abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:23:16 #91
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60420609
rust werkt meestal het beste.

Had vorige week na mijn maandag training ook last van mijn schouder.Vervolgens ben ik vrijdag pas weer gaan trainen en met relatief weinig gewicht en veel herhalingen. Soort hersteltraining dus. daarna geen last meer gehad.
pi_60420994
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:18 schreef Rejected het volgende:
Ik voel een stekend gevoel in mijn schouder
Vorige week woensdag borst getraind met bench press, dips, cable crossover en incline dumbell press. Ik had nergens last van, de dag daarop een soort stekend gevoel in mn schouder.
Dagje rust genomen omdat ik er wel last van had bij bijv optrekken.

Dag daarop wel gaan trainen, shoulder press zonder problemen gedaan.
2 dagen in het weekend niet getraind en gister wel weer.
Had gister bij de rugoefeningen nergens last van. Bij bicep curls echter wel, vond ik wel raar. Maar deed niet echt veel pijn dus ik had mijn 4 setjes gewoon gedaan.

En vandaag heb ik er weer veel last van..
Het doet pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik er hard op druk doet het pas pijn.

[ afbeelding ]
Het gevoel is bij het streepje waar acromion naartoe wijst.

Iemand ervaringen of kennis hierover?
www.t-nation.com
zoek artikelen --> shoulder savers.
Ik doe sinds tijden al face pullies, push ups, wall slides en rotator cuffs shit. Had een tijdje wel last, maar nadat ik 1 x pw een klein circuitje met dit soort oefeningen deed is het foetsjie
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60421116
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60421707
quote:
Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.
Die shoulder savers van T nation had ik al gelezen, maar alsnog hartelijk dank
pi_60430767
Schouderproblemen zijn altijd lastig. Er komen een heleboel spieren samen daar. Dat je last hebt met biceps trainen is helemaal niet zo vreemd net onder het acromion hecht de lange kop van de biceps brachii aan.
pi_60438385
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:11 schreef Rejected het volgende:

[..]

Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.
Die shoulder savers van T nation had ik al gelezen, maar alsnog hartelijk dank
graag gedaan.

Gister overigens 100 kg bankdrukken gehaald. Tucked in elbows geleerd, goede set up, en je blaast overal doorheen. Echt top Zeker voor iemand die max 1 x in de week bencht.
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:48:57 #97
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60438512
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:41 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

graag gedaan.

Gister overigens 100 kg bankdrukken gehaald. Tucked in elbows geleerd, goede set up, en je blaast overal doorheen. Echt top Zeker voor iemand die max 1 x in de week bencht.
Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methode

Ook omdat je dan je triceps veel meer aanpakt en dus minder directe tricep training hoeft te doen.
pi_60439113
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methode

Ook omdat je dan je triceps veel meer aanpakt en dus minder directe tricep training hoeft te doen.
dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.
Ik zou iig je triceps niet verwaarlozen.

Het grootste voordeel voor mij is dat de blessure gevoeligheid van de schouders gewoon afneemt. En verder vind ik het ook gewoon echt niet mooi, van die opgeblazen tieten bij een vent... Dus een win-win situatie voor mij
(ook het feit dat je door die gewichten heen blaast is ook )
pi_60471965
TVp
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:02:10 #100
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60472166
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.
Ik zou iig je triceps niet verwaarlozen.

Het grootste voordeel voor mij is dat de blessure gevoeligheid van de schouders gewoon afneemt. En verder vind ik het ook gewoon echt niet mooi, van die opgeblazen tieten bij een vent... Dus een win-win situatie voor mij
(ook het feit dat je door die gewichten heen blaast is ook )
ik doe nu wat rippetoe met extra oefeningen aangezien ik niet echt een beginner meer ben, maar over 6-8 weken ga ik over 5x5 billy star shizzle. Voor triceps doe ik nog dips en willekeurige andere oefening mocht ik dat nodig vinden.

Verder ben ik ook meer van kracht dan massa.
pi_60472807
Volgens mij zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd.
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:54:29 #102
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_60475762
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:35 schreef Semargofni het volgende:
achtsja ik zie genoeg (voornamelijk donkere gasten) die licht trainen 70kg bp'en en een borst/armen hebben die ik waarschijnlijk bij 200kg bp'en nog niet zou hebben,, niet dat ik een goed voorbeeld ben, maar toch
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_60476346
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:35 schreef Semargofni het volgende:
Het is een indicatie maar zeker geen absoluut gegeven. Er zijn powerlifters van 60kg die 700kg + totalen hebben. Iets wat ik menig bodybuilder nog niet zie doen.
pi_60476447
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 19:02 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik doe nu wat rippetoe met extra oefeningen aangezien ik niet echt een beginner meer ben, maar over 6-8 weken ga ik over 5x5 billy star shizzle. Voor triceps doe ik nog dips en willekeurige andere oefening mocht ik dat nodig vinden.

Verder ben ik ook meer van kracht dan massa.
Dan zou ik die extra oefeningen weg laten. Gewoon all out gaan op de basics daar win je kracht mee. vond zelf 5x5 na enkele weken al zwaar genoeg.
pi_60476661
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:54 schreef DAMH het volgende:

[..]

achtsja ik zie genoeg (voornamelijk donkere gasten) die licht trainen 70kg bp'en en een borst/armen hebben die ik waarschijnlijk bij 200kg bp'en nog niet zou hebben,, niet dat ik een goed voorbeeld ben, maar toch
Dat heeft meer met aanleg te maken denk ik
Aanleg
pi_60478745
Idd, dat zijn de genetisch bevoordeelde mensen. Voor de meeste, zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd. Als mensen dingen zeggen als 'ja ik train voor massa' dan is mijn mening dat je dat niet afzonderlijk van elkaar kan zien. Massa krijg je door zwaar te trainen, op hoge percentages van je 1rm en dan flink veel kcal naar binnen te schuiven. Als je sterker wordt krijg je meer massa (mits je goed eet dus), en als je meer massa krijgt wordt je sterker.
pi_60479131
Irritant wanneer mensen denken met high reps droog te trainen, oftewel spier opbouwen zonder een grammetje vet
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:51:53 #108
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60482711
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:22 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Dan zou ik die extra oefeningen weg laten. Gewoon all out gaan op de basics daar win je kracht mee. vond zelf 5x5 na enkele weken al zwaar genoeg.
Ik begin met lage gewichten om techniek wat aan te scherpen, wat betekend dat ik allesbehalve uitgeput ben na mijn setjes 3x5

Vandaar dat ik nog wat extra oefeningen doe Anders ben ik ook na een half uur klaar ofzo
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 00:03 schreef Semargofni het volgende:
Idd, dat zijn de genetisch bevoordeelde mensen. Voor de meeste, zijn kracht en massa aardig aan elkaar gerelateerd. Als mensen dingen zeggen als 'ja ik train voor massa' dan is mijn mening dat je dat niet afzonderlijk van elkaar kan zien. Massa krijg je door zwaar te trainen, op hoge percentages van je 1rm en dan flink veel kcal naar binnen te schuiven. Als je sterker wordt krijg je meer massa (mits je goed eet dus), en als je meer massa krijgt wordt je sterker.
Uiteraard is er een verband, je kan niet sterker worden zonder meer spiermassa en niet meer spiermassa krijgen zonder sterker te worden. Maar ik geloof wel dat er een verschil is tussen kracht en massa trainen.
pi_60496366
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:16 schreef Rigital het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat veel resultaat voor 6 maanden: heb je foto's voor en na?
En heb je meer gebruikt dan voedingssupplementen?
Geweldige fotos heb ik niet maar je ziet t toch wel:

Vroeger: (links)
http://85.17.151.131/1299(...)29962247_5_eiUX.jpeg

Nu (ook links)
http://85.17.225.27/28095(...)80965258_5_1YNT.jpeg

In een half jaar ging ik van 75 naar 87 kilo. En nog steeds heb ik een heel laag vet percentage.
Ik gebruikte niet anders dan pro mass. (koolydraten&eiwit)
Daarnaast veel eten en trainen.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_60499240
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:14 schreef Fuzzysham het volgende:

[..]

Geweldige fotos heb ik niet maar je ziet t toch wel:

Vroeger: (links)
http://85.17.151.131/1299(...)29962247_5_eiUX.jpeg

Nu (ook links)
http://85.17.225.27/28095(...)80965258_5_1YNT.jpeg

In een half jaar ging ik van 75 naar 87 kilo. En nog steeds heb ik een heel laag vet percentage.
Ik gebruikte niet anders dan pro mass. (koolydraten&eiwit)
Daarnaast veel eten en trainen.
Netjes! Wat een verandering.
pi_60502860
Ziet er idd stuk gezonder uit. Ga zo door.
pi_60540429
Na ik januari te zijn begonnen met fitness toch wel voor m'n vakantie vooruitgang gezien veel op benen getraint, borst/buik en armen.

Afvallen moet ik niet (72kg met 1.93 18 jaar) Maar ik kan vreten wat ik wil, maar ik kom geen gewicht aan om om te zetten in spiermassa ik moet het dus echt van m'nzelf hebben. ( en ja ik eet veel calorieën)

Nu 5 weken niets gedaan en overmorgen weer beginnen
Met nieuw schema waaronder m'n rug waar ik amper wat aan gedaan had

Tevens is het ook wel leuk al zie je echt die buffels die je elke keer ziet (3-5x per week) je toch wel een soort van respect geven met zo een leuk knikje etc, dacht altijd dat het domme oetlulletjes waren
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60545183
Hehe ik had mezelf eindelijk op een solide 75 kg gekregen, ben ik 3.5 kg kwijtgeraakt door een week wandelen in Rome. Goddamnit. Ik heb al revanche genomen door zojuist zes boterhammen met salami te pwnen en over een half uurtje gaat er een flink bord Brinta + banaan doorheen. Zo snel mogelijk richting de 80.
pi_60545640
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Hehe ik had mezelf eindelijk op een solide 75 kg gekregen, ben ik 3.5 kg kwijtgeraakt door een week wandelen in Rome. Goddamnit. Ik heb al revanche genomen door zojuist zes boterhammen met salami te pwnen en over een half uurtje gaat er een flink bord Brinta + banaan doorheen. Zo snel mogelijk richting de 80.
Ik heb d'r niet heel veel verstand van, maar als je in een week 3,5kg kwijtraakt, wat is dat dan voor massa geweest? Spieren zullen het toch niet zijn? Is het dan niet vooral 'vocht' geweest, vet wellicht?
pi_60548497
Waarschijnlijk veel vocht ja. Laten we het er op houden dat het water daar toch niet onbeperkt drinkbaar is, geloof ik
pi_60548575
En spieren dan wanneer je niet genoeg calorien inneemt?
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:51:43 #117
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60559066
ik heb weer last van mijn schouder

gelukkig heb ik vandaag geen tijd gehad om te trainen en morgen komt het er ook niet van denk ik. Dus dan is alles weer redelijk hersteld hoop ik.
pi_60559551
Effe iets tussendoor. Ik heb m'n hele leven al een vrij holle rug. Op zich geen probleem, maar daardoor lijkt m'n buik uit te steken, wat uiteraard niet wenselijk is.

Mij is ter ore gekomen dat onderstaande oefening goed is om te doen, in het geval van een holle rug. Niet om 'm minder hol te maken, maar om verdere 'verholling' tegen te gaan:

Die oefening doe ik sindskort regelmatig en dan met een schijf gewicht tegen m'n borst gedrukt. Om de training, 3 sets, 15 reps.

Zomaar uit nieuwsgierigheid... zijn er hier nog meer mensen die een holle rug hebben? Is er eventueel een vorm van fysiotherapie die een holle rug iets of wat kan reduceren? Roept u maar.
pi_60560988
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:
Effe iets tussendoor. Ik heb m'n hele leven al een vrij holle rug. Op zich geen probleem, maar daardoor lijkt m'n buik uit te steken, wat uiteraard niet wenselijk is.

Mij is ter ore gekomen dat onderstaande oefening goed is om te doen, in het geval van een holle rug. Niet om 'm minder hol te maken, maar om verdere 'verholling' tegen te gaan:

[ afbeelding ]

Die oefening doe ik sindskort regelmatig en dan met een schijf gewicht tegen m'n borst gedrukt. Om de training, 3 sets, 15 reps.

Zomaar uit nieuwsgierigheid... zijn er hier nog meer mensen die een holle rug hebben? Is er eventueel een vorm van fysiotherapie die een holle rug iets of wat kan reduceren? Roept u maar.
Je bekken iets kantelen wanneer je loopt? Probeer met bankdrukken je onderrug op de bank te laten liggen wanneer je drukt. Ook wanneer je de schouders traint en zit op een bankje.

Volgens mij moet je die oefening langzaam uitvoeren en op het bovenste punt ff vasthouden.
pi_60562259
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:

[ afbeelding ]

Hyperextensions doen niets voor je core aangezien de gehele beweging uit de hamstrings komt. Heb verder geen idee wat je bedoelt met "minder hol maken" en "verholling tegengaan". Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan heb je een zwakke plek in je core spieren en met name in je interne abs, waardoor je buik als het ware naar voren zakt en je rug hol komt te staan.

Tegen een verkeerde houding zou ik raggen op oefeningen voor abs (dragon flags, v-ups, pulldown crunches, side bends/presses, elbow plank en decline rotations) en je TVA (vacuums voor reps en static holds).

Oefeningen ter versterking van de erector spinae, zoals bent back deadlifts / goodmornings, willen ook wel eens helpen, maar iemand die er "de klooten verstân" van heeft zal zijn rug alleen maar kapot maken, dus blijf daar maar vanaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')