abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 14 augustus 2008 @ 20:24:41 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_60834470
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:05 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oudere foto van mijn motor

[ afbeelding ]

en gewoon doen Karina Als het allemaal goed gaat voel jij je gewoon op je gemak op de motor En je bent toch op de weg aan het letten, dus geen reden om bang te zijn
In september ben ik 3 weken vrij, dus ik denk dat ik dan even langs ga en een proefles ga nemen
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60835443
Morgen weer lekker 2 uurtjes avd lessen Ik hoop dat het droog blijft...al 3 keer in de keiharde regen moeten lessen
pi_60900574
Well, gisteren weer 2 uur AVB les gehad. Om fscking 8:00 's morgens! Ik was bang dat ik te slaperig zou zijn om het lekker te laten gaan, maar het ging eigenlijk weer compleet prima. Ik zie de oefeningen zelf als bijzaak, waar het om gaat is dat ik de motor goed leer aanvoelen. Als ik de motor goed aanvoel, dan komen die oefeningetjes vanzelf goed. Vooral spelen dus en de grenzen opzoeken.

Wat ik erg goed vind is dat mijn instructeur me gewoon mijn gang laat gaan en alleen tips geeft. Hij ziet het toch allemaal van de zijlijn en kan veel beter objectief zijn mening geven. Het blijkt bijvoorbeeld dat ik bij de proeven mijn hoofd omlaag hou, en dat ziet er uit alsof ik geintimideerd ben. Dat is totaal niet zo. Maar zo'n examinator kan natuurlijk alleen maar op het uiterlijk af gaan, dus moet ik dat in de gaten blijven houden.

Wij doen die proeven met 4 man en 2 instructeurs, en beide instructeurs vinden dat ik wel zonder problemen voor mijn AVB ga slagen. Zelf vind ik dat ook wel , maar ik vind toch dat ik het allemaal zo goed mogelijk moet doen. Dus blijf ik verschillende dingen proberen. Soms met succes, soms met wat minder succes, maar DAT is wat leren nou eenmaal inhoudt. Als ik mijn eigen gang ga, dan zit ik minder gespannen op de motor en leer ik het snelst.

Dit keer echte noodstoppen geoefend, en ik ben zo ver gegaan dat het voorwiel ging glijden. Niks aan de hand als dat gebeurd. Zo lang je niet gaat sturen of nog harder gaat remmen terwijl het voorwiel glijdt, blijf je gewoon overeind. En als je voelt dat je wel weg begint te glijden, dan laat je je rem gewoon los en rij je gewoon door. Eitje . Alleen goed blijven onthouden hoe je die proeven WEL moet doen, anders krijg je op je examen ook weer gezeik.

Maar ik denk dat zelfs als de proef niet volgens het boekje gaat, de examinatoren toch vooral kijken hoe je je motor in de hand houdt als het NIET zo goed gaat. En dat is prima in orde volgens mij.

Wat kan ik meer vertellen... Dit keer voorop gereden op het ritje van en naar het terrein. En dat is wel een stuk lekkerder . Ik rij zelf liever wat harder dan de maximale snelheid, dan heb je geen 'colonne' achter je zitten omdat je iedereen ophoudt. En de leraren accepteren dat. Prima .

Op de terugweg werd er verteld dat we wat sneller terug moesten rijden omdat we wat laat waren. Nou, dat hoef je me maar 1 keer te vertellen. Dus we waren op tijd terug. Zo lang je op de weg alleen maar stevig doorrijdt op plekken waar het kan, zal dat er wel uitzien alsof je niet bang bent, goed anticipeert en de goed inspeelt op de wegsituatie (en in werkelijkheid IS dat natuurlijk ook zo).

Eigenlijk gebruik ik daar gewoon mijn auto ervaring voor, er echt veel over nadenken doe ik niet. Er zijn natuurlijk wat verschillen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld dat ik op de motor veel sneller te hard rijdt. En dat mijn hoofd hoger is, zodat ik de afstanden tot de voorligger soms wat verkeerd inschat. Tja, ik denk dat elke motorrijdende automobilist dat wel heeft. Dat zijn gewoon de verschillen tussen autorijden en motorrijden.

Dit keer geen echt gekke dingen op de weg gebeurd. Aan het einde wel even een auto die uit een uitrit wilde rijden. Ik bleef naar hem kijken om te zien of hij naar mij keek, maar dat deed hij gewoon niet. Dus ik op de rem. De leraar zei nog wel iets van 'je hoeft niet helemaal stil te gaan staan hoor!', maar hij kon niet zien dat die kerel in die auto niet naar me keek, dus ik vind dat ik op dat moment de beste keuze maakte. IK heb het stuur tenslotte in mijn handen . Naja, toen ik bijna stil stond keek die automobilist me wel aan, dus kon ik weer door. Dat zijn echt dingetjes die belangrijk zijn als je motor rijdt. Als ik op dat soort dingen zou zakken, dan is de examinator gewoon niet goed bij zijn hoofd.

Jammer dat het telkens maar 2 uurtjes zijn, maar van die 2 uurtjes heb ik wel 2 dagen spierpijn . Dus misschien beter dat het niet langer is.

Oh ja. Ik had het met die motor niet goed gezien. Het is toch een ER-5 en geen ER-6. Jammer.
  Moderator zondag 17 augustus 2008 @ 16:04:39 #105
9859 crew  Karina
Woman
pi_60901501
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:20 schreef RetepV het volgende:

Jammer dat het telkens maar 2 uurtjes zijn, maar van die 2 uurtjes heb ik wel 2 dagen spierpijn . Dus misschien beter dat het niet langer is.

Iets om rekening mee te houden dus Komt dat doordat je in een houding zit die je niet gewend bent? Of ben je erg gespannen? Had ik nooit gedacht dat je spierpijn zou krijgen van motorrijden eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60901956
Hoe kun je nou elke keer spierpijn krijgen? Teveel stilzitten achter de computer in het dagelijks leven?
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:14:23 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60911310
Moet ie vooral niet vallen

Ik heb 4 dagen spierpijn gehad vorige week.. en nog last van een stijve nek.

Afrader.

En 1400 euro schade exclusief manuren.. Ben je ook mooi klaar mee dan.
Huilen dan.
pi_60911359
Hm mezelf ook maar even voorstellen,,..

Robin
20 jaar jong

Wil van de lente gaan motorrijden ( ben dan 21 ) maar mijn moeder ligt nog aardig overdwars

Kawasaki ZX9R Wil ik gaan kopen

Andere vraag: Is iedereen hier >21 ? Ik zie alleen maar >25KW machine's in de lijst

Groetjes
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_60918921
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:15 schreef WalkingDisaster het volgende:

Andere vraag: Is iedereen hier >21 ? Ik zie alleen maar >25KW machine's in de lijst

Groetjes
Komt denk ik door de doelgroep van fok.
Op mijn rijschool ben ik bijna de enigste die op een 25kw moet rijden. De rest allemaal mid-life crisis mannetjes en mensen die gewacht hebben tot hun 21e (gelukkig heb ik niet zo'n kut rijschool die je dan op een 250 laat rijden, maar gewoon op een beperkte 500)
Ik heb wel een paar keer op een onbeperkte gereden, damn wat een verschil
Ik wil over 2 jaar ook een ninja, weet alleen nog niet welke...

Mijn moeder zag het ook niet echt zitten, maar ik heb gewoon toen mijn ouders op vakantie waren mijn eerste rijles gepland

[ Bericht 6% gewijzigd door tralalala op 18-08-2008 13:53:45 ]
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:22:46 #110
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_60921981
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:29 schreef tralalala het volgende:

[..]
Mijn moeder zag het ook niet echt zitten, maar ik heb gewoon toen mijn oueders op vakantie waren mijn eerste rijles gepland
Mijn ouders ook niet. Wou al motor rijden vanaf mn 10e. Totdat ik eindelijk 21 was ging ik lessen. Toen ging mn broer vreselijk hard op zn smoel en lag een week in coma. Ik had me voorgenomen nooit van mn leven op een motor te stappen. Maar later was hij volledig hersteld en ging weer motorrijden.

Hij vertelde dat ik gewoon mn rijbewijs moest halen. Zo gezegd zo gedaan. En het is gewoon iets te vet.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_60922377
Mijn vader zit nu aan te dringen dat ik mijn motorrijbewijs moet gaan halen.. Maarja, eerst even sparen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:54:24 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60922829
toffe vader

Laat hem dan bijdragen
Huilen dan.
pi_60923113
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:54 schreef Isdatzo het volgende:
toffe vader

Laat hem dan bijdragen
Mja dat doet hij dan weer niet. Maar mijn vader is zelf fervent motorrijder dus het opzich niet zo heel vreemd dat hij mij ook graag ziet motorrijden.
  maandag 18 augustus 2008 @ 14:11:43 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60923302
FOK!-Knokploeg?
Huilen dan.
pi_60927014
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
FOK!-Knokploeg?
Nee liever niet, ik heb echt een übertoffe vader die al genoeg betaald voor mij. Hij rijdt zelf overigens op een 2005 VFR 800 VTEC.. Dus jammer dat ik eerst nog >25 kw moet rijden.. Die VFR heeft 110pk.
pi_60934695
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:20 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Nee liever niet, ik heb echt een übertoffe vader die al genoeg betaald voor mij. Hij rijdt zelf overigens op een 2005 VFR 800 VTEC.. Dus jammer dat ik eerst nog <25 kw moet rijden.. Die VFR heeft 110pk.
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_61021582
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:04 schreef Karina het volgende:
Iets om rekening mee te houden dus Komt dat doordat je in een houding zit die je niet gewend bent? Of ben je erg gespannen? Had ik nooit gedacht dat je spierpijn zou krijgen van motorrijden eigenlijk.
Als ik er niet op let, merk ik dat ik flink gespannen wordt. Onzin natuurlijk, maar het gaat automatisch. Dan moet ik even bewust ontspannen gaan zitten en gaat het weer een stuk beter (ook het rijden ).

Maar het is ook 40-14=26 jaar met zeeeeeer grote regelmaat achter de computer zitten. Mijn nek en schouders hebben al flink wat zituren achter de kiezen. Moet ik misschien toch eens wat aan laten doen .
pi_61021703
Morgen op voor mijn theorie-examen. Eerst nog 6 (!) uur theorie les. Naja, als ik het DAN nog niet haal, is er echt iets compleet mis .

Dinsdag ook theorieles gehad. Niks geleerd. Aan het einde van de les deed ik het examen met 0 fouten. Viel me nog best mee. Heb ik toch de veranderingen in de wet goed bijgehouden. Dat moet dus wel goed komen .
pi_61021741
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Als ik er niet op let, merk ik dat ik flink gespannen wordt. Onzin natuurlijk, maar het gaat automatisch. Dan moet ik even bewust ontspannen gaan zitten en gaat het weer een stuk beter (ook het rijden ).

Maar het is ook 40-14=26 jaar met zeeeeeer grote regelmaat achter de computer zitten. Mijn nek en schouders hebben al flink wat zituren achter de kiezen. Moet ik misschien toch eens wat aan laten doen .
Ga naar een Fysio en laat je daar een paar keer masseren.. Werkt geweldig.
pi_61021837
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:54 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Ga naar je vriendin vrouw elke andere leuke dame en laat je daar een paar keer masseren.. Werkt geweldig.

en toet toet!

pi_61022027
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:56 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

en toet toet!

[ link | afbeelding ]
Mja je bent gezegend als je vrouw/vriendin/whatever zo goed kan masseren als een fysiotherapeute.

Mijn vriendin niet in ieder geval.
pi_61022180
Ik ga ook een motor kopen, waarschijnlijk toch een Thundercat ... Hoewel ik ook nog twijfel over een ZX6-R

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2008 22:05:37 ]
pi_61022636
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:01 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Mja je bent gezegend als je vrouw/vriendin/whatever zo goed kan masseren als een fysiotherapeute.

Mijn vriendin niet in ieder geval.
Practice makes perfect
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:19:47 #124
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_61043148
Geslaagd voor de AVD vanmiddag

Maandag mijn rijbewijs aanvragen en zorgen dat deze motor hier in de garage komt te staan.

Heb hem nu zolang bij mijn oom staan
Net efkes anges
pi_61048163
Update!

RetepV
Eerste rijles: 09-08-08
Theorie: 22-08-08 GESLAAGD!
AVB: 15-09-08
AVD: 15-09-08
Rijschool: Jan ter Beek, Bussum
Lesmotor: Kawasaki ER5 (>25KW)

Tjees, wat een zenuwenzooi achteraf. Leek wel of ik weer 15 was . Maar geslaagd met maar 3 fouten!

Geen idee wat ik precies fout had. Ik had te veel zenuwen om het te onthouden . Hoe triest.
pi_61082571
Kickerpost

pi_61088383
Ok. Foute categorieen waren dit:

J : 1 risico's ivm aanwezigheid en gedrag ander verkeer
M : 1 voor laten gaan op kruispunten (voorrang)
S : 1 inhalen

Ik had waarchijnlijk fout:

• M:1 Plaatje met paard op een kruising. Veel rotzooi op de grond. "Moet U de ruiter voor laten gaan?".

Ik denk: is dat nou een onverharde of een verharde zijstraat? Zoveel zand en grind. Het zal wel een strikvraag zijn? Ziet er onverhard uit, dus laat ik maar Nee toetsen.

Mijn gedachte nu: Was het waarschijnlijk toch verhard. Wat een onzin, zeg. Maak betere foto's. In het echt zit je toch ook dichter op de kruising? Dan zie je echt wel of het verhard is of niet. Waarom nou zo'n vage foto?

• J:1 Motor rijdt langs geparkeerde auto's. Motor rijdt op middenas van de weg.

Ik denk: Sjees, is dat nou 1.5 meter of niet? Ik zie het niet. Afstand is prima als je niet zo hard rijdt, en op dit soort weggetjes rij ik niet hard. Afstand ziet er dus Ok uit.

Mijn gedachte nu: Naja, de afstand zal dus wel niet Ok zijn geweest. De motor in de foto reed daar dan zeker 50 ofzo dat het te dicht bij de auto's was? Hadden ze de snelheid er wel even bij mogen vertellen.

• S:1 Geen idee wat ik hier fout had.

Mijn gedachte nu: Echt goed dat alleen de categorieen worden genoemd en niet de fout zelf. Zo leer ik er echt goed van mijn fouten. Prutsers bij het CBR.

Met dat middeleeuws gedoe bij het CBR voel ik niet meer dan: ik heb het en dat is het belangrijkste. Maar ik vraag me af of dat nou echt de bedoeling moet zijn bij zo'n examen. Het lijkt me eigenlijk wel wat belangrijker dan dat.
  •   maandag 25 augustus 2008 @ 11:24:49 #128
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_61105999
    Ik heb motorschoenen nodig!

Vandaag even langs een motorzaak
    pi_61111577
    Motozoom in Utrecht heb ik zon paar van Probiker gehaald 22.50 in de aanbieding, zitten lekker en stevig, helaas niet waterdicht.
    pi_61112060
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 15:14 schreef Cocktailprikker het volgende:
    Motozoom in Utrecht heb ik zon paar van Probiker gehaald 22.50 in de aanbieding, zitten lekker en stevig, helaas niet waterdicht.
    Die heb ik ook
    Dingen zitten echt geniaal lekker, maar inderdaad ze zijn verre van waterdicht.
    Had ze echt gekocht puur voor het lessen, maar denk dat ik ze nog wel wat langer ga gebruiken.
      maandag 25 augustus 2008 @ 17:10:02 #131
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_61114685
    Ik heb die witte Sidi's. lekker kinky
      maandag 25 augustus 2008 @ 17:17:48 #132
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_61114869
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 17:10 schreef _GdR_ het volgende:
    Ik heb die witte Sidi's. lekker kinky
    Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.
    Net efkes anges
      maandag 25 augustus 2008 @ 17:45:09 #133
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_61115600
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 15:14 schreef Cocktailprikker het volgende:

Ik ga morgen naar motoport kijken of ik daar een paar kan krijgen voor 5 tientjes ofzo.
      maandag 25 augustus 2008 @ 19:27:32 #134
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_61118446
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Op de rijschool waar ik zat, moest ik vorige week tegelijk lessen met een meid die ook witte sidi's had, en een strak leren racepak.
    ik heb ook een strak leren racepak. Alleen zit er geen vrouw in.
    pi_61144602
    Vandaag m'n AVB binnengekopt Was binnen 5 mins gebeurd.
    pi_61152302
    Ik draag gewoon kisten op de motor. Prima waterdicht, en wintervast. In het theorieboek kon ik niks vinden over het schoeisel, dus kisten zijn prima. Maar mijn instructeur merkte toch op dat ik even mijn veters weg moest stoppen. Nooit over nagedacht, maar wegstoppen is zo gebeurd.

Maar motorlaarzen zijn toch handiger met in- en uitstappen. Als ik mijn motorbroek uit wil trekken, moet ik eerst mijn laarzen losprutsen. Motorlaarzen zijn dan wel niet geschikt voor lange marsen, en kisten wel. Maar als je ze toch steeds uit moet trekken om je broek uit te trekken, dan kun je net zo goed een extra paar schoenen meenemen en die aantrekken nadat je je broek hebt uitgetrokken. Dus er komen toch wel een keer motorlaarzen aan.
    pi_61152374
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2008 17:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
    Ik moest gisteren met een wat minder bevallig meisje mee lessen (wel heel aardig hoor ). Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de andere rijschool die samen met ons de verrichtingen oefende. Poeh, zo'n motorpak wordt toch wel een stuk mooier als er een welgevormd meisje in zit.
    pi_61152871
    Dat van die schoenen herken ik, maar het is niet anders En meisjes... Meisjes in motorpakken

En om mijn TT eer aan te doen

pi_61166786
    he cocktail mijn militaire "carriere" is uitgesteld, loop rond met een slijmbeurs ontsteking in mn knie... (niet rennen, hooguit 2 km lopen) dus kon kiezen, of stoppen met de opleiding en op eigen initiatief richting fysio, samen met een burgerbaan, of ruim een half jaar in een remedial peleton..

Gekozen om te stoppen dus wanneer huur ik een weekend een motor? heb al een maand niet meer gereden, begin ontwenningsverschijnselen te krijgen..
    pi_61166836
    Ben al met Richard wezen cruisen een weekend Toen ik de GS net gehaald had Maar als ik jou was zou ik nog ff wachten met die ontsteking misschien 14 sept MFMM ?
    pi_61166974
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 15:09 schreef Cocktailprikker het volgende:
    Ben al met Richard wezen cruisen een weekend Toen ik de GS net gehaald had Maar als ik jou was zou ik nog ff wachten met die ontsteking misschien 14 sept MFMM ?
    met die ontsteking mag ik wel motorrijden hoor is geen zware ontsteking, maar MFMM?? is dat een afkorting voor motorforum megameet oid?? vinden ze het daar geen schande om op een huurfiets aan te komen?
    pi_61167020
    Dont ask dont tell
    pi_61169811
    Nou vandaag 2 lesjes gehad 1e flink de snelweg op en de 2e lekker veel binnendoor (=kijken) en morgen moet het dan gebeuren om 09.50 in Nijmegen.
    Moet lukken
      woensdag 27 augustus 2008 @ 23:38:54 #144
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_61180751
    Tralala, is van de top goed?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_61188916
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2008 23:38 schreef hierissieweer het volgende:
    Tralala, is van de top goed?
    Ik zat zelf te twijfelen tussen speelziek en van den top , j dam heb ik helemaal buiten beeld gehouden aangezien ik daar altijd van die vage verhalen over hoor
    Maar ik ken iemand die bij top gelest heeft en hij was er heel tevreden over, dus heb ik daar maar voor gekozen.

Je krijgt les van een instructrice (avb) en een instructeur (avd), beide geven naar mijn idee echt goed les en zijn beide zeer relaxed en aardig.

Avb doe je op een honda cb500, meestal oefenen bij fortissimo en na 2 lessen ofzo mag je al lekker naar het gelredome scheuren om op het examenterrein te oefenen dat is denk ik wel een voordeel ten opzichte van speelziek, omdat ze voor het gebruik van het terrein betalen en ik weet niet of speelziek dat ook doet. Er is al 4 jaar geen jongen gezakt voor avb, dus je hebt een reputatie hoog te houden

Avd doe je op een honda cbf500 of op een beperkte cb500 (25kw), hier is de afgelopen jaar pas 1 iemand voor gezakt, dus dat zegt wel wat over de rijschool denk ik.

Lesgemiddelde is 18-22 uur, volgens mij niet veel hoger dan andere rijscholen.
    Ik ben tot nu toe in ieder geval tevreden.

Owja en als je twijfelt: Gewoon ergens een lesje nemen en dan wil je niets anders meer dan motorrijden

Ik mag over 2 weken eindelijk op voor avd, heeft nu wel lang genoeg geduurd ben al lekker aan het rondkijken op internet voor een motor, maar er is veel te weinig beperkt te vinden en ik wil er perse 1 met beperkt op kenteken.
    Iemand nog een adresje voor een bedrijf met groot aantal occasions, rond veluwe/utrecht?

[ Bericht 5% gewijzigd door tralalala op 28-08-2008 12:25:08 ]
    pi_61189805
    GESLAAGD!

Enige opmerking die ik kreeg was over het kijken, dat deed ik nog niet consequent genoeg. Maar de rest was gewoon goed.
    Het meest bijzondere was een vrachtwagen die een weg blokkeerde waardoor ik maar moest keren. En ik had de examinator op de snelweg afgeschud. Het was nogal druk met vrachtwagens en ik was er 2 aan het inhalen. De achterste doet zijn knipperlicht naar links en wacht totdat ik voorbij ben en gaat naar links. De examinator zat daar dus achter en moest in de remmen. Ze riepen nog wel volgende afslag eraf terwijl achter mij een nog andere vrachtwagen ging inhalen. Ik dacht dus die zie ik voorlopig niet meer. Ik rij de afslag af, ga links en toen zag ik ze alweer in mijn achterspiegel.
    Vroeg later nog even aan de instructeur hoe hard ze geblazen hadden in die dikke blikopdeweg-volvo: "150 de afslag op..."
    Later moest ik keren omdat een vrachtwagen een 1 richtingsweg blokkeerde en ik moest de volgende links. Ik had blijkbaar een straatje gemist, want er scheen nog een weg eerder links te zijn. Maar ook daar moest hij even 80 rijden in een 30kmh omgeving om bij te komen

Maargoed morgen kan ik hem aanvragen, maar denk dat ik er nog even mee wacht want ik heb toch nog geen motor en de vraag is of dat binnenkort al komt. Heb eigenlijk niet genoeg geld over het komende jaar :S
      donderdag 28 augustus 2008 @ 12:52:10 #147
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_61189999
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 12:13 schreef tralalala het volgende:

[..]
    Iemand nog een adresje voor een bedrijf met groot aantal occasions, rond veluwe/utrecht?
    het is voor jouw even rijden maar een vriendin van mij heeft hier ook een motor gekocht:
    http://www.nolbikkermotoren.nl

Die vent is alleen kawa geil. Verkoopt ook niets anders.
    Leuke zaak is het en hij is gecertificeerde <25kw ombouwer enzo.
    pi_61190225
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 12:52 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Die vent is alleen kawa geil. Verkoopt ook niets anders.
    Ik zie het even kijk

Feli Betse!

[ Bericht 2% gewijzigd door tralalala op 28-08-2008 16:01:03 ]
      donderdag 28 augustus 2008 @ 14:45:56 #149
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_61192889
    Mocht je ernaar toe gaan en je ziet die vent. Let op zn soken en shirt. ALTIJD groen. die vent is een klassieker.
      donderdag 28 augustus 2008 @ 14:47:59 #150
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_61192960
    die vent heeft van die belachelijke dingen dat ie gewon op de kawa site staat: http://www.kawasaki.nl/news.asp?Id=340EB6A455B

woon in de buurt en die sculptuur is echt vet.
    pi_61233270
    Gefeliciteerd!
      woensdag 3 september 2008 @ 11:13:52 #152
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_61342557
    Ik had een pakket van 20 lessen genomen en ben al na 7 lessen aan het kloten met AVB Ik vrees dat ik lessen bij moet nemen

Ik vraag 1 ding af als ik fotos zie van motors op het internet dan hebben ze zo een draagstang ofzo onder achterwiel waar dient dat voor?
      woensdag 3 september 2008 @ 11:48:00 #153
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_61343332
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 11:13 schreef Sala-adin het volgende:
    Ik had een pakket van 20 lessen genomen en ben al na 7 lessen aan het kloten met AVB Ik vrees dat ik lessen bij moet nemen

Ik vraag 1 ding af als ik fotos zie van motors op het internet dan hebben ze zo een draagstang ofzo onder achterwiel waar dient dat voor?
    1. het ziet er ruig uit.
    2. het is makkellijker sleutelen omdat de motor nu recht staat ipv schuin.
    2. In de winter b.v. als je de motor lange tijd niet gebruikt komt er een 'vlak' stuk op je band. Met zo'n gevaarte dus niet omdat je band los van de grond staat.

tenminste zoiets heb ik van mn broer gehoord.
    pi_61343549
    Wat gaan er mis met avb dan sala-adin?
      woensdag 3 september 2008 @ 12:01:01 #155
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_61343637
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 11:57 schreef tralalala het volgende:
    Wat gaan er mis met avb dan sala-adin?
    euhmm onderdeel dat je met 50 moet aankomen rijden en na de eerste poort gas moet los laten en afremmen en bij de 2e poort precies moet stoppen.

Achtje draaien heb ik nooit gedaan omdat de halve draai zo bagger ging

Snelle en langzame slalom krijg ik nu wat beter onder de knie.
      woensdag 3 september 2008 @ 12:48:38 #156
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_61344668
    Met avb had ik ook altijd problemen.
    Maar weet zeker dat als ik ze nu zou moeten doen dat het geen enkel probleem zal zijn.

Is toch wel wat terechte motorbeheersing enzo.
    pi_61345261
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 12:01 schreef Sala-adin het volgende:

[..]

Achtje draaien heb ik nooit gedaan omdat de halve draai zo bagger ging
    Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.
      woensdag 3 september 2008 @ 19:07:29 #158
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_61354588
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 13:16 schreef tralalala het volgende:

[..]

Gewoon vragen of je een keer achterop mag, dan voel je pas echt hoe schuin je kan gaan.
    Ja dat heb ik zo vaak meegemaakt, nooit geweten dat dat kon
    pi_61361360
    Knieen tegen de tank, altijd kijken waar je naartoe wil, en niet aan de motor denken.

Dus NIET naar de pionnetjes kijken, daar wil je dus NIET heen. Je wil er LANGS.

Ook niet te veel met je motor bezig zijn. Als je je knieen strak tegen de tank houdt, dan doet 'ie niks onverwachts meer en kun je je op de bocht concentreren.
    pi_61361478
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 13:16 schreef tralalala het volgende:

[..]

Zolang je niet met je step de grond raakt is het nog veilig
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 22:24 schreef RetepV het volgende:
    Knieen tegen de tank, altijd kijken waar je naartoe wil, en niet aan de motor denken.

Ook niet te veel met je motor bezig zijn. Als je je knieen strak tegen de tank houdt, dan doet 'ie niks onverwachts meer en kun je je op de bocht concentreren.
    Voor langzame slalom keek ik juist wel naar de pionnen, rest niet echt, ging meer op gevoel
    pi_61364141
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 22:27 schreef Cocktailprikker het volgende:

Zolang je niet met je step de grond raakt is het nog veilig
    Met mijn uitwijkproef deed ik dat examinator vond het wel grappig en goed.
    Maarja dat is op snelheid natuurlijk...
    pi_61367981
    quote:

Ben jij soms mijn instructeur? Die zegt precies hetzelfde
      donderdag 4 september 2008 @ 09:36:14 #163
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_61368791
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 08:49 schreef Sala-adin het volgende:
    Ben jij soms mijn instructeur? Die zegt precies hetzelfde
    Luisteren dus.

En nou ook weer niet afklemmen die handel.
    WB herinnert zich nog het krampachtige rijden in het begin.
    Tot spierpijn aan toe.

Je moet wel relaxt op dat paard zitten.
      donderdag 4 september 2008 @ 10:42:48 #164
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_61380212
    Afgelopen weekend een motor gekocht.

Is een Suzuki Bandit 650SA ABS (25KW ) uit 2006 geworden.

Lessers die nog bezig zijn veel succes en hopelijk kunnen jullie ook snel zelfstandig de weg op.
    ............................
    pi_61380342
    quote:

Ik heb vandaag mijn 3e les gehad en het ging dramatisch
    De rem niet hard genoeg inknijpen tijdens de stopproef, niet goed in z'n 1 terugschakelen etc.
    Maar hoe kan je nou niet naar die pionnetjes kijken, als je moet zigzaggen
    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
    pi_61380494
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 11:13 schreef Sala-adin het volgende:

Mijn motor heeft alleen een jiffy (zijstandaard). Als je de ketting wil smeren kan dat op twee manieren. Of je blijft je motor, stukje bij beetje, vooruitduwen. Tot je de hele ketting hebt gehad. Of je zet hem op die paddockstand en kan zo het achterwiel ronddraaien, zodat je eenvoudig de hele ketting meeneemt. Zelfde geldt voor schoonmaken van achterwiel bijvoorbeeld.

Verder is het ook een favo poserstyle van veel rijders, als de bike op de foto moet
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
    pi_61381113
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 17:46 schreef sander89 het volgende:
    Afgelopen weekend een motor gekocht.

Is een Suzuki Bandit 650SA ABS (25KW ) uit 2006 geworden.

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Lessers die nog bezig zijn veel succes en hopelijk kunnen jullie ook snel zelfstandig de weg op.
    Hoeveel heb je er voor betaald?

Ik ben overigens zelf niet echt fan van nakedbikes met zo een voorkapje.
    pi_61381645
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 18:27 schreef Sala-adin het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er voor betaald?

Ik ben overigens zelf niet echt fan van nakedbikes met zo een voorkapje.
    Heb hem voor 5000 euro gekocht, zeker goede prijs en hij is nog zo goed als nieuw want heeft pas 2000 km gereden.
    Zit ook nog fabrieksgarantie op, want is in maart 2007 verkocht als overjarig model aan de eerste eigenaar.

Maar vond alleen top kuip ook minder toen ik heb voor het eerst zag op internet, in het echt vind ik het zo ook wel goed.

Maar je kan er ook nog een onder kuip op zetten zodat die volle kuip is.
    Misschien ga ik dat nog in 2009 doen.

[ Bericht 22% gewijzigd door sander89 op 04-09-2008 18:55:28 ]
    ............................
    pi_61382625
    Nice bike... ik wou dat ik zo'n budget had

Morgen mijn laatste les voor het avd examen en woensdag is het dan eindelijk zover
    pi_61383308
    Captain_Ghost
    Eerste rijles: rond november 2006
    Theorie: ???
    AVB: ???
    AVD: 10 januari 2007
    Rijschool: F. de Lange (Assen)
    Lesmotor: honda cbr500 (>25KW)

Ik heb alles in 1 keer gehaald.

Nu rij ik met kawaski ZZR 600 (4 cilinder)
    verbruik bij normale rijgedrag ongeveer 1 op 20.

het is heerlijk motor.
    Misschien wil ik volgend jaar motor met 1000 cc of meer.

Mijn moeder was namelijk niet blij mee.
    Uiteindelijk accepteer zij het, omdat mijn vader ook op motor rijbewijs heeft.
    Toen kreeg mijn vader echt een midlifecrisis, hij heeft uiteindelijk bmw KT1100 ook gekocht.
    nu is hij weer tevreden.

Mijn broer wil ook, alleen heeft nu geen geld voor.
    Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
    pi_61403217
    Heerlijk lesje vandaag, instructeur zat in de auto en die hebben we even kwijt gereden op de snelweg
    kraak kraak ric...ing...age..ingen, mmm zou wel richting Wageningen zijn, maar de instructeur was ergens anders afgeslagen
    Wij natuurlijk niet wachten aan de kant, maar lekker op eigen houtje rond wezen scheuren richting rijschool. (ritje van zeker 15 minuten)

Volgende keer moesten we toch maar even ergens een plekje zoeken op even te stoppen....
    Maar wat heerlijk zonder dat getetter in je oor
    pi_61404019
    ik doe ook lessen sinds kort!
    I found the love but it didn't last
    Wonderful Days belong to the past
    I don't know where I stand, what I'm to do
    tried to forget and i'll find someone new
    pi_61476598
    As vrijdag mn eerste les!! Ben nog 20 maar kon echt geen jaar meer wachten.
    Anyhoe, jack en helm worden geleend maar wat raden jullie aan qua broek/schoenen?
    Ballerinas of sneakers worden hem denk ik niet bergschoenen zijn het enige sterke schoeisel dat ik heb.
    Goed genoeg, of gelijk motorlaarsjes kopen?
    merci
    And hey! Just so you know, it's not that common, it doesn't happen to every guy, and it is a big deal!
    pi_61478314
    Gewoon motorlaarzen aanschaffen. kun je later altijd goed gebruiken
    pi_61479980
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 17:51 schreef RuiDaSilva het volgende:
    Ik heb vandaag mijn 3e les gehad en het ging dramatisch
    De rem niet hard genoeg inknijpen tijdens de stopproef, niet goed in z'n 1 terugschakelen etc.
    Tja, remmen. Zo lang je er niet bij gaat sturen, kun je best hard remmen hoor. Er is nog wel wat voor nodig voordat je over de kop vliegt .

Dit bijvoorbeeld:

Maar volgens mij gaat daar gewoon zijn vooras in tweeen, je hoort *pang* voordat hij over de kop gaat.

Zelfs als je voorwiel gaat glijden, dan is er nog niks aan de hand. Zo lang je je stuur maar vasthoudt, en je rem weer ietsje los laat.

Ik denk altijd maar: als Rossi al die dingen kan zonder op zijn bek te gaan, dan is het blijkbaar allemaal mogelijk.
    quote:
    Maar hoe kan je nou niet naar die pionnetjes kijken, als je moet zigzaggen
    Eh sja, daar heb ik ook nog geen antwoord op. Maar als ik niet naar de pionnetjes kijk lukt het ook, dus er zit wel iets in.
    pi_61480085
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 16:54 schreef cottonwool het volgende:
    Anyhoe, jack en helm worden geleend maar wat raden jullie aan qua broek/schoenen?
    Tja, als het toch je bedoeling is om je rijbewijs te gaan halen, dan kun je net zo goed nu al de kleding aanschaffen. Ik zou het je zelfs aanraden. In zo'n broek van de rijschool stappen terwijl het zweet van je voorganger er nog uit druipt, dat is het niet echt. Zelfde met de helm.

Ik rij overigens wel gewoon met kisten. Als je je schoenveters goed wegwerkt, dan kan dat best. Het staat wat onprofessioneel als je op je bek gaat omdat je veters tussen de ketting komen .
    pi_61481920
    Bij AVB examen wordt er gekeken naar je schoeisel, dus dan is het wel aan te raden om al laarzen te hebben. Kisten mogen inderdaad ook geloof ik, maar als je het toch een keer moet kopen...
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      woensdag 10 september 2008 @ 12:46:32 #179
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_61521612
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:11 schreef RetepV het volgende:
    Ik rij overigens wel gewoon met kisten. Als je je schoenveters goed wegwerkt, dan kan dat best. Het staat wat onprofessioneel als je op je bek gaat omdat je veters tussen de ketting komen .
    Idd, en wat ook kan voorkomen is je veter om het rem/schakelpedaal.
    pi_61528255
    AVD binnen

Heerlijk ritje met lekker weer, 1 foutje op de snelweg...Ik wou inhalen maar er zat een auto naast me te weinig gespiegeld dus (overkomt me normaal echt nooit ), snel de richting weer uit en wachten tot de auto er voorbij was.

Maar de examinator was tevreden
    pi_61533678
    Gisteren noodrem proeven gedaan. Langzaam opgebouwd naar 120km/u. Lekker hoor, met 120km/u terug naar 0 in zo'n 60 meter. Leer je meteen goed waarom je met je edele delen tegen de tank moet zitten...

Ik moet zeggen dat ik het niet echt iets vond om vaak te doen. Ik schreef een paar rondes terug nog iets over de onzin van het door een paar rode pionnetjes geintimideerd worden. Maar als je met 120km/u op die pionnetjes afrijdt en weet dat je heel hard moet remmen, dan krijgen ze toch iets gevaarlijks.

Ik kan het iedereen aanraden om een keer te doen (op een veilige plek, natuurlijk).
    pi_61624182
    Ik bleek in mn eerste les niet het natuurtalent te zijn waar ik op hoopte haha.
    Vooral aan het begin te angstig waardoor ik al moeite had gewoon normaal weg te rijden! Toen ik daar eenmaal over heen was ging het allemaal wel goed gelukkig. Wel vette spierpijn de dag erna
    And hey! Just so you know, it's not that common, it doesn't happen to every guy, and it is a big deal!
      zondag 14 september 2008 @ 18:30:37 #183
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_61625622
    Ik twijfel ook of ik me motorrijbewijs moet gaan halen.
    Grote voordeel zal zijn reistijd naar werk en de leuke uitstapjes die je met de motor kan maken.
    Veel vrijheid dus!

Nadeel; ik zie toch tegen die lessen op. En kosten ook.
    Mijn vriendin ziet het ook niet zo zitten i.v.m. gevaarlijk en kwetsbaar op de motor.

ik denk er nog even overna...
      zondag 14 september 2008 @ 19:55:41 #184
    149074 Sala-adin
    Knuffelmoslim
    pi_61627695
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 17:28 schreef tralalala het volgende:
    AVD binnen

Heerlijk ritje met lekker weer, 1 foutje op de snelweg...Ik wou inhalen maar er zat een auto naast me te weinig gespiegeld dus (overkomt me normaal echt nooit ), snel de richting weer uit en wachten tot de auto er voorbij was.

Maar de examinator was tevreden

NAAICE
    pi_61632641
    Nou, morgen moet ik op voor mijn AVB. Wel een beetje examen zenuwen. Ik heb geen les van te voren, maar natuurlijk wel naar het examenterrein rijden. Het is mooi droog morgen, dus die verplichte noodstop komt wel goed.

Ik zat nog eens alles door te nemen, en ik kom er achter dat ik de linkse/rechts halve draai nog nooit geoefend heb. Maar ja, da's niet moeilijker dan een achtje. Ik weet alleen niet of je de rem mag gebruiken bij die halve draai. Naja, vraag ik morgen wel nog effe van te voren. Kan nooit moeilijker zijn dan een achtje .

Ah well, wish me luck!
    pi_61632933
    Halve draai mag icm je achterrem ja Wel zo makkelijk ook.
    pi_61644090
    Et aussi un nouveaux update!

GESLAAGD!

RetepV
    AVB: 15-09-08 GESLAAGD!
    AVD: 09-10-08
    Rijschool: Jan ter Beek, Bussum
    Lesmotor: Kawasaki ER5 (>25KW)

Gisteravond kreeg ik de ergste examenvrees in de geschiedenis van de motorrijexamens. Hele nacht slecht geslapen. Uit arren moede maar alle proeven op een papiertje geschreven en in mijn hoofd af zitten spelen. Toen werd ik wat rustiger. Maar sjezus, ik ben wel 10 keer wakker geworden uit nachtmerries.

Vanochtend nog wat zenuwen, maar ik denk dat ze op waren ofzo. Eenmaal op de motor was alles weg. Het ging echt supergoed.

Gedaan:

Precisiestop: Perfect.
    Bochtje naar links: Perfect.
    Langzame slalom: Perfect.
    Snelle slalom: Perfect.
    Noodstop: Moest over. Tweede keer vond 'ie ook dat ik niet hard genoeg remde. Dus niet perfect, maar hij vond het wel Ok.
    Motor aan de hand en achteruit inparkeren: Perfect. Motor had wat moeite met starten, dat wel, maar dat is geen examenonderdeel .
    Uitwijkoefening: Perfect. Ik vond zelf dat ik smokkelde door wat te vroeg in te sturen, maar die examinator zei dat 'ie daar niks van had gemerkt.

Ik weet niet of de examinator nou echt een onvoldoende heeft gegeven voor de noodstop, ik hoop het niet. Maar wat kan het mij ook schelen.

Tussen de proeven door ook goed laten zien dat ik kon rijden. Tenslotte ben je de hele tijd bezig met de examens, niet alleen maar als je in een proef zit. Ik denk dat dat ook wel geholpen heeft. Die examinator is natuurlijk zelf motorrijder, en hij moet natuurlijk ook zien dat je lol hebt in het rijden.

Voor mijn gevoel was ik na 10 minuten al klaar. Ik had echt zoiets van: ik wil die andere dingen ook nog doen! Maar de examinator was harteloos.

Samen met een meisje afgereden, maar zij was helaas gezakt. Zij heeft de volle 30 minuten (?) volgereden, maar toch gezakt. Ik moest dus op haar wachten, dus ben ik maar wat rondjes gaan rijden en wat dingetjes gaan doen op de parkeerplaats. Ik hoopte dat het beter zou gaan met dat meisje als ik maar niet ging staan kijken. Daarbij mag ik nog niet motorrijden, dus elke meter rijden is nu nog meegenomen.

AVD dacht ik eerst dat ik op dezelfde dag had. Maar dat bleek niet zo (wist ik al, maar had hier maar niet geupdate). Ik mag nu 9 oktober afrijden voor AVD. Nou, als ik daar niet voor slaag, dan eet ik mijn laarzen op. Ik ben toch toe aan echte motorlaarzen, dus dat kan er wel van af.

Wat jammer dat ik niet toch nog mijn AVD eerder had ingepland, dan had ik nu al kunnen rijden. Mooi weer.

Edit:

Ik heb toch nog 7 proeven gedaan, ik was de precisiestop vergeten. Dus het zal wel 15 minuten zijn geweest ofzo. Het leek allemaal erg kort.

[ Bericht 6% gewijzigd door RetepV op 15-09-2008 14:06:38 ]
    pi_61644619
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 18:30 schreef bierzuipert het volgende:
    Ik twijfel ook of ik me motorrijbewijs moet gaan halen.
    Grote voordeel zal zijn reistijd naar werk en de leuke uitstapjes die je met de motor kan maken.
    Veel vrijheid dus!

Nadeel; ik zie toch tegen die lessen op. En kosten ook.
    Mijn vriendin ziet het ook niet zo zitten i.v.m. gevaarlijk en kwetsbaar op de motor.
    Ik zou het gewoon doen (heb ik ook gedaan ).

Maar je vriendin heeft wel gelijk dat je kwetsbaarder bent op de motor. Maar als je goed om je heen kijkt, en goed actief met het verkeer bezig bent, dan zie je alle problemen van te voren al wel aankomen. En dan zorg je er natuurlijk voor dat je die problemen voor bent en de hele gevaarlijke situatie niet eens meer ontstaat. Het gevaarlijkste wordt het binnen de stad, waar de andere verkeersdeelnemers niet goed opletten, en waar je fietsers en spelende kinderen enzo tegenkomt. Of mensen die zonder te kijken hun deur opengooien. Of mensen die bij het uitrijden van een uitrit alleen oog voor auto's hebben, of denken dat je een brommer bent waar ze nog wel voor kunnen.

Tja, kosten. Motorrijden is tegenwoordig een gunst van de overheid, dus dat kost wel wat. Maar ja, als je het allemaal goed en serieus aanpakt, EN er lol bij hebt, dan kun je de kosten wel beperken tot 1100 euro. Ik heb zelf voor mijn AVB 10 uur gelest. Ik had wel met 2 uurtjes minder af gekund, maar ik had een pakket gekocht. En je weet van te voren toch nooit hoe het gaat.

De ergste kosten zijn nog wel die voor je theorie-examen. Jongens, wat een geldklopperij.
    pi_61650711
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 13:54 schreef RetepV het volgende:
    AVB: 15-09-08 GESLAAGD!
    AVD: 09-10-08
    Gefeliciteerd

Hoeveel lessen heb je gehad tussen je eerste rijles en je AVB ?

Ik had 26-08-08 mijn eerste rijles, heb nu 6 lessen gehad en mijn instructeur heeft vandaag mijn AVB aangevraagd Hoelang moet je dan meestal wachten ivm drukte CBR etc.?

Mijn theorie heb ik al binnen sinds 10-09-08
    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
    pi_61651479
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 17:34 schreef RuiDaSilva het volgende:
    Gefeliciteerd
    Tnx!
    quote:
    Hoeveel lessen heb je gehad tussen je eerste rijles en je AVB ?
    10 lessen, plus 1 proefles.
    quote:
    Ik had 26-08-08 mijn eerste rijles, heb nu 6 lessen gehad en mijn instructeur heeft vandaag mijn AVB aangevraagd Hoelang moet je dan meestal wachten ivm drukte CBR etc.?
    Mijn rijschool doet het anders. Die koopt examencapaciteit in, dus hoef je alleen een dag te kiezen. Ik had mazzel dat iemand zijn AVD niet had gehaald, dus ik kon gelijk op 9 oktober. Dus helaas kan ik je niet helpen .
    pi_61684154
    Morgen eindelijk mijn rijbewijs aanvragen nog helemaal geen tijd voor gehad
    Niet dat ik een motor heb ofzo
    pi_61686299
    Ik weet nog wel een leuke te koop. Zie ava

Qua tijdsbestek had ik ook een strakke planning. Theorie, avb en avd was binnen 10 dagen. Had 4 lessen avd geoefend en toen gelijk opgegaan. Gozer waar ik mee lestte moest 's ochtends zn theorie nog halen en als een gek terug komen om AVD te doen . Ik had ook een rijschool met megaveel plekken, maar als je niet kon afrijden zat je toch met de kosten van een examen.
    pi_61687217
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2008 21:15 schreef Lennox het volgende:
    Ik had ook een rijschool met megaveel plekken, maar als je niet kon afrijden zat je toch met de kosten van een examen.
    Ja precies. Dat had ik er niet bij geschreven. Het risico is voor jou. Daarom had ik AVD ook nog niet aangevraagd. Was te onzeker.
    pi_61688938
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 17:58 schreef Lennox het volgende:

[..]

Mijn motor heeft alleen een jiffy (zijstandaard). Als je de ketting wil smeren kan dat op twee manieren. Of je blijft je motor, stukje bij beetje, vooruitduwen. Tot je de hele ketting hebt gehad. Of je zet hem op die paddockstand en kan zo het achterwiel ronddraaien, zodat je eenvoudig de hele ketting meeneemt. Zelfde geldt voor schoonmaken van achterwiel bijvoorbeeld.

Verder is het ook een favo poserstyle van veel rijders, als de bike op de foto moet
    Of de 3e mogelijkheid. Je trekt je motor een stuk over de jiffy heen, dan komt je achterwiel los van de grond. En kan je ook je ketting smeren. Moet je wel iemand hebben die je motor beet houd, of je zet hem ergens tegen aan. Bij de meeste wat sportievere modellen werkt dit wel.
    pi_61730854
    Motor-Forum is down dus ik kom hier ff lullen

Maar aangezien dit het lestopic is... ik heb nog een paar z.g.a.n. motorschoenen te koop die ik alleen maar heb gebruikt om mee te lessen. Ze zijn inmiddels vervangen voor een paar Sidi's omdat ik supersport (Triumph Daytona 675) ben gaan rijden

Het gaat om deze waterdichte half leer/half textiel laarzen met verstiviging uiteraard, maat 43/44.

Ze mogen weg voor 35 Euro
    Mail me anders even op
    Age of fruity enlightenment!
    pi_61730964
    niet dat ik interesse heb maar loopt dat ook lekker?
    Ja doei.
    pi_61731001
    quote:
    Op donderdag 18 september 2008 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
    niet dat ik interesse heb maar loopt dat ook lekker?
    Lopen best relaxed Stukken beter dan mijn Sidi's iig
    Age of fruity enlightenment!
    pi_61731106
    Mijn Sidi's lopen opzich best goed, maar je moet er niet hele wandelingen mee willen maken...

heb wel stevige wandelschoenen die ik eventueel ook op de motor kan dragen, maar die zijn naar mijn zin net iets te laag. Voor volgende zomer(vakantie) maar eens even snuffelen naar zoiets
    Ja doei.
    pi_61731791
    Had weer les vandaag alle oefeningen gingen goed behalve de precisiestop. Mijn instructeur gaat alvast een examen aanvraag doen.
    pi_61731811
    oh ja, rijlessen

fijn
    Ja doei.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')