Ik had zooooo niet mijn dagquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:08 schreef motorbloempje het volgende:
je bent gezakt Lucas, mèn, zelfs ik heb het in één keer gehaald
waarop ben je gezakt?
GS500, SBK stuur enzquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:16 schreef motorbloempje het volgende:
een gs500?mèn, je trots, wat doe je?
kun je beter een zzr400 kopen ofzo
Kijk maar uit dat je van Cocktailprikker niet een boomklever of asfaltkopper wordt. Gasten van tegenwoordig kunnen niet meer rijden zeg. Ik zie namelijk nooit meer achterbanden waar de vellen er aan de zijkant bijhangen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gedaan![]()
Btw gister bij een vriend achterop nog een rit gemaakt, man ik kan echt niet wachten tot ik zelf stuur / gas geefMee hangen alleen helpt zo weinig
Ach, hij is niet verlaagd, heeft geen raamband of knalpijpquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:32 schreef MrDrako het volgende:
Het is dat je een helm op moet, anders was je een CB500 petjes sjonnie(zie de vele golf petjes sjonnie topics
)
Eerste rijles: 23-06-2008quote:tralalala
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
In 20 minuten na een nieuw bandje.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:40 schreef titanio het volgende:
Kijk maar uit dat je van Cocktailprikker niet een boomklever of asfaltkopper wordt. Gasten van tegenwoordig kunnen niet meer rijden zeg. Ik zie namelijk nooit meer achterbanden waar de vellen er aan de zijkant bijhangen.![]()
Dat zijn Titanio zijn woorden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja wat zou dat met goed rijden te maken hebben dan?
Ik heb er 40 gehad.quote:Hoeveel lessen heb je nodig tussen beide praktijkexamens gemiddeld?
ben je al klavertjes vier aan 't zoeken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:32 schreef Cocktailprikker het volgende:
En als laatsteje moet geluk hebben met je examen
Net gebeld voor een motorquote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ben je al klavertjes vier aan 't zoeken?
René is nu op mijn motor weg, want die van hem is stoekvind 't maar niets
dus je gaat zonder rijbewijs rijden, ik ga vast de politie bellen, asoquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Net gebeld voor een motordenk dat ik vrijdag ga kijken ofzo, en dan naar men rijles met de motor
Ik hoop alleen dat men kramp zaterdag over is als ik weer op de motor stap
Zoniet wordt dat een weekvoorraad ibuprofen slikken
wehehehequote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:54 schreef MrDrako het volgende:
[..]
dus je gaat zonder rijbewijs rijden, ik ga vast de politie bellen, aso
Heen weg bij Elst eraf en daarna binnendoor naar het AVB terrein. Terug wel alleen snelweg. Ach ik heb nu genoeg binnendoor gereden omdat gemis weer in te halen hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat is saai, met je avb alleen over snelweg geweest? Ik via de oosterhoutsedijk richting oosterhout > Elst > Gelredome en terug via a326
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
gefeliciteerd gelly!
Zag dat je ook een MF-topic had geopend over je stress van het AVB-certifcaat![]()
Vaak heeft je rijinstructeur dat certificaatquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Dank je
Ja, waarom zetten ze op die kuttige CBR site dan ook dat je een AVB certificaat moet tonen
AVB ga je ook pas in februari doen ? Je moet deze namelijk op zwaar afrijden wil je AVD ook op zwaar afrijden ...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:17 schreef Elwood1802 het volgende:
*meldt*
Vanaf september begin ik ook, lessen op zware motor om zodoende rond feb. examen te doen eveneens zwaar (ben dan net 21)
Theorie is goed te doen denk ik.
Lessen weet ik niet, heb uberhaupt nog nooit op een motor/schakelbrommer gereden
Ja natuurlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef Isdatzo het volgende:
ja.
1) theoriecertificaat is maar 1 jaar geldig
2) al was je B-certificaat nog geldig, voor A moet je sowieso een ander examen doen
diequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga ook niet naar de kerk, rijd systematisch te hard, en drink ook niet zo veel melk. Pas maar op dat je zon levensgevaarlijk persoon niet in het echt tegen komt hoor,quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:07 schreef gelly het volgende:
Proefrijden zonder rijbewijs, lekker handig.
Ik heb er niet meer voor betaald dan hij waard isquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:29 schreef MrDrako het volgende:
ziet er geinig uit, 650 euro, is ook niet veel? Ik ga denk ik rond de 5-6 duizend aan mn eerste motor uitgeven..
Ja ik zit daarom ook wel naar de CB500 te kijken, die zijn ook lekker zuinig, maar die zijn tweedehands een stuk duurder dan de GS500.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Honda CB500 vind ik toch wat groot ogen, dat is dan weer niks voor mijMet mijn 1.70 pas ik prima op een GS
Ik heb auto ervaring, en ik merk nu al dat er onderweg op de motor een hoop meer vreemde dingen gebeuren dan met de auto. Dat is wel een beetje jammer, dat maakt het motorrijden wel een beetje minder leuk en een beetje serieuzer.quote:- heb je nog geen auto ervaring, dan wordt het lastig, moet je leren hoe het verkeer écht werkt. Want dat er vreemde dingen gebeuren is meer regel dan uitzondering
Dan doe jij toch echt iets foutquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:41 schreef MrDrako het volgende:
zo he, ouwe, wat dacht je? ik spam het topic even in mn eentje vol
Ik denk dat ik liever voor een 4 cilinder ga die tot de 14.000 tpm door te trekken is, dan een 2 cilinder tot de 8000 (bmw) mis de koppel niet echt, en hoe vaak sta je neus aan neus om eens een wedstrijdje te racen
Elke willekeurige "normale" auto trek je er toch wel uit..
Heb je maandag geen les meer ? Is wel even lekker hoor, vlak voor het examen nog een stukje rijden. Succes iig ! AVD toch ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:54 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Dan doe jij toch echt iets foutMisschien een keer je gas volledig open draaien
RepetV, Leuk om je posts te lezenveel punten van herkenning hoor... Vandaag had ik mijn eerste les sinds een maand, om ff voor maandag het ritme weer op te pakken. Ging eigenlijk totaal prima, 1 afrit had hij dat ik die liever wat meer naar het midden nam... Maar rest ging prima
Laatste 5 minuten kwam het "Spelen" nog wel even ter sprake
![]()
Dit moet mijn laatste les zijn geweest, zoniet/ fail
Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik les trouwens ook op een er6, maar dat is eerlijk gezegd wel andere koek dan een er500 of gs500, meer gebruikte lesmotoren.
Ik bedoel meer over het totale rijgedrag van die motoren. Die er500 stapte ik de eerste keer op en kon alle oefeningen zonder problemen doen, de 1e les al! Ding legt zo makkelijk in bochten, en ook oplage snelheid is hij makkelijk wendbaar. De er6 is een stuk logger kwa rijgedrag, wat dat betreft echt een "motor" waar je mee moet leren en ook durven rijden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien?Die ER6 vind ik iig. een prima dingetje om op te rijden. Goed handelbaar, en dat is voor mij belangrijk. En sja, ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, maar ze lijken er wel hard genoeg voor te gaan
.
Sorry voor het volspammen van het topic. Ik type snel en schrijf dus veel. Ben programmeur, hé.
Saillant detail: Ik heb wel wat last van mijn 'nageslacht', door dat vele gasgeven en remmen van vandaag.
Dat klinkt best gay weet jequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:23 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oja, de er6 rijd het lekkerst als je strak om de tank heen blijft zitten![]()
Ik heb ooit eens een keer een vriend laten filmen tijdens mijn AVB lessen, en hier is toevallig dit goed te zienquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:19 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral opviel was dat ze zulke mega lange aanlopen namen voor die proeven. Je zag het aan ze af dat ze geintimideerd waren door die pilonnetjes. Waarom 20 meter voor een proef gaan starten als je er stapvoets doorheen moet? Dat kan al vanaf 1 meter afstand.
Klopt, was een ander filmpje waar ze wél staan te wachten voor het parkeervakquote:Op maandag 11 augustus 2008 11:30 schreef MrDrako het volgende:
dat 1ste filmpje met je zogenaamde wachtrij, staat de instructeur wat te vertellen, en staat er niemand bij het parkeervak??
Met foto's?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.
Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
ik ben daar ook goed in. gelukkig had ik mn pak aan. en wonder boven wonder. Ik had geen schrammetje!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.
Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:29 schreef Karina het volgende:
Waar ik wel tegenop zie (al is dat dan nog heel ver weg) is het praktijkexamen. Met de auto had ik namelijk ontzettend last van examenvrees, waardoor ik een aantal keer gezakt ben. Misschien dat het motorexamen minder stressvol is omdat er niet echt iemand op je vingers kijkt, zoals bij de auto. Iemand die mij daar iets over kan vertellen? Is het minder stresserig dan bij autoexamen?
Dit is trouwens de rijschool die ik eventueel op het oog heb:
Dat je eigen instructeur instructies geeft is wel fijn inderdaad. Met theorie examen (die had ik met de auto ook in 1x gehaald) of iets vertellen over de motor zal ik geen problemen hebben, het is het idee dat ik iets moet doen en dat iemand naast me zit en op mijn vingers kijkt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:33 schreef tralalala het volgende:
[..]
Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.
Verder moet je waarschijnlijk aan het begin net zoals bij de auto een kenteken oplezen en verder nog wat vertellen over de motor.
En AVB spreekt voor zich lijkt me, zenuwen bij avb lijkt me in ieder geval ernstiger dan bij avd![]()
Oude ding van euh dingetje.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oudere foto van mijn motor
[ afbeelding ]
en gewoon doen KarinaAls het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor
En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
Klopt, wel eens met hem gereden. Zag de GS vorig jaar ook met de nijmegen meeting, enne ik zat te kijken naar zen gallery en dacht wtf, zelfde sleutelbosje, mijlenteller, en min of meer in de buurtquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:02 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Oude ding van euh dingetje.Hoe heet die, hij heette vroeger King of the Hill op BF..?
Wel leuk ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |