quote:'t is misschien niet het goede topic & we komen er nog wel op terug, maar voor de agendaplaning van de fotografen meld ik maar vast dat in het weekend van week 38 (20 en 21 september) de doorgaande dienst op de Valleilijn gereden zal worden met (losse) VIRM-en. Beter gezegd: in het kader van een buitendienststelling tussen Ede en Driebergen rijdt NS een treindienst Arnhem - Ede - Amersfoort bij wijze van omleidingsroute, die op de Valleilijn de dienst van Cxx rijdt. De machinisten van CXX dienen dan als pilot.
nice, bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Jammer dat de CNL en ICE via 's Hertogenbosch gaan dat weekend..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Op 21 september maar even de Valleilijn op, want het boemellijntje zal het betreffende weekend bereden worden door VIRM:
Broek53 op Somda net:
[..]
Hoiquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Groeten vanuit het enige Finse station dat alleen maar te bereiken is door terug te steken via Rusland
[ afbeelding ]
Als het goed is: deze maand.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:19 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ze hebben een italiaanse trein, die van ons komt pas in 2009, als het niet 2011 is.
Ik hoorde dat de nieuwe VIRM (IV) gaat rijden in de 3700, eindelijk is wat nieuw materieel. Weet iemand al wanneer die in dienst gaat
Klinkt goed allemaal, veel plezier!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat ik zeg, er komt nog veel meer, als ik later thuis ben en zo![]()
Nu slapen, morgen een eenvoudige etappe van 359 km van Lappeenranta via Kouvola naar Kuopio
Volgens mij is dit de andere kant van het station?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:54 schreef ghizzer het volgende:
@Zug. is die foto van Deventer niet al gedateerd, aangezien de 1600 op de achterste rails rijdt? die is volgens mij met de komst van het 3de perron tegenwoordig niet meer in gebruik?
Järvenpääquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Koud, graadje of 12-15. En het waait veel. Maar verder alles in orde
De S-Bahn van Helsinki rijdt gelukkig nog met oude zooi
[ afbeelding ]
Meer later
Tofquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Volgende week woensdag maar weer even een treinreisje doen
Amsterdam Zuid - Frankfurt Hbf Main - Nürnberg Hbf - Volgende dag! - München Hbf - Salzburg Hbf.
Gaat weer een mooi reisje worden.
15.30 euro kom ik uit: dagretour varsseveld - apeldoorn via Deventer. ( Al kun je op de automaat ook een rondreis kopen voor varsseveld-deventer-apeldoorn-varsseveld, maar dat staat niet op de NS-site en kan alleen op de nieuwe automaten)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:39 schreef ghizzer het volgende:
ik ga zondag van varsseveld naar deventer, dan van deventer naar apeldoorn, vervolgens van apeldoorn naar varsseveld. ik heb een 40%kortingskaart. nu ben ik benieuwd welke ticket(s) voor mij het goedkoopste is.
iemand enig idee?
Kuopio inmiddelsquote:
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:24 schreef ghizzer het volgende:
ah ok thanx! kun je zo'n kaartje ook kopen bij een 'niet-aanraakscherm-automaat'? want in varsseveld lopen we een beetje achter.
hmm minder, dan maar 1,60 euro meer betalen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Hoi Flesquote:
Ah tof! Ja ik was paar weken geleden via Leipzig naar Dessau Hbf, en nu maar eens een stukje zuidelijker naar een ander festival.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:38 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Tof.. ik ging vorig jaar paar keer naar Berlijn, maar ik genoot elke keer weer van de treinen in duitsland. Echt hele fijne treinen die ICE's.
Het blijft een geweldige uitvinding: een week van tevoren een kaartje kopen en op het reismoment afstempelen en in de trein stappen. Kun je echt werken aan het kaizen-principe.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat kan niet. in Doetinchem lopen wij ook een beetje achter, vandaar. het beste kan je zo'n kaartje kopen met een Syntus-servicepunt, en dan zonder datum.
Deventerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Na regen komt zonneschijn..... en fotowolkjes
[ afbeelding ]
Met ingang van deze week rijdt ACTS de afvaltreinen van Apeldoorn VAM naar Wijster. Het vervoer is jarenlang in handen geweest van Railion, maar het moederbedrijf is flink aan het reorganiseren zodat alles wat ook maar een beetje marginaal vervoer is, weg moet. ACTS zag er blijkbaar wel brood in, al is het de vraag of je als vervoerder blij moet zijn met het feit dat je lok van 2u 's nachts tot pakweg 5u 's middags staat te niksen.
ACTS 7105 is na kopmaken te Deventer nu op weg naar Zwolle om aldaar nogmaals kop te maken. Trein 60292 nog op het enkelsporige traject hier ter hoogte van Olst.
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broekquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb van 't weekend nog wel een spijkerbroek gekocht in Doetinchem, die was daar flink afgeprijsd!
Setpoint, sorry.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
waar was dat?? ik wil ook nog een nieuwe broek
Geeft niet, hahahaquote:
Ik was ook in Utrecht, ook met de trein.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
oohh!
ik was gisteren wel met de trein van Doetinchem naar Utrecht en terug gegaan, dus dat telt wel
Vanaf september kom ik ook elke dag in Utrecht, alleen moet ik er dan even overstappen. Kunnen we naar elkaar zwaaienquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik was ook in Utrecht, ook met de trein.
Maar dat is niet eerlijk, want ik ga elke dag naar Utrecht met de trein.
mooie fotoquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Shunter 203 101 is met 2 Syntus-Lintjes (de 25 en de 37) als trein 87392 onderweg vanuit de Rotterdamse Hillegersberg werkplaats naar Hengelo en passeert hier vlak voor een flinke regen, hagel en onweersbui het station van Deventer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |