abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60316712
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:57 schreef kidkash19 het volgende:
Over het schema kan ik weinig zeggen want ik ben niet per definitie aan het bodybuilden, maar inzake shrugs

Wat ik doe is meestal een zwaar gewicht en minder reps 5-8 reps en daar 3 a 5 sets van afgewisseld met bv een x een lichter gewicht en 30 sec lang hoge intensiteit en proberen zoveel mogelijk te doen en dat 2 a 3x.
Als ik dat doe is dat meestal mn afsluiter van de dag..voelt erg lekker
Ah, bedankt.

En wat betreft resultaten, is het te zien aan de dikte van je nek en - uiteraard - trapezius? Wellicht 'n open deur, maar goed.

Voornaamste reden dat ik intensief shrugs wil gaan doen is dat ik wil voorkomen dat ik straks het lijf krijg van Jerommeke, terwijl mijn nek in verhouding erg dun is, wat er natuurlijk vreemd uitziet.
pi_60316739
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:53 schreef Beauregard het volgende:
Wat is trouwens ieders schema opzet? Ben ik wel benieuwd naar.

Mijn verdeling is als volgt:

Ma.:
- Borst
- Biceps

Wo.:
- Rug
- Triceps
- Buik

Vr.:
- Benen
- Schouders

Begin elke training met 10 min. op de loopband als warming-up. Verder cardio ik vrij weinig, omdat ik aan het bulken ben en me puur focus op massa.

Overigens, vraagje over shrugs. Ik wil m'n upper trapezius wat intensiever gaan trainen, want daar heb ik nog nooit serieus aandacht aan besteed. Mensen hier die shrugs doen, wat voor rep-set verhouding houden jullie aan?
Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60316870
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:04 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik vind dat je bizar weinig benen traint. Waarom wel je bovenlichaam in spiergroepen verdelen en je onderlichaam niet? Je traint je onderlichaam nou 1/7e van de totale gymtijd (ervanuitgaande dat je aan elke onderdeel even veel tijd besteed), terwijl je LB toch echt de helft is van gehele body...
Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.

De reden is dat mijn LB relatief verder ontwikkeld is dan mijn UB, wegens diverse sporten in het verleden. Ik ben dus in eerste instantie de sportschool ingegaan om LB en UB in balans te krijgen (zo'n 6 maanden geleden). Zodra ik vind dat het in balans is krijgen LB en UB uiteraard evenveel aandacht, gelijk verdeeld.

Ik moet toegeven dat ik die balans eigenlijk al lang heb gevonden, maar het trainen van LB minder fijn vind dan UB. Ja, noem me een Breezerboy.
pi_60316988
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:11 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Klopt, en daar ga ik binnenkort ook verandering in brengen.

De reden is dat mijn LB relatief verder ontwikkeld is dan mijn UB, wegens diverse sporten in het verleden. Ik ben dus in eerste instantie de sportschool ingegaan om LB en UB in balans te krijgen (zo'n 6 maanden geleden). Zodra ik vind dat het in balans is krijgen LB en UB uiteraard evenveel aandacht, gelijk verdeeld.

Ik moet toegeven dat ik die balans eigenlijk al lang heb gevonden, maar het trainen van LB minder fijn vind dan UB. Ja, noem me een Breezerboy.
bacoboy? beachb0i? M00ib0i?

Succes met je LB En je gaat het vanzelf leuk vinden als de techniek en gewichten omhoog gaan. beloofd!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60317064
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:17 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

bacoboy? beachb0i? M00ib0i?

Succes met je LB En je gaat het vanzelf leuk vinden als de techniek en gewichten omhoog gaan. beloofd!
Eh, oh ja. Breezerboy, hoe kom ik d'r op? Ik bedoel uiteraard BEACHBOIII.

Maar bedankt, ik denk dat ik het ook wel steeds meer ga waarderen hoor. Waarschijnlijk helemaal als ik het verschil op de weegschaal ga terugzien, dat motiveert. 6 maanden voornamelijk UB heeft in ieder geval geresulteerd in gewichtstoename van circa 10 kg.
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:55:56 #31
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_60317717
tvp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:20:41 #32
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60323089
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...

Mn footballclub heeft een Prowler! Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_60323825
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:20 schreef kidkash19 het volgende:
ok misschien niet echt bodybuilding gerelateerd maar...

Mn footballclub heeft een Prowler! Afgelopen weekend in elkaar gezet en vanavond gaat die gebruikt worden, workout from hell!
WTF is een prowler?

Zo'n ding?

http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006

donderdag 24 juli 2008 @ 16:55:35 #34
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60323885
inderdaad.
een teamgenoot heeft er 1 in elkaar gezet van oude steigerpijpen dus hij lijkt niet echt op die maar heeft wel hetzelfde effect
Luck is for losers
  donderdag 24 juli 2008 @ 17:39:30 #35
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60324645
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

WTF is een prowler?

Zo'n ding?

http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&pid=1006

krijg ik haar erbij ?
pi_60325079
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.

Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:02:09 #37
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_60327953
Ik blend het in de blender met melk.
ada fare stop stalking me
pi_60327983
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:
Zo, maar eens wat havermout/rijst/kipfilet ingeslagen. Tijd voor een fatsoenlijk voedingsschema.

Hoe eten julliu de havermout trouwens, gewoon in water/melk laten weken, of laten koken?(water/melk)
Mijn ervaring is dat als je het in koude melk pleurt, het totaal niet gaat mengen, hoe hard je ook roert. Het blijft een kleffe drab op de bodem van je kom/glas, niet te vreten.

Ik heb dat pak havermout hier verder links laten liggen, maar ik denk dat als je het in melk kookt het beter gaat.
pi_60328240
1: Posedown

Borst
Biceps
Abs

2: Shizzle

Schouders
Onderrug
Kleine rommel, vooral om m'n blessure te ondersteunen

3: RugRag

Rug
Triceps

4: Legs

Benen

dit is een basis van mijn wekelijkes training, meestal smijt ik er een oefening van een andere spiergroep tussendoor, vb hoge reps squats op dag 1 of 2
Only when close to death, you really feel alive
pi_60331321
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:08 schreef Teije het volgende:

Zou wel calorieen tellen als ik jou was, zeker gezien het fiet dat je wat aanleg hebt om aan te komen. Het is wat extra werk maar naar mate je het vaker doet gaat het sneller.

Mijn havermout gaat gewoon in de warme melk. Dan laat ik hem weken en dan schuif ik het er zsm want smakelijk vind ik het niet echt
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:29:51 #41
135197 Teije
hypebeast
pi_60332223
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.

Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.

Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):

Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)

En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?

Voeding:

1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)

Totaal : 2120

Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)

Nog wat stats:

Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%

(dyslectie included)
  vrijdag 25 juli 2008 @ 07:48:44 #42
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60334229
2120 is veel te weinig kcal om aan te komen. volgens mij zit je onderhoudsniveau nog hoger dan dat!!
pi_60334549
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:29 schreef Teije het volgende:
Hallo luitjes, hier mijn eerste poging tot een voedingsschema en trainingsschema.

Ik heb er voor gekozen om meteen aan een Rippetoe schema te beginnen, een vriend die ik al meerdere jaren ken via het internet raden mij dit o.a aan. Zijn argumenten waren dat het een uitstekend schema is als je meteen de oefeningen onder de knie wil krijgen en meteen serieus aan de slag wilt.

Het trainings schema: (naar mijn zicht zijn het zo weinig oefeningen, maar blijkbaar pak je wel ALLES ermee):

Squat 3x5 (gewicht nog geen idee, erg lastig in te schatten, wil eerst mijn techniek perfect hebben)
Bench Press 3x5 (idem)
Deadlift 1x5 (na verloop van tijd naar 3x5 bouwen?) (eerste poging vandaag, met erg veel moeite 3x5 @ 45kg)

En dan eventueel nog Chin-ups/Dips, met mijn huidige kracht ga ik dit niet redden, er is eventueel wel een machine waar ik het rustig mee kan opbouwen.
Dit schema om de dag, dus kracht/rust(eventueel cardio)/kracht/rust(eventueel cardio) et cetra. Prima, toch?

Voeding:

1: Havermout met magere-melk (450+100)
2: Stuk fruit (60-100)
3: 3 Sneetjes volkoren brood met kipfile + mager glas melk (120+100+100)
4: Stuk fruit (60-100)
5: 3 Sneetjes volkoren brood met kipefile (120+100)
6: Rijst + 250gram kipfilet + iets van groenten (700~)
7: Trainen
8: Magere kwark met een eventueel een appeltje erin (150+60)

Totaal : 2120

Dat was hem, wat denken jullie ervan? Feedback/input is natuurlijk welkom! Dit is mijn eerste poging, so be gentle! =)

Nog wat stats:

Leeftijd: 20
Lengte 190
Gewicht 79.5
BMI: 22
BMR 1978
Vet% 11.2%

(dyslectie included)
From the looks of it is 2120 veels te weinig voor iemand die 80 kg weegt. Je BMR is 1978, dit betekent dat je 1978 kcal verbrand als je 24 uur per dag in bed ligt en verder niks uitvoert.
Er komt nog een soort sporttoeslag op, dat is ongeveer 1,3 als je veel sport
Dus dan zou je ongeveer uitkomen op 2600 denk ik. En als je echt wil groeien moet je toch minstens 500 kcal boven onderhoud zitten-> 3100 kcal per dag. Je moet door zelf proberen kijken hoeveel kcal je boven onderhoud zit, dat is gewoon een kwestie van trial and error en kijken wat het beste voor jou werkt. Want teveel kcal zet teveel wellicht teveel vet aan en te weinig kan je spiergroei belemmeren.
Ze zeggen dat een 3:2:1(koolhydraten:eiwitten:vetten) verhouding een fijne manier is om te groeien

Van wat ik heb gehoord is Rippetoe wel een goed schema, je zou eventueel ook op www.stronglifts.com gaan en daar het beginnerschema kunnen volgen, het komt volgens mij vrijwel op hetzelfde neer(alleen maar compound en laag in reps).
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:37:46 #44
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_60334637
Its official....the prowler is a beast, a killer....ive got my ass kicked by a hunk of metal yesterday

3 sets van 20 meter heen hoge greep en meteen 20 meter terug met lage greep.

Dood maar wel een aanrader als je je conditie omhoog wilt gooien terwijl je je benen een workout geeft
Luck is for losers
pi_60337658
ff meten (alles koud/ontspannen):

bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm

(tvp)
pi_60338098
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:20 schreef Rigital het volgende:
ff meten (alles koud/ontspannen):

bovenbenen: 68 cm
kuiten: 42 cm
taille: 93 cm
borst: 107 cm
bovenarmen: 37 cm
onderarmen: 32 cm

(tvp)
Hoog vetpercentage denk ik?
Succes!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:58:37 #47
135197 Teije
hypebeast
pi_60341382
Hartelijk bedankt Rejected! Erg veel bruikbare informatie, vooral die link is geweldig, super leerzaam.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:01:34 #48
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60341449
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten

Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
pi_60341639
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Fugie het volgende:
gewoon veel eten en als je te dik wordt minder eten

Ik tel helemaal niets aan mijn voeding, ik zorg alleen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. Als ik wil gainen ga ik gewoon meer eten en als ik ga cutten minder. Ben nu in de cut 6 kg afgevallen in 6 weken tijd zonder enige vorm van krachtverlies. Voor een actieve bb'er is 6kg in 6 weken natuurlijk belachelijk weinig, maar ik ga uit van kracht en niet van massa.
6 kg in 6 weken zonder krachtverlies is echt supernetjes!
Ik doe eigenlijk hetzelfde, tel kcal niet en zorg dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg :p
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:17:11 #50
135197 Teije
hypebeast
pi_60341920
Dit boek lijkt me wel een goeie om de basics onder de knie te krijgen, iemand ervaring mee? (via stronglift.com)

[ Bericht 34% gewijzigd door Teije op 25-07-2008 14:28:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')