Ja klopt, dat was zo`n brits programma. Die ene moeder ging echt helemaal flippen om alles om haar heen, en zelf had ze bijna 3 keer een ongeluk veroorzaakt omdat ze niet oplettequote:Op woensdag 10 september 2008 13:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig zo'n programma waarbij ze mensen volgen die echt niet sporen in het verkeer, ben ff de naam kwijt. Lijkt wel alsof sommige mensen compleet van persoonlijkheid wisselen zogauw ze in de auto stappen.
Road Rage.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig zo'n programma waarbij ze mensen volgen die echt niet sporen in het verkeer, ben ff de naam kwijt.
als iemand zoals jij mij probeerd te irriteren dan gaat er altijd maar enkele gedachtes in me om...quote:Op woensdag 10 september 2008 13:06 schreef Scorpie het volgende:
Ik maak me er niet druk om, ik zorg gewoon dat ik mijn lolletje met figuren zoals jij heb voordat ik ze rustig laat passerenAls je zelfs dat niet doorhebt ben je nog dommer dan ik al dacht
Nou dat is precies wat Scorpie doet he; meneer moet een lolletje hebben en brengt daarmee een hoop verkeer in gevaar.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:11 schreef Prosac het volgende:
An sich heb ik helemaal geen last van mensen die wat agressiever rijden, op de snelweg mag ik zelf ook wel graag doorrijden, als er iemand dan een vrachtwagen met 110 wil inhalen, dan heb ik daar vrede mee. Ik heb echter wel een hekel aan de mensen die MIJ door hun haastige rijstijl in een gevaarlijke situatie willen brengen.
Ik zie ook regelmatig bijna ongelukken omdat iemand bijvoorbeeld per ongeluk afsneed of even op de rem ging omdat iemand opzij leek te gaan en degene erachter bijna de kofferbak in ging. Die bijna ongelukken komen dan niet daardoor maar door de daarop volgende acties van de afgesnedene of achteropkomende auto omdat ze "even hetzelfde" terug willen doen.
Ik heb eigenlijk slechts 1 echt irritatie puntje en dat is het gebrek aan richting aangeven bij veel mensen.
Tja, mensen die deelnemen in het verkeer en geen richting aangeven zijn inderdaad hinderlijk. Gelukkig kun je het van de meeste wel voorspellen (Getunede bakken, bmw's, audi's, SUV's), maar het blijft vervelend. En auto's met slechte/half werkende/niet werkende/verkeerd afgestelde verlichting.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:11 schreef Prosac het volgende:
Ik heb eigenlijk slechts 1 echt irritatie puntje en dat is het gebrek aan richting aangeven bij veel mensen.
Tuurlijk Superman, tis al goed met jequote:Op woensdag 10 september 2008 13:12 schreef rival het volgende:
[..]
als iemand zoals jij mij probeerd te irriteren dan gaat er altijd maar enkele gedachtes in me om...
geen frustratie...
maar meer,
hoe klein moet dat ding van die persoon wel niet zijn?
hoe weinig zal hij thuis te vertellen hebben als hij hier mensen zijn wil op wilt leggen?
wat voor kutdag heeft die persoon gehad?
allemaal dat soort dingen....![]()
want ik hou er ook niet van als iemand op mijn bumper zit... dus dan ga ik aan de kant waar dat kan... maar ik ga niet op mijn rem trappen omdat die vent zo dicht achter me zit.. omdat het me niet boeit... ik kan me er absoluut niet druk om maken,,,, jij wel, ook al beweer je bij hoog en laag van niet
maar zelf ziet hij dat niet in, want die dekselse bumperklevers zijn de enige die gevaar verzoorzakenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou dat is precies wat Scorpie doet he; meneer moet een lolletje hebben en brengt daarmee een hoop verkeer in gevaar.
Kaats, bal, terugverwachten enzo.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou dat is precies wat Scorpie doet he; meneer moet een lolletje hebben en brengt daarmee een hoop verkeer in gevaar.
inderdaad, met mij gaat het goed!quote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk Superman, tis al goed met je
bedenk je eens; wat is het nut?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kaats, bal, terugverwachten enzo.
quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kaats, bal, terugverwachten enzo.
dan is zijn dag goedquote:Op woensdag 10 september 2008 13:18 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
bedenk je eens; wat is het nut?
inderdaad. ook zo een nutteloze actie want wie kaatst kan de bal verwachtenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:18 schreef Prosac het volgende:
nog een puntje van irritatie.
mensen die het begrip ritsen niet begrijpen en een ritser er niet tussen laten omwille van "hij heeft langer over die andere baan gereden dan ik en dan ook nog eens voordringen"
Ik snap er niks van. Je vindt mensen die rechts inhalen crimineel, maar bij bumperklevers mag je wel iemand opzettelijk in gevaar brengen. Bizar.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Scorpie het volgende:
Iemand die mij bumperkleeft moet niet gek op staan te kijken als ik ook even voor eigen rechter ga spelen he.
Klopt, die van mij ga na een heel klein stukje in al aan. Hebben ze dat na 3 keer nog niet door, tja. Dan ga ik opeens iets harder rijden om te moeten afremmen voor mijn voorganger, met een 'schrikreactie', want tja, ik had het natuurlijk niet door he, dat ik zo dicht op mijn voorganger zat.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:17 schreef Catbert het volgende:
Je kunt trouwens best bumperklevers waarschuwen door licht je rem in te trappen. Je remlicht gaat al aan als je je rempedaal een halve CM intrapt, en dan rem je echt nog niet.
Duitse verkeersdeelnemers.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:14 schreef CasB het volgende:
Wat ik wel grappig vind, is dat het in Duitsland wel goed kan. Ja, ze rijden daar soms wel flink harder, maar ze weten daar wel wat afstand houden en ruimte maken betekend. Daar kunnen een hoop Nederlanders echt een voorbeeld aan nemen.
Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik snap er niks van. Je vindt mensen die rechts inhalen crimineel, maar bij bumperklevers mag je wel iemand opzettelijk in gevaar brengen. Bizar.
als iemand je rechts inhaald, zou je volgens de regels (waar je zo van houd) zelf rechts hebben moeten rijden! dus ben je dubbel foutquote:Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.
Zelfde met bumperkleven; wil je bumperkleven? Prima, maar dan niet gek op staan te kijken als ik 'opeens' moet remmen door een 'schrikreactie' zoals ik dat zelf noem.
Wat maak je je toch druk om andere mensenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk op 2 manieren he; zij halen mij rechts in, ik zorg ervoor dat ze er dan niet meer tussen passen.
Zelfde met bumperkleven; wil je bumperkleven? Prima, maar dan niet gek op staan te kijken als ik 'opeens' moet remmen door een 'schrikreactie' zoals ik dat zelf noem.
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren, want dan zie je namelijk iedereen al in een miniem gat duiken zodra de borden 70 aanspringenquote:Op woensdag 10 september 2008 13:22 schreef rival het volgende:
[..]
als iemand je rechts inhaald, zou je volgens de regels (waar je zo van houd) zelf rechts hebben moeten rijden! dus ben je dubbel fout
Goed bezig? Welnee. Leuk? Ja! Interesseert mij het nou of het goed of slecht is, zolang ik mijn lolletje heb en diegene achter mij flink opgefokt is vind ik het al primaquote:dan veroorzaak je nog EXPRES gevaarlijke situaties. onder het motto, "iemand iets afleren"
en dan denk je nog bij jezelf dat je goed bezig bent ook
Nog zo iemand die denkt dat ik me er druk om maakquote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Wat maak je je toch druk om andere mensen
quote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren, want dan zie je namelijk iedereen al in een miniem gat duiken zodra de borden 70 aanspringen![]()
[..]
Goed bezig? Welnee. Leuk? Ja! Interesseert mij het nou of het goed of slecht is, zolang ik mijn lolletje heb en diegene achter mij flink opgefokt is vind ik het al prima![]()
En goh, al word ik een keer erop gepakt kan het me nog niks schelen![]()
Jij snapt echt niet goed hoe ik in elkaar steek met zulke situaties he? Het maakt me geen reet uit of je de regels wel of niet overtreed, als je asociaal weggedrag laat zien aan mij ben je gewoon van mij
nee ik moet alleen 5 dagen in de week 's ochtends amsterdam in, en 's middags weer uit!quote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren,
Je let gewoon teveel op anderen. Als je op jezelf zou letten, zou je doorhebben dat je 'represailles' leuk zijn noch effect hebben en alleen maar een hoop 'onschuldigen' in gevaar brengt.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nog zo iemand die denkt dat ik me er druk om maak![]()
Het is een kwestie van je gas indrukken of loslaten, of je rem indrukken of loslaten, meer hoef je niet te doen hoorNiks druk maken, lol maken
Waarom maak je dan zulke domme opmerkingen? Je weet toch zelf ook hoe het er op de weg aan toe gaat? Zodra de borden 70 aanspringen gaan mensen als een gek de kleine gaatjes in vullen op andere banen omdat het daar sneller gaat, dat is een algemeen feit, sterker nog, de overheid probeert dat tegen te gaan.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:29 schreef rival het volgende:
[..]
nee ik moet alleen 5 dagen in de week 's ochtends amsterdam in, en 's middags weer uit!
die aannames van jou
wie de bal.........quote:Op woensdag 10 september 2008 13:31 schreef Scorpie het volgende:
Waarom dan toch zo`n rare opmerking maken lieve rival?
Weer zo`n aannamequote:Op woensdag 10 september 2008 13:30 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je let gewoon teveel op anderen. Als je op jezelf zou letten, zou je doorhebben dat je 'represailles' leuk zijn noch effect hebben en alleen maar een hoop 'onschuldigen' in gevaar brengt.
Ik ook niet, maar ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden en ga gewoon weer rustig naar rechts als daar ruimte voor is. Ik laat me niet opjagen, maar ik ga ook geen gevaarlijke situatie creeren om iemand een lesje te leren.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:
In de categorie eigen schuld dikke bult; als je te dicht achterop zit zal ik het niet laten zelf 1 of 2 regeltjes te buigen om je een les te leren. Asociale vlerken die denken mij te moeten opdrukken omdat ze te laat van huis zijn gegeven heb ik geen boodschap aan.
Klopt, maar ik had het dan ook over een normale snelweg waar je 120 mag.quote:110 waar je 100 mag is nog steeds te hard.
Iets met kip en ei natuurlijk. Omdat jij links blijft rijden, heb je de kans dat iemand je rechts gaat inhalen. Jij bent dus de veroorzaker van die actie. Als jij gewoon naar rechts was gegaan, zoals het hoort, kan iemand niet eens rechts inhalen.quote:Mensen die onnodig links rijden veroorzaken geen brokken, mensen die rechts (en dus onverwachts) inhalen lopen daar meer risico op.
Zo ook voor de mensen die duidelijk mede schuldig zijn. Je moet hoe dan ook over je schouder kijken als je naar rechts gaat. In het verkeer moet je alles verwachten, dus ook een malloot die jou rechts voorbij komt racen. Als het goed is, is je ook geleerd eerst te kijken voordat je van baan wisselt.quote:Mensen die rechts inhalen en dan een ongeluk veroorzaken: rijbewijs kwijt voor het leven imo.
Iets niet verwachtenquote:Rechts inhalen is ook veel gevaarlijker. Je komt uit een hoek waar niemand je verwacht, dus loop je ook meer risico om een ongeluk te veroorzaken met dat asociale rijgedrag.
1 gevaarlijke gek? De enige idioot op de weg is diegene die links de boel loopt op te houden. Haal je die lul van de weg, heb je ook geen lange rij op de linkerbaan en ook geen gevaarlijke gek die er rechts voorbij gaat.quote:En inderdaad; ze laten liever een zooi auto`s onnodig links in een treintje rijden dan 1 gevaarlijke gek die aan de verkeerde kant gaat inhalen.
Als de borden 70 aanspringen mag je sowieso rechts inhalen, dan rij je nl. in een filequote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
Jij rijdt overduidelijk geen spitsuren, want dan zie je namelijk iedereen al in een miniem gat duiken zodra de borden 70 aanspringen![]()
Klinkt als een situatie waarbij je zelf te lang links bleef hangen. Kennelijk was er rechts van je ruimte zat om even een baan op te schuiven.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Weer zo`n aannameAls ik in mijn spiegel zo`n auto zie die hem naar rechts gooit om vervolgens vol gas rechts mij voorbij te willen na mij gebumperkleeft te hebben heeft me dat welgeteld 2 keer in de spiegels kijken gekost, wat ik overigens altijd al doe.
Ligt er aan.. als die ene links op een drukke weg gewoon keurig 120 rijdt, dan moet de rest erachter die zo nodig tussen de 130 en 150 willen rijden (guiltyquote:Op woensdag 10 september 2008 13:36 schreef BobbyB het volgende:
1 gevaarlijke gek? De enige idioot op de weg is diegene die links de boel loopt op te houden. Haal je die lul van de weg, heb je ook geen lange rij op de linkerbaan en ook geen gevaarlijke gek die er rechts voorbij gaat.
Nee dat is geen aanname maar een constatering. Ik ga met dezelfde feiten heel anders om: iemand wil er rechts voorbij.. ok eigen risico -> over naar de orde van de dag. Jij reageert met een heel scala aan tegenmaatregelen, ook al kosten ze weinig moeite. Je aandacht gaat af van jezelf naar de ander.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weer zo`n aannameAls ik in mijn spiegel zo`n auto zie die hem naar rechts gooit om vervolgens vol gas rechts mij voorbij te willen na mij gebumperkleeft te hebben heeft me dat welgeteld 2 keer in de spiegels kijken gekost, wat ik overigens altijd al doe.
Ja want de hele wereld is bezig met jouw spelletje tegen de gemene rechtsrijder / bumperkleverquote:Met een beetje geluk heeft diegene die op dat moment achter mij reed het geintje door en sluit hij het gat, waardoor diegene gevangen zitPrachtig is dat.
je hoeft de situatie niet erger te maken. Op het moment dat de bumperklever een inschattingsfout maakt door jouw acties? Wat gebeurd er dan met de onschuldige auto's rechts en achter de bumperklever? en de auto's daarachter? De bumperklever is asociaal maar zelf doe je er niet voor onder hoorquote:En de enige auto die je uberhaupt in 'gevaar' brengt is de auto die bumperkleeft of rechts inhaalt. En dat is nog steeds zelf degene die gevaarlijke situaties kan voorkomen
Ben nou gewoon aan het trollen of wat?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig? Welnee. Leuk? Ja! Interesseert mij het nou of het goed of slecht is, zolang ik mijn lolletje heb en diegene achter mij flink opgefokt is vind ik het al prima![]()
En goh, al word ik een keer erop gepakt kan het me nog niks schelen![]()
Jij snapt echt niet goed hoe ik in elkaar steek met zulke situaties he? Het maakt me geen reet uit of je de regels wel of niet overtreed, als je asociaal weggedrag laat zien aan mij ben je gewoon van mij
Zulke mensen bestaan gewoon in het verkeer hoor.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ben nou gewoon aan het trollen of wat?
Dan nog is het aan de politie om iemand daarop te wijzen, niet aan de persoon. Daarnaast is het heel leuk dat je oude barrel aangeeft dat je 120 rijdt, maar dat is vaak flink onder de max snelheid. Komt vaak voor dat oudere auto's een afwijking van 10% hebben, vooral met versleten banden. Woon in Utrecht en rij dus regelmatig via bijvoorbeeld de A2 of A12, en dan heb je altijd mensen die mensen dat ze omdat ze 120 rijden prima op de linkerbaan kunnen blijven terwijl de middenbaan ook vrij is. Die haal ik dan op den duur inderdaad maar rechts in.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:46 schreef Prosac het volgende:
Ligt er aan.. als die ene links op een drukke weg gewoon keurig 120 rijdt, dan moet de rest erachter die zo nodig tussen de 130 en 150 willen rijden (guilty) daar niet over zeiken.
quote:Op woensdag 10 september 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:
En de enige auto die je uberhaupt in 'gevaar' brengt is de auto die bumperkleeft of rechts inhaalt. En dat is nog steeds zelf degene die gevaarlijke situaties kan voorkomen
Nogmaals, ik heb het over iemand die 110 of minder rijdt op een weg waar je 120 rijdt. Waarom moet ik op FOK! altijd alles uitspellen?quote:Op woensdag 10 september 2008 13:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ligt er aan.. als die ene links op een drukke weg gewoon keurig 120 rijdt, dan moet de rest erachter die zo nodig tussen de 130 en 150 willen rijden (guilty) daar niet over zeiken.
Hoe dan ook is onverwacht of onnodig afremmen verboden. Sterker nog, als er een kat oversteekt kun je beter niet vol in de ankers gaan, want als er dan iemand achter op je klapt, ben jij de sjaak.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:54 schreef rival het volgende:
en als die door jouw actie in een slip raakt en daarbij tegen 30 anderen aanknalt.. heb je niks mee te maken zeker?
Natuurlijk ook weer waar, maar in Groningen is tweebaans al heel bijzonder.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:53 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dan nog is het aan de politie om iemand daarop te wijzen, niet aan de persoon. Daarnaast is het heel leuk dat je oude barrel aangeeft dat je 120 rijdt, maar dat is vaak flink onder de max snelheid. Komt vaak voor dat oudere auto's een afwijking van 10% hebben, vooral met versleten banden. Woon in Utrecht en rij dus regelmatig via bijvoorbeeld de A2 of A12, en dan heb je altijd mensen die mensen dat ze omdat ze 120 rijden prima op de linkerbaan kunnen blijven terwijl de middenbaan ook vrij is. Die haal ik dan op den duur inderdaad maar rechts in.
Nee hoor. Bij werkzaamheden heldt ook vaak genoeg een snelheidsbeperking van 70 KM/u. En dat betekent echt niet dat je dan rechts mag gaan inhalen.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als de borden 70 aanspringen mag je sowieso rechts inhalen, dan rij je nl. in een file
Ook alweer onjuist. De rechts-inhalende josties vinden namelijk vaak genoeg dat ergens net een auto tussen kunnen gooien 'dus' ruimte genoeg was om naar rechts te gaan. Iedereen die verder wel heeft opgelet bij z'n rijlessen weet dat je na inhalen pas naar rechts moet gaan wanneer er vervolgens voldoende afstand over blijft tussen jou en de auto achter je. Wat er concreet op neerkomt dat je dat pas doet wanneer je de koplampen van de ingehaalde auto in je binnenspiegel ziet.quote:Klinkt als een situatie waarbij je zelf te lang links bleef hangen. Kennelijk was er rechts van je ruimte zat om even een baan op te schuiven.
Hij heeft het over aanspringende borden. Dan zit er dus een file aan te komen. Kun je ook zien, knipperen er namelijk van 4 van die oranje lampjes naast.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nee hoor. Bij werkzaamheden heldt ook vaak genoeg een snelheidsbeperking van 70 KM/u. En dat betekent echt niet dat je dan rechts mag gaan inhalen.
Je doet net zo goed als ik aannamers over de beschreven situatie. Je hebt twee soorten rechts inhalers. Type die er meteen langs moeten en zich in elk gat proppen, en mensen die na een tijd wachten maar rechts inhalen omdat die persoon duidelijk niet van plan is een plaatsje op te schuiven. En ik val in de laatste categorie.quote:Ook alweer onjuist. De rechts-inhalende josties vinden namelijk vaak genoeg dat ergens net een auto tussen kunnen gooien 'dus' ruimte genoeg was om naar rechts te gaan.
en de mijne komt dan nooit boven 110quote:Op woensdag 10 september 2008 13:53 schreef Catbert het volgende:
Daarnaast is het heel leuk dat je oude barrel aangeeft dat je 120 rijdt
En ik heb het dan vooral over de 1e categorie. Die zijn per definitie nog irritanter dan de linksklevers.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij heeft het over aanspringende borden. Dan zit er dus een file aan te komen. Kun je ook zien, knipperen er namelijk van 4 van die oranje lampjes naast.
[..]
Je doet net zo goed als ik aannamers over de beschreven situatie. Je hebt twee soorten rechts inhalers. Type die er meteen langs moeten en zich in elk gat proppen, en mensen die na een tijd wachten maar rechts inhalen omdat die persoon duidelijk niet van plan is een plaatsje op te schuiven. En ik val in de laatste categorie.
Vrachtwagens halen ook in waar en wanneer het niet mag... net als dat automobilisten zich niet aan de regels houden.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:14 schreef San0201 het volgende:
Ik dacht dat vrachtwagens niet harder dan 80 mochten
Ach.. 130/140 op de snelweg houdt de politie je echt niet aan hoor. Je moet daarbij dan nog wel opvallend rijgedrag gaan vertonen. die 16 kilometertjes te hard is niet interessant, dat laten ze liever aan een flitspaaltje over.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
130 levensgevaarlijk noemen op de snelweg
rot op man de politie rijd zelf ook vaak 130 a 140
Mwah.quote:Op woensdag 10 september 2008 13:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als de borden 70 aanspringen mag je sowieso rechts inhalen, dan rij je nl. in een file
quote:In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u
stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt
langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
De definitie van een file of congestie is niet eenduidig. In de perceptie van weggebruikers is soms al sprake van filevorming als de doorstroming wordt bemoeilijkt. Binnen Rijkswaterstaat wordt behalve bovenstaande ook andere definities gehanteerd. Zo is de definitie van een file die voor de dynamische route-informatiepanelen (DRIP) wordt gebruikt anders en ook die voor bijvoorbeeld statistische gegevens wijkt af.
Een veelvoorkomend verschijnsel is de zogenaamde harmonica-file, in Vlaanderen ook wel accordeonfile genoemd. Hiermee wordt een situatie over een langere afstand bedoeld waarin congestie wordt afgewisseld met vrij rijdend verkeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |