Hier raak je me dan toch even kwijt. volgens mij is er geen extensie mogelijk in het heup gewricht (waarschijnlijk bedoel je retroflexi wat op zijn engels wel extension word genoemd) en daarnaast komt de beweging ook helemaal niet uit het heupgewricht. De beweging komt vanuit de wervelkolom. In de wervelkolom zijn 4 bewegingen mogelijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waar zie jij dorsaalflexie bij hyperextensions? Dorsaalflexie komt alleen maar voor bij goodmornings omdat je anders voorover valt en aangezien je je voeten vastzet bij een hyperextension komt er hoogstens wat statische kracht op je enkels te staan. De enige beweging bij een hyperextension is extensie in de heup, tenzij je er een back extension van maakt. Maar daar ga ik niet vanuit.
Hmm, die OP wordt standaard in elk vervolgtopic gepaste, dus het is niet specifiek mijn voedingsschema. Kan 'm helaas dus ook niet voor je fixen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:56 schreef muay-toy het volgende:
tvp
voedings/trainingsschema van TS in de OP doet het trouwens niet meer...
Wanneer zijn die? Ik kan geen website vinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:57 schreef JeffreyXL het volgende:
Netjes hoor. Jij deed toch ook wel eens aan highland games ivo..? Doe je in Tilburg ook mee?
Het hele idee van een hyperextension is dat de beweging juist niet uit de wervelkolom komt. Wanneer je vanuit onderste positie (met gebogen rug) naar boven komt door je wervelkolom achterwaarts te buigen, gebruik je de erector. Maar dat is een back extension.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:00 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Hier raak je me dan toch even kwijt. volgens mij is er geen extensie mogelijk in het heup gewricht (waarschijnlijk bedoel je retroflexi wat op zijn engels wel extension word genoemd) en daarnaast komt de beweging ook helemaal niet uit het heupgewricht. De beweging komt vanuit de wervelkolom. In de wervelkolom zijn 4 bewegingen mogelijk
1. Lateraalflexi - Zijwaarts buigen
2. Ventraalflexi - Voorwaarts buigen
3. Dorsaalflexi - Achterwaarts buigen
4. Torsi - Draaien
Het moment waarop de erector spinae werkt is afhankelijk van de stand van de wervelkolom. Als je in voorwaartse houding staat (voorover gebogen) en je wil omhoogkomen dan werkt de erector wel degelijk mee aan de beweging.
Het is 9 augustus in het leypark. volgens mij begint het om 12 uur maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik kom zeker even kijken woon er in de buurtquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:59 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Wanneer zijn die? Ik kan geen website vinden.
Lijkt me wel fraai om eens te gaan kijken.
hmm bij nader inzien zou je wel een gelijk kunnen hebben. Het ligt eraan of je de pelvis fixeerd of niet. Als je dat niet doet dan is jou verhaal inderdaad waar op het moment dat je, je pelvis wel fixeerd dan is mijn verhaal weer waar. We hadden beide gelijk alleen hadden we beide een ander idee over de hyperextensions. Thanks voor deze discussie in ieder geval, ik hou er wel van zo word je nog eens aan het denken gezetquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het hele idee van een hyperextension is dat de beweging juist niet uit de wervelkolom komt. Wanneer je vanuit onderste positie (met gebogen rug) naar boven komt door je wervelkolom achterwaarts te buigen, gebruik je de erector. Maar dat is een back extension.
Bij een hyperextension blijft de rug gewoon recht. De enige beweging zit in de heup. Het bovenlichaam komt naar boven door wat ik "heupextensie" noem. Zou kunnen dat dat niet de officiele NL term is. Maar iig, een hyperextension is dus eigenlijk ook hetzelfde als een RDL of arched back straight leg GM.
Een backextension is dan weer zoiets als een bent back GM.
Hypers: rug recht, heup buigen, heup strekken ==> hamstrings
Back extensions: rug recht -> rug buigen -> rug strekken ==> erector.
echt jammer, ga in de hele zomervakantie maar liefst drie dagen op vakantie en dat moet uitgerekend dan, anders was ik zeker ook ff komen kijken. Whiskies, highland games, mooiquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:57 schreef JeffreyXL het volgende:
Netjes hoor. Jij deed toch ook wel eens aan highland games ivo..? Doe je in Tilburg ook mee?
ZMA is naar mijn idee overrated. Daarnaast kost een pot je 25 euro. Je hebt maar één lever dus steek liever geld in een nieuwe pot ZMA dan een product wat een jaar over datum is te gebruiken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:57 schreef redguy2222 het volgende:
Beste mede ijzervreters,
Ik ben al een tijd aan het lurken hier omdat ik simpel weg niet zo veel toe te voegen heb hier. Maar nu heb ik opeens wel een vraagje!
Na een kast een beetje opgeruimd te hebben hier kwam ik een pot ZMA tegen die +/- een jaar over datum is, nu lijkt mij dit een beetje onzinnig, het zijn capsules dus lijkt mij niet dat er veel mis mee kan zijn. Zie ik hier iets compleet over het hoofd, of kan ik deze gewoon nog opmaken?
Volgens mij beginnen ze ook om 12 uur maar 100% zeker weet ik dit nietquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:51 schreef Beauregard het volgende:
Hmm, ik heb besloten dat ik toch maar 'ns effe ga kijken bij die Highland games in Tilburg, zaterdag. Ben ik Schotland wel eens bij zo'n evenement geweest, prachtig.
Ik heb hier een flyer liggen waarop staat dat het van 12:00u tot 20:00u is, maar dat lijkt me het evenement in totaal. Iemand enige idee rond welk tijdstip de werkelijke games zijn? Ik kan namelijk pas daar zijn vanaf 17:00u.
Meen je dat nou? Vet. Ik ben heel even geweest, maar had geen idee dat jij meedeed, dus heb er niet zo op gelet. Maar ben nu wel benieuwd wie je was... Droeg je een blauw hemd en een rode kilt?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:42 schreef ivosnivo het volgende:
heb toch meegedaan, en voor het eerst eerste geworden!
Nee, 212 kg is het opgetelde resultaat van haar 2 beste lifts in de snatch en C&J.quote:Op zondag 10 augustus 2008 07:31 schreef Rigital het volgende:
M.b.t. Olympische spelen: gewichtsheffen chinees vrouwtje van net geen 48kg heft 212kg boven haar hoofd...
haha zag je naam al bij de uitslag staan. Heb bijna de hele middag staan kijken alleen kom er nu pas achter wie, wie allemaal is.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:42 schreef ivosnivo het volgende:
heb toch meegedaan, en voor het eerst eerste geworden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |