ja die 1 seconde rust onderin icm vele reps zal je wel breken jaquote:Op dinsdag 2 september 2008 15:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.
Dit vind ik persoonlijk zwaarder dan de 100+ kg squatten wat ik vorig jaar deed! Ik hoop echt dat ik over een paar maandjes vanaf nu weer lekker elke week kan squatten zonder pijn/last.
Respect! (maar dat geldt voor iedereen die het maximale uit zichzelf probeert te halen)quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Met 30 kg, en ik kan je vertellen, als je bijna anderhalf jaar lang niks met je benen hebt gedaan dan is dit echt zeer zwaar, zeker omdat ik ook 1 seconde pauze onderin moet houden en de beweging langzaam moet uitvoeren. Ben bijna 2 minuten lang bezig met die 20 reps en dan max 90 seconden rust en dan gelijk weer aan de bak.
Dit vind ik persoonlijk zwaarder dan de 100+ kg squatten wat ik vorig jaar deed! Ik hoop echt dat ik over een paar maandjes vanaf nu weer lekker elke week kan squatten zonder pijn/last.
Hmm, dan deed ik het enige tijd geleden nog niet zo slecht met 26x50kg...quote:Op donderdag 4 september 2008 10:00 schreef BertV het volgende:
[...]
Gisteren voor de grap (na m'n "rug-dag") gekeken hoe vaak ik 50kg kan bankdrukken.
Na 20x voelde ik het flink. Het voelt iig goed om er een keer zoiets tussen door te gooien.
Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:55 schreef Rigital het volgende:
[..]
Hmm, dan deed ik het enige tijd geleden nog niet zo slecht met 26x50kg...
Mijn max vorig jaar was 147,5 (failure op 150)quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.
Maar nu wel nieuwsgierig, wat is jouw max?
* BertV drukt nog steeds 1x110kg
jij hebt een PM!quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn max vorig jaar was 147,5 (failure op 150)
Geen idee hoevaak ik 50kg kan duwen, maandag even proberen
Heb nog nooit 1RM BP gedaan. Ga ik waarschijnlijk vanmiddag proberen, maar ik denk niet dat ik de 110kg ga halen (niet de juiste instelling vlak voor een 1RM, maar goed...). Bankdrukken gaat redelijk ruk de laatste tijd.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Denk dat als ik het aan het begin van de training had gedaan ook wel meer herhalingen had behaald.
Maar nu wel nieuwsgierig, wat is jouw max?
* BertV drukt nog steeds 1x110kg
90kg doe ik wel met 3 setjes van 6x hoor!quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:51 schreef Rigital het volgende:
En BertV en ik zijn wat bankdrukken betreft redelijk aan elkaar gewaagd.
OK, jij bent sterkerquote:Op woensdag 10 september 2008 08:46 schreef BertV het volgende:
[..]
90kg doe ik wel met 3 setjes van 6x hoor!![]()
Dan zakt het rap in: 100kg max 3x
Dit is zooo focking herkenbaar. Ben je helemaal gaar van hard werken / weinig slaap / andere (sport) activiteiten dat je denkt "Dat trainen wordt toch niks" en achteraf heb je zoiets van gvd. waarom ben ik niet gegaan??quote:Het gebeurd bijna nooit: gister m'n beendag overgeslagen omdat ik een beetje spierpijn hard van 5km hardlopen twee dagen daarvoor.![]()
achteraf voel ik me zwak na zo'n beslissing...
Ja, je vergeet je benen helemaal te trainen. Je kan dan beter:quote:Op woensdag 10 september 2008 11:19 schreef Ziewoarut het volgende:
Yess, aangezien er nu een sportschool ligt vlak naast mijn opleiding kan ik nu in plaats van 2 keer per week 4 keer gaan![]()
Ik heb mijn tranining in 2 groepen verdeeld:
- dag 1: Borst, buik, biceps
- *1 dag rust*
- dag 2: Rug, schouders, triceps
- *1 dag rust*
- Zelfde programma als dag 1
- *1 dag rust*
Zelfde programma als dag 2
Iemand misschien op of aanmerkingen op?
Ik atletiek ook nog 1 keer per week en de manier hoe we daar trainen zorgt voor 1 dag mank lopen en de 2 dagen erna nog steeds spierspijn, dus om die nog eens appart te gaan trainen...quote:Op woensdag 10 september 2008 11:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, je vergeet je benen helemaal te trainen. Je kan dan beter:
Maandag: Borst rug schouders
Dinsdag: Benen armen onderrug
Donderdag: Borst rug schouders
Vrijdag: Benen armen buik
of:
Maandag: Borst triceps schouders
Woensdag: Benen onderrug buik
Vrijdag: Rug biceps traps
Zondag: zie maandag
etc.
of:
Maandag: Squat, bankdruk, rows
Woensdag: Deadlift, schouder
Vrijdag: Squat, bankdruk, chins
1 dagje benen in de week kan dan toch geen kwaad, moet je wel trainen op explosiviteit ivm je andere sport!quote:Op woensdag 10 september 2008 11:45 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik atletiek ook nog 1 keer per week en de manier hoe we daar trainen zorgt voor 1 dag mank lopen en de 2 dagen erna nog steeds spierspijn, dus om die nog eens appart te gaan trainen...
Bij atletiek trainen we ook al op explosiviteit (ik ben een sprinter).quote:Op woensdag 10 september 2008 11:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
1 dagje benen in de week kan dan toch geen kwaad, moet je wel trainen op explosiviteit ivm je andere sport!
Ik vind het zelf maar niks. Ik ga pas weer een spiergroep trainen als ik geen spierpijn meer heb. Gelukkig heb ik, als ik veel train, zelden spierpijn. Toen ik 4x in de week ging trainen had ik nooit spierpijn.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:58 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Bij atletiek trainen we ook al op explosiviteit (ik ben een sprinter).
Maar is het trouwens verstandiger om een spiergroep pas weer te trainen als de spierpijn van de volgende training weg is of mag dit ook als je nog een beetje spierpijn hebt.
Heb een veel 'beter gevoel' bij het bankdrukken als ik nog wat spierpijn van de vorige keer heb namelijk.
Core : Hang Cleans, Power Cleans, High Pulls en al die mooie varianten die er bestaanquote:k ben trouwens zoekende naar een nieuw schema, iets wat vooral gericht is kracht en core trainingen. Maar ik ben momenteel even totaal hulpeloos in hoe ik het moet inrichten.
cleans is wel een goed idee, maar de sportschool eigenaar wil me pas een clean leren als ik 'normaal' kan squatten en deadliftenquote:Op woensdag 10 september 2008 14:25 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Core : Hang Cleans, Power Cleans, High Pulls en al die mooie varianten die er bestaan
80% van je Max...3 x 5 of 5x5 , werkt bij mij in ieder geval goed
True, maar de door hem getrainde atleten hebben 3 medailles behaald in pekingquote:Op woensdag 10 september 2008 22:07 schreef kidkash19 het volgende:
Is niet echt een "beste" manier vind ik persoonlijk dus het is een kwestie van experimenteren wat lekker aanvoelt
Gewoon in je hoofd. Waarom zou je het op papier zetten?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:30 schreef kokos het volgende:
Hoe houden jullie je trainingsschema bij? Ben nu al een tijdje bezig in excel maar dit werkt niet zo lekker.
\
1. Respect.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:31 schreef ivosnivo het volgende:
147,5 6x, moest 5 maar kon nog 1 extraOver 2 weken als ik weer ga benchen ga ik voor de 152,5 5x!
Welnee, jij hebt enorm gekut gehad met je knieen. Maar gelukkig is dat binnenkort over, dus dan kun je er langzaamaan weer voor gaan!quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:14 schreef McGilles het volgende:
Netjes hoor Ivo, dat red ik niet eens meer 1xBen een mietje geworden
Dat moet in excel wel mogelijk zijn lijkt me (vraag me niet hoe).quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:23 schreef Semargofni het volgende:
Ik houd alles bij, oefeningen reps gewicht. Hoe kan je anders fatsoenlijk tracken wat voor progressie je maakt en waar dat aan ligt. Als je er een beetje serieus mee bezig bent vind ik het toch wel een must zo'n logje, al is het maar voor jezelf.
Gewoon goed gaan eten en die supplementen links laten liggen. Post eens wat je eet op een gemiddelde dag.quote:Op woensdag 17 september 2008 14:27 schreef Ziewoarut het volgende:
En ik heb van nature nog al moeite met aankomen, raden jullie me nu toch nog een muscle builder of een weight gainer aan? Wil wel mooi gespierd worden niet alleen breed/flink.
Magere kwark is gemiddeld zo'n 9gr eiwit / 100grquote:Op woensdag 17 september 2008 14:24 schreef Ziewoarut het volgende:
Nogmaals een vraagje over kwark;
Heb eens gekeken, maar er zitten net iets meer eiwitten in als normale pudding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |