3KV? Umax voor NL materieel is toch 1800V? Doe dan gewoon 25kV AC op de buitenste sporenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Met 3 KV zit Nederland op een gelijk niveau als België, wat e.e.a. aan mogelijkheden schept natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:25 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
3KV? Umax voor NL materieel is toch 1800V? Doe dan gewoon 25kV AC op de buitenste sporen
Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met 3 KV zit Nederland op een gelijk niveau als België, wat e.e.a. aan mogelijkheden schept natuurlijk.
Dan moeten de treinen aangepast worden, lijkt mequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....
mooie is dat er meer vermogen op kan staan danquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als er 3kV op komt te staan heb je straks geroosterde treinen....
Holy shit! Waar haal je die 8333,3 Ampère vandaan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
quote:Tegenwoordig is in België de bovenleidingspanning verhoogd van 3000 naar 3300 V.
Wrm naar 3 kvquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagstuk:
Stel ik heb een loc die 357 Km/ U gaat. Ik wil dat graag laten zien . Op wat voor manier zal ik het op de lok plaatsen ?
Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel ergquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Het is nogal logisch dat er bij de aansluiting van de Kippenlijn wel 1800V op staat, daar zit je precies voor de deur van een onderstation. Tussen Barneveld en Lunteren zal het anders zijn... En ook Zwolle - Emmen is zo'n fijn enkelsporig baanvak. Overigens functioneert de trein best nog onder de 1200V, ik geloof dat ie pas bij 900V uitschakelt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel erg. Bijvoorbeeld de lijn Zwolle - Emmen zitten veel plekken in waar het voltage het minimale level van 1200V haalt terwijl bijvoorbeeld de aansluiting Barneveld (Kippenlijn) de spanning wel 1800V is
. Gemiddeld genomen mag je blij zijn als er daadwerkelijk 1500V op staat.
Lijnvoedingquote:Op zondag 3 augustus 2008 01:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?
[..]
Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).
Werkt EG niet mee, en als EG er mee werkt hebben we geen ECTS meer nodigquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:53 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijn
Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DCquote:Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
d.w.z. zaterdagochtend vertrokken en nu was het 20,30, dus Fles je bent erquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:
[ afbeelding ]
We hebben er zin in!!
Sorry, maar je hebt er echt de ballen verstand van.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DC
Maar meestal heb je wel meer treinen in een sectie dus daarom is de max stroom zo hoog, want stel je voor de er een NS 1800 + ICRm vertrekt en de 1800 trekt 4 KA dan heb je niks meer voor de rest
Die "V" locs zijn toch diesel, zoals de V100, de V200 en zo?quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Goddomme is t klaar nou met die V357 loc?
Uit Modelleisenbahner 8/2008quote:Flexibel
Die SBB haben die Fußball-Europameisterschaft gut bewältigt. Die im Ruf der Behäbigkeit stehenden Schweizer haben dabei sogar ausgesprochene Einscheidingsfreude zugunsten der Sicherheit niederländischer Fußballfans gezeigt: Um sie nicht zu gefährden, wechselten die "Bähnler" sogar ihre Warnwestefarbe von Orange auf Gelb, da es zu riskanten Verwechslungen gekommen war: Auf einem Bahnhof hielten die Oranjes einen Eisenbahner mit Warnweste für einen der ihren un folgten ihm lemminggleich über die Gleise!"
Argh, hoe lang kan het laden van twee foto's duren!?quote:
Je zou toch denken dat je arm bij zulke snelheden er gewoon af wordt gerukt, of in ieder geval zwaar bloedt. Maar nee hij smeert 'mquote:De machinist van een intercity naar Maastricht meldde om 22.10 uur bij Echt een
klap te hebben gevoeld. Het treinverkeer werd stilgelegd. Twintig minuten later
werd bekend dat het om een dronken man ging, die de trein met zijn arm had
geraakt en vervolgens het hazenpad had gekozen. De politie zat op dat moment al
achter hem aan. Na 25 minuten werd het treinverkeer hervat.Twee stoptreinen
werden tussen Maastricht en Randwyck opgeheven.
Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Check.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Tuurlijk:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:55 schreef petre86 het volgende:
Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?
ja komt zeker goed. om nog maar over de positie (zichtbaar te veel naar onderen) en het middel een walkmanphone met 2mpquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
ooh dan! op die site wordt je helemaal bang gemaakt met hoe die foto moet zijn. ik dus speciaal nog ff een anti-ruis filtertje overheen gegooid in Photoshop. maar dan moet t lukken
De Finse Pendolinoquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:
[ afbeelding ]
We hebben er zin in!!
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 isquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:41 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De Finse Pendolino
(Is wel van Italiaanse makelijk, waarvan boze tongen zeggen dat ze niet zo goed werken in de Finse winter)
quote:'t is misschien niet het goede topic & we komen er nog wel op terug, maar voor de agendaplaning van de fotografen meld ik maar vast dat in het weekend van week 38 (20 en 21 september) de doorgaande dienst op de Valleilijn gereden zal worden met (losse) VIRM-en. Beter gezegd: in het kader van een buitendienststelling tussen Ede en Driebergen rijdt NS een treindienst Arnhem - Ede - Amersfoort bij wijze van omleidingsroute, die op de Valleilijn de dienst van Cxx rijdt. De machinisten van CXX dienen dan als pilot.
nice, bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Jammer dat de CNL en ICE via 's Hertogenbosch gaan dat weekend..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Hoiquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Groeten vanuit het enige Finse station dat alleen maar te bereiken is door terug te steken via Rusland
[ afbeelding ]
Als het goed is: deze maand.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 is.
Ik hoorde dat de nieuwe VIRM (IV) gaat rijden in de 3700, eindelijk is wat nieuw materieel. Weet iemand al wanneer die in dienst gaat
Klinkt goed allemaal, veel plezier!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik zeg, er komt nog veel meer, als ik later thuis ben en zo![]()
Nu slapen, morgen een eenvoudige etappe van 359 km van Lappeenranta via Kouvola naar Kuopio
Volgens mij is dit de andere kant van het station?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:54 schreef ghizzer het volgende:
@Zug. is die foto van Deventer niet al gedateerd, aangezien de 1600 op de achterste rails rijdt? die is volgens mij met de komst van het 3de perron tegenwoordig niet meer in gebruik?
Järvenpääquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Koud, graadje of 12-15. En het waait veel. Maar verder alles in orde
De S-Bahn van Helsinki rijdt gelukkig nog met oude zooi
[ afbeelding ]
Meer later
Tofquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Volgende week woensdag maar weer even een treinreisje doen
Amsterdam Zuid - Frankfurt Hbf Main - Nürnberg Hbf - Volgende dag! - München Hbf - Salzburg Hbf.
Gaat weer een mooi reisje worden.
15.30 euro kom ik uit: dagretour varsseveld - apeldoorn via Deventer. ( Al kun je op de automaat ook een rondreis kopen voor varsseveld-deventer-apeldoorn-varsseveld, maar dat staat niet op de NS-site en kan alleen op de nieuwe automaten)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:39 schreef ghizzer het volgende:
ik ga zondag van varsseveld naar deventer, dan van deventer naar apeldoorn, vervolgens van apeldoorn naar varsseveld. ik heb een 40%kortingskaart. nu ben ik benieuwd welke ticket(s) voor mij het goedkoopste is.
iemand enig idee?
Kuopio inmiddelsquote:
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:24 schreef ghizzer het volgende:
ah ok thanx! kun je zo'n kaartje ook kopen bij een 'niet-aanraakscherm-automaat'? want in varsseveld lopen we een beetje achter.
hmm minder, dan maar 1,60 euro meer betalen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Hoi Flesquote:
Ah tof! Ja ik was paar weken geleden via Leipzig naar Dessau Hbf, en nu maar eens een stukje zuidelijker naar een ander festival.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:38 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Tof.. ik ging vorig jaar paar keer naar Berlijn, maar ik genoot elke keer weer van de treinen in duitsland. Echt hele fijne treinen die ICE's.
Het blijft een geweldige uitvinding: een week van tevoren een kaartje kopen en op het reismoment afstempelen en in de trein stappen. Kun je echt werken aan het kaizen-principe.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Deventerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Na regen komt zonneschijn..... en fotowolkjes
[ afbeelding ]
Met ingang van deze week rijdt ACTS de afvaltreinen van Apeldoorn VAM naar Wijster. Het vervoer is jarenlang in handen geweest van Railion, maar het moederbedrijf is flink aan het reorganiseren zodat alles wat ook maar een beetje marginaal vervoer is, weg moet. ACTS zag er blijkbaar wel brood in, al is het de vraag of je als vervoerder blij moet zijn met het feit dat je lok van 2u 's nachts tot pakweg 5u 's middags staat te niksen.
ACTS 7105 is na kopmaken te Deventer nu op weg naar Zwolle om aldaar nogmaals kop te maken. Trein 60292 nog op het enkelsporige traject hier ter hoogte van Olst.
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broekquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!
Setpoint, sorry.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broek
Geeft niet, hahahaquote:
Ik was ook in Utrecht, ook met de trein.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
oohh!
ik was gisteren wel met de trein van Doetinchem naar Utrecht en terug gegaan, dus dat telt wel
Vanaf september kom ik ook elke dag in Utrecht, alleen moet ik er dan even overstappen. Kunnen we naar elkaar zwaaienquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik was ook in Utrecht, ook met de trein.
Maar dat is niet eerlijk, want ik ga elke dag naar Utrecht met de trein.
mooie fotoquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Shunter 203 101 is met 2 Syntus-Lintjes (de 25 en de 37) als trein 87392 onderweg vanuit de Rotterdamse Hillegersberg werkplaats naar Hengelo en passeert hier vlak voor een flinke regen, hagel en onweersbui het station van Deventer.
Zo'n kenner ben ik nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
DIT vind ik echt supervette treinen.vijfbaks dieselstellen zijn dat toch?
Volgens seat61.com kan je wel Vilnius - Riga doen, maar met allemaal lastige omwegen. Het spoornetwerk in Estland ligt al helemaal op z'n gat. Volgens een artikel in the Baltic Times komt daar wel verandering in mbv de EU.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:31 schreef bork het volgende:
MCH: Groot gelijk met die trein hoor, zou ik (nu) ook doen. Helaas lukt treinen van zuid naar noord dus van Vilnius naar Tallinn nog niet zo best of is dat ook weer historie??![]()
Fles: duivelse bordjesjager!Hier regent het ook met bakken dus je hoeft (nog)niet terug te komen
.
Het enige wat vaststaat zijn de tijden voor de Eurostar. Dat van de Thalys wist ik. Maar ik kan dus gewoon langer in Brussel blijven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Als het een los ticket betreft van Brussel - Elk station in NL, en je dat kaartje niet op 1 specifieke trein hebt geboekt (zoals bv een bepaalde Thalys-trein die om 8:52 of 9:52 vertrekt uit Brussel), dan kan je gewoon zelf bepalen wanneer en hoelaat je weg wilt. Je kan dan zelfs met de binnenlandse treinen via Antwerpen en Roosendaal terug naar NL, mocht je dat willen. Bedenk wel dat, mocht je een standaard ticket hebben, zonder trein geboekt te hebben, dan mag je de Thalys dus niet in
Dat denk ik ook. Volgens mij zijn de overstaptijden van de Beneluxtrein op de Eurostar suïcidaal kort.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Het enige wat vaststaat zijn de tijden voor de Eurostar. Dat van de Thalys wist ik. Maar ik kan dus gewoon langer in Brussel blijven.
Van vrijdag 8 tot en met zondag 31 augustus, aldus de hier voor mij liggende Blokker-folder.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tot wanneer de kaarten te koop zijn weet ik niet, maar misschien kan iemand mij meer vertellen.
Oke, zal ik doenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg Wadloper, ben jij die Sander op somda? Vraagje, kan je voortaan de tijden bij je cargospots zetten, dan is het beetje te zien of een trein op tijd was :-)
En ik vandaag, op men werk mij al afvragen:"Waarom staat er een internationale trein in zwolle op het station" hij stopte ongeveer een minuut of 6/7. Maar dat was dus vanwege werkzaamheden op het spoor. Ik brak men hersens dr al over hahaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:38 schreef Zug-Chef het volgende:
De trein stopt volgens drgl zo'n 3 minutent in Zwolle, maar is zover ik weet niet voor reizigers. Komende week maar eens een ritje doen hiermee :-)
Heb je ook foto? En reed ie in de zon of was t zon-uit met fotowolk ?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:15 schreef Wadloper het volgende:
@Zug: De 60249 reed in Vdm met -5, bij Zb reed ie weer normaal. Ik kon hem 2x fotograferen, 1x te Vdm en 1x te Zb
5814 V 7103 A
Zon was beide keren helaas net weg, maar ik heb wel wat meer gerichter gekeken qua instellingen. Ben daar op het moment wat meer mee aan het oefenen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heb je ook foto? En reed ie in de zon of was t zon-uit met fotowolk ?
Fotot lijkt beetje scheef nog, jammer ook (maar daar kan je zelf natuurlijk niets aan doen) dat het containerdeel erg leeg is. Krijg ook het gevoel dat je de foto verkeerd bewerkt/opgeslagen hebt, aangezien ik veel blokjes zie op de voorkant van de lok. Wat voor prog gebruik je voor het bewerken/verkleinen? Verder zoals ik hierboven al zei, kijk eens naar de webspace, dat scheelt soms ook nog een boel aan kwaliteit, de ene verneukt je foto enorm, terwijl de andere plek wel goed met je foto omspringt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hoe vond je trouwens die foto die ik eerder in dit topic gezet heb, met die vuiltrein?
Cool, dat werkt veel sneller :-) Heb je toegevoegd als contactquote:Op zondag 10 augustus 2008 16:39 schreef Wadloper het volgende:
http://www.flickr.com/photos/21165562@N03/2749126967/
Hier staan ze allebei op
Dat is nou niet een station in Warschau waar je snel zal komen, ben er zelf nooit uit geweest, weet wel dat de trein daar vanaf het westen weer voor het eerst naar boven komt om even later de Wisla over te stekenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:06 schreef Eix het volgende:
Fles, heb jij al het bordje van Warszawa Powisle?
Je bent er geweest, en er is geen bordje? Dan weet ik wel genoegquote:Op maandag 11 augustus 2008 08:21 schreef Erasmo het volgende:
Station Stroe, ook voor het eerst in mijn leven dat daar een trein stopt.
Als er nog een bordje stond zou ik die posten ipv. deze zin
Klopt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:46 schreef bork het volgende:
[..]
Dat is nou niet een station in Warschau waar je snel zal komen, ben er zelf nooit uit geweest, weet wel dat de trein daar vanaf het westen weer voor het eerst naar boven komt om even later de Wisla over te steken
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Warszawa+Powisle+map&ie=UTF8&ll=52.233336,21.026389&spn=0.00248,0.004807&t=h&z=18
blauwe ballonnetje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |