abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:51:25 #201
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60905910
leg pull ups voel je het wel iets meer in je onderbuik. Maar het is minimaal.
pi_60906719
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:36 schreef Semargofni het volgende:
Je kan je onderste buikspieren niet trainen, het is 1 spier.
Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio ja

Je borst is ook één spier, maar daar kun je ook de focus meer leggen of accentueren op bepaalde delen
Er zijn wel degelijk speciale oefeningen waarmee je absoluut puur de focus legt op de onderste buikspieren, leg-pull op is er daar één van maar bij de fysio heb ik oefeningen met een bal moeten doen, geloof me dan voel je 't echt alleen in je onderbuik..
Brett Holman
pi_60907809
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 20:28 schreef endr0me het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio ja

Je borst is ook één spier, maar daar kun je ook de focus meer leggen of accentueren op bepaalde delen
Er zijn wel degelijk speciale oefeningen waarmee je absoluut puur de focus legt op de onderste buikspieren, leg-pull op is er daar één van maar bij de fysio heb ik oefeningen met een bal moeten doen, geloof me dan voel je 't echt alleen in je onderbuik..
Don't listen to your body, it lies.

De borstspier heeft een horizontale vezelrichting en bestaat uit drie delen (dwz verschillende aanhechtingspunten) die verticaal ten opzichte van elkaar liggen. Afhankelijk van de hoek waarmee je een oefening x uitvoert zullen de vezels in bovenste, middelste of onderste positie meer of minder belast worden.

De buikspier (enkelvoud) bestaat uit vezels die allemaal in verticale richting lopen. En kan dus op geen enkele manier in verschillende delen, verschillende accentuaties, verschillende focussen, verschillende nadrukken of verschillende zeg-het-maar getraind worden.

Het feit dat er een fysiotherapeut rondloopt die een afwijkende (biased) mening heeft doet niets af aan het feit dat de wetenschappelijke consensus anders is.
pi_60909061
Hmm, maar goed dat die therapie onder de verzekering viel dan

Anyway, houd dat dus in dat als ik na een training alleen mijn onderste buikspieren voel, de gehele buikspier zich zal gaan herstellen na de rustperiode, dat gedeelte is mij dan onduidelijk..
Brett Holman
pi_60910158
Meer gevoel in een bepaald uiteinde van de spiervezel (binnenkant borst / bovenkant biceps / onderkant buik) heeft te maken met het oprekken van de spiervezels in de eccentrische fase. Rek in een vezel zorgt voor meer kracht op de pezen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 08:30:38 #206
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60915914
led is toch een slimme jongen als je dat zo leest
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:02 #207
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_60920826
ledzep pwns ya all
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_60921121
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:59 schreef no-look het volgende:
wie van jullie trainde ook alweer bij de UVT? Ik ga voor volgend jaar een kaart halen
ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!

Maar gezellig, meer fokkers op de uvt is preferred to less, zegmaar
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:46:56 #209
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60933972
kom ik in de sportschool, hangen er allemaal slingers en grote spandoeken

Blijkt dat de eigenaar alledrie de medaillewinnaressen uit het judo traint Zodra hij terug is toch maar eens praten met de beste man over trainen enzo
pi_60934415
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:46 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!

Maar gezellig, meer fokkers op de uvt is preferred to less, zegmaar
Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.
pi_60951554
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:00 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.
mwah. Voor 80 euro per jaar kan je er geen buil aan vallen, zeker niet omdat je ook kan squashen dan en regelmatig een hele gymzaal voor je zelf hebt. (ik doe er dan wel wat op de zaak stoten en gpp)

Verder zijn er redelijk wat machines, maar dat is niet mijn ding. Er is 1 squatrek, valt dus al mee. Twee benches, en dumbells tot 34 kg. (net te weinig eigenlijk) Verder pull ups en dips. Dus al met al kan je er redelijk trainen, mits het niet te druk is. Vermijd dan ook beter 's avonds.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60957344
Ik heb hem aangeschaft voor de loze uurtjes tussen colleges. Al kom ik er maar één keer in de week, het is alleen maar handig hè? Ik moet wel zo'n verplichte cursus doen ofzo, daar heb ik dan weer geen zin in.
pi_60962469
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:49 schreef no-look het volgende:
Ik heb hem aangeschaft voor de loze uurtjes tussen colleges. Al kom ik er maar één keer in de week, het is alleen maar handig hè? Ik moet wel zo'n verplichte cursus doen ofzo, daar heb ik dan weer geen zin in.
dat stelde vroeger al weinig voor, nu nog minder. 60 min oid. Doe je normale training en vraag na 30 min of je weg kan, als je al een setje hebt gebencht zijn ze al tevreden. (verklaart wel meteen het hoge aantal debielen dat er rondloopt...)

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_popcorn op 20-08-2008 10:41:46 ]
pi_61003354
ppff, voor de tilbo's onder ons (en dat zijn er geloof ik 4?!), TIK is killin' me Hoe kan ik ooit nog deze week mijn 5 x 10 x 70 squatte?! Het enige goede is dat ik 's nachts lekker kan bulken... (pizza, durum, etc)
pi_61006297
Pff dat squat ik nog wel man, sissy

Ik hoop morgen m'n 5*80 te doen en volgende week 5*85. Dat zou vet zijn.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:49:41 #217
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_61008489
Maandag mn eigen PR verbeterd met Boxsquat : 3x145 KG na 3 sets 5x135, ook meteen mn PR verbroken in de Deadlift : 3x140 KG na 3 sets van 5x130
On my way to becoming a asskicking Tight End !

Heb trouwens gemerkt dat Dextrose ERG goed werkt, ik weet niet wat het is maar ik ben in de tijd dat ik het gebruik (2 a 3 weken) iets sterker geworden en hou het langer vol ik doe

10 gr voor de training
15 gr in mn bidon met water tijdens trainen
45 gram in mn Eiwitshake na trainen
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:22:23 #218
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61016340
ik merk heel goed dat mijn rippetoe schema erg licht is, maar ook wel lekker kort

45 minuten trainen is wel prettig kort
pi_61150664
Zo dan, ook weer eens in de BB-topics aant lezen

Druk geweest op m'n werk, weinig in de gym geweest daardoor, maar nu er weer vol tegenaan

Ben nog niet zo heel lang aan het trainen, voel me ook echt niet heel gespierd, maar krijg overal complimenten, altijd leuk Motivatie
Signature
pi_61150732
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:49 schreef kidkash19 het volgende:
Maandag mn eigen PR verbeterd met Boxsquat : 3x145 KG na 3 sets 5x135, ook meteen mn PR verbroken in de Deadlift : 3x140 KG na 3 sets van 5x130
On my way to becoming a asskicking Tight End !

Heb trouwens gemerkt dat Dextrose ERG goed werkt, ik weet niet wat het is maar ik ben in de tijd dat ik het gebruik (2 a 3 weken) iets sterker geworden en hou het langer vol ik doe

10 gr voor de training
15 gr in mn bidon met water tijdens trainen
45 gram in mn Eiwitshake na trainen

Werkt idd goed, gewoon pure suiker, en een erg snelle suiker Voor en tijdens je training voor de energie, na de training om je stofwisseling om te gooien (vraag me niet hoe of wat, heb er veel over gelezen, de termen ervoor ken ik niet )
Signature
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:55:20 #221
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61151331
iets met anabool en catabool

Ik train altijd met water alleen. Dat uurtje moet ik maar zien te overleven zonder extra stofjes, hoewel ik het soms wel kan gebruiken
pi_61175095
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:55 schreef Fugie het volgende:
iets met anabool en catabool

Ik train altijd met water alleen. Dat uurtje moet ik maar zien te overleven zonder extra stofjes, hoewel ik het soms wel kan gebruiken
Idd, zoiets

Ik train ook altijd met water alleen, nog nooit anders gedaan eigenlijk, misschien eens proberen ofzo

Binnenkort denk ik maar weer eens een potje NO-Xplode kopen, dat is wel meesterlijk spul voor je focus en energie tijdens de training..
Signature
pi_61188137
even een weekje semi rustig aan doen, prepareren voor weer 3x pw boksen na relatief rustige zomervakantie. Daarna weer een schema gaan volgen, even structuur terugbrengen in de kop.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:45:14 #224
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61230122
komende maand is techniek maand

Ga toch maar eens met goede begeleiding ervoor zorgen dat ik niet meer cheat de belangrijkste oefeningen

Dus voorlopig gaan alle lange termijn plannen in de koelkast, over een maandje zien we wel weer.
pi_61235368
Hehe ik ga juist wel een plan voor de lange termein maken. Morgen even kijken hoe ik het precies aan ga pakken maar ik wil voor mijn 23e verjaardag een acceptabele squat en deadlift hebben staan (midden februari).
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:10:52 #226
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61236582
in principe was dat ook mijn doel ongeveer. nog steeds goed mogelijk want ik verwacht met goede techniek snel te kunnen gainen.

voorlopig eerst minstens een maand techniek en daarna weer knallen.
pi_61237859
Led, als ik powerrack roep, welke oefeningen roep jij dan terug?
Only when close to death, you really feel alive
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:43:54 #228
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_61240290
Squat natuurlijk, led roept ALTIJD squat
pi_61240789
Sinds ik partial barbell curls off pins met een 2" piek contractie doe heb ik de gains van mijn leven behaald.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:44:15 #230
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61240859
het mag ook wel in leken taal hoor led
pi_61242487
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:44 schreef Fugie het volgende:
het mag ook wel in leken taal hoor led
hej ik zit al 3 jaar in dit topic hoor
pi_61242504
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:38 schreef LedZep het volgende:
Sinds ik partial barbell curls off pins met een 2" piek contractie doe heb ik de gains van mijn leven behaald.
barbell curls

't is omdat er eind september een grote uitbreiding in m'n sportschool opent met hoogstwss een paar powerracks
pi_61242633
Oefeningen in het power rack per spiergroep, die mijns inziens een nuttige toevoeging (kunnen) zijn (m.n. voor spiergroei):

Bovenrug: breathing style rack pull
Ant. delts: Pin military press (5 sec stop onderin)
Triceps: Partial pin close grip bench press
Onderrug: Concentric goodmorning (bent leg) (elke rep vanaf pins onderin)
Hamstrings: Concentric good morning (straight leg) (elke rep vanaf pins onderin)
LB algemeen: Bottom pin squat (elke rep vanaf pins onderin)
pi_61242758
Even een vraagje: Wat vinden jullie nou van dit soort zelfmaak-shakes?

http://www.newbody.nl/index.html?m_id=330
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:20:25 #235
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61243414
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:28 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

hej ik zit al 3 jaar in dit topic hoor
en dan vragen wat je in een powerrack kunt doen?!

schaam je
pi_61245780
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 13:20 schreef Fugie het volgende:

[..]

en dan vragen wat je in een powerrack kunt doen?!

schaam je
ik kon zelf wel iets bedenken maar wou Led gewoon jaloers maken
pi_61245832
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:36 schreef LedZep het volgende:
Oefeningen in het power rack per spiergroep, die mijns inziens een nuttige toevoeging (kunnen) zijn (m.n. voor spiergroei):

Bovenrug: breathing style rack pull
Ant. delts: Pin military press (5 sec stop onderin)
Triceps: Partial pin close grip bench press
partial is tot in het midden van de beweging dus?

quote:
Onderrug: Concentric goodmorning (bent leg) (elke rep vanaf pins onderin)
Hamstrings: Concentric good morning (straight leg) (elke rep vanaf pins onderin)
LB algemeen: Bottom pin squat (elke rep vanaf pins onderin)
wat is concentric?

dus elke rep is: van onder beginnen -> boven -> naar onder -> stop?
pi_61247651
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:34 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

partial is tot in het midden van de beweging dus?
Ja, maar bij de oefeningen die ik zojuist noemde begin je vanaf pins, dus je start ergens halverwege uit stilstand.
quote:
wat is concentric?

dus elke rep is: van onder beginnen -> boven -> naar onder -> stop?
Concentric = het deel van de beweging waarin de vezels "samentrekken" aka de beweging waarin je kracht zet.

Ja.
pi_61250648
Toch maar weer eens wat posten in dit topic na een lange tijd van afwezigheid.

Sinds een week of 3 loop ik bij een sportfysio in Houten, een wereld van verschil met de fysio waar ik vorig jaar 4 maanden heb gelopen.

Het gaat een stuk beter, voel nu al vooruitgang met beide knieen en ook moet ik verplicht squatten en wel 3x in de week. Het is wel heel wat anders dan ik gewend ben, want ik moet 4x20 doen met een 1 seconde pauze onderin. Dit lijkt allemaal wel simpel maar ik kan je garanderen, na 1,5 jaar niet serieus meer iets kunnen doen met mijn benen, is dit echt killing.

Sinds vorig jaar zeker wel een kilo'tje of 12 afgevallen door de blessure, maar de kracht begint weer te komen. De benchpress van 150 van vorig jaar zit er de komende maanden zeker nog niet in, maar misschien over een half jaartje wel weer, wie weet!

Als je ooit klachten krijgt met je knieen, raad ik echt deze fysio aan, zeer tevreden ben ik erover!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:03:45 #240
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_61252764
Wat doet ie voor bijzondere dingen met je knieen?
ada fare stop stalking me
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:11:41 #241
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61252940
wichelroede
pi_61254088
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 17:06 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja, maar bij de oefeningen die ik zojuist noemde begin je vanaf pins, dus je start ergens halverwege uit stilstand.

thx, dat verstond ik eruit

quote:

[..]

Concentric = het deel van de beweging waarin de vezels "samentrekken" aka de beweging waarin je kracht zet.

dus niet helemaal rechtkomen?

thanks Zed

"who's Zed baby?"

Zed's dead baby

ownee Led
pi_61255705
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:04 schreef Tommy_808 het volgende:
dus niet helemaal rechtkomen?
Jawel, je begint halverwege (of 1/3 of 2/3 oid) en eindigt zoals de normale beweging. Bij een pin bench press zet je de veiligheidspinnen bijv. 10cm boven je borst (als daar je sticking point ligt), legt de barbell daarop en drukt hem volledig uit. Kleinere ROM = meer gewicht = grotere triceps. Het is echter wel een assistance oefening en derhalve geen vervanging voor normale press-oefeningen over een volledige bewegingsbaan.
pi_61260548
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 21:03 schreef ivosnivo het volgende:
Wat doet ie voor bijzondere dingen met je knieen?
Ik moet mijn been geheel strekken en dan duwt hij net boven mijn knieschijf en daarna moet ik hem buigen. Ik kan het niet goed utleggen maar allemaal aparte bewegingen. En nadat dat allemaal is gedaan heb ik echt 10x minder last bij het squatten.

Bij mij oude fysio moest ik allemaal standaardoefeningen doen wat totaal geen resultaat opleverde.
pi_61301414
  maandag 1 september 2008 @ 21:02:06 #246
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61303093
kneiters

even squat oefenen met de baas, heel me rug is gelijk 10cm opgerekt
pi_61319654
Vandaag 4de keer bij de fysio, moest 3 setjes fullsquatten van 20 herhalingen, hoezo doodgaan Damn dat was zwaar (mede omdat ik het niet meer gewend ben).

Nu moet ik 3x in de week 3x20 squatten en 3x20 fullsquatten, aardig zwaar zo maar het gaat de goede kant op met de knie!
pi_61320869
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:44 schreef McGilles het volgende:
Vandaag 4de keer bij de fysio, moest 3 setjes fullsquatten van 20 herhalingen, hoezo doodgaan Damn dat was zwaar (mede omdat ik het niet meer gewend ben).

Nu moet ik 3x in de week 3x20 squatten en 3x20 fullsquatten, aardig zwaar zo maar het gaat de goede kant op met de knie!
met welk gewicht? (al kan ik me voorstellen dat zelfs met 40 kg dit al behoorlijk zwaar is)
Zal je ook wel benen als boomstammen krijgen van dit soort high reps grapjes.
pi_61322093
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:37 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

met welk gewicht? (al kan ik me voorstellen dat zelfs met 40 kg dit al behoorlijk zwaar is)
Zal je ook wel benen als boomstammen krijgen van dit soort high reps grapjes.
Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.

Dit vind ik persoonlijk zwaarder dan de 100+ kg squatten wat ik vorig jaar deed! Ik hoop echt dat ik over een paar maandjes vanaf nu weer lekker elke week kan squatten zonder pijn/last.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')