Ik had zooooo niet mijn dagquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:08 schreef motorbloempje het volgende:
je bent gezakt Lucas, mèn, zelfs ik heb het in één keer gehaald
waarop ben je gezakt?
GS500, SBK stuur enzquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:16 schreef motorbloempje het volgende:
een gs500?mèn, je trots, wat doe je?
kun je beter een zzr400 kopen ofzo
Kijk maar uit dat je van Cocktailprikker niet een boomklever of asfaltkopper wordt. Gasten van tegenwoordig kunnen niet meer rijden zeg. Ik zie namelijk nooit meer achterbanden waar de vellen er aan de zijkant bijhangen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gedaan![]()
Btw gister bij een vriend achterop nog een rit gemaakt, man ik kan echt niet wachten tot ik zelf stuur / gas geefMee hangen alleen helpt zo weinig
Ach, hij is niet verlaagd, heeft geen raamband of knalpijpquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:32 schreef MrDrako het volgende:
Het is dat je een helm op moet, anders was je een CB500 petjes sjonnie(zie de vele golf petjes sjonnie topics
)
Eerste rijles: 23-06-2008quote:tralalala
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
In 20 minuten na een nieuw bandje.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:40 schreef titanio het volgende:
Kijk maar uit dat je van Cocktailprikker niet een boomklever of asfaltkopper wordt. Gasten van tegenwoordig kunnen niet meer rijden zeg. Ik zie namelijk nooit meer achterbanden waar de vellen er aan de zijkant bijhangen.![]()
Dat zijn Titanio zijn woorden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja wat zou dat met goed rijden te maken hebben dan?
Ik heb er 40 gehad.quote:Hoeveel lessen heb je nodig tussen beide praktijkexamens gemiddeld?
ben je al klavertjes vier aan 't zoeken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
En als laatsteje moet geluk hebben met je examen
Net gebeld voor een motorquote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ben je al klavertjes vier aan 't zoeken?
René is nu op mijn motor weg, want die van hem is stoekvind 't maar niets
dus je gaat zonder rijbewijs rijden, ik ga vast de politie bellen, asoquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Net gebeld voor een motordenk dat ik vrijdag ga kijken ofzo, en dan naar men rijles met de motor
Ik hoop alleen dat men kramp zaterdag over is als ik weer op de motor stap
Zoniet wordt dat een weekvoorraad ibuprofen slikken
wehehehequote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:54 schreef MrDrako het volgende:
[..]
dus je gaat zonder rijbewijs rijden, ik ga vast de politie bellen, aso
Heen weg bij Elst eraf en daarna binnendoor naar het AVB terrein. Terug wel alleen snelweg. Ach ik heb nu genoeg binnendoor gereden omdat gemis weer in te halen hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat is saai, met je avb alleen over snelweg geweest? Ik via de oosterhoutsedijk richting oosterhout > Elst > Gelredome en terug via a326
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
gefeliciteerd gelly!
Zag dat je ook een MF-topic had geopend over je stress van het AVB-certifcaat![]()
Vaak heeft je rijinstructeur dat certificaatquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Dank je
Ja, waarom zetten ze op die kuttige CBR site dan ook dat je een AVB certificaat moet tonen
AVB ga je ook pas in februari doen ? Je moet deze namelijk op zwaar afrijden wil je AVD ook op zwaar afrijden ...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:17 schreef Elwood1802 het volgende:
*meldt*
Vanaf september begin ik ook, lessen op zware motor om zodoende rond feb. examen te doen eveneens zwaar (ben dan net 21)
Theorie is goed te doen denk ik.
Lessen weet ik niet, heb uberhaupt nog nooit op een motor/schakelbrommer gereden
Ja natuurlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef Isdatzo het volgende:
ja.
1) theoriecertificaat is maar 1 jaar geldig
2) al was je B-certificaat nog geldig, voor A moet je sowieso een ander examen doen
diequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga ook niet naar de kerk, rijd systematisch te hard, en drink ook niet zo veel melk. Pas maar op dat je zon levensgevaarlijk persoon niet in het echt tegen komt hoor,quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:07 schreef gelly het volgende:
Proefrijden zonder rijbewijs, lekker handig.
Ik heb er niet meer voor betaald dan hij waard isquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:29 schreef MrDrako het volgende:
ziet er geinig uit, 650 euro, is ook niet veel? Ik ga denk ik rond de 5-6 duizend aan mn eerste motor uitgeven..
