Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Correct me if I'm wrong, maar whey is een eiwit type. Een snel type eiwit, om precies te zijn, dus ideaal om na een training te consumeren. Trage eiwitten vind je bijvoorbeeld in kwark.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:47 schreef XiChico het volgende:
Wat is het verschil tussen eiwitten en Whey? Want het staat vaak apart vermeld op webshops...
Wel afgevallen dan?quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Teije het volgende:
Na eerst nogal wat overgewicht te hebben gehad, en dus twee jaar casual gefitnessed te hebben (vooral cardio en fullbody met gewichten, beetje aanmodderen dus) denk ik eraan om het misschien wat serieuser aan te pakken, eerst maar eens inlezen.
tvp!
Jazeker, van 135kg naar 79kg.quote:
Bedankt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:38 schreef JeffreyXL het volgende:
^^Tering dat is toch een heel nette prestatie props for that
Rippetoe had ik indd al wat over gelezen, het viel me alleen op dat je zo "weinig" doet? Of zie ik dat verkeerd.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:15 schreef JeffreyXL het volgende:
1. Jep meteen met het echte werk beginnen
2. Is zo goed al zou ik mezelf er niet te veel op vast pinnen. Je mag best eens wat lager in je reps gaan en zelfs dalen tot 3 reps.
3. Imo het ligt eraan hoe ervaren je bent. Als je net met krachttraining begint dan zou ik met een Fulbody protocol starten. Google eens rippetoe of 5x5.
4. Voeding meot altijd de basis zijn daarnaast kan je dit uitbreiden met supps. Zou zelf eerst zonder beginnen want zolang je alles uit je voeding kan halen is het goed. Supps zijn aanvullingen en deze zullen een slecht dieet niet recht trekken.
5. Ja, zeker als je spiermassa op wilt bouwen. 1 a 2 keer per week max imo.
Sowieso ben ik een beetje "bang" om dat soort oefeningen te gaan doen (slechte begeleiding), ik zit op zo'n doe-het-zelf-fitness (squashcity), 80% van de mensen zijn er maximaal een keer per week, en de instructeurs zijn ook niet al te "hardcore", zeg maar.quote:Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows
3 keer per week, afwisselend A en B.
week 1 is dus ABA, week 2 BAB, week 3 ABA, enz.
4kg aan spieren? dat is wel extreem zeg. Met dit soort schemas krijg je wel de grootste resultaten. (als ik het zo lees op DBB, BB.com) Het is alleen zo kut dat er hier nergens in de buurt een dedicated-bodybuilding sportschool zit, want als je die oefeningen eenmaal aanleerd ben je de lul.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:32 schreef JeffreyXL het volgende:
Dat zie je inderdaad verkeerd. Je moet niet vergeten dat je 3x per week aan het squatten bent wat op den duur een hele opgave word zeker als je tegen je max aan gaat werken. Als je dit minimaal 10 weken volhoud en je probeerd elke week te verzwaren dan ga je verstand staan van de resultaten. Mits je dieet goed is natuurlijk. Ben er zelf een tijdje tussenuit geweest door het trainen voor een survival run en ben toen met dit preogramma 4 kg aangekomen in 10 weken tijd.
Bedankt!quote:Op donderdag 24 juli 2008 07:48 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zou dan ook niet meteen overstappen van dieeten naar stuk meer eten.... de kans is groot dat je lichaam dan meteen weer vet aan gaat zetten.
Persoonlijk zou ik de overgang subtiel doen, dus clean bulken met een overschot van slechts 200 kcal ofzo. Vervolgens ook afbouwen met de cardio, want die heb je niet zo extreem meer nodig. Als je echt wil blijven cardioen dan zou ik zeggen dat een kwartiertje per dag genoeg is (aangezien je niet verder wilt afvallen).
Wat de training betreft: ik zou je inderdaad ook aanraden te beginnen met een fullbodyschema en dan b.v. een rippetoe oid. Het is in ieder geval belangrijk dat je de oefeningen leert en niet blijft hangen in die huisvrouw apparaten
goed idee. Techniek is altijd prima, en onthoud ook dat je spieren het snelst groeien van de bewegende onderdelen in je lichaam. Pezen en ligamenten hebben wat meer tijd nodig om aan te sterken, dus een rustig begin is niet verkeerdquote:Op donderdag 24 juli 2008 10:11 schreef Teije het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik zit er over te denken om gewoon nog even verder te gaan met mijn huidige schema, en daarnaast dan de deadlift/benchpress/squat onder de knie te krijgen. Deze zonder of met erg weinig gewicht, puur voor de techniek. Goed idee?
Sowieso moet ik een nieuw/beter fullbody schema maken, want dit gaat nergens over. (zit al meerdere weken op het zelfde gewicht)
shrugs zijn bij mij weten niet goed voor de nek, en sowieso, van deadlifts en oefeningen boven je hoofd krijg je al traps als n malle.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:57 schreef kidkash19 het volgende:
Over het schema kan ik weinig zeggen want ik ben niet per definitie aan het bodybuilden, maar inzake shrugs
Wat ik doe is meestal een zwaar gewicht en minder reps 5-8 reps en daar 3 a 5 sets van afgewisseld met bv een x een lichter gewicht en 30 sec lang hoge intensiteit en proberen zoveel mogelijk te doen en dat 2 a 3x.
Als ik dat doe is dat meestal mn afsluiter van de dag..voelt erg lekker
Ah, bedankt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:57 schreef kidkash19 het volgende:
Over het schema kan ik weinig zeggen want ik ben niet per definitie aan het bodybuilden, maar inzake shrugs
Wat ik doe is meestal een zwaar gewicht en minder reps 5-8 reps en daar 3 a 5 sets van afgewisseld met bv een x een lichter gewicht en 30 sec lang hoge intensiteit en proberen zoveel mogelijk te doen en dat 2 a 3x.
Als ik dat doe is dat meestal mn afsluiter van de dag..voelt erg lekker
Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:53 schreef Beauregard het volgende:
Wat is trouwens ieders schema opzet? Ben ik wel benieuwd naar.
Mijn verdeling is als volgt:
Ma.:
- Borst
- Biceps
Wo.:
- Rug
- Triceps
- Buik
Vr.:
- Benen
- Schouders
Begin elke training met 10 min. op de loopband als warming-up. Verder cardio ik vrij weinig, omdat ik aan het bulken ben en me puur focus op massa.
Overigens, vraagje over shrugs. Ik wil m'n upper trapezius wat intensiever gaan trainen, want daar heb ik nog nooit serieus aandacht aan besteed. Mensen hier die shrugs doen, wat voor rep-set verhouding houden jullie aan?
Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...
bacoboy? beachb0i? M00ib0i?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:11 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.
De reden is dat mijn LB relatief verder ontwikkeld is dan mijn UB, wegens diverse sporten in het verleden. Ik ben dus in eerste instantie de sportschool ingegaan om LB en UB in balans te krijgen (zo'n 6 maanden geleden). Zodra ik vind dat het in balans is krijgen LB en UB uiteraard evenveel aandacht, gelijk verdeeld.
Ik moet toegeven dat ik die balans eigenlijk al lang heb gevonden, maar het trainen van LB minder fijn vind dan UB. Ja, noem me een Breezerboy.
Eh, oh ja. Breezerboy, hoe kom ik d'r op? Ik bedoel uiteraard BEACHBOIII.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
bacoboy? beachb0i? M00ib0i?![]()
Succes met je LBEn je gaat het vanzelf leuk vinden als de techniek en gewichten omhoog gaan. beloofd!
WTF is een prowler?quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:20 schreef kidkash19 het volgende:
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...
Mn footballclub heeft een Prowler!Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
krijg ik haar erbij ?quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:53 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
WTF is een prowler?
Zo'n ding?
http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006
Mijn ervaring is dat als je het in koude melk pleurt, het totaal niet gaat mengen, hoe hard je ook roert. Het blijft een kleffe drab op de bodem van je kom/glas, niet te vreten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.![]()
Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
Zou wel calorieen tellen als ik jou was, zeker gezien het fiet dat je wat aanleg hebt om aan te komen. Het is wat extra werk maar naar mate je het vaker doet gaat het sneller.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.![]()
Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
From the looks of it is 2120 veels te weinig voor iemand die 80 kg weegt. Je BMR is 1978, dit betekent dat je 1978 kcal verbrand als je 24 uur per dag in bed ligt en verder niks uitvoert.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:29 schreef Teije het volgende:
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.
Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.
Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):
Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)
En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?
Voeding:
1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)
Totaal : 2120
Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)
Nog wat stats:
Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%
(dyslectie included)
Hoog vetpercentage denk ik?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:20 schreef Rigital het volgende:
ff meten (alles koud/ontspannen):
bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm
(tvp)
6 kg in 6 weken zonder krachtverlies is echt supernetjes!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Fugie het volgende:
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten
Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:38 schreef Teije het volgende:
Kent er hier iemand "hardcore"-fitnessscholen in Amsterdam? Waar ik nu zit hebben ze namelijk neit eens zo'n "squatrack" (Zal wel niet de correcte benaming zijn, maar waar je dus de barbel oplegt)
Met hardcore bedoel ik dus een beetje oldschool school, niet van die clubsportive tafarelen.
(Ed van Amsterdam is geen optie, dat is weer net iets te verweg)
Fitness je bij Basic-Fit, en daar hebben ze geen squatrack? Als dat zo is, schuif ik mijn bezoek meteen op de lange baan.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:
[..]
Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?
Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-51467/
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-36179/
Ik moet het nu ook met een smith machine doen. 16euro, dat is wel een nette prijs, ik betaal een stuk meer. Wel met 3 verschillende sauna's (ja, ik verzin het niet) en natuurlijk hartje centrum (dat is sowieso weer +50%, echt absurt.)quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:
[..]
Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?
Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-51467/
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-36179/
Klopt helemaal. Over het algemeen ben ik erg mager behalve rond m'n buik. Ik heb overigens een fatsoenlijke sportschool gevonden in de buurt waar ik graag wil beginnen met training, alleen kan ik pas over 2 maanden beginnen ivm met mijn vakantiedruktequote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:02 schreef ConQuestador het volgende:
@Tomm90 : 72 kilo is serieus mager!! ik ben zelf 1.94 en toen ik 82 kilo woog reageerde iedereen verbaasd als ik zei dat ik 4x per week trainde. Reden hiervan was is dat je met 80 kilo op dat gewicht er slank uit ziet, zit je onder dat gewicht dan gaat het echt richting de mager!!
Maar jouw probleem is nu dat je van 72 naar 78 bent gegaan met pure vet, ik vermoed dat zich dat allemaal ophoopt rond je buik waardoor je skinny bent maar toch een buikje hebt. Mijn advies: die 6 kilo vet er eerst ff aftrainen en dan bulken als een gek!
doe dan ook meteen chinups (optrekken aan stang) & bodyweight squats (en gooi om de oefening te leren ff een bezemsteel in je nek)quote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:03 schreef Tomm90 het volgende:
In de tussentijd wil ik al vast beginnen met vooral sit ups & push ups.
Doet me denken aan mezelf.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:48 schreef Tomm90 het volgende:
Ik loop al een langere tijd rond met het idee om eens een keer wat aan mijn lichaam te gaan doen. Ben altijd al vrij onsportief geweest, en daar probeer ik verandering in te brengen de laatste tijd - zo ben ik bijv. begonnen met hardlopen, in het begin bek af in 5 minuten, nu hou ik het toch wel 5 ~8km vol -. Een groot probleem bij mij is echter discipline. Al heb ik het idee dat dat enigszins is afgenomen sinds ik begonnen ben met hardlopen. Daarom wil ik nu dan ook echt is een poging gaan wagen om wat aan mijn lichaam te doen :p
Ik ben 1.95m. Dus vrij lang voor een jongen van 18 jaar. Sinds ik op vakantie ben geweest is mijn gewicht ook aardig wat toegenomen - veel eten, bier / red bull -. Ik weeg nu 78 kg. Voorheen lag dat ongeveer rond de 72-75kg. Nou leek mij dat 'overgewicht' niet een groot probleem, vooral niet als ik wil gaan beginnen met trainen. Mijn streven is rond de 70 ~ 72kg.
Het grote probleem bij mij is echter dat ik amper spierkracht heb. Zelfs opdrukken is een probleem (hou het echt niet vaker dan 10x, en dat is al met bloed, zweet en tranen). Ik ben er al wel achter gekomen dat mijn lichaam vrij 'flexibel' is. Eet ik veel, kom ik snel aan. Eet ik amper, val ik erg snel af. Ga ik inneens intensief 5 weken 4x weeks hardlopen. Zien mijn benen er een stuk sportiever uit (de spieren zijn beter te zien). Daarom hoop ik eigenlijk dat het ook zo gaat met mijn buik/armspieren. Want vooral mijn armen zijn erg dun.
Maargoed, nu zit ik dus eigenlijk met de dilemma; ik voel er nog vrij weinig voor om naar de sportschool te gaan omdat mijn spierkracht echt 0,00% is. Zijn er ook trainingen waarmee ik zelf de basis kan leggen alvorens naar de sportschool te gaan? Ik kwam al via google op een topic @ Fok! waar gezegd word dat als je 1 á 2x daags sit ups doet, de buikspieren al snel zichtbaar zijn, kan dit bevestigd worden?
En enige tips hoe ik thuis mijn armspieren kan trainen? Hoe ik de groei / aanmaak van spieren kan bevorderen? We hebben nog één gewicht liggen die verstelbaar is van 5 tot 35kg. Of gewoon ouderwets opdrukken? Een beetje hulp in de goede richting zou fijn zijn.
Alvast bedankt!
Hoe graag wil je dit... stop dan met het zoeken naar een excuus schrijf je in en start het liefst vandaag nogquote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:03 schreef Tomm90 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Over het algemeen ben ik erg mager behalve rond m'n buik. Ik heb overigens een fatsoenlijke sportschool gevonden in de buurt waar ik graag wil beginnen met training, alleen kan ik pas over 2 maanden beginnen ivm met mijn vakantiedrukte
In de tussentijd wil ik al vast beginnen met vooral sit ups & push ups.
Mijn lichaamsbouw is op het moment nogal dun. Doordat ik behoorlijk veel gegeten / gedronken heb op / in de vakantie. Ben ik in no time behoorlijk wat kilo's aangekomen, wat allemaal rond mijn buik is gaan zitten. Heeft niks met annorexia te maken. Als je mijn buik nu ziet zie je gewoon dat ik in korte tijd 'veel' ben aangekomen.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:07 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
Doet me denken aan mezelf.
Ik ben ook 1.95m en voor me training woog ik 75 kilo en had de kracht van een pasgeboren kuiken![]()
Enige verschil is dat ik me niet dik voelde (en serieus, als je met dat gewicht wilt afvallen ben je imo een gevalletje anorexia)..
Anyways, je moet gewoon gaan trainen in de gym! Trainen en vreten tot je er bij neervalt.
Ik ben in 6 maanden (!!!) van een super dun ectotje naar een brede spiermans gegaan. Mijn rug is huge, me armen zijn t groter dan die van iedereen (39 cm omtrek!).
T strand was nog nooit zo leuk geweest voor mij.
Voor me training had ik de resultaten echt niet verwacht, maar als je er echt voor gaat zal je verbaast staan van jezelf.
2 scoops per keer dus. en dan 2 tot 4 maal per dag. Ik heb net 1 scoop genomen, dus dan zou ik er verspreid over de dag nog 3 moeten nemen ongeveer?quote:Recommendes use for Males:
"As a dietary supllement, take 2 scoops (providing 44 grams of protein) with 8-10 oz of cold water or any other beverage. Use approx. 4-5 oz of liquid per 1 scoop of powder. Vary the ammount of liquid to achieve your desired flavour and consistency. Drink 2-4 servings daily, or as needed to satisfy your protein or muscle enchancing requirements. To increase your protein intake per serving and to achieve an amazing milkshake taste, use non fat or low fat milk."
Valt wel mee volgens mij. OK, ik ben niet ripped; wel wat vet op buik, maar verder valt het wel mee.quote:
Waarom heb je juist dit supplement gekocht?quote:Op maandag 28 juli 2008 11:21 schreef XiChico het volgende:
Ik heb een pot Syntha-6 van BSN gekocht (Eiwit). Mijn vraag is nu hoe ik dit het beste kan gebruiken, ik wil het namelijk optimaal gebruiken.. hoe snel de pot dan leeg gaat maakt mij niet uit, als mijn lichaam het maar goed opneemt. Dit staat er als instructie:
[..]
2 scoops per keer dus. en dan 2 tot 4 maal per dag. Ik heb net 1 scoop genomen, dus dan zou ik er verspreid over de dag nog 3 moeten nemen ongeveer?
Mijn advies: eerst die horeca spoiler eraf met cardio, dan KTquote:Op maandag 28 juli 2008 00:36 schreef Tomm90 het volgende:
[..]
Mijn lichaamsbouw is op het moment nogal dun. Doordat ik behoorlijk veel gegeten / gedronken heb op / in de vakantie. Ben ik in no time behoorlijk wat kilo's aangekomen, wat allemaal rond mijn buik is gaan zitten. Heeft niks met annorexia te maken. Als je mijn buik nu ziet zie je gewoon dat ik in korte tijd 'veel' ben aangekomen.
80kg wegen zou niet meer dan normaal zijn. Als ik een beetje een gespierd lichaam heb. Maar dat heb ik absoluut niet, daarom wil ik ook gaan trainen. Dan maakt mijn uiteindelijke gewicht me vrij weinig uit. Als het maar in balans is, en niet zoals nu dat ik vooral een bierbuikje gekweekt heb.
Heb trouwens net te horen gekregen dat ik dinsdagochtend vrij heb, ga dan gelijk even langs de sportschool om me in te schrijven =)
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:38 schreef Teije het volgende:
Kent er hier iemand "hardcore"-fitnessscholen in Amsterdam? Waar ik nu zit hebben ze namelijk neit eens zo'n "squatrack" (Zal wel niet de correcte benaming zijn, maar waar je dus de barbel oplegt)
Met hardcore bedoel ik dus een beetje oldschool school, niet van die clubsportive tafarelen.
(Ed van Amsterdam is geen optie, dat is weer net iets te verweg)
Geef liever iets meer uit aan een complete gym dan wat minder aan een net-niet gym.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:36 schreef Joey_AFCA het volgende:
[..]
Fitness je bij Basic-Fit, en daar hebben ze geen squatrack? Als dat zo is, schuif ik mijn bezoek meteen op de lange baan.
Lijkt me wel wat veel resultaat voor 6 maanden: heb je foto's voor en na?quote:Op zondag 27 juli 2008 21:07 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
Doet me denken aan mezelf.
Ik ben ook 1.95m en voor me training woog ik 75 kilo en had de kracht van een pasgeboren kuiken![]()
Enige verschil is dat ik me niet dik voelde (en serieus, als je met dat gewicht wilt afvallen ben je imo een gevalletje anorexia)..
Anyways, je moet gewoon gaan trainen in de gym! Trainen en vreten tot je er bij neervalt.
Ik ben in 6 maanden (!!!) van een super dun ectotje naar een brede spiermans gegaan. Mijn rug is huge, me armen zijn t groter dan die van iedereen (39 cm omtrek!).
T strand was nog nooit zo leuk geweest voor mij.
Voor me training had ik de resultaten echt niet verwacht, maar als je er echt voor gaat zal je verbaast staan van jezelf.
'Sinds een tijd'. Wat is een tijd? Je moet niet teveel van jezelf verwachten als je niet 100% toegewijd werkt middels een goed voedingsschema en een strict trainingsschema.quote:Op maandag 28 juli 2008 17:02 schreef Reneuh het volgende:
Fijn dat ik nu van dit topic afweetHet gaat mij nu met name om vetverbranding, met name onderbuik. Ik weeg 95 kg. en ben 1.90 lang. Als m'n buikje weg is, wil ik me gaan focussen op spiermassa.
Ik ben al een behoorlijke tijd bezig met erg op te letten wat ik eet (minder koolhydraten) en ik doe sinds een tijd aan 3x per week sporten (1x badminton, 2x fitness). Ik richt me nu met name op cardio en buikspieroefeningen. Het is alleen nogal demotiverend dat ik nauwelijks resultaat boek.. Ik ga dit topic es doorlezen op nuttige tips
als je alleen maar 1x per week badmintont en 2x per week fitnesst en verder slechts "op je eten let", dan kom je er indd. niet.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:39 schreef Reneuh het volgende:
Sinds een tijd is een maand of 3. Maar met nauwelijks resultaat, bedoel ik eigenlijk 'geen resultaat'. Ik begrijp dat ik het niet te snel moet willen, maar een beetje progressie is altijd wel fijn
Vergeet niet dat plaatselijke vetverbranding niet helpt. Ook al doe je 10.000 situps per dag. Je zult je voeding moeten aanpassen.quote:Op maandag 28 juli 2008 17:02 schreef Reneuh het volgende:
Fijn dat ik nu van dit topic afweetHet gaat mij nu met name om vetverbranding, met name onderbuik. Ik weeg 95 kg. en ben 1.90 lang. Als m'n buikje weg is, wil ik me gaan focussen op spiermassa.
Ik ben al een behoorlijke tijd bezig met erg op te letten wat ik eet (minder koolhydraten) en ik doe sinds een tijd aan 3x per week sporten (1x badminton, 2x fitness). Ik richt me nu met name op cardio en buikspieroefeningen. Het is alleen nogal demotiverend dat ik nauwelijks resultaat boek.. Ik ga dit topic es doorlezen op nuttige tips
Thanksquote:Op dinsdag 29 juli 2008 08:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Vergeet niet dat plaatselijke vetverbranding niet helpt. Ook al doe je 10.000 situps per dag. Je zult je voeding moeten aanpassen.
Spieren kweken zonder daarbij een buikje te kweken wil niet. Daarom bulkt een beetje bb 12 weken lang (dus veel schone calorieen naar binnen) en cut daarbij een week of 4 (waarbij koolhydraten een stuk minder zal worden ingenomen en meer vet/ eiwit).
7000 caloriëen verbranden / minder innemen is 1 kilo vet verliezen. (dan is het de kunst om je spiermassa te behouden)
Eet minimaal 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (lees de verpakkingen van de producten die je eet)
4x per week 45 min. cardio doen (bij voorkeur op één apparaat) heeft zin als je wil afvallen (dus wil cutten). Erbij spiermassa opbouwen is mijn inziens onmogelijk. Een goed eetschema opstellen betekent dus 6 x per dag kleine maaltijden eten (zie de OP)
Vergeet niet dat het vrij normaal is om in eerste instantie op hetzelfde gewicht te blijven (of zelfs iets aan te komen) als je nooit hebt gesport en dan ineens fanatiek gaat sporten. Je had eigenlijk je vetpercentage moeten opmeten voordat je begon met sporten, omdat dat een bruikbaardere maatstaf voor jou is dat je gewicht in kg. Spier is zwaarder dan vet, he.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:08 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Thanks![]()
Wat ik dan alleen vreemd vind, is dat ik van 0x per week sporten, naar 3x per week ben gegaan en van eigenlijk niet letten op wat ik eet, naar veeeeel bewuster eten, zonder resultaat. Ik moet zeggen dat ik me wel prettiger voel, maar als ik dus gericht wil afvallen, moet ik dus nog bewuster gaan eten en bewegen.
EDIT: Ik zie dat het voedingsschema in de OP niet meer werkt. Heeft iemand van hier nog een schema dat aansluit bij mijn doel?
Je doet dit 3 maanden is dus 12 weken en misschien heb je al een week over geslagen is 10 a 11 weken. Verwacht dan geen grote veranderingen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:08 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Thanks![]()
Wat ik dan alleen vreemd vind, is dat ik van 0x per week sporten, naar 3x per week ben gegaan en van eigenlijk niet letten op wat ik eet, naar veeeeel bewuster eten, zonder resultaat. Ik moet zeggen dat ik me wel prettiger voel, maar als ik dus gericht wil afvallen, moet ik dus nog bewuster gaan eten en bewegen.
Het wordt over het algemeen aangeraden om cardio NA de krachttraining te doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:18 schreef Reneuh het volgende:
BedanktMaar ik doe dus nu wel al, als ik naar het sportcentrum ga, minimaal een half uur cardio op een flink tempo.
Mijn doel is dus vetverbranding. En dit wil ik dus als volgt gaan bereiken:Beweging door 3x per week te sporten. 1x badminton voor algemene conditieopbouw. 2x fitness. Bij het fitnessen wil ik een goede combi zoeken tussen krachttraining en cardio. Dus ik dacht te beginnen met 30 minuten cardio, dan enkele oefeningen krachttraining en flink buikspieroefeningen. Vervolgens weer 30 minuten cardio. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om met de fiets naar het werk te gaan, zal ik proberen nog op een andere manier aan een dagelijkse beweging te komen. Tevens kan ik thuis altijd wel buikspieroefeningen doen. Nog meer te letten op voeding. Ik denk dat er nog veel winst valt te behalen op mijn eetpatroon. Meer matigen op koolhydraten. Ik eet nu eigenlijk 's ochtends, 's middags en 's avonds, redelijk klassiek dus. Dit wil ik gaan verleggen naar 5 à 6x per dag, maar dan in kleine porties. Ik ga er tevens goed op letten hoeveel vet/eiwit er in de voeding zit.
Ben ik iets vergeten?
