abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 29 juli 2008 @ 20:52:40 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60427970

Hier alweer deel 119 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Vorig topic.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zoals Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios".


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_60428006
TGV
TVP
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:54:16 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 20:56:47 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_60428074
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

Beide dus he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60428087
Dienstmededeling voor overige mede-lezers: Dichterbijer volgt nog steeds uwe belevenissen
pi_60428118
Tvp-fototje van vroegah


Arriva wadloper 3222 als stoptrein Leeuwarden - Sneek verlaat hier net Leeuwarden. vrijdag 11 augustus 2006
pi_60428136
* petre86 is levend uit TGV&Thalys gekomen maar gaat morgen voor een kleine week naar Berlijn. Foto's komen dus nog..
dag
pi_60428229
doet de NS (Hispeed) ook aan lastminutestuff naar interessante bestemmingen? (lees: bestemmingen die niet in België, Frankrijk, Rúhrgebied, Oost-Duitsland en Oostenrijk liggen?)
pi_60428658
Bij NS Hispeed kan je alleen tickets krijgen naar rechtstreekse bestemmingen waar hun of CNL op rijdt, verder niet.

Ja NS Hispeed is kut
pi_60428674
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:59 schreef petre86 het volgende:
* petre86 is levend uit TGV&Thalys gekomen maar gaat morgen voor een kleine week naar Berlijn. Foto's komen dus nog..
Cool!, ga je via Emmerich de grens over?, zwaai ff dan, ik sta vanaf een uur of 8 / half 9 tussen Zevenaar grens en Emmerich langs het spoor met camera
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:29:57 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60428814
ping
triiiiiiiing
tring tring tring
...
triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
psssj
"hc, ATB"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60428852
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Cool!, ga je via Emmerich de grens over?, zwaai ff dan, ik sta vanaf een uur of 8 / half 9 tussen Zevenaar grens en Emmerich langs het spoor met camera
ik ga niet per Zug nach Berlin leider. Dus dat wordt alleen in Berlijn zelf foto's schieten
dag
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:33:27 #13
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60428907
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
ping
triiiiiiiing
tring tring tring
...
triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
psssj
"hc, ATB"
Hehe, hoor dit regelmatig op de lijn R'dam - HvH maar wat zijn nou de exacte betekenissen van 'ping', 'tring' en 'tring tring tring'?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:37:57 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60429011
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:33 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Hehe, hoor dit regelmatig op de lijn R'dam - HvH maar wat zijn nou de exacte betekenissen van 'ping', 'tring' en 'tring tring tring'?
ping = codewisseling ATB
triiiiiiiiing = remopdracht aan de machinist (niet opvolgen leidt tot noodremming)
tring tring tring = bij remopdracht opgelegde snelheid bereikt, remmen mogen worden gelost
Zo ongeveer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:38:26 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60429025
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef petre86 het volgende:

[..]

ik ga niet per Zug nach Berlin leider.
Ik ga volgende week ook die kant op, en lekker wel per Zug.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:45:23 #16
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60429193
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

ping = codewisseling ATB
triiiiiiiiing = remopdracht aan de machinist (niet opvolgen leidt tot noodremming)
tring tring tring = bij remopdracht opgelegde snelheid bereikt, remmen mogen worden gelost
Zo ongeveer.
Bedankt
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:03:15 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60429699
Hey, een nieuw deel. Wat liev



TVP'tje
pi_60430035
Ik zat vandaag in treinstel 527, ik vraag me nog af het deze kerst zal halen of zal het dan al dienen als scheermesjes?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:37:35 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60430687
Poeh, ik heb ergens een lijstje gezien (in HOV-RN van juni als ik het goed heb), daar stonden wat gegokte afvoerdata in...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:03:56 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60431495
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:50:13 #21
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60432599
ff verder op de TT
Zijn er nog test ritten of ie nu in bedrijf ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_60432675
TVP



Dr_Flash, wanneer ga jij die kant op?

Verder niet super veel foto's gemaakt (toch niet echt mijn ding, hou het meer bij kijken)
Maar zal later nog wel wat info en foto's posten

Edit
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:50 schreef SpeedyRich het volgende:
ff verder op de TT
Zijn er nog test ritten of ie nu in bedrijf ?
Zijn nog aan het testen etc, mooie site met info:
http://www.hsl-zuid.nl

Op Somda staat ook wel vaak de tijden en info.

[ Bericht 12% gewijzigd door sander89 op 30-07-2008 00:01:29 ]
............................
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:29:23 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60436280
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:53 schreef sander89 het volgende:
TVP

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dr_Flash, wanneer ga jij die kant op?
Voorlopig niet Maar zaterdagavond aanstaande pak ik wel Rostock Seehafen Nord mee volgens plan. En we gaan er niet over de AUtobahn naartoe, maar via de toeristische route (die uiteraard allerlei schattige nevenlijntjes kruist, vlak bij stationnetjes )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60436894
Wow! Dat emplassement Sassnitz is wel behoorlijk groot! Eigenlijk wel de moeite waard om een x te gaan kijken denk ik.
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:59:43 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60437635
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef ghizzer het volgende:
Wow! Dat emplassement Sassnitz is wel behoorlijk groot! Eigenlijk wel de moeite waard om een x te gaan kijken denk ik.
Nou. Poe hee. Ik zie op Google Earth toch zeker wel een spoortje of 3-4 liggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 10:10:49 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_60437815
vraagje, misschien dat iemand dat hier weet.
geldt een maandtrajectabonnement ook als kortingskaart op andere trajecten? of moet je naast een maandtrajectabbonement ook een kortingskaart hebben als je dat wilt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:14:32 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60437888
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:10 schreef Guppyfriend het volgende:
vraagje, misschien dat iemand dat hier weet.
geldt een maandtrajectabonnement ook als kortingskaart op andere trajecten? of moet je naast een maandtrajectabbonement ook een kortingskaart hebben als je dat wilt?
Het goede antwoord is [B]

Alleen een JAARtrajectkaart kan ook als kortingkaart op andere trajecten gebruikt worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:22:02 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60438013
JTK FTW!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60438090
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou. Poe hee. Ik zie op Google Earth toch zeker wel een spoortje of 3-4 liggen.
ik tel er beduidend meer!

  woensdag 30 juli 2008 @ 10:47:41 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60438489
Oh okee, ik zat bij dat dorpje zelf te kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60440350
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, ik zat bij dat dorpje zelf te kijken
niet zo gek gedacht, want Sassnitz ligt inderdaad ff verderop. ik zat zelf eerst ook even te zoeken.
maar op maps.google.nl kun je wel wat verder inzoomen en dan kun je zien dat het terrein behoorlijk groot is.
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 12:45:51 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_60441366
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het goede antwoord is [B]

Alleen een JAARtrajectkaart kan ook als kortingkaart op andere trajecten gebruikt worden
Oke, goed dat ik dat weet. Ik krijg van mijn nieuwe baan (ik heb een baan gevonden ) straks een maandtrajectkaart vergoed. Dan moet ik dus voor mezelf nog even een kortingskaart fixen.

En ik moet even uitvinden of je die stamkaart en maandtrajectkaart ook bij een Syntus loket kan halen. Maar dat kan ik vrijdag wel even vragen als ik er toch ben en als ik eraan denk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60441750
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef ghizzer het volgende:
Wow! Dat emplassement Sassnitz is wel behoorlijk groot! Eigenlijk wel de moeite waard om een x te gaan kijken denk ik.
Staan een hoop goederentreinen die ook met de boot gaan en hoop loc's die achter blijven, maar met de trein kom je daar niet. (waarbij je kan uitstappen)
Moet je de bus gaan pakken of gaan lopen ofzo.
............................
pi_60443021
In Mukran (Sassnitz Hafen) staan ook een hele bende treinen die niet meer gebruikt worden, hier locomotieven (19 Juli 2008):

http://www.eisenbahndet.de/Murkan260708.htm

In 2005 stonden er niet alleen talloze locs, maar ook sporen vol rijtuigen (of die er nu nog staan weet ik niet):

http://www.eisenbahndet.de/Mukran0705.htm
pi_60443078
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
In Mukran (Sassnitz Hafen) staan ook een hele bende treinen die niet meer gebruikt worden, hier locomotieven (19 Juli 2008):

http://www.eisenbahndet.de/Murkan260708.htm

In 2005 stonden er niet alleen talloze locs, maar ook sporen vol rijtuigen (of die er nu nog staan weet ik niet):

http://www.eisenbahndet.de/Mukran0705.htm
thanx voor de links! toch wel zonde zeg, als je ziet wat een kapitaalvernietiging.
pi_60443314
Komen daar soms ook die stellen voor de NS vandaan?

Maar is dit een beetje het kerkhof voor Duitsland ofzo? Of puur opslag.
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:49:15 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60444090
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Komen daar soms ook die stellen voor de NS vandaan?
Dat zou me niet eens verbazen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:14:41 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60444763
Trein in brand bij Bussum

Geen idee of het cargo of reizigers is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 15:38:02 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_60445451
Het bericht is net aangepast, het was een passagierstrein.
quote:
Trein vat vlam in Bussum
Uitgegeven: 30 juli 2008 15:10
Laatst gewijzigd: 30 juli 2008 15:35

AMSTERDAM - Op station Bussum-Zuid heeft woensdagmiddag een passagierstrein in brand gestaan. Volgens de brandweer zijn vermoedelijk de remmen oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.

Het brandje kon snel worden geblust. Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen, meldt spoorbeheerder ProRail.

Melding

De melding van het vuur kwam rond 14.45 uur bij de brandweer binnen. Niemand raakte gewond. Het station en perron werden tijdelijk afgezet en de passagiers zijn even uit de trein gehaald.

(c) ANP
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:02:28 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60446091
quote:
Volgens de brandweer zijn vermoedelijk de remmen oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.
Dat is niet zo raar, als het een reizigerstrein betreft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 16:20:48 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_60446556
ze bedoelen waarschijnlijk dat de trein niet helemaal uitgebrand is het idee is leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:36:39 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60446955
Ik denk dat ze bedoelen dat er geen rijtuigen getroffen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 30 juli 2008 @ 16:46:33 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60447188
zo, mijn uitzicht de komende dagen:


Waar ben ik?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:56:41 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60447410
Dat is in Akkrum

Veel plezier vast
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 30 juli 2008 @ 17:05:24 #45
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60447586
Ik dacht trouwens dat hier de pantograaf naar beneden ging, maar niet dus:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_60447812
Nee, alleen de individuele luchtkoeling en leeslampjes gaan wel even uit.
  woensdag 30 juli 2008 @ 18:04:58 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60448514
Opletten zometeen:
quote:
243 Teletekst wo 30 jul
*************************************
***************************** NED.2
*************************************

19.55-20.25 uur RAIL AWAY

Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Afl.:Spanje.

Een reis door Andalusië is een reis
door het land van flamencodansers,
sherry en siësta s.In Rail Away is het
station Puerta de Atocha in Madrid het
vertrekpunt van een treinreis door het
mooie Zuid-Spaanse landschap.

We rijden met een hogesnelheidstrein
naar Sevilla en nemen de tijd om deze
mooie stad te bezoeken.Daarna reizen we
verder naar de eindbestemming,Granada.

www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:51:43 #48
206768 Plane_mad
Works with 'busses
pi_60450847
Wat voor trein was het bij bussum? vlavlipje of de stoppert tussen ut cs en leiden?
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:07:35 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60451277
laat dat rail away ook maar zitten de volgende keer. Ik zat me net te ergeren aan de grote hoeveelheid niet-treinigheden, pleurt het beeld gewoon weg. Het geluid blijft maar doorgaan. Andere zenders doen het gewoon. So long met de EO
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 30 juli 2008 @ 20:47:18 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60452280
Zo, even een kaartje vanaf hier
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_60452504
beste mensen, zijn de e-baykaartjes (15,-) nog geldig? en zo nee, hoeveel kost dan een (40%-kortings)dagkaart? 25,-??

bestaat er ook zoiets als een ov-dagkaart??? (waar ik dus ook de bus zou kunnen pakken?)

alvast thanx voor reacties, beste mensen!
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:29:21 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_60453183
Voor de bus kan je wellicht een Buzzer, of zomer zwerkaart pakken
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:14:24 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60454266
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:58 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen, zijn de e-baykaartjes (15,-) nog geldig? en zo nee, hoeveel kost dan een (40%-kortings)dagkaart? 25,-??

bestaat er ook zoiets als een ov-dagkaart??? (waar ik dus ook de bus zou kunnen pakken?)

alvast thanx voor reacties, beste mensen!
Die bestaat, komt gewoon uit de automaat voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:21:34 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60454420
ebaykaartjes zijn nog tot eind augustus geldig. Of ze nog verkrijgbaar zijn is een ander verhaal misschien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60454470

CTL Logistics is de nieuwste vervoerder in Nederland. Momenteel rijden ze met kolentrein tussen de Rotterdamse Haven en Linz in Oostenrijk. Daarbij wordt nu nog gebruik gemaakt van het type Ea(n)os, dit zijn geheel open bakken waarin de kolen vervoerd worden.

Deze trein rijdt via de Betuweroute en heeft op woensdag 30 juli zojuist de grens bij Zevenaar gepasseerd, wat gemakkelijk te herkennen is aan het ophouden van de geluidsschermen.


In Emmerich vertrekt met ruim 45 minuten vertraging de Regional Express 5 richting Koblenz Hbf, de trein kwam al met 10 minuten vertraging binnen, maar vervolgens duurde de kering op het station nog meer dan een half uur...


Een containertrein uit Nederland van HGK is met class66 in Emmerich aangekomen. Nadat Diesel-Hydraulisch lok DH 705 van HGK aangekoppeld is, vertrekt de trein verder het Ruhrgebiet in.


Uit Emmerich is de ITL 186 150 met een UBC/IFF containertrein zojuist vertrokken op weg het Duitse achterland in.


Met flinke vertraging rijdt ICE treinstel 4610 Duitsland binnen op weg naar Frankfurt/Main Hauptbahnhof, hier de passage ter hoogte van het dorp Hüthum tussen Zevenaar en Emmerich.


Onder het attest van RRF rijdt KombiVerkehr de van Railion overgenomen shuttle tussen de Maasvlakte en Duisburg-Ruhrort-Hafen. De treinen zijn nog wel eens matig beladen, maar vandaag is de trein goed vol, terwijl ze het Duitse Hüthum op weg naar Emmerich passeren.


Nabij Elten net over de grens bij Zevenaar passeert een fraaie containertrein die de Betuweroute zojusit heeft verlaten. Aangezien deze speciale goederenlijn ophoudt bij de grens moeten de treinen over het reguliere spoor de weg vervolgen. Zo trekt RN 189 085 hier pas weer op, na 5 minuten voor het rode sein te hebben gewacht, omdat een ICE-trein voorrang had.


Een fraaie graantrein vanuit Nederland op weg naar Bottrop passeert hier het dorpje Elten, met als lok de nog saaie, grijze CB1001 van Rail4Chem.
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:36:53 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60454820
Netjes weer Zug Heb jij zo lang vakantie ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60454843
Whehe neuh, gewoon 36 uur contract, dus 4 dagen werken, 1 dag vrij in de week. Normaliter vrijdag, maar ik ben natuurlijk niet gekke henkie, om met slecht weer vrij te zijn, dus wissel ik de vrije dag gewoon om :-)
pi_60454885
Heb trouwens dit dagje met de fiets gedaan! Fiets gehuurd op station Arnhem, dagkaart fiets erbij en om 8 uur ;s ochtends stond ik in Zevenaar. Vanaf daar naar Emmerich gefietst, uiteraard op enkele plekjes foto's gemaakt onderweg. 's Middags weer terug gefietst :-)
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:42:25 #59
148385 Wadloper
Noorderling
pi_60454963
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Tvp-fototje van vroegah

[ afbeelding ]
Arriva wadloper 3222 als stoptrein Leeuwarden - Sneek verlaat hier net Leeuwarden. vrijdag 11 augustus 2006
Mooie plaat! Toevallig nog andere leuke/mooie DH platen?
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:47 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een kaartje vanaf hier
[ afbeelding ]
Die DM'90 vind ik wel een leuke foto

Hier nog een plaat van afgelopen maandag, toen er 12 bakken ledig mat aan mat'64 stonden, bijna naast de motorposten. Op de foto is te zien: Motorpost - Plan V - Plan T, dus eigenlijk een soort van line-up


Foto kan je vergroten, door op het plaatje te klikken
pi_60459972
Gisteren om 17:23 te Den Bosch... 4x Plan T als intercity Schiphol-Maastricht inplaats van ICRm.... scarrryyyy
  donderdag 31 juli 2008 @ 08:22:02 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60459990
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Gisteren om 17:23 te Den Bosch... 4x Plan T als intercity Schiphol-Maastricht inplaats van ICRm.... scarrryyyy
Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60460747
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ebaykaartjes zijn nog tot eind augustus geldig. Of ze nog verkrijgbaar zijn is een ander verhaal misschien.
hmm ja.. ik bedoelde inderdaad verkrijgbaar. zie net dat ik het verkeerd had gepost.

overigens
vette pics!!!

@Zug.. vreemd dat die regional express zo laat was. Ik heb al minstens 10x mensen naar die trein gebracht (op Empel-Rees), maar die trein was daar in al die keren maar één keer te laat, en dat was nog geen 5 minuten.

weet je of het voor de rest een beetje een stabiele verbinding is?

[ Bericht 23% gewijzigd door ghizzer op 31-07-2008 09:34:42 ]
pi_60461478
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.
4x2... dus ik heb de T en de V weer eens door de war gehaald
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:19:43 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_60464202
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.
Als de max ergens 11 is vind ik dat een raar aantal
pi_60464481
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als de max ergens 11 is vind ik dat een raar aantal


Misschien is de max wel ergens 15 en is dat waar het hier om gaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 juli 2008 @ 12:57:36 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60464993
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Misschien is de max wel ergens 15 en is dat waar het hier om gaat
Heil Fles, voor de juiste interpretatie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:22:41 #67
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_60465543
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heil Fles, voor de juiste interpretatie.
Ik haalde DE V en T door elkaar om dat Dichterbijer ook eh..

Ach laat ook maar
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:11:43 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60466447
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik haalde DE V en T door elkaar om dat Dichterbijer ook eh..

Ach laat ook maar
De DE V rijdt al sinds 1974 niet meer hè.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:25:41 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60466691
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Misschien is de max wel ergens 15
Ergens misschien wel, maar niet tussen Schiphol en Maastricht. Daar is de max toch maar 12.
o.a. dankzij Best.
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:37:28 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60466918
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:25 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ergens misschien wel, maar niet tussen Schiphol en Maastricht. Daar is de max toch maar 12.
o.a. dankzij Best.
Er is op de site van ProRail wel een document te vinden met de diverse perronlengtes in Nederland. Die 15 bakken worden bijvoorbeeld wel gereden op Zwolle - Utrecht (o.a.).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60467080
Weet iemand hier waarom op Zwolle station af en toe 2 sporen zijn afgesloten? Dit gaat altijd over spoor 5 en 6 dacht ik. Deze zijn dan afgezet met linten.. normaal was dit nooit, de laatste maanden gebeurd het steeds vaker!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_60467121
Schouwwerkzaamheden
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:53:50 #73
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60468547
Volgende week waarschijnlijk naar Lymington. Dus dat wordt dan Amsterdam - Parijs - Londen - Lymington of hebben jullie een kortere route?
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:59:12 #74
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60468654
Even bij de bahn gekeken. A'dam - Brussel Midi - London St. Pancras International - London Waterloo - Brockenhurst - Lymington Town
pi_60469675
Gaarne de boegklep van de ICE sluiten.
pi_60470457
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Schouwwerkzaamheden
En dat houd in? Dat ze met zo'n speciale trein er over heen rijden? Wel raar dat het zo lang duurt dan.. controleren ze alleen dat stuk zovaak?:)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_60471484
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 17:15 schreef kebabkever het volgende:

[..]

En dat houd in? Dat ze met zo'n speciale trein er over heen rijden? Wel raar dat het zo lang duurt dan.. controleren ze alleen dat stuk zovaak?:)
Zover ik weet zijn dat werkzaamheden om de rotzooi tussen de sporen op te ruimen, te checken of alles nog naar behoren werkt enz.
pi_60471656
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:42 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mooie plaat! Toevallig nog andere leuke/mooie DH platen?
[..]

Terug van herstel is Arriva wadloper 3209. Wadloper 3217 heeft hem op sleeptouw terug naar de thuisbasis van Arriva, Groningen. vrijdag 22 september 2006


Met op de achtergrond de Meelfabriek van Koopmans, arriveert wadloper stel 3221 Leeuwarden.


In verband met het cultuurfestival Oerol op Terschelling reden er tijdelijk weer wadlopers tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Stel 3213 en 3113 vlak na vertrek te Harlingen Haven. dinsdag 19 juni 2007


Bij de Schenkenschans staan nog altijd een aantal werktreinen opgesteld. Arriva wadloper 3211 rijdt ook de stoptrein Stavoren - Leeuwarden en passeert hier vlak voor binnenkomst te Leeuwarden. maandag 9 juli 2007


In Venlo staat Railion Deutschland (RD) lok 140 394 al de hele dag te niksen, terwijl Veolia wadlopers 3223, 3111 en 3118 als stoptrein Cuijk - Roermond passeren. Zaterdag 13 oktober 2007


Ter hoogte van het voormalig stationnetje van Belfeld, passeren wadlopers 3226 in de huiskleuren van Veolia, en de 3111 als stoptrein Venlo - Roermond. Dinsdag 23 oktober 2007


Een klein uitstapje naar het noordelijke deel van de Maaslijn. Tussen Venray en Blerick met op de achtergrond het oude stationsgebouwtje van Meerlo-Tienray, passeert Veolia wadloper 3231. Dinsdag 23 oktober 2007

Nog meer vindt je hier: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm
Om precies te zijn hier: http://members.chello.nl/ewo.nielsen/lokoverzicht.html
pi_60472765


Wadlopertje tijdens een lange stop op station Workum, 24 augustus 2006, tijdens Rondje Nederland. Samengesteld uit een groot aantal foto's van Rondje NL. Klikbaar voor grotere versie (8 MB).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60473487
Gaaf die mozaiekjes!
pi_60474423
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:29 schreef ghizzer het volgende:

[..]

@Zug.. vreemd dat die regional express zo laat was. Ik heb al minstens 10x mensen naar die trein gebracht (op Empel-Rees), maar die trein was daar in al die keren maar één keer te laat, en dat was nog geen 5 minuten.

weet je of het voor de rest een beetje een stabiele verbinding is?
Over het algemeen wel, al kan ik me nog wel een doldwaas weekend herinneren dat we met flinke vertraging in Koblenz aankwamen, en zo (leek het) in eerste meteen ons schema in de war zagen raken...
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:05:21 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60474668
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wadlopertje tijdens een lange stop op station Workum, 24 augustus 2006, tijdens Rondje Nederland. Samengesteld uit een groot aantal foto's van Rondje NL. Klikbaar voor grotere versie (8 MB).
Zie ik nou zelfs Re en MB er tussen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60474937
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:05 schreef Duvel het volgende:
Zie ik nou zelfs Re en MB er tussen?
Is goed mogelijk ja, die hebben staan shorecrewen op Asdl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60475525
En wie is dat meisje, vanaf links bovenin 3 naar onder en 5 naar rechts?
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:54:54 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60475771


Vandaag weer even naar Antwerpen geweest



Een of andere onnozelaar heeft de verkeerde deur geopend



Ook in Antwerpen doen ze aan tramvertising



Heeft er iemand zin in een wafeltje?



Iemand enig idee waar dit voor dient?



Antwerpen Centraal



BLUB!



Wat een prachtige... graffiti


Voor de rest van mijn foto's, kijk op http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/v/antwerpen20080731/
pi_60475907
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
En wie is dat meisje, vanaf links bovenin 3 naar onder en 5 naar rechts?
Dat is Annemiek van team Rails he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60476103
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wadlopertje tijdens een lange stop op station Workum, 24 augustus 2006, tijdens Rondje Nederland. Samengesteld uit een groot aantal foto's van Rondje NL. Klikbaar voor grotere versie (8 MB).
Mooi Flash!

Mooie platen Zug, op die site
Vraagje over die houtafvaltrein, rijdt die nog? Ik heb deze namelijk lang niet meer gezien in Zuidbroek
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:22:23 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60476445
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is Annemiek van team Rails he
Aha. Met wat voor programma maak je dit soort plaatjes?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60476932
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:54 schreef James1988 het volgende:


[ afbeelding ]

Een of andere onnozelaar heeft de verkeerde deur geopend

Dat kan dus bij al die stellen he... Die krengen zijn zo verrot qua veiligheid. dat ze dat niet aan hebben gepakt bij de ombouw naar Hispeed Lolly
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:54:05 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60477142
Ik heb het ook een keertje gehad op toen nog Antwerpen-Berchem... ik stond te dromen en opende de deur, gelukkig keek ik voor ik uitstapte.

De trein stond namelijk aan het buitenste perron, en vlak naast de rails was een flinke afgrond.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:49:47 #91
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_60478464
Dat de deuren aan beide kanten openkunnen is heel normaal bij getrokken treinen. Zolang de trein langzamer dan 5km/u rijdt, zijn alle deuren ontgrendeld.
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:44 schreef Gutz het volgende:

[..]