Ja ik zit daarom ook wel naar de CB500 te kijken, die zijn ook lekker zuinig, maar die zijn tweedehands een stuk duurder dan de GS500.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Honda CB500 vind ik toch wat groot ogen, dat is dan weer niks voor mijMet mijn 1.70 pas ik prima op een GS
Ik heb auto ervaring, en ik merk nu al dat er onderweg op de motor een hoop meer vreemde dingen gebeuren dan met de auto. Dat is wel een beetje jammer, dat maakt het motorrijden wel een beetje minder leuk en een beetje serieuzer.quote:- heb je nog geen auto ervaring, dan wordt het lastig, moet je leren hoe het verkeer écht werkt. Want dat er vreemde dingen gebeuren is meer regel dan uitzondering
Dan doe jij toch echt iets foutquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:41 schreef MrDrako het volgende:
zo he, ouwe, wat dacht je? ik spam het topic even in mn eentje vol
Ik denk dat ik liever voor een 4 cilinder ga die tot de 14.000 tpm door te trekken is, dan een 2 cilinder tot de 8000 (bmw) mis de koppel niet echt, en hoe vaak sta je neus aan neus om eens een wedstrijdje te racen
Elke willekeurige "normale" auto trek je er toch wel uit..
Heb je maandag geen les meer ? Is wel even lekker hoor, vlak voor het examen nog een stukje rijden. Succes iig ! AVD toch ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:54 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Dan doe jij toch echt iets foutMisschien een keer je gas volledig open draaien
RepetV, Leuk om je posts te lezenveel punten van herkenning hoor... Vandaag had ik mijn eerste les sinds een maand, om ff voor maandag het ritme weer op te pakken. Ging eigenlijk totaal prima, 1 afrit had hij dat ik die liever wat meer naar het midden nam... Maar rest ging prima
Laatste 5 minuten kwam het "Spelen" nog wel even ter sprake
![]()
Dit moet mijn laatste les zijn geweest, zoniet/ fail
Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik les trouwens ook op een er6, maar dat is eerlijk gezegd wel andere koek dan een er500 of gs500, meer gebruikte lesmotoren.
Ik bedoel meer over het totale rijgedrag van die motoren. Die er500 stapte ik de eerste keer op en kon alle oefeningen zonder problemen doen, de 1e les al! Ding legt zo makkelijk in bochten, en ook oplage snelheid is hij makkelijk wendbaar. De er6 is een stuk logger kwa rijgedrag, wat dat betreft echt een "motor" waar je mee moet leren en ook durven rijden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien?Die ER6 vind ik iig. een prima dingetje om op te rijden. Goed handelbaar, en dat is voor mij belangrijk. En sja, ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, maar ze lijken er wel hard genoeg voor te gaan
.
Sorry voor het volspammen van het topic. Ik type snel en schrijf dus veel. Ben programmeur, hé.
Saillant detail: Ik heb wel wat last van mijn 'nageslacht', door dat vele gasgeven en remmen van vandaag.
Dat klinkt best gay weet jequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:23 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oja, de er6 rijd het lekkerst als je strak om de tank heen blijft zitten![]()
Ik heb ooit eens een keer een vriend laten filmen tijdens mijn AVB lessen, en hier is toevallig dit goed te zienquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:19 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral opviel was dat ze zulke mega lange aanlopen namen voor die proeven. Je zag het aan ze af dat ze geintimideerd waren door die pilonnetjes. Waarom 20 meter voor een proef gaan starten als je er stapvoets doorheen moet? Dat kan al vanaf 1 meter afstand.
Klopt, was een ander filmpje waar ze wél staan te wachten voor het parkeervakquote:Op maandag 11 augustus 2008 11:30 schreef MrDrako het volgende:
dat 1ste filmpje met je zogenaamde wachtrij, staat de instructeur wat te vertellen, en staat er niemand bij het parkeervak??
Met foto's?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.
Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
ik ben daar ook goed in. gelukkig had ik mn pak aan. en wonder boven wonder. Ik had geen schrammetje!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.
Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:29 schreef Karina het volgende:
Waar ik wel tegenop zie (al is dat dan nog heel ver weg) is het praktijkexamen. Met de auto had ik namelijk ontzettend last van examenvrees, waardoor ik een aantal keer gezakt ben. Misschien dat het motorexamen minder stressvol is omdat er niet echt iemand op je vingers kijkt, zoals bij de auto. Iemand die mij daar iets over kan vertellen? Is het minder stresserig dan bij autoexamen?
Dit is trouwens de rijschool die ik eventueel op het oog heb:
Dat je eigen instructeur instructies geeft is wel fijn inderdaad. Met theorie examen (die had ik met de auto ook in 1x gehaald) of iets vertellen over de motor zal ik geen problemen hebben, het is het idee dat ik iets moet doen en dat iemand naast me zit en op mijn vingers kijkt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:33 schreef tralalala het volgende:
[..]
Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.
Verder moet je waarschijnlijk aan het begin net zoals bij de auto een kenteken oplezen en verder nog wat vertellen over de motor.
En AVB spreekt voor zich lijkt me, zenuwen bij avb lijkt me in ieder geval ernstiger dan bij avd![]()
Oude ding van euh dingetje.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oudere foto van mijn motor
[ afbeelding ]
en gewoon doen KarinaAls het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor
En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
Klopt, wel eens met hem gereden. Zag de GS vorig jaar ook met de nijmegen meeting, enne ik zat te kijken naar zen gallery en dacht wtf, zelfde sleutelbosje, mijlenteller, en min of meer in de buurtquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:02 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Oude ding van euh dingetje.Hoe heet die, hij heette vroeger King of the Hill op BF..?
Wel leuk ding.
In september ben ik 3 weken vrij, dus ik denk dat ik dan even langs ga en een proefles ga nemenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oudere foto van mijn motor
[ afbeelding ]
en gewoon doen KarinaAls het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor
En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
Iets om rekening mee te houden dusquote:Op zondag 17 augustus 2008 15:20 schreef RetepV het volgende:
Jammer dat het telkens maar 2 uurtjes zijn, maar van die 2 uurtjes heb ik wel 2 dagen spierpijn. Dus misschien beter dat het niet langer is.
Komt denk ik door de doelgroep van fok.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef WalkingDisaster het volgende:
Andere vraag: Is iedereen hier >21 ? Ik zie alleen maar >25KW machine's in de lijst
Groetjes
Mijn ouders ook niet. Wou al motor rijden vanaf mn 10e. Totdat ik eindelijk 21 was ging ik lessen. Toen ging mn broer vreselijk hard op zn smoel en lag een week in coma. Ik had me voorgenomen nooit van mn leven op een motor te stappen. Maar later was hij volledig hersteld en ging weer motorrijden.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mijn moeder zag het ook niet echt zitten, maar ik heb gewoon toen mijn oueders op vakantie waren mijn eerste rijles gepland![]()
Mja dat doet hij dan weer niet.quote:
Nee liever niet, ik heb echt een übertoffe vader die al genoeg betaald voor mij.quote:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Nee liever niet, ik heb echt een übertoffe vader die al genoeg betaald voor mij.Hij rijdt zelf overigens op een 2005 VFR 800 VTEC.. Dus jammer dat ik eerst nog <25 kw moet rijden.. Die VFR heeft 110pk.
Als ik er niet op let, merk ik dat ik flink gespannen wordt. Onzin natuurlijk, maar het gaat automatisch. Dan moet ik even bewust ontspannen gaan zitten en gaat het weer een stuk beter (ook het rijdenquote:Op zondag 17 augustus 2008 16:04 schreef Karina het volgende:
Iets om rekening mee te houden dusKomt dat doordat je in een houding zit die je niet gewend bent? Of ben je erg gespannen? Had ik nooit gedacht dat je spierpijn zou krijgen van motorrijden eigenlijk.
Ga naar een Fysio en laat je daar een paar keer masseren.. Werkt geweldig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als ik er niet op let, merk ik dat ik flink gespannen wordt. Onzin natuurlijk, maar het gaat automatisch. Dan moet ik even bewust ontspannen gaan zitten en gaat het weer een stuk beter (ook het rijden).
Maar het is ook 40-14=26 jaar met zeeeeeer grote regelmaat achter de computer zitten. Mijn nek en schouders hebben al flink wat zituren achter de kiezen. Moet ik misschien toch eens wat aan laten doen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:54 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ga naar je vriendin vrouw elke andere leuke dame en laat je daar een paar keer masseren.. Werkt geweldig.
Mja je bent gezegend als je vrouw/vriendin/whatever zo goed kan masseren als een fysiotherapeute.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:56 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
en toet toet!
[ link | afbeelding ]
Practice makes perfectquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:01 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Mja je bent gezegend als je vrouw/vriendin/whatever zo goed kan masseren als een fysiotherapeute.![]()
Mijn vriendin niet in ieder geval.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
Motozoom in Utrecht heb ik zon paar van Probiker gehaald 22.50 in de aanbieding, zitten lekker en stevig, helaas niet waterdicht.
Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.quote:
quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
Motozoom in Utrecht heb ik zon paar van Probiker gehaald 22.50 in de aanbieding, zitten lekker en stevig, helaas niet waterdicht.
ik heb ook een strak leren racepak.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.
Ik moest gisteren met een wat minder bevallig meisje mee lessen (wel heel aardig hoorquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.
met die ontsteking mag ik wel motorrijden hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:09 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ben al met Richard wezen cruisen een weekendToen ik de GS net gehaald had
Maar als ik jou was zou ik nog ff wachten met die ontsteking
misschien 14 sept MFMM ?
Ik zat zelf te twijfelen tussen speelziek en van den top , j dam heb ik helemaal buiten beeld gehouden aangezien ik daar altijd van die vage verhalen over hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:38 schreef hierissieweer het volgende:
Tralala, is van de top goed?
het is voor jouw even rijden maar een vriendin van mij heeft hier ook een motor gekocht:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Iemand nog een adresje voor een bedrijf met groot aantal occasions, rond veluwe/utrecht?
Ik zie hetquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:52 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Die vent is alleen kawa geil. Verkoopt ook niets anders.
1. het ziet er ruig uit.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:13 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had een pakket van 20 lessen genomen en ben al na 7 lessen aan het kloten met AVBIk vrees dat ik lessen bij moet nemen
Ik vraag 1 ding af als ik fotos zie van motors op het internet dan hebben ze zo een draagstang ofzoonder achterwiel waar dient dat voor?
euhmm onderdeel dat je met 50 moet aankomen rijden en na de eerste poort gas moet los laten en afremmen en bij de 2e poort precies moet stoppen.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:57 schreef tralalala het volgende:
Wat gaan er mis met avb dan sala-adin?
Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Achtje draaien heb ik nooit gedaan omdat de halve draai zo bagger ging![]()
Ja dat heb ik zo vaak meegemaakt, nooit geweten dat dat konquote:Op woensdag 3 september 2008 13:16 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.
Zolang je niet met je step de grond raakt is het nog veiligquote:Op woensdag 3 september 2008 13:16 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.
Voor langzame slalom keek ik juist wel naar de pionnen, rest niet echt, ging meer op gevoelquote:Op woensdag 3 september 2008 22:24 schreef RetepV het volgende:
Knieen tegen de tank, altijd kijken waar je naartoe wil, en niet aan de motor denken.
Dus NIET naar de pionnetjes kijken, daar wil je dus NIET heen. Je wil er LANGS.
Ook niet te veel met je motor bezig zijn. Als je je knieen strak tegen de tank houdt, dan doet 'ie niks onverwachts meer en kun je je op de bocht concentreren.
Met mijn uitwijkproef deed ik datquote:Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zolang je niet met je step de grond raakt is het nog veilig![]()
Ben jij soms mijn instructeur? Die zegt precies hetzelfdequote:Op woensdag 3 september 2008 22:24 schreef RetepV het volgende:
Knieen tegen de tank, altijd kijken waar je naartoe wil, en niet aan de motor denken.
Dus NIET naar de pionnetjes kijken, daar wil je dus NIET heen. Je wil er LANGS.
Ook niet te veel met je motor bezig zijn. Als je je knieen strak tegen de tank houdt, dan doet 'ie niks onverwachts meer en kun je je op de bocht concentreren.
Luisteren dus.quote:Op donderdag 4 september 2008 08:49 schreef Sala-adin het volgende:
Ben jij soms mijn instructeur? Die zegt precies hetzelfde![]()
Ik heb vandaag mijn 3e les gehad en het ging dramatischquote:Op woensdag 3 september 2008 22:24 schreef RetepV het volgende:
Knieen tegen de tank, altijd kijken waar je naartoe wil, en niet aan de motor denken.
Dus NIET naar de pionnetjes kijken, daar wil je dus NIET heen. Je wil er LANGS.
Ook niet te veel met je motor bezig zijn. Als je je knieen strak tegen de tank houdt, dan doet 'ie niks onverwachts meer en kun je je op de bocht concentreren.
Mijn motor heeft alleen een jiffy (zijstandaard). Als je de ketting wil smeren kan dat op twee manieren. Of je blijft je motor, stukje bij beetje, vooruitduwen. Tot je de hele ketting hebt gehad. Of je zet hem op die paddockstand en kan zo het achterwiel ronddraaien, zodat je eenvoudig de hele ketting meeneemt. Zelfde geldt voor schoonmaken van achterwiel bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:13 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had een pakket van 20 lessen genomen en ben al na 7 lessen aan het kloten met AVBIk vrees dat ik lessen bij moet nemen
Ik vraag 1 ding af als ik fotos zie van motors op het internet dan hebben ze zo een draagstang ofzoonder achterwiel waar dient dat voor?
Hoeveel heb je er voor betaald?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:46 schreef sander89 het volgende:
Afgelopen weekend een motor gekocht.![]()
![]()
Is een Suzuki Bandit 650SA ABS (25KW) uit 2006 geworden.
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lessers die nog bezig zijn veel succes en hopelijk kunnen jullie ook snel zelfstandig de weg op.
Heb hem voor 5000 euro gekocht, zeker goede prijs en hij is nog zo goed als nieuw want heeft pas 2000 km gereden.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:27 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er voor betaald?
Ik ben overigens zelf niet echt fan van nakedbikes met zo een voorkapje.
Tja, remmen. Zo lang je er niet bij gaat sturen, kun je best hard remmen hoor. Er is nog wel wat voor nodig voordat je over de kop vliegtquote:Op donderdag 4 september 2008 17:51 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ik heb vandaag mijn 3e les gehad en het ging dramatisch
De rem niet hard genoeg inknijpen tijdens de stopproef, niet goed in z'n 1 terugschakelen etc.
Eh sja, daar heb ik ook nog geen antwoord op. Maar als ik niet naar de pionnetjes kijk lukt het ook, dus er zit wel iets in.quote:Maar hoe kan je nou niet naar die pionnetjes kijken, als je moet zigzaggen
Tja, als het toch je bedoeling is om je rijbewijs te gaan halen, dan kun je net zo goed nu al de kleding aanschaffen. Ik zou het je zelfs aanraden. In zo'n broek van de rijschool stappen terwijl het zweet van je voorganger er nog uit druipt, dat is het niet echt. Zelfde met de helm.quote:Op maandag 8 september 2008 16:54 schreef cottonwool het volgende:
Anyhoe, jack en helm worden geleend maar wat raden jullie aan qua broek/schoenen?
Idd, en wat ook kan voorkomen is je veter om het rem/schakelpedaal.quote:Op maandag 8 september 2008 19:11 schreef RetepV het volgende:
Ik rij overigens wel gewoon met kisten. Als je je schoenveters goed wegwerkt, dan kan dat best. Het staat wat onprofessioneel als je op je bek gaat omdat je veters tussen de ketting komen .
quote:Op woensdag 10 september 2008 17:28 schreef tralalala het volgende:AVD binnen
![]()
Heerlijk ritje met lekker weer, 1 foutje op de snelweg...Ik wou inhalen maar er zat een auto naast mete weinig gespiegeld dus (overkomt me normaal echt nooit
), snel de richting weer uit en wachten tot de auto er voorbij was.
Maar de examinator was tevreden
Ik zou het gewoon doen (heb ik ook gedaanquote:Op zondag 14 september 2008 18:30 schreef bierzuipert het volgende:
Ik twijfel ook of ik me motorrijbewijs moet gaan halen.
Grote voordeel zal zijn reistijd naar werk en de leuke uitstapjes die je met de motor kan maken.
Veel vrijheid dus!
Nadeel; ik zie toch tegen die lessen op. En kosten ook.
Mijn vriendin ziet het ook niet zo zitten i.v.m. gevaarlijk en kwetsbaar op de motor.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 15 september 2008 13:54 schreef RetepV het volgende:
Eerste rijles: 09-08-08
Theorie: 22-08-08 GESLAAGD!
AVB: 15-09-08 GESLAAGD!
AVD: 09-10-08
Tnx!quote:
10 lessen, plus 1 proefles.quote:Hoeveel lessen heb je gehad tussen je eerste rijles en je AVB ?
Mijn rijschool doet het anders. Die koopt examencapaciteit in, dus hoef je alleen een dag te kiezen. Ik had mazzel dat iemand zijn AVD niet had gehaald, dus ik kon gelijk op 9 oktober. Dus helaas kan ik je niet helpenquote:Ik had 26-08-08 mijn eerste rijles, heb nu 6 lessen gehad en mijn instructeur heeft vandaag mijn AVB aangevraagdHoelang moet je dan meestal wachten ivm drukte CBR etc.?
Ja precies. Dat had ik er niet bij geschreven. Het risico is voor jou. Daarom had ik AVD ook nog niet aangevraagd. Was te onzeker.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:15 schreef Lennox het volgende:
Ik had ook een rijschool met megaveel plekken, maar als je niet kon afrijden zat je toch met de kosten van een examen.
Of de 3e mogelijkheid. Je trekt je motor een stuk over de jiffy heen, dan komt je achterwiel los van de grond. En kan je ook je ketting smeren. Moet je wel iemand hebben die je motor beet houd, of je zet hem ergens tegen aan. Bij de meeste wat sportievere modellen werkt dit wel.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:58 schreef Lennox het volgende:
[..]
Mijn motor heeft alleen een jiffy (zijstandaard). Als je de ketting wil smeren kan dat op twee manieren. Of je blijft je motor, stukje bij beetje, vooruitduwen. Tot je de hele ketting hebt gehad. Of je zet hem op die paddockstand en kan zo het achterwiel ronddraaien, zodat je eenvoudig de hele ketting meeneemt. Zelfde geldt voor schoonmaken van achterwiel bijvoorbeeld.
Verder is het ook een favo poserstyle van veel rijders, als de bike op de foto moet
Lopen best relaxedquote:Op donderdag 18 september 2008 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
niet dat ik interesse hebmaar loopt dat ook lekker?
Tralalalaquote:tralala
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
Hier al gekeken?quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:38 schreef Mr.Brightsight het volgende:
Heeft iemand ervaring met rijscholen in omg. Groningen? Ik wil nl. volgende maand beginnen met lessenIk heb er zo'n 900eu voor gereserveerd (moet alles in één keer halen, anders kan ik weer even gaan werken
) Ik heb btw al mijn autorijbewijs.
Kan niet wachten. Mijn zus heeft een GSX R 600 (afgeknepen tot 25KW) die ik over mag nemen
.
Can't wait!
Ik heb ook een hekel als mensen op mijn vingers kijken, maar je moet toch leren presteren onder druk denk ik dan altijdquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:12 schreef SillyWalks het volgende:
Iemand anders ook hier die heel lekker rijdt als de instructeur een tijd gewoon zijn mond houdt, maar dat het hapert als hij eenmaal begint te tetteren?
Ja, dat magquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:33 schreef Sala-adin het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nog niet maar ik wil al wel een motor gaan kopen en die op mijn naam zetten. Is dit mogelijk ja of nee?
Watvoor een heb je gevonden?quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:33 schreef Sala-adin het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nog niet maar ik wil al wel een motor gaan kopen en die op mijn naam zetten. Is dit mogelijk ja of nee?
Ik ben nog op zoek, heb 3 motors die ik graag zou willen hebbenquote:
Hey Cocktail, wat is het verschil tijdens het rijden nou, tussen 4- en 2-cylinder?quote:
Maar hij heeft wel voetsteuntjes voor een meerijderquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:33 schreef SillyWalks het volgende:
Lijkt inderdaad wel een éénzitter... je moet natuurlijk wel je meisje / de meisjes achterop kunnen nemen hè
De Bandit met voorkap is erg vet. Er staat een redelijk nieuwe Bandit S 1200 bij de Middenweg voor de sleutelmaker. Echt een tof ding.
quote:Op donderdag 25 september 2008 14:05 schreef Reintji het volgende:
Ha leuk, een les-motor topic, ik doe mee!
Reintji
Eerste rijles: 27-09-2008
Theorie: 01-10-2008
AVB: 09-09-2008
AVD: nnb
Rijschool: Oosterpoort, Groningen
Lesmotor: Honda CB500?
Thanks! Een Suzuki SV 650 de naked versie.quote:Op donderdag 25 september 2008 19:17 schreef tralalala het volgende:
Gefeliciteerd! Al een motor (op het oog)?
Ik vind naked bikes met halve kappen echt niet om aan te zienquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:00 schreef Worldbeater het volgende:
Hier een leuke aanbieding.![]()
Ik ben al voorzien.![]()
Ik houd juist niet van al die plastic kappen, zo hebben we allemaal onze voorkeurquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:13 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Ik vind naked bikes met halve kappen echt niet om aan te zien
Ik vind zelf naked bikes ook heel tof en race motors ook maar zo een semi naked semi race is gewoon lelijkquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:41 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Ik houd juist niet van al die plastic kappen, zo hebben we allemaal onze voorkeur![]()
Geef mij maar een ruige motor ipv zo'n race monster!
Beetje creatief met de dremel dan.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:13 schreef Sala-adin het volgende:
Ik vind naked bikes met halve kappen echt niet om aan te zien
Gewoon lekker oefenenquote:Op zaterdag 27 september 2008 17:33 schreef Reintji het volgende:
Pfoei, de kop is er af. 4 uur lang motorbeheersing. Die langzame slalom en 8tje valt nog niet mee zeg...
Belangrijkste is natuurlijk dat voordat je echt met de oefening begint je je snelheid al constant hebt. Dus je koppeling, gas en voetrem al in de juiste positie. Lukt je dat dan lukt je de oefening ook. Wat nog wel eens wil gebeuren is dat je de gashandel een tikje loslaat of verder open draait waardoor je te weinig of teveel snelheid krijgt. Een tip die voor mij werkte : leg de wijsvinger van je rechterhand op het stuur naast het handvat, zo "klem" je de gashandel vast.quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:43 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Gewoon lekker oefenen
Langzame slalom is gewoon slippende koppeling, gassen en bij remmen met je voet.
Een achtje is een kwestie van goed bij remmen met je voet en goed gaan verzitten op het zadel.
Dat ga je de mijne toch niet aandoen hèquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:55 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Beetje creatief met de dremel dan.![]()
[ afbeelding ]
Op www.thundercat.nl staat een hoop informatie over thundercats en worden er ook thundercats verkocht.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:27 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek, heb 3 motors die ik graag zou willen hebben
Yamaha Thundercat
Suzuki bandit (geheel naked zonder voorkap)
Ducati Monster
Bij de laatste twijfel ik want je kan er niemand achterop dragen of wel? Want het lijkt veel op een 1zits motor
Verzitten bij een achtje? Hoezo dat dan? Doe je dan je knie aan de grond?quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:43 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Gewoon lekker oefenen
Langzame slalom is gewoon slippende koppeling, gassen en bij remmen met je voet.
Een achtje is een kwestie van goed bij remmen met je voet en goed gaan verzitten op het zadel.
Je kontje kan wel wat figuur gebruiken.quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:26 schreef Isdatzo het volgende:
Dat ga je de mijne toch niet aandoen hè
Feliquote:Op maandag 29 september 2008 15:55 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net geslaagd voor mijn AVB examen
Was eigenlijk een eitje bij nader inzien......
Dank u, dank uquote:Op maandag 29 september 2008 16:21 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Feli![]()
Welke oefeningen had je moeite mee?
quote:Op maandag 29 september 2008 16:08 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Je kontje kan wel wat figuur gebruiken.
gefeliciteerdquote:Op maandag 29 september 2008 15:55 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net geslaagd voor mijn AVB examen
Was eigenlijk een eitje bij nader inzien......
Nééé NSB'erquote:Op maandag 29 september 2008 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
Ooooh jij bent er zó een
Verkeerde kant
Don't push your luck, anders kom ik 'm zo weer ophalen
Eerst biefstuk eten.quote:Op maandag 29 september 2008 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
![]()
Ooooh jij bent er zó een
Verkeerde kant
Don't push your luck, anders kom ik 'm zo weer ophalen
Maar hoe krijg je dan les!!quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:15 schreef Lennox het volgende:
Jawel. Even paar minuten doorgenomen hoe alles werkte en gelijk een rondje gaan rijden.
Feli met je theorie, hoeveel fout had je?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:10 schreef Reintji het volgende:
Reintji
Eerste rijles: 27-09-2008
Theorie: 01-10-2008![]()
AVB: 09-10-2008
AVD: nnb
Rijschool: Oosterpoort, Groningen
Lesmotor: Honda CB500/Kawasaki ER-6N
OP?
Dank!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:18 schreef Sala-adin het volgende:
Feli met je theorie, hoeveel fout had je?
Ik dacht ik update die van mij ook ffquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:46 schreef RuiDaSilva het volgende:
Eerste rijles: 26-08-2008
Theorie: 10-09-2008
AVB: 29-09-2008
AVD: nnb
Rijschool: Piet Dubbeldam, Barendrecht
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
Mwooahh op mijn les-fiets deed ik ook altijd slippende koppeling bij rotondes hoor..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef Lennox het volgende:
Of het nou een 2 cilinder of 4 cilinder is, die koppeling hoeft echt niet. Heeft meer met gas doseren te maken. En ik leste ook op een CB500 die al 2x de teller was rondgeweest
Nope, je krijgt een heel nieuw pasje.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:11 schreef Sala-adin het volgende:
Als je nog zo een ouder rijbewijs hebt krijg je dan stempel erop dat je ook motor mag rijden? Of moet je gewoon geld leggen voor een heel nieuw pasje?
Een 2-cylinder heeft een veel hoger koppel. En als je dan speling op het koppelingshuis hebt, dan wordt het lastig om netjes te doseren. Een 4-cylinder heeft een veel lager koppel, dus springt 'ie niet zo weg als je op lage toeren een beetje gas bij geeft.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef Lennox het volgende:
Of het nou een 2 cilinder of 4 cilinder is, die koppeling hoeft echt niet. Heeft meer met gas doseren te maken. En ik leste ook op een CB500 die al 2x de teller was rondgeweest
Hé bah, ik vind mijn huidige ''document'' lekker oldskool en wilt niet aan plasticquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nope, je krijgt een heel nieuw pasje.
Overigens is het laatste roze rijbewijs wat uitgegeven is van zulke slechte kwaliteit dat het stempeltje er waarschijnlijk zo doorheen zou gaan. Mijn rijbewijs heb ik 5 jaar terug verlengd en hij ziet er nu al uit alsof 'ie 20 jaar oud is. En ik ben er zuinig mee, hoor. Netjes in een mapje enzo.
Ik ben blij als ik zo'n plastic ding krijg. Dat was waarschijnlijk ook de taktiek om het plastic kaartje algemeen geaccepteerd te krijgen...
Het principe van 2 en 4 cilinders is me bekend. Niet voor niets voor een 4 cilinder gekozen na het lessen. Hoewel een dikke v-twin ookquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een 2-cylinder heeft een veel hoger koppel. En als je dan speling op het koppelingshuis hebt, dan wordt het lastig om netjes te doseren. Een 4-cylinder heeft een veel lager koppel, dus springt 'ie niet zo weg als je op lage toeren een beetje gas bij geeft.
2 keer 250cc klappen of 4 keer 125cc klapjes. Dat scheelt wel. Een 250cc ontploffing is natuurlijk groter dan een 125cc ontploffingkje. Dan heb je bij een 4 cylinder wel weer 2 keer zo vaak een ontploffinkje. Maar op lage toeren heb je daar weinig voordeel van. Dus een lager koppel.
Och, ik ben begonnen op een 650cc één-cilinderquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:20 schreef Lennox het volgende:
[..]
Het principe van 2 en 4 cilinders is me bekend. Niet voor niets voor een 4 cilinder gekozen na het lessen. Hoewel een dikke v-twin ookis. Leek me alleen niet verstandig als beginbike/
En het geluidquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:49 schreef Worldbeater het volgende:
Kijk eens in de specs, koppel is inhoudsafhankelijk, niet cylinderafhankelijk.
Het gaat meer om het toerenbereik.
Nice.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:14 schreef BaraCuda het volgende:
En het geluidGisteren mijn V-twin opgehaald.
Zo meteen even de dB killer uit de uitlaat halen voor nog meer genot
Duszzz nog even geen killer eruit.quote:edt: echter zit er een boutje in met een kop die je er alleen in kan draaien en nooit meer uit kan draaien![]()
Die moet ik dus een keer uit gaan boren![]()
Puike motor heb je daarquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nice.![]()
Ik heb ook een twin met open dempers uitlaat, en een 1 cylinder open demper uitlaat onderweg,
en een vierpitter zonder open dempers..![]()
[..]
Duszzz nog even geen killer eruit.![]()
Welke motor is dat?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nice.![]()
Ik heb ook een twin met open dempers uitlaat, en een 1 cylinder open demper uitlaat onderweg,
en een vierpitter zonder open dempers..![]()
[..]
Duszzz nog even geen killer eruit.![]()
Luister...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:49 schreef Worldbeater het volgende:
Kijk eens in de specs, koppel is inhoudsafhankelijk, niet cylinderafhankelijk.
Het gaat meer om het toerenbereik.
Huh dat is toch een Triumph Speed Triplequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Staat in de filename.Moto Morini Corsaro 1200.
reed op mn 7e al op een yamaha brommerquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:52 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat kan prima hoorHeb je zelf al wel een autorijbewijs? Of schakelbrommer ervaring? Dat zijn dingen die de 1e stap een stuk makkelijker maken
Pas wel op met je proefles, dikke kans dat je het zo leuk vindt dat je je rbw wilt halen, en een motor, en een mooi pak, enz enz enz
![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:07 schreef Sala-adin het volgende:
Huh dat is toch een Triumph Speed Triple
Jij wint! In het mierenneuken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:56 schreef RetepV het volgende:
Luister...
Een 2-cylinder 500cc is 2 x 250cc cylinders.
Een 4-cylinder 500cc is 4 x 125cc cylinders.
Dus de cylinderinhoud van de 2-cylinder is twee keer zo hoog als die van de 4-cylinder. De 4 cylinder heeft er echter 4 van, de 2-cylinder maar 2. Dus je hebt gelijk. Koppel is afhankelijk van de cylinderinhoud. Precies dus wat ik schreef.
Bij een 2 cylinder krijg je 1 keer een ontploffing van 250cc per omwenteling van de krukas (bedenk: 4-takt). Bij een 4-cylinder krijg je 2 keer een ontploffing van 125cc per omwenteling. Qua verbrande energie maakt het niet uit, maar de ontploffingen van de 250cc zijn gewoon groter, dus meer koppel.
Bij motorrijden ben ik nieuw, maar niet bij 'motoren' in het algemeen.
LOL, ik ben 1.80 en 61 kilo (M).quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:50 schreef Here2Stay het volgende:
En moet ik wel motor willen rijden met mn 1.70 en 50 kilo (geslacht V ja..)?
Hahaha, ik heb computertechniek gestudeerd. Specificaties schrijven en lezen is een kunst die je daar leert. De duivel zit hem in de details, dat leer je er goed. En natuurlijk aan brommers gesleuteld, dus snap ik ook wel hoe een motor in elkaar zit en werkt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Jij wint! In het mierenneuken.![]()
Theoretisch heb je natuurlijk gelijk, maar in de praktijk is dit echt niet altijd zo. Er zijn meerdere factoren die meespelen. Jij hebt op een ER-5 gelest. Ik toevallig ook. Dat is zeker geen koppel monster, ook niet onderin.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister...
Een 2-cylinder 500cc is 2 x 250cc cylinders.
Een 4-cylinder 500cc is 4 x 125cc cylinders.
Dus de cylinderinhoud van de 2-cylinder is twee keer zo hoog als die van de 4-cylinder. De 4 cylinder heeft er echter 4 van, de 2-cylinder maar 2. Dus je hebt gelijk. Koppel is afhankelijk van de cylinderinhoud. Precies dus wat ik schreef.
Bij een 2 cylinder krijg je 1 keer een ontploffing van 250cc per omwenteling van de krukas (bedenk: 4-takt). Bij een 4-cylinder krijg je 2 keer een ontploffing van 125cc per omwenteling. Qua verbrande energie maakt het niet uit, maar de ontploffingen van de 250cc zijn gewoon groter, dus meer koppel.
Bij motorrijden ben ik nieuw, maar niet bij 'motoren' in het algemeen.
Water, zeep en een spons? Wel je motor eerst af laten koelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een (stomme) vraag Waar kun je het motor het beste mee poetsen. Hoge drukspuit lijkt me niet echt het handigste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |