abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60504911
Ik ga ook treinen vandaag... fiets mee en op vakantie voor twee week... Ik meende trouwens dat er een verbinding Eindhoven - Schagen altijd was... sinds wanneer is die verdwenen? Nu heb ik een ruk overstap van max 3 min :s
pi_60505159
Die is alleen in de spits doordeweeks, daarbuiten rijdt ie tot Alkmaar. Fijne vakantie !
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:56:47 #153
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60506523
Vanmiddag een stuk treinen in de UK
pi_60507867
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270

Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
3KV? Umax voor NL materieel is toch 1800V? Doe dan gewoon 25kV AC op de buitenste sporen
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:09:07 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60509402
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:25 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

3KV? Umax voor NL materieel is toch 1800V? Doe dan gewoon 25kV AC op de buitenste sporen
Met 3 KV zit Nederland op een gelijk niveau als België, wat e.e.a. aan mogelijkheden schept natuurlijk.

Dan de seinsystemen nog gelijkmaken, maar dat mag dan weer niet van de EU, die wil dat overal ETCS wordt ingevoerd, hetgeen wel begrijpelijk is, maar toch verdomde lastig
  Redactie Sport zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:11:26 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60509448
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met 3 KV zit Nederland op een gelijk niveau als België, wat e.e.a. aan mogelijkheden schept natuurlijk.
Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:45:46 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_60510057
* Guppyfriend is ook weer terug uit Leerdam
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:51:27 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60510174
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....
Dan moeten de treinen aangepast worden, lijkt me
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:31:49 #159
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60511918
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:56:18 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60514469
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Holy shit! Waar haal je die 8333,3 Ampère vandaan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:21:36 #161
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60518331
Zijn de treinen in België nou echt zoveel sneller dan in Nederland, door die 3000V? Ik kan het me haast niet voorstellen. Ze rijden daar ook nergens sneller dan 160 onder die 3000V, willen de Belgen dat het sneller gaat dan zetten ze ook 25kV op de bovenleiding.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 23:37:31 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60518580
Van Wikipedia:
quote:
Tegenwoordig is in België de bovenleidingspanning verhoogd van 3000 naar 3300 V.
pi_60518724
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270

Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Wrm naar 3 kv onder 1.5 kv kunnen ze ook gewoon makkelijk 200 km/h rijden en als ze het aanpassen, moeten ze het meteen goed doen en de bovenleiding 25 kv maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 03-08-2008 00:49:41 ]
............................
pi_60519231
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:26:36 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_60520052
Vraagstuk:

Stel ik heb een loc die 357 Km/ U gaat. Ik wil dat graag laten zien . Op wat voor manier zal ik het op de lok plaatsen ?
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:47:19 #166
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60520249
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).
  zondag 3 augustus 2008 @ 02:00:19 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60520361
Heeft er iemand al foto's van een Traxx voor een lolly?
pi_60523732
Jahoor, zie oa hier en hier en hier
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:53:43 #169
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60524725
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagstuk:

Stel ik heb een loc die 357 Km/ U gaat. Ik wil dat graag laten zien . Op wat voor manier zal ik het op de lok plaatsen ?
pi_60525239
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel erg . Bijvoorbeeld de lijn Zwolle - Emmen zitten veel plekken in waar het voltage het minimale level van 1200V haalt terwijl bijvoorbeeld de aansluiting Barneveld (Kippenlijn) de spanning wel 1800V is . Gemiddeld genomen mag je blij zijn als er daadwerkelijk 1500V op staat.
pi_60525789
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270

Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijn
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:18:11 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60527280
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel erg . Bijvoorbeeld de lijn Zwolle - Emmen zitten veel plekken in waar het voltage het minimale level van 1200V haalt terwijl bijvoorbeeld de aansluiting Barneveld (Kippenlijn) de spanning wel 1800V is . Gemiddeld genomen mag je blij zijn als er daadwerkelijk 1500V op staat.
Het is nogal logisch dat er bij de aansluiting van de Kippenlijn wel 1800V op staat, daar zit je precies voor de deur van een onderstation. Tussen Barneveld en Lunteren zal het anders zijn... En ook Zwolle - Emmen is zo'n fijn enkelsporig baanvak. Overigens functioneert de trein best nog onder de 1200V, ik geloof dat ie pas bij 900V uitschakelt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:29:47 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60533629
Goddomme is t klaar nou met die V357 loc?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:54:49 #174
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60535849
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?
[..]

Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).
Lijnvoeding
er namelijk meerdere treinen op 1 sectie en als ze alle maal trekken is 12.5 MW zo weg
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:55:48 #175
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60535877
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:53 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijn
Werkt EG niet mee, en als EG er mee werkt hebben we geen ECTS meer nodig
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:58:05 #176
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60535936
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DC
Maar meestal heb je wel meer treinen in een sectie dus daarom is de max stroom zo hoog, want stel je voor de er een NS 1800 + ICRm vertrekt en de 1800 trekt 4 KA dan heb je niks meer voor de rest
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:25:53 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_60536724
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:

[ afbeelding ]

We hebben er zin in!!
d.w.z. zaterdagochtend vertrokken en nu was het 20,30, dus Fles je bent er of moet je nog verder

Ben alvast maar bezig met winter vakantie (voor de kerst weg ofzo), zag dat er wat treintjes op Palma de Majorca rondtuffen

o, ja dus terug enzo, geen treintjes gefotografeerd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 4 augustus 2008 @ 08:36:57 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60542955
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:58 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DC
Maar meestal heb je wel meer treinen in een sectie dus daarom is de max stroom zo hoog, want stel je voor de er een NS 1800 + ICRm vertrekt en de 1800 trekt 4 KA dan heb je niks meer voor de rest
Sorry, maar je hebt er echt de ballen verstand van.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 augustus 2008 @ 11:49:11 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60546008
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Goddomme is t klaar nou met die V357 loc?
Die "V" locs zijn toch diesel, zoals de V100, de V200 en zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:10:03 #180
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_60546437

  maandag 4 augustus 2008 @ 12:20:27 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60546611
quote:
Flexibel

Die SBB haben die Fußball-Europameisterschaft gut bewältigt. Die im Ruf der Behäbigkeit stehenden Schweizer haben dabei sogar ausgesprochene Einscheidingsfreude zugunsten der Sicherheit niederländischer Fußballfans gezeigt: Um sie nicht zu gefährden, wechselten die "Bähnler" sogar ihre Warnwestefarbe von Orange auf Gelb, da es zu riskanten Verwechslungen gekommen war: Auf einem Bahnhof hielten die Oranjes einen Eisenbahner mit Warnweste für einen der ihren un folgten ihm lemminggleich über die Gleise!"
Uit Modelleisenbahner 8/2008
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:21:27 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60546629
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:10 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Argh, hoe lang kan het laden van twee foto's duren!?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60547472
Een zeer ruime 3 MB per stuk hè. Wel mooie pittoreske foto´s tho.
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:02:27 #184
4921 blup
Shoarma Sin Farma
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:11:57 #185
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_60569597
vanmorgen 8.47, met slaapkop op Utrecht Overvecht, vanuit richting Amersfoort komt 4240 langzaam aankakken, nice Olympisch treinstel zo een paar dagen van de OS. Komt er vanaf CS een ander Olympisch treinstel aankachelen (nummer niet gezien), affijn zo ben je weer wakker, in Amersfoort wilde de Valleilijn van 9.16 overigens niet rijden .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:51:24 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_60570340
als je via 'mijn ns' je kortingskaart besteld, hoe lang duurt het dan voor de pasfotogegevens ontvangen zijn? ongeveer? er staat bij mij bij status nog steeds 'Wacht op pasfotogegevens'.

niet dat ik m meteen nodig hebt hoor, ik had de ingangsdatum op 1 sept. gezet. maar ik was ff nieuwsgierig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:36:45 #187
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60571380
Kan enkele dagen duren Gewoon voor de zekerheid nog een mailtje achteraan sturen wat de status is.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:02:08 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_60572028
Ik wacht nog wel even af dan. Ik heb m zaterdag geupload, dus ik zal geduldig doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60579460
quote:
De machinist van een intercity naar Maastricht meldde om 22.10 uur bij Echt een
klap te hebben gevoeld. Het treinverkeer werd stilgelegd. Twintig minuten later
werd bekend dat het om een dronken man ging, die de trein met zijn arm had
geraakt en vervolgens het hazenpad had gekozen. De politie zat op dat moment al
achter hem aan. Na 25 minuten werd het treinverkeer hervat.Twee stoptreinen
werden tussen Maastricht en Randwyck opgeheven.
Je zou toch denken dat je arm bij zulke snelheden er gewoon af wordt gerukt, of in ieder geval zwaar bloedt. Maar nee hij smeert 'm .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:50:28 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60587329
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60589042
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?
dag
pi_60589635
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Check.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 augustus 2008 @ 00:22:46 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_60589800
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 23:55 schreef petre86 het volgende:

Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?
Tuurlijk:

Fccpps: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fccpps


Lwsks: Leeuwarden Schenkenschans, een emplacementje ten westen van station Leeuwarden en gelegen is ter hoogte van het industrieterrein Schenkenschans

Structon G1206:
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_60589937
tnx!
dag
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 16:28:00 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_60603364
ah, net ff gecheckt hoe het met de status van m'n kortingskaart staat, en hij is nu 'in behandeling'. zal de foto ook wel goed aangekomen zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60603482
ik had mijn kortingskaart zelfs met paint bijgewerkt. dit ivm de achtergrond die egaal moest zijn. het zag er niet uit, maar deze werd gewoon geaccepteerd.
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 16:35:16 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_60603508
ooh dan! op die site wordt je helemaal bang gemaakt met hoe die foto moet zijn. ik dus speciaal nog ff een anti-ruis filtertje overheen gegooid in Photoshop. maar dan moet t lukken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60603562
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
ooh dan! op die site wordt je helemaal bang gemaakt met hoe die foto moet zijn. ik dus speciaal nog ff een anti-ruis filtertje overheen gegooid in Photoshop. maar dan moet t lukken
ja komt zeker goed. om nog maar over de positie (zichtbaar te veel naar onderen) en het middel een walkmanphone met 2mp te zwijgen.. ik kneep 'm ook, maar ik lachtte m'n ballen uit de broek toen ik - heel snel overigens - de kortingskaart ontving.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:41:40 #199
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_60603646
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:

[ afbeelding ]

We hebben er zin in!!
De Finse Pendolino

(Is wel van Italiaanse makelijk, waarvan boze tongen zeggen dat ze niet zo goed werken in de Finse winter )
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_60604502
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:41 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

De Finse Pendolino

(Is wel van Italiaanse makelijk, waarvan boze tongen zeggen dat ze niet zo goed werken in de Finse winter )
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 is .
Ik hoorde dat de nieuwe VIRM (IV) gaat rijden in de 3700, eindelijk is wat nieuw materieel . Weet iemand al wanneer die in dienst gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')