Och, ik ben begonnen op een 650cc één-cilinderquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:20 schreef Lennox het volgende:
[..]
Het principe van 2 en 4 cilinders is me bekend. Niet voor niets voor een 4 cilinder gekozen na het lessen. Hoewel een dikke v-twin ookis. Leek me alleen niet verstandig als beginbike/
En het geluidquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:49 schreef Worldbeater het volgende:
Kijk eens in de specs, koppel is inhoudsafhankelijk, niet cylinderafhankelijk.
Het gaat meer om het toerenbereik.
Nice.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:14 schreef BaraCuda het volgende:
En het geluidGisteren mijn V-twin opgehaald.
Zo meteen even de dB killer uit de uitlaat halen voor nog meer genot
Duszzz nog even geen killer eruit.quote:edt: echter zit er een boutje in met een kop die je er alleen in kan draaien en nooit meer uit kan draaien![]()
Die moet ik dus een keer uit gaan boren![]()
Puike motor heb je daarquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nice.![]()
Ik heb ook een twin met open dempers uitlaat, en een 1 cylinder open demper uitlaat onderweg,
en een vierpitter zonder open dempers..![]()
[..]
Duszzz nog even geen killer eruit.![]()
Welke motor is dat?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nice.![]()
Ik heb ook een twin met open dempers uitlaat, en een 1 cylinder open demper uitlaat onderweg,
en een vierpitter zonder open dempers..![]()
[..]
Duszzz nog even geen killer eruit.![]()
Luister...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:49 schreef Worldbeater het volgende:
Kijk eens in de specs, koppel is inhoudsafhankelijk, niet cylinderafhankelijk.
Het gaat meer om het toerenbereik.
Huh dat is toch een Triumph Speed Triplequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Staat in de filename.Moto Morini Corsaro 1200.
reed op mn 7e al op een yamaha brommerquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:52 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat kan prima hoorHeb je zelf al wel een autorijbewijs? Of schakelbrommer ervaring? Dat zijn dingen die de 1e stap een stuk makkelijker maken
Pas wel op met je proefles, dikke kans dat je het zo leuk vindt dat je je rbw wilt halen, en een motor, en een mooi pak, enz enz enz
![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:07 schreef Sala-adin het volgende:
Huh dat is toch een Triumph Speed Triple
Jij wint! In het mierenneuken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:56 schreef RetepV het volgende:
Luister...
Een 2-cylinder 500cc is 2 x 250cc cylinders.
Een 4-cylinder 500cc is 4 x 125cc cylinders.
Dus de cylinderinhoud van de 2-cylinder is twee keer zo hoog als die van de 4-cylinder. De 4 cylinder heeft er echter 4 van, de 2-cylinder maar 2. Dus je hebt gelijk. Koppel is afhankelijk van de cylinderinhoud. Precies dus wat ik schreef.
Bij een 2 cylinder krijg je 1 keer een ontploffing van 250cc per omwenteling van de krukas (bedenk: 4-takt). Bij een 4-cylinder krijg je 2 keer een ontploffing van 125cc per omwenteling. Qua verbrande energie maakt het niet uit, maar de ontploffingen van de 250cc zijn gewoon groter, dus meer koppel.
Bij motorrijden ben ik nieuw, maar niet bij 'motoren' in het algemeen.
LOL, ik ben 1.80 en 61 kilo (M).quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:50 schreef Here2Stay het volgende:
En moet ik wel motor willen rijden met mn 1.70 en 50 kilo (geslacht V ja..)?
Hahaha, ik heb computertechniek gestudeerd. Specificaties schrijven en lezen is een kunst die je daar leert. De duivel zit hem in de details, dat leer je er goed. En natuurlijk aan brommers gesleuteld, dus snap ik ook wel hoe een motor in elkaar zit en werkt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Jij wint! In het mierenneuken.![]()
Theoretisch heb je natuurlijk gelijk, maar in de praktijk is dit echt niet altijd zo. Er zijn meerdere factoren die meespelen. Jij hebt op een ER-5 gelest. Ik toevallig ook. Dat is zeker geen koppel monster, ook niet onderin.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister...
Een 2-cylinder 500cc is 2 x 250cc cylinders.
Een 4-cylinder 500cc is 4 x 125cc cylinders.
Dus de cylinderinhoud van de 2-cylinder is twee keer zo hoog als die van de 4-cylinder. De 4 cylinder heeft er echter 4 van, de 2-cylinder maar 2. Dus je hebt gelijk. Koppel is afhankelijk van de cylinderinhoud. Precies dus wat ik schreef.
Bij een 2 cylinder krijg je 1 keer een ontploffing van 250cc per omwenteling van de krukas (bedenk: 4-takt). Bij een 4-cylinder krijg je 2 keer een ontploffing van 125cc per omwenteling. Qua verbrande energie maakt het niet uit, maar de ontploffingen van de 250cc zijn gewoon groter, dus meer koppel.
Bij motorrijden ben ik nieuw, maar niet bij 'motoren' in het algemeen.
Water, zeep en een spons? Wel je motor eerst af laten koelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een (stomme) vraag Waar kun je het motor het beste mee poetsen. Hoge drukspuit lijkt me niet echt het handigste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |