abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60459802
De lessers


Sjoerd102
Eerste rijles: 15-03-08
Theorie: 23-05-08
AVB: 16-06-08
AVD: 26-06-08
Rijschool: Hennie, Swalmen
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

SillyWalks
Eerste rijles: 02-04-08
Theorie: 20-03-08
AVB: 06-06-2008
AVD: nnb
Rijschool: Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

Betse
Eerste rijles: 05-04-2008
Theorie: 20-05-08
AVB: 05-06-08

AVD: 28-08-08
Rijschool(plaats): Paul Lam, Nijmegen
Lesmotor: Honda CB 750 (>25KW)

Five_Horizons
Eerste rijles: 15-04-08
Theorie: 20-05-2008
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool : RAS, Spijkenisse
Lesmotor: Honda CBR 500 ABS (>25KW)

Sala-adin
Eerste rijles 16-04-2008
Theorie: 16-01-2008
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Nieuw Amsterdam in Amsterdam West
Lesmotor: ?

Cocktailprikker
Eerste rijles: 03-05-2008
Theorie: 18-06-2008
AVB: 16-06-2008
AVD: 03-07-2008 gezakt, 11-08-2008 2e x
Rijschool: Robby Knoop uit Weurt
Lesmotor: Kawasaki ER6N (25kw)

spanks
Eerste rijles: 10-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: RVV, Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500 ABS (>25KW)

JJH
Eerste rijles: 19-05-08
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Hubers, Zwolle
Lesmotor: Suzuki GSF600 Bandit (>25KW)

tralala
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)


Halve draai

Snelle Slalom

De Acht

Precisie stop

Vertragings oefening

Uitwijken

Handige sites
Het Centraal Bureau Rijvaardigheid
PDFje van de bijzondere verrichtingen (CBR)
Motor gedeelte op de CBR site
Gratis theorie

Laatste paar delen
Motorrijlessen, deeltje 7! met luie lessers :')
Motorrijlessen! nummero 8! Inc een paar nieuwe lessers *O*
Motorrijlessen nr. 9! Volgas richting A!
Motorrijles topic 10, odz echte mannen lessen in de winter!
Motorrijles deeltje 11, op naar de zomer

[ afbeelding ] Geslaagden 2008 [ afbeelding ]

jp_f1 04-01-2008
Oosthoek 10-01
Der_Michael 29-01
Fezzizzel 10-03
erik-de-perik 27-03
Isdatzo 24-04
s00z 14-05
Vince22 15-05
arnold-d 19-05
Roquefort 29-05
Sander89 23-06

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocktailprikker op 31-07-2008 09:24:09 ]
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:01:52 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60459839
hoi

tvp
Huilen dan.
pi_60459878
Ja niemand wilde een nieuwe openen dus ik doe het maar ff Hoi

Als het meezit binnen 2 weken motor + rbw
pi_60459883
je bent gezakt Lucas, mèn, zelfs ik heb het in één keer gehaald
waarop ben je gezakt?
Ja doei.
pi_60459937
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:08 schreef motorbloempje het volgende:
je bent gezakt Lucas, mèn, zelfs ik heb het in één keer gehaald
waarop ben je gezakt?
Ik had zooooo niet mijn dag best zenuwachtig, uurtje rijden ervoor ging ook klote. Totaal niet in me vel, kutregen, en juist nu het de meest drukke dag ooit in de stad leek te zijn Moest ik alleen maar door de stad knallen

Was echt slecht aan het rijden, misschien wel het kutste ooit Mja op het verkeerde moment dus.... Hij had zelf de 2e kruising al zoiets van, nou nu moet hij perfect gaan rijden anders is het over. En daarna had ik zelf nog zeker 4 moment van wtf doe ik nu net weer Volledig terecht gezakt dus.

En het is echt niet dat ik het niet kan, eigenlijk iedereen dacht van die haalt em zo zonder problemen, instructeurs enz ook super verbaasd dat ik het niet gehaald had. En ik zelf... Tsja ik vind het kut, maar ik kan er weinig aan doen. Zo'n examen is gewoon afhankelijk van meer dingen dan alleen hoe goed je kan rijden

Maargoed binnen nu en 2 weken dus herkansing, motor ook al aan het kijken, Suzuki Gs500 natuurlijk
pi_60459947
een gs500? mèn, je trots, wat doe je?

kun je beter een zzr400 kopen ofzo
Ja doei.
pi_60459983
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:16 schreef motorbloempje het volgende:
een gs500? mèn, je trots, wat doe je?

kun je beter een zzr400 kopen ofzo
GS500, SBK stuur enz Leuke dempertje en setje K&N's en gaaaan Liever een naked dan een racer in oude stijl lees te vierkante kappen, K1 like
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:27:00 #8
36912 jp_f1
Fokker on the wing
pi_60460034
Voor de volledigheid van het lijstje van geslaagden

jp_f1 heeft zijn motorrijbewijs gehaald op 04-01-2008

En sinds maart een 18 jaar oude BMW K75RT
"Als je altijd maar vooruit wilt, dan verlies je vanzelf de weg terug" - Stef Bos
pi_60460091
over trots gesproken
Ja doei.
pi_60460434
Ik ben lekker geslaagd rijbewijs volgende week ophalen, in 1 keer, lekker puh
pi_60460482
Dan gaan we vort met de motor naar het karten Kan Mark ze Yaris pakken
pi_60460572
Cocktail, kun je mijn AVD datum in de start zetten: 28-08-08
En AVB was al binnen. Dus om je het makkelijk te maken:

Betse
Eerste rijles: 05-04-2008
Theorie: 20-05-08
AVB: 05-06-08

AVD: 28-08-08
Rijschool(plaats): Paul Lam, Nijmegen
Lesmotor: Honda CB 750 (>25KW)

Verder doe ik nu ff niet zoveel, volgende week pas weer een lesje, dan vakantie nog 3 lessen en AVD. Als het gaat zoals de vorige lessen moet dat zeker wel lukken. (Mocht het weer en de rest van het verkeer het me niet heel erg lastig maken )
pi_60460721
Gedaan

Btw gister bij een vriend achterop nog een rit gemaakt, man ik kan echt niet wachten tot ik zelf stuur / gas geef Mee hangen alleen helpt zo weinig
pi_60460897
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gedaan

Btw gister bij een vriend achterop nog een rit gemaakt, man ik kan echt niet wachten tot ik zelf stuur / gas geef Mee hangen alleen helpt zo weinig
Kijk maar uit dat je van Cocktailprikker niet een boomklever of asfaltkopper wordt. Gasten van tegenwoordig kunnen niet meer rijden zeg. Ik zie namelijk nooit meer achterbanden waar de vellen er aan de zijkant bijhangen.
pi_60460924
Zie TT
pi_60461010
Net een tweedehands 206 gekocht ter vervanging van m'n oude 306, nieuwe motor word wss pas richting lente haalbaar met m'n eisen. Wil OF een yamaha Fz6 Fazer, OF een BMW R1200R, de yamaha is er voor rond de 6000, de bmw 15000.. even een paar nachtjes op slapen, keertje motor huren (kreeg een kortingsbon van de rijschool voor een BMW dealer in elst om een motor te huren), en centjes sparen
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:25:58 #17
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60461648
Sinds ik m'n rijbewijs heb, sinds 4 juli that is, staat er alweer 4000km extra op de klok. Het blijft super, dat motorrijden. Ik tracht mezelf wel zoveel mogelijk te verplichten om rustig te rijden en de snelheidslimieten te respecteren, want hier wordt veel geflitst. Ik ben zeer tevreden over m'n CB500tje, ze blijkt ook nog eens vrij zuinig te zijn, gemiddeld 4.5-5 l/100km.

Een vriendin van me die regelmatig meerijdt is er nu ook helemaal zot van en heeft haar ook een motorfiets gekocht, een Kawa ER5. Hier beiden op de foto:


Omdat ik meer een cruiser dan een racer ben, heb ik meteen even een muziekinstallatie ingebouwd, zodat zowel m'n passagier als ik kunnen genieten van muziek, zonder het verkeer niet meer te horen (en de motor )
Tweeters en speakers voor hoge tonen onder de tellers:

Versterker onder het zadel:

Mp3 speler/radio en volumeknop in een bakje in de kuip

Een subwoofer in een zijkoffer, die goed werkt als resonantiekast:


Ik zou niet meer zonder kunnen

Wat geeft dat zo van geluid tijdens het rijden:
Een rijfilmpje van als de subwoofer nog niet was ingebouwd, de klank is nog redelijk hard hier, maar het is duidelijk dat de muziek goed hoorbaar blijft. (Elektro ja, m'n vriendin houdt daarvan tijdens het rijden)

En een filmpje met een werkende sub (cam heeft wel een beetje moeite met lage tonen, in het echt klinkt dat iets beter):


[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 31-07-2008 10:31:28 ]
pi_60461750
Het is dat je een helm op moet, anders was je een CB500 petjes sjonnie (zie de vele golf petjes sjonnie topics )
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:45:30 #19
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_60461980
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:32 schreef MrDrako het volgende:
Het is dat je een helm op moet, anders was je een CB500 petjes sjonnie (zie de vele golf petjes sjonnie topics )
Ach, hij is niet verlaagd, heeft geen raamband of knalpijp En verder heb ik niets tegen sjonnies, zolang ze hun pinkers maar gebruiken en in de spiegels kijken. Het is trouwens niet zo vreemd of sjonnie, een radio op de moto. M'n broer rijdt met een BMW RT1150, en die heeft een fabrieksradio die erin zat bij aankoop. Die gaan nog veel luider (wel enkel radio), want die moet je ook kunnen horen op de autosnelweg enzo. Het is in elk geval stiller dan de gemiddelde brulpijp op een sjonnie-scooter
pi_60463859
quote:
tralalala
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: 8-07-2008
AVB: 28-07-2008
AVD: 9-09-2008
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)

AVD zou eerst 25 augustus zijn, maar door de drukte en door een vakantie van een instructeur moet ik nu 2 weken later Ik wou naar de mm mega meeting

Zit nu echt te twijfelen welke motor ik wil...zoveel mogelijkheden.
Suzuki bandit 600/gs500, Honda cb1/cb500, kawa er-5, enz,enz,enz kut 25kw

[ Bericht 13% gewijzigd door tralalala op 31-07-2008 12:13:57 ]
pi_60497358
Cocktail, zodra je je rijbewijs hebt, en als je een weekend een ritje nederland gaat maken, roep even wil een keer een bmw huren alleen heb geen zin om alleen te rijden
pi_60500490
Richard wilde ook nog eeen keer een gsx650f huren... Lijkt me leuk
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:00:16 #23
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_60505136
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:40 schreef titanio het volgende:
Kijk maar uit dat je van Cocktailprikker niet een boomklever of asfaltkopper wordt. Gasten van tegenwoordig kunnen niet meer rijden zeg. Ik zie namelijk nooit meer achterbanden waar de vellen er aan de zijkant bijhangen.
In 20 minuten na een nieuw bandje.





En hier duurde het 250 km.



Bandje van m'n toermotor met Continental slijtvaste bandjes vorig jaar.



Maar het heeft niets met goed kunnen rijden te maken.
pi_60510463
Ja wat zou dat met goed rijden te maken hebben dan?
Hoeveel lessen heb je nodig tussen beide praktijkexamens gemiddeld?
pi_60510715
Hoeveel lessen... Dat ligt er aan natuurlijk. Heb je al je autorbw? Meer ervaring in het verkeer dan alleen op de fiets? Heb je er aanleg voor?....

Zijn er die met 3 4 lesjes genoeg hebben en er zijn er ook die er 15 nodig hebben. Is echt geen peil op te trekken hoor
pi_60511632
Ik heb al 6 jaar m'n autorijbewijs, maar 0,0 brommerervaring, goede aanleg.
Wat moet je eigenlijk allemaal leren voor je laatste praktijkexamen? Spiegelen en defensief rijden? Is dat alles?
pi_60511926
Mwa spiegelen moet je al kunnen vanuit de auto Defensief rijden eigenlijk ook Het heeft iig al wel een voordeel dat jij weet wat je zon beetje kan verwachten in het verkeer natuurlijk.

Heb zelf dan 3 jaar brommerervaring en 1 auto, waarvan afgelopen halfjaar zeer intenstief (beroepsmatig) op de weg. Voor mij was het eigenlijk niet veel bijzonders, alleen vertrouwd raken met de motor in het drukke verkeer. Plaats op de weg ook erg belangrijk, als het mogelijk is op de plek vd autobestuurder "normaal" gesproken. Dus iets links van het midden van de weg. Maar dat gaat natuurlijk niet op als de weg vol putten kuilen plassen grind etc ligt. Zeer variabel dus, en daar moet je een beetje aan wennen. En laat zien dat je spiegeld! Draai je hoofd iets zodat duidelijk wordt dat je gekeken hebt.

Kort maar krachtig zie ik het dus zo:
- heb je (brommer) auto ervaring in het verkeer, dan hoef je eigenlijk alleen maar aan je plaats op de weg te denken, laat zien dat je er bent.
- heb je nog geen auto ervaring, dan wordt het lastig, moet je leren hoe het verkeer écht werkt. Want dat er vreemde dingen gebeuren is meer regel dan uitzondering

En als laatste je moet geluk hebben met je examen
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:04:47 #28
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_60518062
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 16:06 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja wat zou dat met goed rijden te maken hebben dan?
Dat zijn Titanio zijn woorden.
quote:
Hoeveel lessen heb je nodig tussen beide praktijkexamens gemiddeld?
Ik heb er 40 gehad.

[ Bericht 17% gewijzigd door Worldbeater op 03-08-2008 14:36:01 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:46:23 #29
36912 jp_f1
Fokker on the wing
pi_60545963
AVB: 12 uur (3x 4 uur en eigenlijk was dit 11 uur omdat 's-avonds maar 3 uur werd gegeven.)
AVD: 12 uur (3x 4 uur, ook eigenlijk 11 uur. Twas koud in januari )

Proefles gedaan in oktober en daar kwamen ze met deze getallen.
Keurig in 1x geslaagd voor beide, hoewel het voor AVB kantje boord was.
Oh ja, heb al 9 jaar mijn autorijbewijs en rij gemiddeld zo'n 35K km per jaar
"Als je altijd maar vooruit wilt, dan verlies je vanzelf de weg terug" - Stef Bos
pi_60593309
Hehe eindelijk weer een keer lessen vandaag, is toch veel te lang geleden (3 weken), heb er zin in
pi_60593323
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:32 schreef Cocktailprikker het volgende:

En als laatste je moet geluk hebben met je examen
ben je al klavertjes vier aan 't zoeken?

René is nu op mijn motor weg, want die van hem is stoek vind 't maar niets
Ja doei.
pi_60598223
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ben je al klavertjes vier aan 't zoeken?

René is nu op mijn motor weg, want die van hem is stoek vind 't maar niets
Net gebeld voor een motor denk dat ik vrijdag ga kijken ofzo, en dan naar men rijles met de motor Ik hoop alleen dat men kramp zaterdag over is als ik weer op de motor stap Zoniet wordt dat een weekvoorraad ibuprofen slikken
pi_60599883
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Net gebeld voor een motor denk dat ik vrijdag ga kijken ofzo, en dan naar men rijles met de motor Ik hoop alleen dat men kramp zaterdag over is als ik weer op de motor stap Zoniet wordt dat een weekvoorraad ibuprofen slikken
dus je gaat zonder rijbewijs rijden, ik ga vast de politie bellen, aso
pi_60599937
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:54 schreef MrDrako het volgende:

[..]

dus je gaat zonder rijbewijs rijden, ik ga vast de politie bellen, aso
wehehehe Moet ik wel eerst een motor hebben
pi_60603853
Als iemand het leuk vind om te weten hoe ik tijdens de AVD lessen ben gereden:
Google maps
pi_60604175
Dat is saai, met je avb alleen over snelweg geweest? Ik via de oosterhoutsedijk richting oosterhout > Elst > Gelredome en terug via a326
pi_60604604
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat is saai, met je avb alleen over snelweg geweest? Ik via de oosterhoutsedijk richting oosterhout > Elst > Gelredome en terug via a326
Heen weg bij Elst eraf en daarna binnendoor naar het AVB terrein. Terug wel alleen snelweg. Ach ik heb nu genoeg binnendoor gereden omdat gemis weer in te halen hoor
pi_60604626
Ik kan niet wachten
pi_60625248
Ik ben vandaag geslaagd
pi_60626261
gefeliciteerd gelly!

Zag dat je ook een MF-topic had geopend over je stress van het AVB-certifcaat
Ja doei.
pi_60626313
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
ff oldskool


mèn!!!
Ja doei.
pi_60626701
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
gefeliciteerd gelly!

Zag dat je ook een MF-topic had geopend over je stress van het AVB-certifcaat

Dank je


Ja, waarom zetten ze op die kuttige CBR site dan ook dat je een AVB certificaat moet tonen
pi_60626727
Morgenavond ga ik naar een GS 500 kijken
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:41:21 #45
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_60633928
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Dank je


Ja, waarom zetten ze op die kuttige CBR site dan ook dat je een AVB certificaat moet tonen
Vaak heeft je rijinstructeur dat certificaat
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
pi_60641727
*meldt*

Vanaf september begin ik ook, lessen op zware motor om zodoende rond feb. examen te doen eveneens zwaar (ben dan net 21)

Theorie is goed te doen denk ik.
Lessen weet ik niet, heb uberhaupt nog nooit op een motor/schakelbrommer gereden
pi_60643524
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:17 schreef Elwood1802 het volgende:
*meldt*

Vanaf september begin ik ook, lessen op zware motor om zodoende rond feb. examen te doen eveneens zwaar (ben dan net 21)

Theorie is goed te doen denk ik.
Lessen weet ik niet, heb uberhaupt nog nooit op een motor/schakelbrommer gereden
AVB ga je ook pas in februari doen ? Je moet deze namelijk op zwaar afrijden wil je AVD ook op zwaar afrijden ...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 01:41:20 ]
pi_60656235
I know probeer het zo snel mogelijk achter elkaar te doen.

Btw, zat jij vroegah ook op scooterforum? (meen je naam te herkennen)
pi_60656339
Oh, toevallig dat dit topic tussen AT stond

Ik wil over 3 jaar (dat ik ondertussen wat inzicht etc. heb in het verkeer ) mijn motorrijbewijs halen, maar moet ik dan theorie overnieuw doen?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:23:32 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60656752
ja.

1) theoriecertificaat is maar 1 jaar geldig
2) al was je B-certificaat nog geldig, voor A moet je sowieso een ander examen doen
Huilen dan.
pi_60657153
Ik had er wel geluk mee. Dit was m'n eerste AVD examen en m'n theorie verloopt 16 augustus en m'n AVB begin september

En nee, ik heb nooit een scooter gehad Elwood.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 15:32:26 ]
pi_60659133
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef Isdatzo het volgende:
ja.

1) theoriecertificaat is maar 1 jaar geldig
2) al was je B-certificaat nog geldig, voor A moet je sowieso een ander examen doen
Ja natuurlijk stom van me.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:22:51 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60663092
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:19 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ja natuurlijk stom van me.
die sloeg trouwens niet op jou, maar op het feit dat ik 't debiel vind dat je een apart theorie-examen krijgt

Ik had misschien 2 of 3 motorgerelateerde vragen.. maar 't is natuurlijk makkelijk cashen hè.
Huilen dan.
pi_60665435
lange post:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60665610
Proefrijden zonder rijbewijs, lekker handig.
pi_60665753
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:07 schreef gelly het volgende:
Proefrijden zonder rijbewijs, lekker handig.
Ik ga ook niet naar de kerk, rijd systematisch te hard, en drink ook niet zo veel melk. Pas maar op dat je zon levensgevaarlijk persoon niet in het echt tegen komt hoor,

Bashen hoeft niet meer, kan je 5 topics terug zoeken
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:37:25 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60666436
hij heeft maar 32k gelopen, met die tikken had ik 't niet gedaan iig.. maar veel plezier ermee en ik hoop dat 't niets ernstigs is

Nouja voor 650 euro kan je natuurlijk nooit echt hard vallen, maar het zou zonde zijn
Huilen dan.
pi_60666534
Inderdaad... Al is tikken een GS kwaal van voor het jaar '93. Agh zal eens kijken voor een andere cilinderkop
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:11:42 #59
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_60671743
Mooi zo'n lang verhaal. 650 is goed onderhandeld, en als die tikken grote problemen blijken... kan je altijd rondrijden tot ie uit elkaar valt voor dat geld
Ben zelf ook aan het kijken naar een GS 500 om echt te leren rijden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Koop ik later wel een motor die echt bij me past.

Ben alleen bang dat het er een beetje raar uitziet als ik met mijn 1,95 meter op zo'n kleine GS 500 zit... iemand een idee of dat zo is, en wat voor simpele, zuinige beginnersmotor ik anders kan nemen zodat ik er niet uitzie als een reus?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_60672038
Honda CB500 vind ik toch wat groot ogen, dat is dan weer niks voor mij Met mijn 1.70 pas ik prima op een GS
pi_60672281
ziet er geinig uit, 650 euro, is ook niet veel? Ik ga denk ik rond de 5-6 duizend aan mn eerste motor uitgeven..
pi_60672319
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:29 schreef MrDrako het volgende:
ziet er geinig uit, 650 euro, is ook niet veel? Ik ga denk ik rond de 5-6 duizend aan mn eerste motor uitgeven..
Ik heb er niet meer voor betaald dan hij waard is En zoveel verdien ik nou ook weer niet jij rijd meteen vol vermogen en ik niet hé Wat had je op et oog?
pi_60672465
Zit nog heel erg te twijfelen tussen een Yamaha Fz6 Fazer, of een BMW F800ST,
de bmw is een 2 cilinder en heeft veel meer koppel onderin beschikbaar, en heeft een aandrijfriem ipv ketting..
de Yamaha is een 4 cilinder met meer PK's en zal als je em flink door trekt heerlijk gillen en hoge snelheden rijden beter door de kuip, schijnt dat de bmw een net te laag scherm heeft en dus de wind net niet over je heen laat gaan. De yamaha kost rond de 5-6 duizend 2de hands, de bmw 8-9 duizend..

Maar ik heb gehoord dat als je de tandwielen van de yamaha achter vergroot, of voor verkleind, er meer koppel onderin beschikbaar moet komen, met wat inleveren van de topsnelheid (die is 240 km, zo hard rijd ik toch nooit, of hooguit 1x in duitsland)

Maar de aandrijfriem is weer lekker onderhouds vrij, en de 2 cilinder is een STUK zuiniger dan de slurpende 4 cilinder, hetzelfde blok als de R6 heeft..
maar of dat de ruim 3 duizend euro aanschaf rechtvaardigd.. bovendien kan ik de yamaha sneller betalen, dus eerder motor rijden
pi_60672679
Kawa er6 is ook een zeer leuke motor, is ook een F uitvoering van hé waar wij op lessen maar dan volle kuip Twin 600, leuk speelgoed. 2e hands volgens mij ook niet zo super duur
pi_60673107
hmm die F uitvoering ziet er wel goed uit, vind de normale niet zo leuk, maar misschien maar eens een kawasaki dealer hier in de buurt zoeken en proefritje maken, MET rijbewijs
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:21:37 #66
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_60673821
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Honda CB500 vind ik toch wat groot ogen, dat is dan weer niks voor mij Met mijn 1.70 pas ik prima op een GS
Ja ik zit daarom ook wel naar de CB500 te kijken, die zijn ook lekker zuinig, maar die zijn tweedehands een stuk duurder dan de GS500.

Ook les ik op een CBF 500 dus ik weet niet of ik op iets wil rijden wat een oude versie is van mijn les motor
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:52:28 #67
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_60681383
Net even wat meer koppel en motor is de Yamaha Diversion 600 viercylinder.
Ik weet nog een goede te staan voor maar 1.000 euro.

Klikkerdeklik.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:58:11 #68
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_60684042
Heb net even wat pics gemaakt van mijn Italiaanse schone






[/img]
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
pi_60684268
Hi! Vandaag weer mijn eerste rijles in 22 jaar gehad. Vroegah toen ik 18 was (reken maar uit hoe oud ik dus nu ben ) heb ik 3 keer afgereden en ben ik 3 keer gezakt. Inmiddels mijn autorijbewijs wel al weer 13 jaar in bezit, dus met verkeersinzicht zit het wel goed.

Vandaag 2 uur byzondere verrichtingen gedaan. Voor de rijles had ik wel wat flashbacks naar vroeger . Maar ja, eenmaal op de motor moet je je op het verkeer concentreren, dus dat was ik zo kwijt.

Dan de byzondere verrichtingen. Tjees, moet ik ineens weer allerlei procedures gaan leren. Naja, hoort erbij.

50km/h en noodstop. Eitje. Oh, je moet op de lijn of er dicht bij stoppen. Ik had nog 4 meter over. Naja, nog een keer. Prima op de lijn. Hmm, als je te hard in je voorrem knijpt, gaat de druk van je achterwiel en gaat 'ie slippen. Nog wel iets om op te letten.

Grote slalom. Pfroaat, 30km/h, hmm, iets te dicht langs de pilonnetjes. Nog een keer. Hmm, als je zo langzaam rijdt, dan is het moeilijker om niet te vroeg in te sturen. Nog een keer. 40km/h (ofzo). Zwoing zwoing zwoing. Prima.

Kleine slalom. Ai, die was wel iets moeilijker. Moest het een paar keer doen, damn pilonnetjes. "Hoofd omhoog houden, naar voren kijken". Damn, dan zie ik ze niet meer goed! Naja, proberen, proberen en na een keer of 7 begon ik het eindelijk aan te voelen. Gewoon wat harder aan mijn stuur trekken, dan lukt het wel.

Achtje draaien. Ok, gas en rem. Proaat, grgrgrgr van die rem. Ach ja, het is toch mijn motor niet . Ach shit, hand van die koppeling af. 2e keer genailed. Eitje. Goed, het kan nog wat preciezer allemaal, maar het doel is om een achtje te draaien en netjes uit te komen, dus dat zit wel goed.

Uitwijkmaneuvre ('elandproef' ). Tjees, is dat alles? Kan nog wel een stukkie harder dan 50.

Noodstop met slalommetje erachteraan. Tja, remmen tot 30. Hoe snel is 30. Dan moet ik toch op mijn kilometerteller kijken. Dus de eerste paar gingen niet helemaal goed. Toen had ik wel de snelheid door en zo lang ik niet op mijn kmteller kijk gaat het prima.

Toen terug naar huis, achter een andere gozer aan. Zit ik met mijn gedachten iets te veel bij de motor en zie ik eigenlijk te laat dat er een zebrapad is en een voetganger over wil steken. Mijn voorganger zag het dus wel prima op tijd, dus ik in de ankers met slippend achterwiel om niet achterop te klappen. Damn, die byzondere verrichtingen gaan wel. Maar ik moet toch nog wel aan verkeersdeelname werken.

Het is ook niet zo leuk als je sarcastische leraar dan ook een opmerking maakt als: "Ja. Daarom hebben voetgangers voorrang op een zebrapad... Zodat jij op de weg blijft letten."

Zo, dit is een beetje in telegramstijl geschreven, maar dat leek me wel leuk.

Edit:

Ik heb 2 uur les gehad, dus je begrijpt wel dat ik de proeven veel vaker heb zitten doen dan het hier nu lijkt. En ze gingen ook niet *allemaal* even goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door RetepV op 09-08-2008 15:42:11 ]
pi_60684431
Tot noch toe vind ik het allemaal erg meevallen. Na afloop was ik ook erg enthousiast. Maar ik zag ook wel dat de andere lessers een stuk minder motorbeheersing hadden dan ik. Op mijn eerste rijles reed ik al een stuk beter dan hen die er al meerdere hadden gehad. Als ik dan sta te jubelen over hoe leuk het allemaal was, dan komt dat hun zelfvertrouwen niet echt ten goede. Echt hoor, ik bedoel hier echt niet te egotrippen, maar ik schaamde me een beetje dat ik het zo veel beter oppakte als zij.

Het zit volgens mij vooral tussen je oren, dus probeer ik een beetje te spelen met die motor. Kennelijk werkt dat, want die anderen waren niet aan het 'spelen' en ze deden het slechter dan ik. Wat me vooral opviel was dat ze zulke mega lange aanlopen namen voor die proeven. Je zag het aan ze af dat ze geintimideerd waren door die pilonnetjes. Waarom 20 meter voor een proef gaan starten als je er stapvoets doorheen moet? Dat kan al vanaf 1 meter afstand.

En die motorfietsjes? Ik rij bij Jan ter Beek in Bussum. Die hebben Kawasaki ER6 motorfietsjes. Goed het zijn halve wrakken omdat er zo veel mee gelest wordt. Maar het zijn wel erg makkelijke motortjes om te besturen. En echt hard gaan ze niet. Het zwaartepunt ligt prima laag, ze sturen prima, perfekte dingen om op te lessen. Laat ik er voor de eerlijkheid ook even bij vermelden dat ik vroeger nog wel motorgecrossed heb en brommer heb gereden. Dus ik heb ook wel wat ervaring met tweewielers.

Persoonlijk ben ik erg blij dat ik het zo goed oppik. Ik wilde dit jaar nog mijn rijbewijs halen, maar had het maar uitgesteld en uitgesteld. Dus ik heb een 10 lessen pakket genomen om zo snel mogelijk af te kunnen rijden (of ik slaag, dat zie ik dan wel ). Als ik het niet zo goed opgepakt had, dan was de moed me waarschijnlijk wel in de schoenen gezakt. Nu heb ik het gevoel dat ik vrij gemakkelijk zal gaan slagen.

We zullen het gaan zien. 15 september moet ik afrijden. De eerste dag van mijn vakantie. Een motorrijbewijs zou natuurlijk het beste cadeau zijn dat ik mezelf geef, zo vlak voor de vakantie .

Even nog een keer duidelijk maken dat ik niet aan het egotrippen ben, maar gewoon erg enthousiast ben over hoe het gaat. En dat maakt het motorrijden veel leuker, en daardoor zie ik nog meer uit naar dat papiertje (of plastic kaartje, whatever je tegenwoordig krijgt). Ik haal mijn motorrijbewijs voor mijn plezier. Ik wil voor mijn plezier rijden. Motorles is ook 'motorrijden', dus wil ik er plezier aan beleven. En dat lukt prima.
pi_60684504
Als ik voor een motor ga, dan zal dat er wel eentje worden met een aardige cylinderinhoud. Minimaal 750, maar liever wat meer. Niet om het racen of de snelheid, maar puur om het koppel van de motor. Dat maakt het rijden van lange afstanden veel minder vermoeiend.

En tja, als ik een motor ga kopen, gaat het toch een racer of een streetfighter worden. Vind ik nou eenmaal mooi (ik ben 40, ik hoef echt niet meer zo te racen, geloof me nou maar ). Eerlijk gezegd zit ik aan een Honda CBR900F te denken. Maar ik heb daar nog niet op gereden, dus het kan nog van alles worden. Een 4-cylinder rijdt lekker soepel, een 2-cylinder maakt een stuk meer indruk . Misschien wordt het wel een Ducati Monster, dat ziet er ook best uit . Maar dat zal wel te duur zijn of om de haverklap kapot gaan ofzo.
pi_60684649
Even hier op reageren:
quote:
- heb je nog geen auto ervaring, dan wordt het lastig, moet je leren hoe het verkeer écht werkt. Want dat er vreemde dingen gebeuren is meer regel dan uitzondering
Ik heb auto ervaring, en ik merk nu al dat er onderweg op de motor een hoop meer vreemde dingen gebeuren dan met de auto. Dat is wel een beetje jammer, dat maakt het motorrijden wel een beetje minder leuk en een beetje serieuzer.

Zelf let ik erg goed op in de auto, terwijl het me niet veel moeite kost. Ik zie motorrijders altijd (tenzij ze in mijn dooie hoek gaan hangen ofz), en ik hou er altijd rekening mee. Zeker op mooie dagen. Maar nu ik zelf motor rij merk ik dat het voor andere automobilisten helemaal niet zo vanzelfsprekend is om op motoren te letten.

Zo veel heb ik nog niet gereden, maar tot noch toe voelt het alsof minstens 1 op de 10 autorijders op de weg een gevaar is voor motorrijders.

Edit:

Zet mijn gegevens ook maar in de OP als je dat wil:

RetepV
Eerste rijles: 09-08-08
Theorie: 22-08-08
AVB: 15-09-08
AVD: 15-09-08
Rijschool: Jan ter Beek, Bussum
Lesmotor: Kawasaki ER6 (>25KW)

[ Bericht 22% gewijzigd door RetepV op 09-08-2008 15:50:05 ]
pi_60684890
Nog iets waar ik wat moeite mee heb. De afstand tot de voorganger. Op de motor zit ik hoger dan in de auto, en dus schat ik de afstand tot de voorganger nog niet goed in.
pi_60685581
zo he, ouwe , wat dacht je? ik spam het topic even in mn eentje vol
Ik denk dat ik liever voor een 4 cilinder ga die tot de 14.000 tpm door te trekken is, dan een 2 cilinder tot de 8000 (bmw) mis de koppel niet echt, en hoe vaak sta je neus aan neus om eens een wedstrijdje te racen
Elke willekeurige "normale" auto trek je er toch wel uit..
pi_60686812
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 16:41 schreef MrDrako het volgende:
zo he, ouwe , wat dacht je? ik spam het topic even in mn eentje vol
Ik denk dat ik liever voor een 4 cilinder ga die tot de 14.000 tpm door te trekken is, dan een 2 cilinder tot de 8000 (bmw) mis de koppel niet echt, en hoe vaak sta je neus aan neus om eens een wedstrijdje te racen
Elke willekeurige "normale" auto trek je er toch wel uit..
Dan doe jij toch echt iets fout Misschien een keer je gas volledig open draaien

RepetV, Leuk om je posts te lezen veel punten van herkenning hoor... Vandaag had ik mijn eerste les sinds een maand, om ff voor maandag het ritme weer op te pakken. Ging eigenlijk totaal prima, 1 afrit had hij dat ik die liever wat meer naar het midden nam... Maar rest ging prima Laatste 5 minuten kwam het "Spelen" nog wel even ter sprake

Dit moet mijn laatste les zijn geweest, zoniet / fail
pi_60686822
Ik les trouwens ook op een er6, maar dat is eerlijk gezegd wel andere koek dan een er500 of gs500, meer gebruikte lesmotoren.
pi_60687101
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:54 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Dan doe jij toch echt iets fout Misschien een keer je gas volledig open draaien

RepetV, Leuk om je posts te lezen veel punten van herkenning hoor... Vandaag had ik mijn eerste les sinds een maand, om ff voor maandag het ritme weer op te pakken. Ging eigenlijk totaal prima, 1 afrit had hij dat ik die liever wat meer naar het midden nam... Maar rest ging prima Laatste 5 minuten kwam het "Spelen" nog wel even ter sprake

Dit moet mijn laatste les zijn geweest, zoniet / fail
Heb je maandag geen les meer ? Is wel even lekker hoor, vlak voor het examen nog een stukje rijden. Succes iig ! AVD toch ?
pi_60687186
Ja wel, maar dan ga ik niet meer "Spelen" ook niet de laatste paar minuten, dan rijd ik gewoon 1 nette rit want anders komt het niet goed meer
pi_60690742
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik les trouwens ook op een er6, maar dat is eerlijk gezegd wel andere koek dan een er500 of gs500, meer gebruikte lesmotoren.
Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien? Die ER6 vind ik iig. een prima dingetje om op te rijden. Goed handelbaar, en dat is voor mij belangrijk. En sja, ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, maar ze lijken er wel hard genoeg voor te gaan .

Sorry voor het volspammen van het topic. Ik type snel en schrijf dus veel . Ben programmeur, hé.

Saillant detail: Ik heb wel wat last van mijn 'nageslacht', door dat vele gasgeven en remmen van vandaag.
pi_60691155
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:03 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien? Die ER6 vind ik iig. een prima dingetje om op te rijden. Goed handelbaar, en dat is voor mij belangrijk. En sja, ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, maar ze lijken er wel hard genoeg voor te gaan .

Sorry voor het volspammen van het topic. Ik type snel en schrijf dus veel . Ben programmeur, hé.

Saillant detail: Ik heb wel wat last van mijn 'nageslacht', door dat vele gasgeven en remmen van vandaag.
Ik bedoel meer over het totale rijgedrag van die motoren. Die er500 stapte ik de eerste keer op en kon alle oefeningen zonder problemen doen, de 1e les al! Ding legt zo makkelijk in bochten, en ook oplage snelheid is hij makkelijk wendbaar. De er6 is een stuk logger kwa rijgedrag, wat dat betreft echt een "motor" waar je mee moet leren en ook durven rijden.

Pit hebben ze ook genoeg hoor, alleen moet je er wel mee durven om te gaan. Zo lestte ik vandaag met een wat oudere man, en de instructeur riep tegen hem "GAS geven" tijdens het invoegen, inmiddels reed ik al 400 meter verderop Vermogen ben ik wel aan gewend inmiddels, dat is het nadeel he, het went hard.

Oja, de er6 rijd het lekkerst als je strak om de tank heen blijft zitten
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:30:42 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60691330
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:23 schreef Cocktailprikker het volgende:

Oja, de er6 rijd het lekkerst als je strak om de tank heen blijft zitten
Dat klinkt best gay weet je

Nouja, is eigenlijk met alle motoren zo hè.. zeker bij de ietwat sportievere modellen
Huilen dan.
pi_60691573
Ik lesde trouwens voor AVD op een Suzuki Bandit, ook wel fijne motoren.
pi_60691617
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:19 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral opviel was dat ze zulke mega lange aanlopen namen voor die proeven. Je zag het aan ze af dat ze geintimideerd waren door die pilonnetjes. Waarom 20 meter voor een proef gaan starten als je er stapvoets doorheen moet? Dat kan al vanaf 1 meter afstand.
Ik heb ooit eens een keer een vriend laten filmen tijdens mijn AVB lessen, en hier is toevallig dit goed te zien
Samen met een vriend lestte ik Wij op de er6'en in oranje hestje, rest is van Paul Lam. wij 2 reden een beetje alsof het een estafette was in je eentje Meestal was dit zegmaar een soort rondje van:

- langzame slalom gevolgd door een 8je, daarna een hogere snelheidsproef, uitwijken/snelle slalom / remproef etc. En dan was je weer rond.

Die andere lessers reden 1 oefening, en dan met 20 kmpu ofzo weer het hele terrein terug, en dan weer die oefening Dat schiet toch niet op? + zie ook de wachtrij voor het wegrijden @ parkeervak op dit filmpje

http://s283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/?action=view¤t=Video109.flv

en in dit filmpje trek ik em ff door in de 2, en schakel door naar de 3 koppeling slipte met volgas Redelijke pit hoor http://s283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/?action=view¤t=Video112.flv

[ Bericht 12% gewijzigd door Cocktailprikker op 09-08-2008 21:53:10 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:16:53 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60692395
ik een kéurig onderhouden honda cb500f 2007.. leste prima, maar je eigen motor is natuurlijk 100x toffer
Huilen dan.
pi_60725481
Het is zover. 2 maal is scheepsrecht meld het straks wel
pi_60728199
dat 1ste filmpje met je zogenaamde wachtrij, staat de instructeur wat te vertellen, en staat er niemand bij het parkeervak??
pi_60728692
Succes Lucas
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60733401
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:30 schreef MrDrako het volgende:
dat 1ste filmpje met je zogenaamde wachtrij, staat de instructeur wat te vertellen, en staat er niemand bij het parkeervak??
Klopt, was een ander filmpje waar ze wél staan te wachten voor het parkeervak En voor de langzame slalom gingen ze ook nog wel eens in de weg staan.


Maaarrrrr ik heb er helemaal nooit meer last van want mijn A is binnen !! Van de week ff de GS 500 ophalen
pi_60733438
Cocktailprikker
Eerste rijles: 03-05-2008
Theorie: 18-06-2008
AVB: 16-06-2008
AVD: 03-07-2008 gezakt, 11-08-2008 2e x en GESLAAGD !!!
Rijschool: Robby Knoop uit Weurt
Lesmotor: Kawasaki ER6N (25kw)

Voor in de OP
pi_60734418
Proficiat knul!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:29:56 #91
9859 crew  Karina
Woman
pi_60772697
Ook ik zit er aan te denken lessen te nemen Gaat me wel een hoop geld kosten als ik dat zo allemaal zie. Maar het lijkt me leuk om te leren en goedkoper dan autorijden en dan heb ik weer iets om te op te storten in plaats van thuis te zitten.

Waar ik wel tegenop zie (al is dat dan nog heel ver weg) is het praktijkexamen. Met de auto had ik namelijk ontzettend last van examenvrees, waardoor ik een aantal keer gezakt ben. Misschien dat het motorexamen minder stressvol is omdat er niet echt iemand op je vingers kijkt, zoals bij de auto. Iemand die mij daar iets over kan vertellen? Is het minder stresserig dan bij autoexamen?

Dit is trouwens de rijschool die ik eventueel op het oog heb:
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:29:20 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60774666
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.

Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
Huilen dan.
pi_60774778
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.

Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
Met foto's? Wel balen man... Je zat strak in pak toch? Ik wacht je verhaal af

Ow, en met je SZR ook nog
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:17:43 #94
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_60788291
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.

Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
ik ben daar ook goed in. gelukkig had ik mn pak aan. en wonder boven wonder. Ik had geen schrammetje!








Maar wat voor motor had je en wat is er allemaal kapot? (bij mij was het enige wat nog heel was de achter velg.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_60788779
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:29 schreef Karina het volgende:


Waar ik wel tegenop zie (al is dat dan nog heel ver weg) is het praktijkexamen. Met de auto had ik namelijk ontzettend last van examenvrees, waardoor ik een aantal keer gezakt ben. Misschien dat het motorexamen minder stressvol is omdat er niet echt iemand op je vingers kijkt, zoals bij de auto. Iemand die mij daar iets over kan vertellen? Is het minder stresserig dan bij autoexamen?

Dit is trouwens de rijschool die ik eventueel op het oog heb:
Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.
Verder moet je waarschijnlijk aan het begin net zoals bij de auto een kenteken oplezen en verder nog wat vertellen over de motor.

En AVB spreekt voor zich lijkt me, zenuwen bij avb lijkt me in ieder geval ernstiger dan bij avd
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 11:57:17 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_60789553
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:33 schreef tralalala het volgende:

[..]

Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.
Verder moet je waarschijnlijk aan het begin net zoals bij de auto een kenteken oplezen en verder nog wat vertellen over de motor.

En AVB spreekt voor zich lijkt me, zenuwen bij avb lijkt me in ieder geval ernstiger dan bij avd
Dat je eigen instructeur instructies geeft is wel fijn inderdaad. Met theorie examen (die had ik met de auto ook in 1x gehaald) of iets vertellen over de motor zal ik geen problemen hebben, het is het idee dat ik iets moet doen en dat iemand naast me zit en op mijn vingers kijkt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60811445
Oudere foto van mijn motor



en gewoon doen Karina Als het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
pi_60830792
feli cocktail, en nog een best leuke motor ook
pi_60832221
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oudere foto van mijn motor

[ afbeelding ]

en gewoon doen Karina Als het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
Oude ding van euh dingetje. Hoe heet die, hij heette vroeger King of the Hill op BF..?

Wel leuk ding.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60833257
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:02 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Oude ding van euh dingetje. Hoe heet die, hij heette vroeger King of the Hill op BF..?

Wel leuk ding.
Klopt, wel eens met hem gereden. Zag de GS vorig jaar ook met de nijmegen meeting, enne ik zat te kijken naar zen gallery en dacht wtf, zelfde sleutelbosje, mijlenteller, en min of meer in de buurt Sprak em ff aan op msn want die had ik nog van vroegah En ja hoor dat is em. Wel half jaar andere eigenaar gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')