abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60657153
Ik had er wel geluk mee. Dit was m'n eerste AVD examen en m'n theorie verloopt 16 augustus en m'n AVB begin september

En nee, ik heb nooit een scooter gehad Elwood.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2008 15:32:26 ]
pi_60659133
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef Isdatzo het volgende:
ja.

1) theoriecertificaat is maar 1 jaar geldig
2) al was je B-certificaat nog geldig, voor A moet je sowieso een ander examen doen
Ja natuurlijk stom van me.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:22:51 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60663092
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:19 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ja natuurlijk stom van me.
die sloeg trouwens niet op jou, maar op het feit dat ik 't debiel vind dat je een apart theorie-examen krijgt

Ik had misschien 2 of 3 motorgerelateerde vragen.. maar 't is natuurlijk makkelijk cashen hè.
Huilen dan.
pi_60665435
lange post:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60665610
Proefrijden zonder rijbewijs, lekker handig.
pi_60665753
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 20:07 schreef gelly het volgende:
Proefrijden zonder rijbewijs, lekker handig.
Ik ga ook niet naar de kerk, rijd systematisch te hard, en drink ook niet zo veel melk. Pas maar op dat je zon levensgevaarlijk persoon niet in het echt tegen komt hoor,

Bashen hoeft niet meer, kan je 5 topics terug zoeken
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:37:25 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60666436
hij heeft maar 32k gelopen, met die tikken had ik 't niet gedaan iig.. maar veel plezier ermee en ik hoop dat 't niets ernstigs is

Nouja voor 650 euro kan je natuurlijk nooit echt hard vallen, maar het zou zonde zijn
Huilen dan.
pi_60666534
Inderdaad... Al is tikken een GS kwaal van voor het jaar '93. Agh zal eens kijken voor een andere cilinderkop
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:11:42 #59
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_60671743
Mooi zo'n lang verhaal. 650 is goed onderhandeld, en als die tikken grote problemen blijken... kan je altijd rondrijden tot ie uit elkaar valt voor dat geld
Ben zelf ook aan het kijken naar een GS 500 om echt te leren rijden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Koop ik later wel een motor die echt bij me past.

Ben alleen bang dat het er een beetje raar uitziet als ik met mijn 1,95 meter op zo'n kleine GS 500 zit... iemand een idee of dat zo is, en wat voor simpele, zuinige beginnersmotor ik anders kan nemen zodat ik er niet uitzie als een reus?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_60672038
Honda CB500 vind ik toch wat groot ogen, dat is dan weer niks voor mij Met mijn 1.70 pas ik prima op een GS
pi_60672281
ziet er geinig uit, 650 euro, is ook niet veel? Ik ga denk ik rond de 5-6 duizend aan mn eerste motor uitgeven..
pi_60672319
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:29 schreef MrDrako het volgende:
ziet er geinig uit, 650 euro, is ook niet veel? Ik ga denk ik rond de 5-6 duizend aan mn eerste motor uitgeven..
Ik heb er niet meer voor betaald dan hij waard is En zoveel verdien ik nou ook weer niet jij rijd meteen vol vermogen en ik niet hé Wat had je op et oog?
pi_60672465
Zit nog heel erg te twijfelen tussen een Yamaha Fz6 Fazer, of een BMW F800ST,
de bmw is een 2 cilinder en heeft veel meer koppel onderin beschikbaar, en heeft een aandrijfriem ipv ketting..
de Yamaha is een 4 cilinder met meer PK's en zal als je em flink door trekt heerlijk gillen en hoge snelheden rijden beter door de kuip, schijnt dat de bmw een net te laag scherm heeft en dus de wind net niet over je heen laat gaan. De yamaha kost rond de 5-6 duizend 2de hands, de bmw 8-9 duizend..

Maar ik heb gehoord dat als je de tandwielen van de yamaha achter vergroot, of voor verkleind, er meer koppel onderin beschikbaar moet komen, met wat inleveren van de topsnelheid (die is 240 km, zo hard rijd ik toch nooit, of hooguit 1x in duitsland)

Maar de aandrijfriem is weer lekker onderhouds vrij, en de 2 cilinder is een STUK zuiniger dan de slurpende 4 cilinder, hetzelfde blok als de R6 heeft..
maar of dat de ruim 3 duizend euro aanschaf rechtvaardigd.. bovendien kan ik de yamaha sneller betalen, dus eerder motor rijden
pi_60672679
Kawa er6 is ook een zeer leuke motor, is ook een F uitvoering van hé waar wij op lessen maar dan volle kuip Twin 600, leuk speelgoed. 2e hands volgens mij ook niet zo super duur
pi_60673107
hmm die F uitvoering ziet er wel goed uit, vind de normale niet zo leuk, maar misschien maar eens een kawasaki dealer hier in de buurt zoeken en proefritje maken, MET rijbewijs
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:21:37 #66
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_60673821
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Honda CB500 vind ik toch wat groot ogen, dat is dan weer niks voor mij Met mijn 1.70 pas ik prima op een GS
Ja ik zit daarom ook wel naar de CB500 te kijken, die zijn ook lekker zuinig, maar die zijn tweedehands een stuk duurder dan de GS500.

Ook les ik op een CBF 500 dus ik weet niet of ik op iets wil rijden wat een oude versie is van mijn les motor
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 12:52:28 #67
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_60681383
Net even wat meer koppel en motor is de Yamaha Diversion 600 viercylinder.
Ik weet nog een goede te staan voor maar 1.000 euro.

Klikkerdeklik.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:58:11 #68
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_60684042
Heb net even wat pics gemaakt van mijn Italiaanse schone






[/img]
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
pi_60684268
Hi! Vandaag weer mijn eerste rijles in 22 jaar gehad. Vroegah toen ik 18 was (reken maar uit hoe oud ik dus nu ben ) heb ik 3 keer afgereden en ben ik 3 keer gezakt. Inmiddels mijn autorijbewijs wel al weer 13 jaar in bezit, dus met verkeersinzicht zit het wel goed.

Vandaag 2 uur byzondere verrichtingen gedaan. Voor de rijles had ik wel wat flashbacks naar vroeger . Maar ja, eenmaal op de motor moet je je op het verkeer concentreren, dus dat was ik zo kwijt.

Dan de byzondere verrichtingen. Tjees, moet ik ineens weer allerlei procedures gaan leren. Naja, hoort erbij.

50km/h en noodstop. Eitje. Oh, je moet op de lijn of er dicht bij stoppen. Ik had nog 4 meter over. Naja, nog een keer. Prima op de lijn. Hmm, als je te hard in je voorrem knijpt, gaat de druk van je achterwiel en gaat 'ie slippen. Nog wel iets om op te letten.

Grote slalom. Pfroaat, 30km/h, hmm, iets te dicht langs de pilonnetjes. Nog een keer. Hmm, als je zo langzaam rijdt, dan is het moeilijker om niet te vroeg in te sturen. Nog een keer. 40km/h (ofzo). Zwoing zwoing zwoing. Prima.

Kleine slalom. Ai, die was wel iets moeilijker. Moest het een paar keer doen, damn pilonnetjes. "Hoofd omhoog houden, naar voren kijken". Damn, dan zie ik ze niet meer goed! Naja, proberen, proberen en na een keer of 7 begon ik het eindelijk aan te voelen. Gewoon wat harder aan mijn stuur trekken, dan lukt het wel.

Achtje draaien. Ok, gas en rem. Proaat, grgrgrgr van die rem. Ach ja, het is toch mijn motor niet . Ach shit, hand van die koppeling af. 2e keer genailed. Eitje. Goed, het kan nog wat preciezer allemaal, maar het doel is om een achtje te draaien en netjes uit te komen, dus dat zit wel goed.

Uitwijkmaneuvre ('elandproef' ). Tjees, is dat alles? Kan nog wel een stukkie harder dan 50.

Noodstop met slalommetje erachteraan. Tja, remmen tot 30. Hoe snel is 30. Dan moet ik toch op mijn kilometerteller kijken. Dus de eerste paar gingen niet helemaal goed. Toen had ik wel de snelheid door en zo lang ik niet op mijn kmteller kijk gaat het prima.

Toen terug naar huis, achter een andere gozer aan. Zit ik met mijn gedachten iets te veel bij de motor en zie ik eigenlijk te laat dat er een zebrapad is en een voetganger over wil steken. Mijn voorganger zag het dus wel prima op tijd, dus ik in de ankers met slippend achterwiel om niet achterop te klappen. Damn, die byzondere verrichtingen gaan wel. Maar ik moet toch nog wel aan verkeersdeelname werken.

Het is ook niet zo leuk als je sarcastische leraar dan ook een opmerking maakt als: "Ja. Daarom hebben voetgangers voorrang op een zebrapad... Zodat jij op de weg blijft letten."

Zo, dit is een beetje in telegramstijl geschreven, maar dat leek me wel leuk.

Edit:

Ik heb 2 uur les gehad, dus je begrijpt wel dat ik de proeven veel vaker heb zitten doen dan het hier nu lijkt. En ze gingen ook niet *allemaal* even goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door RetepV op 09-08-2008 15:42:11 ]
pi_60684431
Tot noch toe vind ik het allemaal erg meevallen. Na afloop was ik ook erg enthousiast. Maar ik zag ook wel dat de andere lessers een stuk minder motorbeheersing hadden dan ik. Op mijn eerste rijles reed ik al een stuk beter dan hen die er al meerdere hadden gehad. Als ik dan sta te jubelen over hoe leuk het allemaal was, dan komt dat hun zelfvertrouwen niet echt ten goede. Echt hoor, ik bedoel hier echt niet te egotrippen, maar ik schaamde me een beetje dat ik het zo veel beter oppakte als zij.

Het zit volgens mij vooral tussen je oren, dus probeer ik een beetje te spelen met die motor. Kennelijk werkt dat, want die anderen waren niet aan het 'spelen' en ze deden het slechter dan ik. Wat me vooral opviel was dat ze zulke mega lange aanlopen namen voor die proeven. Je zag het aan ze af dat ze geintimideerd waren door die pilonnetjes. Waarom 20 meter voor een proef gaan starten als je er stapvoets doorheen moet? Dat kan al vanaf 1 meter afstand.

En die motorfietsjes? Ik rij bij Jan ter Beek in Bussum. Die hebben Kawasaki ER6 motorfietsjes. Goed het zijn halve wrakken omdat er zo veel mee gelest wordt. Maar het zijn wel erg makkelijke motortjes om te besturen. En echt hard gaan ze niet. Het zwaartepunt ligt prima laag, ze sturen prima, perfekte dingen om op te lessen. Laat ik er voor de eerlijkheid ook even bij vermelden dat ik vroeger nog wel motorgecrossed heb en brommer heb gereden. Dus ik heb ook wel wat ervaring met tweewielers.

Persoonlijk ben ik erg blij dat ik het zo goed oppik. Ik wilde dit jaar nog mijn rijbewijs halen, maar had het maar uitgesteld en uitgesteld. Dus ik heb een 10 lessen pakket genomen om zo snel mogelijk af te kunnen rijden (of ik slaag, dat zie ik dan wel ). Als ik het niet zo goed opgepakt had, dan was de moed me waarschijnlijk wel in de schoenen gezakt. Nu heb ik het gevoel dat ik vrij gemakkelijk zal gaan slagen.

We zullen het gaan zien. 15 september moet ik afrijden. De eerste dag van mijn vakantie. Een motorrijbewijs zou natuurlijk het beste cadeau zijn dat ik mezelf geef, zo vlak voor de vakantie .

Even nog een keer duidelijk maken dat ik niet aan het egotrippen ben, maar gewoon erg enthousiast ben over hoe het gaat. En dat maakt het motorrijden veel leuker, en daardoor zie ik nog meer uit naar dat papiertje (of plastic kaartje, whatever je tegenwoordig krijgt). Ik haal mijn motorrijbewijs voor mijn plezier. Ik wil voor mijn plezier rijden. Motorles is ook 'motorrijden', dus wil ik er plezier aan beleven. En dat lukt prima.
pi_60684504
Als ik voor een motor ga, dan zal dat er wel eentje worden met een aardige cylinderinhoud. Minimaal 750, maar liever wat meer. Niet om het racen of de snelheid, maar puur om het koppel van de motor. Dat maakt het rijden van lange afstanden veel minder vermoeiend.

En tja, als ik een motor ga kopen, gaat het toch een racer of een streetfighter worden. Vind ik nou eenmaal mooi (ik ben 40, ik hoef echt niet meer zo te racen, geloof me nou maar ). Eerlijk gezegd zit ik aan een Honda CBR900F te denken. Maar ik heb daar nog niet op gereden, dus het kan nog van alles worden. Een 4-cylinder rijdt lekker soepel, een 2-cylinder maakt een stuk meer indruk . Misschien wordt het wel een Ducati Monster, dat ziet er ook best uit . Maar dat zal wel te duur zijn of om de haverklap kapot gaan ofzo.
pi_60684649
Even hier op reageren:
quote:
- heb je nog geen auto ervaring, dan wordt het lastig, moet je leren hoe het verkeer écht werkt. Want dat er vreemde dingen gebeuren is meer regel dan uitzondering
Ik heb auto ervaring, en ik merk nu al dat er onderweg op de motor een hoop meer vreemde dingen gebeuren dan met de auto. Dat is wel een beetje jammer, dat maakt het motorrijden wel een beetje minder leuk en een beetje serieuzer.

Zelf let ik erg goed op in de auto, terwijl het me niet veel moeite kost. Ik zie motorrijders altijd (tenzij ze in mijn dooie hoek gaan hangen ofz), en ik hou er altijd rekening mee. Zeker op mooie dagen. Maar nu ik zelf motor rij merk ik dat het voor andere automobilisten helemaal niet zo vanzelfsprekend is om op motoren te letten.

Zo veel heb ik nog niet gereden, maar tot noch toe voelt het alsof minstens 1 op de 10 autorijders op de weg een gevaar is voor motorrijders.

Edit:

Zet mijn gegevens ook maar in de OP als je dat wil:

RetepV
Eerste rijles: 09-08-08
Theorie: 22-08-08
AVB: 15-09-08
AVD: 15-09-08
Rijschool: Jan ter Beek, Bussum
Lesmotor: Kawasaki ER6 (>25KW)

[ Bericht 22% gewijzigd door RetepV op 09-08-2008 15:50:05 ]
pi_60684890
Nog iets waar ik wat moeite mee heb. De afstand tot de voorganger. Op de motor zit ik hoger dan in de auto, en dus schat ik de afstand tot de voorganger nog niet goed in.
pi_60685581
zo he, ouwe , wat dacht je? ik spam het topic even in mn eentje vol
Ik denk dat ik liever voor een 4 cilinder ga die tot de 14.000 tpm door te trekken is, dan een 2 cilinder tot de 8000 (bmw) mis de koppel niet echt, en hoe vaak sta je neus aan neus om eens een wedstrijdje te racen
Elke willekeurige "normale" auto trek je er toch wel uit..
pi_60686812
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 16:41 schreef MrDrako het volgende:
zo he, ouwe , wat dacht je? ik spam het topic even in mn eentje vol
Ik denk dat ik liever voor een 4 cilinder ga die tot de 14.000 tpm door te trekken is, dan een 2 cilinder tot de 8000 (bmw) mis de koppel niet echt, en hoe vaak sta je neus aan neus om eens een wedstrijdje te racen
Elke willekeurige "normale" auto trek je er toch wel uit..
Dan doe jij toch echt iets fout Misschien een keer je gas volledig open draaien

RepetV, Leuk om je posts te lezen veel punten van herkenning hoor... Vandaag had ik mijn eerste les sinds een maand, om ff voor maandag het ritme weer op te pakken. Ging eigenlijk totaal prima, 1 afrit had hij dat ik die liever wat meer naar het midden nam... Maar rest ging prima Laatste 5 minuten kwam het "Spelen" nog wel even ter sprake

Dit moet mijn laatste les zijn geweest, zoniet / fail
pi_60686822
Ik les trouwens ook op een er6, maar dat is eerlijk gezegd wel andere koek dan een er500 of gs500, meer gebruikte lesmotoren.
pi_60687101
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:54 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Dan doe jij toch echt iets fout Misschien een keer je gas volledig open draaien

RepetV, Leuk om je posts te lezen veel punten van herkenning hoor... Vandaag had ik mijn eerste les sinds een maand, om ff voor maandag het ritme weer op te pakken. Ging eigenlijk totaal prima, 1 afrit had hij dat ik die liever wat meer naar het midden nam... Maar rest ging prima Laatste 5 minuten kwam het "Spelen" nog wel even ter sprake

Dit moet mijn laatste les zijn geweest, zoniet / fail
Heb je maandag geen les meer ? Is wel even lekker hoor, vlak voor het examen nog een stukje rijden. Succes iig ! AVD toch ?
pi_60687186
Ja wel, maar dan ga ik niet meer "Spelen" ook niet de laatste paar minuten, dan rijd ik gewoon 1 nette rit want anders komt het niet goed meer
pi_60690742
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 17:55 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik les trouwens ook op een er6, maar dat is eerlijk gezegd wel andere koek dan een er500 of gs500, meer gebruikte lesmotoren.
Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien? Die ER6 vind ik iig. een prima dingetje om op te rijden. Goed handelbaar, en dat is voor mij belangrijk. En sja, ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, maar ze lijken er wel hard genoeg voor te gaan .

Sorry voor het volspammen van het topic. Ik type snel en schrijf dus veel . Ben programmeur, hé.

Saillant detail: Ik heb wel wat last van mijn 'nageslacht', door dat vele gasgeven en remmen van vandaag.
pi_60691155
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:03 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je bedoelt dat die 500'jes echt minder pk's hebben? Of dat ze er niet uitzien? Die ER6 vind ik iig. een prima dingetje om op te rijden. Goed handelbaar, en dat is voor mij belangrijk. En sja, ik ben er nog niet mee op de snelweg geweest, maar ze lijken er wel hard genoeg voor te gaan .

Sorry voor het volspammen van het topic. Ik type snel en schrijf dus veel . Ben programmeur, hé.

Saillant detail: Ik heb wel wat last van mijn 'nageslacht', door dat vele gasgeven en remmen van vandaag.
Ik bedoel meer over het totale rijgedrag van die motoren. Die er500 stapte ik de eerste keer op en kon alle oefeningen zonder problemen doen, de 1e les al! Ding legt zo makkelijk in bochten, en ook oplage snelheid is hij makkelijk wendbaar. De er6 is een stuk logger kwa rijgedrag, wat dat betreft echt een "motor" waar je mee moet leren en ook durven rijden.

Pit hebben ze ook genoeg hoor, alleen moet je er wel mee durven om te gaan. Zo lestte ik vandaag met een wat oudere man, en de instructeur riep tegen hem "GAS geven" tijdens het invoegen, inmiddels reed ik al 400 meter verderop Vermogen ben ik wel aan gewend inmiddels, dat is het nadeel he, het went hard.

Oja, de er6 rijd het lekkerst als je strak om de tank heen blijft zitten
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:30:42 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60691330
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:23 schreef Cocktailprikker het volgende:

Oja, de er6 rijd het lekkerst als je strak om de tank heen blijft zitten
Dat klinkt best gay weet je

Nouja, is eigenlijk met alle motoren zo hè.. zeker bij de ietwat sportievere modellen
Huilen dan.
pi_60691573
Ik lesde trouwens voor AVD op een Suzuki Bandit, ook wel fijne motoren.
pi_60691617
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 15:19 schreef RetepV het volgende:
Wat me vooral opviel was dat ze zulke mega lange aanlopen namen voor die proeven. Je zag het aan ze af dat ze geintimideerd waren door die pilonnetjes. Waarom 20 meter voor een proef gaan starten als je er stapvoets doorheen moet? Dat kan al vanaf 1 meter afstand.
Ik heb ooit eens een keer een vriend laten filmen tijdens mijn AVB lessen, en hier is toevallig dit goed te zien
Samen met een vriend lestte ik Wij op de er6'en in oranje hestje, rest is van Paul Lam. wij 2 reden een beetje alsof het een estafette was in je eentje Meestal was dit zegmaar een soort rondje van:

- langzame slalom gevolgd door een 8je, daarna een hogere snelheidsproef, uitwijken/snelle slalom / remproef etc. En dan was je weer rond.

Die andere lessers reden 1 oefening, en dan met 20 kmpu ofzo weer het hele terrein terug, en dan weer die oefening Dat schiet toch niet op? + zie ook de wachtrij voor het wegrijden @ parkeervak op dit filmpje

http://s283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/?action=view¤t=Video109.flv

en in dit filmpje trek ik em ff door in de 2, en schakel door naar de 3 koppeling slipte met volgas Redelijke pit hoor http://s283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/?action=view¤t=Video112.flv

[ Bericht 12% gewijzigd door Cocktailprikker op 09-08-2008 21:53:10 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:16:53 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60692395
ik een kéurig onderhouden honda cb500f 2007.. leste prima, maar je eigen motor is natuurlijk 100x toffer
Huilen dan.
pi_60725481
Het is zover. 2 maal is scheepsrecht meld het straks wel
pi_60728199
dat 1ste filmpje met je zogenaamde wachtrij, staat de instructeur wat te vertellen, en staat er niemand bij het parkeervak??
pi_60728692
Succes Lucas
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60733401
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:30 schreef MrDrako het volgende:
dat 1ste filmpje met je zogenaamde wachtrij, staat de instructeur wat te vertellen, en staat er niemand bij het parkeervak??
Klopt, was een ander filmpje waar ze wél staan te wachten voor het parkeervak En voor de langzame slalom gingen ze ook nog wel eens in de weg staan.


Maaarrrrr ik heb er helemaal nooit meer last van want mijn A is binnen !! Van de week ff de GS 500 ophalen
pi_60733438
Cocktailprikker
Eerste rijles: 03-05-2008
Theorie: 18-06-2008
AVB: 16-06-2008
AVD: 03-07-2008 gezakt, 11-08-2008 2e x en GESLAAGD !!!
Rijschool: Robby Knoop uit Weurt
Lesmotor: Kawasaki ER6N (25kw)

Voor in de OP
pi_60734418
Proficiat knul!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:29:56 #91
9859 crew  Karina
Woman
pi_60772697
Ook ik zit er aan te denken lessen te nemen Gaat me wel een hoop geld kosten als ik dat zo allemaal zie. Maar het lijkt me leuk om te leren en goedkoper dan autorijden en dan heb ik weer iets om te op te storten in plaats van thuis te zitten.

Waar ik wel tegenop zie (al is dat dan nog heel ver weg) is het praktijkexamen. Met de auto had ik namelijk ontzettend last van examenvrees, waardoor ik een aantal keer gezakt ben. Misschien dat het motorexamen minder stressvol is omdat er niet echt iemand op je vingers kijkt, zoals bij de auto. Iemand die mij daar iets over kan vertellen? Is het minder stresserig dan bij autoexamen?

Dit is trouwens de rijschool die ik eventueel op het oog heb:
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:29:20 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60774666
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.

Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
Huilen dan.
pi_60774778
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.

Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
Met foto's? Wel balen man... Je zat strak in pak toch? Ik wacht je verhaal af

Ow, en met je SZR ook nog
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:17:43 #94
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_60788291
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
Gister onderuit gegaan met 80/90, motor is wss niet meer waard om te repareren.. zelf ben ik flink bont en blauw maar verder niks. Met de motor is 't minder gesteld.

Baal er wel flink van. Zal later wel een uitgebreider verhaal plaatsen.
ik ben daar ook goed in. gelukkig had ik mn pak aan. en wonder boven wonder. Ik had geen schrammetje!








Maar wat voor motor had je en wat is er allemaal kapot? (bij mij was het enige wat nog heel was de achter velg.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_60788779
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:29 schreef Karina het volgende:


Waar ik wel tegenop zie (al is dat dan nog heel ver weg) is het praktijkexamen. Met de auto had ik namelijk ontzettend last van examenvrees, waardoor ik een aantal keer gezakt ben. Misschien dat het motorexamen minder stressvol is omdat er niet echt iemand op je vingers kijkt, zoals bij de auto. Iemand die mij daar iets over kan vertellen? Is het minder stresserig dan bij autoexamen?

Dit is trouwens de rijschool die ik eventueel op het oog heb:
Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.
Verder moet je waarschijnlijk aan het begin net zoals bij de auto een kenteken oplezen en verder nog wat vertellen over de motor.

En AVB spreekt voor zich lijkt me, zenuwen bij avb lijkt me in ieder geval ernstiger dan bij avd
  Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 11:57:17 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_60789553
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:33 schreef tralalala het volgende:

[..]

Je eigen vertrouwde instructeur geeft ook de instructies door dat is ook wel relaxed.
Verder moet je waarschijnlijk aan het begin net zoals bij de auto een kenteken oplezen en verder nog wat vertellen over de motor.

En AVB spreekt voor zich lijkt me, zenuwen bij avb lijkt me in ieder geval ernstiger dan bij avd
Dat je eigen instructeur instructies geeft is wel fijn inderdaad. Met theorie examen (die had ik met de auto ook in 1x gehaald) of iets vertellen over de motor zal ik geen problemen hebben, het is het idee dat ik iets moet doen en dat iemand naast me zit en op mijn vingers kijkt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60811445
Oudere foto van mijn motor



en gewoon doen Karina Als het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
pi_60830792
feli cocktail, en nog een best leuke motor ook
pi_60832221
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oudere foto van mijn motor

[ afbeelding ]

en gewoon doen Karina Als het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
Oude ding van euh dingetje. Hoe heet die, hij heette vroeger King of the Hill op BF..?

Wel leuk ding.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60833257
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:02 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Oude ding van euh dingetje. Hoe heet die, hij heette vroeger King of the Hill op BF..?

Wel leuk ding.
Klopt, wel eens met hem gereden. Zag de GS vorig jaar ook met de nijmegen meeting, enne ik zat te kijken naar zen gallery en dacht wtf, zelfde sleutelbosje, mijlenteller, en min of meer in de buurt Sprak em ff aan op msn want die had ik nog van vroegah En ja hoor dat is em. Wel half jaar andere eigenaar gehad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')