Na goed een uur en een kwartier krachttraining SCHREEUWT je lijf om de nodige koolhydraten / eiwitten. Afhankelijk van je lichaamstype (zelf train ik max een uur puur alleen kracht).quote:
ja dat dacht ik ook, totdat de lordosis de spuigaten uitliepquote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:59 schreef Fugie het volgende:
lekker squats en deadlifts combineren, dan hoef je je buikspieren amper apart te trainen
www.t-nation.comquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:18 schreef Rejected het volgende:
Ik voel een stekend gevoel in mijn schouder
Vorige week woensdag borst getraind met bench press, dips, cable crossover en incline dumbell press. Ik had nergens last van, de dag daarop een soort stekend gevoel in mn schouder.
Dagje rust genomen omdat ik er wel last van had bij bijv optrekken.
Dag daarop wel gaan trainen, shoulder press zonder problemen gedaan.
2 dagen in het weekend niet getraind en gister wel weer.
Had gister bij de rugoefeningen nergens last van. Bij bicep curls echter wel, vond ik wel raar. Maar deed niet echt veel pijn dus ik had mijn 4 setjes gewoon gedaan.
En vandaag heb ik er weer veel last van..
Het doet pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik er hard op druk doet het pas pijn.
[ afbeelding ]
Het gevoel is bij het streepje waar acromion naartoe wijst.
Iemand ervaringen of kennis hierover?
Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:47 schreef mister_popcorn het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Acromioclavicular_joint
http://orthopedics.about.com/cs/shouldersurgery/a/separation.htm
A/C joint. Succes.
graag gedaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:11 schreef Rejected het volgende:
[..]
Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.
Die shoulder savers van T nation had ik al gelezen, maar alsnog hartelijk dank![]()
Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methodequote:Op woensdag 30 juli 2008 10:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
graag gedaan.
Gister overigens 100 kg bankdrukken gehaald. Tucked in elbows geleerd, goede set up, en je blaast overal doorheen. Echt topZeker voor iemand die max 1 x in de week bencht.
dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:48 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methode![]()
Ook omdat je dan je triceps veel meer aanpakt en dus minder directe tricep training hoeft te doen.
ik doe nu wat rippetoe met extra oefeningen aangezien ik niet echt een beginner meer ben, maar over 6-8 weken ga ik over 5x5 billy star shizzle. Voor triceps doe ik nog dips en willekeurige andere oefening mocht ik dat nodig vinden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.
Ik zou iig je triceps niet verwaarlozen.
Het grootste voordeel voor mij is dat de blessure gevoeligheid van de schouders gewoon afneemt. En verder vind ik het ook gewoon echt niet mooi, van die opgeblazen tieten bij een vent... Dus een win-win situatie voor mij![]()
(ook het feit dat je door die gewichten heen blaast is ook)
achtsja ik zie genoeg (voornamelijk donkere gasten) die licht trainen 70kg bp'en en een borst/armen hebben die ik waarschijnlijk bij 200kg bp'en nog niet zou hebben,, niet dat ik een goed voorbeeld ben, maar tochquote:Op donderdag 31 juli 2008 19:35 schreef Semargofni het volgende:
Volgens mij zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd.
Het is een indicatie maar zeker geen absoluut gegeven. Er zijn powerlifters van 60kg die 700kg + totalen hebben. Iets wat ik menig bodybuilder nog niet zie doen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:35 schreef Semargofni het volgende:
Volgens mij zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd.
Dan zou ik die extra oefeningen weg laten. Gewoon all out gaan op de basics daar win je kracht mee. vond zelf 5x5 na enkele weken al zwaar genoeg.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:02 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik doe nu wat rippetoe met extra oefeningen aangezien ik niet echt een beginner meer ben, maar over 6-8 weken ga ik over 5x5 billy star shizzle. Voor triceps doe ik nog dips en willekeurige andere oefening mocht ik dat nodig vinden.
Verder ben ik ook meer van kracht dan massa.
Dat heeft meer met aanleg te maken denk ikquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:54 schreef DAMH het volgende:
[..]
achtsja ik zie genoeg (voornamelijk donkere gasten) die licht trainen 70kg bp'en en een borst/armen hebben die ik waarschijnlijk bij 200kg bp'en nog niet zou hebben,, niet dat ik een goed voorbeeld ben, maar toch
Ik begin met lage gewichten om techniek wat aan te scherpen, wat betekend dat ik allesbehalve uitgeput ben na mijn setjes 3x5quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:22 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Dan zou ik die extra oefeningen weg laten. Gewoon all out gaan op de basics daar win je kracht mee. vond zelf 5x5 na enkele weken al zwaar genoeg.
Uiteraard is er een verband, je kan niet sterker worden zonder meer spiermassa en niet meer spiermassa krijgen zonder sterker te worden. Maar ik geloof wel dat er een verschil is tussen kracht en massa trainen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:03 schreef Semargofni het volgende:
Idd, dat zijn de genetisch bevoordeelde mensen. Voor de meeste, zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd. Als mensen dingen zeggen als 'ja ik train voor massa' dan is mijn mening dat je dat niet afzonderlijk van elkaar kan zien. Massa krijg je door zwaar te trainen, op hoge percentages van je 1rm en dan flink veel kcal naar binnen te schuiven. Als je sterker wordt krijg je meer massa (mits je goed eet dus), en als je meer massa krijgt wordt je sterker.
Geweldige fotos heb ik niet maar je ziet t toch wel:quote:Op maandag 28 juli 2008 15:16 schreef Rigital het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat veel resultaat voor 6 maanden: heb je foto's voor en na?
En heb je meer gebruikt dan voedingssupplementen?
Netjes! Wat een verandering.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:14 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
Geweldige fotos heb ik niet maar je ziet t toch wel:
Vroeger: (links)
http://85.17.151.131/1299(...)29962247_5_eiUX.jpeg
Nu (ook links)
http://85.17.225.27/28095(...)80965258_5_1YNT.jpeg
In een half jaar ging ik van 75 naar 87 kilo. En nog steeds heb ik een heel laag vet percentage.
Ik gebruikte niet anders dan pro mass. (koolydraten&eiwit)
Daarnaast veel eten en trainen.
Ik heb d'r niet heel veel verstand van, maar als je in een week 3,5kg kwijtraakt, wat is dat dan voor massa geweest? Spieren zullen het toch niet zijn? Is het dan niet vooral 'vocht' geweest, vet wellicht?quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Hehe ik had mezelf eindelijk op een solide 75 kg gekregen, ben ik 3.5 kg kwijtgeraakt door een week wandelen in Rome. Goddamnit. Ik heb al revanche genomen door zojuist zes boterhammen met salami te pwnen en over een half uurtje gaat er een flink bord Brinta + banaan doorheen. Zo snel mogelijk richting de 80.
Je bekken iets kantelen wanneer je loopt? Probeer met bankdrukken je onderrug op de bank te laten liggen wanneer je drukt. Ook wanneer je de schouders traint en zit op een bankje.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:
Effe iets tussendoor. Ik heb m'n hele leven al een vrij holle rug. Op zich geen probleem, maar daardoor lijkt m'n buik uit te steken, wat uiteraard niet wenselijk is.
Mij is ter ore gekomen dat onderstaande oefening goed is om te doen, in het geval van een holle rug. Niet om 'm minder hol te maken, maar om verdere 'verholling' tegen te gaan:
[ afbeelding ]
Die oefening doe ik sindskort regelmatig en dan met een schijf gewicht tegen m'n borst gedrukt. Om de training, 3 sets, 15 reps.
Zomaar uit nieuwsgierigheid... zijn er hier nog meer mensen die een holle rug hebben? Is er eventueel een vorm van fysiotherapie die een holle rug iets of wat kan reduceren? Roept u maar.
Hyperextensions doen niets voor je core aangezien de gehele beweging uit de hamstrings komt. Heb verder geen idee wat je bedoelt met "minder hol maken" en "verholling tegengaan". Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan heb je een zwakke plek in je core spieren en met name in je interne abs, waardoor je buik als het ware naar voren zakt en je rug hol komt te staan.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:
Effe iets tussendoor. Ik heb m'n hele leven al een vrij holle rug. Op zich geen probleem, maar daardoor lijkt m'n buik uit te steken, wat uiteraard niet wenselijk is.
Mij is ter ore gekomen dat onderstaande oefening goed is om te doen, in het geval van een holle rug. Niet om 'm minder hol te maken, maar om verdere 'verholling' tegen te gaan:
[ afbeelding ]
Die oefening doe ik sindskort regelmatig en dan met een schijf gewicht tegen m'n borst gedrukt. Om de training, 3 sets, 15 reps.
Zomaar uit nieuwsgierigheid... zijn er hier nog meer mensen die een holle rug hebben? Is er eventueel een vorm van fysiotherapie die een holle rug iets of wat kan reduceren? Roept u maar.
Eh, mijn holle rug heeft totaal niets te maken met bepaalde zwakke plekken, ik ben zo geboren en het hoort bij m'n lichaam. Scoliose.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hyperextensions doen niets voor je core aangezien de gehele beweging uit de hamstrings komt. Heb verder geen idee wat je bedoelt met "minder hol maken" en "verholling tegengaan". Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan heb je een zwakke plek in je core spieren en met name in je interne abs, waardoor je buik als het ware naar voren zakt en je rug hol komt te staan.
Tegen een verkeerde houding zou ik raggen op oefeningen voor abs (dragon flags, v-ups, pulldown crunches, side bends/presses, elbow plank en decline rotations) en je TVA (vacuums voor reps en static holds).
Oefeningen ter versterking van de erector spinae, zoals bent back deadlifts / goodmornings, willen ook wel eens helpen, maar iemand die er "de klooten verstân" van heeft zal zijn rug alleen maar kapot maken, dus blijf daar maar vanaf.
Oke. Ik denk dat het trainen van spieren alleen geen effect heeft op je houding bij scoliose, aangezien het inderdaad geen zwakte-probleem is, maar een anatomische afwijking. Wat voor scoliose vaak wordt aangeraden is Cesartherapie. Mocht je hier nog geen ervaring mee hebben zou ik even zoeken naar adresjes. Indien je zorgverzekering het vergoedt en het in de buurt is, zal het zeker helpen aangezien het specifiek gericht is op houdingsproblematiek.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:16 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Eh, mijn holle rug heeft totaal niets te maken met bepaalde zwakke plekken, ik ben zo geboren en het hoort bij m'n lichaam. Scoliose.
Maar bedankt voor je post, wellicht moet ik inderdaad m'n abs e.d. frequenter en intenser trainen. Met 'verholling tegengaan' bedoel ik eigenlijk puur voorkomen dat m'n houding nog 'slechter' wordt, dus nog holler.
Sodeju, is dat de zelfde persoon? Mijn complimenten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:14 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
Geweldige fotos heb ik niet maar je ziet t toch wel:
Vroeger: (links)
http://85.17.151.131/1299(...)29962247_5_eiUX.jpeg
Nu (ook links)
http://85.17.225.27/28095(...)80965258_5_1YNT.jpeg
In een half jaar ging ik van 75 naar 87 kilo. En nog steeds heb ik een heel laag vet percentage.
Ik gebruikte niet anders dan pro mass. (koolydraten&eiwit)
Daarnaast veel eten en trainen.
Bij hyperextensions worden zeker niet alleen de hamstrings gebruikt. De erector spinae doet ook zeker zijn werk. Goodmornings zijn in principe bijna dezelfde oefening maar die zouden ze dan wel aanspreken. De erector komt in actie tijdens dorsaalflexi iets wat je bij de hyperextensions duidelijk aan het doen bent.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hyperextensions doen niets voor je core aangezien de gehele beweging uit de hamstrings komt. Heb verder geen idee wat je bedoelt met "minder hol maken" en "verholling tegengaan". Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan heb je een zwakke plek in je core spieren en met name in je interne abs, waardoor je buik als het ware naar voren zakt en je rug hol komt te staan.
Tegen een verkeerde houding zou ik raggen op oefeningen voor abs (dragon flags, v-ups, pulldown crunches, side bends/presses, elbow plank en decline rotations) en je TVA (vacuums voor reps en static holds).
Oefeningen ter versterking van de erector spinae, zoals bent back deadlifts / goodmornings, willen ook wel eens helpen, maar iemand die er "de klooten verstân" van heeft zal zijn rug alleen maar kapot maken, dus blijf daar maar vanaf.
Waar zie jij dorsaalflexie bij hyperextensions? Dorsaalflexie komt alleen maar voor bij goodmornings omdat je anders voorover valt en aangezien je je voeten vastzet bij een hyperextension komt er hoogstens wat statische kracht op je enkels te staan. De enige beweging bij een hyperextension is extensie in de heup, tenzij je er een back extension van maakt. Maar daar ga ik niet vanuit.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:44 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Bij hyperextensions worden zeker niet alleen de hamstrings gebruikt. De erector spinae doet ook zeker zijn werk. Goodmornings zijn in principe bijna dezelfde oefening maar die zouden ze dan wel aanspreken. De erector komt in actie tijdens dorsaalflexi iets wat je bij de hyperextensions duidelijk aan het doen bent.
Hier raak je me dan toch even kwijt. volgens mij is er geen extensie mogelijk in het heup gewricht (waarschijnlijk bedoel je retroflexi wat op zijn engels wel extension word genoemd) en daarnaast komt de beweging ook helemaal niet uit het heupgewricht. De beweging komt vanuit de wervelkolom. In de wervelkolom zijn 4 bewegingen mogelijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waar zie jij dorsaalflexie bij hyperextensions? Dorsaalflexie komt alleen maar voor bij goodmornings omdat je anders voorover valt en aangezien je je voeten vastzet bij een hyperextension komt er hoogstens wat statische kracht op je enkels te staan. De enige beweging bij een hyperextension is extensie in de heup, tenzij je er een back extension van maakt. Maar daar ga ik niet vanuit.
Hmm, die OP wordt standaard in elk vervolgtopic gepaste, dus het is niet specifiek mijn voedingsschema. Kan 'm helaas dus ook niet voor je fixen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:56 schreef muay-toy het volgende:
tvp
voedings/trainingsschema van TS in de OP doet het trouwens niet meer...
Wanneer zijn die? Ik kan geen website vinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:57 schreef JeffreyXL het volgende:
Netjes hoor. Jij deed toch ook wel eens aan highland games ivo..? Doe je in Tilburg ook mee?
Het hele idee van een hyperextension is dat de beweging juist niet uit de wervelkolom komt. Wanneer je vanuit onderste positie (met gebogen rug) naar boven komt door je wervelkolom achterwaarts te buigen, gebruik je de erector. Maar dat is een back extension.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:00 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Hier raak je me dan toch even kwijt. volgens mij is er geen extensie mogelijk in het heup gewricht (waarschijnlijk bedoel je retroflexi wat op zijn engels wel extension word genoemd) en daarnaast komt de beweging ook helemaal niet uit het heupgewricht. De beweging komt vanuit de wervelkolom. In de wervelkolom zijn 4 bewegingen mogelijk
1. Lateraalflexi - Zijwaarts buigen
2. Ventraalflexi - Voorwaarts buigen
3. Dorsaalflexi - Achterwaarts buigen
4. Torsi - Draaien
Het moment waarop de erector spinae werkt is afhankelijk van de stand van de wervelkolom. Als je in voorwaartse houding staat (voorover gebogen) en je wil omhoogkomen dan werkt de erector wel degelijk mee aan de beweging.
Het is 9 augustus in het leypark. volgens mij begint het om 12 uur maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik kom zeker even kijken woon er in de buurtquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:59 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Wanneer zijn die? Ik kan geen website vinden.
Lijkt me wel fraai om eens te gaan kijken.
hmm bij nader inzien zou je wel een gelijk kunnen hebben. Het ligt eraan of je de pelvis fixeerd of niet. Als je dat niet doet dan is jou verhaal inderdaad waar op het moment dat je, je pelvis wel fixeerd dan is mijn verhaal weer waar. We hadden beide gelijk alleen hadden we beide een ander idee over de hyperextensions. Thanks voor deze discussie in ieder geval, ik hou er wel van zo word je nog eens aan het denken gezetquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het hele idee van een hyperextension is dat de beweging juist niet uit de wervelkolom komt. Wanneer je vanuit onderste positie (met gebogen rug) naar boven komt door je wervelkolom achterwaarts te buigen, gebruik je de erector. Maar dat is een back extension.
Bij een hyperextension blijft de rug gewoon recht. De enige beweging zit in de heup. Het bovenlichaam komt naar boven door wat ik "heupextensie" noem. Zou kunnen dat dat niet de officiele NL term is. Maar iig, een hyperextension is dus eigenlijk ook hetzelfde als een RDL of arched back straight leg GM.
Een backextension is dan weer zoiets als een bent back GM.
Hypers: rug recht, heup buigen, heup strekken ==> hamstrings
Back extensions: rug recht -> rug buigen -> rug strekken ==> erector.
echt jammer, ga in de hele zomervakantie maar liefst drie dagen op vakantie en dat moet uitgerekend dan, anders was ik zeker ook ff komen kijken. Whiskies, highland games, mooiquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:57 schreef JeffreyXL het volgende:
Netjes hoor. Jij deed toch ook wel eens aan highland games ivo..? Doe je in Tilburg ook mee?
