quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Beide dus heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Cool!, ga je via Emmerich de grens over?, zwaai ff dan, ik sta vanaf een uur of 8 / half 9 tussen Zevenaar grens en Emmerich langs het spoor met cameraquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:59 schreef petre86 het volgende:
* petre86 is levend uit TGV&Thalys gekomen maar gaat morgen voor een kleine week naar Berlijn. Foto's komen dus nog..
ik ga niet per Zug nach Berlin leider. Dus dat wordt alleen in Berlijn zelf foto's schietenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Cool!, ga je via Emmerich de grens over?, zwaai ff dan, ik sta vanaf een uur of 8 / half 9 tussen Zevenaar grens en Emmerich langs het spoor met camera
Hehe, hoor dit regelmatig op de lijn R'dam - HvH maar wat zijn nou de exacte betekenissen van 'ping', 'tring' en 'tring tring tring'?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
ping
triiiiiiiing
tring tring tring
...
triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
psssj
"hc, ATB"
ping = codewisseling ATBquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:33 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Hehe, hoor dit regelmatig op de lijn R'dam - HvH maar wat zijn nou de exacte betekenissen van 'ping', 'tring' en 'tring tring tring'?
Ik ga volgende week ook die kant op, en lekker wel per Zug.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik ga niet per Zug nach Berlin leider.
Bedanktquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
ping = codewisseling ATB
triiiiiiiiing = remopdracht aan de machinist (niet opvolgen leidt tot noodremming)
tring tring tring = bij remopdracht opgelegde snelheid bereikt, remmen mogen worden gelost
Zo ongeveer.
Zijn nog aan het testen etc, mooie site met info:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:50 schreef SpeedyRich het volgende:
ff verder op de TT
Zijn er nog test ritten of ie nu in bedrijf ?
Voorlopig nietquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:53 schreef sander89 het volgende:
TVP![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dr_Flash, wanneer ga jij die kant op?![]()
![]()
Nou. Poe hee. Ik zie op Google Earth toch zeker wel een spoortje of 3-4 liggen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef ghizzer het volgende:
Wow! Dat emplassement Sassnitz is wel behoorlijk groot! Eigenlijk wel de moeite waard om een x te gaan kijken denk ik.
Het goede antwoord is [B]quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:10 schreef Guppyfriend het volgende:
vraagje, misschien dat iemand dat hier weet.
geldt een maandtrajectabonnement ook als kortingskaart op andere trajecten? of moet je naast een maandtrajectabbonement ook een kortingskaart hebben als je dat wilt?
ik tel er beduidend meer!quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. Poe hee. Ik zie op Google Earth toch zeker wel een spoortje of 3-4 liggen.
niet zo gek gedacht, want Sassnitz ligt inderdaad ff verderop. ik zat zelf eerst ook even te zoeken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, ik zat bij dat dorpje zelf te kijken
Oke, goed dat ik dat weet. Ik krijg van mijn nieuwe baan (ik heb een baan gevondenquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het goede antwoord is [B]
Alleen een JAARtrajectkaart kan ook als kortingkaart op andere trajecten gebruikt worden
Staan een hoop goederentreinen die ook met de boot gaan en hoop loc's die achter blijven, maar met de trein kom je daar niet. (waarbij je kan uitstappen)quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef ghizzer het volgende:
Wow! Dat emplassement Sassnitz is wel behoorlijk groot! Eigenlijk wel de moeite waard om een x te gaan kijken denk ik.
thanx voor de links! toch wel zonde zeg, als je ziet wat een kapitaalvernietiging.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
In Mukran (Sassnitz Hafen) staan ook een hele bende treinen die niet meer gebruikt worden, hier locomotieven (19 Juli 2008):
http://www.eisenbahndet.de/Murkan260708.htm
In 2005 stonden er niet alleen talloze locs, maar ook sporen vol rijtuigen (of die er nu nog staan weet ik niet):
http://www.eisenbahndet.de/Mukran0705.htm
Dat zou me niet eens verbazen...quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Komen daar soms ook die stellen voor de NS vandaan?
quote:Trein vat vlam in Bussum
Uitgegeven: 30 juli 2008 15:10
Laatst gewijzigd: 30 juli 2008 15:35
AMSTERDAM - Op station Bussum-Zuid heeft woensdagmiddag een passagierstrein in brand gestaan. Volgens de brandweer zijn vermoedelijk de remmen oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.
Het brandje kon snel worden geblust. Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen, meldt spoorbeheerder ProRail.
Melding
De melding van het vuur kwam rond 14.45 uur bij de brandweer binnen. Niemand raakte gewond. Het station en perron werden tijdelijk afgezet en de passagiers zijn even uit de trein gehaald.
(c) ANP
Dat is niet zo raar, als het een reizigerstrein betreftquote:Volgens de brandweer zijn vermoedelijk de remmen oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.
quote:243 Teletekst wo 30 jul
*************************************
***************************** NED.2
*************************************
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Afl.:Spanje.
Een reis door Andalusië is een reis
door het land van flamencodansers,
sherry en siësta s.In Rail Away is het
station Puerta de Atocha in Madrid het
vertrekpunt van een treinreis door het
mooie Zuid-Spaanse landschap.
We rijden met een hogesnelheidstrein
naar Sevilla en nemen de tijd om deze
mooie stad te bezoeken.Daarna reizen we
verder naar de eindbestemming,Granada.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Die bestaat, komt gewoon uit de automaat voor zover ik weet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:58 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen, zijn de e-baykaartjes (15,-) nog geldig? en zo nee, hoeveel kost dan een (40%-kortings)dagkaart? 25,-??
bestaat er ook zoiets als een ov-dagkaart??? (waar ik dus ook de bus zou kunnen pakken?)
alvast thanx voor reacties, beste mensen!
Mooie plaat! Toevallig nog andere leuke/mooie DH platen?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Tvp-fototje van vroegah
[ afbeelding ]
Arriva wadloper 3222 als stoptrein Leeuwarden - Sneek verlaat hier net Leeuwarden. vrijdag 11 augustus 2006
Die DM'90 vind ik wel een leuke fotoquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:47 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een kaartje vanaf hier
[ afbeelding ]
Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Gisteren om 17:23 te Den Bosch... 4x Plan T als intercity Schiphol-Maastricht inplaats van ICRm.... scarrryyyy
hmm ja.. ik bedoelde inderdaad verkrijgbaar. zie net dat ik het verkeerd had gepost.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ebaykaartjes zijn nog tot eind augustus geldig. Of ze nog verkrijgbaar zijn is een ander verhaal misschien.
4x2... dus ik heb de T en de V weer eens door de war gehaaldquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.
Als de max ergens 11 is vind ik dat een raar aantalquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als de max ergens 11 is vind ik dat een raar aantal
Heil Fles, voor de juiste interpretatie.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien is de max wel ergens 15en is dat waar het hier om gaat
Ik haalde DE V en T door elkaar om dat Dichterbijer ook eh..quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heil Fles, voor de juiste interpretatie.
De DE V rijdt al sinds 1974 niet meer hè.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik haalde DE V en T door elkaar om dat Dichterbijer ook eh..
Ach laat ook maar
Ergens misschien wel, maar niet tussen Schiphol en Maastricht. Daar is de max toch maar 12.quote:
Er is op de site van ProRail wel een document te vinden met de diverse perronlengtes in Nederland. Die 15 bakken worden bijvoorbeeld wel gereden op Zwolle - Utrecht (o.a.).quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ergens misschien wel, maar niet tussen Schiphol en Maastricht. Daar is de max toch maar 12.
o.a. dankzij Best.
En dat houd in? Dat ze met zo'n speciale trein er over heen rijden? Wel raar dat het zo lang duurt dan.. controleren ze alleen dat stuk zovaak?:)quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Schouwwerkzaamheden
Zover ik weet zijn dat werkzaamheden om de rotzooi tussen de sporen op te ruimen, te checken of alles nog naar behoren werkt enz.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:15 schreef kebabkever het volgende:
[..]
En dat houd in? Dat ze met zo'n speciale trein er over heen rijden? Wel raar dat het zo lang duurt dan.. controleren ze alleen dat stuk zovaak?:)
quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:42 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mooie plaat! Toevallig nog andere leuke/mooie DH platen?
[..]
Over het algemeen wel, al kan ik me nog wel een doldwaas weekend herinneren dat we met flinke vertraging in Koblenz aankwamen, en zo (leek het) in eerste meteen ons schema in de war zagen raken...quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:29 schreef ghizzer het volgende:
[..]
@Zug.. vreemd dat die regional express zo laat was. Ik heb al minstens 10x mensen naar die trein gebracht (op Empel-Rees), maar die trein was daar in al die keren maar één keer te laat, en dat was nog geen 5 minuten.
weet je of het voor de rest een beetje een stabiele verbinding is?
Zie ik nou zelfs Re en MB er tussen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wadlopertje tijdens een lange stop op station Workum, 24 augustus 2006, tijdens Rondje Nederland. Samengesteld uit een groot aantal foto's van Rondje NL. Klikbaar voor grotere versie (8 MB).
Is goed mogelijk ja, die hebben staan shorecrewen op Asdlquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:05 schreef Duvel het volgende:
Zie ik nou zelfs Re en MB er tussen?
Dat is Annemiek van team Rails hequote:Op donderdag 31 juli 2008 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
En wie is dat meisje, vanaf links bovenin 3 naar onder en 5 naar rechts?
Mooi Flash!quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wadlopertje tijdens een lange stop op station Workum, 24 augustus 2006, tijdens Rondje Nederland. Samengesteld uit een groot aantal foto's van Rondje NL. Klikbaar voor grotere versie (8 MB).
Aha. Met wat voor programma maak je dit soort plaatjes?quote:
Dat kan dus bij al die stellen he... Die krengen zijn zo verrot qua veiligheid. dat ze dat niet aan hebben gepakt bij de ombouw naar Hispeed Lollyquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:54 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een of andere onnozelaar heeft de verkeerde deur geopend
Dat hebben ze wel aangepakt, maar gaat pas werken als ze eindelijk eens met de nieuwe locs mogen gaan rijden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:44 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat kan dus bij al die stellen he... Die krengen zijn zo verrot qua veiligheid. dat ze dat niet aan hebben gepakt bij de ombouw naar Hispeed Lolly
Dat wel, maar als meneer de conducteur zijn sleuteltje omdraait en de deuren gaan dicht, dan is dit enkel aan de kant waar de conducteur de boel dicht draait. Dit houdt dus in dat als een conducteur niet heeft gezien dat er een deur open staat aan de andere zijde. Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:49 schreef ReisT het volgende:
Dat de deuren aan beide kanten openkunnen is heel normaal bij getrokken treinen. Zolang de trein langzamer dan 5km/u rijdt, zijn alle deuren ontgrendeld.
[..]
Dat hebben ze wel aangepakt, maar gaat pas werken als ze eindelijk eens met de nieuwe locs mogen gaan rijden.
Hmm, nu vraag ik me af of die deur is opgemerkt. Vast wel door een conducteur die door de trein heen is gelopen o.i.d...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:16 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat wel, maar als meneer de conducteur zijn sleuteltje omdraait en de deuren gaan dicht, dan is dit enkel aan de kant waar de conducteur de boel dicht draait. Dit houdt dus in dat als een conducteur niet heeft gezien dat er een deur open staat aan de andere zijde. Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).
Gewoon een paar weekjes knutselen met Paintquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Aha. Met wat voor programma maak je dit soort plaatjes?
Nee. Een trein kan niet harder dan 5 km/h rijden met de deuren open, zoals ook al uit de post van ReisT bleek.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:16 schreef Gutz het volgende:
Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).
Kan je niet een ICE pakken naar Utrecht of zo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 07:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Straks naar Leerdam met de trein. Alleen maar stoptreintjesM'n traject: Doetinchem - Arnhem - Tiel - Geldermalsen - Leerdam...
Ach ja... houd me bezig he!
Vanaf vandaag rijdt er voor vast een TRAXX + Lolli's, treinen 9232/9233!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:15 schreef James1988 het volgende:
En ze moeten die TRAXXen eens laten rijden ja
Ja, maar dan andersom: boven de 5km/u gaat de deur dicht (niet dat de trein niet verder optrekt dan 5km/u als er een deur open staat).quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 06:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Een trein kan niet harder dan 5 km/h rijden met de deuren open, zoals ook al uit de post van ReisT bleek.
Ja, dat bedoelde ik dus ookquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:55 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar dan andersom: boven de 5km/u gaat de deur dicht (niet dat de trein niet verder optrekt dan 5km/u als er een deur open staat).
Godsammequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Is een Taurus lok, Taurussen zijn toegelaten voor max 230 km/h. De 357 km/h die op de lok staat is het wereldrecord, wat die lok in september 2006 heeft behaald.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!
[ afbeelding ]
Als je het niet erg vind, lach ik je samen met een collega toe. Toe hè, je snapt het wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Weet ik, maar ik ben zo'n dierenbeul die alle slakken zout legt.quote:
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:49 schreef ghizzer het volgende:
ik zie niet zo in die treinenshit he. neem me niet kwalijk. ik masturbeer niet bij conducteurskledij.
Das wel een dode allesweter....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we Klazien uut Zalk bellen, die weet alles.
het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Dat neem jij nou wel zomaar aan he.....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:47 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.
574,8 km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:57 schreef thatsme het volgende:
[..]
Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.quote:
Ja je moet niet blijven afronden met al afgeronde getallen.. voor je het weet reed die trein dan 1000km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.
nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Eerst de totale mongool lopen uithangen, en nou bijdehand komen doen? Ja dag hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.
nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Het is eens, rekenwonder!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:06 schreef thatsme het volgende:
ja rond het is af?
Iddquote:
bovenstaandequote:
Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.quote:Eurlings verwacht geen vertraging snelle treinen
DEN HAAG - Treinreizigers op vier trajecten in Nederland kunnen over enkele jaren met een snelheid van 160 kilometer per uur over het spoor gaan, 20 km harder dan nu het geval is.
Dat Brussel een van de drie beveiligingssystemen voor dergelijke baanvakken heeft afgewezen, zal naar verwachting geen vertraging in de plannen opleveren. Dat zei een woordvoerster van minister Camiel Eurlings (Verkeer) vrijdag.
De Nederlandse Spoorwegen wilden graag het goedkopere ATB-beveiligingssysteem gebruiken, maar de Europese Commissie staat dat definitief niet toe. De minister gaat nu met de NS, Pro Rail en het goederenvervoer praten over de invoering van de twee overgebleven systemen (Ertms en Atbl-nl), aldus zijn woordvoerster. De hogere kosten hiervoor hoeven volgens haar vooralsnog geen belemmering te vormen.
Eind 2009 kunnen de treinen tussen Amsterdam en Utrecht al harder rijden. Daar wordt het Europese beveiligingssysteem Ertms ingevoerd, waar Nederland op de lange termijn al naartoe werkt. Voor de andere trajecten (Schiphol-Den Haag, Lelystad-Weesp, Boxtel-Eindhoven) was nog geen termijn vastgelegd. Daar moet de keuze worden gemaakt tussen Ertms en Atbl-nl. Dit laatste systeem geldt ook voor de Thalys tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Mariahoeve, die al 160 mag rijden.
De versnelling van 20 kilometer per uur moet reizigers enkele minuten winst opleveren.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:42 schreef ThaFreak het volgende:
bovenstaande
Het is een aanpassing op ATB, kosteneffectiever dan ERTMS.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:53 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.
quote:Wel jammer dat ze niet meteen het stuk Utrecht-Amsterdam geschikt maken voor 200 km/h met het beveilings systeem.
Ook al zal waarschijnlijk alleen de ICE3 daar 200 km/h gaan rijden.
Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!
[ afbeelding ]
Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:23 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?
Ja, voor je het weet moeten de blauwe ordetroepen weer uitrukkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.
Nee, hij bestaat in theorie, niet in de relaishuizen, en ik weet ook niet of elke trein de code zomaar snapt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeftquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeft. Ik denk dat het slimmer is om op korte termijn over te schakelen naar ETCS.
Ik denk dat ik iets gemist hebquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...
quote:ProRail heeft seinen in de Schipholtunnel verkeerd geplaatst. Als ze gedoofd zijn, kunnen machinisten ze bijna niet zien en de reflectorplaatjes evenmin.
Bovendien krijgt het beveiligingssysteem geen seintje als een sein het niet doet. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) na een incident in de treintunnel bij de luchthaven.
Eind november passeerde een reizigerstrein in de tunnel een gedoofd sein dat eigenlijk rood had moeten zijn. Aangekomen op het perron zag de machinist dat er nog een trein stond en bracht zijn trein tot stilstand op 150 meter van die trein.
Volgens de IVW werkten meer seinen op dat moment niet. Dat kwam door een technische storing. Een niet werkend sein in de tunnel wordt niet door de beveiligingsinstallatie gedetecteerd.
Hmmm......quote:De machinist wist niet dat de situatie in de tunnel was aangepast. De inspectie stelt dat ProRail te weinig tijd heeft gelaten tussen de aankondiging dat de nieuwe seinen zouden worden geplaatst en de plaatsing ervan.
De spoorbeheerder meldde dat pas aan de NS twee dagen voordat de werkzaamheden werden uitgevoerd, waar vier weken de regel is. Overigens vindt de inspectie dat de NS op zijn beurt de machinisten onvoldoende heeft geïnformeerd.
Dat is nu nog slechts 1x per jaar, ergens in mei. Pas over een paar jaar gaat dat een vaste vorm krijgenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
ben inmiddels weer thuis hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
FOUT!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Terug van een aanrijding, is ICM 4206 nu de enige ICM-IV met dichtgemetselde boegdeuren.
was er een paar dagen met ouders en zusje, dus niet speciaal voor de treinenquote:
Zoals het er nu uit ziet word het stuk Amsterdam-Utrecht de max verhoogd naar 160 km/h en geen 200 km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]Daar zijn ze nu al mee bezig hoor, al jaren trouwens.
3KV? Umax voor NL materieel is toch 1800V? Doe dan gewoon 25kV AC op de buitenste sporenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Met 3 KV zit Nederland op een gelijk niveau als België, wat e.e.a. aan mogelijkheden schept natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:25 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
3KV? Umax voor NL materieel is toch 1800V? Doe dan gewoon 25kV AC op de buitenste sporen
Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met 3 KV zit Nederland op een gelijk niveau als België, wat e.e.a. aan mogelijkheden schept natuurlijk.
Dan moeten de treinen aangepast worden, lijkt mequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....
mooie is dat er meer vermogen op kan staan danquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....
Holy shit! Waar haal je die 8333,3 Ampère vandaan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
quote:Tegenwoordig is in België de bovenleidingspanning verhoogd van 3000 naar 3300 V.
Wrm naar 3 kvquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagstuk:
Stel ik heb een loc die 357 Km/ U gaat. Ik wil dat graag laten zien . Op wat voor manier zal ik het op de lok plaatsen ?
Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel ergquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Het is nogal logisch dat er bij de aansluiting van de Kippenlijn wel 1800V op staat, daar zit je precies voor de deur van een onderstation. Tussen Barneveld en Lunteren zal het anders zijn... En ook Zwolle - Emmen is zo'n fijn enkelsporig baanvak. Overigens functioneert de trein best nog onder de 1200V, ik geloof dat ie pas bij 900V uitschakelt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel erg. Bijvoorbeeld de lijn Zwolle - Emmen zitten veel plekken in waar het voltage het minimale level van 1200V haalt terwijl bijvoorbeeld de aansluiting Barneveld (Kippenlijn) de spanning wel 1800V is
. Gemiddeld genomen mag je blij zijn als er daadwerkelijk 1500V op staat.
Lijnvoedingquote:Op zondag 3 augustus 2008 01:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?
[..]
Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).
Werkt EG niet mee, en als EG er mee werkt hebben we geen ECTS meer nodigquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:53 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijn
Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DCquote:Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
d.w.z. zaterdagochtend vertrokken en nu was het 20,30, dus Fles je bent erquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:
[ afbeelding ]
We hebben er zin in!!
Sorry, maar je hebt er echt de ballen verstand van.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DC
Maar meestal heb je wel meer treinen in een sectie dus daarom is de max stroom zo hoog, want stel je voor de er een NS 1800 + ICRm vertrekt en de 1800 trekt 4 KA dan heb je niks meer voor de rest
Die "V" locs zijn toch diesel, zoals de V100, de V200 en zo?quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Goddomme is t klaar nou met die V357 loc?
Uit Modelleisenbahner 8/2008quote:Flexibel
Die SBB haben die Fußball-Europameisterschaft gut bewältigt. Die im Ruf der Behäbigkeit stehenden Schweizer haben dabei sogar ausgesprochene Einscheidingsfreude zugunsten der Sicherheit niederländischer Fußballfans gezeigt: Um sie nicht zu gefährden, wechselten die "Bähnler" sogar ihre Warnwestefarbe von Orange auf Gelb, da es zu riskanten Verwechslungen gekommen war: Auf einem Bahnhof hielten die Oranjes einen Eisenbahner mit Warnweste für einen der ihren un folgten ihm lemminggleich über die Gleise!"
Argh, hoe lang kan het laden van twee foto's duren!?quote:
Je zou toch denken dat je arm bij zulke snelheden er gewoon af wordt gerukt, of in ieder geval zwaar bloedt. Maar nee hij smeert 'mquote:De machinist van een intercity naar Maastricht meldde om 22.10 uur bij Echt een
klap te hebben gevoeld. Het treinverkeer werd stilgelegd. Twintig minuten later
werd bekend dat het om een dronken man ging, die de trein met zijn arm had
geraakt en vervolgens het hazenpad had gekozen. De politie zat op dat moment al
achter hem aan. Na 25 minuten werd het treinverkeer hervat.Twee stoptreinen
werden tussen Maastricht en Randwyck opgeheven.
Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Check.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Tuurlijk:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:55 schreef petre86 het volgende:
Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?
ja komt zeker goed. om nog maar over de positie (zichtbaar te veel naar onderen) en het middel een walkmanphone met 2mpquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
ooh dan! op die site wordt je helemaal bang gemaakt met hoe die foto moet zijn. ik dus speciaal nog ff een anti-ruis filtertje overheen gegooid in Photoshop. maar dan moet t lukken
De Finse Pendolinoquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:
[ afbeelding ]
We hebben er zin in!!
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 isquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:41 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De Finse Pendolino
(Is wel van Italiaanse makelijk, waarvan boze tongen zeggen dat ze niet zo goed werken in de Finse winter)
quote:'t is misschien niet het goede topic & we komen er nog wel op terug, maar voor de agendaplaning van de fotografen meld ik maar vast dat in het weekend van week 38 (20 en 21 september) de doorgaande dienst op de Valleilijn gereden zal worden met (losse) VIRM-en. Beter gezegd: in het kader van een buitendienststelling tussen Ede en Driebergen rijdt NS een treindienst Arnhem - Ede - Amersfoort bij wijze van omleidingsroute, die op de Valleilijn de dienst van Cxx rijdt. De machinisten van CXX dienen dan als pilot.
nice, bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Jammer dat de CNL en ICE via 's Hertogenbosch gaan dat weekend..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Hoiquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Groeten vanuit het enige Finse station dat alleen maar te bereiken is door terug te steken via Rusland
[ afbeelding ]
Als het goed is: deze maand.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 is.
Ik hoorde dat de nieuwe VIRM (IV) gaat rijden in de 3700, eindelijk is wat nieuw materieel. Weet iemand al wanneer die in dienst gaat
Klinkt goed allemaal, veel plezier!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik zeg, er komt nog veel meer, als ik later thuis ben en zo![]()
Nu slapen, morgen een eenvoudige etappe van 359 km van Lappeenranta via Kouvola naar Kuopio
Volgens mij is dit de andere kant van het station?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:54 schreef ghizzer het volgende:
@Zug. is die foto van Deventer niet al gedateerd, aangezien de 1600 op de achterste rails rijdt? die is volgens mij met de komst van het 3de perron tegenwoordig niet meer in gebruik?
Järvenpääquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Koud, graadje of 12-15. En het waait veel. Maar verder alles in orde
De S-Bahn van Helsinki rijdt gelukkig nog met oude zooi
[ afbeelding ]
Meer later
Tofquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Volgende week woensdag maar weer even een treinreisje doen
Amsterdam Zuid - Frankfurt Hbf Main - Nürnberg Hbf - Volgende dag! - München Hbf - Salzburg Hbf.
Gaat weer een mooi reisje worden.
15.30 euro kom ik uit: dagretour varsseveld - apeldoorn via Deventer. ( Al kun je op de automaat ook een rondreis kopen voor varsseveld-deventer-apeldoorn-varsseveld, maar dat staat niet op de NS-site en kan alleen op de nieuwe automaten)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:39 schreef ghizzer het volgende:
ik ga zondag van varsseveld naar deventer, dan van deventer naar apeldoorn, vervolgens van apeldoorn naar varsseveld. ik heb een 40%kortingskaart. nu ben ik benieuwd welke ticket(s) voor mij het goedkoopste is.
iemand enig idee?
Kuopio inmiddelsquote:
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:24 schreef ghizzer het volgende:
ah ok thanx! kun je zo'n kaartje ook kopen bij een 'niet-aanraakscherm-automaat'? want in varsseveld lopen we een beetje achter.
hmm minder, dan maar 1,60 euro meer betalen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Hoi Flesquote:
Ah tof! Ja ik was paar weken geleden via Leipzig naar Dessau Hbf, en nu maar eens een stukje zuidelijker naar een ander festival.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:38 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Tof.. ik ging vorig jaar paar keer naar Berlijn, maar ik genoot elke keer weer van de treinen in duitsland. Echt hele fijne treinen die ICE's.
Het blijft een geweldige uitvinding: een week van tevoren een kaartje kopen en op het reismoment afstempelen en in de trein stappen. Kun je echt werken aan het kaizen-principe.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Deventerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Na regen komt zonneschijn..... en fotowolkjes
[ afbeelding ]
Met ingang van deze week rijdt ACTS de afvaltreinen van Apeldoorn VAM naar Wijster. Het vervoer is jarenlang in handen geweest van Railion, maar het moederbedrijf is flink aan het reorganiseren zodat alles wat ook maar een beetje marginaal vervoer is, weg moet. ACTS zag er blijkbaar wel brood in, al is het de vraag of je als vervoerder blij moet zijn met het feit dat je lok van 2u 's nachts tot pakweg 5u 's middags staat te niksen.
ACTS 7105 is na kopmaken te Deventer nu op weg naar Zwolle om aldaar nogmaals kop te maken. Trein 60292 nog op het enkelsporige traject hier ter hoogte van Olst.
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broekquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!
Setpoint, sorry.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broek
Geeft niet, hahahaquote:
Ik was ook in Utrecht, ook met de trein.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
oohh!
ik was gisteren wel met de trein van Doetinchem naar Utrecht en terug gegaan, dus dat telt wel
Vanaf september kom ik ook elke dag in Utrecht, alleen moet ik er dan even overstappen. Kunnen we naar elkaar zwaaienquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik was ook in Utrecht, ook met de trein.
Maar dat is niet eerlijk, want ik ga elke dag naar Utrecht met de trein.
mooie fotoquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Shunter 203 101 is met 2 Syntus-Lintjes (de 25 en de 37) als trein 87392 onderweg vanuit de Rotterdamse Hillegersberg werkplaats naar Hengelo en passeert hier vlak voor een flinke regen, hagel en onweersbui het station van Deventer.
Zo'n kenner ben ik nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
DIT vind ik echt supervette treinen.vijfbaks dieselstellen zijn dat toch?
Volgens seat61.com kan je wel Vilnius - Riga doen, maar met allemaal lastige omwegen. Het spoornetwerk in Estland ligt al helemaal op z'n gat. Volgens een artikel in the Baltic Times komt daar wel verandering in mbv de EU.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:31 schreef bork het volgende:
MCH: Groot gelijk met die trein hoor, zou ik (nu) ook doen. Helaas lukt treinen van zuid naar noord dus van Vilnius naar Tallinn nog niet zo best of is dat ook weer historie??![]()
Fles: duivelse bordjesjager!Hier regent het ook met bakken dus je hoeft (nog)niet terug te komen
.
Het enige wat vaststaat zijn de tijden voor de Eurostar. Dat van de Thalys wist ik. Maar ik kan dus gewoon langer in Brussel blijven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Als het een los ticket betreft van Brussel - Elk station in NL, en je dat kaartje niet op 1 specifieke trein hebt geboekt (zoals bv een bepaalde Thalys-trein die om 8:52 of 9:52 vertrekt uit Brussel), dan kan je gewoon zelf bepalen wanneer en hoelaat je weg wilt. Je kan dan zelfs met de binnenlandse treinen via Antwerpen en Roosendaal terug naar NL, mocht je dat willen. Bedenk wel dat, mocht je een standaard ticket hebben, zonder trein geboekt te hebben, dan mag je de Thalys dus niet in
Dat denk ik ook. Volgens mij zijn de overstaptijden van de Beneluxtrein op de Eurostar suïcidaal kort.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Het enige wat vaststaat zijn de tijden voor de Eurostar. Dat van de Thalys wist ik. Maar ik kan dus gewoon langer in Brussel blijven.
Van vrijdag 8 tot en met zondag 31 augustus, aldus de hier voor mij liggende Blokker-folder.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tot wanneer de kaarten te koop zijn weet ik niet, maar misschien kan iemand mij meer vertellen.
Oke, zal ik doenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper, ben jij die Sander op somda? Vraagje, kan je voortaan de tijden bij je cargospots zetten, dan is het beetje te zien of een trein op tijd was :-)
En ik vandaag, op men werk mij al afvragen:"Waarom staat er een internationale trein in zwolle op het station" hij stopte ongeveer een minuut of 6/7. Maar dat was dus vanwege werkzaamheden op het spoor. Ik brak men hersens dr al over hahaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:38 schreef Zug-Chef het volgende:
De trein stopt volgens drgl zo'n 3 minutent in Zwolle, maar is zover ik weet niet voor reizigers. Komende week maar eens een ritje doen hiermee :-)
Heb je ook foto? En reed ie in de zon of was t zon-uit met fotowolk ?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:15 schreef Wadloper het volgende:
@Zug: De 60249 reed in Vdm met -5, bij Zb reed ie weer normaal. Ik kon hem 2x fotograferen, 1x te Vdm en 1x te Zb
5814 V 7103 A
Zon was beide keren helaas net weg, maar ik heb wel wat meer gerichter gekeken qua instellingen. Ben daar op het moment wat meer mee aan het oefenen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heb je ook foto? En reed ie in de zon of was t zon-uit met fotowolk ?
Fotot lijkt beetje scheef nog, jammer ook (maar daar kan je zelf natuurlijk niets aan doen) dat het containerdeel erg leeg is. Krijg ook het gevoel dat je de foto verkeerd bewerkt/opgeslagen hebt, aangezien ik veel blokjes zie op de voorkant van de lok. Wat voor prog gebruik je voor het bewerken/verkleinen? Verder zoals ik hierboven al zei, kijk eens naar de webspace, dat scheelt soms ook nog een boel aan kwaliteit, de ene verneukt je foto enorm, terwijl de andere plek wel goed met je foto omspringt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe vond je trouwens die foto die ik eerder in dit topic gezet heb, met die vuiltrein?
Cool, dat werkt veel sneller :-) Heb je toegevoegd als contactquote:Op zondag 10 augustus 2008 16:39 schreef Wadloper het volgende:
http://www.flickr.com/photos/21165562@N03/2749126967/
Hier staan ze allebei op
Dat is nou niet een station in Warschau waar je snel zal komen, ben er zelf nooit uit geweest, weet wel dat de trein daar vanaf het westen weer voor het eerst naar boven komt om even later de Wisla over te stekenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:06 schreef Eix het volgende:
Fles, heb jij al het bordje van Warszawa Powisle?
Je bent er geweest, en er is geen bordje? Dan weet ik wel genoegquote:Op maandag 11 augustus 2008 08:21 schreef Erasmo het volgende:
Station Stroe, ook voor het eerst in mijn leven dat daar een trein stopt.
Als er nog een bordje stond zou ik die posten ipv. deze zin
Klopt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:46 schreef bork het volgende:
[..]
Dat is nou niet een station in Warschau waar je snel zal komen, ben er zelf nooit uit geweest, weet wel dat de trein daar vanaf het westen weer voor het eerst naar boven komt om even later de Wisla over te steken
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Warszawa+Powisle+map&ie=UTF8&ll=52.233336,21.026389&spn=0.00248,0.004807&t=h&z=18
blauwe ballonnetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |