Ah, bedankt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:57 schreef kidkash19 het volgende:
Over het schema kan ik weinig zeggen want ik ben niet per definitie aan het bodybuilden, maar inzake shrugs
Wat ik doe is meestal een zwaar gewicht en minder reps 5-8 reps en daar 3 a 5 sets van afgewisseld met bv een x een lichter gewicht en 30 sec lang hoge intensiteit en proberen zoveel mogelijk te doen en dat 2 a 3x.
Als ik dat doe is dat meestal mn afsluiter van de dag..voelt erg lekker
Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:53 schreef Beauregard het volgende:
Wat is trouwens ieders schema opzet? Ben ik wel benieuwd naar.
Mijn verdeling is als volgt:
Ma.:
- Borst
- Biceps
Wo.:
- Rug
- Triceps
- Buik
Vr.:
- Benen
- Schouders
Begin elke training met 10 min. op de loopband als warming-up. Verder cardio ik vrij weinig, omdat ik aan het bulken ben en me puur focus op massa.
Overigens, vraagje over shrugs. Ik wil m'n upper trapezius wat intensiever gaan trainen, want daar heb ik nog nooit serieus aandacht aan besteed. Mensen hier die shrugs doen, wat voor rep-set verhouding houden jullie aan?
Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...
bacoboy? beachb0i? M00ib0i?quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:11 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.
De reden is dat mijn LB relatief verder ontwikkeld is dan mijn UB, wegens diverse sporten in het verleden. Ik ben dus in eerste instantie de sportschool ingegaan om LB en UB in balans te krijgen (zo'n 6 maanden geleden). Zodra ik vind dat het in balans is krijgen LB en UB uiteraard evenveel aandacht, gelijk verdeeld.
Ik moet toegeven dat ik die balans eigenlijk al lang heb gevonden, maar het trainen van LB minder fijn vind dan UB. Ja, noem me een Breezerboy.
Eh, oh ja. Breezerboy, hoe kom ik d'r op? Ik bedoel uiteraard BEACHBOIII.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
bacoboy? beachb0i? M00ib0i?![]()
Succes met je LBEn je gaat het vanzelf leuk vinden als de techniek en gewichten omhoog gaan. beloofd!
WTF is een prowler?quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:20 schreef kidkash19 het volgende:
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...
Mn footballclub heeft een Prowler!Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
krijg ik haar erbij ?quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:53 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
WTF is een prowler?
Zo'n ding?
http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006
Mijn ervaring is dat als je het in koude melk pleurt, het totaal niet gaat mengen, hoe hard je ook roert. Het blijft een kleffe drab op de bodem van je kom/glas, niet te vreten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.![]()
Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
Zou wel calorieen tellen als ik jou was, zeker gezien het fiet dat je wat aanleg hebt om aan te komen. Het is wat extra werk maar naar mate je het vaker doet gaat het sneller.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.![]()
Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
From the looks of it is 2120 veels te weinig voor iemand die 80 kg weegt. Je BMR is 1978, dit betekent dat je 1978 kcal verbrand als je 24 uur per dag in bed ligt en verder niks uitvoert.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:29 schreef Teije het volgende:
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.
Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.
Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):
Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)
En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?
Voeding:
1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)
Totaal : 2120
Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)
Nog wat stats:
Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%
(dyslectie included)
Hoog vetpercentage denk ik?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:20 schreef Rigital het volgende:
ff meten (alles koud/ontspannen):
bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm
(tvp)
6 kg in 6 weken zonder krachtverlies is echt supernetjes!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Fugie het volgende:
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten
Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |