abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:55:56 #31
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_60317717
tvp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:20:41 #32
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60323089
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...

Mn footballclub heeft een Prowler! Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_60323825
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:20 schreef kidkash19 het volgende:
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...

Mn footballclub heeft een Prowler! Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
WTF is een prowler?

Zo'n ding?

http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006

donderdag 24 juli 2008 @ 16:55:35 #34
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60323885
inderdaad.
een teamgenoot heeft er 1 in elkaar gezet van oude steigerpijpen dus hij lijkt niet echt op die maar heeft wel hetzelfde effect
Luck is for losers
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:39:30 #35
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60324645
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

WTF is een prowler?

Zo'n ding?

http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006

krijg ik haar erbij ?
pi_60325079
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.

Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:02:09 #37
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_60327953
Ik blend het in de blender met melk.
ada fare stop stalking me
pi_60327983
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.

Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
Mijn ervaring is dat als je het in koude melk pleurt, het totaal niet gaat mengen, hoe hard je ook roert. Het blijft een kleffe drab op de bodem van je kom/glas, niet te vreten.

Ik heb dat pak havermout hier verder links laten liggen, maar ik denk dat als je het in melk kookt het beter gaat.
pi_60328240
1: Posedown

Borst
Biceps
Abs

2: Shizzle

Schouders
Onderrug
Kleine rommel, vooral om m'n blessure te ondersteunen

3: RugRag

Rug
Triceps

4: Legs

Benen

dit is een basis van mijn wekelijkes training, meestal smijt ik er een oefening van een andere spiergroep tussendoor, vb hoge reps squats op dag 1 of 2
Only when close to death, you really feel alive
pi_60331321
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:

Zou wel calorieen tellen als ik jou was, zeker gezien het fiet dat je wat aanleg hebt om aan te komen. Het is wat extra werk maar naar mate je het vaker doet gaat het sneller.

Mijn havermout gaat gewoon in de warme melk. Dan laat ik hem weken en dan schuif ik het er zsm want smakelijk vind ik het niet echt
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:29:51 #41
135197 Teije
hypebeast
pi_60332223
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.

Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.

Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):

Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)

En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?

Voeding:

1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)

Totaal : 2120

Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)

Nog wat stats:

Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%

(dyslectie included)
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:48:44 #42
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60334229
2120 is veel te weinig kcal om aan te komen. volgens mij zit je onderhoudsniveau nog hoger dan dat!!
pi_60334549
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:29 schreef Teije het volgende:
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.

Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.

Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):

Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)

En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?

Voeding:

1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)

Totaal : 2120

Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)

Nog wat stats:

Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%

(dyslectie included)
From the looks of it is 2120 veels te weinig voor iemand die 80 kg weegt. Je BMR is 1978, dit betekent dat je 1978 kcal verbrand als je 24 uur per dag in bed ligt en verder niks uitvoert.
Er komt nog een soort sporttoeslag op, dat is ongeveer 1,3 als je veel sport
Dus dan zou je ongeveer uitkomen op 2600 denk ik. En als je echt wil groeien moet je toch minstens 500 kcal boven onderhoud zitten-> 3100 kcal per dag. Je moet door zelf proberen kijken hoeveel kcal je boven onderhoud zit, dat is gewoon een kwestie van trial and error en kijken wat het beste voor jou werkt. Want teveel kcal zet teveel wellicht teveel vet aan en te weinig kan je spiergroei belemmeren.
Ze zeggen dat een 3:2:1(koolhydraten:eiwitten:vetten) verhouding een fijne manier is om te groeien

Van wat ik heb gehoord is Rippetoe wel een goed schema, je zou eventueel ook op www.stronglifts.com gaan en daar het beginnerschema kunnen volgen, het komt volgens mij vrijwel op hetzelfde neer(alleen maar compound en laag in reps).
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:37:46 #44
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60334637
Its official....the prowler is a beast, a killer....ive got my ass kicked by a hunk of metal yesterday

3 sets van 20 meter heen hoge greep en meteen 20 meter terug met lage greep.

Dood maar wel een aanrader als je je conditie omhoog wilt gooien terwijl je je benen een workout geeft
Luck is for losers
pi_60337658
ff meten (alles koud/ontspannen):

bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm

(tvp)
pi_60338098
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:20 schreef Rigital het volgende:
ff meten (alles koud/ontspannen):

bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm

(tvp)
Hoog vetpercentage denk ik?
Succes!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:58:37 #47
135197 Teije
hypebeast
pi_60341382
Hartelijk bedankt Rejected! Erg veel bruikbare informatie, vooral die link is geweldig, super leerzaam.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:01:34 #48
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60341449
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten

Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
pi_60341639
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Fugie het volgende:
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten

Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
6 kg in 6 weken zonder krachtverlies is echt supernetjes!
Ik doe eigenlijk hetzelfde, tel kcal niet en zorg dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg :p
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:17:11 #50
135197 Teije
hypebeast
pi_60341920
Dit boek lijkt me wel een goeie om de basics onder de knie te krijgen, iemand ervaring mee? (via stronglift.com)

[ Bericht 34% gewijzigd door Teije op 25-07-2008 14:28:19 ]
pi_60344007
Ik loop al een langere tijd rond met het idee om eens een keer wat aan mijn lichaam te gaan doen. Ben altijd al vrij onsportief geweest, en daar probeer ik verandering in te brengen de laatste tijd - zo ben ik bijv. begonnen met hardlopen, in het begin bek af in 5 minuten, nu hou ik het toch wel 5 ~8km vol -. Een groot probleem bij mij is echter discipline. Al heb ik het idee dat dat enigszins is afgenomen sinds ik begonnen ben met hardlopen. Daarom wil ik nu dan ook echt is een poging gaan wagen om wat aan mijn lichaam te doen :p

Ik ben 1.95m. Dus vrij lang voor een jongen van 18 jaar. Sinds ik op vakantie ben geweest is mijn gewicht ook aardig wat toegenomen - veel eten, bier / red bull -. Ik weeg nu 78 kg. Voorheen lag dat ongeveer rond de 72-75kg. Nou leek mij dat 'overgewicht' niet een groot probleem, vooral niet als ik wil gaan beginnen met trainen. Mijn streven is rond de 70 ~ 72kg.

Het grote probleem bij mij is echter dat ik amper spierkracht heb. Zelfs opdrukken is een probleem (hou het echt niet vaker dan 10x, en dat is al met bloed, zweet en tranen). Ik ben er al wel achter gekomen dat mijn lichaam vrij 'flexibel' is. Eet ik veel, kom ik snel aan. Eet ik amper, val ik erg snel af. Ga ik inneens intensief 5 weken 4x weeks hardlopen. Zien mijn benen er een stuk sportiever uit (de spieren zijn beter te zien). Daarom hoop ik eigenlijk dat het ook zo gaat met mijn buik/armspieren. Want vooral mijn armen zijn erg dun.

Maargoed, nu zit ik dus eigenlijk met de dilemma; ik voel er nog vrij weinig voor om naar de sportschool te gaan omdat mijn spierkracht echt 0,00% is. Zijn er ook trainingen waarmee ik zelf de basis kan leggen alvorens naar de sportschool te gaan? Ik kwam al via google op een topic @ Fok! waar gezegd word dat als je 1 á 2x daags sit ups doet, de buikspieren al snel zichtbaar zijn, kan dit bevestigd worden?

En enige tips hoe ik thuis mijn armspieren kan trainen? Hoe ik de groei / aanmaak van spieren kan bevorderen? We hebben nog één gewicht liggen die verstelbaar is van 5 tot 35kg. Of gewoon ouderwets opdrukken? Een beetje hulp in de goede richting zou fijn zijn.

Alvast bedankt!
pi_60344544
Uhmzz ik weet wel, als je meer spieren wilt hebben en je bent tijd aan het trainen geweest je niet naar je gewicht moet gaan kijken als je wilt afvallen
(Correct me if i'm wrong)
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:54:15 #53
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60346208
Ik wil niet lulllig zijn maar:
195 en 72 kg is echt iel! Volgens mij is dat zelfs ongezond. Zelfs die 78kg komt niet eens in de buurt van de term overgewicht.

Jouw dilemma is bovendien 1 grote luchtbel met onzekerheid. Denk je dat het uitmaakt of je sterk bent of niet voordat je naar de sportschool gaat? Ik ging er ook heen toen ik een slappe vaatdoek was, nu gaat het inmiddels wat beter maar nog steeds stelt het weinig voor.
Het is juist de bedoeling dat je naar de sportschool gaat om sterker te worden, als ik een voorbeeld moet geven zeg je eigelijk dat je wilt autorijden maar niet in een auto wilt zitten. Beetje krom zeg maar.

Daarnaast vraag je bevestiging of je na een paar dagen situps gelijk blinkende mens health abs hebt. Kan aan mij liggen maar de mensen zijn vrij serieus en dat is niet echt het niveau van de vragen die je moet stellen.

Ik kan je sterk aanraden om de openingspost eens goed door te lezen en vanuit daar eens wat heen en weer te googlen. Dan zouden al je vragen beantwoord moeten zijn, mocht je dan nog vragen hebben of meer willen weten ben je altijd welkom.
pi_60349409
Al snel heb ik het niet over een paar dagen, maar meer enkele maanden

Tijd om maar eens op zoek te gaan naar een fatsoenlijke sportschool in de buurt
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:38:38 #55
135197 Teije
hypebeast
pi_60352851
Kent er hier iemand "hardcore"-fitnessscholen in Amsterdam? Waar ik nu zit hebben ze namelijk neit eens zo'n "squatrack" (Zal wel niet de correcte benaming zijn, maar waar je dus de barbel oplegt)

Met hardcore bedoel ik dus een beetje oldschool school, niet van die clubsportive tafarelen.

(Ed van Amsterdam is geen optie, dat is weer net iets te verweg)
pi_60357961
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:38 schreef Teije het volgende:
Kent er hier iemand "hardcore"-fitnessscholen in Amsterdam? Waar ik nu zit hebben ze namelijk neit eens zo'n "squatrack" (Zal wel niet de correcte benaming zijn, maar waar je dus de barbel oplegt)

Met hardcore bedoel ik dus een beetje oldschool school, niet van die clubsportive tafarelen.

(Ed van Amsterdam is geen optie, dat is weer net iets te verweg)
Google geeft me deze topics, hoe hardcore wil je het hebben?
Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine ) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p

http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-51467/
http://forum.dutchbodybui(...)ool-amsterdam-36179/
  zaterdag 26 juli 2008 @ 13:02:07 #57
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60359364
@Tomm90 : 72 kilo is serieus mager!! ik ben zelf 1.94 en toen ik 82 kilo woog reageerde iedereen verbaasd als ik zei dat ik 4x per week trainde. Reden hiervan was is dat je met 80 kilo op dat gewicht er slank uit ziet, zit je onder dat gewicht dan gaat het echt richting de mager!!

Maar jouw probleem is nu dat je van 72 naar 78 bent gegaan met pure vet, ik vermoed dat zich dat allemaal ophoopt rond je buik waardoor je skinny bent maar toch een buikje hebt. Mijn advies: die 6 kilo vet er eerst ff aftrainen en dan bulken als een gek!
pi_60359859
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ik train trouwens gewoon in een basic fit gym voor 16 euro per maand. Er zijn 2 nadelen, geen squatrek(ik squat in de smith machine ) en de dumbells gaan maar tot 26 kg. Wat op den duur vervelend zal zijn denk ik. :p

Fitness je bij Basic-Fit, en daar hebben ze geen squatrack? Als dat zo is, schuif ik mijn bezoek meteen op de lange baan.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:07:15 #59
135197 Teije
hypebeast
pi_60361146
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 11:29 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ik moet het nu ook met een smith machine doen. 16euro, dat is wel een nette prijs, ik betaal een stuk meer. Wel met 3 verschillende sauna's (ja, ik verzin het niet) en natuurlijk hartje centrum (dat is sowieso weer +50%, echt absurt.)

Ff je links checken, ik zoek niet super hardcore hoor, maar gewoon een squatrack lijkt me wel praktisch. En eventueel wat mensen die ook bezig zijn met bodybuilden zodat je elkaar een beetje kan stimuleren/helpen zeg maar.
pi_60365040
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 13:02 schreef ConQuestador het volgende:
@Tomm90 : 72 kilo is serieus mager!! ik ben zelf 1.94 en toen ik 82 kilo woog reageerde iedereen verbaasd als ik zei dat ik 4x per week trainde. Reden hiervan was is dat je met 80 kilo op dat gewicht er slank uit ziet, zit je onder dat gewicht dan gaat het echt richting de mager!!

Maar jouw probleem is nu dat je van 72 naar 78 bent gegaan met pure vet, ik vermoed dat zich dat allemaal ophoopt rond je buik waardoor je skinny bent maar toch een buikje hebt. Mijn advies: die 6 kilo vet er eerst ff aftrainen en dan bulken als een gek!
Klopt helemaal. Over het algemeen ben ik erg mager behalve rond m'n buik. Ik heb overigens een fatsoenlijke sportschool gevonden in de buurt waar ik graag wil beginnen met training, alleen kan ik pas over 2 maanden beginnen ivm met mijn vakantiedrukte

In de tussentijd wil ik al vast beginnen met vooral sit ups & push ups.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')