abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2008 @ 17:02:02 #76
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60399335
Fijn dat ik nu van dit topic afweet Het gaat mij nu met name om vetverbranding, met name onderbuik. Ik weeg 95 kg. en ben 1.90 lang. Als m'n buikje weg is, wil ik me gaan focussen op spiermassa.

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig met erg op te letten wat ik eet (minder koolhydraten) en ik doe sinds een tijd aan 3x per week sporten (1x badminton, 2x fitness). Ik richt me nu met name op cardio en buikspieroefeningen. Het is alleen nogal demotiverend dat ik nauwelijks resultaat boek.. Ik ga dit topic es doorlezen op nuttige tips
I spoke proper England since I was a children.
pi_60399438
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:02 schreef Reneuh het volgende:
Fijn dat ik nu van dit topic afweet Het gaat mij nu met name om vetverbranding, met name onderbuik. Ik weeg 95 kg. en ben 1.90 lang. Als m'n buikje weg is, wil ik me gaan focussen op spiermassa.

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig met erg op te letten wat ik eet (minder koolhydraten) en ik doe sinds een tijd aan 3x per week sporten (1x badminton, 2x fitness). Ik richt me nu met name op cardio en buikspieroefeningen. Het is alleen nogal demotiverend dat ik nauwelijks resultaat boek.. Ik ga dit topic es doorlezen op nuttige tips
'Sinds een tijd'. Wat is een tijd? Je moet niet teveel van jezelf verwachten als je niet 100% toegewijd werkt middels een goed voedingsschema en een strict trainingsschema.
  maandag 28 juli 2008 @ 18:39:54 #78
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60401176
Sinds een tijd is een maand of 3. Maar met nauwelijks resultaat, bedoel ik eigenlijk 'geen resultaat'. Ik begrijp dat ik het niet te snel moet willen, maar een beetje progressie is altijd wel fijn
  dinsdag 29 juli 2008 @ 08:28:07 #79
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60412191
quote:
Op maandag 28 juli 2008 18:39 schreef Reneuh het volgende:
Sinds een tijd is een maand of 3. Maar met nauwelijks resultaat, bedoel ik eigenlijk 'geen resultaat'. Ik begrijp dat ik het niet te snel moet willen, maar een beetje progressie is altijd wel fijn
als je alleen maar 1x per week badmintont en 2x per week fitnesst en verder slechts "op je eten let", dan kom je er indd. niet.

gewoon goed eetschema opstellen, en minstens 4x per week 45 minuten cardio doen.
pi_60412402
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:02 schreef Reneuh het volgende:

Vergeet niet dat plaatselijke vetverbranding niet helpt. Ook al doe je 10.000 situps per dag. Je zult je voeding moeten aanpassen.

Spieren kweken zonder daarbij een buikje te kweken wil niet. Daarom bulkt een beetje bb 12 weken lang (dus veel schone calorieen naar binnen) en cut daarbij een week of 4 (waarbij koolhydraten een stuk minder zal worden ingenomen en meer vet/ eiwit).

7000 caloriëen verbranden / minder innemen is 1 kilo vet verliezen. (dan is het de kunst om je spiermassa te behouden)

Eet minimaal 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (lees de verpakkingen van de producten die je eet)

4x per week 45 min. cardio doen (bij voorkeur op één apparaat) heeft zin als je wil afvallen (dus wil cutten). Erbij spiermassa opbouwen is mijn inziens onmogelijk. Een goed eetschema opstellen betekent dus 6 x per dag kleine maaltijden eten (zie de OP)
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:08:39 #81
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60412630
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:51 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Vergeet niet dat plaatselijke vetverbranding niet helpt. Ook al doe je 10.000 situps per dag. Je zult je voeding moeten aanpassen.

Spieren kweken zonder daarbij een buikje te kweken wil niet. Daarom bulkt een beetje bb 12 weken lang (dus veel schone calorieen naar binnen) en cut daarbij een week of 4 (waarbij koolhydraten een stuk minder zal worden ingenomen en meer vet/ eiwit).

7000 caloriëen verbranden / minder innemen is 1 kilo vet verliezen. (dan is het de kunst om je spiermassa te behouden)

Eet minimaal 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (lees de verpakkingen van de producten die je eet)

4x per week 45 min. cardio doen (bij voorkeur op één apparaat) heeft zin als je wil afvallen (dus wil cutten). Erbij spiermassa opbouwen is mijn inziens onmogelijk. Een goed eetschema opstellen betekent dus 6 x per dag kleine maaltijden eten (zie de OP)
Thanks

Wat ik dan alleen vreemd vind, is dat ik van 0x per week sporten, naar 3x per week ben gegaan en van eigenlijk niet letten op wat ik eet, naar veeeeel bewuster eten, zonder resultaat. Ik moet zeggen dat ik me wel prettiger voel, maar als ik dus gericht wil afvallen, moet ik dus nog bewuster gaan eten en bewegen.

EDIT: Ik zie dat het voedingsschema in de OP niet meer werkt. Heeft iemand van hier nog een schema dat aansluit bij mijn doel?

[ Bericht 4% gewijzigd door Reneuh op 29-07-2008 09:16:54 ]
pi_60412833
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:08 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Thanks

Wat ik dan alleen vreemd vind, is dat ik van 0x per week sporten, naar 3x per week ben gegaan en van eigenlijk niet letten op wat ik eet, naar veeeeel bewuster eten, zonder resultaat. Ik moet zeggen dat ik me wel prettiger voel, maar als ik dus gericht wil afvallen, moet ik dus nog bewuster gaan eten en bewegen.

EDIT: Ik zie dat het voedingsschema in de OP niet meer werkt. Heeft iemand van hier nog een schema dat aansluit bij mijn doel?
Vergeet niet dat het vrij normaal is om in eerste instantie op hetzelfde gewicht te blijven (of zelfs iets aan te komen) als je nooit hebt gesport en dan ineens fanatiek gaat sporten. Je had eigenlijk je vetpercentage moeten opmeten voordat je begon met sporten, omdat dat een bruikbaardere maatstaf voor jou is dat je gewicht in kg. Spier is zwaarder dan vet, he.
pi_60412844
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:08 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Thanks

Je doet dit 3 maanden is dus 12 weken en misschien heb je al een week over geslagen is 10 a 11 weken. Verwacht dan geen grote veranderingen.

Daarnaast zal je wel vet verliezen en je spieren zullen harder worden dus je gewicht zal een beetje hetzelfde blijven. Je lichaamsverhouding vet en spieren zal vast wel veranderd zijn ook al zie je het niet.

Dus niet meer focussen op je buikje. Badminton is je cardio voorlopig en ga anders eten en spieren kweken door de eerste paar weken 3x 12 herhalingen per toestel te doen. Na de twee weken naar 3 x 8 (zodat het gewicht is verzwaard). En na vier weken zou je 3 x 6 kunnen proberen en na de laatste serie van 6, 30 herhalingen met licht gewicht. Dan verzuur je als een gek.

Je spieren moeten niet wennen aan de series van herhalingen en daaorm om de zoveel tijd om gooien. Die 3 x 12 herhalingen is om je lichaam te laten wennen aan krachttraining en je kunt je focussen op de techniek van de oefening (dus hoe je optimaal aan de spiergroep werkt zonder jezelf te blesseren door een hoog gwicht).

Focussen dus. 2x in de week fitness zou net wat te weinig zijn om echt te groeien. En een hoog gewicht is in eerste instantie niet belangrijk. Dat komt vanzelf. Concentreer je op de oefening.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:18:04 #84
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60415188
Bedankt Maar ik doe dus nu wel al, als ik naar het sportcentrum ga, minimaal een half uur cardio op een flink tempo.

Mijn doel is dus vetverbranding. En dit wil ik dus als volgt gaan bereiken:

• Beweging door 3x per week te sporten. 1x badminton voor algemene conditieopbouw. 2x fitness. Bij het fitnessen wil ik een goede combi zoeken tussen krachttraining en cardio. Dus ik dacht te beginnen met 30 minuten cardio, dan enkele oefeningen krachttraining en flink buikspieroefeningen. Vervolgens weer 30 minuten cardio. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om met de fiets naar het werk te gaan, zal ik proberen nog op een andere manier aan een dagelijkse beweging te komen. Tevens kan ik thuis altijd wel buikspieroefeningen doen.
  • Nog meer te letten op voeding. Ik denk dat er nog veel winst valt te behalen op mijn eetpatroon. Meer matigen op koolhydraten. Ik eet nu eigenlijk 's ochtends, 's middags en 's avonds, redelijk klassiek dus. Dit wil ik gaan verleggen naar 5 à 6x per dag, maar dan in kleine porties. Ik ga er tevens goed op letten hoeveel vet/eiwit er in de voeding zit.

Ben ik iets vergeten?
  • I spoke proper England since I was a children.
    pi_60415541
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:18 schreef Reneuh het volgende:
    Bedankt Maar ik doe dus nu wel al, als ik naar het sportcentrum ga, minimaal een half uur cardio op een flink tempo.

Mijn doel is dus vetverbranding. En dit wil ik dus als volgt gaan bereiken:

• Beweging door 3x per week te sporten. 1x badminton voor algemene conditieopbouw. 2x fitness. Bij het fitnessen wil ik een goede combi zoeken tussen krachttraining en cardio. Dus ik dacht te beginnen met 30 minuten cardio, dan enkele oefeningen krachttraining en flink buikspieroefeningen. Vervolgens weer 30 minuten cardio. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om met de fiets naar het werk te gaan, zal ik proberen nog op een andere manier aan een dagelijkse beweging te komen. Tevens kan ik thuis altijd wel buikspieroefeningen doen.
  • Nog meer te letten op voeding. Ik denk dat er nog veel winst valt te behalen op mijn eetpatroon. Meer matigen op koolhydraten. Ik eet nu eigenlijk 's ochtends, 's middags en 's avonds, redelijk klassiek dus. Dit wil ik gaan verleggen naar 5 à 6x per dag, maar dan in kleine porties. Ik ga er tevens goed op letten hoeveel vet/eiwit er in de voeding zit.

Ben ik iets vergeten?
  • Het wordt over het algemeen aangeraden om cardio NA de krachttraining te doen.
    En waarom zo'n nadruk op de buikspieroefeningen? Je kan je beter focussen op grote spiergroepen als benen en rug. Dit zijn grote spieren en groeien relatief sneller dan andere spieren.
    En meer spieren betekent een hogere verbranding..ook moet je lichaam meer herstellen na een training dit betekent ook een hogere verbranding na de krachttraining.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 11:59:15 #86
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60416062
    lekker squats en deadlifts combineren, dan hoef je je buikspieren amper apart te trainen
    pi_60417699
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:18 schreef Reneuh het volgende:
    Ben ik iets vergeten?
    Na goed een uur en een kwartier krachttraining SCHREEUWT je lijf om de nodige koolhydraten / eiwitten. Afhankelijk van je lichaamstype (zelf train ik max een uur puur alleen kracht).

Als je doel vetverbranding is, zou ik een half uur 3 x 15 reps gaan maken en driekwartier cardio in deze volgorde. Verwacht geen grote spieren. Zichtbaarder zullen ze wel worden omdat je vetpercentage afneemt.

Dus een half uur cardio voor en half uur na de krachttraining lijkt me niet goed.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 13:24:47 #88
    49017 Reneuh
    Met je hoof
    pi_60418041
    Ben blij met de adviezen mensen en zal ze zeker ter harte nemen! Ik hoef nu ook geen grote spieren. Eerst vetverbranding. Dat staat op nr. 1 nu
    pi_60419080
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 11:59 schreef Fugie het volgende:
    lekker squats en deadlifts combineren, dan hoef je je buikspieren amper apart te trainen
    ja dat dacht ik ook, totdat de lordosis de spuigaten uitliep (beetje overdreven, maar het was aanwezig iig)

Ook buikspieroefeningen hebben bij mij inmiddels hun plaats in de training gekregen.
    hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
    pi_60420511
    Ik voel een stekend gevoel in mijn schouder
    Vorige week woensdag borst getraind met bench press, dips, cable crossover en incline dumbell press. Ik had nergens last van, de dag daarop een soort stekend gevoel in mn schouder.
    Dagje rust genomen omdat ik er wel last van had bij bijv optrekken.

Dag daarop wel gaan trainen, shoulder press zonder problemen gedaan.
    2 dagen in het weekend niet getraind en gister wel weer.
    Had gister bij de rugoefeningen nergens last van. Bij bicep curls echter wel, vond ik wel raar. Maar deed niet echt veel pijn dus ik had mijn 4 setjes gewoon gedaan.

En vandaag heb ik er weer veel last van..
    Het doet pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik er hard op druk doet het pas pijn.

Het gevoel is bij het streepje waar acromion naartoe wijst.

Iemand ervaringen of kennis hierover?
      dinsdag 29 juli 2008 @ 15:23:16 #91
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60420609
    rust werkt meestal het beste.

Had vorige week na mijn maandag training ook last van mijn schouder.Vervolgens ben ik vrijdag pas weer gaan trainen en met relatief weinig gewicht en veel herhalingen. Soort hersteltraining dus. daarna geen last meer gehad.
    pi_60420994
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 15:18 schreef Rejected het volgende:
    Ik voel een stekend gevoel in mijn schouder
    Vorige week woensdag borst getraind met bench press, dips, cable crossover en incline dumbell press. Ik had nergens last van, de dag daarop een soort stekend gevoel in mn schouder.
    Dagje rust genomen omdat ik er wel last van had bij bijv optrekken.

Dag daarop wel gaan trainen, shoulder press zonder problemen gedaan.
    2 dagen in het weekend niet getraind en gister wel weer.
    Had gister bij de rugoefeningen nergens last van. Bij bicep curls echter wel, vond ik wel raar. Maar deed niet echt veel pijn dus ik had mijn 4 setjes gewoon gedaan.

En vandaag heb ik er weer veel last van..
    Het doet pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik er hard op druk doet het pas pijn.

[ afbeelding ]
    Het gevoel is bij het streepje waar acromion naartoe wijst.

Iemand ervaringen of kennis hierover?
    www.t-nation.com
    zoek artikelen --> shoulder savers.
    Ik doe sinds tijden al face pullies, push ups, wall slides en rotator cuffs shit. Had een tijdje wel last, maar nadat ik 1 x pw een klein circuitje met dit soort oefeningen deed is het foetsjie
    hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
    pi_60421116
    pi_60421707
    quote:
    Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.
    Die shoulder savers van T nation had ik al gelezen, maar alsnog hartelijk dank
    pi_60430767
    Schouderproblemen zijn altijd lastig. Er komen een heleboel spieren samen daar. Dat je last hebt met biceps trainen is helemaal niet zo vreemd net onder het acromion hecht de lange kop van de biceps brachii aan.
    pi_60438385
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 16:11 schreef Rejected het volgende:

[..]

Thanks zeer specifiek. Er wordt wel gezegd dat het vaak veroorzaakt wordt door een botsing oid, kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad.
    Die shoulder savers van T nation had ik al gelezen, maar alsnog hartelijk dank
    graag gedaan.

Gister overigens 100 kg bankdrukken gehaald. Tucked in elbows geleerd, goede set up, en je blaast overal doorheen. Echt top Zeker voor iemand die max 1 x in de week bencht.
      woensdag 30 juli 2008 @ 10:48:57 #97
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60438512
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:41 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

graag gedaan.

Gister overigens 100 kg bankdrukken gehaald. Tucked in elbows geleerd, goede set up, en je blaast overal doorheen. Echt top Zeker voor iemand die max 1 x in de week bencht.
    Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methode

Ook omdat je dan je triceps veel meer aanpakt en dus minder directe tricep training hoeft te doen.
    pi_60439113
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 10:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik ga mezelf ook maar weer eens aanleren om de powerlift techniek te gebruiken ipv de bodybuild methode

Ook omdat je dan je triceps veel meer aanpakt en dus minder directe tricep training hoeft te doen.
    dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.
    Ik zou iig je triceps niet verwaarlozen.

Het grootste voordeel voor mij is dat de blessure gevoeligheid van de schouders gewoon afneemt. En verder vind ik het ook gewoon echt niet mooi, van die opgeblazen tieten bij een vent... Dus een win-win situatie voor mij
    (ook het feit dat je door die gewichten heen blaast is ook )
    pi_60471965
    TVp
      donderdag 31 juli 2008 @ 19:02:10 #100
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_60472166
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

dat laatste weet ik niet, zeker niet omdat ze bij westside heel veel triceps werk juist aanmoedigen. Volgens mij komt bij een PL stijl ook meer kracht uit de rest van je ichaam (benen, rug, buik en idd veel triceps en minder pecs) dan bij een BB stijl.
    Ik zou iig je triceps niet verwaarlozen.

Het grootste voordeel voor mij is dat de blessure gevoeligheid van de schouders gewoon afneemt. En verder vind ik het ook gewoon echt niet mooi, van die opgeblazen tieten bij een vent... Dus een win-win situatie voor mij
    (ook het feit dat je door die gewichten heen blaast is ook )
    ik doe nu wat rippetoe met extra oefeningen aangezien ik niet echt een beginner meer ben, maar over 6-8 weken ga ik over 5x5 billy star shizzle. Voor triceps doe ik nog dips en willekeurige andere oefening mocht ik dat nodig vinden.

Verder ben ik ook meer van kracht dan massa.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')