quote:Tegenwoordig is in België de bovenleidingspanning verhoogd van 3000 naar 3300 V.
Wrm naar 3 kvquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagstuk:
Stel ik heb een loc die 357 Km/ U gaat. Ik wil dat graag laten zien . Op wat voor manier zal ik het op de lok plaatsen ?
Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel ergquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:31 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
mooie is dat er meer vermogen op kan staan dan
dus ipv 1500 * 8333.3 (12.5 MW) kan je dan 3000 * 8333.3 (25 MW)
en de snelheid 160/180/200 is makkelijker te halen
Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270
Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Het is nogal logisch dat er bij de aansluiting van de Kippenlijn wel 1800V op staat, daar zit je precies voor de deur van een onderstation. Tussen Barneveld en Lunteren zal het anders zijn... En ook Zwolle - Emmen is zo'n fijn enkelsporig baanvak. Overigens functioneert de trein best nog onder de 1200V, ik geloof dat ie pas bij 900V uitschakelt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hardstikke leuk, helaas is ons spanningsnet op het spoor nooit atlijd precies 1500V, het schommelt zelf heel erg. Bijvoorbeeld de lijn Zwolle - Emmen zitten veel plekken in waar het voltage het minimale level van 1200V haalt terwijl bijvoorbeeld de aansluiting Barneveld (Kippenlijn) de spanning wel 1800V is
. Gemiddeld genomen mag je blij zijn als er daadwerkelijk 1500V op staat.
Lijnvoedingquote:Op zondag 3 augustus 2008 01:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat het vermogen is van de gemiddelde trein?
[..]
Maal 1800V is dat dus afgerond 7 MW. Oftewel ongeveer het vermogen van drie ICM-viertjes + nog een drietje (zijnde de langst mogelijke combinatie in NL).
Werkt EG niet mee, en als EG er mee werkt hebben we geen ECTS meer nodigquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:53 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Maak er dan meteen 25 kV AC van, als we dan toch bezig zijn
Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DCquote:Op zondag 3 augustus 2008 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
4000 Ampere is een iets meer realistische waarde.
d.w.z. zaterdagochtend vertrokken en nu was het 20,30, dus Fles je bent erquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:
[ afbeelding ]
We hebben er zin in!!
Sorry, maar je hebt er echt de ballen verstand van.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat is idd de mogelijk stroom die 16/17/1800 loc van de NS kan pakken onder 1800 V DC
Maar meestal heb je wel meer treinen in een sectie dus daarom is de max stroom zo hoog, want stel je voor de er een NS 1800 + ICRm vertrekt en de 1800 trekt 4 KA dan heb je niks meer voor de rest
Die "V" locs zijn toch diesel, zoals de V100, de V200 en zo?quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Goddomme is t klaar nou met die V357 loc?
Uit Modelleisenbahner 8/2008quote:Flexibel
Die SBB haben die Fußball-Europameisterschaft gut bewältigt. Die im Ruf der Behäbigkeit stehenden Schweizer haben dabei sogar ausgesprochene Einscheidingsfreude zugunsten der Sicherheit niederländischer Fußballfans gezeigt: Um sie nicht zu gefährden, wechselten die "Bähnler" sogar ihre Warnwestefarbe von Orange auf Gelb, da es zu riskanten Verwechslungen gekommen war: Auf einem Bahnhof hielten die Oranjes einen Eisenbahner mit Warnweste für einen der ihren un folgten ihm lemminggleich über die Gleise!"
Argh, hoe lang kan het laden van twee foto's duren!?quote:
Je zou toch denken dat je arm bij zulke snelheden er gewoon af wordt gerukt, of in ieder geval zwaar bloedt. Maar nee hij smeert 'mquote:De machinist van een intercity naar Maastricht meldde om 22.10 uur bij Echt een
klap te hebben gevoeld. Het treinverkeer werd stilgelegd. Twintig minuten later
werd bekend dat het om een dronken man ging, die de trein met zijn arm had
geraakt en vervolgens het hazenpad had gekozen. De politie zat op dat moment al
achter hem aan. Na 25 minuten werd het treinverkeer hervat.Twee stoptreinen
werden tussen Maastricht en Randwyck opgeheven.
Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Check.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 8 Fccpps die al tijden op Lwsks stonden, zijn vanochtend opgehaald door 2 Structon G1206-locs
Tuurlijk:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:55 schreef petre86 het volgende:
Heeft iemand een woordenboek voor deze SOMDA-taal?
ja komt zeker goed. om nog maar over de positie (zichtbaar te veel naar onderen) en het middel een walkmanphone met 2mpquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
ooh dan! op die site wordt je helemaal bang gemaakt met hoe die foto moet zijn. ik dus speciaal nog ff een anti-ruis filtertje overheen gegooid in Photoshop. maar dan moet t lukken
De Finse Pendolinoquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:
[ afbeelding ]
We hebben er zin in!!
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 isquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:41 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De Finse Pendolino
(Is wel van Italiaanse makelijk, waarvan boze tongen zeggen dat ze niet zo goed werken in de Finse winter)
quote:'t is misschien niet het goede topic & we komen er nog wel op terug, maar voor de agendaplaning van de fotografen meld ik maar vast dat in het weekend van week 38 (20 en 21 september) de doorgaande dienst op de Valleilijn gereden zal worden met (losse) VIRM-en. Beter gezegd: in het kader van een buitendienststelling tussen Ede en Driebergen rijdt NS een treindienst Arnhem - Ede - Amersfoort bij wijze van omleidingsroute, die op de Valleilijn de dienst van Cxx rijdt. De machinisten van CXX dienen dan als pilot.
nice, bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Jammer dat de CNL en ICE via 's Hertogenbosch gaan dat weekend..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Hoiquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Groeten vanuit het enige Finse station dat alleen maar te bereiken is door terug te steken via Rusland
[ afbeelding ]
Als het goed is: deze maand.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 is.
Ik hoorde dat de nieuwe VIRM (IV) gaat rijden in de 3700, eindelijk is wat nieuw materieel. Weet iemand al wanneer die in dienst gaat
Klinkt goed allemaal, veel plezier!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik zeg, er komt nog veel meer, als ik later thuis ben en zo![]()
Nu slapen, morgen een eenvoudige etappe van 359 km van Lappeenranta via Kouvola naar Kuopio
Volgens mij is dit de andere kant van het station?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:54 schreef ghizzer het volgende:
@Zug. is die foto van Deventer niet al gedateerd, aangezien de 1600 op de achterste rails rijdt? die is volgens mij met de komst van het 3de perron tegenwoordig niet meer in gebruik?
Järvenpääquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Koud, graadje of 12-15. En het waait veel. Maar verder alles in orde
De S-Bahn van Helsinki rijdt gelukkig nog met oude zooi
[ afbeelding ]
Meer later
Tofquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Volgende week woensdag maar weer even een treinreisje doen
Amsterdam Zuid - Frankfurt Hbf Main - Nürnberg Hbf - Volgende dag! - München Hbf - Salzburg Hbf.
Gaat weer een mooi reisje worden.
15.30 euro kom ik uit: dagretour varsseveld - apeldoorn via Deventer. ( Al kun je op de automaat ook een rondreis kopen voor varsseveld-deventer-apeldoorn-varsseveld, maar dat staat niet op de NS-site en kan alleen op de nieuwe automaten)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:39 schreef ghizzer het volgende:
ik ga zondag van varsseveld naar deventer, dan van deventer naar apeldoorn, vervolgens van apeldoorn naar varsseveld. ik heb een 40%kortingskaart. nu ben ik benieuwd welke ticket(s) voor mij het goedkoopste is.
iemand enig idee?
Kuopio inmiddelsquote:
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:24 schreef ghizzer het volgende:
ah ok thanx! kun je zo'n kaartje ook kopen bij een 'niet-aanraakscherm-automaat'? want in varsseveld lopen we een beetje achter.
hmm minder, dan maar 1,60 euro meer betalen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Hoi Flesquote:
Ah tof! Ja ik was paar weken geleden via Leipzig naar Dessau Hbf, en nu maar eens een stukje zuidelijker naar een ander festival.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:38 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Tof.. ik ging vorig jaar paar keer naar Berlijn, maar ik genoot elke keer weer van de treinen in duitsland. Echt hele fijne treinen die ICE's.
Het blijft een geweldige uitvinding: een week van tevoren een kaartje kopen en op het reismoment afstempelen en in de trein stappen. Kun je echt werken aan het kaizen-principe.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Deventerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Na regen komt zonneschijn..... en fotowolkjes
[ afbeelding ]
Met ingang van deze week rijdt ACTS de afvaltreinen van Apeldoorn VAM naar Wijster. Het vervoer is jarenlang in handen geweest van Railion, maar het moederbedrijf is flink aan het reorganiseren zodat alles wat ook maar een beetje marginaal vervoer is, weg moet. ACTS zag er blijkbaar wel brood in, al is het de vraag of je als vervoerder blij moet zijn met het feit dat je lok van 2u 's nachts tot pakweg 5u 's middags staat te niksen.
ACTS 7105 is na kopmaken te Deventer nu op weg naar Zwolle om aldaar nogmaals kop te maken. Trein 60292 nog op het enkelsporige traject hier ter hoogte van Olst.
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broekquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!
Setpoint, sorry.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broek
Geeft niet, hahahaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |