Et aussi un nouveaux update!
GESLAAGD!
RetepV
Eerste rijles: 09-08-08Theorie: 22-08-08 GESLAAGD!
AVB: 15-09-08 GESLAAGD!
AVD: 09-10-08
Rijschool: Jan ter Beek, Bussum
Lesmotor: Kawasaki ER5 (>25KW)
Gisteravond kreeg ik de ergste examenvrees in de geschiedenis van de motorrijexamens.

Hele nacht slecht geslapen. Uit arren moede maar alle proeven op een papiertje geschreven en in mijn hoofd af zitten spelen. Toen werd ik wat rustiger. Maar sjezus, ik ben wel 10 keer wakker geworden uit nachtmerries.
Vanochtend nog wat zenuwen, maar ik denk dat ze op waren ofzo. Eenmaal op de motor was alles weg. Het ging echt supergoed.
Gedaan:
Precisiestop: Perfect.
Bochtje naar links: Perfect.
Langzame slalom: Perfect.
Snelle slalom: Perfect.
Noodstop: Moest over. Tweede keer vond 'ie ook dat ik niet hard genoeg remde. Dus niet perfect, maar hij vond het wel Ok.
Motor aan de hand en achteruit inparkeren: Perfect. Motor had wat moeite met starten, dat wel, maar dat is geen examenonderdeel

.
Uitwijkoefening: Perfect. Ik vond zelf dat ik smokkelde door wat te vroeg in te sturen, maar die examinator zei dat 'ie daar niks van had gemerkt.
Ik weet niet of de examinator nou echt een onvoldoende heeft gegeven voor de noodstop, ik hoop het niet. Maar wat kan het mij ook schelen.

Tussen de proeven door ook goed laten zien dat ik kon rijden. Tenslotte ben je de hele tijd bezig met de examens, niet alleen maar als je in een proef zit. Ik denk dat dat ook wel geholpen heeft. Die examinator is natuurlijk zelf motorrijder, en hij moet natuurlijk ook zien dat je lol hebt in het rijden.
Voor mijn gevoel was ik na 10 minuten al klaar. Ik had echt zoiets van: ik wil die andere dingen ook nog doen! Maar de examinator was harteloos.

Samen met een meisje afgereden, maar zij was helaas gezakt. Zij heeft de volle 30 minuten (?) volgereden, maar toch gezakt. Ik moest dus op haar wachten, dus ben ik maar wat rondjes gaan rijden en wat dingetjes gaan doen op de parkeerplaats. Ik hoopte dat het beter zou gaan met dat meisje als ik maar niet ging staan kijken. Daarbij mag ik nog niet motorrijden, dus elke meter rijden is nu nog meegenomen.
AVD dacht ik eerst dat ik op dezelfde dag had. Maar dat bleek niet zo (wist ik al, maar had hier maar niet geupdate). Ik mag nu 9 oktober afrijden voor AVD. Nou, als ik daar niet voor slaag, dan eet ik mijn laarzen op. Ik ben toch toe aan echte motorlaarzen, dus dat kan er wel van af.

Wat jammer dat ik niet toch nog mijn AVD eerder had ingepland, dan had ik nu al kunnen rijden.

Mooi weer.
Edit:
Ik heb toch nog 7 proeven gedaan, ik was de precisiestop vergeten. Dus het zal wel 15 minuten zijn geweest ofzo. Het leek allemaal erg kort.
[ Bericht 6% gewijzigd door RetepV op 15-09-2008 14:06:38 ]