ZMA is naar mijn idee overrated. Daarnaast kost een pot je 25 euro. Je hebt maar één lever dus steek liever geld in een nieuwe pot ZMA dan een product wat een jaar over datum is te gebruiken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:57 schreef redguy2222 het volgende:
Beste mede ijzervreters,
Ik ben al een tijd aan het lurken hier omdat ik simpel weg niet zo veel toe te voegen heb hier. Maar nu heb ik opeens wel een vraagje!
Na een kast een beetje opgeruimd te hebben hier kwam ik een pot ZMA tegen die +/- een jaar over datum is, nu lijkt mij dit een beetje onzinnig, het zijn capsules dus lijkt mij niet dat er veel mis mee kan zijn. Zie ik hier iets compleet over het hoofd, of kan ik deze gewoon nog opmaken?
Volgens mij beginnen ze ook om 12 uur maar 100% zeker weet ik dit nietquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:51 schreef Beauregard het volgende:
Hmm, ik heb besloten dat ik toch maar 'ns effe ga kijken bij die Highland games in Tilburg, zaterdag. Ben ik Schotland wel eens bij zo'n evenement geweest, prachtig.
Ik heb hier een flyer liggen waarop staat dat het van 12:00u tot 20:00u is, maar dat lijkt me het evenement in totaal. Iemand enige idee rond welk tijdstip de werkelijke games zijn? Ik kan namelijk pas daar zijn vanaf 17:00u.
Meen je dat nou? Vet. Ik ben heel even geweest, maar had geen idee dat jij meedeed, dus heb er niet zo op gelet. Maar ben nu wel benieuwd wie je was... Droeg je een blauw hemd en een rode kilt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:42 schreef ivosnivo het volgende:
heb toch meegedaan, en voor het eerst eerste geworden!
Nee, 212 kg is het opgetelde resultaat van haar 2 beste lifts in de snatch en C&J.quote:Op zondag 10 augustus 2008 07:31 schreef Rigital het volgende:
M.b.t. Olympische spelen: gewichtsheffen chinees vrouwtje van net geen 48kg heft 212kg boven haar hoofd...
haha zag je naam al bij de uitslag staan. Heb bijna de hele middag staan kijken alleen kom er nu pas achter wie, wie allemaal is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:42 schreef ivosnivo het volgende:
heb toch meegedaan, en voor het eerst eerste geworden!
Er zitten eiwitten in en verder geen van de andere macro nutritienten (koolhydraten, vetten). Daarom staat het zo hoog aangeschreven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:59 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik kom vaak positieve dingen over kwark enzo tegen maar... Zoveel zit er toch eigenlijk niet in qua voedingsstoffen?![]()
Vergeef me als ik nu iets heel doms zeg, ik ben pas een half jaar bezig met krachtsport en over voeding weet ik eigenlijk bar weinig...
Direct na het trainen gebruik ik een shake, 's avonds probeer ik nog iets van tonijn na binnen te krijgen en verder probeer ik gewoon zoveel mogelijk kip en vis te eten.
Ja, er zitten eiwitten in ja... Maar veel? Niet echt toch?quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Er zitten eiwitten in en verder geen van de andere macro nutritienten (koolhydraten, vetten). Daarom staat het zo hoog aangeschreven.
10 gram per 100...is redelijk veel. Zeker voor een product wat vrijwel geen koolhydraten of vetten bevat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:19 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ja, er zitten eiwitten in ja... Maar veel? Niet echt toch?
Er zit geen vet op je middel. Wat doe je voor oefeningen? Pushups en situps?quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef Flashwin het volgende:
ff een tvptje
ben deze zomer vrij intensief met fitness bezig geweest. Train nu zo een 2 jaar.
[ afbeelding ]
Ben op zich tevreden...streef er nu naar om dat kleine beetje vet rond mn middel weg te werken ( wat echt zeer lastig is) en om mn bovenarmen groter in omvang te maken.
Jawel, nog een heel klein beetje iets boven mn schaamstreekquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Er zit geen vet op je middel. Wat doe je voor oefeningen? Pushups en situps?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:44 schreef Flashwin het volgende:
Welke oefeningen doe jij voornamelijk?
ivo doet alleen nog maar aan bomen gooien enzo toch ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:21 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Als ivo alles gaat opsommen ga je schrikken
1. Ecto.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef Flashwin het volgende:
ff een tvptje
ben deze zomer vrij intensief met fitness bezig geweest. Train nu zo een 2 jaar.
[ afbeelding ]
Het eerste anderhalf jaar alleen thuis getraind, voornamelijk military press.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef Rigital het volgende:
[..]
2. Wat heb je de afgelopen 2 jaar zoal gedaan aan oefeningen?
Ga je benen trainen, dat zijn de grootste spieren. Maak een split schema, eet 3gram eiwitten per kg lichaamsgewicht.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het eerste anderhalf jaar alleen thuis getraind, voornamelijk military press.
Sinds een half jaartje ga ik naar een fitnessclub waardoor ik wat meer kan varieren. Zoals gezegd, voornamelijk dumbells omhoog drukken en benchpress. Om op te warmen altijd eerst op zo een apparaat waarop je je borst moet gebruiken om gewichten te drukken (sorry, heb geen idee hoe ik het beter kan uitleggen) En ook eentje waarbij je je rug gebruikt om gewichten te drukken.
In die twee jaar heb ik ook elke dag 2x (ochtend en avond) 60x situps gedaan voor mn buik.
Je traint alleen schouders, borst en buik?quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het eerste anderhalf jaar alleen thuis getraind, voornamelijk military press.
Sinds een half jaartje ga ik naar een fitnessclub waardoor ik wat meer kan varieren. Zoals gezegd, voornamelijk dumbells omhoog drukken en benchpress. Om op te warmen altijd eerst op zo een apparaat waarop je je borst moet gebruiken om gewichten te drukken (sorry, heb geen idee hoe ik het beter kan uitleggen) En ook eentje waarbij je je rug gebruikt om gewichten te drukken.
In die twee jaar heb ik ook elke dag 2x (ochtend en avond) 60x situps gedaan voor mn buik.
Voornamelijk ja.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je traint alleen schouders, borst en buik?
Goed dat je een foto durft te posten, ben niet zo'n held.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef Flashwin het volgende:
ff een tvptje
[ afbeelding ]
Ben op zich tevreden...streef er nu naar om dat kleine beetje vet rond mn middel weg te werken ( wat echt zeer lastig is) en om mn bovenarmen groter in omvang te maken.
ik heb dat probleem ook met pullupsquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:46 schreef BertV het volgende:
Als met zoveel, hoe beter het gaat hoe leuker het is.
Mijn max. is nu drie setjes van 7 met een dumbell van 20kg tussen m'n enkels.
(het begint nu lastig te worden met zwaardere gewichten, ik moet toch aan die belt)
hm, ik ben alleen sterk in schouderbrede chin-ups met de handpalmen naar binnen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik heb dat probleem ook met pullups![]()
eerst kon ik dat echt niet, ondertussen gaat het wel beetje. Heb alleen al 2 weken geen rug gedaan dus dat wordt woensdag weer huilen met de pet op.
Gast.quote:
de beste stuurlui staan aan walquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:08 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Gast.
Je hebt best een nette fysiek voor iemand die van nature mager is (denk ik?). Maar waarom heb je je armen al die tijd niet getraind, man? Al waren het maar wat curls o.i.d.
In verhouding met je armen is je borst bijvoorbeeld relatief dik, maar je geeft zelf al aan dat je als een malle hebt lopen benchen en dergelijke. Zonde. Uit die 2 jaar dat je traint had jij zoooveel meer kunnen halen.
Vergt gewoon discipline en motivatiequote:En deed je echt dagelijks 2x60 sit-ups? Moet er niet aan denken om dat te doen. Na het ontwaken met 1 arm m'n mok koffie omhoog tillen en wat boterhammen naar binnen stuwen, da's alles wat ik voor elkaar krijg op dat tijdstip.
hij heb wel gelijkquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:30 schreef Flashwin het volgende:
[..]
de beste stuurlui staan aan wal
[..]
Vergt gewoon discipline en motivatie![]()
Kerel, ik sta alles behalve aan wal hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:30 schreef Flashwin het volgende:
[..]
de beste stuurlui staan aan wal
[..]
Vergt gewoon discipline en motivatie![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:43 schreef ConQuestador het volgende:
Gister ondanks een subtiele pijn in de rug toch gewoon gaan deadliften. Vanwege de lichte pijn had ik besloten licht te DLen: 5x50kg, 5x70kg, 5x90kg, 5x100kg en aangezien het echt zo licht aanvoelde (blijkbaar goede dag) toch besloten ietsje meer te doen, maar niet teveel. Echter bij de 3e rep 110kg schoot het me in de rug![]()
![]()
Ik leg 'm heel kort neer en pak 'm dan weer opnieuw op. Is voornamelijk omdat mijn zweetpoten dat ding anders zouden laten vallenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:51 schreef BertV het volgende:
Tik jij met iedere herhaling de grond aan met de barbell of blijf je net
zweven?
als dat dat witte poeder is; dat wordt niet overal gewaardeerd. Ook bij mij niet in de gym. Gebruik nu maar straps bij rdl's, en bij gewone deadlifts mixed grips.quote:
Dat vind je rug ook leuker.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Fugie het volgende:
Ik leg de barbell altijd even neer, adem halen en dan weer trekken.
Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??quote:
Wat ook helpt tegen het bollen vd rug is het aanspannen van je glutes (je aars dus.) voordat je begint.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??
Ik heb op youtube ff wat filmpjes van de deadlift bekeken, en als ik het zo zie dan maak ik mijn rug niet hol genoeg (zeg maar gerust: als het zwaar wordt, wordt de rug ongecontroleerd bol). Dat zal dus de reden zijn dat het nu mis gegaan is.... Zodra de pijn weg is ga ik dus de deadlift enkele keren op uitvoering doen (net zoals ik met de goodmornings al deed)
Raw -> niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:10 schreef mister_popcorn het volgende:
bij welk gewicht DL is het eigenlijk aan te raden een riem te gaan gebruiken?
Dit x was ik serieus. Als je hem dood neerlegt is je techniek veel beter en forceer je niks. Als je gaat stuiteren is het niet echt meer een gecontroleerde beweging. Ik vind dat nogal gevaarlijk, omdat het toch de oefening is waar je het meeste gewicht mee kunt doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??
Ik heb op youtube ff wat filmpjes van de deadlift bekeken, en als ik het zo zie dan maak ik mijn rug niet hol genoeg (zeg maar gerust: als het zwaar wordt, wordt de rug ongecontroleerd bol). Dat zal dus de reden zijn dat het nu mis gegaan is.... Zodra de pijn weg is ga ik dus de deadlift enkele keren op uitvoering doen (net zoals ik met de goodmornings al deed)
op naar de 400 kg rawquote:
Dat heb ik ook.. heb er ook fysio voor gehad.. je moet juist je onderste buikspieren trainen en juist niet je rugquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio jaquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:36 schreef Semargofni het volgende:
Je kan je onderste buikspieren niet trainen, het is 1 spier.
Don't listen to your body, it lies.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:28 schreef endr0me het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio ja
Je borst is ook één spier, maar daar kun je ook de focus meer leggen of accentueren op bepaalde delen
Er zijn wel degelijk speciale oefeningen waarmee je absoluut puur de focus legt op de onderste buikspieren, leg-pull op is er daar één van maar bij de fysio heb ik oefeningen met een bal moeten doen, geloof me dan voel je 't echt alleen in je onderbuik..
ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:59 schreef no-look het volgende:
wie van jullie trainde ook alweer bij de UVT? Ik ga voor volgend jaar een kaart halen
Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:46 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!
Maar gezellig, meer fokkers op de uvt is preferred to less, zegmaar
mwah. Voor 80 euro per jaar kan je er geen buil aan vallen, zeker niet omdat je ook kan squashen dan en regelmatig een hele gymzaal voor je zelf hebt. (ik doe er dan wel wat op de zaak stoten en gpp)quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:00 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.
dat stelde vroeger al weinig voor, nu nog minder. 60 min oid. Doe je normale training en vraag na 30 min of je weg kan, als je al een setje hebt gebencht zijn ze al tevreden. (verklaart wel meteen het hoge aantal debielen dat er rondloopt...)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:49 schreef no-look het volgende:
Ik heb hem aangeschaft voor de loze uurtjes tussen colleges. Al kom ik er maar één keer in de week, het is alleen maar handig hè? Ik moet wel zo'n verplichte cursus doen ofzo, daar heb ik dan weer geen zin in.
Werkt idd goed, gewoon pure suiker, en een erg snelle suikerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:49 schreef kidkash19 het volgende:
Maandag mn eigen PR verbeterd met Boxsquat : 3x145 KG na 3 sets 5x135, ook meteen mn PR verbroken in de Deadlift : 3x140 KG na 3 sets van 5x130
On my way to becoming a asskicking Tight End !
Heb trouwens gemerkt dat Dextrose ERG goed werkt, ik weet niet wat het is maar ik ben in de tijd dat ik het gebruik (2 a 3 weken) iets sterker geworden en hou het langer vol ik doe
10 gr voor de training
15 gr in mn bidon met water tijdens trainen
45 gram in mn Eiwitshake na trainen
Idd, zoietsquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:55 schreef Fugie het volgende:
iets met anabool en catabool
Ik train altijd met water alleen. Dat uurtje moet ik maar zien te overleven zonder extra stofjes, hoewel ik het soms wel kan gebruiken![]()
hej ik zit al 3 jaar in dit topic hoorquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:44 schreef Fugie het volgende:
het mag ook wel in leken taal hoor led
barbell curlsquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:38 schreef LedZep het volgende:
Sinds ik partial barbell curls off pins met een 2" piek contractie doe heb ik de gains van mijn leven behaald.
en dan vragen wat je in een powerrack kunt doen?!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:28 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
hej ik zit al 3 jaar in dit topic hoor
ik kon zelf wel iets bedenkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:20 schreef Fugie het volgende:
[..]
en dan vragen wat je in een powerrack kunt doen?!
schaam je
partial is tot in het midden van de beweging dus?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:36 schreef LedZep het volgende:
Oefeningen in het power rack per spiergroep, die mijns inziens een nuttige toevoeging (kunnen) zijn (m.n. voor spiergroei):
Bovenrug: breathing style rack pull
Ant. delts: Pin military press (5 sec stop onderin)
Triceps: Partial pin close grip bench press
wat is concentric?quote:Onderrug: Concentric goodmorning (bent leg) (elke rep vanaf pins onderin)
Hamstrings: Concentric good morning (straight leg) (elke rep vanaf pins onderin)
LB algemeen: Bottom pin squat (elke rep vanaf pins onderin)
Ja, maar bij de oefeningen die ik zojuist noemde begin je vanaf pins, dus je start ergens halverwege uit stilstand.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 15:34 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
partial is tot in het midden van de beweging dus?
Concentric = het deel van de beweging waarin de vezels "samentrekken" aka de beweging waarin je kracht zet.quote:wat is concentric?
dus elke rep is: van onder beginnen -> boven -> naar onder -> stop?
thx, dat verstond ik eruitquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja, maar bij de oefeningen die ik zojuist noemde begin je vanaf pins, dus je start ergens halverwege uit stilstand.
dus niet helemaal rechtkomen?quote:
[..]
Concentric = het deel van de beweging waarin de vezels "samentrekken" aka de beweging waarin je kracht zet.
Jawel, je begint halverwege (of 1/3 of 2/3 oid) en eindigt zoals de normale beweging. Bij een pin bench press zet je de veiligheidspinnen bijv. 10cm boven je borst (als daar je sticking point ligt), legt de barbell daarop en drukt hem volledig uit. Kleinere ROM = meer gewicht = grotere triceps. Het is echter wel een assistance oefening en derhalve geen vervanging voor normale press-oefeningen over een volledige bewegingsbaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:04 schreef Tommy_808 het volgende:
dus niet helemaal rechtkomen?
Ik moet mijn been geheel strekken en dan duwt hij net boven mijn knieschijf en daarna moet ik hem buigen. Ik kan het niet goed utleggen maar allemaal aparte bewegingen. En nadat dat allemaal is gedaan heb ik echt 10x minder last bij het squatten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:03 schreef ivosnivo het volgende:
Wat doet ie voor bijzondere dingen met je knieen?
In 16 wekenquote:Op maandag 1 september 2008 20:15 schreef Tommy_808 het volgende:
http://www.becomeaspartan.nl/index.html
met welk gewicht? (al kan ik me voorstellen dat zelfs met 40 kg dit al behoorlijk zwaar is)quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef McGilles het volgende:
Vandaag 4de keer bij de fysio, moest 3 setjes fullsquatten van 20 herhalingen, hoezo doodgaanDamn dat was zwaar (mede omdat ik het niet meer gewend ben).
Nu moet ik 3x in de week 3x20 squatten en 3x20 fullsquatten, aardig zwaar zo maar het gaat de goede kant op met de knie!
Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:37 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
met welk gewicht? (al kan ik me voorstellen dat zelfs met 40 kg dit al behoorlijk zwaar is)
Zal je ook wel benen als boomstammen krijgen van dit soort high reps grapjes.
ja die 1 seconde rust onderin icm vele reps zal je wel breken jaquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.
Dit vind ik persoonlijk zwaarder dan de 100+ kg squatten wat ik vorig jaar deed! Ik hoop echt dat ik over een paar maandjes vanaf nu weer lekker elke week kan squatten zonder pijn/last.
Respect! (maar dat geldt voor iedereen die het maximale uit zichzelf probeert te halen)quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.
Dit vind ik persoonlijk zwaarder dan de 100+ kg squatten wat ik vorig jaar deed! Ik hoop echt dat ik over een paar maandjes vanaf nu weer lekker elke week kan squatten zonder pijn/last.
Hmm, dan deed ik het enige tijd geleden nog niet zo slecht met 26x50kg...quote:Op donderdag 4 september 2008 10:00 schreef BertV het volgende:
[...]
Gisteren voor de grap (na m'n "rug-dag") gekeken hoe vaak ik 50kg kan bankdrukken.
Na 20x voelde ik het flink. Het voelt iig goed om er een keer zoiets tussen door te gooien.
Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:55 schreef Rigital het volgende:
[..]
Hmm, dan deed ik het enige tijd geleden nog niet zo slecht met 26x50kg...
Mijn max vorig jaar was 147,5 (failure op 150)quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.
Maar nu wel nieuwsgierig, wat is jouw max?
* BertV drukt nog steeds 1x110kg
jij hebt een PM!quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn max vorig jaar was 147,5 (failure op 150)
Geen idee hoevaak ik 50kg kan duwen, maandag even proberen
Heb nog nooit 1RM BP gedaan. Ga ik waarschijnlijk vanmiddag proberen, maar ik denk niet dat ik de 110kg ga halen (niet de juiste instelling vlak voor een 1RM, maar goed...). Bankdrukken gaat redelijk ruk de laatste tijd.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.
Maar nu wel nieuwsgierig, wat is jouw max?
* BertV drukt nog steeds 1x110kg
90kg doe ik wel met 3 setjes van 6x hoor!quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:51 schreef Rigital het volgende:
En BertV en ik zijn wat bankdrukken betreft redelijk aan elkaar gewaagd.
OK, jij bent sterkerquote:Op woensdag 10 september 2008 08:46 schreef BertV het volgende:
[..]
90kg doe ik wel met 3 setjes van 6x hoor!![]()
Dan zakt het rap in: 100kg max 3x
Dit is zooo focking herkenbaar. Ben je helemaal gaar van hard werken / weinig slaap / andere (sport) activiteiten dat je denkt "Dat trainen wordt toch niks" en achteraf heb je zoiets van gvd. waarom ben ik niet gegaan??quote:Het gebeurd bijna nooit: gister m'n beendag overgeslagen omdat ik een beetje spierpijn hard van 5km hardlopen twee dagen daarvoor.![]()
achteraf voel ik me zwak na zo'n beslissing...
Ja, je vergeet je benen helemaal te trainen. Je kan dan beter:quote:Op woensdag 10 september 2008 11:19 schreef Ziewoarut het volgende:
Yess, aangezien er nu een sportschool ligt vlak naast mijn opleiding kan ik nu in plaats van 2 keer per week 4 keer gaan![]()
Ik heb mijn tranining in 2 groepen verdeeld:
- dag 1: Borst, buik, biceps
- *1 dag rust*
- dag 2: Rug, schouders, triceps
- *1 dag rust*
- Zelfde programma als dag 1
- *1 dag rust*
Zelfde programma als dag 2
Iemand misschien op of aanmerkingen op?
Ik atletiek ook nog 1 keer per week en de manier hoe we daar trainen zorgt voor 1 dag mank lopen en de 2 dagen erna nog steeds spierspijn, dus om die nog eens appart te gaan trainen...quote:Op woensdag 10 september 2008 11:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, je vergeet je benen helemaal te trainen. Je kan dan beter:
Maandag: Borst rug schouders
Dinsdag: Benen armen onderrug
Donderdag: Borst rug schouders
Vrijdag: Benen armen buik
of:
Maandag: Borst triceps schouders
Woensdag: Benen onderrug buik
Vrijdag: Rug biceps traps
Zondag: zie maandag
etc.
of:
Maandag: Squat, bankdruk, rows
Woensdag: Deadlift, schouder
Vrijdag: Squat, bankdruk, chins
1 dagje benen in de week kan dan toch geen kwaad, moet je wel trainen op explosiviteit ivm je andere sport!quote:Op woensdag 10 september 2008 11:45 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik atletiek ook nog 1 keer per week en de manier hoe we daar trainen zorgt voor 1 dag mank lopen en de 2 dagen erna nog steeds spierspijn, dus om die nog eens appart te gaan trainen...
Bij atletiek trainen we ook al op explosiviteit (ik ben een sprinter).quote:Op woensdag 10 september 2008 11:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
1 dagje benen in de week kan dan toch geen kwaad, moet je wel trainen op explosiviteit ivm je andere sport!
Ik vind het zelf maar niks. Ik ga pas weer een spiergroep trainen als ik geen spierpijn meer heb. Gelukkig heb ik, als ik veel train, zelden spierpijn. Toen ik 4x in de week ging trainen had ik nooit spierpijn.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:58 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Bij atletiek trainen we ook al op explosiviteit (ik ben een sprinter).
Maar is het trouwens verstandiger om een spiergroep pas weer te trainen als de spierpijn van de volgende training weg is of mag dit ook als je nog een beetje spierpijn hebt.
Heb een veel 'beter gevoel' bij het bankdrukken als ik nog wat spierpijn van de vorige keer heb namelijk.
Core : Hang Cleans, Power Cleans, High Pulls en al die mooie varianten die er bestaanquote:k ben trouwens zoekende naar een nieuw schema, iets wat vooral gericht is kracht en core trainingen. Maar ik ben momenteel even totaal hulpeloos in hoe ik het moet inrichten.
cleans is wel een goed idee, maar de sportschool eigenaar wil me pas een clean leren als ik 'normaal' kan squatten en deadliftenquote:Op woensdag 10 september 2008 14:25 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Core : Hang Cleans, Power Cleans, High Pulls en al die mooie varianten die er bestaan
80% van je Max...3 x 5 of 5x5 , werkt bij mij in ieder geval goed
True, maar de door hem getrainde atleten hebben 3 medailles behaald in pekingquote:Op woensdag 10 september 2008 22:07 schreef kidkash19 het volgende:
Is niet echt een "beste" manier vind ik persoonlijk dus het is een kwestie van experimenteren wat lekker aanvoelt
Gewoon in je hoofd. Waarom zou je het op papier zetten?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:30 schreef kokos het volgende:
Hoe houden jullie je trainingsschema bij? Ben nu al een tijdje bezig in excel maar dit werkt niet zo lekker.
\
1. Respect.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:31 schreef ivosnivo het volgende:
147,5 6x, moest 5 maar kon nog 1 extraOver 2 weken als ik weer ga benchen ga ik voor de 152,5 5x!
Welnee, jij hebt enorm gekut gehad met je knieen. Maar gelukkig is dat binnenkort over, dus dan kun je er langzaamaan weer voor gaan!quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:14 schreef McGilles het volgende:
Netjes hoor Ivo, dat red ik niet eens meer 1xBen een mietje geworden
Dat moet in excel wel mogelijk zijn lijkt me (vraag me niet hoe).quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:23 schreef Semargofni het volgende:
Ik houd alles bij, oefeningen reps gewicht. Hoe kan je anders fatsoenlijk tracken wat voor progressie je maakt en waar dat aan ligt. Als je er een beetje serieus mee bezig bent vind ik het toch wel een must zo'n logje, al is het maar voor jezelf.
Gewoon goed gaan eten en die supplementen links laten liggen. Post eens wat je eet op een gemiddelde dag.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:27 schreef Ziewoarut het volgende:
En ik heb van nature nog al moeite met aankomen, raden jullie me nu toch nog een muscle builder of een weight gainer aan? Wil wel mooi gespierd worden niet alleen breed/flink.
Magere kwark is gemiddeld zo'n 9gr eiwit / 100grquote:Op woensdag 17 september 2008 14:24 schreef Ziewoarut het volgende:
Nogmaals een vraagje over kwark;
Heb eens gekeken, maar er zitten net iets meer eiwitten in als normale pudding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |