quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Beide dus heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Cool!, ga je via Emmerich de grens over?, zwaai ff dan, ik sta vanaf een uur of 8 / half 9 tussen Zevenaar grens en Emmerich langs het spoor met cameraquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:59 schreef petre86 het volgende:
* petre86 is levend uit TGV&Thalys gekomen maar gaat morgen voor een kleine week naar Berlijn. Foto's komen dus nog..
ik ga niet per Zug nach Berlin leider. Dus dat wordt alleen in Berlijn zelf foto's schietenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Cool!, ga je via Emmerich de grens over?, zwaai ff dan, ik sta vanaf een uur of 8 / half 9 tussen Zevenaar grens en Emmerich langs het spoor met camera
Hehe, hoor dit regelmatig op de lijn R'dam - HvH maar wat zijn nou de exacte betekenissen van 'ping', 'tring' en 'tring tring tring'?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
ping
triiiiiiiing
tring tring tring
...
triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
psssj
"hc, ATB"
ping = codewisseling ATBquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:33 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Hehe, hoor dit regelmatig op de lijn R'dam - HvH maar wat zijn nou de exacte betekenissen van 'ping', 'tring' en 'tring tring tring'?
Ik ga volgende week ook die kant op, en lekker wel per Zug.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik ga niet per Zug nach Berlin leider.
Bedanktquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
ping = codewisseling ATB
triiiiiiiiing = remopdracht aan de machinist (niet opvolgen leidt tot noodremming)
tring tring tring = bij remopdracht opgelegde snelheid bereikt, remmen mogen worden gelost
Zo ongeveer.
Zijn nog aan het testen etc, mooie site met info:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:50 schreef SpeedyRich het volgende:
ff verder op de TT
Zijn er nog test ritten of ie nu in bedrijf ?
Voorlopig nietquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:53 schreef sander89 het volgende:
TVP![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dr_Flash, wanneer ga jij die kant op?![]()
![]()
Nou. Poe hee. Ik zie op Google Earth toch zeker wel een spoortje of 3-4 liggen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef ghizzer het volgende:
Wow! Dat emplassement Sassnitz is wel behoorlijk groot! Eigenlijk wel de moeite waard om een x te gaan kijken denk ik.
Het goede antwoord is [B]quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:10 schreef Guppyfriend het volgende:
vraagje, misschien dat iemand dat hier weet.
geldt een maandtrajectabonnement ook als kortingskaart op andere trajecten? of moet je naast een maandtrajectabbonement ook een kortingskaart hebben als je dat wilt?
ik tel er beduidend meer!quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. Poe hee. Ik zie op Google Earth toch zeker wel een spoortje of 3-4 liggen.
niet zo gek gedacht, want Sassnitz ligt inderdaad ff verderop. ik zat zelf eerst ook even te zoeken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, ik zat bij dat dorpje zelf te kijken
Oke, goed dat ik dat weet. Ik krijg van mijn nieuwe baan (ik heb een baan gevondenquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het goede antwoord is [B]
Alleen een JAARtrajectkaart kan ook als kortingkaart op andere trajecten gebruikt worden
Staan een hoop goederentreinen die ook met de boot gaan en hoop loc's die achter blijven, maar met de trein kom je daar niet. (waarbij je kan uitstappen)quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:16 schreef ghizzer het volgende:
Wow! Dat emplassement Sassnitz is wel behoorlijk groot! Eigenlijk wel de moeite waard om een x te gaan kijken denk ik.
thanx voor de links! toch wel zonde zeg, als je ziet wat een kapitaalvernietiging.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:05 schreef von_Preussen het volgende:
In Mukran (Sassnitz Hafen) staan ook een hele bende treinen die niet meer gebruikt worden, hier locomotieven (19 Juli 2008):
http://www.eisenbahndet.de/Murkan260708.htm
In 2005 stonden er niet alleen talloze locs, maar ook sporen vol rijtuigen (of die er nu nog staan weet ik niet):
http://www.eisenbahndet.de/Mukran0705.htm
Dat zou me niet eens verbazen...quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Komen daar soms ook die stellen voor de NS vandaan?
quote:Trein vat vlam in Bussum
Uitgegeven: 30 juli 2008 15:10
Laatst gewijzigd: 30 juli 2008 15:35
AMSTERDAM - Op station Bussum-Zuid heeft woensdagmiddag een passagierstrein in brand gestaan. Volgens de brandweer zijn vermoedelijk de remmen oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.
Het brandje kon snel worden geblust. Tussen Hilversum en Naarden-Bussum rijden geen treinen, meldt spoorbeheerder ProRail.
Melding
De melding van het vuur kwam rond 14.45 uur bij de brandweer binnen. Niemand raakte gewond. Het station en perron werden tijdelijk afgezet en de passagiers zijn even uit de trein gehaald.
(c) ANP
Dat is niet zo raar, als het een reizigerstrein betreftquote:Volgens de brandweer zijn vermoedelijk de remmen oververhit geraakt en zijn er geen wagons getroffen.
quote:243 Teletekst wo 30 jul
*************************************
***************************** NED.2
*************************************
19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie waarin markante spoorlijnen in
beeld worden gebracht.Afl.:Spanje.
Een reis door Andalusië is een reis
door het land van flamencodansers,
sherry en siësta s.In Rail Away is het
station Puerta de Atocha in Madrid het
vertrekpunt van een treinreis door het
mooie Zuid-Spaanse landschap.
We rijden met een hogesnelheidstrein
naar Sevilla en nemen de tijd om deze
mooie stad te bezoeken.Daarna reizen we
verder naar de eindbestemming,Granada.
www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Die bestaat, komt gewoon uit de automaat voor zover ik weet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:58 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen, zijn de e-baykaartjes (15,-) nog geldig? en zo nee, hoeveel kost dan een (40%-kortings)dagkaart? 25,-??
bestaat er ook zoiets als een ov-dagkaart??? (waar ik dus ook de bus zou kunnen pakken?)
alvast thanx voor reacties, beste mensen!
Mooie plaat! Toevallig nog andere leuke/mooie DH platen?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Tvp-fototje van vroegah
[ afbeelding ]
Arriva wadloper 3222 als stoptrein Leeuwarden - Sneek verlaat hier net Leeuwarden. vrijdag 11 augustus 2006
Die DM'90 vind ik wel een leuke fotoquote:Op woensdag 30 juli 2008 20:47 schreef dennistd het volgende:
Zo, even een kaartje vanaf hier
[ afbeelding ]
Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.quote:Op donderdag 31 juli 2008 08:19 schreef Dichterbijer het volgende:
Gisteren om 17:23 te Den Bosch... 4x Plan T als intercity Schiphol-Maastricht inplaats van ICRm.... scarrryyyy
hmm ja.. ik bedoelde inderdaad verkrijgbaar. zie net dat ik het verkeerd had gepost.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ebaykaartjes zijn nog tot eind augustus geldig. Of ze nog verkrijgbaar zijn is een ander verhaal misschien.
4x2... dus ik heb de T en de V weer eens door de war gehaaldquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.
Als de max ergens 11 is vind ik dat een raar aantalquote:Op donderdag 31 juli 2008 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waren het echt vier T'tjes? Dat is namelijk een bak te lang.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als de max ergens 11 is vind ik dat een raar aantal
Heil Fles, voor de juiste interpretatie.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien is de max wel ergens 15en is dat waar het hier om gaat
Ik haalde DE V en T door elkaar om dat Dichterbijer ook eh..quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heil Fles, voor de juiste interpretatie.
De DE V rijdt al sinds 1974 niet meer hè.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik haalde DE V en T door elkaar om dat Dichterbijer ook eh..
Ach laat ook maar
Ergens misschien wel, maar niet tussen Schiphol en Maastricht. Daar is de max toch maar 12.quote:
Er is op de site van ProRail wel een document te vinden met de diverse perronlengtes in Nederland. Die 15 bakken worden bijvoorbeeld wel gereden op Zwolle - Utrecht (o.a.).quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ergens misschien wel, maar niet tussen Schiphol en Maastricht. Daar is de max toch maar 12.
o.a. dankzij Best.
En dat houd in? Dat ze met zo'n speciale trein er over heen rijden? Wel raar dat het zo lang duurt dan.. controleren ze alleen dat stuk zovaak?:)quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Schouwwerkzaamheden
Zover ik weet zijn dat werkzaamheden om de rotzooi tussen de sporen op te ruimen, te checken of alles nog naar behoren werkt enz.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:15 schreef kebabkever het volgende:
[..]
En dat houd in? Dat ze met zo'n speciale trein er over heen rijden? Wel raar dat het zo lang duurt dan.. controleren ze alleen dat stuk zovaak?:)
quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:42 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mooie plaat! Toevallig nog andere leuke/mooie DH platen?
[..]
Over het algemeen wel, al kan ik me nog wel een doldwaas weekend herinneren dat we met flinke vertraging in Koblenz aankwamen, en zo (leek het) in eerste meteen ons schema in de war zagen raken...quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:29 schreef ghizzer het volgende:
[..]
@Zug.. vreemd dat die regional express zo laat was. Ik heb al minstens 10x mensen naar die trein gebracht (op Empel-Rees), maar die trein was daar in al die keren maar één keer te laat, en dat was nog geen 5 minuten.
weet je of het voor de rest een beetje een stabiele verbinding is?
Zie ik nou zelfs Re en MB er tussen?quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wadlopertje tijdens een lange stop op station Workum, 24 augustus 2006, tijdens Rondje Nederland. Samengesteld uit een groot aantal foto's van Rondje NL. Klikbaar voor grotere versie (8 MB).
Is goed mogelijk ja, die hebben staan shorecrewen op Asdlquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:05 schreef Duvel het volgende:
Zie ik nou zelfs Re en MB er tussen?
Dat is Annemiek van team Rails hequote:Op donderdag 31 juli 2008 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:
En wie is dat meisje, vanaf links bovenin 3 naar onder en 5 naar rechts?
Mooi Flash!quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wadlopertje tijdens een lange stop op station Workum, 24 augustus 2006, tijdens Rondje Nederland. Samengesteld uit een groot aantal foto's van Rondje NL. Klikbaar voor grotere versie (8 MB).
Aha. Met wat voor programma maak je dit soort plaatjes?quote:
Dat kan dus bij al die stellen he... Die krengen zijn zo verrot qua veiligheid. dat ze dat niet aan hebben gepakt bij de ombouw naar Hispeed Lollyquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:54 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een of andere onnozelaar heeft de verkeerde deur geopend
Dat hebben ze wel aangepakt, maar gaat pas werken als ze eindelijk eens met de nieuwe locs mogen gaan rijden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:44 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat kan dus bij al die stellen he... Die krengen zijn zo verrot qua veiligheid. dat ze dat niet aan hebben gepakt bij de ombouw naar Hispeed Lolly
Dat wel, maar als meneer de conducteur zijn sleuteltje omdraait en de deuren gaan dicht, dan is dit enkel aan de kant waar de conducteur de boel dicht draait. Dit houdt dus in dat als een conducteur niet heeft gezien dat er een deur open staat aan de andere zijde. Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:49 schreef ReisT het volgende:
Dat de deuren aan beide kanten openkunnen is heel normaal bij getrokken treinen. Zolang de trein langzamer dan 5km/u rijdt, zijn alle deuren ontgrendeld.
[..]
Dat hebben ze wel aangepakt, maar gaat pas werken als ze eindelijk eens met de nieuwe locs mogen gaan rijden.
Hmm, nu vraag ik me af of die deur is opgemerkt. Vast wel door een conducteur die door de trein heen is gelopen o.i.d...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:16 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dat wel, maar als meneer de conducteur zijn sleuteltje omdraait en de deuren gaan dicht, dan is dit enkel aan de kant waar de conducteur de boel dicht draait. Dit houdt dus in dat als een conducteur niet heeft gezien dat er een deur open staat aan de andere zijde. Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).
Gewoon een paar weekjes knutselen met Paintquote:Op donderdag 31 juli 2008 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Aha. Met wat voor programma maak je dit soort plaatjes?
Nee. Een trein kan niet harder dan 5 km/h rijden met de deuren open, zoals ook al uit de post van ReisT bleek.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 02:16 schreef Gutz het volgende:
Deze de hele tijd open zal staan tot het volgende station (of langer als het dan ook niet opgemerkt wordt).
Kan je niet een ICE pakken naar Utrecht of zo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 07:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Straks naar Leerdam met de trein. Alleen maar stoptreintjesM'n traject: Doetinchem - Arnhem - Tiel - Geldermalsen - Leerdam...
Ach ja... houd me bezig he!
Vanaf vandaag rijdt er voor vast een TRAXX + Lolli's, treinen 9232/9233!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:15 schreef James1988 het volgende:
En ze moeten die TRAXXen eens laten rijden ja
Ja, maar dan andersom: boven de 5km/u gaat de deur dicht (niet dat de trein niet verder optrekt dan 5km/u als er een deur open staat).quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 06:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Een trein kan niet harder dan 5 km/h rijden met de deuren open, zoals ook al uit de post van ReisT bleek.
Ja, dat bedoelde ik dus ookquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:55 schreef Duvel het volgende:
Ja, maar dan andersom: boven de 5km/u gaat de deur dicht (niet dat de trein niet verder optrekt dan 5km/u als er een deur open staat).
Godsammequote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Is een Taurus lok, Taurussen zijn toegelaten voor max 230 km/h. De 357 km/h die op de lok staat is het wereldrecord, wat die lok in september 2006 heeft behaald.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!
[ afbeelding ]
Als je het niet erg vind, lach ik je samen met een collega toe. Toe hè, je snapt het wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
Weet ik, maar ik ben zo'n dierenbeul die alle slakken zout legt.quote:
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:49 schreef ghizzer het volgende:
ik zie niet zo in die treinenshit he. neem me niet kwalijk. ik masturbeer niet bij conducteurskledij.
Das wel een dode allesweter....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we Klazien uut Zalk bellen, die weet alles.
het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Dat neem jij nou wel zomaar aan he.....quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als er met koeienletters "357 km/h" op zo'n trein staat, zal dat niet gaan over een vliegtuig van Easyjet, toch?
Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:47 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het leek mij ronduit onwaarschijnljik dat een loc zo snel zou kunnen, vandaar.
574,8 km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:57 schreef thatsme het volgende:
[..]
Dan zal je verbaast zijn te horen dat het snelheidsrecord van een trein op rails 575km/h uur is! (dat is 10km per minuut)
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.quote:
Ja je moet niet blijven afronden met al afgeronde getallen.. voor je het weet reed die trein dan 1000km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.
nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Eerst de totale mongool lopen uithangen, en nou bijdehand komen doen? Ja dag hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
afronden in deze is gevaarlijk, want 575 worden door wiskundigen in veel gevallen wederom afgerond op 580. echter, 574,8 ligt dichterbij 570 dan bij 580, dus heb ik meer gelijk dan jij.
nuance. een mooi woord. voor perfectie heb je oog nodig voor detail. dus heb ik gelijk.
Het is eens, rekenwonder!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:06 schreef thatsme het volgende:
ja rond het is af?
Iddquote:
bovenstaandequote:
Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.quote:Eurlings verwacht geen vertraging snelle treinen
DEN HAAG - Treinreizigers op vier trajecten in Nederland kunnen over enkele jaren met een snelheid van 160 kilometer per uur over het spoor gaan, 20 km harder dan nu het geval is.
Dat Brussel een van de drie beveiligingssystemen voor dergelijke baanvakken heeft afgewezen, zal naar verwachting geen vertraging in de plannen opleveren. Dat zei een woordvoerster van minister Camiel Eurlings (Verkeer) vrijdag.
De Nederlandse Spoorwegen wilden graag het goedkopere ATB-beveiligingssysteem gebruiken, maar de Europese Commissie staat dat definitief niet toe. De minister gaat nu met de NS, Pro Rail en het goederenvervoer praten over de invoering van de twee overgebleven systemen (Ertms en Atbl-nl), aldus zijn woordvoerster. De hogere kosten hiervoor hoeven volgens haar vooralsnog geen belemmering te vormen.
Eind 2009 kunnen de treinen tussen Amsterdam en Utrecht al harder rijden. Daar wordt het Europese beveiligingssysteem Ertms ingevoerd, waar Nederland op de lange termijn al naartoe werkt. Voor de andere trajecten (Schiphol-Den Haag, Lelystad-Weesp, Boxtel-Eindhoven) was nog geen termijn vastgelegd. Daar moet de keuze worden gemaakt tussen Ertms en Atbl-nl. Dit laatste systeem geldt ook voor de Thalys tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Mariahoeve, die al 160 mag rijden.
De versnelling van 20 kilometer per uur moet reizigers enkele minuten winst opleveren.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:42 schreef ThaFreak het volgende:
bovenstaande
Het is een aanpassing op ATB, kosteneffectiever dan ERTMS.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:53 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gaat denk wel nog even langer duren, maar wel terecht dat Brussel geen ATB wil hebben op die lijnen.
quote:Wel jammer dat ze niet meteen het stuk Utrecht-Amsterdam geschikt maken voor 200 km/h met het beveilings systeem.
Ook al zal waarschijnlijk alleen de ICE3 daar 200 km/h gaan rijden.
Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:15 schreef ghizzer het volgende:
vraag.. heeft iemand enig idee hoe snel de onderstaande (siemens-rh) loc kan en wat de 357 km/h op de loc voor een betekenis heeft?
en o ja, gaat deze ook dienst doen op de HSL? alvast heel hartelijk dank voor antwoorden!
[ afbeelding ]
Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:23 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Er staat Vmax 357 op de loc en je vraagt je af hoe snel hij kan en wat het betekent? Ben je nou echt zo dom?
Ja, voor je het weet moeten de blauwe ordetroepen weer uitrukkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Lees het topic eerst even door voor je modder begint te blazen, spuit 11.
Nee, hij bestaat in theorie, niet in de relaishuizen, en ik weet ook niet of elke trein de code zomaar snapt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeftquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:14 schreef SpeedyRich het volgende:
ik snap niet dat ze die code 147 niet gebruiken voor Groen 18, of als een rood sein code, hij is toch ingebouwd
Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Alstom een flinke vinger in de pap heeft met het ATB-systeem, zij zijn de enige die de rechten over het systeem hebben. Welke idioot dat ooit besloten heeft. Ik denk dat het slimmer is om op korte termijn over te schakelen naar ETCS.
Ik denk dat ik iets gemist hebquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vraag het ook eens aan de mensen die bij de Maaslijn een nieuw systeem voorgeschoteld kregen een tijd geleden...
quote:ProRail heeft seinen in de Schipholtunnel verkeerd geplaatst. Als ze gedoofd zijn, kunnen machinisten ze bijna niet zien en de reflectorplaatjes evenmin.
Bovendien krijgt het beveiligingssysteem geen seintje als een sein het niet doet. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) na een incident in de treintunnel bij de luchthaven.
Eind november passeerde een reizigerstrein in de tunnel een gedoofd sein dat eigenlijk rood had moeten zijn. Aangekomen op het perron zag de machinist dat er nog een trein stond en bracht zijn trein tot stilstand op 150 meter van die trein.
Volgens de IVW werkten meer seinen op dat moment niet. Dat kwam door een technische storing. Een niet werkend sein in de tunnel wordt niet door de beveiligingsinstallatie gedetecteerd.
Hmmm......quote:De machinist wist niet dat de situatie in de tunnel was aangepast. De inspectie stelt dat ProRail te weinig tijd heeft gelaten tussen de aankondiging dat de nieuwe seinen zouden worden geplaatst en de plaatsing ervan.
De spoorbeheerder meldde dat pas aan de NS twee dagen voordat de werkzaamheden werden uitgevoerd, waar vier weken de regel is. Overigens vindt de inspectie dat de NS op zijn beurt de machinisten onvoldoende heeft geïnformeerd.
Dat is nu nog slechts 1x per jaar, ergens in mei. Pas over een paar jaar gaat dat een vaste vorm krijgenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
ben inmiddels weer thuis hoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er niks te doen met dat stoomtreingeval tussen Sneek en Stavoren? Daar zou je eens langs kunnen, nou je toch in de buurt bent?
FOUT!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Terug van een aanrijding, is ICM 4206 nu de enige ICM-IV met dichtgemetselde boegdeuren.
was er een paar dagen met ouders en zusje, dus niet speciaal voor de treinenquote:
Zoals het er nu uit ziet word het stuk Amsterdam-Utrecht de max verhoogd naar 160 km/h en geen 200 km/hquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:33 schreef Duvel het volgende:
[..]Daar zijn ze nu al mee bezig hoor, al jaren trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |