abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61489144
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:39 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou maar toch, *ergens* moet je een grens trekken. Een maximum snelheid van 120km/u is gewoon 120km/u, niet harder. Iedereen maakt zijn regels in het verkeer zeg.
Zit je in te halen met eigenlijk ook al te hard (130km/u) zit er een achter je te drukken dat je aan de kant moet, en nadat je naar rechts gaat geeft die malloot direct gas tot 150. Hallo, 120 mag je maar!!!!!!!!
Waarom altijd zo hard, waarom altijd maar de regels overtreden? x
Waarom?
1) Je bent sneller van A naar B.
2) Vanwege de hogere snelheid blijf je alerter (omdat je ook wel eens moet inhalen etc)
3) Het is leuker dan duf in een treintje te rijden

En een optioneel punt 4: Als je harder dan de snelheidslimiet rijdt hebben (normale) mensen niet de neiging je in te halen. Als je 60 rijdt op een eenbaansweg waar je 80 mag (wat legaal is) word je ingehaald, wat de veiligheid over het algemeen niet ten goede komt.

Bumperkleven doe ik zelf eigenlijk niet, gewoon de cruise-control eraf halen als ik zie dat iemand (bijna) gaat inhalen.
Blijft een lamme tak na het inhalen van een vrachtwagen met 100km.h op de linkerbaan plakken wil ik ze nog wel eens vriendelijk verzoeken dmv groot licht aan de kant te gaan.
  dinsdag 9 september 2008 @ 03:46:02 #102
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61490268
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:36 schreef Boschkabouter het volgende:
Blijft een lamme tak na het inhalen van een vrachtwagen met 100km.h op de linkerbaan plakken wil ik ze nog wel eens vriendelijk verzoeken dmv groot licht aan de kant te gaan.
En anders gewoon subtiel edoch uiterst vlot er rechts voorbij gaan en lekker door planken. .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61490318
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Net als die gast die wat sportief reed met die motor. Reed wat te hard. Maar reed verder prima, had zijn voertuig goed onder controle.

En dan commentaar krijgen omdat ie z'n motor veuls te plat in de bocht zou leggen (knee-downs sure ).

Het was keurig bochtenwerk en als ie de zin van die klapjosti had gedaan, was ie allang op z'n plaat gegaan door de middelpuntzoekende kracht. Een motor kún je niet rechtop door een bocht sturen, dát is pas levensgevaarlijk.

Maar nee, agentje betweter: (na even stilte, duidelijk smoeszoekend) de motor kan onder je wegglijden en dan jan-en-alleman raken (op een leeg industrieterrein ), dat zou pas LE-VENS-GE-VAAR-LIJK zijn.

Je ziet die motorrijder ook zo kijken van wat moet ik hier mee
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61490323
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Die krijg je als je dat werk gaat doen. Ik weet dat het moeilijk is om te geloven dat agenten misschien wel eens iets meer geleerd hebben dan jij, maar het is toch echt zo.
Leren ze daar ook hun reactietijd van 1 seconde te verminderen tot bovenmenselijke prestaties? Zo niet, dan is het aantal meters dat zo'n superagent aflegt in die eerste seconde voor het remmen evengroot als bij een eenvoudige burger Alto-rijder.

Prima, maar sla dan als verbalisant niet zo'n badinerend toontje aan als je 100 ipv 80 rijdt en daarmee je remweg enorm vergroot ("en uw remweg dus ook, meneer de achtervolgert, aan die natuurwetten doet geen enkele gevorderde rijopleiding wat aan af" ).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61491240
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:36 schreef Boschkabouter het volgende:

[..]

Waarom?
1) Je bent sneller van A naar B.
2) Vanwege de hogere snelheid blijf je alerter (omdat je ook wel eens moet inhalen etc)
3) Het is leuker dan duf in een treintje te rijden

En een optioneel punt 4: Als je harder dan de snelheidslimiet rijdt hebben (normale) mensen niet de neiging je in te halen. Als je 60 rijdt op een eenbaansweg waar je 80 mag (wat legaal is) word je ingehaald, wat de veiligheid over het algemeen niet ten goede komt.
1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.
2) Daarom hebben ze in het verleden de maximumsnelheid al verhoogd van 100 naar 120. Dus dat 'sneller rijden dan toegestaan' is al gelegaliseerd tot 20km/h.
3) Met 120km/h vrachtwagens inhalen noem ik niet 'duf treintje'.
En daarbij rijdt het vaak lekkerder, als iedereen in een duf treintje naar de linkerbaan gaat om een vrachtwagen die een kilometer voor je rijdt in te halen, gewoon op de rechterbaan. Geen gestress van op tijd je rem intrappen om kop-staartaanrijding te voorkomen, of mensen die nog tussenvoegen terwijl het eigenlijk niet past.
4) Je noemt 2 situaties: Harder dan de maximumsnelheid, en zachter dan de maximumsnelheid rijden. Maar als je gewoon 80 rijdt waar je 80 mag, en iedereen doet dat, heb je geen last van inhalen hoor.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61493007
Die Koos Spee is ook veels te vaak in beeld met zijn belerende kutsmoel!
pi_61493134
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 05:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Leren ze daar ook hun reactietijd van 1 seconde te verminderen tot bovenmenselijke prestaties?
je moet niet zoveel boekjes lezen en eens je reactiesnelheid laten testen.
die ene seconde is gemiddeld.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:21:10 #108
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_61494364
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:22 schreef PDOA het volgende:
Die Koos Spee is ook veels te vaak in beeld met zijn belerende kutsmoel!
dus...
pi_61494519
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:38 schreef Walter81 het volgende:

[..]

1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.
2) Daarom hebben ze in het verleden de maximumsnelheid al verhoogd van 100 naar 120. Dus dat 'sneller rijden dan toegestaan' is al gelegaliseerd tot 20km/h.
3) Met 120km/h vrachtwagens inhalen noem ik niet 'duf treintje'.
En daarbij rijdt het vaak lekkerder, als iedereen in een duf treintje naar de linkerbaan gaat om een vrachtwagen die een kilometer voor je rijdt in te halen, gewoon op de rechterbaan. Geen gestress van op tijd je rem intrappen om kop-staartaanrijding te voorkomen, of mensen die nog tussenvoegen terwijl het eigenlijk niet past.
4) Je noemt 2 situaties: Harder dan de maximumsnelheid, en zachter dan de maximumsnelheid rijden. Maar als je gewoon 80 rijdt waar je 80 mag, en iedereen doet dat, heb je geen last van inhalen hoor.
1) Er zijn idd ook stoplichten op de snelweg
2) Je mag in het buitenland ook overal 120, dus in Nederland mag je in principe langzamer dan toegestaan
3) Ik vind het lekker om 150 te rijden als er ruimte is (let op: ALS ER RUIMTE IS). Waarom zou je 100 gaan rijden op een totaal lege snelweg?
4) Probleem is dat niet iedereen dat doet.
pi_61494602
als je goed oplettend bent zou je een reactietijd van 0.1 seconden moeten hebben
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:30:38 #111
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61494615
Heerlijk man. Lekker bumperkleven op die linkerbaan. 170 rijden en iedereen die in je weg komt wegpesten dmv seinen met het grote licht + knipperlicht naar links.
pi_61494722
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:27 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

1) Er zijn idd ook stoplichten op de snelweg
2) Je mag in het buitenland ook overal 120, dus in Nederland mag je in principe langzamer dan toegestaan
3) Ik vind het lekker om 150 te rijden als er ruimte is (let op: ALS ER RUIMTE IS). Waarom zou je 100 gaan rijden op een totaal lege snelweg?
4) Probleem is dat niet iedereen dat doet.
1) Enkel bij een eventueel verkeerslicht aan het einde van de afrit ben je je tijdwinst al kwijt.
2) In Nederland mag je gewoon 120. Hard zat.
3) Als je er 100 ipv 120 mag rijden zal het vast een reden hebben. (geluidsoverlast ivm snelweg door woonwijk/Veiligheid door de wegsituatie/...)
4) Langzaamrijders moeten ze óók bekeuren vind ik. Net als de hardrijders.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_61494737
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:38 schreef Walter81 het volgende:

[..]

1) We weten allemaal best dat 120 of 140km/h geen verschil maakt in tijd van A naar B. Je staat hoogstens vooraan bij het stoplicht ipv half in de rij, bij het verkeerslicht.
mensen als jij op de linkerbaan verpesten wel een hoop winst
pi_61494816
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:35 schreef Walter81 het volgende:

[..]

1) Enkel bij een eventueel verkeerslicht aan het einde van de afrit ben je je tijdwinst al kwijt.
2) In Nederland mag je gewoon 120. Hard zat.
3) Als je er 100 ipv 120 mag rijden zal het vast een reden hebben. (geluidsoverlast ivm snelweg door woonwijk/Veiligheid door de wegsituatie/...)
4) Langzaamrijders moeten ze óók bekeuren vind ik. Net als de hardrijders.
1) Nee hoor, je bent gewoon 5 minuten eerder bij het stoplicht, waar je maximaal 3 minuten voorstaat
2) jij stelt dat je in Nederland eigenlijk 100 mag, maar dat ze dat hebben opgehoogd dat 120 om hardrijders tegemoet te komen. En daar reageer ik op.
3) goed, 120 op een lege snelweg, zelfde verhaal
4) eerder langzaamrijders die de weg blokkeren
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:42:04 #115
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61494882
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.

Dat is gewoon een half uur pure tijdswinst.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:49:37 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_61495055
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.

Dat is gewoon een half uur pure tijdswinst.
Jij ziet ze vliegen.

Nijmegen - Rotterdam is 150 km, dus zelfs als je strak 160 rijdt doe je er nog een uur over. Begrijp me niet verkeerd, ik hou zelf ook van doorrijden, maar door 40 km/h sneller te rijden moet je een flink stuk karren om een half uur tijdswinst te halen.

Het is overigens wel een kwartier pure tijdswinst inderdaad, mooi meegenomen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61495133
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:39 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

2) jij stelt dat je in Nederland eigenlijk 100 mag, maar dat ze dat hebben opgehoogd dat 120 om hardrijders tegemoet te komen. En daar reageer ik op.
Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:53:51 #118
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61495155
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.

Dat is gewoon een half uur pure tijdswinst.
Je hebt vast een heel bijzondere auto! Als je harder gaat rijden, liggen Nijmegen en Rotterdam opeens 30 kilometer minder ver uit elkaar .
pi_61495190
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)
Jij gaf
quote:
2) Daarom hebben ze in het verleden de maximumsnelheid al verhoogd van 100 naar 120. Dus dat 'sneller rijden dan toegestaan' is al gelegaliseerd tot 20km/h.
als antwoord op
quote:
2) Vanwege de hogere snelheid blijf je alerter (omdat je ook wel eens moet inhalen etc)
Dus daaruit kan je nou niet echt concluderen wat jij nu zegt.
pi_61495244
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:42 schreef Kopbal het volgende:
Goed voorbeeldje: als ik van Arnhem/Nijmegen naar Rotterdam rij met 120 doe ik er een uur en een kwartier over. Als ik 160 rij doe ik er 3 kwartier over.

Dat is gewoon een half uur pure tijdswinst.
Rij je terug in de tijd ofzo?
pi_61495300
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dat je ooit 10tallen jaren geleden ook maar 100 mocht op de autosnelweg. En dat dat ooit verhoogd is naar 120 (Mede door veiligere auto's ed.)
10tallen jaren geleden was er geen max snelheid
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:06:28 #122
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_61495421
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:49 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jij ziet ze vliegen.

Nijmegen - Rotterdam is 150 km,


115
pi_61496148
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 10:29 schreef rival het volgende:
je moet niet zoveel boekjes lezen en eens je reactiesnelheid laten testen.
die ene seconde is gemiddeld.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Afhaalchinees het volgende:
als je goed oplettend bent zou je een reactietijd van 0.1 seconden moeten hebben
Hmmm, gek genoeg is meneer agent totaal niet gevoelig voor deze argumenten.
Zou HIJ dan teveel boekjes hebben gelezen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61496222
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:30 schreef Kopbal het volgende:
Heerlijk man. Lekker bumperkleven op die linkerbaan. 170 rijden en iedereen die in je weg komt wegpesten dmv seinen met het grote licht + knipperlicht naar links.
Weinig kans, dan ga je er maar rechts langs. Voor figuren zoals jij ga ik dus echt niet aan de kant.
X
X
X
pi_61496269
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:44 schreef Frasier het volgende:

[..]

Weinig kans, dan ga je er maar rechts langs. Voor figuren zoals jij ga ik dus echt niet aan de kant.
volgens de regels behoor je rechts te rijden als je niet inhaalt. dus dat doe je niet voor figuren nee, maar omdat dat zo hoort
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')