WTF is een prowler?quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:20 schreef kidkash19 het volgende:
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...
Mn footballclub heeft een Prowler!Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
krijg ik haar erbij ?quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:53 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
WTF is een prowler?
Zo'n ding?
http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006
Mijn ervaring is dat als je het in koude melk pleurt, het totaal niet gaat mengen, hoe hard je ook roert. Het blijft een kleffe drab op de bodem van je kom/glas, niet te vreten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.![]()
Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
Zou wel calorieen tellen als ik jou was, zeker gezien het fiet dat je wat aanleg hebt om aan te komen. Het is wat extra werk maar naar mate je het vaker doet gaat het sneller.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.![]()
Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
From the looks of it is 2120 veels te weinig voor iemand die 80 kg weegt. Je BMR is 1978, dit betekent dat je 1978 kcal verbrand als je 24 uur per dag in bed ligt en verder niks uitvoert.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:29 schreef Teije het volgende:
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.
Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.
Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):
Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)
En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?
Voeding:
1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)
Totaal : 2120
Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)
Nog wat stats:
Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%
(dyslectie included)
Hoog vetpercentage denk ik?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:20 schreef Rigital het volgende:
ff meten (alles koud/ontspannen):
bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm
(tvp)
6 kg in 6 weken zonder krachtverlies is echt supernetjes!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Fugie het volgende:
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten
Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:38 schreef Teije het volgende:
Kent er hier iemand "hardcore"-fitnessscholen in Amsterdam? Waar ik nu zit hebben ze namelijk neit eens zo'n "squatrack" (Zal wel niet de correcte benaming zijn, maar waar je dus de barbel oplegt)
Met hardcore bedoel ik dus een beetje oldschool school, niet van die clubsportive tafarelen.
(Ed van Amsterdam is geen optie, dat is weer net iets te verweg)
Fitness je bij Basic-Fit, en daar hebben ze geen squatrack? Als dat zo is, schuif ik mijn bezoek meteen op de lange baan.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:
[..]
Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?
Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-51467/
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-36179/
Ik moet het nu ook met een smith machine doen. 16euro, dat is wel een nette prijs, ik betaal een stuk meer. Wel met 3 verschillende sauna's (ja, ik verzin het niet) en natuurlijk hartje centrum (dat is sowieso weer +50%, echt absurt.)quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:
[..]
Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?
Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-51467/
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-36179/
Klopt helemaal. Over het algemeen ben ik erg mager behalve rond m'n buik. Ik heb overigens een fatsoenlijke sportschool gevonden in de buurt waar ik graag wil beginnen met training, alleen kan ik pas over 2 maanden beginnen ivm met mijn vakantiedruktequote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:02 schreef ConQuestador het volgende:
@Tomm90 : 72 kilo is serieus mager!! ik ben zelf 1.94 en toen ik 82 kilo woog reageerde iedereen verbaasd als ik zei dat ik 4x per week trainde. Reden hiervan was is dat je met 80 kilo op dat gewicht er slank uit ziet, zit je onder dat gewicht dan gaat het echt richting de mager!!
Maar jouw probleem is nu dat je van 72 naar 78 bent gegaan met pure vet, ik vermoed dat zich dat allemaal ophoopt rond je buik waardoor je skinny bent maar toch een buikje hebt. Mijn advies: die 6 kilo vet er eerst ff aftrainen en dan bulken als een gek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |