In september ben ik 3 weken vrij, dus ik denk dat ik dan even langs ga en een proefles ga nemenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oudere foto van mijn motor
[ afbeelding ]
en gewoon doen KarinaAls het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor
En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
Iets om rekening mee te houden dusquote:Op zondag 17 augustus 2008 15:20 schreef RetepV het volgende:
Jammer dat het telkens maar 2 uurtjes zijn, maar van die 2 uurtjes heb ik wel 2 dagen spierpijn. Dus misschien beter dat het niet langer is.
Komt denk ik door de doelgroep van fok.quote:Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef WalkingDisaster het volgende:
Andere vraag: Is iedereen hier >21 ? Ik zie alleen maar >25KW machine's in de lijst
Groetjes
Mijn ouders ook niet. Wou al motor rijden vanaf mn 10e. Totdat ik eindelijk 21 was ging ik lessen. Toen ging mn broer vreselijk hard op zn smoel en lag een week in coma. Ik had me voorgenomen nooit van mn leven op een motor te stappen. Maar later was hij volledig hersteld en ging weer motorrijden.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef tralalala het volgende:
[..]
Mijn moeder zag het ook niet echt zitten, maar ik heb gewoon toen mijn oueders op vakantie waren mijn eerste rijles gepland![]()
Mja dat doet hij dan weer niet.quote:
Nee liever niet, ik heb echt een übertoffe vader die al genoeg betaald voor mij.quote:
quote:Op maandag 18 augustus 2008 16:20 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Nee liever niet, ik heb echt een übertoffe vader die al genoeg betaald voor mij.Hij rijdt zelf overigens op een 2005 VFR 800 VTEC.. Dus jammer dat ik eerst nog <25 kw moet rijden.. Die VFR heeft 110pk.
Als ik er niet op let, merk ik dat ik flink gespannen wordt. Onzin natuurlijk, maar het gaat automatisch. Dan moet ik even bewust ontspannen gaan zitten en gaat het weer een stuk beter (ook het rijdenquote:Op zondag 17 augustus 2008 16:04 schreef Karina het volgende:
Iets om rekening mee te houden dusKomt dat doordat je in een houding zit die je niet gewend bent? Of ben je erg gespannen? Had ik nooit gedacht dat je spierpijn zou krijgen van motorrijden eigenlijk.
Ga naar een Fysio en laat je daar een paar keer masseren.. Werkt geweldig.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als ik er niet op let, merk ik dat ik flink gespannen wordt. Onzin natuurlijk, maar het gaat automatisch. Dan moet ik even bewust ontspannen gaan zitten en gaat het weer een stuk beter (ook het rijden).
Maar het is ook 40-14=26 jaar met zeeeeeer grote regelmaat achter de computer zitten. Mijn nek en schouders hebben al flink wat zituren achter de kiezen. Moet ik misschien toch eens wat aan laten doen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:54 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ga naar je vriendin vrouw elke andere leuke dame en laat je daar een paar keer masseren.. Werkt geweldig.
Mja je bent gezegend als je vrouw/vriendin/whatever zo goed kan masseren als een fysiotherapeute.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:56 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
en toet toet!
[ link | afbeelding ]
Practice makes perfectquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:01 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Mja je bent gezegend als je vrouw/vriendin/whatever zo goed kan masseren als een fysiotherapeute.![]()
Mijn vriendin niet in ieder geval.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
Motozoom in Utrecht heb ik zon paar van Probiker gehaald 22.50 in de aanbieding, zitten lekker en stevig, helaas niet waterdicht.
Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.quote:
quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
Motozoom in Utrecht heb ik zon paar van Probiker gehaald 22.50 in de aanbieding, zitten lekker en stevig, helaas niet waterdicht.
ik heb ook een strak leren racepak.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.
Ik moest gisteren met een wat minder bevallig meisje mee lessen (wel heel aardig hoorquote:Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.
met die ontsteking mag ik wel motorrijden hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:09 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ben al met Richard wezen cruisen een weekendToen ik de GS net gehaald had
Maar als ik jou was zou ik nog ff wachten met die ontsteking
misschien 14 sept MFMM ?
Ik zat zelf te twijfelen tussen speelziek en van den top , j dam heb ik helemaal buiten beeld gehouden aangezien ik daar altijd van die vage verhalen over hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:38 schreef hierissieweer het volgende:
Tralala, is van de top goed?
het is voor jouw even rijden maar een vriendin van mij heeft hier ook een motor gekocht:quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:13 schreef tralalala het volgende:
[..]
Iemand nog een adresje voor een bedrijf met groot aantal occasions, rond veluwe/utrecht?
Ik zie hetquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:52 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Die vent is alleen kawa geil. Verkoopt ook niets anders.
1. het ziet er ruig uit.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:13 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had een pakket van 20 lessen genomen en ben al na 7 lessen aan het kloten met AVBIk vrees dat ik lessen bij moet nemen
Ik vraag 1 ding af als ik fotos zie van motors op het internet dan hebben ze zo een draagstang ofzoonder achterwiel waar dient dat voor?
euhmm onderdeel dat je met 50 moet aankomen rijden en na de eerste poort gas moet los laten en afremmen en bij de 2e poort precies moet stoppen.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:57 schreef tralalala het volgende:
Wat gaan er mis met avb dan sala-adin?
Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Achtje draaien heb ik nooit gedaan omdat de halve draai zo bagger ging![]()
Ja dat heb ik zo vaak meegemaakt, nooit geweten dat dat konquote:Op woensdag 3 september 2008 13:16 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.
Zolang je niet met je step de grond raakt is het nog veiligquote:Op woensdag 3 september 2008 13:16 schreef tralalala het volgende:
[..]
Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.
Voor langzame slalom keek ik juist wel naar de pionnen, rest niet echt, ging meer op gevoelquote:Op woensdag 3 september 2008 22:24 schreef RetepV het volgende:
Knieen tegen de tank, altijd kijken waar je naartoe wil, en niet aan de motor denken.
Dus NIET naar de pionnetjes kijken, daar wil je dus NIET heen. Je wil er LANGS.
Ook niet te veel met je motor bezig zijn. Als je je knieen strak tegen de tank houdt, dan doet 'ie niks onverwachts meer en kun je je op de bocht concentreren.
Met mijn uitwijkproef deed ik datquote:Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef Cocktailprikker het volgende:
Zolang je niet met je step de grond raakt is het nog veilig![]()
Ben jij soms mijn instructeur? Die zegt precies hetzelfdequote:Op woensdag 3 september 2008 22:24 schreef RetepV het volgende:
Knieen tegen de tank, altijd kijken waar je naartoe wil, en niet aan de motor denken.
Ook niet te veel met je motor bezig zijn. Als je je knieen strak tegen de tank houdt, dan doet 'ie niks onverwachts meer en kun je je op de bocht concentreren.
Luisteren dus.quote:Op donderdag 4 september 2008 08:49 schreef Sala-adin het volgende:
Ben jij soms mijn instructeur? Die zegt precies hetzelfde![]()
Ik heb vandaag mijn 3e les gehad en het ging dramatischquote:Op woensdag 3 september 2008 22:24 schreef RetepV het volgende:
Mijn motor heeft alleen een jiffy (zijstandaard). Als je de ketting wil smeren kan dat op twee manieren. Of je blijft je motor, stukje bij beetje, vooruitduwen. Tot je de hele ketting hebt gehad. Of je zet hem op die paddockstand en kan zo het achterwiel ronddraaien, zodat je eenvoudig de hele ketting meeneemt. Zelfde geldt voor schoonmaken van achterwiel bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 september 2008 11:13 schreef Sala-adin het volgende:
Ik had een pakket van 20 lessen genomen en ben al na 7 lessen aan het kloten met AVBIk vrees dat ik lessen bij moet nemen
Ik vraag 1 ding af als ik fotos zie van motors op het internet dan hebben ze zo een draagstang ofzoonder achterwiel waar dient dat voor?
Hoeveel heb je er voor betaald?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:46 schreef sander89 het volgende:
Afgelopen weekend een motor gekocht.![]()
![]()
Is een Suzuki Bandit 650SA ABS (25KW) uit 2006 geworden.
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lessers die nog bezig zijn veel succes en hopelijk kunnen jullie ook snel zelfstandig de weg op.
Heb hem voor 5000 euro gekocht, zeker goede prijs en hij is nog zo goed als nieuw want heeft pas 2000 km gereden.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:27 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er voor betaald?
Ik ben overigens zelf niet echt fan van nakedbikes met zo een voorkapje.
Tja, remmen. Zo lang je er niet bij gaat sturen, kun je best hard remmen hoor. Er is nog wel wat voor nodig voordat je over de kop vliegtquote:Op donderdag 4 september 2008 17:51 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ik heb vandaag mijn 3e les gehad en het ging dramatisch
De rem niet hard genoeg inknijpen tijdens de stopproef, niet goed in z'n 1 terugschakelen etc.
Eh sja, daar heb ik ook nog geen antwoord op. Maar als ik niet naar de pionnetjes kijk lukt het ook, dus er zit wel iets in.quote:Maar hoe kan je nou niet naar die pionnetjes kijken, als je moet zigzaggen
Tja, als het toch je bedoeling is om je rijbewijs te gaan halen, dan kun je net zo goed nu al de kleding aanschaffen. Ik zou het je zelfs aanraden. In zo'n broek van de rijschool stappen terwijl het zweet van je voorganger er nog uit druipt, dat is het niet echt. Zelfde met de helm.quote:Op maandag 8 september 2008 16:54 schreef cottonwool het volgende:
Anyhoe, jack en helm worden geleend maar wat raden jullie aan qua broek/schoenen?
Idd, en wat ook kan voorkomen is je veter om het rem/schakelpedaal.quote:Op maandag 8 september 2008 19:11 schreef RetepV het volgende:
Ik rij overigens wel gewoon met kisten. Als je je schoenveters goed wegwerkt, dan kan dat best. Het staat wat onprofessioneel als je op je bek gaat omdat je veters tussen de ketting komen .
quote:Op woensdag 10 september 2008 17:28 schreef tralalala het volgende:AVD binnen
![]()
Heerlijk ritje met lekker weer, 1 foutje op de snelweg...Ik wou inhalen maar er zat een auto naast mete weinig gespiegeld dus (overkomt me normaal echt nooit
), snel de richting weer uit en wachten tot de auto er voorbij was.
Maar de examinator was tevreden
Ik zou het gewoon doen (heb ik ook gedaanquote:Op zondag 14 september 2008 18:30 schreef bierzuipert het volgende:
Ik twijfel ook of ik me motorrijbewijs moet gaan halen.
Grote voordeel zal zijn reistijd naar werk en de leuke uitstapjes die je met de motor kan maken.
Veel vrijheid dus!
Nadeel; ik zie toch tegen die lessen op. En kosten ook.
Mijn vriendin ziet het ook niet zo zitten i.v.m. gevaarlijk en kwetsbaar op de motor.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 15 september 2008 13:54 schreef RetepV het volgende:
Eerste rijles: 09-08-08
Theorie: 22-08-08 GESLAAGD!
AVB: 15-09-08 GESLAAGD!
AVD: 09-10-08
Tnx!quote:
10 lessen, plus 1 proefles.quote:Hoeveel lessen heb je gehad tussen je eerste rijles en je AVB ?
Mijn rijschool doet het anders. Die koopt examencapaciteit in, dus hoef je alleen een dag te kiezen. Ik had mazzel dat iemand zijn AVD niet had gehaald, dus ik kon gelijk op 9 oktober. Dus helaas kan ik je niet helpenquote:Ik had 26-08-08 mijn eerste rijles, heb nu 6 lessen gehad en mijn instructeur heeft vandaag mijn AVB aangevraagdHoelang moet je dan meestal wachten ivm drukte CBR etc.?
Ja precies. Dat had ik er niet bij geschreven. Het risico is voor jou. Daarom had ik AVD ook nog niet aangevraagd. Was te onzeker.quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:15 schreef Lennox het volgende:
Ik had ook een rijschool met megaveel plekken, maar als je niet kon afrijden zat je toch met de kosten van een examen.
Of de 3e mogelijkheid. Je trekt je motor een stuk over de jiffy heen, dan komt je achterwiel los van de grond. En kan je ook je ketting smeren. Moet je wel iemand hebben die je motor beet houd, of je zet hem ergens tegen aan. Bij de meeste wat sportievere modellen werkt dit wel.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:58 schreef Lennox het volgende:
[..]
Mijn motor heeft alleen een jiffy (zijstandaard). Als je de ketting wil smeren kan dat op twee manieren. Of je blijft je motor, stukje bij beetje, vooruitduwen. Tot je de hele ketting hebt gehad. Of je zet hem op die paddockstand en kan zo het achterwiel ronddraaien, zodat je eenvoudig de hele ketting meeneemt. Zelfde geldt voor schoonmaken van achterwiel bijvoorbeeld.
Verder is het ook een favo poserstyle van veel rijders, als de bike op de foto moet
Lopen best relaxedquote:Op donderdag 18 september 2008 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
niet dat ik interesse hebmaar loopt dat ook lekker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |