Waarom?quote:Op maandag 8 september 2008 22:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou maar toch, *ergens* moet je een grens trekken. Een maximum snelheid van 120km/u is gewoon 120km/u, niet harder. Iedereen maakt zijn regels in het verkeer zeg.![]()
Zit je in te halen met eigenlijk ook al te hard (130km/u) zit er een achter je te drukken dat je aan de kant moet, en nadat je naar rechts gaat geeft die malloot direct gas tot 150. Hallo, 120 mag je maar!!!!!!!!
Waarom altijd zo hard, waarom altijd maar de regels overtreden? x
En anders gewoon subtiel edoch uiterst vlot er rechts voorbij gaan en lekker door planken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:36 schreef Boschkabouter het volgende:
Blijft een lamme tak na het inhalen van een vrachtwagen met 100km.h op de linkerbaan plakken wil ik ze nog wel eens vriendelijk verzoeken dmv groot licht aan de kant te gaan.
quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Net als die gast die wat sportief reed met die motor. Reed wat te hard. Maar reed verder prima, had zijn voertuig goed onder controle.
Leren ze daar ook hun reactietijd van 1 seconde te verminderen tot bovenmenselijke prestaties? Zo niet, dan is het aantal meters dat zo'n superagent aflegt in die eerste seconde voor het remmen evengroot als bij een eenvoudige burger Alto-rijder.quote:Op maandag 8 september 2008 13:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Die krijg je als je dat werk gaat doen. Ik weet dat het moeilijk is om te geloven dat agenten misschien wel eens iets meer geleerd hebben dan jij, maar het is toch echt zo.
1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.quote:Op dinsdag 9 september 2008 00:36 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Waarom?
1) Je bent sneller van A naar B.
2) Vanwege de hogere snelheid blijf je alerter (omdat je ook wel eens moet inhalen etc)
3) Het is leuker dan duf in een treintje te rijden
En een optioneel punt 4: Als je harder dan de snelheidslimiet rijdt hebben (normale) mensen niet de neiging je in te halen. Als je 60 rijdt op een eenbaansweg waar je 80 mag (wat legaal is) word je ingehaald, wat de veiligheid over het algemeen niet ten goede komt.
je moet niet zoveel boekjes lezen en eens je reactiesnelheid laten testen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 05:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Leren ze daar ook hun reactietijd van 1 seconde te verminderen tot bovenmenselijke prestaties?
quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:22 schreef PDOA het volgende:
Die Koos Spee is ook veels te vaak in beeld met zijn belerende kutsmoel!
1) Er zijn idd ook stoplichten op de snelwegquote:Op dinsdag 9 september 2008 08:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.
2) Daarom hebben ze in het verleden de maximumsnelheid al verhoogd van 100 naar 120. Dus dat 'sneller rijden dan toegestaan' is al gelegaliseerd tot 20km/h.
3) Met 120km/h vrachtwagens inhalen noem ik niet 'duf treintje'.
En daarbij rijdt het vaak lekkerder, als iedereen in een duf treintje naar de linkerbaan gaat om een vrachtwagen die een kilometer voor je rijdt in te halen, gewoon op de rechterbaan. Geen gestress van op tijd je rem intrappen om kop-staartaanrijding te voorkomen, of mensen die nog tussenvoegen terwijl het eigenlijk niet past.
4) Je noemt 2 situaties: Harder dan de maximumsnelheid, en zachter dan de maximumsnelheid rijden. Maar als je gewoon 80 rijdt waar je 80 mag, en iedereen doet dat, heb je geen last van inhalen hoor.
1) Enkel bij een eventueel verkeerslicht aan het einde van de afrit ben je je tijdwinst al kwijt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
1) Er zijn idd ook stoplichten op de snelweg
2)Je mag in het buitenland ook overal 120, dus in Nederland mag je in principe langzamer dan toegestaan
3) Ik vind het lekker om 150 te rijden als er ruimte is (let op: ALS ER RUIMTE IS). Waarom zou je 100 gaan rijden op een totaal lege snelweg?
4) Probleem is dat niet iedereen dat doet.
mensen als jij op de linkerbaan verpesten wel een hoop winstquote:Op dinsdag 9 september 2008 08:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.
1) Nee hoor, je bent gewoon 5 minuten eerder bij het stoplicht, waar je maximaal 3 minuten voorstaatquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:35 schreef Walter81 het volgende:
[..]
1) Enkel bij een eventueel verkeerslicht aan het einde van de afrit ben je je tijdwinst al kwijt.
2) In Nederland mag je gewoon 120. Hard zat.
3) Als je er 100 ipv 120 mag rijden zal het vast een reden hebben. (geluidsoverlast ivm snelweg door woonwijk/Veiligheid door de wegsituatie/...)
4) Langzaamrijders moeten ze óók bekeuren vind ik. Net als de hardrijders.
Jij ziet ze vliegen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.
Dat is gewoon een half uur pure tijdswinst.
Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:39 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
2) jij stelt dat je in Nederland eigenlijk 100 mag, maar dat ze dat hebben opgehoogd dat 120 om hardrijders tegemoet te komen. En daar reageer ik op.
Je hebt vast een heel bijzondere auto! Als je harder gaat rijden, liggen Nijmegen en Rotterdam opeens 30 kilometer minder ver uit elkaarquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.
Jij gafquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)
als antwoord opquote:2) Daarom hebben ze in het verleden de maximumsnelheid al verhoogd van 100 naar 120. Dus dat 'sneller rijden dan toegestaan' is al gelegaliseerd tot 20km/h.
Dus daaruit kan je nou niet echt concluderen wat jij nu zegt.quote:2) Vanwege de hogere snelheid blijf je alerter (omdat je ook wel eens moet inhalen etc)
Rij je terug in de tijd ofzo?quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
10tallen jaren geleden was er geen max snelheidquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)
quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jij ziet ze vliegen.
Nijmegen - Rotterdam is 150 km,
quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:29 schreef rival het volgende:
je moet niet zoveel boekjes lezen en eens je reactiesnelheid laten testen.
die ene seconde is gemiddeld.
Hmmm, gek genoeg is meneer agent totaal niet gevoelig voor deze argumenten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
als je goed oplettend bent zou je een reactietijd van 0.1 seconden moeten hebben
Weinig kans, dan ga je er maar rechts langs. Voor figuren zoals jij ga ik dus echt niet aan de kant.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Kopbal het volgende:
Heerlijk man. Lekker bumperkleven op die linkerbaan. 170 rijden en iedereen die in je weg komt wegpesten dmv seinen met het grote licht + knipperlicht naar links.
volgens de regels behoor je rechts te rijden als je niet inhaalt. dus dat doe je niet voor figuren nee, maar omdat dat zo hoortquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:44 schreef Frasier het volgende:
[..]
Weinig kans, dan ga je er maar rechts langs. Voor figuren zoals jij ga ik dus echt niet aan de kant.
0.1 voordat je je realiseert dat je je voet van je gas moet halen en je rem in trappen. Dan kost het nog tijd om je voet op je rem te plaatsen en in te trappen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
als je goed oplettend bent zou je een reactietijd van 0.1 seconden moeten hebben
Dat is dan heel jammer. Maar als ik zelf op de rechterbaan rij en ik rij al 140/150 en er komt zo'n knuppeltje aan in z'n gti'tje met 180 en knipperend en al dan trapt ie maar op de rem of gaat er rechts langs of voor mijn part dwars door me heen maar aan de kant ga ik toch echt niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:46 schreef rival het volgende:
[..]
volgens de regels behoor je rechts te rijden als je niet inhaalt. dus dat doe je niet voor figuren nee, maar omdat dat zo hoort
Als je zelf niet aan het inhalen bent behoor je gewoon rechts te rijden. En al helemaal als iemand anders jou wilt inhalen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:51 schreef Frasier het volgende:
[..]
Dat is dan heel jammer. Maar als ik zelf op de rechterbaan rij en ik rij al 140/150 en er komt zo'n knuppeltje aan in z'n gti'tje met 180 en knipperend en al dan trapt ie maar op de rem of gaat er rechts langs of voor mijn part dwars door me heen maar aan de kant ga ik toch echt niet.
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:53 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Als je zelf niet aan het inhalen bent behoor je gewoon rechts te rijden. En al helemaal als iemand anders jou wilt inhalen.
Held op sokken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.
Ik had laatst ook zo'n gast, in een sjonnie-Calibraquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er bij mij iemand zou bumperkleven (vlak na een inhaal actie van mij bijvoorbeeld) dan tik ik gewoon 5 keer op mijn rem, kijken of dat genoeg is om dat gedrag af te leren. Owja, en als hij dan denkt rechts er langs te gaan rij ik harder door zodat hij op de middelste baan vast zit.
Dat soort types moet je gewoon even opnieuw opvoeden, ze zitten thuis teveel onder moeders` plak dus denken ze roadwarrior te kunnen spelen
dit alles kan gedaan zijn binnen .35quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:48 schreef Walter81 het volgende:
[..]
0.1 voordat je je realiseert dat je je voet van je gas moet halen en je rem in trappen. Dan kost het nog tijd om je voet op je rem te plaatsen en in te trappen.
als ik dit zo lees ben jij niet bezig met de doorstroming van het verkeer.quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat soort types moet je gewoon even opnieuw opvoeden, ze zitten thuis teveel onder moeders` plak dus denken ze roadwarrior te kunnen spelen
Dan klopt je berekening zo mogelijk nog minderquote:
Het is geen berekening, het is ervaring.quote:Op dinsdag 9 september 2008 13:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan klopt je berekening zo mogelijk nog minder.
Dit noemen ze een : "knee-down"quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Die 3 cabrio's die wat te hard maar totaal niet gevaarlijk reden werd al een "dollemansrit" genoemd
Net als die gast die wat sportief reed met die motor. Reed wat te hard. Maar reed verder prima, had zijn voertuig goed onder controle.
Hoe heeft die Turk gelijk dan?quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:59 schreef Meki het volgende:
dat de klagers gelijk hebben .
de politie moet niet zo hekserig doen
Tsja. Die mafkees gedraagt zich als een klein kind, dus dan behandel je hem als een klein kind. Ik zie het probleem niet.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Hoe heeft die Turk gelijk dan?
Die agent die het uitlegt is alleen wel heel belerend.
quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:32 schreef PDOA het volgende:
"De maniak lijkt lak te hebben aan de max. snelheid van 120km, want hij rijdt nu wel 123km, iets wat absoluut niet is toegestaan op deze weg!!!! Deze levensgevaarlijke situatie zal weldra tot ongelukken leiden, dus de wegpiraat wordt naar de kant gehaald alwaar Joop en Jaap hem een vette prent zullen uitreiken voor zijn rijgedrag!!!!!"
Whehe, de SBS-journalistiek is inderdaad vaak tenenkrommendquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:32 schreef PDOA het volgende:
"De maniak lijkt lak te hebben aan de max. snelheid van 120km, want hij rijdt nu wel 123km, iets wat absoluut niet is toegestaan op deze weg!!!! Deze levensgevaarlijke situatie zal weldra tot ongelukken leiden, dus de wegpiraat wordt naar de kant gehaald alwaar Joop en Jaap hem een vette prent zullen uitreiken voor zijn rijgedrag!!!!!"
ook niet afgelopen zondag die vrouw in die alto?quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Whehe, de SBS-journalistiek is inderdaad vaak tenenkrommend. Maar goed, ik kan me niet herinneren vaak medelijden te hebben gehad met de ontvanger van de boete
.
Van dat geld kan ze nóg wel zo'n auto kopenquote:Op woensdag 10 september 2008 09:00 schreef rival het volgende:
[..]
ook niet afgelopen zondag die vrouw in die alto?
ben je volwassen en moet je het al doen met een alto, en dan voor zoiets een dikke vette prent van 150 euro ofzo!
quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:32 schreef PDOA het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |