Er zitten eiwitten in en verder geen van de andere macro nutritienten (koolhydraten, vetten). Daarom staat het zo hoog aangeschreven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:59 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik kom vaak positieve dingen over kwark enzo tegen maar... Zoveel zit er toch eigenlijk niet in qua voedingsstoffen?![]()
Vergeef me als ik nu iets heel doms zeg, ik ben pas een half jaar bezig met krachtsport en over voeding weet ik eigenlijk bar weinig...
Direct na het trainen gebruik ik een shake, 's avonds probeer ik nog iets van tonijn na binnen te krijgen en verder probeer ik gewoon zoveel mogelijk kip en vis te eten.
Ja, er zitten eiwitten in ja... Maar veel? Niet echt toch?quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Er zitten eiwitten in en verder geen van de andere macro nutritienten (koolhydraten, vetten). Daarom staat het zo hoog aangeschreven.
10 gram per 100...is redelijk veel. Zeker voor een product wat vrijwel geen koolhydraten of vetten bevat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:19 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ja, er zitten eiwitten in ja... Maar veel? Niet echt toch?
Er zit geen vet op je middel. Wat doe je voor oefeningen? Pushups en situps?quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef Flashwin het volgende:
ff een tvptje
ben deze zomer vrij intensief met fitness bezig geweest. Train nu zo een 2 jaar.
[ afbeelding ]
Ben op zich tevreden...streef er nu naar om dat kleine beetje vet rond mn middel weg te werken ( wat echt zeer lastig is) en om mn bovenarmen groter in omvang te maken.
Jawel, nog een heel klein beetje iets boven mn schaamstreekquote:Op zondag 10 augustus 2008 23:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Er zit geen vet op je middel. Wat doe je voor oefeningen? Pushups en situps?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:44 schreef Flashwin het volgende:
Welke oefeningen doe jij voornamelijk?
ivo doet alleen nog maar aan bomen gooien enzo toch ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:21 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Als ivo alles gaat opsommen ga je schrikken
1. Ecto.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef Flashwin het volgende:
ff een tvptje
ben deze zomer vrij intensief met fitness bezig geweest. Train nu zo een 2 jaar.
[ afbeelding ]
Het eerste anderhalf jaar alleen thuis getraind, voornamelijk military press.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef Rigital het volgende:
[..]
2. Wat heb je de afgelopen 2 jaar zoal gedaan aan oefeningen?
Ga je benen trainen, dat zijn de grootste spieren. Maak een split schema, eet 3gram eiwitten per kg lichaamsgewicht.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het eerste anderhalf jaar alleen thuis getraind, voornamelijk military press.
Sinds een half jaartje ga ik naar een fitnessclub waardoor ik wat meer kan varieren. Zoals gezegd, voornamelijk dumbells omhoog drukken en benchpress. Om op te warmen altijd eerst op zo een apparaat waarop je je borst moet gebruiken om gewichten te drukken (sorry, heb geen idee hoe ik het beter kan uitleggen) En ook eentje waarbij je je rug gebruikt om gewichten te drukken.
In die twee jaar heb ik ook elke dag 2x (ochtend en avond) 60x situps gedaan voor mn buik.
Je traint alleen schouders, borst en buik?quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het eerste anderhalf jaar alleen thuis getraind, voornamelijk military press.
Sinds een half jaartje ga ik naar een fitnessclub waardoor ik wat meer kan varieren. Zoals gezegd, voornamelijk dumbells omhoog drukken en benchpress. Om op te warmen altijd eerst op zo een apparaat waarop je je borst moet gebruiken om gewichten te drukken (sorry, heb geen idee hoe ik het beter kan uitleggen) En ook eentje waarbij je je rug gebruikt om gewichten te drukken.
In die twee jaar heb ik ook elke dag 2x (ochtend en avond) 60x situps gedaan voor mn buik.
Voornamelijk ja.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je traint alleen schouders, borst en buik?
Goed dat je een foto durft te posten, ben niet zo'n held.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:44 schreef Flashwin het volgende:
ff een tvptje
[ afbeelding ]
Ben op zich tevreden...streef er nu naar om dat kleine beetje vet rond mn middel weg te werken ( wat echt zeer lastig is) en om mn bovenarmen groter in omvang te maken.
ik heb dat probleem ook met pullupsquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:46 schreef BertV het volgende:
Als met zoveel, hoe beter het gaat hoe leuker het is.
Mijn max. is nu drie setjes van 7 met een dumbell van 20kg tussen m'n enkels.
(het begint nu lastig te worden met zwaardere gewichten, ik moet toch aan die belt)
hm, ik ben alleen sterk in schouderbrede chin-ups met de handpalmen naar binnen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:57 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik heb dat probleem ook met pullups![]()
eerst kon ik dat echt niet, ondertussen gaat het wel beetje. Heb alleen al 2 weken geen rug gedaan dus dat wordt woensdag weer huilen met de pet op.
Gast.quote:
de beste stuurlui staan aan walquote:Op maandag 11 augustus 2008 22:08 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Gast.
Je hebt best een nette fysiek voor iemand die van nature mager is (denk ik?). Maar waarom heb je je armen al die tijd niet getraind, man? Al waren het maar wat curls o.i.d.
In verhouding met je armen is je borst bijvoorbeeld relatief dik, maar je geeft zelf al aan dat je als een malle hebt lopen benchen en dergelijke. Zonde. Uit die 2 jaar dat je traint had jij zoooveel meer kunnen halen.
Vergt gewoon discipline en motivatiequote:En deed je echt dagelijks 2x60 sit-ups? Moet er niet aan denken om dat te doen. Na het ontwaken met 1 arm m'n mok koffie omhoog tillen en wat boterhammen naar binnen stuwen, da's alles wat ik voor elkaar krijg op dat tijdstip.
hij heb wel gelijkquote:Op maandag 11 augustus 2008 23:30 schreef Flashwin het volgende:
[..]
de beste stuurlui staan aan wal
[..]
Vergt gewoon discipline en motivatie![]()
Kerel, ik sta alles behalve aan wal hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 23:30 schreef Flashwin het volgende:
[..]
de beste stuurlui staan aan wal
[..]
Vergt gewoon discipline en motivatie![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:43 schreef ConQuestador het volgende:
Gister ondanks een subtiele pijn in de rug toch gewoon gaan deadliften. Vanwege de lichte pijn had ik besloten licht te DLen: 5x50kg, 5x70kg, 5x90kg, 5x100kg en aangezien het echt zo licht aanvoelde (blijkbaar goede dag) toch besloten ietsje meer te doen, maar niet teveel. Echter bij de 3e rep 110kg schoot het me in de rug![]()
![]()
Ik leg 'm heel kort neer en pak 'm dan weer opnieuw op. Is voornamelijk omdat mijn zweetpoten dat ding anders zouden laten vallenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:51 schreef BertV het volgende:
Tik jij met iedere herhaling de grond aan met de barbell of blijf je net
zweven?
als dat dat witte poeder is; dat wordt niet overal gewaardeerd. Ook bij mij niet in de gym. Gebruik nu maar straps bij rdl's, en bij gewone deadlifts mixed grips.quote:
Dat vind je rug ook leuker.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Fugie het volgende:
Ik leg de barbell altijd even neer, adem halen en dan weer trekken.
Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??quote:
Wat ook helpt tegen het bollen vd rug is het aanspannen van je glutes (je aars dus.) voordat je begint.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??
Ik heb op youtube ff wat filmpjes van de deadlift bekeken, en als ik het zo zie dan maak ik mijn rug niet hol genoeg (zeg maar gerust: als het zwaar wordt, wordt de rug ongecontroleerd bol). Dat zal dus de reden zijn dat het nu mis gegaan is.... Zodra de pijn weg is ga ik dus de deadlift enkele keren op uitvoering doen (net zoals ik met de goodmornings al deed)
Raw -> niet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:10 schreef mister_popcorn het volgende:
bij welk gewicht DL is het eigenlijk aan te raden een riem te gaan gebruiken?
Dit x was ik serieus. Als je hem dood neerlegt is je techniek veel beter en forceer je niks. Als je gaat stuiteren is het niet echt meer een gecontroleerde beweging. Ik vind dat nogal gevaarlijk, omdat het toch de oefening is waar je het meeste gewicht mee kunt doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:15 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Is dat nou cynisch of meen je dat, kortom: is ff neerleggen wel of niet beter voor de rug??
Ik heb op youtube ff wat filmpjes van de deadlift bekeken, en als ik het zo zie dan maak ik mijn rug niet hol genoeg (zeg maar gerust: als het zwaar wordt, wordt de rug ongecontroleerd bol). Dat zal dus de reden zijn dat het nu mis gegaan is.... Zodra de pijn weg is ga ik dus de deadlift enkele keren op uitvoering doen (net zoals ik met de goodmornings al deed)
op naar de 400 kg rawquote:
Dat heb ik ook.. heb er ook fysio voor gehad.. je moet juist je onderste buikspieren trainen en juist niet je rugquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:08 schreef Beauregard het volgende:
Effe iets tussendoor. Ik heb m'n hele leven al een vrij holle rug. Op zich geen probleem, maar daardoor lijkt m'n buik uit te steken, wat uiteraard niet wenselijk is.
Mij is ter ore gekomen dat onderstaande oefening goed is om te doen, in het geval van een holle rug. Niet om 'm minder hol te maken, maar om verdere 'verholling' tegen te gaan:
[ afbeelding ]
Die oefening doe ik sindskort regelmatig en dan met een schijf gewicht tegen m'n borst gedrukt. Om de training, 3 sets, 15 reps.
Zomaar uit nieuwsgierigheid... zijn er hier nog meer mensen die een holle rug hebben? Is er eventueel een vorm van fysiotherapie die een holle rug iets of wat kan reduceren? Roept u maar.
Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio jaquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:36 schreef Semargofni het volgende:
Je kan je onderste buikspieren niet trainen, het is 1 spier.
Don't listen to your body, it lies.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:28 schreef endr0me het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het wel beter weet dan de fysio ja
Je borst is ook één spier, maar daar kun je ook de focus meer leggen of accentueren op bepaalde delen
Er zijn wel degelijk speciale oefeningen waarmee je absoluut puur de focus legt op de onderste buikspieren, leg-pull op is er daar één van maar bij de fysio heb ik oefeningen met een bal moeten doen, geloof me dan voel je 't echt alleen in je onderbuik..
ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:59 schreef no-look het volgende:
wie van jullie trainde ook alweer bij de UVT? Ik ga voor volgend jaar een kaart halen
Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:46 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik, en dubzone ook, al heb ik die al n tijdje niet meer gezien!
Maar gezellig, meer fokkers op de uvt is preferred to less, zegmaar
mwah. Voor 80 euro per jaar kan je er geen buil aan vallen, zeker niet omdat je ook kan squashen dan en regelmatig een hele gymzaal voor je zelf hebt. (ik doe er dan wel wat op de zaak stoten en gpp)quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:00 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Hoe zijn eigenlijk de faciliteiten bij de UvT? En hoe is het gesteld qua materiaal? Ben benieuwd.
dat stelde vroeger al weinig voor, nu nog minder. 60 min oid. Doe je normale training en vraag na 30 min of je weg kan, als je al een setje hebt gebencht zijn ze al tevreden. (verklaart wel meteen het hoge aantal debielen dat er rondloopt...)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:49 schreef no-look het volgende:
Ik heb hem aangeschaft voor de loze uurtjes tussen colleges. Al kom ik er maar één keer in de week, het is alleen maar handig hè? Ik moet wel zo'n verplichte cursus doen ofzo, daar heb ik dan weer geen zin in.
Werkt idd goed, gewoon pure suiker, en een erg snelle suikerquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:49 schreef kidkash19 het volgende:
Maandag mn eigen PR verbeterd met Boxsquat : 3x145 KG na 3 sets 5x135, ook meteen mn PR verbroken in de Deadlift : 3x140 KG na 3 sets van 5x130
On my way to becoming a asskicking Tight End !
Heb trouwens gemerkt dat Dextrose ERG goed werkt, ik weet niet wat het is maar ik ben in de tijd dat ik het gebruik (2 a 3 weken) iets sterker geworden en hou het langer vol ik doe
10 gr voor de training
15 gr in mn bidon met water tijdens trainen
45 gram in mn Eiwitshake na trainen
Idd, zoietsquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:55 schreef Fugie het volgende:
iets met anabool en catabool
Ik train altijd met water alleen. Dat uurtje moet ik maar zien te overleven zonder extra stofjes, hoewel ik het soms wel kan gebruiken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |