdag 10 september 2008 13:06 schreef Scorpie het volgende:
Ik maak me er niet druk om, ik zorg gewoon dat ik mijn lolletje met figuren zoals jij heb voordat ik ze rustig laat passerenAls je zelfs dat niet doorhebt ben je nog dommer dan ik al dacht
Nou dat is precies wat Scorpie doet he; meneer moet een lolletje hebben en brengt daarmee een hoop verkeer in gevaar.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:11 schreef Prosac het volgende:
An sich heb ik helemaal geen last van mensen die wat agressiever rijden, op de snelweg mag ik zelf ook wel graag doorrijden, als er iemand dan een vrachtwagen met 110 wil inhalen, dan heb ik daar vrede mee. Ik heb echter wel een hekel aan de mensen die MIJ door hun haastige rijstijl in een gevaarlijke situatie willen brengen.
Ik zie ook regelmatig bijna ongelukken omdat iemand bijvoorbeeld per ongeluk afsneed of even op de rem ging omdat iemand opzij leek te gaan en degene erachter bijna de kofferbak in ging. Die bijna ongelukken komen dan niet daardoor maar door de daarop volgende acties van de afgesnedene of achteropkomende auto omdat ze "even hetzelfde" terug willen doen.
Ik heb eigenlijk slechts 1 echt irritatie puntje en dat is het gebrek aan richting aangeven bij veel mensen.
Tja, mensen die deelnemen in het verkeer en geen richting aangeven zijn inderdaad hinderlijk. Gelukkig kun je het van de meeste wel voorspellen (Getunede bakken, bmw's, audi's, SUV's), maar het blijft vervelend. En auto's met slechte/half werkende/niet werkende/verkeerd afgestelde verlichting.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:11 schreef Prosac het volgende:
Ik heb eigenlijk slechts 1 echt irritatie puntje en dat is het gebrek aan richting aangeven bij veel mensen.
Tuurlijk Superman, tis al goed met jequote:Op woensdag 10 september 2008 13:12 schreef rival het volgende:
[..]
als iemand zoals jij mij probeerd te irriteren dan gaat er altijd maar enkele gedachtes in me om...
geen frustratie...
maar meer,
hoe klein moet dat ding van die persoon wel niet zijn?
hoe weinig zal hij thuis te vertellen hebben als hij hier mensen zijn wil op wilt leggen?
wat voor kutdag heeft die persoon gehad?
allemaal dat soort dingen....![]()
want ik hou er ook niet van als iemand op mijn bumper zit... dus dan ga ik aan de kant waar dat kan... maar ik ga niet op mijn rem trappen omdat die vent zo dicht achter me zit.. omdat het me niet boeit... ik kan me er absoluut niet druk om maken,,,, jij wel, ook al beweer je bij hoog en laag van niet
maar zelf ziet hij dat niet in, want die dekselse bumperklevers zijn de enige die gevaar verzoorzakenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou dat is precies wat Scorpie doet he; meneer moet een lolletje hebben en brengt daarmee een hoop verkeer in gevaar.
Kaats, bal, terugverwachten enzo.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou dat is precies wat Scorpie doet he; meneer moet een lolletje hebben en brengt daarmee een hoop verkeer in gevaar.
inderdaad, met mij gaat het goed!quote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk Superman, tis al goed met je
bedenk je eens; wat is het nut?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kaats, bal, terugverwachten enzo.
quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kaats, bal, terugverwachten enzo.
dan is zijn dag goedquote:Op woensdag 10 september 2008 13:18 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
bedenk je eens; wat is het nut?
inderdaad. ook zo een nutteloze actie want wie kaatst kan de bal verwachtenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:18 schreef Prosac het volgende:
nog een puntje van irritatie.
mensen die het begrip ritsen niet begrijpen en een ritser er niet tussen laten omwille van "hij heeft langer over die andere baan gereden dan ik en dan ook nog eens voordringen"
Ik snap er niks van. Je vindt mensen die rechts inhalen crimineel, maar bij bumperklevers mag je wel iemand opzettelijk in gevaar brengen. Bizar.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
Iemand die mij bumperkleeft moet niet gek op staan te kijken als ik ook even voor eigen rechter ga spelen he.
Klopt, die van mij ga na een heel klein stukje in al aan. Hebben ze dat na 3 keer nog niet door, tja. Dan ga ik opeens iets harder rijden om te moeten afremmen voor mijn voorganger, met een 'schrikreactie', want tja, ik had het natuurlijk niet door he, dat ik zo dicht op mijn voorganger zat.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Catbert het volgende:
Je kunt trouwens best bumperklevers waarschuwen door licht je rem in te trappen. Je remlicht gaat al aan als je je rempedaal een halve CM intrapt, en dan rem je echt nog niet.
Duitse verkeersdeelnemers.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef CasB het volgende:
Wat ik wel grappig vind, is dat het in Duitsland wel goed kan. Ja, ze rijden daar soms wel flink harder, maar ze weten daar wel wat afstand houden en ruimte maken betekend. Daar kunnen een hoop Nederlanders echt een voorbeeld aan nemen.
Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik snap er niks van. Je vindt mensen die rechts inhalen crimineel, maar bij bumperklevers mag je wel iemand opzettelijk in gevaar brengen. Bizar.
als iemand je rechts inhaald, zou je volgens de regels (waar je zo van houd) zelf rechts hebben moeten rijden! dus ben je dubbel foutquote:Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.
Zelfde met bumperkleven; wil je bumperkleven? Prima, maar dan niet gek op staan te kijken als ik 'opeens' moet remmen door een 'schrikreactie' zoals ik dat zelf noem.
Wat maak je je toch druk om andere mensenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.
Zelfde met bumperkleven; wil je bumperkleven? Prima, maar dan niet gek op staan te kijken als ik 'opeens' moet remmen door een 'schrikreactie' zoals ik dat zelf noem.
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren, want dan zie je namelijk iedereen al in een miniem gat duiken zodra de borden 70 aanspringenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
als iemand je rechts inhaald, zou je volgens de regels (waar je zo van houd) zelf rechts hebben moeten rijden! dus ben je dubbel fout
Goed bezig? Welnee. Leuk? Ja! Interesseert mij het nou of het goed of slecht is, zolang ik mijn lolletje heb en diegene achter mij flink opgefokt is vind ik het al primaquote:dan veroorzaak je nog EXPRES gevaarlijke situaties. onder het motto, "iemand iets afleren"
en dan denk je nog bij jezelf dat je goed bezig bent ook
Nog zo iemand die denkt dat ik me er druk om maakquote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Wat maak je je toch druk om andere mensen
quote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren, want dan zie je namelijk iedereen al in een miniem gat duiken zodra de borden 70 aanspringen![]()
[..]
Goed bezig? Welnee. Leuk? Ja! Interesseert mij het nou of het goed of slecht is, zolang ik mijn lolletje heb en diegene achter mij flink opgefokt is vind ik het al prima![]()
En goh, al word ik een keer erop gepakt kan het me nog niks schelen![]()
Jij snapt echt niet goed hoe ik in elkaar steek met zulke situaties he? Het maakt me geen reet uit of je de regels wel of niet overtreed, als je asociaal weggedrag laat zien aan mij ben je gewoon van mij
nee ik moet alleen 5 dagen in de week 's ochtends amsterdam in, en 's middags weer uit!quote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren,
Je let gewoon teveel op anderen. Als je op jezelf zou letten, zou je doorhebben dat je 'represailles' leuk zijn noch effect hebben en alleen maar een hoop 'onschuldigen' in gevaar brengt.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nog zo iemand die denkt dat ik me er druk om maak![]()
Het is een kwestie van je gas indrukken of loslaten, of je rem indrukken of loslaten, meer hoef je niet te doen hoorNiks druk maken, lol maken
Waarom maak je dan zulke domme opmerkingen? Je weet toch zelf ook hoe het er op de weg aan toe gaat? Zodra de borden 70 aanspringen gaan mensen als een gek de kleine gaatjes in vullen op andere banen omdat het daar sneller gaat, dat is een algemeen feit, sterker nog, de overheid probeert dat tegen te gaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:29 schreef rival het volgende:
[..]
nee ik moet alleen 5 dagen in de week 's ochtends amsterdam in, en 's middags weer uit!
die aannames van jou
wie de bal.........quote:Op woensdag 10 september 2008 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Waarom dan toch zo`n rare opmerking maken lieve rival?
Weer zo`n aannamequote:Op woensdag 10 september 2008 13:30 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je let gewoon teveel op anderen. Als je op jezelf zou letten, zou je doorhebben dat je 'represailles' leuk zijn noch effect hebben en alleen maar een hoop 'onschuldigen' in gevaar brengt.
Ik ook niet, maar ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden en ga gewoon weer rustig naar rechts als daar ruimte voor is. Ik laat me niet opjagen, maar ik ga ook geen gevaarlijke situatie creeren om iemand een lesje te leren.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:
In de categorie eigen schuld dikke bult; als je te dicht achterop zit zal ik het niet laten zelf 1 of 2 regeltjes te buigen om je een les te leren. Asociale vlerken die denken mij te moeten opdrukken omdat ze te laat van huis zijn gegeven heb ik geen boodschap aan.
Klopt, maar ik had het dan ook over een normale snelweg waar je 120 mag.quote:110 waar je 100 mag is nog steeds te hard.
Iets met kip en ei natuurlijk. Omdat jij links blijft rijden, heb je de kans dat iemand je rechts gaat inhalen. Jij bent dus de veroorzaker van die actie. Als jij gewoon naar rechts was gegaan, zoals het hoort, kan iemand niet eens rechts inhalen.quote:Mensen die onnodig links rijden veroorzaken geen brokken, mensen die rechts (en dus onverwachts) inhalen lopen daar meer risico op.
Zo ook voor de mensen die duidelijk mede schuldig zijn. Je moet hoe dan ook over je schouder kijken als je naar rechts gaat. In het verkeer moet je alles verwachten, dus ook een malloot die jou rechts voorbij komt racen. Als het goed is, is je ook geleerd eerst te kijken voordat je van baan wisselt.quote:Mensen die rechts inhalen en dan een ongeluk veroorzaken: rijbewijs kwijt voor het leven imo.
Iets niet verwachtenquote:Rechts inhalen is ook veel gevaarlijker. Je komt uit een hoek waar niemand je verwacht, dus loop je ook meer risico om een ongeluk te veroorzaken met dat asociale rijgedrag.
1 gevaarlijke gek? De enige idioot op de weg is diegene die links de boel loopt op te houden. Haal je die lul van de weg, heb je ook geen lange rij op de linkerbaan en ook geen gevaarlijke gek die er rechts voorbij gaat.quote:En inderdaad; ze laten liever een zooi auto`s onnodig links in een treintje rijden dan 1 gevaarlijke gek die aan de verkeerde kant gaat inhalen.
Als de borden 70 aanspringen mag je sowieso rechts inhalen, dan rij je nl. in een filequote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren, want dan zie je namelijk iedereen al in een miniem gat duiken zodra de borden 70 aanspringen![]()
Klinkt als een situatie waarbij je zelf te lang links bleef hangen. Kennelijk was er rechts van je ruimte zat om even een baan op te schuiven.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Weer zo`n aannameAls ik in mijn spiegel zo`n auto zie die hem naar rechts gooit om vervolgens vol gas rechts mij voorbij te willen na mij gebumperkleeft te hebben heeft me dat welgeteld 2 keer in de spiegels kijken gekost, wat ik overigens altijd al doe.
Ligt er aan.. als die ene links op een drukke weg gewoon keurig 120 rijdt, dan moet de rest erachter die zo nodig tussen de 130 en 150 willen rijden (guiltyquote:Op woensdag 10 september 2008 13:36 schreef BobbyB het volgende:
1 gevaarlijke gek? De enige idioot op de weg is diegene die links de boel loopt op te houden. Haal je die lul van de weg, heb je ook geen lange rij op de linkerbaan en ook geen gevaarlijke gek die er rechts voorbij gaat.
Nee dat is geen aanname maar een constatering. Ik ga met dezelfde feiten heel anders om: iemand wil er rechts voorbij.. ok eigen risico -> over naar de orde van de dag. Jij reageert met een heel scala aan tegenmaatregelen, ook al kosten ze weinig moeite. Je aandacht gaat af van jezelf naar de ander.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weer zo`n aannameAls ik in mijn spiegel zo`n auto zie die hem naar rechts gooit om vervolgens vol gas rechts mij voorbij te willen na mij gebumperkleeft te hebben heeft me dat welgeteld 2 keer in de spiegels kijken gekost, wat ik overigens altijd al doe.
Ja want de hele wereld is bezig met jouw spelletje tegen de gemene rechtsrijder / bumperkleverquote:Met een beetje geluk heeft diegene die op dat moment achter mij reed het geintje door en sluit hij het gat, waardoor diegene gevangen zitPrachtig is dat.
je hoeft de situatie niet erger te maken. Op het moment dat de bumperklever een inschattingsfout maakt door jouw acties? Wat gebeurd er dan met de onschuldige auto's rechts en achter de bumperklever? en de auto's daarachter? De bumperklever is asociaal maar zelf doe je er niet voor onder hoorquote:En de enige auto die je uberhaupt in 'gevaar' brengt is de auto die bumperkleeft of rechts inhaalt. En dat is nog steeds zelf degene die gevaarlijke situaties kan voorkomen
Ben nou gewoon aan het trollen of wat?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig? Welnee. Leuk? Ja! Interesseert mij het nou of het goed of slecht is, zolang ik mijn lolletje heb en diegene achter mij flink opgefokt is vind ik het al prima![]()
En goh, al word ik een keer erop gepakt kan het me nog niks schelen![]()
Jij snapt echt niet goed hoe ik in elkaar steek met zulke situaties he? Het maakt me geen reet uit of je de regels wel of niet overtreed, als je asociaal weggedrag laat zien aan mij ben je gewoon van mij
Zulke mensen bestaan gewoon in het verkeer hoor.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ben nou gewoon aan het trollen of wat?
Dan nog is het aan de politie om iemand daarop te wijzen, niet aan de persoon. Daarnaast is het heel leuk dat je oude barrel aangeeft dat je 120 rijdt, maar dat is vaak flink onder de max snelheid. Komt vaak voor dat oudere auto's een afwijking van 10% hebben, vooral met versleten banden. Woon in Utrecht en rij dus regelmatig via bijvoorbeeld de A2 of A12, en dan heb je altijd mensen die mensen dat ze omdat ze 120 rijden prima op de linkerbaan kunnen blijven terwijl de middenbaan ook vrij is. Die haal ik dan op den duur inderdaad maar rechts in.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:46 schreef Prosac het volgende:
Ligt er aan.. als die ene links op een drukke weg gewoon keurig 120 rijdt, dan moet de rest erachter die zo nodig tussen de 130 en 150 willen rijden (guilty) daar niet over zeiken.
quote:Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:
En de enige auto die je uberhaupt in 'gevaar' brengt is de auto die bumperkleeft of rechts inhaalt. En dat is nog steeds zelf degene die gevaarlijke situaties kan voorkomen
Nogmaals, ik heb het over iemand die 110 of minder rijdt op een weg waar je 120 rijdt. Waarom moet ik op FOK! altijd alles uitspellen?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ligt er aan.. als die ene links op een drukke weg gewoon keurig 120 rijdt, dan moet de rest erachter die zo nodig tussen de 130 en 150 willen rijden (guilty) daar niet over zeiken.
Hoe dan ook is onverwacht of onnodig afremmen verboden. Sterker nog, als er een kat oversteekt kun je beter niet vol in de ankers gaan, want als er dan iemand achter op je klapt, ben jij de sjaak.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:54 schreef rival het volgende:
en als die door jouw actie in een slip raakt en daarbij tegen 30 anderen aanknalt.. heb je niks mee te maken zeker?
Natuurlijk ook weer waar, maar in Groningen is tweebaans al heel bijzonder.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:53 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan nog is het aan de politie om iemand daarop te wijzen, niet aan de persoon. Daarnaast is het heel leuk dat je oude barrel aangeeft dat je 120 rijdt, maar dat is vaak flink onder de max snelheid. Komt vaak voor dat oudere auto's een afwijking van 10% hebben, vooral met versleten banden. Woon in Utrecht en rij dus regelmatig via bijvoorbeeld de A2 of A12, en dan heb je altijd mensen die mensen dat ze omdat ze 120 rijden prima op de linkerbaan kunnen blijven terwijl de middenbaan ook vrij is. Die haal ik dan op den duur inderdaad maar rechts in.
Nee hoor. Bij werkzaamheden heldt ook vaak genoeg een snelheidsbeperking van 70 KM/u. En dat betekent echt niet dat je dan rechts mag gaan inhalen.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als de borden 70 aanspringen mag je sowieso rechts inhalen, dan rij je nl. in een file
Ook alweer onjuist. De rechts-inhalende josties vinden namelijk vaak genoeg dat ergens net een auto tussen kunnen gooien 'dus' ruimte genoeg was om naar rechts te gaan. Iedereen die verder wel heeft opgelet bij z'n rijlessen weet dat je na inhalen pas naar rechts moet gaan wanneer er vervolgens voldoende afstand over blijft tussen jou en de auto achter je. Wat er concreet op neerkomt dat je dat pas doet wanneer je de koplampen van de ingehaalde auto in je binnenspiegel ziet.quote:Klinkt als een situatie waarbij je zelf te lang links bleef hangen. Kennelijk was er rechts van je ruimte zat om even een baan op te schuiven.
Hij heeft het over aanspringende borden. Dan zit er dus een file aan te komen. Kun je ook zien, knipperen er namelijk van 4 van die oranje lampjes naast.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nee hoor. Bij werkzaamheden heldt ook vaak genoeg een snelheidsbeperking van 70 KM/u. En dat betekent echt niet dat je dan rechts mag gaan inhalen.
Je doet net zo goed als ik aannamers over de beschreven situatie. Je hebt twee soorten rechts inhalers. Type die er meteen langs moeten en zich in elk gat proppen, en mensen die na een tijd wachten maar rechts inhalen omdat die persoon duidelijk niet van plan is een plaatsje op te schuiven. En ik val in de laatste categorie.quote:Ook alweer onjuist. De rechts-inhalende josties vinden namelijk vaak genoeg dat ergens net een auto tussen kunnen gooien 'dus' ruimte genoeg was om naar rechts te gaan.
en de mijne komt dan nooit boven 110quote:Op woensdag 10 september 2008 13:53 schreef Catbert het volgende:
Daarnaast is het heel leuk dat je oude barrel aangeeft dat je 120 rijdt
En ik heb het dan vooral over de 1e categorie. Die zijn per definitie nog irritanter dan de linksklevers.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij heeft het over aanspringende borden. Dan zit er dus een file aan te komen. Kun je ook zien, knipperen er namelijk van 4 van die oranje lampjes naast.
[..]
Je doet net zo goed als ik aannamers over de beschreven situatie. Je hebt twee soorten rechts inhalers. Type die er meteen langs moeten en zich in elk gat proppen, en mensen die na een tijd wachten maar rechts inhalen omdat die persoon duidelijk niet van plan is een plaatsje op te schuiven. En ik val in de laatste categorie.
Vrachtwagens halen ook in waar en wanneer het niet mag... net als dat automobilisten zich niet aan de regels houden.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:14 schreef San0201 het volgende:
Ik dacht dat vrachtwagens niet harder dan 80 mochten
Ach.. 130/140 op de snelweg houdt de politie je echt niet aan hoor. Je moet daarbij dan nog wel opvallend rijgedrag gaan vertonen. die 16 kilometertjes te hard is niet interessant, dat laten ze liever aan een flitspaaltje over.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
130 levensgevaarlijk noemen op de snelweg
rot op man de politie rijd zelf ook vaak 130 a 140
Mwah.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als de borden 70 aanspringen mag je sowieso rechts inhalen, dan rij je nl. in een file
quote:In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u
stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt
langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
De definitie van een file of congestie is niet eenduidig. In de perceptie van weggebruikers is soms al sprake van filevorming als de doorstroming wordt bemoeilijkt. Binnen Rijkswaterstaat wordt behalve bovenstaande ook andere definities gehanteerd. Zo is de definitie van een file die voor de dynamische route-informatiepanelen (DRIP) wordt gebruikt anders en ook die voor bijvoorbeeld statistische gegevens wijkt af.
Een veelvoorkomend verschijnsel is de zogenaamde harmonica-file, in Vlaanderen ook wel accordeonfile genoemd. Hiermee wordt een situatie over een langere afstand bedoeld waarin congestie wordt afgewisseld met vrij rijdend verkeer.
Ik zet dan m'n cruisecontrol terug van 140 naar 130 en rij d'r gewoon langsheen. Maar over het algemeen rijden ze zelf zo'n 140.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:17 schreef Prosac het volgende:
Mensen die bij het zien van een politieauto ineens van 130/140 teruggaan naar 120 om vervolgens die wagen niet in te durven halen. Wat een lol moeten sommige KLPD-ers hebben, stiekem 115 gaan rijden om te zien hoeveel mensen dan wel in halen.
Ik weet niet in welk deel van Nederland je woont, maar na zo'n 70 bord komt over het algemeen een 50 bord, en dan staat 't stil. Dus als zo'n bord aanspring laat ik m'n gas los, en als dat betekent dat ik iemand op de baan links van me inhaal boeit me dat weinig.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:19 schreef Scorpie het volgende:
Mwah.
Dat ligt denk aan de definitie van file die je hanteert:
Ik woon in de Randstadquote:Op woensdag 10 september 2008 14:19 schreef Catbert het volgende:
Ik weet niet in welk deel van Nederland je woont, maar na zo'n 70 bord komt over het algemeen een 50 bord, en dan staat 't stil. Dus als zo'n bord aanspring laat ik m'n gas los, en als dat betekent dat ik iemand op de baan links van me inhaal boeit me dat weinig.
als je oplet weet je dat hij het niet heeft over borden langs de weg!quote:Op woensdag 10 september 2008 14:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik woon in de Randstad.
En zo`n 70 bord zegt nog niks hoor. A13 richting Den Haag, Prins Clausplein, staat bij de afslag richting Den Haag standaard nu een 90 en een 70 bord aan wegens werkzaamheden die al lang voorbij zijn.
Goh Superman, dat zijn ook matrixborden die daar boven de snelweg aanstaanquote:Op woensdag 10 september 2008 14:30 schreef rival het volgende:
[..]
als je oplet weet je dat hij het niet heeft over borden langs de weg!
maar zogeheten matrixborden die plots aanspringen
sjonge sjonge sjonge, als het maar in je straatje past he. je verdraait alles en nogwat om maar "gelijk" te krijgen
met oranje knipperlichten erbij? (4 stuksquote:Op woensdag 10 september 2008 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh Superman, dat zijn ook matrixborden die daar boven de snelweg aanstaan
Of ze knipperen of niet weet ik niet, heb ik niet op gelet. Zal het straks eens bekijken. Weet wel dat het matrixborden zijn die aanstaanquote:Op woensdag 10 september 2008 14:32 schreef rival het volgende:
[..]
met oranje knipperlichten erbij? (4 stuks)
Joh, laatmaar, hij heeft het zelf over aanspringende borden en even later gaat het over wegwerkzaamheden. Hij lult er gewoon omheen zodat het beter in z'n straatje past. Meneer heeft gelijk, en wij niet. Toedelsquote:Op woensdag 10 september 2008 14:32 schreef rival het volgende:
met oranje knipperlichten erbij? (4 stuks)
Kom je me nog even rechts inhalen dan om 5 uur op de A13?quote:Op woensdag 10 september 2008 14:33 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, laatmaar, hij heeft het zelf over aanspringende borden en even later gaat het over wegwerkzaamheden. Hij lult er gewoon omheen zodat het beter in z'n straatje past. Meneer heeft gelijk, en wij niet. Toedels
Dan ben je toch ook aan het bumperklevenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, wordt A2-A12-Waterlinieweg vanavond, ik heb een hockeytraining anders was ik graag voor je omgereden. Sorryquote:Op woensdag 10 september 2008 14:43 schreef Scorpie het volgende:
Kom je me nog even rechts inhalen dan om 5 uur op de A13?
Hockey? Kakkerquote:Op woensdag 10 september 2008 14:49 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, wordt A2-A12-Waterlinieweg vanavond, ik heb een hockeytraining anders was ik graag voor je omgereden. Sorry
Enorrrrmquote:
En pas op het laatste moment de snelweg op gaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:08 schreef PhoenixNLx het volgende:
ergste zijn (meestal oude) mensen die met 60 km/u de snelweg opgaan en jij rijdt daarachter!
levensgevaarlijk, meteen afpakken dat rijbewijs !!!!
Nee, mensen die zo de weg op knallen zijn fijn:quote:Op woensdag 10 september 2008 15:55 schreef PDOA het volgende:
En pas op het laatste moment de snelweg op gaan.
Als ze zonder omkijken de weg op knallen maakt het me niet uit, is gewoon doodeng. Als je onder die hoek de weg op rijdt, dus zonder even parallel aan de baan te rijden, zie je niet wat er achter je zit. En als je dan niet omkijkt, wat ik dus een paar keer meegemaakt heb, krijg je levensgevaarlijke situaties. Bejaarden die dat dan met 60 i.p.v. 120 doen zijn nog dubbel zo gevaarlijk.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:26 schreef PhoenixNLx het volgende:
trouwens als dat op de snelweg gaan aan het begin van de invoegstrook gebeurd met minimaal 120 dan is er toch niks aan het handje?
Dan nog is er geen reden om niet tussen die vrachtwagens even naar links te gaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:43 schreef PhoenixNLx het volgende:
ik zou de irritante bosmongool uithangen voor die klootzakken die zich irriteren aan mensen die gewoon de maximale snelheid rijden... ik bedoel mensen die op de linkerbaan rijden met 100 km/u (waar je 120 mag) en daarmee een vrachtwagen inhalen dat zijn pas irritante mensen... maar mensen die de max snelheid rijden heb ik persoonlijk niks op aan te merken eigenlijk
Kankerkneusquote:Op woensdag 10 september 2008 16:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
naar rechts bedoel je? neu dat niet... maar als mensen gaan plakken krijg ik altjid irritante buien en ga ik trager rijden dan mag... stel ik rij 50 km/u waar je 50 mag en als er dan 1 of andere debiel keihard op me af komt rijden en daarna een konthaar van me vandaan blijft, dan laat ik altijd mijn achterlichten even zien (niet remmen, alleen aantikken) en daarna ga ik 40 rijden in zn 2 ofzo... als ie er dan langs wil, planken zodat het hem niet lukthaha moet ie maar niet zo asociaal doen
Plakkers zijn irritant, maar als je naar rechts kan en iemand wil je inhalen, waarom zou je dan links blijven rijden? Ik rij als het rustig is zelf 140 op de cruiscontrol, da's iets te hard ja, maar da's toch jouw probleem niet? Ik ga echt geen meter van je af rijden, maar als ik op 100m achter je zit zou ik het fijn vinden dat je naar rechts gaat voordat ik af moet gaan remmen. Dan verspil je alleen maar brandstof.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
diegene die met plakken begint natuurlijk... eigen schuld dikke bult! laat me raden... jij bent vast een FAG?
nog zo een.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:57 schreef PhoenixNLx het volgende:
diegene die met plakken begint natuurlijk... eigen schuld dikke bult! laat me raden... jij bent vast een FAG?
QFTquote:Op woensdag 10 september 2008 17:12 schreef Omniej het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon nogal competitief ofzo, en als ik dit topic zo doorlees is met name Scorpie daar een van.
Ik bedoel, als ik 130 of 140 rijd op de snelweg (wat ik persoonlijk een fijne snelheid vind) en ik zie in m'n spiegel een auto snel dichterbij komen, dan ga ik gewoon naar rechts als ik die ruimte heb. Als ik op dat moment bezig ben een treintje auto's in te halen blijf ik natuurlijk gewoon links zitten, maar als ik gewoon naar rechts kán, zie ik totaal geen reden om links te blijven plakken.
Ik ga voor iemand die achter mij zit te kleven écht niet harder doorrijden (ik hou gewoon m'n eigen snelheid aan), maar het is uitermate triest om expres langzamer te gaan rijden, of met je remlichten te gaan spelen. Net zoals niet op tijd terug naar rechts gaan gewoon triest is.
Het voorbeeld van KhaZ hierboven vond ik wel aardig. Twee vrachtwagens met aardig wat ruimte ertussen... Als de weg voor de rest leeg is, zou ik zelf gewoon op de linkerbaan blijven plakken, simpelweg omdat ik het liefst zo min mogelijk van baan wissel. Maar als er achter mij een auto zit die duidelijk harder rijdt (of wil rijden) dan ik, ben ik de beroerdste niet om gewoon even tussen die vrachtwagens in naar rechts te gaan hoor.
Voor jou maakt het toch geen enkel verschil? Als je even naar rechts gaat kun je nog steeds jouw eigen snelheid blijven rijden, en die vent achter jou kan ook doorrijden. En kom dan alsjeblieft niet met "Ja, ik reed al de maximum snelheid dus hij mág mij helemaal niet inhalen", want jij bepaalt niet voor anderen hoe hard ze willen rijden.
Nou nou nou nou, om gelijk met triest te gaan strooien staat ook weer zo kneuzerig, vind je zelf ook niet? In jouw geval laat ik je er gewoon langs hoor, je bent immers normaal weggedrag aan het vertonen. Behalve dan de snelheid, maar hey, dat moet je zelf weten.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:40 schreef KhaZ het volgende:
Scorpie wat ben je toch een triest persoon als ik 't zo lees.. blijf je ook expres linkshangen als je niet gekleeft wordt? Stel: 2 baans weg, jij rijd 120 en haalt een vrachtwagen in, 150m verder rijd er weer een vrachtwagen (rechts uiteraard), ik kom eraan met 170 maar laat m'n gas netjes op tijd los om er langs te kunnen als jij naar rechts zou gaan tussen de vrachtwagens (laten we zeggen dat van vrachtwagen naar vrachtwagen met 120km/u 10 seconden (=lang) duurt.
Let wel: ik kleef niet, maar heb zat snelheid om 't wel kleven te laten worden als je 2 secs na de vrachtwagen niet naar rechts gaat. Ga je dan netjes aan de kant of hang je de irritant bosmongool uit?
Het is blijkbaar erg lastig voor mensen zoals jij om begrijpend te lezen. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar word er een beetje moe van. Hoe kom je erbij dat dat "competitief" moet zijn als ik gewoon zeg dat ik diegene die achter mij zich als een bosaap aan het gedragen is eventjes terug laat gaan in zijn kooi?quote:Op woensdag 10 september 2008 17:12 schreef Omniej het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon nogal competitief ofzo, en als ik dit topic zo doorlees is met name Scorpie daar een van.
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe dan? Ik geef al tig keer aan dat het in mijn geval om notoire bumperklevers in de spits gaat, die er geen KONT mee opschieten om te gaan kleven. Ze komen hoogstens 1(!) fucking auto voorbij, namelijk die van mijquote:Ik bedoel, als ik 130 of 140 rijd op de snelweg (wat ik persoonlijk een fijne snelheid vind) en ik zie in m'n spiegel een auto snel dichterbij komen, dan ga ik gewoon naar rechts als ik die ruimte heb. Als ik op dat moment bezig ben een treintje auto's in te halen blijf ik natuurlijk gewoon links zitten, maar als ik gewoon naar rechts kán, zie ik totaal geen reden om links te blijven plakken.
Waarom is dat triest? Het meest trieste wat je kan doen is zulke figuren laten gaan en zonder slag of stoot over te geven. Je geeft het zelf al aan; je gaat niet harder doorrijden, maar er tegen optreden doe je zelf ook niet. Een assertieve rijder ben je dus ook niet.quote:Ik ga voor iemand die achter mij zit te kleven écht niet harder doorrijden (ik hou gewoon m'n eigen snelheid aan), maar het is uitermate triest om expres langzamer te gaan rijden, of met je remlichten te gaan spelen. Net zoals niet op tijd terug naar rechts gaan gewoon triest is.
Dat zeg ik toch ook? Alles in de redelijkheid. Als diegene achter mij gewoon redelijkerwijs harder doorrijd dan ik en het kan ook gewoon zonder dat diegene zijn kampersmentaliteit en stupiditeit tentoonspreid is er niks aan de hand.quote:Het voorbeeld van KhaZ hierboven vond ik wel aardig. Twee vrachtwagens met aardig wat ruimte ertussen... Als de weg voor de rest leeg is, zou ik zelf gewoon op de linkerbaan blijven plakken, simpelweg omdat ik het liefst zo min mogelijk van baan wissel. Maar als er achter mij een auto zit die duidelijk harder rijdt (of wil rijden) dan ik, ben ik de beroerdste niet om gewoon even tussen die vrachtwagens in naar rechts te gaan hoor.
Zeg ik dat ergens dan? Nee. Dit soort geintjes haal ik ook alleen maar uit op het moment dat diegene achter mij er geen kont mee opschiet; dat wil zeggen in de drukte rechts passeren om 1(!) auto voorbij te gaan of bumperkleven achteraan een trein van 25+ auto`s. DAT zijn pas zielige mensen, DAAR moet je wat tegen doen. Niet tegen iemand die de dupe wordt van zulk aso-tuig dat wel even gaat beslissen hoe er gereden dient te worden door de medemens. Dat bepaal ik namelijk nog altijd zelf, en zeker niet 1 of andere halve gare die achter mij zo nodig 4 seconden eerder thuis wil zijn voor het eten.quote:Voor jou maakt het toch geen enkel verschil? Als je even naar rechts gaat kun je nog steeds jouw eigen snelheid blijven rijden, en die vent achter jou kan ook doorrijden. En kom dan alsjeblieft niet met "Ja, ik reed al de maximum snelheid dus hij mág mij helemaal niet inhalen", want jij bepaalt niet voor anderen hoe hard ze willen rijden.
Wel leuk dat je dus de aanleiding voor het vergrijp goed praat maar een reactie daarop niet. En dan nog afvragen waar de agressie in het verkeer vandaan komtquote:Op woensdag 10 september 2008 17:07 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
nog zo een.
het gaat hier toch niet om de schuldvraag maar om een veilige en soepele doorstroming van het verkeer. Als de tegenpartij daar een fout in maakt geeft dat geen enkele rechtvaardiging de situatie erger te maken. Hou je gewoon met jezelf bezig.
Dus je doet eigenlijk precies hetzelfde als ik, maar dan omgekeerdquote:Op woensdag 10 september 2008 17:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Plakkers zijn irritant, maar als je naar rechts kan en iemand wil je inhalen, waarom zou je dan links blijven rijden? Ik rij als het rustig is zelf 140 op de cruiscontrol, da's iets te hard ja, maar da's toch jouw probleem niet? Ik ga echt geen meter van je af rijden, maar als ik op 100m achter je zit zou ik het fijn vinden dat je naar rechts gaat voordat ik af moet gaan remmen. Dan verspil je alleen maar brandstof.
Ik vind het heel typisch dat zoveel mensen over plakkers beginnen. Ik vind het zelf ook 'niet normaal', maar er zijn zo veel mensen die links blijven hangen dat je het op een gegeven moment ook zat bent. En als je dan langer dan noodzakelijk links blijft hangen heb je wel eens iemand die d'r graag langs wil ja. Beetje zelfde types als die mensen die links op de troltrap blijven staan met het argument dat als je haast hebt je dan maar eerder van huis moet gaan.
Ja, nou whoohoo. Vouw jij je lekker om een boom of lever anders gewoon je rijbewijs in ja? Jij bent de asociaal in het verhaal. Dat eigen rechtertje spelen op de weg moeten mensen maar eens afleren.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:48 schreef PhoenixNLx het volgende:
naar rechts bedoel je? neu dat niet... maar als mensen gaan plakken krijg ik altjid irritante buien en ga ik trager rijden dan mag... stel ik rij 50 km/u waar je 50 mag en als er dan 1 of andere debiel keihard op me af komt rijden en daarna een konthaar van me vandaan blijft, dan laat ik altijd mijn achterlichten even zien (niet remmen, alleen aantikken) en daarna ga ik 40 rijden in zn 2 ofzo... als ie er dan langs wil, planken zodat het hem niet lukthaha moet ie maar niet zo asociaal doen
Joh? Ben jij nog mal? Je zou elkaar eens de ruimte geven ook al rijdt die ander te hard. Het idee alleen dat je voor elkaar aan de kant gaat, ben je gek.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:46 schreef KhaZ het volgende:
Maar vertel me: waarom zou je mensen irriteren die haast hebben? Als je gewoon naar rechts kunt gaan.. het is toch een kleine moeite? Ik zelf ga als de sodemieter naar rechts als er achter me een dikke BMW opdoemt met hoge snelheid: ik weet 100% zeker dat hij het prettig vind dat ik opbok naar rechts. Win-win situatie.
Een te kleine penis.quote:Iedereen die mensen die sneller rijden expres irriteren hebben een of andere stoornis, dat kan niet anders.
Eensquote:Edit: of thuis onder de plak, en op de snelweg de held uithangen.. beetje jammer allemaal. Papiertje inleveren, en voortaan met de bus. Sterf!
En dat is nu precies wat ik met competitief bedoel. Waarom niet gewoon even erlangs laten als hij dat zo graag wil? Waarom per se nog even lol willen hebben door zo'n vent te jennen? Natuurlijk zou ik er ook een groot voorstander van zijn om dat soort rasmongolen uit de genenpoel te verwijderen, maar aangezien ook dát soort volk toch wel op de weg blijft, kun je maar beter zorgen dat je er zo min mogelijk mee te maken krijgt.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is blijkbaar erg lastig voor mensen zoals jij om begrijpend te lezen. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar word er een beetje moe van. Hoe kom je erbij dat dat "competitief" moet zijn als ik gewoon zeg dat ik diegene die achter mij zich als een bosaap aan het gedragen is eventjes terug laat gaan in zijn kooi?
Uiteindelijk gaat hij er toch wel langs, maar niet eerder dan dat ik mijn lol even heb gehad met zo`n persoon.
Wat is dit hieronder dan?quote:Alles natuurlijk in rede; ik ga niet express mensen pesten die gewoon harder rijden dan ik (wat overigens ook al knap zat is, daar ik zelf 130 aanhou als cruise-snelheid). Zoals ik net al aangaf focus ik mijn lolletjes vooral op de aso`s en de opgefokte types die hoognodig valium nodig hebben voor hun "King of the Road" syndroom waar ze overduidelijk niet mee om kunnen gaan.
Nogmaals: ik ontken niet dat bumperklevers gruwelijk irritant zijn, maar dat is nog geen reden om maar even expres in de weg te blijven rijden. Als je te maken hebt met opgefokte mensen is het altijd beter om te deëscaleren, in plaats van nog wat extra olie op 't vuur te gooien. Ga je dat soort gasten nog even extra pesten door ze no matter what niet te laten passeren dan doe je juist het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
Yep. In het stukje wat ik zojuist geciteerd heb (9 september 2008 12:58) dus...quote:Zeg ik ergens dat ik dat niet doe dan?
Je vraag mij hoe ik erbij kom dat jij competitief ingesteld bent, en drie alinea's later kom je hiermee.quote:Waarom is dat triest? Het meest trieste wat je kan doen is zulke figuren laten gaan en zonder slag of stoot over te geven. Je geeft het zelf al aan; je gaat niet harder doorrijden, maar er tegen optreden doe je zelf ook niet. Een assertieve rijder ben je dus ook niet.
Voor het eerst in dit topic begin je zowaar een beetje redelijk te klinken.quote:Dat zeg ik toch ook? Alles in de redelijkheid. Als diegene achter mij gewoon redelijkerwijs harder doorrijd dan ik en het kan ook gewoon zonder dat diegene zijn kampersmentaliteit en stupiditeit tentoonspreid is er niks aan de hand.
Ik praat niets goed en ik vraag me niet af waar de agressie vandaan komt. Ik weet namelijk dat die komt van principiële en competetieve acties en represailles waar niemand wat mee op schiet.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel leuk dat je dus de aanleiding voor het vergrijp goed praat maar een reactie daarop niet. En dan nog afvragen waar de agressie in het verkeer vandaan komt
Dat is echt knap, daar heb je vast wel een bron voor!quote:Op donderdag 11 september 2008 09:19 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik praat niets goed en ik vraag me niet af waar de agressie vandaan komt. Ik weet namelijk dat die komt van principiële en competetieve acties en represailles waar niemand wat mee op schiet.
Aha! die zat vast achter een bumperklever aan die het wel even verdiend had om achterna gezeten te wordenquote:Op donderdag 11 september 2008 09:08 schreef San0201 het volgende:
Ik kwam net weer zo'n gevalletje van opgefokt rijden tegen op weg naar het werk.
snelweg, tweebaans, ik rijdt rechts want er is ruimte genoeg. Bedrijfsbusje rijdt links mij voorbij.
Even verderop beginnen de matrix borden te knipperen. 70 en verderop 50. File dus.
Busje gaat naar rechts, twee auto's voorbij en dan weer naar links. weer een stukje verder gaat hij weer naar rechts. Dan weer naar links. Maar goed, in de file maakt het weinig uit op welke baan je zit. Dat bleek ook wel, want ik heb hem geloof ik wel 4 keer ingehaald en dat terwijl ik gewoon rustig rechts reed.
Ik vind het altijd wel grappig om te zien, maar begrijp niet goed dat mensen serieus denken dat ze zo sneller zijn
Danklje. Nee heb ik niet, maakt het zo mogelijk nog knapper te weten.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is echt knap, daar heb je vast wel een bron voor!
Hey hoe durf je in hemelsnaam daar tegenop te treden ja je moet dat soort mensen met rust laten want je mag absoluut nooit niet iets daarover zeggen ja! Hoe durf je zo gevaarlijk bezig te zijn, die Volvo wilde gewoon iets eerder dan jou op zijn werk zijn snap je dat dan niet pfffffff principiele rijders zijn het gevaarlijkste volk dat er is! Gaan ze zomaar toeteren omdat iemand anders een gevaarlijke situatie creeert, moet niet gekker worden met jou!quote:Op donderdag 11 september 2008 09:24 schreef BobbyB het volgende:
Reed ik rustig op de rechterbaan, want zoals gewoon stond er file. Ik rij op een normale manier, samen met een aantal anderen, de linker rij voorbij, want die staat helemaal stil natuurlijk. Komt er ineens een tering Volvo uit de linker baan (uiteraard zonder knipperlicht te gebruiken, want die hebben alleen duurdere Volvo's) waardoor ik keihard moet remmen en vervolgens gaat die lul nog langzamer voor mij rijdenen dan nog naar mij durven gebaren omdat ik toeter.
Zulke mensen verdienen gewoon een nekschot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |