Ja, dat bedoelde ik dus ookquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:55 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar dan andersom: boven de 5km/u gaat de deur dicht (niet dat de trein niet verder optrekt dan 5km/u als er een deur open staat).
Godsammequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Is een Taurus lok, Taurussen zijn toegelaten voor max 230 km/h. De 357 km/h die op de lok staat is het wereldrecord, wat die lok in september 2006 heeft behaald.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!
[ afbeelding ]
Als je het niet erg vind, lach ik je samen met een collega toe. Toe hč, je snapt het wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Weet ik, maar ik ben zo'n dierenbeul die alle slakken zout legt.quote:
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:49 schreef ghizzer het volgende:
ik zie niet zo in die treinenshit he. neem me niet kwalijk. ik masturbeer niet bij conducteurskledij.
Das wel een dode allesweter....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we Klazien uut Zalk bellen, die weet alles.
het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Dat neem jij nou wel zomaar aan he.....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:47 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.
574,8 km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:57 schreef thatsme het volgende:
[..]
Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.quote:
Ja je moet niet blijven afronden met al afgeronde getallen.. voor je het weet reed die trein dan 1000km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.
nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Eerst de totale mongool lopen uithangen, en nou bijdehand komen doen? Ja dag hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.
nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Het is eens, rekenwonder!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:06 schreef thatsme het volgende:
ja rond het is af?
Iddquote:
bovenstaandequote:
Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.quote:Eurlings verwacht geen vertraging snelle treinen
DEN HAAG - Treinreizigers op vier trajecten in Nederland kunnen over enkele jaren met een snelheid van 160 kilometer per uur over het spoor gaan, 20 km harder dan nu het geval is.
Dat Brussel een van de drie beveiligingssystemen voor dergelijke baanvakken heeft afgewezen, zal naar verwachting geen vertraging in de plannen opleveren. Dat zei een woordvoerster van minister Camiel Eurlings (Verkeer) vrijdag.
De Nederlandse Spoorwegen wilden graag het goedkopere ATB-beveiligingssysteem gebruiken, maar de Europese Commissie staat dat definitief niet toe. De minister gaat nu met de NS, Pro Rail en het goederenvervoer praten over de invoering van de twee overgebleven systemen (Ertms en Atbl-nl), aldus zijn woordvoerster. De hogere kosten hiervoor hoeven volgens haar vooralsnog geen belemmering te vormen.
Eind 2009 kunnen de treinen tussen Amsterdam en Utrecht al harder rijden. Daar wordt het Europese beveiligingssysteem Ertms ingevoerd, waar Nederland op de lange termijn al naartoe werkt. Voor de andere trajecten (Schiphol-Den Haag, Lelystad-Weesp, Boxtel-Eindhoven) was nog geen termijn vastgelegd. Daar moet de keuze worden gemaakt tussen Ertms en Atbl-nl. Dit laatste systeem geldt ook voor de Thalys tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Mariahoeve, die al 160 mag rijden.
De versnelling van 20 kilometer per uur moet reizigers enkele minuten winst opleveren.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:42 schreef ThaFreak het volgende:
bovenstaande
Het is een aanpassing op ATB, kosteneffectiever dan ERTMS.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:53 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.
quote:Wel jammer dat ze niet meteen het stuk Utrecht-Amsterdam geschikt maken voor 200 km/h met het beveilings systeem.
Ook al zal waarschijnlijk alleen de ICE3 daar 200 km/h gaan rijden.
Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!
[ afbeelding ]
Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:23 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?
Ja, voor je het weet moeten de blauwe ordetroepen weer uitrukkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.
Nee, hij bestaat in theorie, niet in de relaishuizen, en ik weet ook niet of elke trein de code zomaar snapt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeftquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeft. Ik denk dat het slimmer is om op korte termijn over te schakelen naar ETCS.
Ik denk dat ik iets gemist hebquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...
quote:ProRail heeft seinen in de Schipholtunnel verkeerd geplaatst. Als ze gedoofd zijn, kunnen machinisten ze bijna niet zien en de reflectorplaatjes evenmin.
Bovendien krijgt het beveiligingssysteem geen seintje als een sein het niet doet. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) na een incident in de treintunnel bij de luchthaven.
Eind november passeerde een reizigerstrein in de tunnel een gedoofd sein dat eigenlijk rood had moeten zijn. Aangekomen op het perron zag de machinist dat er nog een trein stond en bracht zijn trein tot stilstand op 150 meter van die trein.
Volgens de IVW werkten meer seinen op dat moment niet. Dat kwam door een technische storing. Een niet werkend sein in de tunnel wordt niet door de beveiligingsinstallatie gedetecteerd.
Hmmm......quote:De machinist wist niet dat de situatie in de tunnel was aangepast. De inspectie stelt dat ProRail te weinig tijd heeft gelaten tussen de aankondiging dat de nieuwe seinen zouden worden geplaatst en de plaatsing ervan.
De spoorbeheerder meldde dat pas aan de NS twee dagen voordat de werkzaamheden werden uitgevoerd, waar vier weken de regel is. Overigens vindt de inspectie dat de NS op zijn beurt de machinisten onvoldoende heeft geīnformeerd.
Dat is nu nog slechts 1x per jaar, ergens in mei. Pas over een paar jaar gaat dat een vaste vorm krijgenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
ben inmiddels weer thuis hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
FOUT!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Terug van een aanrijding, is ICM 4206 nu de enige ICM-IV met dichtgemetselde boegdeuren.
was er een paar dagen met ouders en zusje, dus niet speciaal voor de treinenquote:
Zoals het er nu uit ziet word het stuk Amsterdam-Utrecht de max verhoogd naar 160 km/h en geen 200 km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]Daar zijn ze nu al mee bezig hoor, al jaren trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |