abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60301972
Nummertje 82.

Vorig topic: PI [Centraal] Bodybuilding - topic Deel 81

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een 3tal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2007.

#1 Jay Cutler (Rear double biceps)

#2 Victor Martinez (Side triceps)

#3 Dexter Jackson (Front abdominal)

En 2 van (volgens kenners ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
pi_60302084
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:47 schreef XiChico het volgende:
Wat is het verschil tussen eiwitten en Whey? Want het staat vaak apart vermeld op webshops...
Correct me if I'm wrong, maar whey is een eiwit type. Een snel type eiwit, om precies te zijn, dus ideaal om na een training te consumeren. Trage eiwitten vind je bijvoorbeeld in kwark.
pi_60302318
Good to be back. Al moet ik ook snel weer eens naar de gym toe want door al dat extra werk komt er weinig van tegenwoordig.
pi_60302605
tvp
pi_60302700
tvp
Ik zwaai naar dieren.
pi_60302884
Na eerst nogal wat overgewicht te hebben gehad, en dus twee jaar casual gefitnessed te hebben (vooral cardio en fullbody met gewichten, beetje aanmodderen dus) denk ik eraan om het misschien wat serieuser aan te pakken, eerst maar eens inlezen.

tvp!
pi_60303050
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:50 schreef Teije het volgende:
Na eerst nogal wat overgewicht te hebben gehad, en dus twee jaar casual gefitnessed te hebben (vooral cardio en fullbody met gewichten, beetje aanmodderen dus) denk ik eraan om het misschien wat serieuser aan te pakken, eerst maar eens inlezen.

tvp!
Wel afgevallen dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_60304247
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:55 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wel afgevallen dan?
Jazeker, van 135kg naar 79kg.

Mijn visie is misschien een beetje raar, met casual bedoel ik meer niet fanatiek kracht trainen met een aansluitend voedings schema.

Ik zit er nu sterk aan te denken om echt fanatiek aan de gang te gaan, dus echt een aansluitend kracht/voedings/supplementen schema op te stellen en me daar perfect aan te houden. Op het moment is het aanmodderwerk, wat te danken is aan de instructeurs van de fitness school, veel te casual voor mijn (eventuele-)doelstellingen.
pi_60307701
^^Tering dat is toch een heel nette prestatie props for that
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:59:25 #10
135197 Teije
hypebeast
pi_60308328
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:38 schreef JeffreyXL het volgende:
^^Tering dat is toch een heel nette prestatie props for that
Bedankt.

Anyways, ik zit dus een beetje informatie op te doen op het internet. Sodeju zeg, wat zijn er veel verschillende manieren van trainen.

Paar dingetjes:

1). Meteen beginnen met deadliften/squatten/benchpresses, of rustig "opbouwen" (?) met machines. Zie dat veel mensen zeggen dat deze oefeningen niet al te goed zijn voor beginners.

2). Herhalingen, zwaar en weinig (3x8~10), of wat minder zwaar en meer herhalingen? (Sowieso snap ik natuurlijk dat het voor 90% om de techniek draait)

3). Spiergroepen, hier zijn errrrrug veel verschillende meningen over, fullybody, lowerbody/upperbody, verschillende spiergroepen op verschillende dagen et cetra, iemand die mij hier wat insight over kan geven? Kan door de bomen het bos niet meer zien.

4). Voeding/voedings supplementen, een goed voedings schema is natuurlijk alles, maar is het verstanding om als beginner meteen supplementen te nemen? Of is het beter om eerst rustig aan te beginnen met gewoon een degelijk voedingsschema alleen.

5). Ik cardio nu nog zo'n 5 tot 7 keer per week, zo'n 45min per sessie. Gaat dit op een of andere manier averechts werken? (8)7)

Wat stats:

Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%

Alvast bedankt!
pi_60308809
1. Jep meteen met het echte werk beginnen
2. Is zo goed al zou ik mezelf er niet te veel op vast pinnen. Je mag best eens wat lager in je reps gaan en zelfs dalen tot 3 reps.
3. Imo het ligt eraan hoe ervaren je bent. Als je net met krachttraining begint dan zou ik met een Fulbody protocol starten. Google eens rippetoe of 5x5.
4. Voeding meot altijd de basis zijn daarnaast kan je dit uitbreiden met supps. Zou zelf eerst zonder beginnen want zolang je alles uit je voeding kan halen is het goed. Supps zijn aanvullingen en deze zullen een slecht dieet niet recht trekken.
5. Ja, zeker als je spiermassa op wilt bouwen. 1 a 2 keer per week max imo.
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:26:16 #12
135197 Teije
hypebeast
pi_60309114
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:15 schreef JeffreyXL het volgende:
1. Jep meteen met het echte werk beginnen
2. Is zo goed al zou ik mezelf er niet te veel op vast pinnen. Je mag best eens wat lager in je reps gaan en zelfs dalen tot 3 reps.
3. Imo het ligt eraan hoe ervaren je bent. Als je net met krachttraining begint dan zou ik met een Fulbody protocol starten. Google eens rippetoe of 5x5.
4. Voeding meot altijd de basis zijn daarnaast kan je dit uitbreiden met supps. Zou zelf eerst zonder beginnen want zolang je alles uit je voeding kan halen is het goed. Supps zijn aanvullingen en deze zullen een slecht dieet niet recht trekken.
5. Ja, zeker als je spiermassa op wilt bouwen. 1 a 2 keer per week max imo.
Rippetoe had ik indd al wat over gelezen, het viel me alleen op dat je zo "weinig" doet? Of zie ik dat verkeerd.

Voorbeeldje:
quote:
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay Rows

3 keer per week, afwisselend A en B.
week 1 is dus ABA, week 2 BAB, week 3 ABA, enz.
Sowieso ben ik een beetje "bang" om dat soort oefeningen te gaan doen (slechte begeleiding), ik zit op zo'n doe-het-zelf-fitness (squashcity), 80% van de mensen zijn er maximaal een keer per week, en de instructeurs zijn ook niet al te "hardcore", zeg maar.
pi_60309283
Dat zie je inderdaad verkeerd. Je moet niet vergeten dat je 3x per week aan het squatten bent wat op den duur een hele opgave word zeker als je tegen je max aan gaat werken. Als je dit minimaal 10 weken volhoud en je probeerd elke week te verzwaren dan ga je verstand staan van de resultaten. Mits je dieet goed is natuurlijk. Ben er zelf een tijdje tussenuit geweest door het trainen voor een survival run en ben toen met dit preogramma 4 kg aangekomen in 10 weken tijd.
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:40:46 #14
135197 Teije
hypebeast
pi_60309488
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:32 schreef JeffreyXL het volgende:
Dat zie je inderdaad verkeerd. Je moet niet vergeten dat je 3x per week aan het squatten bent wat op den duur een hele opgave word zeker als je tegen je max aan gaat werken. Als je dit minimaal 10 weken volhoud en je probeerd elke week te verzwaren dan ga je verstand staan van de resultaten. Mits je dieet goed is natuurlijk. Ben er zelf een tijdje tussenuit geweest door het trainen voor een survival run en ben toen met dit preogramma 4 kg aangekomen in 10 weken tijd.
4kg aan spieren? dat is wel extreem zeg. Met dit soort schemas krijg je wel de grootste resultaten. (als ik het zo lees op DBB, BB.com) Het is alleen zo kut dat er hier nergens in de buurt een dedicated-bodybuilding sportschool zit, want als je die oefeningen eenmaal aanleerd ben je de lul.

Ook word de overgang van bijna het twee jaar dieeten naar een stuk meer eten een redelijke opgave.
  donderdag 24 juli 2008 @ 07:48:42 #15
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60312676
Ik zou dan ook niet meteen overstappen van dieeten naar stuk meer eten.... de kans is groot dat je lichaam dan meteen weer vet aan gaat zetten.

Persoonlijk zou ik de overgang subtiel doen, dus clean bulken met een overschot van slechts 200 kcal ofzo. Vervolgens ook afbouwen met de cardio, want die heb je niet zo extreem meer nodig. Als je echt wil blijven cardioen dan zou ik zeggen dat een kwartiertje per dag genoeg is (aangezien je niet verder wilt afvallen).

Wat de training betreft: ik zou je inderdaad ook aanraden te beginnen met een fullbodyschema en dan b.v. een rippetoe oid. Het is in ieder geval belangrijk dat je de oefeningen leert en niet blijft hangen in die huisvrouw apparaten
  donderdag 24 juli 2008 @ 08:10:51 #16
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60312829
bij een vet % van 11,2% mag je best wat extra vet aankomen in je bulk

Mijn schouder hersteld redelijk goed, ik ga vrijdag lekker met lage gewichten en veel herhalingen kijken hoe het ervoor staat. Dan nog 1 weekje aanklooien en dan een weekje vrij
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:24:45 #18
153812 Frautie
Frautilicious
pi_60313711
tvp
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_60314527
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 07:48 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zou dan ook niet meteen overstappen van dieeten naar stuk meer eten.... de kans is groot dat je lichaam dan meteen weer vet aan gaat zetten.

Persoonlijk zou ik de overgang subtiel doen, dus clean bulken met een overschot van slechts 200 kcal ofzo. Vervolgens ook afbouwen met de cardio, want die heb je niet zo extreem meer nodig. Als je echt wil blijven cardioen dan zou ik zeggen dat een kwartiertje per dag genoeg is (aangezien je niet verder wilt afvallen).

Wat de training betreft: ik zou je inderdaad ook aanraden te beginnen met een fullbodyschema en dan b.v. een rippetoe oid. Het is in ieder geval belangrijk dat je de oefeningen leert en niet blijft hangen in die huisvrouw apparaten
Bedankt!

Ik zit er over te denken om gewoon nog even verder te gaan met mijn huidige schema, en daarnaast dan de deadlift/benchpress/squat onder de knie te krijgen. Deze zonder of met erg weinig gewicht, puur voor de techniek. Goed idee?

Sowieso moet ik een nieuw/beter fullbody schema maken, want dit gaat nergens over. (zit al meerdere weken op het zelfde gewicht)
pi_60316185
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:11 schreef Teije het volgende:

[..]

Bedankt!

Ik zit er over te denken om gewoon nog even verder te gaan met mijn huidige schema, en daarnaast dan de deadlift/benchpress/squat onder de knie te krijgen. Deze zonder of met erg weinig gewicht, puur voor de techniek. Goed idee?

Sowieso moet ik een nieuw/beter fullbody schema maken, want dit gaat nergens over. (zit al meerdere weken op het zelfde gewicht)
goed idee. Techniek is altijd prima, en onthoud ook dat je spieren het snelst groeien van de bewegende onderdelen in je lichaam. Pezen en ligamenten hebben wat meer tijd nodig om aan te sterken, dus een rustig begin is niet verkeerd

Verder is lekker aankloten in het begin niet verkeerd, en misschien zelfs wel nodig. Het is gewoon zaak om naarmate je serieuzer gaat trainen meer structuur (qua eten, slaap, schema, oefeningen) aan te brengen.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:45:00 #21
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_60316358
TVP.
Ben bezig met fitness, dus dit topic is erg handig.
Goeie OP!
pi_60316545
Wat is trouwens ieders schema opzet? Ben ik wel benieuwd naar.

Mijn verdeling is als volgt:

Ma.:
- Borst
- Biceps

Wo.:
- Rug
- Triceps
- Buik

Vr.:
- Benen
- Schouders

Begin elke training met 10 min. op de loopband als warming-up. Verder cardio ik vrij weinig, omdat ik aan het bulken ben en me puur focus op massa.

Overigens, vraagje over shrugs. Ik wil m'n upper trapezius wat intensiever gaan trainen, want daar heb ik nog nooit serieus aandacht aan besteed. Mensen hier die shrugs doen, wat voor rep-set verhouding houden jullie aan?
pi_60316586
Misschien een linkje naar stronglifts in de OP.
Een leuke site voor beginners vind ik!
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:57:16 #24
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60316602
Over het schema kan ik weinig zeggen want ik ben niet per definitie aan het bodybuilden, maar inzake shrugs

Wat ik doe is meestal een zwaar gewicht en minder reps 5-8 reps en daar 3 a 5 sets van afgewisseld met bv een x een lichter gewicht en 30 sec lang hoge intensiteit en proberen zoveel mogelijk te doen en dat 2 a 3x.
Als ik dat doe is dat meestal mn afsluiter van de dag..voelt erg lekker
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_60316663
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:57 schreef kidkash19 het volgende:
Over het schema kan ik weinig zeggen want ik ben niet per definitie aan het bodybuilden, maar inzake shrugs

Wat ik doe is meestal een zwaar gewicht en minder reps 5-8 reps en daar 3 a 5 sets van afgewisseld met bv een x een lichter gewicht en 30 sec lang hoge intensiteit en proberen zoveel mogelijk te doen en dat 2 a 3x.
shrugs zijn bij mij weten niet goed voor de nek, en sowieso, van deadlifts en oefeningen boven je hoofd krijg je al traps als n malle.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60316712
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:57 schreef kidkash19 het volgende:

Ah, bedankt.

En wat betreft resultaten, is het te zien aan de dikte van je nek en - uiteraard - trapezius? Wellicht 'n open deur, maar goed.

Voornaamste reden dat ik intensief shrugs wil gaan doen is dat ik wil voorkomen dat ik straks het lijf krijg van Jerommeke, terwijl mijn nek in verhouding erg dun is, wat er natuurlijk vreemd uitziet.
pi_60316739
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:53 schreef Beauregard het volgende:
Wat is trouwens ieders schema opzet? Ben ik wel benieuwd naar.

Mijn verdeling is als volgt:

Ma.:
- Borst
- Biceps

Wo.:
- Rug
- Triceps
- Buik

Vr.:
- Benen
- Schouders

Begin elke training met 10 min. op de loopband als warming-up. Verder cardio ik vrij weinig, omdat ik aan het bulken ben en me puur focus op massa.

Overigens, vraagje over shrugs. Ik wil m'n upper trapezius wat intensiever gaan trainen, want daar heb ik nog nooit serieus aandacht aan besteed. Mensen hier die shrugs doen, wat voor rep-set verhouding houden jullie aan?
Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...
pi_60316870
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:04 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...
Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.

De reden is dat mijn LB relatief verder ontwikkeld is dan mijn UB, wegens diverse sporten in het verleden. Ik ben dus in eerste instantie de sportschool ingegaan om LB en UB in balans te krijgen (zo'n 6 maanden geleden). Zodra ik vind dat het in balans is krijgen LB en UB uiteraard evenveel aandacht, gelijk verdeeld.

Ik moet toegeven dat ik die balans eigenlijk al lang heb gevonden, maar het trainen van LB minder fijn vind dan UB. Ja, noem me een Breezerboy.
pi_60316988
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:11 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.

De reden is dat mijn LB relatief verder ontwikkeld is dan mijn UB, wegens diverse sporten in het verleden. Ik ben dus in eerste instantie de sportschool ingegaan om LB en UB in balans te krijgen (zo'n 6 maanden geleden). Zodra ik vind dat het in balans is krijgen LB en UB uiteraard evenveel aandacht, gelijk verdeeld.

Ik moet toegeven dat ik die balans eigenlijk al lang heb gevonden, maar het trainen van LB minder fijn vind dan UB. Ja, noem me een Breezerboy.
bacoboy? beachb0i? M00ib0i?

Succes met je LB En je gaat het vanzelf leuk vinden als de techniek en gewichten omhoog gaan. beloofd!
pi_60317064
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:17 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

bacoboy? beachb0i? M00ib0i?

Succes met je LB En je gaat het vanzelf leuk vinden als de techniek en gewichten omhoog gaan. beloofd!
Eh, oh ja. Breezerboy, hoe kom ik d'r op? Ik bedoel uiteraard BEACHBOIII.

Maar bedankt, ik denk dat ik het ook wel steeds meer ga waarderen hoor. Waarschijnlijk helemaal als ik het verschil op de weegschaal ga terugzien, dat motiveert. 6 maanden voornamelijk UB heeft in ieder geval geresulteerd in gewichtstoename van circa 10 kg.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:55:56 #31
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_60317717
tvp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:20:41 #32
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60323089
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...

Mn footballclub heeft een Prowler! Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
Luck is for losers
pi_60323825
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:20 schreef kidkash19 het volgende:
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...

Mn footballclub heeft een Prowler! Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
WTF is een prowler?

Zo'n ding?

http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006

donderdag 24 juli 2008 @ 16:55:35 #34
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60323885
inderdaad.
een teamgenoot heeft er 1 in elkaar gezet van oude steigerpijpen dus hij lijkt niet echt op die maar heeft wel hetzelfde effect
Luck is for losers
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:39:30 #35
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60324645
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

WTF is een prowler?

Zo'n ding?

http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006

krijg ik haar erbij ?
pi_60325079
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.

Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:02:09 #37
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_60327953
Ik blend het in de blender met melk.
pi_60327983
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.

Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
Mijn ervaring is dat als je het in koude melk pleurt, het totaal niet gaat mengen, hoe hard je ook roert. Het blijft een kleffe drab op de bodem van je kom/glas, niet te vreten.

Ik heb dat pak havermout hier verder links laten liggen, maar ik denk dat als je het in melk kookt het beter gaat.
pi_60328240
1: Posedown

Borst
Biceps
Abs

2: Shizzle

Schouders
Onderrug
Kleine rommel, vooral om m'n blessure te ondersteunen

3: RugRag

Rug
Triceps

4: Legs

Benen

dit is een basis van mijn wekelijkes training, meestal smijt ik er een oefening van een andere spiergroep tussendoor, vb hoge reps squats op dag 1 of 2
Only when close to death, you really feel alive
pi_60331321
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:

Zou wel calorieen tellen als ik jou was, zeker gezien het fiet dat je wat aanleg hebt om aan te komen. Het is wat extra werk maar naar mate je het vaker doet gaat het sneller.

Mijn havermout gaat gewoon in de warme melk. Dan laat ik hem weken en dan schuif ik het er zsm want smakelijk vind ik het niet echt
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:29:51 #41
135197 Teije
hypebeast
pi_60332223
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.

Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.

Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):

Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)

En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?

Voeding:

1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)

Totaal : 2120

Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)

Nog wat stats:

Lengte 190
Gewicht 79.5
BMR 1978
Vet% 11.2%

(dyslectie included)
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:48:44 #42
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60334229
2120 is veel te weinig kcal om aan te komen. volgens mij zit je onderhoudsniveau nog hoger dan dat!!
pi_60334549
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:29 schreef Teije het volgende:
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.

Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.

Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):

Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)

En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?

Voeding:

1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)

Totaal : 2120

Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)

Nog wat stats:

Lengte 190
Gewicht 79.5
BMR 1978
Vet% 11.2%

(dyslectie included)
From the looks of it is 2120 veels te weinig voor iemand die 80 kg weegt. Je BMR is 1978, dit betekent dat je 1978 kcal verbrand als je 24 uur per dag in bed ligt en verder niks uitvoert.
Er komt nog een soort sporttoeslag op, dat is ongeveer 1,3 als je veel sport
Dus dan zou je ongeveer uitkomen op 2600 denk ik. En als je echt wil groeien moet je toch minstens 500 kcal boven onderhoud zitten-> 3100 kcal per dag. Je moet door zelf proberen kijken hoeveel kcal je boven onderhoud zit, dat is gewoon een kwestie van trial and error en kijken wat het beste voor jou werkt. Want teveel kcal zet teveel wellicht teveel vet aan en te weinig kan je spiergroei belemmeren.
Ze zeggen dat een 3:2:1(koolhydraten:eiwitten:vetten) verhouding een fijne manier is om te groeien

Van wat ik heb gehoord is Rippetoe wel een goed schema, je zou eventueel ook op www.stronglifts.com gaan en daar het beginnerschema kunnen volgen, het komt volgens mij vrijwel op hetzelfde neer(alleen maar compound en laag in reps).
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:37:46 #44
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60334637
Its official....the prowler is a beast, a killer....ive got my ass kicked by a hunk of metal yesterday

3 sets van 20 meter heen hoge greep en meteen 20 meter terug met lage greep.

Dood maar wel een aanrader als je je conditie omhoog wilt gooien terwijl je je benen een workout geeft
Luck is for losers
pi_60337658
ff meten (alles koud/ontspannen):

bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm

(tvp)
pi_60338098
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:20 schreef Rigital het volgende:
ff meten (alles koud/ontspannen):

bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm

(tvp)
Hoog vetpercentage denk ik?
Succes!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:58:37 #47
135197 Teije
hypebeast
pi_60341382
Hartelijk bedankt Rejected! Erg veel bruikbare informatie, vooral die link is geweldig, super leerzaam.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:01:34 #48
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60341449
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten

Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
pi_60341639
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Fugie het volgende:
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten

Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
6 kg in 6 weken zonder krachtverlies is echt supernetjes!
Ik doe eigenlijk hetzelfde, tel kcal niet en zorg dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg :p
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:17:11 #50
135197 Teije
hypebeast
pi_60341920
Dit boek lijkt me wel een goeie om de basics onder de knie te krijgen, iemand ervaring mee? (via stronglift.com)

[ Bericht 34% gewijzigd door Teije op 25-07-2008 14:28:19 ]
pi_60344007
Ik loop al een langere tijd rond met het idee om eens een keer wat aan mijn lichaam te gaan doen. Ben altijd al vrij onsportief geweest, en daar probeer ik verandering in te brengen de laatste tijd - zo ben ik bijv. begonnen met hardlopen, in het begin bek af in 5 minuten, nu hou ik het toch wel 5 ~8km vol -. Een groot probleem bij mij is echter discipline. Al heb ik het idee dat dat enigszins is afgenomen sinds ik begonnen ben met hardlopen. Daarom wil ik nu dan ook echt is een poging gaan wagen om wat aan mijn lichaam te doen :p

Ik ben 1.95m. Dus vrij lang voor een jongen van 18 jaar. Sinds ik op vakantie ben geweest is mijn gewicht ook aardig wat toegenomen - veel eten, bier / red bull -. Ik weeg nu 78 kg. Voorheen lag dat ongeveer rond de 72-75kg. Nou leek mij dat 'overgewicht' niet een groot probleem, vooral niet als ik wil gaan beginnen met trainen. Mijn streven is rond de 70 ~ 72kg.

Het grote probleem bij mij is echter dat ik amper spierkracht heb. Zelfs opdrukken is een probleem (hou het echt niet vaker dan 10x, en dat is al met bloed, zweet en tranen). Ik ben er al wel achter gekomen dat mijn lichaam vrij 'flexibel' is. Eet ik veel, kom ik snel aan. Eet ik amper, val ik erg snel af. Ga ik inneens intensief 5 weken 4x weeks hardlopen. Zien mijn benen er een stuk sportiever uit (de spieren zijn beter te zien). Daarom hoop ik eigenlijk dat het ook zo gaat met mijn buik/armspieren. Want vooral mijn armen zijn erg dun.

Maargoed, nu zit ik dus eigenlijk met de dilemma; ik voel er nog vrij weinig voor om naar de sportschool te gaan omdat mijn spierkracht echt 0,00% is. Zijn er ook trainingen waarmee ik zelf de basis kan leggen alvorens naar de sportschool te gaan? Ik kwam al via google op een topic @ Fok! waar gezegd word dat als je 1 á 2x daags sit ups doet, de buikspieren al snel zichtbaar zijn, kan dit bevestigd worden?

En enige tips hoe ik thuis mijn armspieren kan trainen? Hoe ik de groei / aanmaak van spieren kan bevorderen? We hebben nog één gewicht liggen die verstelbaar is van 5 tot 35kg. Of gewoon ouderwets opdrukken? Een beetje hulp in de goede richting zou fijn zijn.

Alvast bedankt!
pi_60344544
Uhmzz ik weet wel, als je meer spieren wilt hebben en je bent tijd aan het trainen geweest je niet naar je gewicht moet gaan kijken als je wilt afvallen
(Correct me if i'm wrong)
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:54:15 #53
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60346208
Ik wil niet lulllig zijn maar:
195 en 72 kg is echt iel! Volgens mij is dat zelfs ongezond. Zelfs die 78kg komt niet eens in de buurt van de term overgewicht.

Jouw dilemma is bovendien 1 grote luchtbel met onzekerheid. Denk je dat het uitmaakt of je sterk bent of niet voordat je naar de sportschool gaat? Ik ging er ook heen toen ik een slappe vaatdoek was, nu gaat het inmiddels wat beter maar nog steeds stelt het weinig voor.
Het is juist de bedoeling dat je naar de sportschool gaat om sterker te worden, als ik een voorbeeld moet geven zeg je eigelijk dat je wilt autorijden maar niet in een auto wilt zitten. Beetje krom zeg maar.

Daarnaast vraag je bevestiging of je na een paar dagen situps gelijk blinkende mens health abs hebt. Kan aan mij liggen maar de mensen zijn vrij serieus en dat is niet echt het niveau van de vragen die je moet stellen.

Ik kan je sterk aanraden om de openingspost eens goed door te lezen en vanuit daar eens wat heen en weer te googlen. Dan zouden al je vragen beantwoord moeten zijn, mocht je dan nog vragen hebben of meer willen weten ben je altijd welkom.
pi_60349409
Al snel heb ik het niet over een paar dagen, maar meer enkele maanden

Tijd om maar eens op zoek te gaan naar een fatsoenlijke sportschool in de buurt
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:38:38 #55
135197 Teije
hypebeast
pi_60352851
Kent er hier iemand "hardcore"-fitnessscholen in Amsterdam? Waar ik nu zit hebben ze namelijk neit eens zo'n "squatrack" (Zal wel niet de correcte benaming zijn, maar waar je dus de barbel oplegt)

Met hardcore bedoel ik dus een beetje oldschool school, niet van die clubsportive tafarelen.

(Ed van Amsterdam is geen optie, dat is weer net iets te verweg)
pi_60357961
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:38 schreef Teije het volgende:
Kent er hier iemand "hardcore"-fitnessscholen in Amsterdam? Waar ik nu zit hebben ze namelijk neit eens zo'n "squatrack" (Zal wel niet de correcte benaming zijn, maar waar je dus de barbel oplegt)

Met hardcore bedoel ik dus een beetje oldschool school, niet van die clubsportive tafarelen.

Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?
Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine ) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p

http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-51467/
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-36179/
  zaterdag 26 juli 2008 @ 13:02:07 #57
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60359364
@Tomm90 : 72 kilo is serieus mager!! ik ben zelf 1.94 en toen ik 82 kilo woog reageerde iedereen verbaasd als ik zei dat ik 4x per week trainde. Reden hiervan was is dat je met 80 kilo op dat gewicht er slank uit ziet, zit je onder dat gewicht dan gaat het echt richting de mager!!

Maar jouw probleem is nu dat je van 72 naar 78 bent gegaan met pure vet, ik vermoed dat zich dat allemaal ophoopt rond je buik waardoor je skinny bent maar toch een buikje hebt. Mijn advies: die 6 kilo vet er eerst ff aftrainen en dan bulken als een gek!
pi_60359859
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine ) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p

Fitness je bij Basic-Fit, en daar hebben ze geen squatrack? Als dat zo is, schuif ik mijn bezoek meteen op de lange baan.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:07:15 #59
135197 Teije
hypebeast
pi_60361146
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ik moet het nu ook met een smith machine doen. 16euro, dat is wel een nette prijs, ik betaal een stuk meer. Wel met 3 verschillende sauna's (ja, ik verzin het niet) en natuurlijk hartje centrum (dat is sowieso weer +50%, echt absurt.)

Ff je links checken, ik zoek niet super hardcore hoor, maar gewoon een squatrack lijkt me wel praktisch. En eventueel wat mensen die ook bezig zijn met bodybuilden zodat je elkaar een beetje kan stimuleren/helpen zeg maar.
pi_60365040
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:02 schreef ConQuestador het volgende:
@Tomm90 : 72 kilo is serieus mager!! ik ben zelf 1.94 en toen ik 82 kilo woog reageerde iedereen verbaasd als ik zei dat ik 4x per week trainde. Reden hiervan was is dat je met 80 kilo op dat gewicht er slank uit ziet, zit je onder dat gewicht dan gaat het echt richting de mager!!

Maar jouw probleem is nu dat je van 72 naar 78 bent gegaan met pure vet, ik vermoed dat zich dat allemaal ophoopt rond je buik waardoor je skinny bent maar toch een buikje hebt. Mijn advies: die 6 kilo vet er eerst ff aftrainen en dan bulken als een gek!
Klopt helemaal. Over het algemeen ben ik erg mager behalve rond m'n buik. Ik heb overigens een fatsoenlijke sportschool gevonden in de buurt waar ik graag wil beginnen met training, alleen kan ik pas over 2 maanden beginnen ivm met mijn vakantiedrukte

In de tussentijd wil ik al vast beginnen met vooral sit ups & push ups.
  zondag 27 juli 2008 @ 10:48:44 #61
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60374596
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 19:03 schreef Tomm90 het volgende:
doe dan ook meteen chinups (optrekken aan stang) & bodyweight squats (en gooi om de oefening te leren ff een bezemsteel in je nek)

Je zou ook bij de kijkshop oid zo'n setje van verstelbare halters tot 12 kilo kunnen kopen. Dan kan je ook alvast wat overige oefeningen doen.
pi_60383872
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:48 schreef Tomm90 het volgende:
Ik loop al een langere tijd rond met het idee om eens een keer wat aan mijn lichaam te gaan doen. Ben altijd al vrij onsportief geweest, en daar probeer ik verandering in te brengen de laatste tijd - zo ben ik bijv. begonnen met hardlopen, in het begin bek af in 5 minuten, nu hou ik het toch wel 5 ~8km vol -. Een groot probleem bij mij is echter discipline. Al heb ik het idee dat dat enigszins is afgenomen sinds ik begonnen ben met hardlopen. Daarom wil ik nu dan ook echt is een poging gaan wagen om wat aan mijn lichaam te doen :p

Ik ben 1.95m. Dus vrij lang voor een jongen van 18 jaar. Sinds ik op vakantie ben geweest is mijn gewicht ook aardig wat toegenomen - veel eten, bier / red bull -. Ik weeg nu 78 kg. Voorheen lag dat ongeveer rond de 72-75kg. Nou leek mij dat 'overgewicht' niet een groot probleem, vooral niet als ik wil gaan beginnen met trainen. Mijn streven is rond de 70 ~ 72kg.

Het grote probleem bij mij is echter dat ik amper spierkracht heb. Zelfs opdrukken is een probleem (hou het echt niet vaker dan 10x, en dat is al met bloed, zweet en tranen). Ik ben er al wel achter gekomen dat mijn lichaam vrij 'flexibel' is. Eet ik veel, kom ik snel aan. Eet ik amper, val ik erg snel af. Ga ik inneens intensief 5 weken 4x weeks hardlopen. Zien mijn benen er een stuk sportiever uit (de spieren zijn beter te zien). Daarom hoop ik eigenlijk dat het ook zo gaat met mijn buik/armspieren. Want vooral mijn armen zijn erg dun.

Maargoed, nu zit ik dus eigenlijk met de dilemma; ik voel er nog vrij weinig voor om naar de sportschool te gaan omdat mijn spierkracht echt 0,00% is. Zijn er ook trainingen waarmee ik zelf de basis kan leggen alvorens naar de sportschool te gaan? Ik kwam al via google op een topic @ Fok! waar gezegd word dat als je 1 á 2x daags sit ups doet, de buikspieren al snel zichtbaar zijn, kan dit bevestigd worden?

En enige tips hoe ik thuis mijn armspieren kan trainen? Hoe ik de groei / aanmaak van spieren kan bevorderen? We hebben nog één gewicht liggen die verstelbaar is van 5 tot 35kg. Of gewoon ouderwets opdrukken? Een beetje hulp in de goede richting zou fijn zijn.

Alvast bedankt!
Doet me denken aan mezelf.
Ik ben ook 1.95m en voor me training woog ik 75 kilo en had de kracht van een pasgeboren kuiken
Enige verschil is dat ik me niet dik voelde (en serieus, als je met dat gewicht wilt afvallen ben je imo een gevalletje anorexia)..

Anyways, je moet gewoon gaan trainen in de gym! Trainen en vreten tot je er bij neervalt.
Ik ben in 6 maanden (!!!) van een super dun ectotje naar een brede spiermans gegaan. Mijn rug is huge, me armen zijn t groter dan die van iedereen (39 cm omtrek!).
T strand was nog nooit zo leuk geweest voor mij.

Voor me training had ik de resultaten echt niet verwacht, maar als je er echt voor gaat zal je verbaast staan van jezelf.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_60385300
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 19:03 schreef Tomm90 het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Over het algemeen ben ik erg mager behalve rond m'n buik. Ik heb overigens een fatsoenlijke sportschool gevonden in de buurt waar ik graag wil beginnen met training, alleen kan ik pas over 2 maanden beginnen ivm met mijn vakantiedrukte

Hoe graag wil je dit... stop dan met het zoeken naar een excuus schrijf je in en start het liefst vandaag nog (al moet de sportschool dan wel tot laat open zijn op een zondag avond)
pi_60388031
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:07 schreef Fuzzysham het volgende:

[..]

Ik ben ook 1.95m en voor me training woog ik 75 kilo en had de kracht van een pasgeboren kuiken
Enige verschil is dat ik me niet dik voelde (en serieus, als je met dat gewicht wilt afvallen ben je imo een gevalletje anorexia)..

Anyways, je moet gewoon gaan trainen in de gym! Trainen en vreten tot je er bij neervalt.
Ik ben in 6 maanden (!!!) van een super dun ectotje naar een brede spiermans gegaan. Mijn rug is huge, me armen zijn t groter dan die van iedereen (39 cm omtrek!).

Voor me training had ik de resultaten echt niet verwacht, maar als je er echt voor gaat zal je verbaast staan van jezelf.
Mijn lichaamsbouw is op het moment nogal dun. Doordat ik behoorlijk veel gegeten / gedronken heb op / in de vakantie. Ben ik in no time behoorlijk wat kilo's aangekomen, wat allemaal rond mijn buik is gaan zitten. Heeft niks met annorexia te maken. Als je mijn buik nu ziet zie je gewoon dat ik in korte tijd 'veel' ben aangekomen.

80kg wegen zou niet meer dan normaal zijn. Als ik een beetje een gespierd lichaam heb. Maar dat heb ik absoluut niet, daarom wil ik ook gaan trainen. Dan maakt mijn uiteindelijke gewicht me vrij weinig uit. Als het maar in balans is, en niet zoals nu dat ik vooral een bierbuikje gekweekt heb.

Heb trouwens net te horen gekregen dat ik dinsdagochtend vrij heb, ga dan gelijk even langs de sportschool om me in te schrijven =)
  maandag 28 juli 2008 @ 11:09:57 #65
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60391988
mijn planning voor de komende tijd is het volgende:
10 cycles rippetoe, back to basics core trainen en met begeleiding de techniek verbeteren. Hier en daar wat extra oefeningen (calf raises / dips / barbell curls / buik werk). Dit zou me bezig moeten houden tot eind augustus.
Dan van september tot eind van het jaar billy star 5x5.
pi_60392226
Ik heb een pot Syntha-6 van BSN gekocht (Eiwit). Mijn vraag is nu hoe ik dit het beste kan gebruiken, ik wil het namelijk optimaal gebruiken.. hoe snel de pot dan leeg gaat maakt mij niet uit, als mijn lichaam het maar goed opneemt. Dit staat er als instructie:
quote:
Recommendes use for Males:
"As a dietary supllement, take 2 scoops (providing 44 grams of protein) with 8-10 oz of cold water or any other beverage. Use approx. 4-5 oz of liquid per 1 scoop of powder. Vary the ammount of liquid to achieve your desired flavour and consistency. Drink 2-4 servings daily, or as needed to satisfy your protein or muscle enchancing requirements. To increase your protein intake per serving and to achieve an amazing milkshake taste, use non fat or low fat milk."
2 scoops per keer dus. en dan 2 tot 4 maal per dag. Ik heb net 1 scoop genomen, dus dan zou ik er verspreid over de dag nog 3 moeten nemen ongeveer?
  maandag 28 juli 2008 @ 12:26:45 #67
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60393408
Je moet het afstemmen op je benodigde inname. Als je 200gr eiwit nodig hebt en je haalt 150gr uit normale voeding dan moet je nog 50gr poeder = ~2 scoops erbij nemen.

4x2 scoops per dag is nogal veel. 172gr eiwit alleen uit poeder is een beetje overkill als je het mij vraagt.
pi_60393874
De adviezen die op de verpakkingen staan vind ik meestal nogal overdreven, valt mij vaak op dat er 4x2 scoops op een dag staat. Naja zal het even uitrekenen allemaal, en op basis daarvan innemen.
pi_60394047
Het hangt natuurlijk ook af hoeveel spiermassa je al hebt.
Het schijnt dat je per kilo lichaamsgewicht 1.8gram eiwit nodig hebt per dag.

Anyways.. ik neem sochtends en na me training altijd me eiwitjes (25gram per keer). Verder haal ik t wel uit me normale eten.
pi_60396094
Of je hebt scoops (de schepjes) van 50 gram. Staat er op de verpakking dat 30 gram per schep is. (keukenweegschaal kopen)

Je eiwitten kun je ook aanvullen door bijv. kwark / magere melk / vleesch zonder al te veel vet (kipfilet, rookvlees).

En die Syntha-6 is fokking duur in vergelijking met andere whey die net zo goedkoop zijn (scheelt je 10 euro per keer).
pi_60396671
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:38 schreef Rejected het volgende:

[..]

Hoog vetpercentage denk ik?
Succes!
Valt wel mee volgens mij. OK, ik ben niet ripped; wel wat vet op buik, maar verder valt het wel mee.
Zal binnenkort wel eens foto's posten.
pi_60396716
quote:
Op maandag 28 juli 2008 11:21 schreef XiChico het volgende:
Ik heb een pot Syntha-6 van BSN gekocht (Eiwit). Mijn vraag is nu hoe ik dit het beste kan gebruiken, ik wil het namelijk optimaal gebruiken.. hoe snel de pot dan leeg gaat maakt mij niet uit, als mijn lichaam het maar goed opneemt. Dit staat er als instructie:
[..]

2 scoops per keer dus. en dan 2 tot 4 maal per dag. Ik heb net 1 scoop genomen, dus dan zou ik er verspreid over de dag nog 3 moeten nemen ongeveer?
Waarom heb je juist dit supplement gekocht?
Hoe ziet je voedingschema er uit?
Hoe ziet je trainingsschema er uit?
En wat is je doel?
pi_60396743
quote:
Op maandag 28 juli 2008 00:36 schreef Tomm90 het volgende:

[..]

Mijn lichaamsbouw is op het moment nogal dun. Doordat ik behoorlijk veel gegeten / gedronken heb op / in de vakantie. Ben ik in no time behoorlijk wat kilo's aangekomen, wat allemaal rond mijn buik is gaan zitten. Heeft niks met annorexia te maken. Als je mijn buik nu ziet zie je gewoon dat ik in korte tijd 'veel' ben aangekomen.

80kg wegen zou niet meer dan normaal zijn. Als ik een beetje een gespierd lichaam heb. Maar dat heb ik absoluut niet, daarom wil ik ook gaan trainen. Dan maakt mijn uiteindelijke gewicht me vrij weinig uit. Als het maar in balans is, en niet zoals nu dat ik vooral een bierbuikje gekweekt heb.

Heb trouwens net te horen gekregen dat ik dinsdagochtend vrij heb, ga dan gelijk even langs de sportschool om me in te schrijven =)
Mijn advies: eerst die horeca spoiler eraf met cardio, dan KT
En per direct: goed en gezond eten (6x per dag).
pi_60396838
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:38 schreef Teije het volgende:

quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:36 schreef Joey_AFCA het volgende:

[..]

Fitness je bij Basic-Fit, en daar hebben ze geen squatrack? Als dat zo is, schuif ik mijn bezoek meteen op de lange baan.
Geef liever iets meer uit aan een complete gym dan wat minder aan een net-niet gym.
Club Sportive is misschien erg van de wanna-be-hip, maar ze hebben er wel een squatrack, recht en schuin bankdrukken, dippen, Smith en dumbbells tot 38kg. En een sauna waar je de lekkere chicks uit de groepslessen kunt uitchecken. Redelijk compleet dus.
pi_60396889
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:07 schreef Fuzzysham het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat veel resultaat voor 6 maanden: heb je foto's voor en na?
En heb je meer gebruikt dan voedingssupplementen?
  maandag 28 juli 2008 @ 17:02:02 #76
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60399335
Fijn dat ik nu van dit topic afweet Het gaat mij nu met name om vetverbranding, met name onderbuik. Ik weeg 95 kg. en ben 1.90 lang. Als m'n buikje weg is, wil ik me gaan focussen op spiermassa.

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig met erg op te letten wat ik eet (minder koolhydraten) en ik doe sinds een tijd aan 3x per week sporten (1x badminton, 2x fitness). Ik richt me nu met name op cardio en buikspieroefeningen. Het is alleen nogal demotiverend dat ik nauwelijks resultaat boek.. Ik ga dit topic es doorlezen op nuttige tips
I spoke proper England since I was a children.
pi_60399438
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:02 schreef Reneuh het volgende:
Fijn dat ik nu van dit topic afweet Het gaat mij nu met name om vetverbranding, met name onderbuik. Ik weeg 95 kg. en ben 1.90 lang. Als m'n buikje weg is, wil ik me gaan focussen op spiermassa.

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig met erg op te letten wat ik eet (minder koolhydraten) en ik doe sinds een tijd aan 3x per week sporten (1x badminton, 2x fitness). Ik richt me nu met name op cardio en buikspieroefeningen. Het is alleen nogal demotiverend dat ik nauwelijks resultaat boek.. Ik ga dit topic es doorlezen op nuttige tips
'Sinds een tijd'. Wat is een tijd? Je moet niet teveel van jezelf verwachten als je niet 100% toegewijd werkt middels een goed voedingsschema en een strict trainingsschema.
  maandag 28 juli 2008 @ 18:39:54 #78
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60401176
Sinds een tijd is een maand of 3. Maar met nauwelijks resultaat, bedoel ik eigenlijk 'geen resultaat'. Ik begrijp dat ik het niet te snel moet willen, maar een beetje progressie is altijd wel fijn
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:28:07 #79
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60412191
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:39 schreef Reneuh het volgende:
Sinds een tijd is een maand of 3. Maar met nauwelijks resultaat, bedoel ik eigenlijk 'geen resultaat'. Ik begrijp dat ik het niet te snel moet willen, maar een beetje progressie is altijd wel fijn
als je alleen maar 1x per week badmintont en 2x per week fitnesst en verder slechts "op je eten let", dan kom je er indd. niet.

gewoon goed eetschema opstellen, en minstens 4x per week 45 minuten cardio doen.
pi_60412402
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:02 schreef Reneuh het volgende:

Vergeet niet dat plaatselijke vetverbranding niet helpt. Ook al doe je 10.000 situps per dag. Je zult je voeding moeten aanpassen.

Spieren kweken zonder daarbij een buikje te kweken wil niet. Daarom bulkt een beetje bb 12 weken lang (dus veel schone calorieen naar binnen) en cut daarbij een week of 4 (waarbij koolhydraten een stuk minder zal worden ingenomen en meer vet/ eiwit).

7000 caloriëen verbranden / minder innemen is 1 kilo vet verliezen. (dan is het de kunst om je spiermassa te behouden)

Eet minimaal 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (lees de verpakkingen van de producten die je eet)

4x per week 45 min. cardio doen (bij voorkeur op één apparaat) heeft zin als je wil afvallen (dus wil cutten). Erbij spiermassa opbouwen is mijn inziens onmogelijk. Een goed eetschema opstellen betekent dus 6 x per dag kleine maaltijden eten (zie de OP)
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:08:39 #81
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60412630
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:51 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Vergeet niet dat plaatselijke vetverbranding niet helpt. Ook al doe je 10.000 situps per dag. Je zult je voeding moeten aanpassen.

Spieren kweken zonder daarbij een buikje te kweken wil niet. Daarom bulkt een beetje bb 12 weken lang (dus veel schone calorieen naar binnen) en cut daarbij een week of 4 (waarbij koolhydraten een stuk minder zal worden ingenomen en meer vet/ eiwit).

7000 caloriëen verbranden / minder innemen is 1 kilo vet verliezen. (dan is het de kunst om je spiermassa te behouden)

Eet minimaal 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (lees de verpakkingen van de producten die je eet)

4x per week 45 min. cardio doen (bij voorkeur op één apparaat) heeft zin als je wil afvallen (dus wil cutten). Erbij spiermassa opbouwen is mijn inziens onmogelijk. Een goed eetschema opstellen betekent dus 6 x per dag kleine maaltijden eten (zie de OP)
Thanks

Wat ik dan alleen vreemd vind, is dat ik van 0x per week sporten, naar 3x per week ben gegaan en van eigenlijk niet letten op wat ik eet, naar veeeeel bewuster eten, zonder resultaat. Ik moet zeggen dat ik me wel prettiger voel, maar als ik dus gericht wil afvallen, moet ik dus nog bewuster gaan eten en bewegen.

EDIT: Ik zie dat het voedingsschema in de OP niet meer werkt. Heeft iemand van hier nog een schema dat aansluit bij mijn doel?

[ Bericht 4% gewijzigd door Reneuh op 29-07-2008 09:16:54 ]
pi_60412833
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:08 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Thanks

Wat ik dan alleen vreemd vind, is dat ik van 0x per week sporten, naar 3x per week ben gegaan en van eigenlijk niet letten op wat ik eet, naar veeeeel bewuster eten, zonder resultaat. Ik moet zeggen dat ik me wel prettiger voel, maar als ik dus gericht wil afvallen, moet ik dus nog bewuster gaan eten en bewegen.

EDIT: Ik zie dat het voedingsschema in de OP niet meer werkt. Heeft iemand van hier nog een schema dat aansluit bij mijn doel?
Vergeet niet dat het vrij normaal is om in eerste instantie op hetzelfde gewicht te blijven (of zelfs iets aan te komen) als je nooit hebt gesport en dan ineens fanatiek gaat sporten. Je had eigenlijk je vetpercentage moeten opmeten voordat je begon met sporten, omdat dat een bruikbaardere maatstaf voor jou is dat je gewicht in kg. Spier is zwaarder dan vet, he.
pi_60412844
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:08 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Thanks

Je doet dit 3 maanden is dus 12 weken en misschien heb je al een week over geslagen is 10 a 11 weken. Verwacht dan geen grote veranderingen.

Daarnaast zal je wel vet verliezen en je spieren zullen harder worden dus je gewicht zal een beetje hetzelfde blijven. Je lichaamsverhouding vet en spieren zal vast wel veranderd zijn ook al zie je het niet.

Dus niet meer focussen op je buikje. Badminton is je cardio voorlopig en ga anders eten en spieren kweken door de eerste paar weken 3x 12 herhalingen per toestel te doen. Na de twee weken naar 3 x 8 (zodat het gewicht is verzwaard). En na vier weken zou je 3 x 6 kunnen proberen en na de laatste serie van 6, 30 herhalingen met licht gewicht. Dan verzuur je als een gek.

Je spieren moeten niet wennen aan de series van herhalingen en daaorm om de zoveel tijd om gooien. Die 3 x 12 herhalingen is om je lichaam te laten wennen aan krachttraining en je kunt je focussen op de techniek van de oefening (dus hoe je optimaal aan de spiergroep werkt zonder jezelf te blesseren door een hoog gwicht).

Focussen dus. 2x in de week fitness zou net wat te weinig zijn om echt te groeien. En een hoog gewicht is in eerste instantie niet belangrijk. Dat komt vanzelf. Concentreer je op de oefening.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:18:04 #84
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60415188
Bedankt Maar ik doe dus nu wel al, als ik naar het sportcentrum ga, minimaal een half uur cardio op een flink tempo.

Mijn doel is dus vetverbranding. En dit wil ik dus als volgt gaan bereiken:

• Beweging door 3x per week te sporten. 1x badminton voor algemene conditieopbouw. 2x fitness. Bij het fitnessen wil ik een goede combi zoeken tussen krachttraining en cardio. Dus ik dacht te beginnen met 30 minuten cardio, dan enkele oefeningen krachttraining en flink buikspieroefeningen. Vervolgens weer 30 minuten cardio. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om met de fiets naar het werk te gaan, zal ik proberen nog op een andere manier aan een dagelijkse beweging te komen. Tevens kan ik thuis altijd wel buikspieroefeningen doen.
  • Nog meer te letten op voeding. Ik denk dat er nog veel winst valt te behalen op mijn eetpatroon. Meer matigen op koolhydraten. Ik eet nu eigenlijk 's ochtends, 's middags en 's avonds, redelijk klassiek dus. Dit wil ik gaan verleggen naar 5 à 6x per dag, maar dan in kleine porties. Ik ga er tevens goed op letten hoeveel vet/eiwit er in de voeding zit.

Ben ik iets vergeten?
  • I spoke proper England since I was a children.
    pi_60415541
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:18 schreef Reneuh het volgende:
    Bedankt Maar ik doe dus nu wel al, als ik naar het sportcentrum ga, minimaal een half uur cardio op een flink tempo.

Mijn doel is dus vetverbranding. En dit wil ik dus als volgt gaan bereiken:

• Beweging door 3x per week te sporten. 1x badminton voor algemene conditieopbouw. 2x fitness. Bij het fitnessen wil ik een goede combi zoeken tussen krachttraining en cardio. Dus ik dacht te beginnen met 30 minuten cardio, dan enkele oefeningen krachttraining en flink buikspieroefeningen. Vervolgens weer 30 minuten cardio. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om met de fiets naar het werk te gaan, zal ik proberen nog op een andere manier aan een dagelijkse beweging te komen. Tevens kan ik thuis altijd wel buikspieroefeningen doen.
  • Nog meer te letten op voeding. Ik denk dat er nog veel winst valt te behalen op mijn eetpatroon. Meer matigen op koolhydraten. Ik eet nu eigenlijk 's ochtends, 's middags en 's avonds, redelijk klassiek dus. Dit wil ik gaan verleggen naar 5 à 6x per dag, maar dan in kleine porties. Ik ga er tevens goed op letten hoeveel vet/eiwit er in de voeding zit.

Ben ik iets vergeten?
  • Het wordt over het algemeen aangeraden om cardio NA de krachttraining te doen.
    En waarom zo'n nadruk op de buikspieroefeningen? Je kan je beter focussen op grote spiergroepen als benen en rug. Dit zijn grote spieren en groeien relatief sneller dan andere spieren.
    En meer spieren betekent een hogere verbranding..ook moet je lichaam meer herstellen na een training dit betekent ook een hogere verbranding na de krachttraining.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 11:59:15 #86
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60416062
    lekker squats en deadlifts combineren, dan hoef je je buikspieren amper apart te trainen
    pi_60417699
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:18 schreef Reneuh het volgende:
    Ben ik iets vergeten?
    Na goed een uur en een kwartier krachttraining SCHREEUWT je lijf om de nodige koolhydraten / eiwitten. Afhankelijk van je lichaamstype (zelf train ik max een uur puur alleen kracht).

Als je doel vetverbranding is, zou ik een half uur 3 x 15 reps gaan maken en driekwartier cardio in deze volgorde. Verwacht geen grote spieren. Zichtbaarder zullen ze wel worden omdat je vetpercentage afneemt.

Dus een half uur cardio voor en half uur na de krachttraining lijkt me niet goed.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 13:24:47 #88
    49017 Reneuh
    Met je hoof
    pi_60418041
    Ben blij met de adviezen mensen en zal ze zeker ter harte nemen! Ik hoef nu ook geen grote spieren. Eerst vetverbranding. Dat staat op nr. 1 nu
    pi_60419080
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:59 schreef Fugie het volgende:
    lekker squats en deadlifts combineren, dan hoef je je buikspieren amper apart te trainen
    ja dat dacht ik ook, totdat de lordosis de spuigaten uitliep (beetje overdreven, maar het was aanwezig iig)

Ook buikspieroefeningen hebben bij mij inmiddels hun plaats in de training gekregen.
    pi_60420511
    Ik voel een stekend gevoel in mijn schouder
    Vorige week woensdag borst getraind met bench press, dips, cable crossover en incline dumbell press. Ik had nergens last van, de dag daarop een soort stekend gevoel in mn schouder.
    Dagje rust genomen omdat ik er wel last van had bij bijv optrekken.

Dag daarop wel gaan trainen, shoulder press zonder problemen gedaan.
    2 dagen in het weekend niet getraind en gister wel weer.
    Had gister bij de rugoefeningen nergens last van. Bij bicep curls echter wel, vond ik wel raar. Maar deed niet echt veel pijn dus ik had mijn 4 setjes gewoon gedaan.

En vandaag heb ik er weer veel last van..
    Het doet pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik er hard op druk doet het pas pijn.

Het gevoel is bij het streepje waar acromion naartoe wijst.

Iemand ervaringen of kennis hierover?
      dinsdag 29 juli 2008 @ 15:23:16 #91
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60420609
    rust werkt meestal het beste.

Had vorige week na mijn maandag training ook last van mijn schouder.Vervolgens ben ik vrijdag pas weer gaan trainen en met relatief weinig gewicht en veel herhalingen. Soort hersteltraining dus. daarna geen last meer gehad.
    pi_60420994
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 15:18 schreef Rejected het volgende:
    Ik voel een stekend gevoel in mijn schouder
    Vorige week woensdag borst getraind met bench press, dips, cable crossover en incline dumbell press. Ik had nergens last van, de dag daarop een soort stekend gevoel in mn schouder.
    Dagje rust genomen omdat ik er wel last van had bij bijv optrekken.

Dag daarop wel gaan trainen, shoulder press zonder problemen gedaan.
    2 dagen in het weekend niet getraind en gister wel weer.
    Had gister bij de rugoefeningen nergens last van. Bij bicep curls echter wel, vond ik wel raar. Maar deed niet echt veel pijn dus ik had mijn 4 setjes gewoon gedaan.

En vandaag heb ik er weer veel last van..
    Het doet pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik er hard op druk doet het pas pijn.

[ afbeelding ]
    Het gevoel is bij het streepje waar acromion naartoe wijst.

Iemand ervaringen of kennis hierover?
    www.t-nation.com
    zoek artikelen --> shoulder savers.
    Ik doe sinds tijden al face pullies, push ups, wall slides en rotator cuffs shit. Had een tijdje wel last, maar nadat ik 1 x pw een klein circuitje met dit soort oefeningen deed is het foetsjie
    pi_60421116
    pi_60421707
    quote:
    Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.
    Die shoulder savers van T nation had ik al gelezen, maar alsnog hartelijk dank
    pi_60430767
    Schouderproblemen zijn altijd lastig. Er komen een heleboel spieren samen daar. Dat je last hebt met biceps trainen is helemaal niet zo vreemd net onder het acromion hecht de lange kop van de biceps brachii aan.
    pi_60438385
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 16:11 schreef Rejected het volgende:

[..]

Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.
    Die shoulder savers van T nation had ik al gelezen, maar alsnog hartelijk dank
    graag gedaan.

Gister overigens 100 kg bankdrukken gehaald. Tucked in elbows geleerd, goede set up, en je blaast overal doorheen. Echt top Zeker voor iemand die max 1 x in de week bencht.
      woensdag 30 juli 2008 @ 10:48:57 #97
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60438512
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:41 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

graag gedaan.

Gister overigens 100 kg bankdrukken gehaald. Tucked in elbows geleerd, goede set up, en je blaast overal doorheen. Echt top Zeker voor iemand die max 1 x in de week bencht.
    Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methode

Ook omdat je dan je triceps veel meer aanpakt en dus minder directe tricep training hoeft te doen.
    pi_60439113
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methode

Ook omdat je dan je triceps veel meer aanpakt en dus minder directe tricep training hoeft te doen.
    dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.
    Ik zou iig je triceps niet verwaarlozen.

Het grootste voordeel voor mij is dat de blessure gevoeligheid van de schouders gewoon afneemt. En verder vind ik het ook gewoon echt niet mooi, van die opgeblazen tieten bij een vent... Dus een win-win situatie voor mij
    (ook het feit dat je door die gewichten heen blaast is ook )
    pi_60471965
    TVp
      donderdag 31 juli 2008 @ 19:02:10 #100
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60472166
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.
    Ik zou iig je triceps niet verwaarlozen.

Het grootste voordeel voor mij is dat de blessure gevoeligheid van de schouders gewoon afneemt. En verder vind ik het ook gewoon echt niet mooi, van die opgeblazen tieten bij een vent... Dus een win-win situatie voor mij
    (ook het feit dat je door die gewichten heen blaast is ook )
    ik doe nu wat rippetoe met extra oefeningen aangezien ik niet echt een beginner meer ben, maar over 6-8 weken ga ik over 5x5 billy star shizzle. Voor triceps doe ik nog dips en willekeurige andere oefening mocht ik dat nodig vinden.

Verder ben ik ook meer van kracht dan massa.
    pi_60472807
    Volgens mij zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd.
      donderdag 31 juli 2008 @ 21:54:29 #102
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_60475762
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:35 schreef Semargofni het volgende:
    achtsja ik zie genoeg (voornamelijk donkere gasten) die licht trainen 70kg bp'en en een borst/armen hebben die ik waarschijnlijk bij 200kg bp'en nog niet zou hebben,, niet dat ik een goed voorbeeld ben, maar toch
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    -the Dude-
    pi_60476346
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:35 schreef Semargofni het volgende:
    Het is een indicatie maar zeker geen absoluut gegeven. Er zijn powerlifters van 60kg die 700kg + totalen hebben. Iets wat ik menig bodybuilder nog niet zie doen.
    pi_60476447
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:02 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik doe nu wat rippetoe met extra oefeningen aangezien ik niet echt een beginner meer ben, maar over 6-8 weken ga ik over 5x5 billy star shizzle. Voor triceps doe ik nog dips en willekeurige andere oefening mocht ik dat nodig vinden.

Verder ben ik ook meer van kracht dan massa.
    Dan zou ik die extra oefeningen weg laten. Gewoon all out gaan op de basics daar win je kracht mee. vond zelf 5x5 na enkele weken al zwaar genoeg.
    pi_60476661
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 21:54 schreef DAMH het volgende:

[..]

achtsja ik zie genoeg (voornamelijk donkere gasten) die licht trainen 70kg bp'en en een borst/armen hebben die ik waarschijnlijk bij 200kg bp'en nog niet zou hebben,, niet dat ik een goed voorbeeld ben, maar toch
    Dat heeft meer met aanleg te maken denk ik
    Aanleg
    pi_60478745
    Idd, dat zijn de genetisch bevoordeelde mensen. Voor de meeste, zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd. Als mensen dingen zeggen als 'ja ik train voor massa' dan is mijn mening dat je dat niet afzonderlijk van elkaar kan zien. Massa krijg je door zwaar te trainen, op hoge percentages van je 1rm en dan flink veel kcal naar binnen te schuiven. Als je sterker wordt krijg je meer massa (mits je goed eet dus), en als je meer massa krijgt wordt je sterker.
    pi_60479131
    Irritant wanneer mensen denken met high reps droog te trainen, oftewel spier opbouwen zonder een grammetje vet
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:51:53 #108
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60482711
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 22:22 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Dan zou ik die extra oefeningen weg laten. Gewoon all out gaan op de basics daar win je kracht mee. vond zelf 5x5 na enkele weken al zwaar genoeg.
    Ik begin met lage gewichten om techniek wat aan te scherpen, wat betekend dat ik allesbehalve uitgeput ben na mijn setjes 3x5

Vandaar dat ik nog wat extra oefeningen doe Anders ben ik ook na een half uur klaar ofzo
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 00:03 schreef Semargofni het volgende:
    Idd, dat zijn de genetisch bevoordeelde mensen. Voor de meeste, zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd. Als mensen dingen zeggen als 'ja ik train voor massa' dan is mijn mening dat je dat niet afzonderlijk van elkaar kan zien. Massa krijg je door zwaar te trainen, op hoge percentages van je 1rm en dan flink veel kcal naar binnen te schuiven. Als je sterker wordt krijg je meer massa (mits je goed eet dus), en als je meer massa krijgt wordt je sterker.
    Uiteraard is er een verband, je kan niet sterker worden zonder meer spiermassa en niet meer spiermassa krijgen zonder sterker te worden. Maar ik geloof wel dat er een verschil is tussen kracht en massa trainen.
    pi_60496366
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 15:16 schreef Rigital het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat veel resultaat voor 6 maanden: heb je foto's voor en na?
    En heb je meer gebruikt dan voedingssupplementen?
    Geweldige fotos heb ik niet maar je ziet t toch wel:

Vroeger: (links)
    http://85.17.151.131/1299(...)29962247_5_eiUX.jpeg

Nu (ook links)
    http://85.17.225.27/28095(...)80965258_5_1YNT.jpeg

In een half jaar ging ik van 75 naar 87 kilo. En nog steeds heb ik een heel laag vet percentage.
    Ik gebruikte niet anders dan pro mass. (koolydraten&eiwit)
    Daarnaast veel eten en trainen.
    pi_60499240
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 20:14 schreef Fuzzysham het volgende:

[..]

Nu (ook links)

In een half jaar ging ik van 75 naar 87 kilo. En nog steeds heb ik een heel laag vet percentage.
    Netjes! Wat een verandering.
    pi_60502860
    Ziet er idd stuk gezonder uit. Ga zo door.
    pi_60540429
    Na ik januari te zijn begonnen met fitness toch wel voor m'n vakantie vooruitgang gezien veel op benen getraint, borst/buik en armen.

Afvallen moet ik niet (72kg met 1.93 18 jaar) Maar ik kan vreten wat ik wil, maar ik kom geen gewicht aan om om te zetten in spiermassa ik moet het dus echt van m'nzelf hebben. ( en ja ik eet veel calorieën)

Nu 5 weken niets gedaan en overmorgen weer beginnen
    Met nieuw schema waaronder m'n rug waar ik amper wat aan gedaan had

Tevens is het ook wel leuk al zie je echt die buffels die je elke keer ziet (3-5x per week) je toch wel een soort van respect geven met zo een leuk knikje etc, dacht altijd dat het domme oetlulletjes waren
    Verdomde eigenwijs
    Viva la afca
    pi_60545183
    Hehe ik had mezelf eindelijk op een solide 75 kg gekregen, ben ik 3.5 kg kwijtgeraakt door een week wandelen in Rome. Goddamnit. Ik heb al revanche genomen door zojuist zes boterhammen met salami te pwnen en over een half uurtje gaat er een flink bord Brinta + banaan doorheen. Zo snel mogelijk richting de 80.
    pi_60545640
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
    Hehe ik had mezelf eindelijk op een solide 75 kg gekregen, ben ik 3.5 kg kwijtgeraakt door een week wandelen in Rome. Goddamnit. Ik heb al revanche genomen door zojuist zes boterhammen met salami te pwnen en over een half uurtje gaat er een flink bord Brinta + banaan doorheen. Zo snel mogelijk richting de 80.
    Ik heb d'r niet heel veel verstand van, maar als je in een week 3,5kg kwijtraakt, wat is dat dan voor massa geweest? Spieren zullen het toch niet zijn? Is het dan niet vooral 'vocht' geweest, vet wellicht?
    pi_60548497
    Waarschijnlijk veel vocht ja. Laten we het er op houden dat het water daar toch niet onbeperkt drinkbaar is, geloof ik
    pi_60548575
    En spieren dan wanneer je niet genoeg calorien inneemt?
      maandag 4 augustus 2008 @ 20:51:43 #117
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60559066
    ik heb weer last van mijn schouder

gelukkig heb ik vandaag geen tijd gehad om te trainen en morgen komt het er ook niet van denk ik. Dus dan is alles weer redelijk hersteld hoop ik.
    pi_60559551
    Effe iets tussendoor. Ik heb m'n hele leven al een vrij holle rug. Op zich geen probleem, maar daardoor lijkt m'n buik uit te steken, wat uiteraard niet wenselijk is.

Mij is ter ore gekomen dat onderstaande oefening goed is om te doen, in het geval van een holle rug. Niet om 'm minder hol te maken, maar om verdere 'verholling' tegen te gaan:

Die oefening doe ik sindskort regelmatig en dan met een schijf gewicht tegen m'n borst gedrukt. Om de training, 3 sets, 15 reps.

Zomaar uit nieuwsgierigheid... zijn er hier nog meer mensen die een holle rug hebben? Is er eventueel een vorm van fysiotherapie die een holle rug iets of wat kan reduceren? Roept u maar.
    pi_60560988
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:
    Effe iets tussendoor. Ik heb m'n hele leven al een vrij holle rug. Op zich geen probleem, maar daardoor lijkt m'n buik uit te steken, wat uiteraard niet wenselijk is.

Mij is ter ore gekomen dat onderstaande oefening goed is om te doen, in het geval van een holle rug. Niet om 'm minder hol te maken, maar om verdere 'verholling' tegen te gaan:

[ afbeelding ]

Die oefening doe ik sindskort regelmatig en dan met een schijf gewicht tegen m'n borst gedrukt. Om de training, 3 sets, 15 reps.

Zomaar uit nieuwsgierigheid... zijn er hier nog meer mensen die een holle rug hebben? Is er eventueel een vorm van fysiotherapie die een holle rug iets of wat kan reduceren? Roept u maar.
    Je bekken iets kantelen wanneer je loopt? Probeer met bankdrukken je onderrug op de bank te laten liggen wanneer je drukt. Ook wanneer je de schouders traint en zit op een bankje.

Volgens mij moet je die oefening langzaam uitvoeren en op het bovenste punt ff vasthouden.
    pi_60562259
    quote:

[ afbeelding ]

Hyperextensions doen niets voor je core aangezien de gehele beweging uit de hamstrings komt. Heb verder geen idee wat je bedoelt met "minder hol maken" en "verholling tegengaan". Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan heb je een zwakke plek in je core spieren en met name in je interne abs, waardoor je buik als het ware naar voren zakt en je rug hol komt te staan.

Tegen een verkeerde houding zou ik raggen op oefeningen voor abs (dragon flags, v-ups, pulldown crunches, side bends/presses, elbow plank en decline rotations) en je TVA (vacuums voor reps en static holds).

Oefeningen ter versterking van de erector spinae, zoals bent back deadlifts / goodmornings, willen ook wel eens helpen, maar iemand die er "de klooten verstân" van heeft zal zijn rug alleen maar kapot maken, dus blijf daar maar vanaf.
    pi_60563386
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

Hyperextensions doen niets voor je core aangezien de gehele beweging uit de hamstrings komt. Heb verder geen idee wat je bedoelt met "minder hol maken" en "verholling tegengaan". Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan heb je een zwakke plek in je core spieren en met name in je interne abs, waardoor je buik als het ware naar voren zakt en je rug hol komt te staan.

Tegen een verkeerde houding zou ik raggen op oefeningen voor abs (dragon flags, v-ups, pulldown crunches, side bends/presses, elbow plank en decline rotations) en je TVA (vacuums voor reps en static holds).

Oefeningen ter versterking van de erector spinae, zoals bent back deadlifts / goodmornings, willen ook wel eens helpen, maar iemand die er "de klooten verstân" van heeft zal zijn rug alleen maar kapot maken, dus blijf daar maar vanaf.
    Eh, mijn holle rug heeft totaal niets te maken met bepaalde zwakke plekken, ik ben zo geboren en het hoort bij m'n lichaam. Scoliose.

Maar bedankt voor je post, wellicht moet ik inderdaad m'n abs e.d. frequenter en intenser trainen. Met 'verholling tegengaan' bedoel ik eigenlijk puur voorkomen dat m'n houding nog 'slechter' wordt, dus nog holler.
    pi_60563641
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:16 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Eh, mijn holle rug heeft totaal niets te maken met bepaalde zwakke plekken, ik ben zo geboren en het hoort bij m'n lichaam. Scoliose.

Maar bedankt voor je post, wellicht moet ik inderdaad m'n abs e.d. frequenter en intenser trainen. Met 'verholling tegengaan' bedoel ik eigenlijk puur voorkomen dat m'n houding nog 'slechter' wordt, dus nog holler.
    Oke. Ik denk dat het trainen van spieren alleen geen effect heeft op je houding bij scoliose, aangezien het inderdaad geen zwakte-probleem is, maar een anatomische afwijking. Wat voor scoliose vaak wordt aangeraden is Cesartherapie. Mocht je hier nog geen ervaring mee hebben zou ik even zoeken naar adresjes. Indien je zorgverzekering het vergoedt en het in de buurt is, zal het zeker helpen aangezien het specifiek gericht is op houdingsproblematiek.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat core-training het belangrijkste is voor iedere weldenkende krachtsporter.
      maandag 4 augustus 2008 @ 23:41:13 #123
    135197 Teije
    hypebeast
    pi_60564064
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 20:14 schreef Fuzzysham het volgende:

[..]

Nu (ook links)

Sodeju, is dat de zelfde persoon? Mijn complimenten.

Ik zit er aan te denken om naast cardio in de sportschool gewoon te gaan joggen buiten, lijkt me om eerlijk te zijn een stuk amusantern. En dan gewoon cardio in de sportschool als het typische Nederlands weer is.
    pi_60564129
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 22:37 schreef LedZep het volgende:

[..]

Bij hyperextensions worden zeker niet alleen de hamstrings gebruikt. De erector spinae doet ook zeker zijn werk. Goodmornings zijn in principe bijna dezelfde oefening maar die zouden ze dan wel aanspreken. De erector komt in actie tijdens dorsaalflexi iets wat je bij de hyperextensions duidelijk aan het doen bent.
    pi_60564660
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 23:44 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Bij hyperextensions worden zeker niet alleen de hamstrings gebruikt. De erector spinae doet ook zeker zijn werk. Goodmornings zijn in principe bijna dezelfde oefening maar die zouden ze dan wel aanspreken. De erector komt in actie tijdens dorsaalflexi iets wat je bij de hyperextensions duidelijk aan het doen bent.
    Waar zie jij dorsaalflexie bij hyperextensions? Dorsaalflexie komt alleen maar voor bij goodmornings omdat je anders voorover valt en aangezien je je voeten vastzet bij een hyperextension komt er hoogstens wat statische kracht op je enkels te staan. De enige beweging bij een hyperextension is extensie in de heup, tenzij je er een back extension van maakt. Maar daar ga ik niet vanuit.

Er is wel enige statische kracht in je erector uiteraard. Maar het gewicht bij een hyperextension is zélden zo hoog om een echt van training te spreken (pomp noem ik geen training), i.t.t. een (bent leg en/of bent back) goodmorning.
    pi_60568381
    Hmm, ik heb het eens even gecheckt, maar de oefening die ik doe is gelijk aan deze: http://www.exrx.net/Weigh(...)WtBackExtension.html

Alleen is dat niet exact dezelfde soort oefening als in mijn eerder gepostte afbeelding? Lijken mij back extensions. Ook zie je op exrx.net dat de target muscle de erector spinae is, terwijl hamstrings slechts synergists zijn. Kortom: ik ga gewoon door met deze oefening, gewicht geleidelijk verhogen.

Overigens, bedankt voor je tip om Cesartherapie te proberen, LedZep. Betwijfel alleen of mijn verzekering dat gaat vergoeden en dan wordt het een duur grapje.
    pi_60570580
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 00:06 schreef LedZep het volgende:

[..]

Waar zie jij dorsaalflexie bij hyperextensions? Dorsaalflexie komt alleen maar voor bij goodmornings omdat je anders voorover valt en aangezien je je voeten vastzet bij een hyperextension komt er hoogstens wat statische kracht op je enkels te staan. De enige beweging bij een hyperextension is extensie in de heup, tenzij je er een back extension van maakt. Maar daar ga ik niet vanuit.
    Hier raak je me dan toch even kwijt. volgens mij is er geen extensie mogelijk in het heup gewricht (waarschijnlijk bedoel je retroflexi wat op zijn engels wel extension word genoemd) en daarnaast komt de beweging ook helemaal niet uit het heupgewricht. De beweging komt vanuit de wervelkolom. In de wervelkolom zijn 4 bewegingen mogelijk
    1. Lateraalflexi - Zijwaarts buigen
    2. Ventraalflexi - Voorwaarts buigen
    3. Dorsaalflexi - Achterwaarts buigen
    4. Torsi - Draaien

Het moment waarop de erector spinae werkt is afhankelijk van de stand van de wervelkolom. Als je in voorwaartse houding staat (voorover gebogen) en je wil omhoogkomen dan werkt de erector wel degelijk mee aan de beweging.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:56:48 #128
    210679 muay-toy
    Mandingo warrior, amour faya
    pi_60571884
    tvp
    voedings/trainingsschema van TS in de OP doet het trouwens niet meer...
    je moet een gegeven paard niet in de bek staren
    pi_60572082
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:56 schreef muay-toy het volgende:
    tvp
    voedings/trainingsschema van TS in de OP doet het trouwens niet meer...
    Hmm, die OP wordt standaard in elk vervolgtopic gepaste, dus het is niet specifiek mijn voedingsschema. Kan 'm helaas dus ook niet voor je fixen.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:51:25 #130
    140141 ivosnivo
    pi_60576503
    Zondag sterkste man van Groningen gehad. Wou heel stiekem voor een 2e plek gaan, had gedacht dat iedereen nog een beetje op zijn oude niveau zou zitten, enige waar ik me zorgen over maakte was Bryan.
    Eerste onderdeel was zandzak hooggooien. Vorig jaar bleef ik steken op 4m. Stapte nu in op 4m, zag iedereen heel hoog gooien en had het vermoeden dat de zak wat lichter was. 4m haalde ik in 1x 4,5m ook. 5m Miste ik hem 2x en gelukkig ging ie de 3e x er overheen. Tot me verbazing waren er nog heel veel mensen over, dat beloofde niet veel goeds. Daarna volgens mij 5,25 in 1x gegooid, en dat was me max. Volgens mij een gedeelde 2e plek, met 2 of 3 anderen.
    Daarna moesten we bakdeadlift doen. Het was een voor mij nieuwe bak, en voelde wat wiebelig aan. Als eerste beurt moest er 220, 250 en 290 getrokken worden. Dat ging zonder moeite. Daarna 310 zat wat te kloten met me techniek maar ging ook. Daarna me mp3 spelertje in me oren gedaan met dit nummer op repeat.
    Daarna klaarblijkelijk 330, 350, 370 en 390 gelift, hoorde niks meer van de gewichten. En toen voor 410, maar daar kreeg ik geen beweging in. (gedeelde?) 3e plek hierop.
    Toen was vrachtwagen trekken aan de beurt, heb hier tijdje de snelste tijd op gehad maar werd door wander en peter ingehaald. Pakte het touw ook 2x over en dat kost enorm veel tijd op zo'n kleine afstand met een lichte truck. Stond volgens mij toen 3e in het klassement.
    Daarna was timberhold aan de beurt. 125kg Per hand zo lang mogelijk vasthouden. Dat heb ik 1.10 min vastgehouden en dat was genoeg voor een eerste plaats! Me eerste x dat ik eerste werd op een strongman event. Werd hiervoor beloond met 3 kussen van miss vlagtwedde en een oh yeah protein bar!
    Stond toen gedeelt 1ste met peter.
    Daarna deden we 85kg boom op herhalingen. Toen ik hem voor de 7e x voor sloeg werd het zwart voor me ogen, kon totaal geen lucht meer krijgen en me armen deden niets meer. Daarna met pijn en moeite er nog 3 uitgeperst, laatste stond ik pootje over met me armen gestrekt, maar hij werd goed gerekend want me voeten stonden naast elkaar. Werd hier denk ik 3e op, zakte hierdoor weer naar de 2e plek.
    Laatste onderdeel was timberwalk (geen idee hoe zwaar) Daarna 3 flips met een band die steeds zwaarder en groter werd. En daarna een slee over de grond vooruit trekken. Zag nogal tegen die slee op want dat zou me eerste x worden. Slee ging niet zo heel lekker en werd 3e, waardoor ik 2e in totaal werd!
    Tip voor de volgende x, geen cola en snickers meenemen (dacht dat zoiets zou helpen door de suikers). Maar ik werd er vet misselijk van.
    Vond het super wedstrijd, en ben tevreden over hoe het ging, boom had wat beter gemogen, maar ik weet wat ik daar aan moet doen. Concurrentie word wel elk jaar sterker, en volgend jaar komen 2 kameraden van Bryan ook mee doen, dus dat beloofd nog wat.

Voor foto's zie http://ivosnivo.hyves.nl/(...)Groningen_2008/E8jd/
    pi_60576914
    Netjes tweede!!
    pi_60578070
    Netjes hoor. Jij deed toch ook wel eens aan highland games ivo..? Doe je in Tilburg ook mee?
    pi_60578111
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 15:57 schreef JeffreyXL het volgende:
    Netjes hoor. Jij deed toch ook wel eens aan highland games ivo..? Doe je in Tilburg ook mee?
    Wanneer zijn die? Ik kan geen website vinden.

Lijkt me wel fraai om eens te gaan kijken.
    pi_60578207
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:00 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Hier raak je me dan toch even kwijt. volgens mij is er geen extensie mogelijk in het heup gewricht (waarschijnlijk bedoel je retroflexi wat op zijn engels wel extension word genoemd) en daarnaast komt de beweging ook helemaal niet uit het heupgewricht. De beweging komt vanuit de wervelkolom. In de wervelkolom zijn 4 bewegingen mogelijk
    1. Lateraalflexi - Zijwaarts buigen
    2. Ventraalflexi - Voorwaarts buigen
    3. Dorsaalflexi - Achterwaarts buigen
    4. Torsi - Draaien

Het moment waarop de erector spinae werkt is afhankelijk van de stand van de wervelkolom. Als je in voorwaartse houding staat (voorover gebogen) en je wil omhoogkomen dan werkt de erector wel degelijk mee aan de beweging.
    Het hele idee van een hyperextension is dat de beweging juist niet uit de wervelkolom komt. Wanneer je vanuit onderste positie (met gebogen rug) naar boven komt door je wervelkolom achterwaarts te buigen, gebruik je de erector. Maar dat is een back extension.

Bij een hyperextension blijft de rug gewoon recht. De enige beweging zit in de heup. Het bovenlichaam komt naar boven door wat ik "heupextensie" noem. Zou kunnen dat dat niet de officiele NL term is . Maar iig, een hyperextension is dus eigenlijk ook hetzelfde als een RDL of arched back straight leg GM.
    Een backextension is dan weer zoiets als een bent back GM.

Hypers: rug recht, heup buigen, heup strekken ==> hamstrings
    Back extensions: rug recht -> rug buigen -> rug strekken ==> erector.
    pi_60579918
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 15:59 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Wanneer zijn die? Ik kan geen website vinden.

Lijkt me wel fraai om eens te gaan kijken.
    Het is 9 augustus in het leypark. volgens mij begint het om 12 uur maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik kom zeker even kijken woon er in de buurt
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:33:00 #136
    140141 ivosnivo
    pi_60580185
    Doe wel is mee, maar dat is me ff te ver rijden. Begint ook al heel vroeg. Ga zaterdag met aantal dbb members sterkste man trainen en bbq-en.
    pi_60580296
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 16:04 schreef LedZep het volgende:

[..]

Het hele idee van een hyperextension is dat de beweging juist niet uit de wervelkolom komt. Wanneer je vanuit onderste positie (met gebogen rug) naar boven komt door je wervelkolom achterwaarts te buigen, gebruik je de erector. Maar dat is een back extension.

Bij een hyperextension blijft de rug gewoon recht. De enige beweging zit in de heup. Het bovenlichaam komt naar boven door wat ik "heupextensie" noem. Zou kunnen dat dat niet de officiele NL term is . Maar iig, een hyperextension is dus eigenlijk ook hetzelfde als een RDL of arched back straight leg GM.
    Een backextension is dan weer zoiets als een bent back GM.

Hypers: rug recht, heup buigen, heup strekken ==> hamstrings
    Back extensions: rug recht -> rug buigen -> rug strekken ==> erector.
    hmm bij nader inzien zou je wel een gelijk kunnen hebben. Het ligt eraan of je de pelvis fixeerd of niet. Als je dat niet doet dan is jou verhaal inderdaad waar op het moment dat je, je pelvis wel fixeerd dan is mijn verhaal weer waar. We hadden beide gelijk alleen hadden we beide een ander idee over de hyperextensions. Thanks voor deze discussie in ieder geval, ik hou er wel van zo word je nog eens aan het denken gezet
    pi_60583044
    Beste mede ijzervreters,

Ik ben al een tijd aan het lurken hier omdat ik simpel weg niet zo veel toe te voegen heb hier. Maar nu heb ik opeens wel een vraagje!
    Na een kast een beetje opgeruimd te hebben hier kwam ik een pot ZMA tegen die +/- een jaar over datum is, nu lijkt mij dit een beetje onzinnig, het zijn capsules dus lijkt mij niet dat er veel mis mee kan zijn. Zie ik hier iets compleet over het hoofd, of kan ik deze gewoon nog opmaken?
    pi_60594141
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 15:57 schreef JeffreyXL het volgende:
    echt jammer, ga in de hele zomervakantie maar liefst drie dagen op vakantie en dat moet uitgerekend dan, anders was ik zeker ook ff komen kijken. Whiskies, highland games, mooi

Goed bezig trouwens ivo Als 'n x in de buurt van brabant - gelderland komt moet je het ff roepen. Kom ik ff en , ( )
    pi_60594291
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 19:57 schreef redguy2222 het volgende:
    Beste mede ijzervreters,

Ik ben al een tijd aan het lurken hier omdat ik simpel weg niet zo veel toe te voegen heb hier. Maar nu heb ik opeens wel een vraagje!
    Na een kast een beetje opgeruimd te hebben hier kwam ik een pot ZMA tegen die +/- een jaar over datum is, nu lijkt mij dit een beetje onzinnig, het zijn capsules dus lijkt mij niet dat er veel mis mee kan zijn. Zie ik hier iets compleet over het hoofd, of kan ik deze gewoon nog opmaken?
    ZMA is naar mijn idee overrated. Daarnaast kost een pot je 25 euro. Je hebt maar één lever dus steek liever geld in een nieuwe pot ZMA dan een product wat een jaar over datum is te gebruiken.
    pi_60603868
    Hmm, ik heb besloten dat ik toch maar 'ns effe ga kijken bij die Highland games in Tilburg, zaterdag. Ben ik Schotland wel eens bij zo'n evenement geweest, prachtig.

Ik heb hier een flyer liggen waarop staat dat het van 12:00u tot 20:00u is, maar dat lijkt me het evenement in totaal. Iemand enige idee rond welk tijdstip de werkelijke games zijn? Ik kan namelijk pas daar zijn vanaf 17:00u.
    pi_60604519
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 16:51 schreef Beauregard het volgende:
    Hmm, ik heb besloten dat ik toch maar 'ns effe ga kijken bij die Highland games in Tilburg, zaterdag. Ben ik Schotland wel eens bij zo'n evenement geweest, prachtig.

Ik heb hier een flyer liggen waarop staat dat het van 12:00u tot 20:00u is, maar dat lijkt me het evenement in totaal. Iemand enige idee rond welk tijdstip de werkelijke games zijn? Ik kan namelijk pas daar zijn vanaf 17:00u.
    Volgens mij beginnen ze ook om 12 uur maar 100% zeker weet ik dit niet

DEELNEMERS:

HEREN A:

1 Hans Lolkema
    2 Arend van Oord
    3 Pieter Karst Bouma
    4 Arnold Waschebalie
    5 Eddy Cardol
    6 Aaron Neighbour

HEREN B/C:

1 Jacco van Leeuwen ?
    2 Johan Bruinsma
    3 Marco van Asselt
    4 Johny de Zutter
    5 Harry Bergsma
    6 Wybe Zijlstra
    7 David de Vos
    8 Tom Mestdagh (jun)
    9 Daniël Ammeraal (jun)
    10 Mischa Dekker
    11 Mart Stijvers (jun)
    12 Godfried Kleinmeijer
    13 Pietro Daamen
    14 Marco Nafzger

DAMES:

1 Heleen van Dommelen
    2 Margreet Bergsma
    3 Anneke Bouma
    4 Martine van Leeuwen
    5 Mika Stam
    6 Esmiralda Veensma
    7 Anja van Laarhoven
    8 Loes Kulk

AANVANG 11:00 UUR officiele opening 12:00 uur

ONDERDELEN DEFINITIEF
    - Zware Hamer (ook dames)
    - Lichte WFD
    - Open Zware steen
    - Hooggooien (ook 25 kg B-klasse)
    - Cabertoss
      zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:42:48 #143
    140141 ivosnivo
    pi_60693036
    heb toch meegedaan, en voor het eerst eerste geworden!
    pi_60694803
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 22:42 schreef ivosnivo het volgende:
    Meen je dat nou? Vet. Ik ben heel even geweest, maar had geen idee dat jij meedeed, dus heb er niet zo op gelet. Maar ben nu wel benieuwd wie je was... Droeg je een blauw hemd en een rode kilt?
      zondag 10 augustus 2008 @ 06:02:52 #145
    140141 ivosnivo
    pi_60699200
    Hahaha was het maar zo'n feest, dat was een "van Oord" (tweeling die goed mee doen). Ik had rode kilt aan, en in het begin geel t-shirt en later witte die iedereen aan had. Met zwarte bandana op me harsens.
    pi_60699349
    @Ivosnivo: gefeliciteerd!! Goed man; echt respect!!

M.b.t. Olympische spelen: gewichtsheffen chinees vrouwtje van net geen 48kg heft 212kg boven haar hoofd...
      zondag 10 augustus 2008 @ 13:17:55 #147
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_60703268
    Gefeliciteerd Ivo !!
    pi_60704375
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 07:31 schreef Rigital het volgende:

M.b.t. Olympische spelen: gewichtsheffen chinees vrouwtje van net geen 48kg heft 212kg boven haar hoofd...
    Nee, 212 kg is het opgetelde resultaat van haar 2 beste lifts in de snatch en C&J.

fl ivo.
    pi_60704536
    Dan nog Dat halen wij hier geen van allen lijkt me. Of heeft er iemand een +100 snatch hier?
    pi_60708189
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 22:42 schreef ivosnivo het volgende:
    haha zag je naam al bij de uitslag staan. Heb bijna de hele middag staan kijken alleen kom er nu pas achter wie, wie allemaal is.
    Congrats iig
    pi_60716627
    ff een tvptje

ben deze zomer vrij intensief met fitness bezig geweest. Train nu zo een 2 jaar.

Ben op zich tevreden...streef er nu naar om dat kleine beetje vet rond mn middel weg te werken ( wat echt zeer lastig is) en om mn bovenarmen groter in omvang te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flashwin op 10-08-2008 21:56:24 ]
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
      zondag 10 augustus 2008 @ 21:59:58 #152
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_60717095
    Ik kom vaak positieve dingen over kwark enzo tegen maar... Zoveel zit er toch eigenlijk niet in qua voedingsstoffen?

Vergeef me als ik nu iets heel doms zeg, ik ben pas een half jaar bezig met krachtsport en over voeding weet ik eigenlijk bar weinig...

Direct na het trainen gebruik ik een shake, 's avonds probeer ik nog iets van tonijn na binnen te krijgen en verder probeer ik gewoon zoveel mogelijk kip en vis te eten.
    pi_60717156
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 21:59 schreef Ziewoarut het volgende:
    Ik kom vaak positieve dingen over kwark enzo tegen maar... Zoveel zit er toch eigenlijk niet in qua voedingsstoffen?

Vergeef me als ik nu iets heel doms zeg, ik ben pas een half jaar bezig met krachtsport en over voeding weet ik eigenlijk bar weinig...

Direct na het trainen gebruik ik een shake, 's avonds probeer ik nog iets van tonijn na binnen te krijgen en verder probeer ik gewoon zoveel mogelijk kip en vis te eten.
    Er zitten eiwitten in en verder geen van de andere macro nutritienten (koolhydraten, vetten). Daarom staat het zo hoog aangeschreven.
      zondag 10 augustus 2008 @ 22:19:28 #154
    167185 Ziewoarut
    Shitpoepfuck
    pi_60717672
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 22:02 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Er zitten eiwitten in en verder geen van de andere macro nutritienten (koolhydraten, vetten). Daarom staat het zo hoog aangeschreven.
    Ja, er zitten eiwitten in ja... Maar veel? Niet echt toch?
    pi_60719345
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 22:19 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Ja, er zitten eiwitten in ja... Maar veel? Niet echt toch?
    10 gram per 100...is redelijk veel. Zeker voor een product wat vrijwel geen koolhydraten of vetten bevat.

Ter vergelijking: pasta bevat gemiddeld 12 gram eiwitten per 100..maar ook rond de 70/80 gram koolhydraten. Rijst 10 gram eiwitten, 80 gram koolhydraten.

Dus als je een low carb diet volgt is kwark echt wel een van de meest gezonde etenswaren die er is.
      zondag 10 augustus 2008 @ 23:33:06 #156
    140141 ivosnivo
    pi_60720144
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef Flashwin het volgende:
    ff een tvptje

ben deze zomer vrij intensief met fitness bezig geweest. Train nu zo een 2 jaar.

[ afbeelding ]

Ben op zich tevreden...streef er nu naar om dat kleine beetje vet rond mn middel weg te werken ( wat echt zeer lastig is) en om mn bovenarmen groter in omvang te maken.
    Er zit geen vet op je middel. Wat doe je voor oefeningen? Pushups en situps?
    pi_60720501
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 23:33 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Er zit geen vet op je middel. Wat doe je voor oefeningen? Pushups en situps?
    Jawel, nog een heel klein beetje iets boven mn schaamstreek kom er maar niet van af

Oefeningen..elke ochtend en avond 60x buikspieroefeningen. Voor de rest voornamelijk dumbells omhoog drukken en bench/military press

Welke oefeningen doe jij voornamelijk?
      maandag 11 augustus 2008 @ 08:21:42 #158
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_60724801
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 23:44 schreef Flashwin het volgende:
    Welke oefeningen doe jij voornamelijk?
    Als ivo alles gaat opsommen ga je schrikken
      maandag 11 augustus 2008 @ 09:23:04 #159
    140141 ivosnivo
    pi_60725527
    Laatste jaar alleen nog maar oefeningen met een barbel (lange stang), alles varianten die je je maar kunt bedenken zo ongeveer. Dumbells doe ik bijna niet meer.
      maandag 11 augustus 2008 @ 10:24:47 #160
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60726655
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 08:21 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Als ivo alles gaat opsommen ga je schrikken
    ivo doet alleen nog maar aan bomen gooien enzo toch ?

Ivo nog gefeliciteerd Nu doe je ook nog wat nuttigs met al die jaren trainingsarbeid
    pi_60731620
    quote:
    ff een tvptje

[ afbeelding ]
    1. Ecto.
    2. Wat heb je de afgelopen 2 jaar zoal gedaan aan oefeningen?

Iets anders: is DBB down?
    pi_60733636
    @Flashwin, Ik snap niet dat je bezig bent met cutten aangezien er namelijk niks valt te cutten...

DBB is al een hele tijd aan het rotzooien, toen straks was ie wel even online.
    pi_60735579
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef Rigital het volgende:

[..]

2. Wat heb je de afgelopen 2 jaar zoal gedaan aan oefeningen?
    Het eerste anderhalf jaar alleen thuis getraind, voornamelijk military press.

Sinds een half jaartje ga ik naar een fitnessclub waardoor ik wat meer kan varieren. Zoals gezegd, voornamelijk dumbells omhoog drukken en benchpress. Om op te warmen altijd eerst op zo een apparaat waarop je je borst moet gebruiken om gewichten te drukken (sorry, heb geen idee hoe ik het beter kan uitleggen ) En ook eentje waarbij je je rug gebruikt om gewichten te drukken.

In die twee jaar heb ik ook elke dag 2x (ochtend en avond) 60x situps gedaan voor mn buik.
    pi_60735740
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Sinds een half jaartje ga ik naar een fitnessclub waardoor ik wat meer kan varieren. Zoals gezegd, voornamelijk dumbells omhoog drukken en benchpress. Om op te warmen altijd eerst op zo een apparaat waarop je je borst moet gebruiken om gewichten te drukken (sorry, heb geen idee hoe ik het beter kan uitleggen ) En ook eentje waarbij je je rug gebruikt om gewichten te drukken.

In die twee jaar heb ik ook elke dag 2x (ochtend en avond) 60x situps gedaan voor mn buik.
    Ga je benen trainen, dat zijn de grootste spieren. Maak een split schema, eet 3gram eiwitten per kg lichaamsgewicht.

Beter is om 3 x 30 setups te doen en de intensiteit te verhogen (ipv twee jaar lang 60 op een dag te doen).

En spieren krijg je pas als je een vetlaag op je buik hebt. Die train je er later weer af. Bulken en cutten. Bij jou: bulken de eerst komende 3 maanden.

maandag 11 augustus 2008 @ 17:05:26 #165
    140141 ivosnivo
    pi_60736736
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Je traint alleen schouders, borst en buik?
    pi_60737844
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 17:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Je traint alleen schouders, borst en buik?
    Voornamelijk ja.
      maandag 11 augustus 2008 @ 18:42:02 #168
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60738786

vanavond weer ff wat ripptoe doen, ben nog wel redelijk verrot van het weekend
    pi_60740323
    hier is het kermis. Trainingen lijken door overvloed aan alcohol echt nergens op.
      maandag 11 augustus 2008 @ 19:57:27 #170
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_60740912
    quote:
    ff een tvptje

[ afbeelding ]

Goed dat je een foto durft te posten, ben niet zo'n held.
    Opbouwende kritiek: Ik denk idd dat als je je bovenarmen beter trained dat het totaalplaatje er best ok uitziet. Vergeet je benen niet, de "rest" profiteert er ook van.
    Ga niet teveel focussen op biceps, maar train ook je triceps. Dippen!
    Bij mij werkt het perfect, weighted met een dumbell tussen m'n voeten.
    Handgemaakt | Doggerland-overlever
      maandag 11 augustus 2008 @ 20:39:11 #171
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60742393
    ik ben echt panisch voor dippen

maarrrr ik ga ze vrijdag _echt_ doen
      maandag 11 augustus 2008 @ 20:46:18 #172
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_60742644
    Als met zoveel, hoe beter het gaat hoe leuker het is.

Mijn max. is nu drie setjes van 7 met een dumbell van 20kg tussen m'n enkels.
    (het begint nu lastig te worden met zwaardere gewichten, ik moet toch aan die belt)
      maandag 11 augustus 2008 @ 20:57:50 #173
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60743089
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 20:46 schreef BertV het volgende:
    Als met zoveel, hoe beter het gaat hoe leuker het is.

Mijn max. is nu drie setjes van 7 met een dumbell van 20kg tussen m'n enkels.
    (het begint nu lastig te worden met zwaardere gewichten, ik moet toch aan die belt)
    ik heb dat probleem ook met pullups

eerst kon ik dat echt niet, ondertussen gaat het wel beetje. Heb alleen al 2 weken geen rug gedaan dus dat wordt woensdag weer huilen met de pet op.
      maandag 11 augustus 2008 @ 21:01:43 #174
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_60743208
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 20:57 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik heb dat probleem ook met pullups

eerst kon ik dat echt niet, ondertussen gaat het wel beetje. Heb alleen al 2 weken geen rug gedaan dus dat wordt woensdag weer huilen met de pet op.
    hm, ik ben alleen sterk in schouderbrede chin-ups met de handpalmen naar binnen.
    De rest doe ik daarom niet eens... slecht hoor.
    pi_60745744
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 17:55 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Voornamelijk ja.
    Gast.

Je hebt best een nette fysiek voor iemand die van nature mager is (denk ik?). Maar waarom heb je je armen al die tijd niet getraind, man? Al waren het maar wat curls o.i.d.

In verhouding met je armen is je borst bijvoorbeeld relatief dik, maar je geeft zelf al aan dat je als een malle hebt lopen benchen en dergelijke. Zonde. Uit die 2 jaar dat je traint had jij zoooveel meer kunnen halen.

En deed je echt dagelijks 2x60 sit-ups? Moet er niet aan denken om dat te doen. Na het ontwaken met 1 arm m'n mok koffie omhoog tillen en wat boterhammen naar binnen stuwen, da's alles wat ik voor elkaar krijg op dat tijdstip.
    pi_60748706
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 22:08 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Gast.

Je hebt best een nette fysiek voor iemand die van nature mager is (denk ik?). Maar waarom heb je je armen al die tijd niet getraind, man? Al waren het maar wat curls o.i.d.

In verhouding met je armen is je borst bijvoorbeeld relatief dik, maar je geeft zelf al aan dat je als een malle hebt lopen benchen en dergelijke. Zonde. Uit die 2 jaar dat je traint had jij zoooveel meer kunnen halen.
    de beste stuurlui staan aan wal
    quote:
    En deed je echt dagelijks 2x60 sit-ups? Moet er niet aan denken om dat te doen. Na het ontwaken met 1 arm m'n mok koffie omhoog tillen en wat boterhammen naar binnen stuwen, da's alles wat ik voor elkaar krijg op dat tijdstip.
    Vergt gewoon discipline en motivatie

[ Bericht 10% gewijzigd door Flashwin op 11-08-2008 23:43:52 ]
    pi_60750652
    Zowieso zijn sit ups niet echt nuttig aangezien vooral je heup flexors het werk doen vandaar dat je er ook zo fucking veel kan doen en niet zozeer door je rock solid abs.
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:26:10 #178
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60754297
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 23:30 schreef Flashwin het volgende:

[..]

[..]

hij heb wel gelijk
    pi_60768674
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 23:30 schreef Flashwin het volgende:

[..]

[..]

Kerel, ik sta alles behalve aan wal hoor.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 09:43:17 #180
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_60785953
    Gister ondanks een subtiele pijn in de rug toch gewoon gaan deadliften. Vanwege de lichte pijn had ik besloten licht te DLen: 5x50kg, 5x70kg, 5x90kg, 5x100kg en aangezien het echt zo licht aanvoelde (blijkbaar goede dag) toch besloten ietsje meer te doen, maar niet teveel. Echter bij de 3e rep 110kg schoot het me in de rug

Echt zwaar balen nu, want ik heb best wel last van mijn rug nu. Ik denk er toch over maar een riem aan te schaffen want met riem ging het nooit fout bij mij. Oja, en natuurlijk ook de goodmornings in het schema houden voor een sterkere rug (alleen deze week ff niet... eerst rug laten rusten tot de pijn weg is)
    pi_60786044
    .

[ Bericht 99% gewijzigd door Baffer op 13-08-2008 10:17:18 ]
      woensdag 13 augustus 2008 @ 09:51:00 #182
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_60786110
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 09:43 schreef ConQuestador het volgende:
    Gister ondanks een subtiele pijn in de rug toch gewoon gaan deadliften. Vanwege de lichte pijn had ik besloten licht te DLen: 5x50kg, 5x70kg, 5x90kg, 5x100kg en aangezien het echt zo licht aanvoelde (blijkbaar goede dag) toch besloten ietsje meer te doen, maar niet teveel. Echter bij de 3e rep 110kg schoot het me in de rug

Ik krijg op dit moment z'n om te deadliften, ondanks de omschrijving van je blessureleed...

Tik jij met iedere herhaling de grond aan met de barbell of blijf je net
    zweven?
      woensdag 13 augustus 2008 @ 11:33:42 #183
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_60788772
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 09:51 schreef BertV het volgende:
    Tik jij met iedere herhaling de grond aan met de barbell of blijf je net
    zweven?
    Ik leg 'm heel kort neer en pak 'm dan weer opnieuw op. Is voornamelijk omdat mijn zweetpoten dat ding anders zouden laten vallen
    pi_60793796
    Haal magnesium.
    pi_60793976
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:02 schreef Baffer het volgende:
    Haal magnesium.
    als dat dat witte poeder is; dat wordt niet overal gewaardeerd. Ook bij mij niet in de gym. Gebruik nu maar straps bij rdl's, en bij gewone deadlifts mixed grips.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 14:27:37 #186
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60794478
    Ik leg de barbell altijd even neer, adem halen en dan weer trekken.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 20:02:45 #187
    140141 ivosnivo
    pi_60803733
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Fugie het volgende:
    Ik leg de barbell altijd even neer, adem halen en dan weer trekken.
    Dat vind je rug ook leuker.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 20:15:33 #188
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_60804230
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 20:02 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Dat vind je rug ook leuker.
    Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??

Ik heb op youtube ff wat filmpjes van de deadlift bekeken, en als ik het zo zie dan maak ik mijn rug niet hol genoeg (zeg maar gerust: als het zwaar wordt, wordt de rug ongecontroleerd bol). Dat zal dus de reden zijn dat het nu mis gegaan is.... Zodra de pijn weg is ga ik dus de deadlift enkele keren op uitvoering doen (net zoals ik met de goodmornings al deed)
      woensdag 13 augustus 2008 @ 20:39:36 #189
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60805089
    De meeste stukjes over powerliften las ik dat ze de barbell altijd neerleggen. Excuus daar was meestal dat je dan weer van een dood punt het gewicht omhoog moet trekken.

Ik ging vandaag pendlay rows doen, maar das best lastig
    pi_60831946
    Locust doet ze tegenwoordig ook touch 'n go. Hij zegt dat het voor hem beter werkt omdat je meer reps kunt doen, je hebt maar één psyche up nodig.
    pi_60873603
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??

Ik heb op youtube ff wat filmpjes van de deadlift bekeken, en als ik het zo zie dan maak ik mijn rug niet hol genoeg (zeg maar gerust: als het zwaar wordt, wordt de rug ongecontroleerd bol). Dat zal dus de reden zijn dat het nu mis gegaan is.... Zodra de pijn weg is ga ik dus de deadlift enkele keren op uitvoering doen (net zoals ik met de goodmornings al deed)
    Wat ook helpt tegen het bollen vd rug is het aanspannen van je glutes (je aars dus.) voordat je begint.
    pi_60879364
    Kan ook zijn dat je hamstrings gewoon te zwak zijn waardoor je bekken gaat kantelen.
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:01:18 #193
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60879505
    goed stretchen scheelt ook een hoop,
    pi_60881659
    bij welk gewicht DL is het eigenlijk aan te raden een riem te gaan gebruiken? mijn 1rm is 170 kg, BW bijna 90, en nog nooit een riem gebruikt.
    pi_60882130
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 17:10 schreef mister_popcorn het volgende:
    bij welk gewicht DL is het eigenlijk aan te raden een riem te gaan gebruiken?
    Raw -> niet.
      zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:29:11 #196
    140141 ivosnivo
    pi_60889595
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Dit x was ik serieus. Als je hem dood neerlegt is je techniek veel beter en forceer je niks. Als je gaat stuiteren is het niet echt meer een gecontroleerde beweging. Ik vind dat nogal gevaarlijk, omdat het toch de oefening is waar je het meeste gewicht mee kunt doen.
    pi_60898610
    quote:
    Op zaterdag 16 augustus 2008 17:25 schreef LedZep het volgende:

[..]

Raw -> niet.
    op naar de 400 kg raw
    pi_60899130
    wie van jullie trainde ook alweer bij de UVT? Ik ga voor volgend jaar een kaart halen
    pi_60899505
    quote:

[ afbeelding ]

Dat heb ik ook.. heb er ook fysio voor gehad.. je moet juist je onderste buikspieren trainen en juist niet je rug
    Brett Holman
    pi_60905548
    Je kan je onderste buikspieren niet trainen, het is 1 spier.
      zondag 17 augustus 2008 @ 19:51:25 #201
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60905910
    leg pull ups voel je het wel iets meer in je onderbuik. Maar het is minimaal.
    pi_60906719
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 19:36 schreef Semargofni het volgende:
    Je kan je onderste buikspieren niet trainen, het is 1 spier.
    Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio ja

Je borst is ook één spier, maar daar kun je ook de focus meer leggen of accentueren op bepaalde delen
    Er zijn wel degelijk speciale oefeningen waarmee je absoluut puur de focus legt op de onderste buikspieren, leg-pull op is er daar één van maar bij de fysio heb ik oefeningen met een bal moeten doen, geloof me dan voel je 't echt alleen in je onderbuik..
    Brett Holman
    pi_60907809
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 20:28 schreef endr0me het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio ja

Je borst is ook één spier, maar daar kun je ook de focus meer leggen of accentueren op bepaalde delen
    Er zijn wel degelijk speciale oefeningen waarmee je absoluut puur de focus legt op de onderste buikspieren, leg-pull op is er daar één van maar bij de fysio heb ik oefeningen met een bal moeten doen, geloof me dan voel je 't echt alleen in je onderbuik..
    Don't listen to your body, it lies.

De borstspier heeft een horizontale vezelrichting en bestaat uit drie delen (dwz verschillende aanhechtingspunten) die verticaal ten opzichte van elkaar liggen. Afhankelijk van de hoek waarmee je een oefening x uitvoert zullen de vezels in bovenste, middelste of onderste positie meer of minder belast worden.

De buikspier (enkelvoud) bestaat uit vezels die allemaal in verticale richting lopen. En kan dus op geen enkele manier in verschillende delen, verschillende accentuaties, verschillende focussen, verschillende nadrukken of verschillende zeg-het-maar getraind worden.

Het feit dat er een fysiotherapeut rondloopt die een afwijkende (biased) mening heeft doet niets af aan het feit dat de wetenschappelijke consensus anders is.
    pi_60909061
    Hmm, maar goed dat die therapie onder de verzekering viel dan

Anyway, houd dat dus in dat als ik na een training alleen mijn onderste buikspieren voel, de gehele buikspier zich zal gaan herstellen na de rustperiode, dat gedeelte is mij dan onduidelijk..
    Brett Holman
    pi_60910158
    Meer gevoel in een bepaald uiteinde van de spiervezel (binnenkant borst / bovenkant biceps / onderkant buik) heeft te maken met het oprekken van de spiervezels in de eccentrische fase. Rek in een vezel zorgt voor meer kracht op de pezen.
      maandag 18 augustus 2008 @ 08:30:38 #206
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60915914
    led is toch een slimme jongen als je dat zo leest
      maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:02 #207
    83139 Alessandro
    Vivere ora dare
    pi_60920826
    ledzep pwns ya all
    Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
    pi_60921121
    quote:
    Op zondag 17 augustus 2008 13:59 schreef no-look het volgende:
    wie van jullie trainde ook alweer bij de UVT? Ik ga voor volgend jaar een kaart halen
    ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!

Maar gezellig, meer fokkers op de uvt is preferred to less, zegmaar
      maandag 18 augustus 2008 @ 20:46:56 #209
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60933972
    kom ik in de sportschool, hangen er allemaal slingers en grote spandoeken

Blijkt dat de eigenaar alledrie de medaillewinnaressen uit het judo traint Zodra hij terug is toch maar eens praten met de beste man over trainen enzo
    pi_60934415
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 12:46 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!

Maar gezellig, meer fokkers op de uvt is preferred to less, zegmaar
    Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.
    pi_60951554
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 21:00 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.
    mwah. Voor 80 euro per jaar kan je er geen buil aan vallen, zeker niet omdat je ook kan squashen dan en regelmatig een hele gymzaal voor je zelf hebt. (ik doe er dan wel wat op de zaak stoten en gpp)

Verder zijn er redelijk wat machines, maar dat is niet mijn ding. Er is 1 squatrek, valt dus al mee. Twee benches, en dumbells tot 34 kg. (net te weinig eigenlijk) Verder pull ups en dips. Dus al met al kan je er redelijk trainen, mits het niet te druk is. Vermijd dan ook beter 's avonds.
    pi_60957344
    Ik heb hem aangeschaft voor de loze uurtjes tussen colleges. Al kom ik er maar één keer in de week, het is alleen maar handig hè? Ik moet wel zo'n verplichte cursus doen ofzo, daar heb ik dan weer geen zin in.
    pi_60962469
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 16:49 schreef no-look het volgende:
    Ik heb hem aangeschaft voor de loze uurtjes tussen colleges. Al kom ik er maar één keer in de week, het is alleen maar handig hè? Ik moet wel zo'n verplichte cursus doen ofzo, daar heb ik dan weer geen zin in.
    dat stelde vroeger al weinig voor, nu nog minder. 60 min oid. Doe je normale training en vraag na 30 min of je weg kan, als je al een setje hebt gebencht zijn ze al tevreden. (verklaart wel meteen het hoge aantal debielen dat er rondloopt...)

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_popcorn op 20-08-2008 10:41:46 ]
    pi_61003354
    ppff, voor de tilbo's onder ons (en dat zijn er geloof ik 4?!), TIK is killin' me Hoe kan ik ooit nog deze week mijn 5 x 10 x 70 squatte?! Het enige goede is dat ik 's nachts lekker kan bulken... (pizza, durum, etc)
    pi_61006297
    Pff dat squat ik nog wel man, sissy

Ik hoop morgen m'n 5*80 te doen en volgende week 5*85. Dat zou vet zijn.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 13:49:41 #217
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_61008489
    Maandag mn eigen PR verbeterd met Boxsquat : 3x145 KG na 3 sets 5x135, ook meteen mn PR verbroken in de Deadlift : 3x140 KG na 3 sets van 5x130
    On my way to becoming a asskicking Tight End !

Heb trouwens gemerkt dat Dextrose ERG goed werkt, ik weet niet wat het is maar ik ben in de tijd dat ik het gebruik (2 a 3 weken) iets sterker geworden en hou het langer vol ik doe

10 gr voor de training
    15 gr in mn bidon met water tijdens trainen
    45 gram in mn Eiwitshake na trainen
    Luck is for losers
      donderdag 21 augustus 2008 @ 18:22:23 #218
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61016340
    ik merk heel goed dat mijn rippetoe schema erg licht is, maar ook wel lekker kort

45 minuten trainen is wel prettig kort
    pi_61150664
    Zo dan, ook weer eens in de BB-topics aant lezen

Druk geweest op m'n werk, weinig in de gym geweest daardoor, maar nu er weer vol tegenaan

Ben nog niet zo heel lang aan het trainen, voel me ook echt niet heel gespierd, maar krijg overal complimenten, altijd leuk Motivatie
    Signature
    pi_61150732
    quote:
    Op donderdag 21 augustus 2008 13:49 schreef kidkash19 het volgende:
    Maandag mn eigen PR verbeterd met Boxsquat : 3x145 KG na 3 sets 5x135, ook meteen mn PR verbroken in de Deadlift : 3x140 KG na 3 sets van 5x130
    On my way to becoming a asskicking Tight End !

Heb trouwens gemerkt dat Dextrose ERG goed werkt, ik weet niet wat het is maar ik ben in de tijd dat ik het gebruik (2 a 3 weken) iets sterker geworden en hou het langer vol ik doe

10 gr voor de training
    15 gr in mn bidon met water tijdens trainen
    45 gram in mn Eiwitshake na trainen

Werkt idd goed, gewoon pure suiker, en een erg snelle suiker Voor en tijdens je training voor de energie, na de training om je stofwisseling om te gooien (vraag me niet hoe of wat, heb er veel over gelezen, de termen ervoor ken ik niet )
    Signature
      dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:55:20 #221
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61151331
    iets met anabool en catabool

Ik train altijd met water alleen. Dat uurtje moet ik maar zien te overleven zonder extra stofjes, hoewel ik het soms wel kan gebruiken
    pi_61175095
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2008 21:55 schreef Fugie het volgende:
    iets met anabool en catabool

Ik train altijd met water alleen. Dat uurtje moet ik maar zien te overleven zonder extra stofjes, hoewel ik het soms wel kan gebruiken
    Idd, zoiets

Ik train ook altijd met water alleen, nog nooit anders gedaan eigenlijk, misschien eens proberen ofzo

Binnenkort denk ik maar weer eens een potje NO-Xplode kopen, dat is wel meesterlijk spul voor je focus en energie tijdens de training..
    Signature
    pi_61188137
    even een weekje semi rustig aan doen, prepareren voor weer 3x pw boksen na relatief rustige zomervakantie. Daarna weer een schema gaan volgen, even structuur terugbrengen in de kop.
      vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:45:14 #224
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61230122
    komende maand is techniek maand

Ga toch maar eens met goede begeleiding ervoor zorgen dat ik niet meer cheat de belangrijkste oefeningen

Dus voorlopig gaan alle lange termijn plannen in de koelkast, over een maandje zien we wel weer.
    pi_61235368
    Hehe ik ga juist wel een plan voor de lange termein maken. Morgen even kijken hoe ik het precies aan ga pakken maar ik wil voor mijn 23e verjaardag een acceptabele squat en deadlift hebben staan (midden februari).
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:10:52 #226
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61236582
    in principe was dat ook mijn doel ongeveer. nog steeds goed mogelijk want ik verwacht met goede techniek snel te kunnen gainen.

voorlopig eerst minstens een maand techniek en daarna weer knallen.
    pi_61237859
    Led, als ik powerrack roep, welke oefeningen roep jij dan terug?
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:43:54 #228
    8030 ConQuestador
    Alfa Romeo 156 GTA
    pi_61240290
    Squat natuurlijk, led roept ALTIJD squat
    pi_61240789
    Sinds ik partial barbell curls off pins met een 2" piek contractie doe heb ik de gains van mijn leven behaald.
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:44:15 #230
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61240859
    het mag ook wel in leken taal hoor led
    pi_61242487
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 10:44 schreef Fugie het volgende:
    het mag ook wel in leken taal hoor led
    hej ik zit al 3 jaar in dit topic hoor
    pi_61242504
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 10:38 schreef LedZep het volgende:
    Sinds ik partial barbell curls off pins met een 2" piek contractie doe heb ik de gains van mijn leven behaald.
    barbell curls

't is omdat er eind september een grote uitbreiding in m'n sportschool opent met hoogstwss een paar powerracks
    pi_61242633
    Oefeningen in het power rack per spiergroep, die mijns inziens een nuttige toevoeging (kunnen) zijn (m.n. voor spiergroei):

Bovenrug: breathing style rack pull
    Ant. delts: Pin military press (5 sec stop onderin)
    Triceps: Partial pin close grip bench press
    Onderrug: Concentric goodmorning (bent leg) (elke rep vanaf pins onderin)
    Hamstrings: Concentric good morning (straight leg) (elke rep vanaf pins onderin)
    LB algemeen: Bottom pin squat (elke rep vanaf pins onderin)
    pi_61242758
    Even een vraagje: Wat vinden jullie nou van dit soort zelfmaak-shakes?

http://www.newbody.nl/index.html?m_id=330
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:20:25 #235
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61243414
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 12:28 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

hej ik zit al 3 jaar in dit topic hoor
    en dan vragen wat je in een powerrack kunt doen?!

schaam je
    pi_61245780
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 13:20 schreef Fugie het volgende:

[..]

en dan vragen wat je in een powerrack kunt doen?!

schaam je
    ik kon zelf wel iets bedenken maar wou Led gewoon jaloers maken
    pi_61245832
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 12:36 schreef LedZep het volgende:
    Oefeningen in het power rack per spiergroep, die mijns inziens een nuttige toevoeging (kunnen) zijn (m.n. voor spiergroei):

Bovenrug: breathing style rack pull
    Ant. delts: Pin military press (5 sec stop onderin)
    Triceps: Partial pin close grip bench press
    partial is tot in het midden van de beweging dus?

quote:
    Onderrug: Concentric goodmorning (bent leg) (elke rep vanaf pins onderin)
    Hamstrings: Concentric good morning (straight leg) (elke rep vanaf pins onderin)
    LB algemeen: Bottom pin squat (elke rep vanaf pins onderin)
    wat is concentric?

dus elke rep is: van onder beginnen -> boven -> naar onder -> stop?
    pi_61247651
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 15:34 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

partial is tot in het midden van de beweging dus?
    Ja, maar bij de oefeningen die ik zojuist noemde begin je vanaf pins, dus je start ergens halverwege uit stilstand.
    quote:
    wat is concentric?

dus elke rep is: van onder beginnen -> boven -> naar onder -> stop?
    Concentric = het deel van de beweging waarin de vezels "samentrekken" aka de beweging waarin je kracht zet.

Ja.
    pi_61250648
    Toch maar weer eens wat posten in dit topic na een lange tijd van afwezigheid.

Sinds een week of 3 loop ik bij een sportfysio in Houten, een wereld van verschil met de fysio waar ik vorig jaar 4 maanden heb gelopen.

Het gaat een stuk beter, voel nu al vooruitgang met beide knieen en ook moet ik verplicht squatten en wel 3x in de week. Het is wel heel wat anders dan ik gewend ben, want ik moet 4x20 doen met een 1 seconde pauze onderin. Dit lijkt allemaal wel simpel maar ik kan je garanderen, na 1,5 jaar niet serieus meer iets kunnen doen met mijn benen, is dit echt killing.

Sinds vorig jaar zeker wel een kilo'tje of 12 afgevallen door de blessure, maar de kracht begint weer te komen. De benchpress van 150 van vorig jaar zit er de komende maanden zeker nog niet in, maar misschien over een half jaartje wel weer, wie weet!

Als je ooit klachten krijgt met je knieen, raad ik echt deze fysio aan, zeer tevreden ben ik erover!
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:03:45 #240
    140141 ivosnivo
    pi_61252764
    Wat doet ie voor bijzondere dingen met je knieen?
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:11:41 #241
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61252940
    wichelroede
    pi_61254088
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 17:06 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja, maar bij de oefeningen die ik zojuist noemde begin je vanaf pins, dus je start ergens halverwege uit stilstand.

thx, dat verstond ik eruit

quote:

[..]

Concentric = het deel van de beweging waarin de vezels "samentrekken" aka de beweging waarin je kracht zet.

dus niet helemaal rechtkomen?

thanks Zed

"who's Zed baby?"

Zed's dead baby

ownee Led
    pi_61255705
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 22:04 schreef Tommy_808 het volgende:
    dus niet helemaal rechtkomen?
    Jawel, je begint halverwege (of 1/3 of 2/3 oid) en eindigt zoals de normale beweging. Bij een pin bench press zet je de veiligheidspinnen bijv. 10cm boven je borst (als daar je sticking point ligt), legt de barbell daarop en drukt hem volledig uit. Kleinere ROM = meer gewicht = grotere triceps. Het is echter wel een assistance oefening en derhalve geen vervanging voor normale press-oefeningen over een volledige bewegingsbaan.
    pi_61260548
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 21:03 schreef ivosnivo het volgende:
    Wat doet ie voor bijzondere dingen met je knieen?
    Ik moet mijn been geheel strekken en dan duwt hij net boven mijn knieschijf en daarna moet ik hem buigen. Ik kan het niet goed utleggen maar allemaal aparte bewegingen. En nadat dat allemaal is gedaan heb ik echt 10x minder last bij het squatten.

Bij mij oude fysio moest ik allemaal standaardoefeningen doen wat totaal geen resultaat opleverde.
    pi_61301414
      maandag 1 september 2008 @ 21:02:06 #246
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61303093
    kneiters

even squat oefenen met de baas, heel me rug is gelijk 10cm opgerekt
    pi_61319654
    Vandaag 4de keer bij de fysio, moest 3 setjes fullsquatten van 20 herhalingen, hoezo doodgaan Damn dat was zwaar (mede omdat ik het niet meer gewend ben).

Nu moet ik 3x in de week 3x20 squatten en 3x20 fullsquatten, aardig zwaar zo maar het gaat de goede kant op met de knie!
    pi_61320869
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef McGilles het volgende:
    Vandaag 4de keer bij de fysio, moest 3 setjes fullsquatten van 20 herhalingen, hoezo doodgaan Damn dat was zwaar (mede omdat ik het niet meer gewend ben).

Nu moet ik 3x in de week 3x20 squatten en 3x20 fullsquatten, aardig zwaar zo maar het gaat de goede kant op met de knie!
    met welk gewicht? (al kan ik me voorstellen dat zelfs met 40 kg dit al behoorlijk zwaar is)
    Zal je ook wel benen als boomstammen krijgen van dit soort high reps grapjes.
    pi_61322093
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 14:37 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

met welk gewicht? (al kan ik me voorstellen dat zelfs met 40 kg dit al behoorlijk zwaar is)
    Zal je ook wel benen als boomstammen krijgen van dit soort high reps grapjes.
    Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.

Dit vind ik persoonlijk zwaarder dan de 100+ kg squatten wat ik vorig jaar deed! Ik hoop echt dat ik over een paar maandjes vanaf nu weer lekker elke week kan squatten zonder pijn/last.
      dinsdag 2 september 2008 @ 16:06:29 #251
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61322976
    ik had het gister ook, moest ik opeens alleen met barbell gaan squatten. Dat voelde ik na 4x15 ook wel aardig
    pi_61331093
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 15:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.

Dit vind ik persoonlijk zwaarder dan de 100+ kg squatten wat ik vorig jaar deed! Ik hoop echt dat ik over een paar maandjes vanaf nu weer lekker elke week kan squatten zonder pijn/last.
    ja die 1 seconde rust onderin icm vele reps zal je wel breken ja
    Moet er niet aan denken om met 100+ onderin even rust te houden, en alle rek uit je hams te laten lopen.
    Alleen de gedachte doet al pijn
    pi_61364148
    Ben gvd al een halve week verkouden. Heb maar even wat extra rust ingelast.
      donderdag 4 september 2008 @ 10:00:25 #254
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_61369325
    hm, ik snotter gewoon de sportschool onder.

Gisteren voor de grap (na m'n "rug-dag") gekeken hoe vaak ik 50kg kan bankdrukken.
    Na 20x voelde ik het flink. Het voelt iig goed om er een keer zoiets tussen door te gooien.
      donderdag 4 september 2008 @ 14:27:57 #255
    153812 Frautie
    Frautilicious
    pi_61375458
    tvp
    Assumption is the mother of all fuck ups
    Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
    You either grow or you regress; nothing stands still.
      donderdag 4 september 2008 @ 16:44:40 #256
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_61378691
    Mogguh. Mochten mensen de OP link voor een volgend topic willen gebruiken, deze is nu veranderd in: http://home.kpn.nl/geem0008/OP_Forum.txt
    Godfather Bodybuilding topic reeks
    pi_61396028
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 15:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Respect! (maar dat geldt voor iedereen die het maximale uit zichzelf probeert te halen)

Wij zijn gewend om, als je maximaal gewicht wil bereiken, de setjes zo snel mogelijk uit te voeren; voordat je spieren "vollopen" zeg maar. Dit is iets totaal anders.

Ik heb trouwens gisteren na het Deadliften (10x90, 10x110, 8x115) gesquat. Goed diep en langzaam en dat was ook goed zwaar met 10x50kg, 2x10x70kg. Ik kon daarna de geplande lunges niet eens meer doen en had daarna moeite om de trap af te lopen. Wat ook lastig is was dat er geen spiegel bij het 2e squatrack is (ja, wij hebben 2 squatracks )

Heeft een belt al zin met bovengenoemde DL gewichten?
    En ik wil binnenkort eens een 1RM doen: hoe bouw ik die goed op?
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 10:00 schreef BertV het volgende:
    [...]

Gisteren voor de grap (na m'n "rug-dag") gekeken hoe vaak ik 50kg kan bankdrukken.
    Na 20x voelde ik het flink. Het voelt iig goed om er een keer zoiets tussen door te gooien.
    Hmm, dan deed ik het enige tijd geleden nog niet zo slecht met 26x50kg...
      vrijdag 5 september 2008 @ 11:50:31 #258
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_61397646
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 10:55 schreef Rigital het volgende:

[..]

Hmm, dan deed ik het enige tijd geleden nog niet zo slecht met 26x50kg...
    Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.
    Maar nu wel nieuwsgierig, wat is jouw max?

* BertV drukt nog steeds 1x110kg
    pi_61400216
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 11:50 schreef BertV het volgende:

[..]

Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.

Mijn max vorig jaar was 147,5 (failure op 150)
    Geen idee hoevaak ik 50kg kan duwen, maandag even proberen
      zaterdag 6 september 2008 @ 23:09:54 #260
    140141 ivosnivo
    pi_61438411
    je begint gewoon met een laag gewicht en verzwaard telkens met 20kg of later met 10 of 5. Je begint met 5 reps en zodra dat lastig word stap je over op 1 rep.
    pi_61480225
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef McGilles het volgende:

[..]

Mijn max vorig jaar was 147,5 (failure op 150)
    Geen idee hoevaak ik 50kg kan duwen, maandag even proberen
    jij hebt een PM!
    (knie en fysio ed)
    pi_61495113
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 11:50 schreef BertV het volgende:

[..]

Heb nog nooit 1RM BP gedaan. Ga ik waarschijnlijk vanmiddag proberen, maar ik denk niet dat ik de 110kg ga halen (niet de juiste instelling vlak voor een 1RM, maar goed...). Bankdrukken gaat redelijk ruk de laatste tijd.

Mijn "record": 10x70, 10x75, 8x80, 1x90.
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:04:52 #263
    140141 ivosnivo
    pi_61507593
    De stang lekker langzaam laten zakken, en weerstand opbouwen zodat je %#^$&#^%*&#^* explosief kunt duwen.
    pi_61512263
    Dat was exact wat de instructeur die ik als spotter vroeg ook zei; er bestaan dus ook goede instructeurs.
    Anyway:
    5x50
    5x70
    3x90
    3x95
    3x100
    3x105
    2x110 (al was die 2e rep wel erg gaar; die had ik zonder spotter niet gehaald, denk ik: ik klapte wel erg snel naar beneden het laatste stukje).

Maar ik ben niet ontevreden
    pi_61512282
    En BertV en ik zijn wat bankdrukken betreft redelijk aan elkaar gewaagd.
      woensdag 10 september 2008 @ 08:46:42 #266
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_61516360
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 22:51 schreef Rigital het volgende:
    En BertV en ik zijn wat bankdrukken betreft redelijk aan elkaar gewaagd.
    90kg doe ik wel met 3 setjes van 6x hoor!
    Dan zakt het rap in: 100kg max 3x

Het gebeurd bijna nooit: gister m'n beendag overgeslagen omdat ik een beetje spierpijn hard van 5km hardlopen twee dagen daarvoor.

achteraf voel ik me zwak na zo'n beslissing...
    pi_61517048
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 08:46 schreef BertV het volgende:

[..]

90kg doe ik wel met 3 setjes van 6x hoor!
    Dan zakt het rap in: 100kg max 3x
    OK, jij bent sterker
    quote:
    Het gebeurd bijna nooit: gister m'n beendag overgeslagen omdat ik een beetje spierpijn hard van 5km hardlopen twee dagen daarvoor.

achteraf voel ik me zwak na zo'n beslissing...
    Dit is zooo focking herkenbaar. Ben je helemaal gaar van hard werken / weinig slaap / andere (sport) activiteiten dat je denkt "Dat trainen wordt toch niks" en achteraf heb je zoiets van gvd. waarom ben ik niet gegaan??
      woensdag 10 september 2008 @ 09:56:25 #268
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61517627
    Ik ga dan wel, maar dan presteer je niets Dat werkt ook niet echt bevorderlijk

Hoewel ik maandag wel gewoon ben gaan trainen ondanks dat ik op vrij veel plekken behoorlijk spierpijn had. Ik heb er nu nog last van zelfs, maar vanavond gaan we gewoon weer
    pi_61519580
    Yess, aangezien er nu een sportschool ligt vlak naast mijn opleiding kan ik nu in plaats van 2 keer per week 4 keer gaan

Ik heb mijn tranining in 2 groepen verdeeld:

- dag 1: Borst, buik, biceps

- *1 dag rust*

- dag 2: Rug, schouders, triceps

- *1 dag rust*

- Zelfde programma als dag 1

- *1 dag rust*

Zelfde programma als dag 2

Iemand misschien op of aanmerkingen op?
    pi_61519834
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 11:19 schreef Ziewoarut het volgende:
    Yess, aangezien er nu een sportschool ligt vlak naast mijn opleiding kan ik nu in plaats van 2 keer per week 4 keer gaan

Ik heb mijn tranining in 2 groepen verdeeld:

- dag 1: Borst, buik, biceps

- *1 dag rust*

- dag 2: Rug, schouders, triceps

- *1 dag rust*

- Zelfde programma als dag 1

- *1 dag rust*

Zelfde programma als dag 2

Iemand misschien op of aanmerkingen op?
    Ja, je vergeet je benen helemaal te trainen. Je kan dan beter:
    Maandag: Borst rug schouders
    Dinsdag: Benen armen onderrug
    Donderdag: Borst rug schouders
    Vrijdag: Benen armen buik

of:

Maandag: Borst triceps schouders
    Woensdag: Benen onderrug buik
    Vrijdag: Rug biceps traps
    Zondag: zie maandag
    etc.

of:

Maandag: Squat, bankdruk, rows
    Woensdag: Deadlift, schouder
    Vrijdag: Squat, bankdruk, chins
    pi_61520169
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 11:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja, je vergeet je benen helemaal te trainen. Je kan dan beter:
    Maandag: Borst rug schouders
    Dinsdag: Benen armen onderrug
    Donderdag: Borst rug schouders
    Vrijdag: Benen armen buik

of:

Maandag: Borst triceps schouders
    Woensdag: Benen onderrug buik
    Vrijdag: Rug biceps traps
    Zondag: zie maandag
    etc.

of:

Maandag: Squat, bankdruk, rows
    Woensdag: Deadlift, schouder
    Vrijdag: Squat, bankdruk, chins
    Ik atletiek ook nog 1 keer per week en de manier hoe we daar trainen zorgt voor 1 dag mank lopen en de 2 dagen erna nog steeds spierspijn, dus om die nog eens appart te gaan trainen...
    pi_61520302
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 11:45 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Ik atletiek ook nog 1 keer per week en de manier hoe we daar trainen zorgt voor 1 dag mank lopen en de 2 dagen erna nog steeds spierspijn, dus om die nog eens appart te gaan trainen...
    1 dagje benen in de week kan dan toch geen kwaad, moet je wel trainen op explosiviteit ivm je andere sport!
    pi_61520475
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 11:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

1 dagje benen in de week kan dan toch geen kwaad, moet je wel trainen op explosiviteit ivm je andere sport!
    Bij atletiek trainen we ook al op explosiviteit (ik ben een sprinter).
    Maar is het trouwens verstandiger om een spiergroep pas weer te trainen als de spierpijn van de volgende training weg is of mag dit ook als je nog een beetje spierpijn hebt.
    Heb een veel 'beter gevoel' bij het bankdrukken als ik nog wat spierpijn van de vorige keer heb namelijk.
    pi_61520555
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 11:58 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Bij atletiek trainen we ook al op explosiviteit (ik ben een sprinter).
    Maar is het trouwens verstandiger om een spiergroep pas weer te trainen als de spierpijn van de volgende training weg is of mag dit ook als je nog een beetje spierpijn hebt.
    Heb een veel 'beter gevoel' bij het bankdrukken als ik nog wat spierpijn van de vorige keer heb namelijk.
    Ik vind het zelf maar niks. Ik ga pas weer een spiergroep trainen als ik geen spierpijn meer heb. Gelukkig heb ik, als ik veel train, zelden spierpijn. Toen ik 4x in de week ging trainen had ik nooit spierpijn.
      woensdag 10 september 2008 @ 14:10:12 #275
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61523542
    Lijkt me dat je als sprinter vooral je core moet trainen.

Spieren moeten ook minimaal 48 uur rust hebben, en zeker als je je core gaat trainen en daarbij zware compounds pakt kan je gewoon niet 2 dagen achter elkaar trainen.

Ik ben trouwens zoekende naar een nieuw schema, iets wat vooral gericht is kracht en core trainingen. Maar ik ben momenteel even totaal hulpeloos in hoe ik het moet inrichten.
      woensdag 10 september 2008 @ 14:25:53 #276
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_61523821
    quote:
    k ben trouwens zoekende naar een nieuw schema, iets wat vooral gericht is kracht en core trainingen. Maar ik ben momenteel even totaal hulpeloos in hoe ik het moet inrichten.
    Core : Hang Cleans, Power Cleans, High Pulls en al die mooie varianten die er bestaan

80% van je Max...3 x 5 of 5x5 , werkt bij mij in ieder geval goed
    Luck is for losers
      woensdag 10 september 2008 @ 16:50:16 #277
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61527138
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 14:25 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Core : Hang Cleans, Power Cleans, High Pulls en al die mooie varianten die er bestaan

80% van je Max...3 x 5 of 5x5 , werkt bij mij in ieder geval goed
    cleans is wel een goed idee, maar de sportschool eigenaar wil me pas een clean leren als ik 'normaal' kan squatten en deadliften

Mijn techniek was best slordig en nu mag ik zijn techniek eerst aanleren. In eerste instantie zal ik dus wel rond squats en deadlifts blijven hangen, cleans is mooi voor over een paar maanden.

Benchpress, bent-over-row en pullups lijken me ook redelijk onvermijdelijk. Nu nog additionele oefeningen voor armen, schouders en borst. En dat is nou net het deel waar ik even niet weet wat het beste is.
      woensdag 10 september 2008 @ 22:07:54 #278
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_61537069
    Is niet echt een "beste" manier vind ik persoonlijk dus het is een kwestie van experimenteren wat lekker aanvoelt
    Luck is for losers
    pi_61542735
    Ik heb spierpijn in m'n tieten.
    pi_61542921
    quote:
    Op woensdag 10 september 2008 22:07 schreef kidkash19 het volgende:
    Is niet echt een "beste" manier vind ik persoonlijk dus het is een kwestie van experimenteren wat lekker aanvoelt
    True, maar de door hem getrainde atleten hebben 3 medailles behaald in peking Dus ergens moet hij wel verstand hebben van dit soort dingen.
      donderdag 11 september 2008 @ 11:01:22 #281
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_61545646
    Oh ja nee daar had ik het niet over, meer over de oefeningen voor de "kleine" spiergroepen.

Voor football train ik 2x in de week in de sportschool, altijd full body en ik werk van Core (grote spiergroepen sets van 5 reps) naar de kleine groepen toe en elke oefening 3 sets van 8-12 ongeveer, ben ik een uurtje a anderhalf uur mee bezig afhankelijk van de drukte.
    Luck is for losers
    pi_61550473
    Hoe houden jullie je trainingsschema bij? Ben nu al een tijdje bezig in excel maar dit werkt niet zo lekker.
    \
    Viva los Vatos Locos
    pi_61550527
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 14:30 schreef kokos het volgende:
    Hoe houden jullie je trainingsschema bij? Ben nu al een tijdje bezig in excel maar dit werkt niet zo lekker.
    \
    Gewoon in je hoofd. Waarom zou je het op papier zetten?
      donderdag 11 september 2008 @ 14:32:43 #284
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_61550531
    Its all in the mind
    Luck is for losers
    pi_61551579
    ik heb momenteel een postit met de basis in mijn broekzak. Ik wil nog weleens vergeten wat ik aan het doen ben
    pi_61552107
    Als je het niet kunt onthouden train je te weinig.
      donderdag 11 september 2008 @ 15:29:19 #287
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_61552163
    Enige wat ik opsla op mn pc zijn de gewichten die ik per oefening gebruik, dit omdat ik om de 2 a 3 weken mn oefeningen varieer
    Luck is for losers
      donderdag 11 september 2008 @ 17:31:36 #288
    140141 ivosnivo
    pi_61555564

147,5 6x, moest 5 maar kon nog 1 extra Over 2 weken als ik weer ga benchen ga ik voor de 152,5 5x!
    pi_61569870
    quote:
    Op donderdag 11 september 2008 17:31 schreef ivosnivo het volgende:

147,5 6x, moest 5 maar kon nog 1 extra Over 2 weken als ik weer ga benchen ga ik voor de 152,5 5x!
    1. Respect.
    2. Kun jij je maximaal laten gaan zonder spotter? Zelf houd ik me toch altijd wel iets in, ookal wil ik dat niet.
      vrijdag 12 september 2008 @ 10:04:17 #290
    140141 ivosnivo
    pi_61570618
    Ik heb een powerrack, stel dat het gewicht niet meer omhoog komt rol ik hem van mijn borst naar beneden tot ie op de 2 steunen leunt.
    pi_61573623
    Netjes hoor Ivo, dat red ik niet eens meer 1x Ben een mietje geworden
    pi_61577997
    Ik houd alles bij, oefeningen reps gewicht. Hoe kan je anders fatsoenlijk tracken wat voor progressie je maakt en waar dat aan ligt. Als je er een beetje serieus mee bezig bent vind ik het toch wel een must zo'n logje, al is het maar voor jezelf.
      vrijdag 12 september 2008 @ 15:36:55 #293
    140141 ivosnivo
    pi_61578332
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 12:14 schreef McGilles het volgende:
    Netjes hoor Ivo, dat red ik niet eens meer 1x Ben een mietje geworden
    Welnee, jij hebt enorm gekut gehad met je knieen. Maar gelukkig is dat binnenkort over, dus dan kun je er langzaamaan weer voor gaan!
      vrijdag 12 september 2008 @ 15:39:23 #294
    140141 ivosnivo
    pi_61578385
    quote:
    Op vrijdag 12 september 2008 15:23 schreef Semargofni het volgende:
    Ik houd alles bij, oefeningen reps gewicht. Hoe kan je anders fatsoenlijk tracken wat voor progressie je maakt en waar dat aan ligt. Als je er een beetje serieus mee bezig bent vind ik het toch wel een must zo'n logje, al is het maar voor jezelf.
    Dat moet in excel wel mogelijk zijn lijkt me (vraag me niet hoe).
    pi_61584840
    log op een forum, is wel zo handig en je krijgt nog feedback ook. Soms.
    pi_61702096
    Nogmaals een vraagje over kwark;
    Heb eens gekeken, maar er zitten net iets meer eiwitten in als normale pudding
      woensdag 17 september 2008 @ 14:26:01 #297
    153887 kidkash19
    Woo Woo Woo..you know it
    pi_61702125
    Pudding = suiker
    Luck is for losers
    pi_61702170
    En ik heb van nature nog al moeite met aankomen, raden jullie me nu toch nog een muscle builder of een weight gainer aan? Wil wel mooi gespierd worden niet alleen breed/flink.
    pi_61702309
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 14:27 schreef Ziewoarut het volgende:
    En ik heb van nature nog al moeite met aankomen, raden jullie me nu toch nog een muscle builder of een weight gainer aan? Wil wel mooi gespierd worden niet alleen breed/flink.
    Gewoon goed gaan eten en die supplementen links laten liggen. Post eens wat je eet op een gemiddelde dag.
    pi_61702330
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 14:24 schreef Ziewoarut het volgende:
    Nogmaals een vraagje over kwark;
    Heb eens gekeken, maar er zitten net iets meer eiwitten in als normale pudding
    Magere kwark is gemiddeld zo'n 9gr eiwit / 100gr
    Pudding is gemiddeld zo'n 2gr eiwit / 100gr + vet + veel suiker.
      woensdag 17 september 2008 @ 14:34:41 #301
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_61702350
    je moet zelf zien wanneer je hoeveel aankomt. Of je daar een weightgainer bij wil gebruiken is een eigen keuze. Met normale voeding zou je er ook moeten komen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')