Dat kan dus bij al die stellen he... Die krengen zijn zo verrot qua veiligheid. dat ze dat niet aan hebben gepakt bij de ombouw naar Hispeed Lolly
Dat hebben ze wel aangepakt, maar gaat pas werken als ze eindelijk eens met de nieuwe locs mogen gaan rijden.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:15:37 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60479015
Is het eigenlijk mogelijk om de deuren van zo'n lolly tijdens het rijden te openen? Nee toch? Als ik het me goed herinner hoor je wanneer de trein harder rijdt dan 5 km/h een tik, van de vergrendeling.

En ze moeten die TRAXXen eens laten rijden ja
pi_60481147
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:49 schreef ReisT het volgende:
Dat de deuren aan beide kanten openkunnen is heel normaal bij getrokken treinen. Zolang de trein langzamer dan 5km/u rijdt, zijn alle deuren ontgrendeld.
[..]

Dat hebben ze wel aangepakt, maar gaat pas werken als ze eindelijk eens met de nieuwe locs mogen gaan rijden.
Dat wel, maar als meneer de conducteur zijn sleuteltje omdraait en de deuren gaan dicht, dan is dit enkel aan de kant waar de conducteur de boel dicht draait. Dit houdt dus in dat als een conducteur niet heeft gezien dat er een deur open staat aan de andere zijde. Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 02:19:48 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_60481181
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 02:16 schreef Gutz het volgende:

[..]

Dat wel, maar als meneer de conducteur zijn sleuteltje omdraait en de deuren gaan dicht, dan is dit enkel aan de kant waar de conducteur de boel dicht draait. Dit houdt dus in dat als een conducteur niet heeft gezien dat er een deur open staat aan de andere zijde. Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).
Hmm, nu vraag ik me af of die deur is opgemerkt. Vast wel door een conducteur die door de trein heen is gelopen o.i.d...
pi_60482057
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Aha. Met wat voor programma maak je dit soort plaatjes?
Gewoon een paar weekjes knutselen met Paint

Nee geintje. Met AndreaMosaic
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60482058
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 02:16 schreef Gutz het volgende:

Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).
Nee. Een trein kan niet harder dan 5 km/h rijden met de deuren open, zoals ook al uit de post van ReisT bleek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 1 augustus 2008 @ 07:26:22 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_60482210
Straks naar Leerdam met de trein. Alleen maar stoptreintjes M'n traject: Doetinchem - Arnhem - Tiel - Geldermalsen - Leerdam...
Ach ja... houd me bezig he!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60482483
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 07:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Straks naar Leerdam met de trein. Alleen maar stoptreintjes M'n traject: Doetinchem - Arnhem - Tiel - Geldermalsen - Leerdam...
Ach ja... houd me bezig he!
Kan je niet een ICE pakken naar Utrecht of zo? En dan de bus naar Leerdam?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:36:29 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_60482541
Is duurder... Ik ben nog steeds student hè

Ach, maakt me ook niet zoveel uit, ik ben nog nooit op dat traject geweest, dus kan ik dat ook eens testen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60482564
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:15 schreef James1988 het volgende:
En ze moeten die TRAXXen eens laten rijden ja
Vanaf vandaag rijdt er voor vast een TRAXX + Lolli's, treinen 9232/9233!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:55:35 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60482753
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 06:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Een trein kan niet harder dan 5 km/h rijden met de deuren open, zoals ook al uit de post van ReisT bleek.
Ja, maar dan andersom: boven de 5km/u gaat de deur dicht (niet dat de trein niet verder optrekt dan 5km/u als er een deur open staat).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60482949
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?

en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!

  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:35:53 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60483220
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 08:55 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar dan andersom: boven de 5km/u gaat de deur dicht (niet dat de trein niet verder optrekt dan 5km/u als er een deur open staat).
Ja, dat bedoelde ik dus ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:36:48 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60483230
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Godsamme Nee sorry, geen enkel flauw idee Laten we Klazien uut Zalk bellen, die weet alles.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60483563
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?

en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!

[ afbeelding ]
Is een Taurus lok, Taurussen zijn toegelaten voor max 230 km/h. De 357 km/h die op de lok staat is het wereldrecord, wat die lok in september 2006 heeft behaald.

Zie verder:

http://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_ES_64_U2
http://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_ES_64_U4
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:29:39 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60483968
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Als je het niet erg vind, lach ik je samen met een collega toe. Toe hè, je snapt het wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:31:51 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60484008
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik dus ook
Weet ik, maar ik ben zo'n dierenbeul die alle slakken zout legt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60484329
ik zie niet zo in die treinenshit he. neem me niet kwalijk. ik masturbeer niet bij conducteurskledij.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:09:45 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60484747
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:49 schreef ghizzer het volgende:
ik zie niet zo in die treinenshit he. neem me niet kwalijk. ik masturbeer niet bij conducteurskledij.
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:25:21 #110
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_60485084
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:

Laten we Klazien uut Zalk bellen, die weet alles.
Das wel een dode allesweter....
pi_60485543
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:52:10 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60485627
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Dat neem jij nou wel zomaar aan he.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:57:54 #113
86072 thatsme
and That's you!
pi_60485751
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:47 schreef ghizzer het volgende:

[..]

het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.
Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_60485845
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 11:57 schreef thatsme het volgende:

[..]

Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)
574,8 km/h
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:06:59 #115
86072 thatsme
and That's you!
pi_60485960
ja rond het is af?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_60486443
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:06 schreef thatsme het volgende:
ja rond het is af?
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.

nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:35:02 #117
86072 thatsme
and That's you!
pi_60486738
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:

[..]

afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.

nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Ja je moet niet blijven afronden met al afgeronde getallen.. voor je het weet reed die trein dan 1000km/h
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:36:51 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60486783
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:

[..]

afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.

nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Eerst de totale mongool lopen uithangen, en nou bijdehand komen doen? Ja dag hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60486974
Wees eens lief voor elkaar
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:55:57 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60487198
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:06 schreef thatsme het volgende:
ja rond het is af?
Het is eens, rekenwonder!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:56:16 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60487205
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:45 schreef Dichterbijer het volgende:
Wees eens lief voor elkaar
Oh sorry. Kusjekroel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:56:52 #122
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60487210
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:45 schreef Dichterbijer het volgende:
Wees eens lief voor elkaar
Idd

Het zou wel is leuk zijn om te zien dan een E-Trein 1000 km/u haalt, eerst als een test en later als normale dienstregeling
(NL-zuid Spanje 2 uur )

Maar dan moet NS geen treinstellen bestellen bij Breda maar gewoon bij Alsthom/Bombardier/Siemens
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:59:46 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60487266
Dan heb je een enorme spoiler nodig, anders stijgt ie op. En door die spoiler heb je extra luchtweerstand, dus ook meer vermogen. Wel tof op zich.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60488210
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:45 schreef Dichterbijer het volgende:
Wees eens lief voor elkaar
bovenstaande
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:49:12 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60488366

Huu.

En nu weer on-topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60488469
quote:
Eurlings verwacht geen vertraging snelle treinen

DEN HAAG - Treinreizigers op vier trajecten in Nederland kunnen over enkele jaren met een snelheid van 160 kilometer per uur over het spoor gaan, 20 km harder dan nu het geval is.

Dat Brussel een van de drie beveiligingssystemen voor dergelijke baanvakken heeft afgewezen, zal naar verwachting geen vertraging in de plannen opleveren. Dat zei een woordvoerster van minister Camiel Eurlings (Verkeer) vrijdag.

De Nederlandse Spoorwegen wilden graag het goedkopere ATB-beveiligingssysteem gebruiken, maar de Europese Commissie staat dat definitief niet toe. De minister gaat nu met de NS, Pro Rail en het goederenvervoer praten over de invoering van de twee overgebleven systemen (Ertms en Atbl-nl), aldus zijn woordvoerster. De hogere kosten hiervoor hoeven volgens haar vooralsnog geen belemmering te vormen.

Eind 2009 kunnen de treinen tussen Amsterdam en Utrecht al harder rijden. Daar wordt het Europese beveiligingssysteem Ertms ingevoerd, waar Nederland op de lange termijn al naartoe werkt. Voor de andere trajecten (Schiphol-Den Haag, Lelystad-Weesp, Boxtel-Eindhoven) was nog geen termijn vastgelegd. Daar moet de keuze worden gemaakt tussen Ertms en Atbl-nl. Dit laatste systeem geldt ook voor de Thalys tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Mariahoeve, die al 160 mag rijden.

De versnelling van 20 kilometer per uur moet reizigers enkele minuten winst opleveren.
Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.

Wel jammer dat ze niet meteen het stuk Utrecht-Amsterdam geschikt maken voor 200 km/h met het beveilings systeem.
Ook al zal waarschijnlijk alleen de ICE3 daar 200 km/h gaan rijden.
............................
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 14:49:06 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60489792
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:42 schreef ThaFreak het volgende:
bovenstaande


Ik begrijp niet zo goed hoe dat verhaal over ATB er toch NIET toe leidt dat het project vertraging oploopt. Of was dit vertraging waar al rekening mee gehouden was of zo? Zodat er geen EXTRA Extra extra vertraging zal hoeven optreden? Nou, Wauwie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:33:44 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60490735
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:53 schreef sander89 het volgende:

[..]

Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.
Het is een aanpassing op ATB, kosteneffectiever dan ERTMS.
quote:
Wel jammer dat ze niet meteen het stuk Utrecht-Amsterdam geschikt maken voor 200 km/h met het beveilings systeem.
Ook al zal waarschijnlijk alleen de ICE3 daar 200 km/h gaan rijden.
Daar zijn ze nu al mee bezig hoor, al jaren trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60491954
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?

en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!

[ afbeelding ]
Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?
pi_60492300
Deze pagina.

  vrijdag 1 augustus 2008 @ 16:40:24 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60492307
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:23 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?
Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:14:35 #132
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60493024
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:23:33 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60493212
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.
Ja, voor je het weet moeten de blauwe ordetroepen weer uitrukken En dit keer zal het niet mals zijn heb ik gehoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:44:26 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60493561
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Nee, hij bestaat in theorie, niet in de relaishuizen, en ik weet ook niet of elke trein de code zomaar snapt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60493749
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeft . Ik denk dat het slimmer is om op korte termijn over te schakelen naar ETCS.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:59:17 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60493803
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeft . Ik denk dat het slimmer is om op korte termijn over te schakelen naar ETCS.
Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60494801
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...
Ik denk dat ik iets gemist heb

Maar goed korte termijn is in 2012 afgerond en in werkelijkheid 2020 . Ik denk zelf dat het tot 2020 een goede investering is voor het spoorwegnet om het langzaam om te zetten.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:58:56 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60494840
Zo dudes, ik veeg nog even wat spulletjes bij elkaar en morgenochtend vertrek ik voor een kleine 3 weken naar het land waar deze foto gemaakt is:



We hebben er zin in!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:34:48 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60495559
Zo, even wat foto's van de afgelopen dagen:









PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:48:44 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60495836
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:01:10 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60497271
KLIK
quote:
ProRail heeft seinen in de Schipholtunnel verkeerd geplaatst. Als ze gedoofd zijn, kunnen machinisten ze bijna niet zien en de reflectorplaatjes evenmin.
Bovendien krijgt het beveiligingssysteem geen seintje als een sein het niet doet. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) na een incident in de treintunnel bij de luchthaven.
Eind november passeerde een reizigerstrein in de tunnel een gedoofd sein dat eigenlijk rood had moeten zijn. Aangekomen op het perron zag de machinist dat er nog een trein stond en bracht zijn trein tot stilstand op 150 meter van die trein.
Volgens de IVW werkten meer seinen op dat moment niet. Dat kwam door een technische storing. Een niet werkend sein in de tunnel wordt niet door de beveiligingsinstallatie gedetecteerd.
quote:
De machinist wist niet dat de situatie in de tunnel was aangepast. De inspectie stelt dat ProRail te weinig tijd heeft gelaten tussen de aankondiging dat de nieuwe seinen zouden worden geplaatst en de plaatsing ervan.
De spoorbeheerder meldde dat pas aan de NS twee dagen voordat de werkzaamheden werden uitgevoerd, waar vier weken de regel is. Overigens vindt de inspectie dat de NS op zijn beurt de machinisten onvoldoende heeft geïnformeerd.
Hmmm......
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60498697
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
Dat is nu nog slechts 1x per jaar, ergens in mei. Pas over een paar jaar gaat dat een vaste vorm krijgen
  Redactie Sport vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:33:27 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60499340
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
ben inmiddels weer thuis hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_60499411
Vanmiddag after work ff wat geklikt bij Wierden:


Met een uur vertraging passeert ERS 6605 met een uit tank- en gewone containers bestaande Melnik shuttle, onder treinnummer 42374 het station van Wierden op weg naar de Maasvlakte West.


Ex-Connexxion, nu weer NSR, Plan V 840 is als stoptrein onderweg van Almelo naar Apeldoorn en passeert hier het vele groen in de omgeving van Wierden.


Terug van een aanrijding, is ICM 4206 nu de enige ICM-IV met dichtgemetselde boegdeuren. Samen met stel 4221 trekken ze als ledig materieel de wijdse Overijsselse wereld in, om uiteindelijk... ja waar gaat deze rit eigenlijk heen?


Rail4Chem's PB02 is met de 1x per week rijdende Hoyertrein 43566 vanuit Diepholz onderweg naar Antwerpen en passeert met een heerlijk versluierde zon het dorp Wierden in Overijssel.
  Redactie Sport vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:39:53 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60499504
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Terug van een aanrijding, is ICM 4206 nu de enige ICM-IV met dichtgemetselde boegdeuren.
FOUT!
ook de 4248 heeft dichte boegdeuren: http://foto.dennistd.nl/?img=234
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:44:46 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60499637
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

ben inmiddels weer thuis hoor
Was een frysk vluggertsje dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:12:42 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_60500301
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was een frysk vluggertsje dan
was er een paar dagen met ouders en zusje, dus niet speciaal voor de treinen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_60500729
Leuke foto's ... Merendeel nog geen 400m van mijn huis geschoten
pi_60501909
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar zijn ze nu al mee bezig hoor, al jaren trouwens.
Zoals het er nu uit ziet word het stuk Amsterdam-Utrecht de max verhoogd naar 160 km/h en geen 200 km/h
............................
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 05:55:31 #150
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_60504470
Van af ATB fase 3 kan de systeem kast 147 ontvangen en zelfs met fase 4 code 270

Dus probleem is opgelost
Code 270 is Rood
Geen Code is 40 km/u (geel dus)
Code 220 is Geel 6
Code 180 is Geel 8
Code 147 is Geel 13
Code 120 is Geel 14
Code 96 Is Groen (Baanvaksnelheid 160/180/200 whatever)
Nu nog de voeding naar 3 kv gooien en klaar
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_60504911
Ik ga ook treinen vandaag... fiets mee en op vakantie voor twee week... Ik meende trouwens dat er een verbinding Eindhoven - Schagen altijd was... sinds wanneer is die verdwenen? Nu heb ik een ruk overstap van max 3 min :s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')