Tralalalaquote:tralala
Eerste rijles: 23-06-2008
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: van den Top, Bennekom
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
Hier al gekeken?quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:38 schreef Mr.Brightsight het volgende:
Heeft iemand ervaring met rijscholen in omg. Groningen? Ik wil nl. volgende maand beginnen met lessenIk heb er zo'n 900eu voor gereserveerd (moet alles in één keer halen, anders kan ik weer even gaan werken
) Ik heb btw al mijn autorijbewijs.
Kan niet wachten. Mijn zus heeft een GSX R 600 (afgeknepen tot 25KW) die ik over mag nemen
.
Can't wait!
Ik heb ook een hekel als mensen op mijn vingers kijken, maar je moet toch leren presteren onder druk denk ik dan altijdquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:12 schreef SillyWalks het volgende:
Iemand anders ook hier die heel lekker rijdt als de instructeur een tijd gewoon zijn mond houdt, maar dat het hapert als hij eenmaal begint te tetteren?
Ja, dat magquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:33 schreef Sala-adin het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nog niet maar ik wil al wel een motor gaan kopen en die op mijn naam zetten. Is dit mogelijk ja of nee?
Watvoor een heb je gevonden?quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:33 schreef Sala-adin het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nog niet maar ik wil al wel een motor gaan kopen en die op mijn naam zetten. Is dit mogelijk ja of nee?
Ik ben nog op zoek, heb 3 motors die ik graag zou willen hebbenquote:
Hey Cocktail, wat is het verschil tijdens het rijden nou, tussen 4- en 2-cylinder?quote:
Maar hij heeft wel voetsteuntjes voor een meerijderquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:33 schreef SillyWalks het volgende:
Lijkt inderdaad wel een éénzitter... je moet natuurlijk wel je meisje / de meisjes achterop kunnen nemen hè
De Bandit met voorkap is erg vet. Er staat een redelijk nieuwe Bandit S 1200 bij de Middenweg voor de sleutelmaker. Echt een tof ding.
quote:Op donderdag 25 september 2008 14:05 schreef Reintji het volgende:
Ha leuk, een les-motor topic, ik doe mee!
Reintji
Eerste rijles: 27-09-2008
Theorie: 01-10-2008
AVB: 09-09-2008
AVD: nnb
Rijschool: Oosterpoort, Groningen
Lesmotor: Honda CB500?
Thanks! Een Suzuki SV 650 de naked versie.quote:Op donderdag 25 september 2008 19:17 schreef tralalala het volgende:
Gefeliciteerd! Al een motor (op het oog)?
Ik vind naked bikes met halve kappen echt niet om aan te zienquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:00 schreef Worldbeater het volgende:
Hier een leuke aanbieding.![]()
Ik ben al voorzien.![]()
Ik houd juist niet van al die plastic kappen, zo hebben we allemaal onze voorkeurquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:13 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Ik vind naked bikes met halve kappen echt niet om aan te zien
Ik vind zelf naked bikes ook heel tof en race motors ook maar zo een semi naked semi race is gewoon lelijkquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:41 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Ik houd juist niet van al die plastic kappen, zo hebben we allemaal onze voorkeur![]()
Geef mij maar een ruige motor ipv zo'n race monster!
Beetje creatief met de dremel dan.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:13 schreef Sala-adin het volgende:
Ik vind naked bikes met halve kappen echt niet om aan te zien
Gewoon lekker oefenenquote:Op zaterdag 27 september 2008 17:33 schreef Reintji het volgende:
Pfoei, de kop is er af. 4 uur lang motorbeheersing. Die langzame slalom en 8tje valt nog niet mee zeg...
Belangrijkste is natuurlijk dat voordat je echt met de oefening begint je je snelheid al constant hebt. Dus je koppeling, gas en voetrem al in de juiste positie. Lukt je dat dan lukt je de oefening ook. Wat nog wel eens wil gebeuren is dat je de gashandel een tikje loslaat of verder open draait waardoor je te weinig of teveel snelheid krijgt. Een tip die voor mij werkte : leg de wijsvinger van je rechterhand op het stuur naast het handvat, zo "klem" je de gashandel vast.quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:43 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Gewoon lekker oefenen
Langzame slalom is gewoon slippende koppeling, gassen en bij remmen met je voet.
Een achtje is een kwestie van goed bij remmen met je voet en goed gaan verzitten op het zadel.
Dat ga je de mijne toch niet aandoen hèquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:55 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Beetje creatief met de dremel dan.![]()
[ afbeelding ]
Op www.thundercat.nl staat een hoop informatie over thundercats en worden er ook thundercats verkocht.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:27 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Ik ben nog op zoek, heb 3 motors die ik graag zou willen hebben
Yamaha Thundercat
Suzuki bandit (geheel naked zonder voorkap)
Ducati Monster
Bij de laatste twijfel ik want je kan er niemand achterop dragen of wel? Want het lijkt veel op een 1zits motor
Verzitten bij een achtje? Hoezo dat dan? Doe je dan je knie aan de grond?quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:43 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Gewoon lekker oefenen
Langzame slalom is gewoon slippende koppeling, gassen en bij remmen met je voet.
Een achtje is een kwestie van goed bij remmen met je voet en goed gaan verzitten op het zadel.
Je kontje kan wel wat figuur gebruiken.quote:Op zaterdag 27 september 2008 19:26 schreef Isdatzo het volgende:
Dat ga je de mijne toch niet aandoen hè
Feliquote:Op maandag 29 september 2008 15:55 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net geslaagd voor mijn AVB examen
Was eigenlijk een eitje bij nader inzien......
Dank u, dank uquote:Op maandag 29 september 2008 16:21 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Feli![]()
Welke oefeningen had je moeite mee?
quote:Op maandag 29 september 2008 16:08 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Je kontje kan wel wat figuur gebruiken.
gefeliciteerdquote:Op maandag 29 september 2008 15:55 schreef RuiDaSilva het volgende:
Net geslaagd voor mijn AVB examen
Was eigenlijk een eitje bij nader inzien......
Nééé NSB'erquote:Op maandag 29 september 2008 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
Ooooh jij bent er zó een
Verkeerde kant
Don't push your luck, anders kom ik 'm zo weer ophalen
Eerst biefstuk eten.quote:Op maandag 29 september 2008 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
![]()
Ooooh jij bent er zó een
Verkeerde kant
Don't push your luck, anders kom ik 'm zo weer ophalen
Maar hoe krijg je dan les!!quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:15 schreef Lennox het volgende:
Jawel. Even paar minuten doorgenomen hoe alles werkte en gelijk een rondje gaan rijden.
Feli met je theorie, hoeveel fout had je?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:10 schreef Reintji het volgende:
Reintji
Eerste rijles: 27-09-2008
Theorie: 01-10-2008![]()
AVB: 09-10-2008
AVD: nnb
Rijschool: Oosterpoort, Groningen
Lesmotor: Honda CB500/Kawasaki ER-6N
OP?
Dank!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:18 schreef Sala-adin het volgende:
Feli met je theorie, hoeveel fout had je?
Ik dacht ik update die van mij ook ffquote:Op dinsdag 23 september 2008 15:46 schreef RuiDaSilva het volgende:
Eerste rijles: 26-08-2008
Theorie: 10-09-2008
AVB: 29-09-2008
AVD: nnb
Rijschool: Piet Dubbeldam, Barendrecht
Lesmotor: Honda CB500 (>25KW)
Mwooahh op mijn les-fiets deed ik ook altijd slippende koppeling bij rotondes hoor..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef Lennox het volgende:
Of het nou een 2 cilinder of 4 cilinder is, die koppeling hoeft echt niet. Heeft meer met gas doseren te maken. En ik leste ook op een CB500 die al 2x de teller was rondgeweest
Nope, je krijgt een heel nieuw pasje.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:11 schreef Sala-adin het volgende:
Als je nog zo een ouder rijbewijs hebt krijg je dan stempel erop dat je ook motor mag rijden? Of moet je gewoon geld leggen voor een heel nieuw pasje?
Een 2-cylinder heeft een veel hoger koppel. En als je dan speling op het koppelingshuis hebt, dan wordt het lastig om netjes te doseren. Een 4-cylinder heeft een veel lager koppel, dus springt 'ie niet zo weg als je op lage toeren een beetje gas bij geeft.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 19:20 schreef Lennox het volgende:
Of het nou een 2 cilinder of 4 cilinder is, die koppeling hoeft echt niet. Heeft meer met gas doseren te maken. En ik leste ook op een CB500 die al 2x de teller was rondgeweest
Hé bah, ik vind mijn huidige ''document'' lekker oldskool en wilt niet aan plasticquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nope, je krijgt een heel nieuw pasje.
Overigens is het laatste roze rijbewijs wat uitgegeven is van zulke slechte kwaliteit dat het stempeltje er waarschijnlijk zo doorheen zou gaan. Mijn rijbewijs heb ik 5 jaar terug verlengd en hij ziet er nu al uit alsof 'ie 20 jaar oud is. En ik ben er zuinig mee, hoor. Netjes in een mapje enzo.
Ik ben blij als ik zo'n plastic ding krijg. Dat was waarschijnlijk ook de taktiek om het plastic kaartje algemeen geaccepteerd te krijgen...
Het principe van 2 en 4 cilinders is me bekend. Niet voor niets voor een 4 cilinder gekozen na het lessen. Hoewel een dikke v-twin ookquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een 2-cylinder heeft een veel hoger koppel. En als je dan speling op het koppelingshuis hebt, dan wordt het lastig om netjes te doseren. Een 4-cylinder heeft een veel lager koppel, dus springt 'ie niet zo weg als je op lage toeren een beetje gas bij geeft.
2 keer 250cc klappen of 4 keer 125cc klapjes. Dat scheelt wel. Een 250cc ontploffing is natuurlijk groter dan een 125cc ontploffingkje. Dan heb je bij een 4 cylinder wel weer 2 keer zo vaak een ontploffinkje. Maar op lage toeren heb je daar weinig voordeel van. Dus een lager koppel.
Och, ik ben begonnen op een 650cc één-cilinderquote:Op donderdag 9 oktober 2008 23:20 schreef Lennox het volgende:
[..]
Het principe van 2 en 4 cilinders is me bekend. Niet voor niets voor een 4 cilinder gekozen na het lessen. Hoewel een dikke v-twin ookis. Leek me alleen niet verstandig als beginbike/
En het geluidquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:49 schreef Worldbeater het volgende:
Kijk eens in de specs, koppel is inhoudsafhankelijk, niet cylinderafhankelijk.
Het gaat meer om het toerenbereik.
Nice.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:14 schreef BaraCuda het volgende:
En het geluidGisteren mijn V-twin opgehaald.
Zo meteen even de dB killer uit de uitlaat halen voor nog meer genot
Duszzz nog even geen killer eruit.quote:edt: echter zit er een boutje in met een kop die je er alleen in kan draaien en nooit meer uit kan draaien![]()
Die moet ik dus een keer uit gaan boren![]()
Puike motor heb je daarquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nice.![]()
Ik heb ook een twin met open dempers uitlaat, en een 1 cylinder open demper uitlaat onderweg,
en een vierpitter zonder open dempers..![]()
[..]
Duszzz nog even geen killer eruit.![]()
Welke motor is dat?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Nice.![]()
Ik heb ook een twin met open dempers uitlaat, en een 1 cylinder open demper uitlaat onderweg,
en een vierpitter zonder open dempers..![]()
[..]
Duszzz nog even geen killer eruit.![]()
Luister...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:49 schreef Worldbeater het volgende:
Kijk eens in de specs, koppel is inhoudsafhankelijk, niet cylinderafhankelijk.
Het gaat meer om het toerenbereik.
Huh dat is toch een Triumph Speed Triplequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Staat in de filename.Moto Morini Corsaro 1200.
reed op mn 7e al op een yamaha brommerquote:Op zondag 12 oktober 2008 22:52 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat kan prima hoorHeb je zelf al wel een autorijbewijs? Of schakelbrommer ervaring? Dat zijn dingen die de 1e stap een stuk makkelijker maken
Pas wel op met je proefles, dikke kans dat je het zo leuk vindt dat je je rbw wilt halen, en een motor, en een mooi pak, enz enz enz
![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:07 schreef Sala-adin het volgende:
Huh dat is toch een Triumph Speed Triple
Jij wint! In het mierenneuken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:56 schreef RetepV het volgende:
Luister...
Een 2-cylinder 500cc is 2 x 250cc cylinders.
Een 4-cylinder 500cc is 4 x 125cc cylinders.
Dus de cylinderinhoud van de 2-cylinder is twee keer zo hoog als die van de 4-cylinder. De 4 cylinder heeft er echter 4 van, de 2-cylinder maar 2. Dus je hebt gelijk. Koppel is afhankelijk van de cylinderinhoud. Precies dus wat ik schreef.
Bij een 2 cylinder krijg je 1 keer een ontploffing van 250cc per omwenteling van de krukas (bedenk: 4-takt). Bij een 4-cylinder krijg je 2 keer een ontploffing van 125cc per omwenteling. Qua verbrande energie maakt het niet uit, maar de ontploffingen van de 250cc zijn gewoon groter, dus meer koppel.
Bij motorrijden ben ik nieuw, maar niet bij 'motoren' in het algemeen.
LOL, ik ben 1.80 en 61 kilo (M).quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:50 schreef Here2Stay het volgende:
En moet ik wel motor willen rijden met mn 1.70 en 50 kilo (geslacht V ja..)?
Hahaha, ik heb computertechniek gestudeerd. Specificaties schrijven en lezen is een kunst die je daar leert. De duivel zit hem in de details, dat leer je er goed. En natuurlijk aan brommers gesleuteld, dus snap ik ook wel hoe een motor in elkaar zit en werkt.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Jij wint! In het mierenneuken.![]()
Theoretisch heb je natuurlijk gelijk, maar in de praktijk is dit echt niet altijd zo. Er zijn meerdere factoren die meespelen. Jij hebt op een ER-5 gelest. Ik toevallig ook. Dat is zeker geen koppel monster, ook niet onderin.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister...
Een 2-cylinder 500cc is 2 x 250cc cylinders.
Een 4-cylinder 500cc is 4 x 125cc cylinders.
Dus de cylinderinhoud van de 2-cylinder is twee keer zo hoog als die van de 4-cylinder. De 4 cylinder heeft er echter 4 van, de 2-cylinder maar 2. Dus je hebt gelijk. Koppel is afhankelijk van de cylinderinhoud. Precies dus wat ik schreef.
Bij een 2 cylinder krijg je 1 keer een ontploffing van 250cc per omwenteling van de krukas (bedenk: 4-takt). Bij een 4-cylinder krijg je 2 keer een ontploffing van 125cc per omwenteling. Qua verbrande energie maakt het niet uit, maar de ontploffingen van de 250cc zijn gewoon groter, dus meer koppel.
Bij motorrijden ben ik nieuw, maar niet bij 'motoren' in het algemeen.
Water, zeep en een spons? Wel je motor eerst af laten koelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een (stomme) vraag Waar kun je het motor het beste mee poetsen. Hoge drukspuit lijkt me niet echt het handigste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |