quote:Hasselbaink weggestuurd van de training door Cardiff
03/07/2008 18:20
Jerrel Hasselbaink en Cardiff City liggen met elkaar overhoop. De club uit Wales heeft hem niet meer nodig en stuurde hem weg toen de 36-jarige spits zich meldde voor de eerste training.
Hasselbaink claimt echter recht te hebben op een nieuw éénjarig contract, dat automatisch zou ingaan als hij ten minste dertig wedstrijden zou spelen afgelopen seizoen. Met 44 duels voldeed hij ruimschoots aan die eis.
Cardiff City rept echter van een mondelinge overeenkomst met Jimmy Floyd waarin beide partijen zouden hebben toegestemd van die clausule af te zien. De club heeft grote schulden en zou de dure Hasselbaink graag kwijt willen.
'Ik ben geschokt en erg teleurgesteld', vertelde Hasselbaink aan Sky Sports. 'Ik ga nu overleggen met mijn advocaten en kan daarom niets over deze situatie meer zeggen.' Hasselbaink heeft ook de Engelse spelervakbond ingeschakeld om hem bij te staan.
De Amsterdammer scoorde afgelopen seizoen negen keer in 44 wedstrijden voor Cardiff City, dat in de strijd om de FA Cup in de finale strandde op Portsmouth.
quote:Celtic richt pijlen op Boateng
Door Yvonne Dombrakis
Maandag, 07 juli 2008, 09:27
De Schotse kampioen Celtic heeft belangstelling voor George Boateng. De middenvelder mag van Middlesbrough met andere clubs praten.
The Sunday Mail meldt dat Boateng donderdag al gesignaleerd is op het trainingveld van de club uit Glasgow en binnenkort zijn handtekening gaat zetten onder een contract bij de ploeg van Gordan Strachan. De twee zijn bekenden van elkaar. In het verleden werkten ze samen bij Coventry City.
Het gepromoveerde Hull City maakte eerder ook al bekend Boateng graag aan te willen trekken.
Komt ie dan weer terug bij jullie?quote:Op maandag 7 juli 2008 13:12 schreef mcyodogg het volgende:
Volgens mij zit de periode van Boulahrouz bij Sevilla erop.
Volgens mij moet hij zich met alle andere Euro-gangers gewoon melden volgende week. En vanuit de club is er nog niets bekend gemaakt over een eventueel vertrek. Misschien dat Boulahrouz het weer wil proberen onder een nieuwe coach.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Komt ie dan weer terug bij jullie?
Dan hoop ik dat ie toch nog een transfer krijgt. Chelsea is gewoon te hoog voor 'mquote:Op maandag 7 juli 2008 13:30 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Volgens mij moet hij zich met alle andere Euro-gangers gewoon melden volgende week. En vanuit de club is er nog niets bekend gemaakt over een eventueel vertrek. Misschien dat Boulahrouz het weer wil proberen onder een nieuwe coach.
quote:Op maandag 7 juli 2008 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Elijah Louhenapessy (Aurora Buonacquisto)
Dan ga jij er ook spelen! Kom je ook in de lijst te staanquote:Op maandag 7 juli 2008 13:52 schreef pfaf het volgende:
[..]Die speelt in de prima categoria, dat is het 8e niveau. Zelfs ik speel nog hoger.... Bovendien denk ik dat je de lijst dan wel langer kan maken.
Nou als ik een gemiddelde hoofdklasse voetballer was geweest, had ik zeker overwogen om in een lage (enigszins betaalde) klasse in een leuk land te spelen (voor 2 jaar ofzo).quote:Op maandag 7 juli 2008 14:36 schreef stevefeyenoord het volgende:
[..]
Dan ga jij er ook spelen! Kom je ook in de lijst te staan
Dit is zo amateur als wat joh. Pas na 4 keer promoveren wordt het (enigszins) betaald.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:40 schreef Grulez het volgende:
[..]
Nou als ik een gemiddelde hoofdklasse voetballer was geweest, had ik zeker overwogen om in een lage (enigszins betaalde) klasse in een leuk land te spelen (voor 2 jaar ofzo).
Als je er een paar weet, dan zou dat mooi zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dit is zo amateur als wat joh. Pas na 4 keer promoveren wordt het (enigszins) betaald.
Boeit verder ook niet, ik vond het alleen opmerkelijk dat hij er tussen staat. Ik denk vast wel dat er meer Nederlandse voetballers in Italie op dat niveau spelen.
Oja daarom heb ik mn bericht ook ff geedit. Ik bedoel het ook meer in het algemeen.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dit is zo amateur als wat joh. Pas na 4 keer promoveren wordt het (enigszins) betaald.
Boeit verder ook niet, ik vond het alleen opmerkelijk dat hij er tussen staat. Ik denk vast wel dat er meer Nederlandse voetballers in Italie op dat niveau spelen.
Niemand, google doet wonderen. Net als deze site.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:38 schreef methodmich het volgende:
BS, wie ben jij op Soccerquest?
Overigens moet Robin Nelisse er ook bij of dienen andere Antillianen als Bito en Daal uit de lijst gehaald te worden.
quote:Remco van der Schaaf heeft een driejarig contract getekend bij Burnley, dat uitkomt in het Championship. De 29-jarige middenvelder komt transfervrij over van Vitesse. Ook Cardiff City had interesse in hem.
'Burnley volgde me al een tijdje', zegt Van der Schaaf op de website van zijn nieuwe club. 'Ik kreeg een goed gevoel tijdens de gesprekken. Ik had bij Vitesse kunnen blijven, maar ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Ik had ook aanbiedingen uit Duitsland, maar spelen in Engeland is iets speciaals.'
Manager Owen Coyle is in zijn nopjes met zijn jongste aanwinst. 'Remco is pas 29 jaar en ik denk dat de komende drie jaar wel eens zijn beste kunnen worden. Hij is een sterke speler, goed aan de bal en hij heeft veel ervaring.'
Van der Schaaf maakte tijdens het seizoen 1997/98 zijn debuut in het eerste elftal van Vitesse. Hij speelde een half seizoen op huurbasis bij Fortuna Sittard en vertrok in de zomer van 2002 naar PSV. Drie jaar later keerde hij terug naar Vitesse. Zijn contract in Arnhem liep deze zomer af.
Heeft best lang geduurd voordat ie een club heeft gevondenquote:Op maandag 7 juli 2008 22:47 schreef borisz het volgende:
Remco vd Schaaf speelt aankomend seizoen bij Burnley
[..]
Leuker dan bij VVV, Telstar, Heracles en Cambuur voetballenquote:Op maandag 7 juli 2008 22:57 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Die Thijs Sluijter trekt ook heel Europa door zeg
quote:Ex-Ajacied naar Newcastle
Van onze Telesportredactie
NEWCASTLE, dinsdag
Newcastle United heeft Frank Wiafe Danquah (18) aan zich gebonden. De Premier Leagueclub en Nederlander van Ghanese afkomst kwamen gisteren een contract voor twee jaar overeen. „Ik heb een lange omweg gemaakt, maar ben nu toch waar ik wil: in het betaalde voetbal. En niet bij de eerste de beste club”, aldus de blije Amsterdamse spits.
Wiafe Danquah speelde in de E’tjes en D’tjes vier jaar lang voor Ajax, maar werd niet goed genoeg bevonden. Via Omniworld en AFC werd hij voor een stage uitgenodigd door Newcastle United, waar hij nu dus definitief onderdak heeft gevonden. Afgelopen seizoen zat de topscorer van Newcastle 2 al op de bank tijdens Everton-Newcastle. ,,Frank heeft een Nederlands paspoort. Ik hoop dat hij nu in beeld komt voor Oranje onder 19”, aldus zijn zaakwaarnemer Winny Haatrecht.
Knol dus op dit moment zonder club.quote:PAOK Saloniki moet Knol gratis laten gaan
In de zoektocht naar een nieuwe club heeft Ruud Knol een steun in de rug gekregen. De Nederlandse verdediger heeft van de UEFA een transfervrije status gekregen.
Aangezien de centrale verdediger een tijd geen salaris kreeg van PAOK Saloniki, diende hij een claim in bij de Europese voetbalbond. Die stuurde een dreigbrief naar de club, waarna het loon alsnog werd overgemaakt.
In de reglementen van de UEFA staat dat een speler transfervrij mag vertrekken wanneer minimaal drie maanden geen salaris is overgemaakt. De Europese bond heeft bevestigd dat Knol zich hierop kan beroepen en gratis naar een andere club mag. De Nederlander gaat hiervan gebruik maken. Knol was in Griekenland basisspeler en kwam eerder zeven seizoenen uit voor Vitesse.
Ik zou als middenmotor je slag slaan. Denk dat hij zo mee kan bij een club als Roda, Vitesse, Utrecht of NACquote:Op donderdag 10 juli 2008 20:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Knol dus op dit moment zonder club.
Check, OP geupdated, omdat jij het niet meer kan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Omar Boukhari kan uit de lijst, die is naar Haarlem.
Boateng van M'boro naar Hull.
Versluis gaat naar FC Olimpi Rustavi in Georgie.
Polak naar Maccabi.
Ook erbij.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:04 schreef tukkeronline het volgende:
Ik mis Engelaar in dit topic!
Wel een leuke voetballer. Tja, als je niet betaald krijgt moet je weg. Boro zou wel een leuke club zijn voor hem.quote:Diverse Engelse clubs hebben interesse in Mustapha Riga. De speler van Levante wordt door zijn huidige club al acht maanden niet betaald, door problemen met de financiën.
Aan deze problemen lijkt vooralsnog geen einde te komen. Riga denkt erover na om 'artikel 14' van de FIFA te raadplegen. Het artikel geeft toestemming aan spelers om hun contract te laten ontbinden als de zaak betrekking heeft op het voorgaande, een probleem met de financiën dus.
Bolton Wanderers zou een van de gegadigden zijn. Daarnaast zouden ook Middlesbrough en West Bromwich Albion lonken naar de diensten van de voormalig speler van Vitesse. "Het spelen in de Premier League is altijd al een droom voor mij geweest," aldus de welwillige Riga tegenover The Sunday Sun. "Ik heb andere kansen afgeslagen, maar nu is het tijd om deze kans niet aan mijn neus voorbij te laten gaan."
Dan vraag ik me toch af waarom het er in Nederland nooit uitkwam en dat Feyenoord hem makkelijk liet gaan.quote:'Loovens zowel door Celtic als Rangers begeerd'
Glenn Loovens is gewild in Schotland. Na Glasgow Rangers heeft ook Celtic zich gemeld voor de centrale verdediger van Cardiff City, schrijft het AD.
Celtic heeft de onderhandelingen met de club uit Wales geopend. Rangers zou de 24-jarige Nederlander willen aantrekken om de naar Aston Villa vertrokken Carlos Cuéllar te vervangen.
Loovens speelde zich vooral afgelopen seizoen in de kijker. Met Cardiff bereikte hij de finale van de strijd om de FA Cup, waarin Portsmouth te sterk bleek. Loovens speelde in Nederland voor Feyenoord, Excelsior en De Graafschap.
Het fysieke aspect lijkt me. In drie seizoenen Championship ontwikkel je wel wat duelkracht natuurlijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af waarom het er in Nederland nooit uitkwam en dat Feyenoord hem makkelijk liet gaan.
quote:Koejoe, de Surinaamse voetbaldroom
TILBURG - Met de ogen wijd opengesperd, keek de twaalfjarige jongen naar Andries Jonker, die nietsvermoedend een bruine boterham met kaas naar binnen werkte. ,,Wat is dat,’’ vroeg Samuel Koejoe opeens aan de huidige trainer van Willem II en destijds zijn gymnastiekleraar op een Amsterdamse school voor speciaal onderwijs, wijzend op het beleg. ,,Dit is kaas,’’ zei Jonker. ,,Wil je proeven?’’ Nog voordat hij was uitgesproken, verdween de kaas al in de mond van Koejoe.
Allereerst neemt Jonker een voor de hand liggend misverstand weg: ,,Samuel was niet achterlijk. Hij had alleen een achterstand op andere kinderen van zijn leeftijd. Maar dat is niet raar, want Samuel kwam uit een heel ander land en cultuur, waardoor hij bepaalde dingen gewoon niet kon weten. Hij vroeg ook ooit wat Ajax eigenlijk was. Een aantal keren had hij zijn ploeggenootjes daar namelijk over gehoord.’’
Inmiddels is het levensverhaal van Samuel Koejoe (34) er één waar een ontroerende film van gemaakt kan worden. Het is The American Dream, maar dan gesitueerd op het platteland van Suriname, in Amsterdam en in Oostenrijk. Daar is Koejoe, die nu voor Wacker Innsbruck speelt, uitgegroeid tot één van de populairste en succesvolste voetballers van het land. ,,Hard werken en altijd geloof houden,’’ is daarom het devies van Koejoe aan al die jongetjes die eenzelfde droom als hij hopen te verwezenlijken.
Koejoe werd op 17 augustus 1974 geboren in Paramaribo. Nog voor hij de babyjaren was ontgroeid, scheidden zijn ouders. Vader vertrok naar Nederland, met zijn moeder verhuisde hij richting Frans- Guyana. Daar leerde zijn moeder een nieuwe man kennen. ,,Met hem heeft ze zoveel kinderen gemaakt, dat ik op mijn tiende al vijf halfbroertjes had. Aangezien mijn moeder en die man niet samenwoonden, kreeg ik thuis de vaderrol.
,,Als mijn moeder weg was, zorgde ik voor de andere kinderen. Eén van hen dacht op een gegeven moment zelfs dat ik zijn vader was. Daarnaast moest ik gaan werken. Dan ging ik met een net naar het water om vis te vangen. Die verkochten we dan weer op de markt. Of ik verzamelde flesjes, die ik verkocht. Ik deed alles om voor mijn familie aan een beetje geld te komen zodat we konden eten.’’
Al die jaren hoopte Koejoe slechts één ding: Dat zijn vader hem zou verlossen van een uitzichtloze situatie en naar Nederland haalde. ,,Daar zou ik een betere toekomst hebben,’’ zegt hij. ,,En op een dag kwam het telefoontje. Mijn vader was in Nederland hertrouwd met een Canadese met twee kinderen en wilde me over laten komen. De dag dat ik in Nederland arriveerde, sneeuwde het. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Ik zat in een totaal andere wereld, waar ik alleen verhalen over had gehoord.’’
Zo mooi als hij het zich had voorgesteld, bleek het niet. ,,Thuis bij mijn stiefmoeder liep het niet zo goed. Mijn vader was er nooit, omdat hij werkte en in de avonduren karateles gaf. Ondertussen ging ik naar school, waar ik Andries Jonker leerde kennen. Hij trainde ons wekelijks in de zaal. Ik ontdekte al snel hoe leuk ik het spelletje, dat ik eerst helemaal niet kende, eigenlijk vond. Ik deed niets anders meer. De band met Jonker was innig. We zijn zelfs op zijn bruiloft geweest.
,,Na twee moeizame jaren bij mijn stiefmoeder in huis, ben ik overleg met mijn vader in een internaat gaan wonen, in de buurt van station Lelylaan. Het was een enorme opluchting. Eindelijk had ik een kamer voor mezelf. Het was ook moeilijk. Ik heb toen veel gehuild. Ik miste mijn moeder in Suriname, maar teruggaan wilde ik niet.’’
Te lang in het internaat blijven evenmin. Nog voordat Koejoe achttien was, ging hij op zichzelf wonen, in een klein studentenkamertje. ,,Die kamer kostte 400 gulden en ik zat nog net op school. Om de huur te kunnen betalen, heb ik heel veel bijbaantjes gehad. Ik heb vakken gevuld in de supermarkt, kantoren gepoetst en bij de McDonald’s hamburgers gebakken. Nee, het was niet het leukste werk. Maar ik dacht alleen aan het geld.’’
Daarnaast maakte Koejoe tijd vrij om te voetballen bij amateurclubs in de regio. Zijn dagen bestonden uit werken, trainen en slapen. Het was inmiddels 1995, het jaar dat Ajax de Champions League won. Koejoe was toen twintig jaar oud.
,,Ik zag Patrick Kluivert in de finale met een puntertje de winnende goal scoren. Toen dacht ik: Ik ben niet de meest technische voetballer en ik heb een raar loopje. Maar een doelpunt maken kan ik ook. Ik ga er alles aan doen om in het voetbal iets te bereiken. Ik was al twintig, maar waarom zou het me niet lukken?’’
Bij de amateurs scoorde Koejoe aan de lopende band en daarmee trok hij de aandacht van spelersmakelaar Humphrey Nijman. Die bood aan een prof van hem te maken. Van het Oostenrijkse Lustenau kwam er interesse.
,,Driftig werd er onderhandeld tussen de club en mijn zaakwaarnemer over het salaris. Ze boden 1500 gulden en ik zei direct dat ik het wilde doen. In Nederland verdiende ik achthonderd gulden, dus ik vond dit al geweldig.’’
In Oostenrijk ontpopte Koejoe zich tot een ware goalgetter, die lucratieve transfers verdiende naar onder meer Austria Salzburg, het Engelse QPR en het Duitse Freiburg.
,,Twintig jaar geleden wist ik niet wat voetballen was en kon ik niet eens mijn veters strikken. Als ik gestopt ben, wil ik zaakwaarnemer en trainer worden. Andere voetballers vertellen hoe hard het werken is om te komen tot waar ik nu sta. Maar dat het allemaal kan!’’
In beide gevallen is het logisch.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:23 schreef methodmich het volgende:
Rigters is toch geblesseerd op moment? Of is die blessure al voorbij? Anders is het logisch dat we weinig van hem horen....
quote:AZ-spelers Donk en Agustien willen in Engeland blijven
Datum: 19-dec-2008 10:27
Kemy Agustien en Ryan Donk (foto, rechts) zijn niet bezig met een terugkeer naar werkgever AZ. Agustien komt sinds afgelopen zomer op huurbasis uit voor Birmingham City, terwijl Donk in dezelfde periode akkoord ging met een verhuur aan West Bromwich Albion. Het tweetal blijft het liefst ook na dit seizoen in Engeland voetballen.
Donk vertrok afgelopen zomer samen met landgenoot Gianni Zuiverloon naar West Bromwich Albion. ‘Er was voor mij weinig perspectief bij AZ,’ zegt Donk in de jongste editie van ELF Voetbal. ‘Ik had vorig seizoen de laatste vier, vijf maanden al op de bank gezeten en daar dreigde het opnieuw op uit te draaien. Via Gianni en mijn zaakwaarnemer is het vervolgens snel gegaan. Ik hoefde niet te twijfelen. Ik bedoel: dit is de Premier League. Hier wil iedereen spelen.’
Hoewel Donk na een goede start als basisspeler inmiddels op de bank is geraakt, wil de 22-jarige verdediger van een terugkeer naar AZ niets weten. ‘Het liefst blijf ik hier. Met AZ ben ik niet bezig.’
Ook Agustien, die in de Championship zijn wedstrijden speelt, is onder de indruk van het Engelse voetbal. ‘De sfeer is prachtig. Ons stadion staat midden in de wijk, het publiek leeft heel erg mee. Handtekeningen uitdelen, voor en na de wedstrijd. Ik geniet met volle teugen. In Nederland werd er veel gehamerd op discipline en is men heel kritisch. Hier is het relaxed. Heb je een petje op? Rijd je een dure auto? Ze vinden het prima. In Nederland beginnen ze dan meteen te zeuren.’
Agustien had ook in de hoogste Engelse voetbalcompetitie kunnen spelen. ‘Ik had Premier League kunnen spelen, maar ik wil niet tegen degradatie knokken. Liever met Birmingham promoveren en dán het hoogste niveau ontdekken. Dan heb ik er al een jaar in Engeland opzitten en hoop ik dat het gemakkelijker gaat. Birmingham heeft een optie tot koop voor drie seizoenen, dus ik hoop dat ze me hier willen houden. Voorlopig hoef ik niet terug naar Nederland.’ (MavdH)
quote:Nederlands talent Barazite langer gestald bij Derby
Door David Kuipers
Woensdag, 31 december 2008, 15:57
De Nederlander Nacer Barazite speelt ook na de winterstop voor Derby County. De 18-jarige aanvaller zou eigenlijk op 1 januari terugkeren bij Arsenal, maar de huurperiode is met een half jaar verlengd.
De nummer negentien van het Championship (de Engelse eerste divisie) maakt gretig gebruik van de diensten van Barazite, die al negentien wedstrijden speelde voor Derby. Bij het verlengen van het huurcontract is ook afgesproken dat de Nederlander vanaf nu ook bekerwedstrijden mag spelen voor Derby.
Barazite tekende anderhalf jaar geleden bij Arsenal dat hem wegplukte uit de jeugdopleiding van NEC. Hij speelt ook in de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Oranje.
Echt, van tevoren weet je gewoon dat het zo gaat eindigen na een transfer naar een te grote club.quote:De Mul ziet een overstap naar Genk wel zitten
RC Genk heeft goede hoop Tom De Mul te kunnen huren van Sevilla. De 22-jarige buitenspeler zelf ziet een transfer naar de Limburgse club wel zitten.
'Ik wil zo snel mogelijk aan spelen toekomen', zegt De Mul in Het Belang van Limburg. 'Daarom ben ik geïnteresseerd in Genk. Ik sprak er ook al met trainer Ronny Van Geneugden over.'
'Het is een club die altijd de ambitie heeft om bovenaan te eindigen', vervolgt De Mul. 'Het lijkt me ook een ploeg met een positieve ingesteldheid. Ik voel eveneens dat hun interesse in mij oprecht is en dat is belangrijk voor me.'
De voormalig Ajacied verwacht geen definitieve transfer. 'Sevilla betaalde Ajax vijf miljoen euro en zal zelf dus ook een hoge transfersom op mijn hoofd plakken. Ik vermoed daarom dat ze me eerder zullen uitlenen.'
Tom De Mul is toch een Belgquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Echt, van tevoren weet je gewoon dat het zo gaat eindigen na een transfer naar een te grote club.
Oh, dat is best wel lompquote:
quote:Sergio van Dijk maakt naam in Australië
Nederlandse profvoetballers komt men tegenwoordig tegen in alle delen van de wereld. Niet alleen de grote Europese voetbalcompetities zijn geliefd, maar ook minder belichte voetballiga's kunnen op steeds meer buitenlandse interesse rekenen.
Competities als de Australische A-League, de J-League in Japan en zelfs de Chinese Super League tellen tegenwoordig verschillende voetballers van Hollandse komaf. VoetbalPrimeur zocht contact met spelers die tegenwoordig hun boterham ver buiten de Nederlandse landsgrenzen verdienen. De aftrap van de verhalenserie Grenzeloos wordt verricht door Sergio van Dijk, speler van het Australische Queensland Roar.
Edwin Radstaat
AMSTERDAM
Sergio van Dijk maakte in 2008 de overstap van Nederland naar de Australische A-League. De aanvaller kwam eerder in zijn carrière uit voor FC Groningen, Helmond Sport en FC Emmen. Met name in Drenthe vestigde hij naam als goaltjesdief. In drie seizoenen kwam hij tot veertig treffers. Ondanks de vele doelpunten die hij namens FC Emmen maakte, koos de aanvaller voor een nieuwe uitdaging in zijn voetballoopbaan. Van Dijk vertrok naar Australië om zijn carrière voort te zetten bij Queensland Roar.
"Die keuze maakte ik vooral, omdat ik toen al zo'n zes seizoenen op eerste divisie-niveau voetbalde. Een stap naar de Eredivisie zag ik niet zo snel gebeuren, dus dacht ik aan een transfer naar het buitenland. Mijn voorkeur ging dan wel uit naar echt een heel ander land, dus niet net over de Nederlandse grens. Ik zag het ook als een mooie ervaring in mijn privéleven. Voetballen en ook nog wat zien van de wereld, is voor mij de ideale combinatie", aldus Van Dijk tegenover VoetbalPrimeur.
Queensland Roar was de eerste club die interesse toonde in de veelscorende aanvaller. Het bleek een schot in de roos. "Dit was de eerste stage die ik kreeg aangeboden. Ik had een contractverlenging van FC Emmen al afgewezen voordat er überhaupt interesse van een andere club was. Ik was er van overtuigd dat ik ergens in de wereld een goede club kon vinden. Ik had me voorgenomen dat als het écht zou moeten, ik door zou zoeken tot ik er bij neer viel", zegt Van Dijk. "Ik had ook een voordeel: ik stond open voor álle buitenlandse aanbiedingen, waar dan ook. De meeste spelers hebben toch wat voorkeuren die de kans op het vinden van een club kunnen verkleinen. Het gevoel bij Australië was meteen goed en ik wilde er ook direct heen. Gelukkig draaide ik een goede stage bij Queensland Roar en kon ik direct tekenen."
Het eerste seizoen in Australië verliep zowel voor de aanvaller als voor de club zeer succesvol. Queensland Roar werd echter op de laatste speeldag van de competitie uitgeschakeld voor de finale om het Australische landskampioenschap. "Zo kort na de nederlaag ben ik eigenlijk nog zeer teleurgesteld. Vooral omdat we zo dicht bij een grote finale waren. Maar belangrijker nog bij winst hadden we de Aziatische Champions League gehaald. Het is dus heel zuur op dit moment. Maar uiteindelijk hebben wij een goed seizoen gedraaid. We speelden het aantrekkelijkste voetbal in de competitie en deden dat ook nog eens met een jong elftal. Aan het begin van het seizoen hadden we getekend voor dit resultaat, maar uiteindelijk vinden we toch dat we er misschien meer uit hadden kunnen halen."
De Nederlander wist dit seizoen in 23 wedstrijden twaalf keer het net van de tegenstander te vinden. Met het genoemde aantal vestigde de spits een record in de Australische A-League. "Dit is een heel goed jaar geweest op voetbalgebied. Hoewel ik het in de eerste helft van het seizoen wat ongelukkig was in de afwerking, ben ik nooit aan mezelf gaan twijfelen. De tweede seizoenshelft liep het als een trein en dat heeft in totaal twaalf doelpunten opgeleverd. Dat is trouwens ook de hoogste doelpuntenproductie van een buitenlandse speler in de A-League ooit", vertelt Van Dijk, die aan het einde van het voetbalseizoen door de Australische voetbalkenners beloond werd met de prijs van beste speler van het seizoen.
De spits ondertekende voor aanvang van dit seizoen een contract voor twee jaar bij zijn huidige werkgever. Een terugkeer naar Nederland is voorlopig dan ook niet waarschijnlijk. "Ik heb het hier absoluut naar mijn zin, eigenlijk al vanaf de eerste week. Dus een langer verblijf is een reële mogelijkheid. Ik heb mezelf eigenlijk verbaasd door meteen in mijn eerste seizoen een goede prestatie neer te zetten Nu kunnen er dan ook weer wat deuren open gaan. Ik zou nog wel stapje hogerop willen kijken. Misschien in Japan, Zuid Korea of Amerika. Om eerlijk te zijn hoef ik niet echt terug naar Nederland."
Van Dijks sportieve prestaties vallen dus in de smaak bij de Australiërs. De in Assen geboren speler geniet op zijn beurt volop van het leven Down Under. "De levensstijl bevalt uitstekend. De mensen zijn vriendelijk en je hebt hier zon, zee, strand en voetbal. Ik heb echt niets te klagen! We trainen hier heel vroeg vanwege de warmte. Ik sta op rond half zes, maar met dat lekkere zonnetje heb ik echt geen moeite om mijn bed uit te komen", aldus een opgetogen Van Dijk.
"Ik kijk met een goed gevoel terug op dit eerste jaar", gaat de aanvaller verder. "Vooral qua goals ben ik zeer tevreden en ik heb me ook goed kunnen aanpassen aan het fysieke voetbal. Verder verwachten ik en mijn vriendin Laura ook ons eerste kindje. Dus wat dat betreft heeft Australië me tot nu toe veel goeds gebracht."
Ondanks de grote groei die de voetbalsport in Australië doormaakt is het nog niet de populairste sport van het land. Soccer moet sporten als rugby en Australian Football nog voor zich dulden. Van Dijk: "Veel mensen kennen het voetbal nog niet echt. Het is een sport in opkomst die elk jaar groter wordt. Toch is er al veel mediabelangstelling en zitten er behoorlijk veel supporters op de tribune, gemiddeld zo'n twintigduizend, bij wedstrijden. Het grote verschil zit in de tactiek en inzet. Tactisch zijn ze hier nog niet zo sterk als in de Europese landen. Vooral het spelen op balbezit, spelsituaties herkennen en tempowisselingen veroorzaken nog de nodige problemen."
"Er wordt hier in een heel goed tempo gespeeld met veel kracht en vooral fysiek voetbal. Daardoor worden er veel fouten gemaakt. Het grote verschil is dat er hier bij balverlies net zo hard aan gewerkt wordt om de bal weer terug te veroveren. Wel proberen ze het spel hier steeds meer te veranderen door kennis op te doen van belangrijke voetballanden, zoals Nederland. Niet voor niets zitten er veel Nederlandse mensen in de Australische voetbalbond."
quote:Riga vindt spelen belangrijker dan salaris
10/03/2009 12:36
Bolton Wanderers-aanvaller Riga Mustapha hoopt op meer speeltijd bij zijn club. De spits die afgelopen zomer werd overgenomen van Levante vindt speeltijd belangrijker dan salaris.
Riga speelde dit seizoen mee in twaalf wedstrijden van The Trotters en scoorde nog niet. Alleen in het uitduel met Everton op 29 oktober maakte de speler die in Nederland uitkwam voor Vitesse, RBC Roosendaal en Sparta Rotterdam de negentig minuten vol.
De geboren Ghanees baalt van zijn huidige situatie. 'Vorig jaar speelde ik en maakte ik doelpunten, maar kreeg ik niet betaald. Als ik moet kiezen krijg ik liever geen salaris en speel ik iedere week. Ik wil gewoon heel graag voetballen', laat hij optekenen in The Bolton News.
Riga vertrok vorig jaar bij Levante, vanwege het uitblijven van zijn loon. De club uit Valencia kwam de afspraken niet na en was Riga nog 1,2 miljoen euro verschuldigd. Omdat de betaling daarvan zo lang uitbleef, mocht Riga volgens de FIFA-regels transfervrij verkassen naar Bolton.
Maar hij had er geen zin meer in?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:51 schreef methodmich het volgende:
Sylvano Comvalius had in zijn eerste paar potjes bij Hamrun Spartans in Malta ook al drie goals gemaakt en werd zelfs speler van de maand: http://www.snapadministra(...)etail.aspx?id=117078
Wel mooi, bij Quick Boys gewoon op de bank.
Of zat hij bij QB op de bank en nu juist niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:55 schreef methodmich het volgende:
Waar had hij geen zin meer in?
quote:Martis streeft Donk voorbij in West Bromwich
Niet Ryan Donk, maar Shelton Martis kreeg maandag een basisplek in het centrum van de defensie van West Bromwich Albion. De debuterende Nederlander speelde op bezoek bij West Ham United (0-0) een puik duel.
Martis, die via het Schotse Hibernian bij WBA terechtkwam, maakte zijn debuut in de hoofdmacht van de nummer laatst in de Premier League. Dat deed hij met verve. Voor het eerst sinds oktober 2008 slaagden The Baggies er weer eens in om in een duel geen tegentreffer te incasseren.
"Shelton heeft geduldig zijn kans afgewacht. Ik kies mijn spelers uit op basis van wat zij laten zien op de trainingen. Ik denk dat Shelton zijn kans geroken heeft", vervuidelijkt trainer Tony Mowbray zijn keuze om juist Martis en niet AZ-huurling Donk te laten starten in het duel met The Hammers.
"Hij heeft op huurbasis bij Doncaster gespeeld en ik vond de tijd rijp om hem een kans te geven. Als we hem niet in de Premier League laten spelen zullen we nooit weten of hij het niveau aan kan", gaat Mowbray verder. "Shelton heeft het uitstekend gedaan en scoorde ook nog bijna." Martis kwam in een oersaai duel het dichtst bij een doelpunt. Zijn kopbal ketste echter uiteen op de deklat.
Martis (26) kwam in Nederland uit voor Excelsior en FC Eindhoven. In 2005 vertrok hij naar Engeland, waar hij het shirt van Darlington droeg. Na twee seizoenen bij actief te zijn geweest bij de Championship-club vervolgde hij zijn loopbaan in Schotland bij Hibernian. WBA nam de verdediger afgelopen zomer over van The Hibs. Na een verhuurperiode aan opnieuw Darlington, sloot Martis afgelopen maand weer aan bij de selectie van Mowbray.
quote:Opgeleefd bij Deense volksclub
Door WIEP IDZENGA
KOPENHAGEN - Na een mislukt avontuur in Engeland staat Remco van der Schaaf weer op het veld bij Brøndby IF. Deens spreekt Remco van der Schaaf nog niet, maar als de selectie van koploper Brøndby IF zich op een modderig veld naast het eigen stadion in het zweet werkt, laat de Nederlander zich toch nadrukkelijk gelden.
,,Make it big,’’ roept de oud-speler van PSV, Vitesse en Fortuna Sittard voortdurend als zijn ploeggenoten in een positiespelletje te dicht op elkaar voetballen. Af en toe valt het ‘f-woord’. Na een ongelukkig halfjaar in het Championship, het op een na hoogste niveau in Engeland, is hij zijn strijdlust niet kwijt en lijkt hij weer met plezier te voetballen.
Dat beaamt de blonde Groninger als hij even later frisgewassen aanschuift in ‘1964’, het moderne sportcafé van de club. Kijkend naar een van de 25 beeldschermen drinken fans bier en eten zij hamburgers in de nabijheid van de profs. ,,Ondanks dat ik in Engeland niet speelde, had ik het goed naar mijn zin. Manchester en Liverpool vlak in de buurt, nieuwe indrukken.’’
Afgelopen zomer verruilde Van der Schaaf Vitesse, waar hij met uitzondering van een half jaar Fortuna en drie seizoenen PSV sinds 1997 speelde, voor het Engelse Burnley. Van der Schaaf was ontevreden met het aanbod van Vitesse, vond andere Nederlandse clubs geen optie en verkaste naar het noordwesten van Engeland. Er was ook belangstelling uit Turkije, Duitsland en van Cardiff City uit Wales, maar de plannen van Burnley-manager Owen Coyle - de play-offs halen met Van der Schaaf als verdedigende middenvelder - spraken hem het meest aan.
Coyle lijkt voor de helft zijn doel te bereiken - Burnley staat momenteel vijfde - maar voor Van der Schaaf was al snel geen plek meer. Welgeteld 59 minuten speelde hij in het eerste. ,,Ik had een groot deel van de voorbereiding gemist en was conditioneel nog niet top. Toch speelde ik de eerste competitiewedstrijd tegen Sheffield Wednesday.’’
Binnen vier minuten stond Burnley met 2-0 achter. Het werd uiteindelijk 4-1. Van der Schaaf stond toen al onder de douche. Vanaf de bank zag hij dat het elftal na nog een nederlaag ineens begon te draaien. Ten koste van Chelsea en Arsenal bereikte Burnley de halve finale van de League Cup en ook in de FA Cup kwamen The Clarets ver.
Van der Schaaf raakte steeds verder uit beeld. Regelmatig ontbrak hij in de wedstrijdselectie. ,,De trainer wilde drie aanvallers kunnen inzetten bij een achterstand. Toen ik voor de League Cup tegen Tottenham Hotspur niet eens bij de selectie van achttien spelers zat, moesten we praten. Ik moest het eerst weer bij de reserves laten zien, vond de manager, maar ik ken dat soort verhalen.’’
De belangstelling van Brøndby, waar ooit de broers Laudrup en Peter Schmeichel furore maakten, kwam als geroepen. Toch heeft Van der Schaaf geen spijt van zijn Engelse tijd. ,,Spelen en trainen in het Championship, dat is een belevenis. Intuïtief voetbal met spectaculaire goals. Die jongens schieten uit alle hoeken en gaten op doel. Vaak vliegen die ballen de tribune in, soms verdwijnt er een in de kruising, prachtig.’’
Van der Schaaf voelde zich onmiddellijk welkom bij Brøndby. ,,De zaken zijn hier goed geregeld. Qua sfeer, faciliteiten en het prachtige stadion doet Brøndby me erg aan PSV denken.’’
Van der Schaaf vermoedt dat zijn club kan wedijveren met de Nederlandse subtop. Met de kraker Brøndby-FC Kopenhagen viel hij meteen met de neus in de boter. Hij genoot van de fanatieke aanhang van Brøndby. Ondanks de nederlaag kreeg de Groninger goede kritieken en een week later stond hij al in het elftal van de week.
Hij hoopt dat Brøndby gebruik maakt van de optie tot koop. En anders gaat Van der Schaaf bij Burnley, waar hij tot medio 2011 onder contract staat, weer net zo zijn best doen als afgelopen zondag in het thuisduel met AGF Aarhus (2-0).
Opgezweept door het blauwgele legioen dat negentig minuten lang onophoudelijk zong, op trommels sloeg en Bengaals vuurwerk ontstak, ging hij voorop in de strijd. Centraal achterin zette hij zijn teamgenoten druk gebarend en schreeuwend op de juiste plaats.
Nog altijd oogt hij niet bijster snel en wendbaar, maar steeds was hij daar waar het gevaar dreigde. Na zijn perfecte lange bal die de aanzet gaf tot het eerste doelpunt, richtte de verdediger zich met gebalde vuist eerst tot de 20.000 doldwaze Brøndby-fans. Van der Schaaf voetbalt weer en heel Denemarken mag het weten.
quote:Champions League lonkt voorzichtig voor Broerse
Jelmer van der Dussen
Eén van de voornaamste redenen voor zijn vertrek naar Cyprus was het spelen om de prijzen. Met de titel en de beker in zicht, is Joost Broerse hard op weg zijn doelen te verwezenlijken.
Afgelopen week plaatste de oud-speler van FC Utrecht en FC Groningen zich met APOEL Nicosia voor de halve finale van het bekertoernooi en eindigde hij als eerste in de Marfin Laiki League. Met Omonia Nicosia en Anorthosis als naaste concurrenten strijdt de ploeg van Broerse de komende weken in de play-offs om de landstitel.
Een gelopen strijd is dat volgens de middenvelder allerminst. "Dat we eerste zijn geworden in de reguliere competitie, zegt nog niets", vertelt Broerse aan VoetbalPrimeur. "Je neemt je voorsprong of achterstand, in ons geval een voorsprong, wel mee in de play-offs. We hebben een voorsprong van vier punten op Omonia en zeven punten op Anorthosis."
Ook AEL Limassol heeft zich geplaatst in de play-offs, maar die hebben met een achterstand van 26 punten op lijstaanvoerder APOEL geen kans meer op de titel.
Mocht Broerse zich met APOEL kronen tot kampioen van Cyprus, dan lonkt een avontuur in de Champions League. De lijstaanvoerder van de competitie plaatst zich namelijk voor de tweede kwalificatieronde van de Champions League. Bij een kampioenschap is APOEL slechts twee rondes verwijderd van deelname aan het miljoenenbal.
Het zou daarmee in de voetsporen treden van Anorthosis, de club die dit seizoen verraste met een ticket voor de eindronde van de Champions League. Met twee gelijke spelen tegen Werder Bremen, een zege op Panathinaikos en een miraculeuze puntendeling tegen Internazionale was de ploeg van Jeffrey Leiwakabessy dichtbij een stunt, maar kwam het uiteindelijk net tekort om Europees te overwinteren.
Een avontuur zoals Anorthosis dit seizoen doormaakte, ziet Broerse wel zitten. De middenvelder wil echter niet op de zaken vooruit lopen. "We maken naar mijn mening een goede kans op de dubbel. Tot nog toe loopt alles lekker, maar het blijft natuurlijk voetbal."
De successen die de Nederlander momenteel boekt met de Cypriotische ploeg, smaken naar meer. Broerse, die onlangs zijn handtekening zette onder een nieuw contract tot medio 2011, denkt voorlopig dan ook niet aan een vertrek bij APOEL. "Ik heb het hier goed naar mijn zin, dus ik blijf voorlopig waar ik ben."
APOEL begint op zondag 22 maart de play-offs met het duel met AEL Limassol. Op 4 april volgt de wedstrijd tegen stadsgenoot Omonia. Beide ploegen hebben slechte herinneringen aan de eerdere onderlinge confrontaties dit seizoen. APOEL wist zowel AEL als Omonia twee keer te verslaan.
quote:Muller van Moppes droomt van terugkeer naar Nederland
Edwin Radstaat
Nederlandse profvoetballers komt men tegenwoordig tegen in alle delen van de wereld. Niet alleen de grote Europese voetbalcompetities zijn geliefd, maar ook minder belichte voetballiga's kunnen op steeds meer buitenlandse interesse rekenen.
Competities als de Australische A-League, de J-League in Japan en zelfs de Chinese Super League tellen tegenwoordig verschillende voetballers van Hollandse komaf. VoetbalPrimeur zocht contact met spelers die tegenwoordig hun boterham ver buiten de Nederlandse landsgrenzen verdienen. Dit artikel staat in het teken van Robin Muller van Moppes speler van het Cypriotische Onisilos Sotira.
Muller van Moppes maakte in 2008 de overstap naar Onislos Sotira. De club komt momenteel uit in de eerste divisie en werd opgericht in 1978. Zijn huidige werkgever kwam in het seizoen 2003/2004 uit op het hoogste niveau van het betaalde voetbal in Cyprus. De 24-jarige middenvelder kwam twee seizoenen uit voor de Belgische tweedeklasser KV Oostende. Eerder kwam hij uit in de jeugdopleiding van Ajax waar hij mede door een zware blessure niet door wist te breken.
In de voorbereiding op het huidige seizoen kwam de speler uit voor het zogenoemde Team VVCS waarin spelers zonder contract een nieuwe werkgever probeerden te vinden. Muller van Moppes maakte echter niet lang deel uit van het team door de interesse vanuit Cyprus."Mijn zaakwaarnemer had een goede connectie met de voorzitter van Onisilos Sotira en zodoende ben ik bij deze club terechtgekomen", aldus de middenvelder tegenover VoetbalPrimeur.
De club klonk hem in eerste instantie niet bekend in de oren. De informatie die hij kreeg was echter voldoende om het avontuur aan te gaan."Ik had wel wat informatie van Tom Kalkhuis gekregen, omdat hij het vorige seizoen actief was voor deze club, maar het meeste ben ik te weten gekomen door zelf naar Cyprus af te reizen."
Het voetballen en leven op Cyprus is duidelijk verschillend van wat de middenvelder gewend was in Nederland en België. "De eerste weken bevielen mij goed. Wel was het even wennen aan de andere omstandigheden, zoals de hitte ( 35*) en de manier van leven. Je komt toch in een andere cultuur terecht met waarden en normen die verschillen met wat je gewend bent. Toch ben ik goed opgevangen en met vragen kon ik altijd bij een teammanager terecht. Het leven bevalt me redelijk. In het begin is alles nieuw en valt er nog veel te ontdekken.Dat maakt het leven zeker interessanter. Naarmate je hier langer verblijft ga je ook de tekortkomingen zien en kom je tot de conclusie dat er toch veel verschillen zijn in een aantal aspecten en dan met name de mentaliteit."
De verwachtingen vooraf waren hooggespannen bij Onisilos Sotira. De club hoopte dit seizoen mee te strijden om promotie naar de hoogste afdeling. "We hebben nog één wedstrijd te gaan, maar waarschijnlijk zullen we de competitie als negende afsluiten. Persoonlijk beschouw ik dit resultaat als teleurstellend, omdat we zeker de kwaliteit in huis hadden om bij de eerste drie te eindigen. In dat geval zouden wij naar de 1e klasse promoveren, maar nu is dit helaas niet het geval. Helaas zijn er een aantal problemen geweest, die ervoor zorgden dat de prestaties minder werden en dat is spijtig. Onder andere vier trainerswissels en ook wat problemen met betalingen."
Door een blessure kwam Muller van Moppes tot dertien wedstrijden voor Onislos Sotira. Ondanks zijn nog doorlopende contract is het niet zeker of hij ook komend seizoen de kleuren van de club zal verdedigen. "Of ik volgend seizoen bij Onisilos speel is nog maar de vraag. In principe wel, omdat ik nog een contract heb. Aan de andere kant zijn er ook nog wat zaken die spelen en dat maakt het nog een beetje onzeker of ik ook daadwerkelijk terugga volgend seizoen. Ik moet nog met de club overleggen wat hun ambities zijn en hoe ze denken het plaatje voor volgend jaar in te vullen. Als ik dat een beetje weet dan kan ik ook bepalen of ik nog voldoende uitdaging zie om daar nog één seizoen te voetballen."
De middenvelder hoopte dit seizoen al op een club in het Nederlandse betaalde voetbal. Zijn vertrek naar Cyprus wil niet zeggen dat hij zijn ambitie om terug te keren naar Nederland in de ijskast heeft gezet. "Ja, het liefst was ik in Nederland gebleven, maar aangezien er weinig belangstelling was heb ik de knoop doorgehakt en besloten om het avontuur in Cyprus aan te gaan. Het leek mij een goede mogelijkheid om wedstrijden te spelen en eventueel een stap hogerop te maken", aldus de oud Ajacied die nog aanvult: "Een terugkeer naar de Nederlandse competitie zou ik zeker ambiëren. Hopelijk zijn er nog wat clubs die mij nog niet vergeten zijn en kan ik- mocht ik niet terukeren naar Cyprus- bij een Nederlandse club aan de slag."
Het zijn echt leuke stukken van VoetbalPrimeur over dit soort spelers hoorquote:De Vries: "Voetballen in Groot-Brittannië is en blijft speciaal"
Fabian Bijman
Competities als de Australische A-League, de J-League in Japan en zelfs de Chinese Super League tellen tegenwoordig verschillende voetballers van Hollandse komaf. VoetbalPrimeur zocht contact met spelers die tegenwoordig hun boterham (ver) buiten de Nederlandse landsgrenzen verdienen. Dit keer sprak VoetbalPrimeur met doelman Dorus de Vries. Hij staat momenteel onder contract bij Swansea City (Wales).
De Vries begon zijn professionele loopbaan in bij Telstar. Na vijf seizoenen in Velsen doorgebracht te hebben klopte ADO Den Haag aan, een kans die de doelman niet wilde laten lopen. "Den Haag speelde toen nog in de eerste divisie. Op het moment dat ik tekende was de club één van de kampioenskandidaten. Uiteindelijk greep de ploeg de titel. Ik vond het een mooie opstap, een uitdaging die aansprak. Den Haag is een mooie volksclub, die perfect in mijn plaatje paste", zegt De Vries. De doelman, die op achttienjarige leeftijd debuteerde bij Telstar, maakte zijn eerste minuten onder de lat bij ADO Den Haag op bezoek bij Feyenoord. "Een debuut om nooit te vergeten. Dat is de droom van elk jong ventje. Mooi dat die dan uiteindelijk uitkomt."
Nadat hij aan het einde van zijn derde seizoen op het tweede spoor geraakte, koos De Vries eieren voor zijn geld en vertrok hij naar het Schotse Dunfermline. Daar maakte hij voor het eerst kennis met de passie die in Schotland en Engeland heerst op het gebied van voetbal. "Mijn laatste jaar bij ADO Den Haag verliep wat minder. De laatste tien wedstrijden speelde ik niet meer, was ik tweede doelman. Dan kom je voor een keuze te staan. Ik stond niet echt open om te verlengen, omdat ik de situatie waarin ik verkeerde niet prettig vond. Toen ik de kans kreeg om voor Dunfermline te gaan spelen, heb ik die aangegrepen."
De keuze voor Schotland stond niet helemaal op zichzelf, geeft De Vries toe. "Ik wilde altijd al naar Groot-Brittannië. Ik heb een heel leuk jaar meegemaakt bij Dunfermline waarin ik tevens veel progressie boekte. Het was ook best spannend want je komt in een wereld terecht die je niet kent." Het was dan ook even flink aanpassen voor De Vries, die de Nederlandse voetbalschool gewend was. Die kon hij in Schotland deels even vergeten. "Het tempo ligt hoog. Het spel raast maar door. Op het moment dat een voorzet gegeven kan worden of ze een schot kunnen lossen doen ze dat. Daar moet je alert op zijn. In dat opzicht ben ik behoorlijk gegroeid. Dat was meteen ook de grootste aanpassing."
Na een uitstekend seizoen bij de Schotse Premier League-club had De Vries de nieuwe werkgevers voor het uitzoeken. Zijn keus viel uiteindelijk op Swansea City. "Aan het einde van het seizoen was er veel interesse vanuit Engeland. Zo was onder meer Wigan Athletic, dat toen al in de Premier League speelde, concreet, evenals een aantal clubs uit het Championship." Ook Swansea, dat toen nog uitkwam in de Coca Cola League One, nam contact op. Het was de jonge manager Roberto Martinez (35) zelf die De Vries belde. "Hij zei letterlijk: 'Voordat je nee zegt, wil ik eerst dat je eens langskomt'. Hij wilde me zo snel mogelijk overhalen. Martinez en de club hadden zoveel vertrouwen in me. Dat is zo belangrijk voor een voetballer. Ik zag de uitdaging helemaal zitten. Ook omdat Ferry Bodde net een contract had getekend."
Van de ambitieuze plannen van The Swans bleek geen woord gelogen. In de stad verrees het op twee na grootste stadion van Wales, Liberty Stadium, en in de competitie kroonde Swansea zich met overmacht tot kampioen. "Mijn keuze pakte goed uit. We werden kampioen en deden dat met goed voetbal. Heel veel spelers boekten veel progressie." Ook de aantrekkingskracht van het voetbal in de lagere Engelse competities maakte indruk op De Vries. "Er is enorm veel aandacht voor de lagere voetbaldivisies. Wedstrijden worden live uitgezonden op tv, stadions zitten volgepakt en er is enorm veel aandacht in de media. Werkelijk álles wordt besproken."
"Het Championship wordt behoorlijk onderschat. Vergeet niet dat als je promoveert je zomaar in de Premier League speelt. Dat betekent een enorme financiële klapper voor de club. Denk aan een bedrag van zestig miljoen euro. Dan kom je opeens in een hele andere wereld terecht", geeft De Vries aan.
Het onderwerp Premiership komt niet zomaar naar voren. Swansea maakt opnieuw een opmerkelijk goed seizoen door. De promovendus is, na een lastig begin, steevast terug te vinden aan de bovenzijde van de middenmoot. Zelfs een plekje in de play-offs behoort twee wedstrijden voor het einde van het seizoen nog tot de mogelijkheden.
"We proberen veel te voetballen. Dat gaat ons goed af. Met de manier waarop we spelen oogsten we ook veel lof", gaat De Vries verder. "Iedere speler heeft zoveel progressie geboekt de afgelopen seizoenen. We zijn zowel individueel en als team enorm gegroeid. Dat is voor een groot deel toe te schrijven aan de trainer, Martinez. Hij is veeleisend en heel ambitieus. Hij wil alles eruit halen wat er in zit. Die ambitie straalt hij uit op de ploeg en dat heeft een positief effect op de spelers. Zo is bijvoorbeeld Ferry Bodde helemaal opgebloeid onder Martinez. Hij krijgt alle ruimte om zijn ding te doen en dan is hij op z'n best."
In zijn eerste seizoen bij The Swans speelde De Vries maar liefst 58 wedstrijden. Een behoorlijk verschil met de Nederlandse competitie. De weken zien er in Engeland dan ook anders uit dan in Nederland. "Het is wel wat pittiger, maar meer mentaal dan fysiek. In principe speel je elke dinsdag en zaterdag. Soms zelfs zaterdag en maandag. Je leert er een hoop van, je bouwt snel wedstrijdervaring op. En daar doe je het natuurlijk voor. Je traint tenslotte om te spelen."
"Ik vind het fantastisch om zoveel te spelen. Alles staat in het teken van wedstrijden. Vrij ben ik niet vaak want op de dagen dat we niet spelen werken we met name aan ons herstel. Ik houd er van op het trainingsveld bezig te zijn, maar je doel is goed presteren in wedstrijden. En daar krijg je hier alle gelegenheid toe. Het voordeel is ook dat je, wanneer je in een goede flow terechtkomt, behoorlijk kunt stijgen op de ranglijst."
Hoewel een plekje in de play-offs om de promotiestrijd een brug te ver lijkt, kan Swansea terugkijken op een meer dan geslaagd eerste jaar op het één na hoogste niveau. "Je moet natuurlijk goed beseffen waar je aan begint. Je bent maar een kleine club in die competitie als promovendus. Het is heel wat jaren terug sinds de club op dit niveau uitkwam (1983/1984, red.). We hebben geprobeerd ons eigen plan te trekken met de speelstijl die ons goed ligt. Dat was in het begin even aftasten, maar later pakte dat heel goed uit. We hebben een uitstekende periode doorgemaakt. Daardoor groeide het geloof in eigen kunnen."
De Vries: "Je bent altijd maar een paar stappen verwijderd van het hoogste niveau. Dat zijn weliswaar moeilijke stappen, maar de mogelijkheid is er altijd. Daar droom je als speler van. Ik ben dan ook heel blij dat ik dit avontuur ben aangegaan. Ik merk dat je hier een hele leuke loopbaan op kunt bouwen. Je maakt mooie dingen mee en je komt dicht in de buurt van de Premier League."
Voetballen in Engeland is en blijft iets speciaal. Of het nu op het hoogste of laagste niveau is, de sport leeft in Engeland. Méér dan waar dan ook. "Mensen kunnen zich niet voorstellen hoe het voetbal hier geleefd wordt. Supporters stappen lachend vijf of zes uur in de bus voor het bezoeken van een uitwedstrijd. Ze moeten eerder van hun werk weg op doordeweekse dagen, maar ze zijn altijd in grote getale aanwezig. Zeker de fans van Swansea zijn heel volgzaam, trouw en bovendien positief ingesteld. Dat heeft ook z'n uitwerking op de spelers. Zeker als het wat minder gaat slepen de fans ons er vaak doorheen."
Die kan weg, zat overigens eerst al bij KFC Lille en vanaf juli:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
België:[/b]
Antoine Wellens (Verbroedering Geel)
VI meldt deze week dat Comvalius het zo goed gedaan heeft bij Hamrun Spartans dat hij een tweejarig contract in Israël kan tekenen. Hij wil de club nog niet noemen. Hamrun degradeerde wel, maar Comvalius maakte er tien in dertien wedstrijden, aardig gemiddelde. Als Israël niet doorgaat, kan hij ook naar een topclub op Malta. Volgens VI ligt er een tweejarig contract bij zowel kampioen Hibernians FC als bekerwinnaar Sliema Wanderers en heeft ook nummer drie Birkirkara zich al gemeld.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:51 schreef methodmich het volgende:
Sylvano Comvalius had in zijn eerste paar potjes bij Hamrun Spartans in Malta ook al drie goals gemaakt en werd zelfs speler van de maand: http://www.snapadministra(...)etail.aspx?id=117078
Wel mooi, bij Quick Boys gewoon op de bank.
Bobby Petta -> Heidelberg Unitedquote:Australië:
Nigel Boogaard (Central Coast Mariners)
Bobby Petta (Heidelberg United)
Sergio van Dijk (Queensland Roar)
Tim Smits (Queensland Roar)
Donny de Groot (Newcastle Jets)
Victor Sikora (Perth Glory)
Bas van den Brink (Gold Coast United)
Azerbeidzjan:
Suat Usta (Neftchi Baku)
België:
Lionel Lord (Eendracht Aalst)
Mbark Boussoufa (Anderlecht)
Arnold Kruiswijk (Anderlecht)
Ray Fränkel (FC Antwerp)
Roel van Hemert (FC Antwerp)
Jeroen de Vlaming (Capellen FC)
Zyad Jusic (KFC Lille)
Maico Gerritsen (Esperanza Neerpelt)
Admir Haznadar (Tienen)
Jochem Sueters (Lubbeek)
Istvan Bakx (RC Genk)
Paul Voss (Club Luik)
Soeris Baidjoe (Excelsior Veldwezelt)
Michael Rijna (Excelsior Veldwezelt)
Olaf Rompelberg (Excelsior Veldwezelt)
Sjoerd Kuipers (Turnhout KV)
Kenneth Cicilia (Turnhout KV)
Lorenzo Rimkus (Turnhhout KV)
Henny Noyen (Turnhout KV)
Sergio Hellings (KSV Roeselare)
Samir El Gaaouiri (KSV Roeselare)
Mischa Rook (Hamont)
Jeroen Ketting (KVSK United)
Ruben Krijnsen (KRC Gent-Zeehaven)
Jeroen van Staveren (Patro Maasmechelen)
Jeroen van Erkel (RC Genk)
Ricardo Smits (KFC Katelijne)
Didi Karim (Sint-Lennaarts)
Fonny Vissers (Sint-Lennaarts)
Johan Hereijgers (Sint-Lennaarts)
Gino Mommers (KVSK United)
Casper van Elsäcker (Racing Mechelen)
Aaron Bruning (KRC Gent-Zeehaven)
Ryan Donk (Club Brugge)
Sherjill MacDonald (GBA)
Donovan Deekman (KSC Lokeren)
Gideon de Graaf (Capellen)
Andrew Petersen (Dessel Sport)
Tommy Jacobs (KRC Gent-Zeehaven)
China:
Ferry de Smalen (FC Bit)
Raphael Maitimo (FC Bit)
Cyprus:
Jeffrey Leiwakabessy (Anorthosis Famagusta)
Joost Broerse (Apoel FC)
Robin Muller van Moppes (Onisilos Sotira)
Tom Kalkhuis (Onisilos Sotira)
Denemarken:
Steve Olfers (Aalborg aB)
Tim Janssen (Esbjerg fB)
Duitsland:
Mark van Bommel (Bayern Munchen)
Patrick Paauwe (Borussia Mönchengladbach)
Tobias Levels (Borussia Mönchengladbach)
Roel Brouwers (Borussia Mönchengladbach)
Michael Lamey (Arminia Bielefeld)
Henri Heeren (Fortuna Düsseldorf)
Arnold Bruggink (Hannover 96)
Romeo Castelen (HSV)
Joris Mathijsen (HSV)
Jeroen Fühler (SV Meppen)
Johan Wigger (SV Meppen)
Kristian Westerveld (BV Cloppenburg)
Mohammed Elberkani (Erzgebirge Aue)
Sander Lenders (SV Straelen)
Edson Braafheid (Bayern München)
Marcel Meeuwis (Borussia Mönchengladbach)
Christian Gandu (Borussia Dortmund -19)
Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart)
Orlando Smeekes (Carl Zeiss Jena)
Ibad Muhamadu (Dynamo Dresden)
Nino Beukert (SV Meppen)
David van der Leij (VfB Oldenburg)
Antonio Tunjic (VfL Kirchheim)
Mijo Tunjic (Stuttgarter Kickers)
Cihan Yalcin (SV Hönnepel)
Joey Massop (SV Grieth)
Engeland:
Nacer Barazite (Arsenal)
Robin Van Persie (Arsenal)
Wilfred Bouma (Aston Villa)
Maceo Rigters (Blackburn Rovers)
Michel Kuipers (Brighton)
Pim Balkestein (Ipswich Town)
Ryan Babel (Liverpool)
Jordy Brouwer (Liverpool)
Dirk Kuyt (Liverpool)
Edwin van der Sar (Manchester United)
George Boateng (Hull City)
Marvin Emnes (Middlesbrough)
Stefan Stam (Yeovil Town)
Marcel Seip (Plymouth Argyle)
Shelton Martis (West Bromwich Albion)
Etiënne Esajas (Sheffield Wednesday)
Ferrie Bodde (Swansea City)
Dorus de Vries (Swansea City)
Gianni Zuiverloon (West Bromwich)
Rachid Bouaouzan (Wigan)
Mario Melchiot (Wigan)
Daniel de Ridder (Wigan)
Nigel de Jong (Manchester City)
Nadir Citci (Portsmouth)
Vincent Weijl (Liverpool)
Arsenio Halfhuid (Aston Villa)
Danny Hoesen (Fulham)
Jeffrey Bruma (Chelsea)
Patrick van Aanholt (Chelsea)
Kenji Gorré (Manchester United)
Mustapha Riga (Bolton Wanderers)
Oguzhan Özyakup (Arsenal)
Jos van Nieuwstadt (Doncaster Rovers)
Frank Wiafe Danquah (Newcastle United)
Tim Krul (Newcastle United)
Finland:
Hans Denissen (FC Haka)
Guilliano Grot (FC Inter Turku)
Jasper Valentijn (Atlantis FC Helsinki)
Frankrijk:
Rajiv van la Parra (Caen)
Griekenland:
Ron van Es (DOXA Drama)
Chaly Jones (Alexandropouli Enosi)
Gert-Jan Tamerus (FC Trikala)
IJsland:
Prince Rajcomar (KR)
Mark Rutgers (KR)
IJsland:
Prince Rajcomar (KR)
Mark Rutgers (KR)
Italië:
Clarence Seedorf (AC Milan)
Royston Drenthe (Fiorentina)
Japan:
Mike Havenaar (Yokohama F. Marinos)
Malta:
Geert den Ouden (Valletta FC)
Jordi Cruijff (Valletta FC)
Sylvano Comvalius (Hamrun Spartans)
Noorwegen:
Beau Molenaar (Skeid)
Richard van Schijndel (Askoy)
Oekraïne:
Sidney Bito (Arsenal Kiev)
Oostenrijk:
Barry Opdam (Red Bull Salzburg)
Robin Nelisse (Red Bull Salzburg)
Rashidi Gilkes (SC Herzogenburg)
Rusland:
Fernando Ricksen (FC Zenit Sint-Petersburg)
Quincy Owusu-Abeyie (Spartak Moskou)
Schotland:
Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic)
Glenn Loovens (Celtic)
Dyron Daal (Ross County)
Spanje:
John Heitinga (Atletico Madrid)
Ruud van Nistelrooy (Real Madrid)
Wesley Sneijder (Real Madrid)
Arjen Robben (Real Madrid)
Rafael van der Vaart (Real Madrid)
Hedwiges Maduro (Valencia)
Jürgen Colin -> Sporting Gijon
Haris Medunjanin -> Real Valladolid
Turkije:
Ferdi Elmas (Galatasaray)
Hursut Meric (Genclerbirligi)
Baki Mercimek (Ankaraspor)
Engin Güngor (Haceteppe)
Murat Yildirim (Samsunspor)
Ahmet Altin (Akhisar)
Yusuf Sarica (Beykoz)
Mehmet Ali Yeral (Maltepspor)
UAE:
Anouar Diba (Al-Nasr)
Verenigde staten:
Dave van den Bergh (FC Dallas)
Zweden:
Jos Hooiveld (AIK)
Alexander Prent (Halmstads BK)
Rick Kruys (Malmö FF)
Nabil Abidallah (Fässbergs IF)
Zwitserland:
Kristian Kuzmanovic (FC Winterthur)
Sylvano Comvalius heeft gekozen voor Birkirkara, waarmee hij vorige week al speelde in de Europa League. Hij tekende er voor twee jaar.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
VI meldt deze week dat Comvalius het zo goed gedaan heeft bij Hamrun Spartans dat hij een tweejarig contract in Israël kan tekenen. Hij wil de club nog niet noemen. Hamrun degradeerde wel, maar Comvalius maakte er tien in dertien wedstrijden, aardig gemiddelde. Als Israël niet doorgaat, kan hij ook naar een topclub op Malta. Volgens VI ligt er een tweejarig contract bij zowel kampioen Hibernians FC als bekerwinnaar Sliema Wanderers en heeft ook nummer drie Birkirkara zich al gemeld.
http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=11086:feyenoorder-emir-jasarevic-naar-china&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=101024quote:Feyenoorder Emir Jasarevic naar China
donderdag, 30 juli 2009 10:49
SC Feyenoord zal komend seizoen bij de rentree in de hoofdklasse geen beroep kunnen doen op aanvaller Emir Jasarevic. De 21-jarige speler verlaat de zondagamateurs namelijk voor een profavontuur in China.
Jasarevic liep de afgelopen tijd stage bij FC BIT uit Beijing, spelend op het tweede niveau van China. Die stage was geregeld door Raphael Maitimo, een voormalig ploeggenoot van Jasarevic bij SC Feyenoord. Maitimo speelt al sinds begin dit jaar bij de Chinezen. Jasarevic tekende een contract voor een half seizoen.
Dus ga jij het complementeren en verbeterenquote:Op zondag 9 augustus 2009 19:54 schreef dndiek het volgende:
Is niet echt compleet en er staan wel wat fouten in......
Ik heb wel wat beters te doen, dus nee.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus ga jij het complementeren en verbeteren
Toch?
He handige Johan... daar zijn ze juist al mee bezig. Jij komt met een totaal overbodige copy past lijst aanzetten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus ga jij het complementeren en verbeteren
Toch?
Waar staat die totaal overbodige lijst en wie bepaald of het een totaal overbodige lijst is?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:13 schreef Grulez het volgende:
[..]
He handige Johan... daar zijn ze juist al mee bezig. Jij komt met een totaal overbodige copy past lijst aanzetten.
kom maar op dan...quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:54 schreef dndiek het volgende:
Is niet echt compleet en er staan wel wat fouten in......
Jij bent de researcher....quote:
Die spelen voor de Nederlandse Antillen. Dus die zou Reddiablo er dan bij moeten doen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:15 schreef dndiek het volgende:
[..]
Jij bent de researcher....
Maar zoek eens op waar Nelisse en Bito spelen om een voorbeeld te geven.....
Nee, heeft ie laten zitten voor een Duits avontuur.quote:
http://www.hoofdklasse.org/index.php?mod=inc_item&id=999quote:Siereveld verruilt Hoek voor Eendracht Aalst
13 augustus 2009 - 13:56
ZAT B - Hoek ontving gisteren slecht nieuws. Verdediger Giovanni Siereveld verruilt de Zeeuwse hoofdklasser namelijk per direct voor de Belgische profclub Eendracht Aalst, zo valt te lezen op de site van Hoek. De sterke centrale verdediger tekent in België een tweejarig contract. Eendracht Aalst komt uit in de derde klasse.
Siereveld, die volgende week 25 wordt, zou beginnen aan zijn derde seizoen bij Hoek. De club haalde hem in de zomer van 2007 weg bij provinciegenoot Kloetinge. In Hoek ontwikkelde Siereveld zich dusdanig goed, dat er al snel interesse van diverse BVO's uit Nederland en België kwam. Siereveld heeft dus nu gekozen voor Eendracht Aalst, waardoor Hoek drie weken voor de start van de competitie een sterkhouder verliest.
In de Zeeuwse krant PZC legt Siereveld zijn keuze als volgt uit: "Het is een prachtige kans om een stap hoger te zetten, hoewel ik het jammer vind voor Hoek. Ik ga naar een club waar het nog net iets professioneler is dan bij Hoek. Bovendien heeft Aalst een zekere status." De Vlissinger hoopt over acht dagen zijn overschrijving binnen te hebben.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:47 schreef Blupp het volgende:
BELGIUM
Ray Fränkel - Antwerp
Ties Konings - Lutlommel
Melvin Bouwmeester - Opwijk
Soeris Baidjoe - Veldwezelt
Abdellah Echarki - KFC Lille
hoi, is KFC Lille een Belgische ploeg? mvg
quote:Rajcomar mist vlucht en oefenduel
Prince Rajcomar kende een zeer slechte start van zijn proefperiode bij Southend United. De aanvaller stond op het verkeerde vliegveld te wachten en miste zo zijn vlucht naar Engeland, meldt Voetbal International.
De 24-jarige aanvaller zou zich volgens afspraak dinsdag melden bij de Engelse club en vervolgens een wedstrijd spelen tegen het reserveteam van Northampton Town. Doordat Rajcomar op een ander vliegveld stond in Duitsland dan bedoeld was miste hij zijn vlucht naar Engeland.
Recent was de spits op proef bij MVV maar in Maastricht wist hij geen contract af te dwingen. De voorgaande drie jaar kwam hij uit voor het IJslandse Breidablik.
quote:Jasarevic geniet in China: 'Niet zeuren en hard werken'
woensdag, 16 september 2009 12:06 Richard Feenstra
Via ploeggenot Raphael Maitimo belandde Emir Jasarevic in China bij BIT FC. De spits kreeg een stage van twee weken in de Chinese stad Beijing aangeboden en greep die kans met beide handen aan. Het Chinese leven bevalt de Rotterdammer goed; „Het leven is fantastisch hier in Beijing. Op sommige plaatsen lopen ze een aantal jaren voor op Nederland. Er is veel te doen en ze zijn in veel opzichten al verwesterd.”
Jasarevic oogt in China vooral lof. Met vijf goals uit de laatste zes wedstrijden heeft de aanvaller in de Chinese hoofdstad zijn draai weten te vinden. Ook Raphael Maitimo vind steeds beter zijn draai in China. „Het is ons goed bevallen en ook Raphael is content in China. Tot nu toe is het heel goed vertoeven hier.”
De staat van het Chinese voetbal is rijzende. In het snel groeiende Beijing leerde Jasarevic dat voetbal zoals dat in Nederland gespeeld werd, niet overal even makkelijk gespeeld wordt. „ Het Chinese voetbal is fysiek, conditioneel en technisch erg sterk. Tactisch is het wat minder. De trainingsintensiteit ligt vele malen hoger dan in Nederland. Daarnaast wordt er veel gedaan aan krachttraining,” oordeelde de technische Jasarevic (op foto rechts). „Verder is het respect voor de coach erg groot. Discipline is hier een sleutelwoord tot succes. Het is hard werken en niet zeuren. Je wordt er in ieder geval mentaal en fysiek erg sterk van.”
FeyenoordAV en met name de spelersgroep is Jasarevic nog niet uit het oog verloren. „ Ja, wanneer ik tijd heb neem ik af en toe een kijkje op VoetbalRotterdam natuurlijk. Ik hou het Nederlandse voetbal in de gaten, maar dan hoofdzakelijk het hoogste niveau,” stelde Jasarevic, die via Maitimo bij BIT FC terecht kwam. „Via voormalig teamgenoot Raphael Maitimo die een stage had geregeld voor twee weken. Ze waren opzoek naar een balvaste spits en Raphael Maitimo, die vanaf begin Januari al uitkomt voor BIT FC, heeft mij bij de BIT FC aanbevolen.”
Toch houdt Jasarevic contact met zijn familie en vrienden in het Rotterdamse. „Natuurlijk heb ik dagelijks contact met mijn ouders via Skype. Verder via de MSN met een aantal oud-teamgenoten. Met mensen binnen Sportclub Feyenoord heb ik echter geen contact meer.”
quote:Bruggink zakt in elkaar tijdens wedstrijd
Arnold Bruggink werd zaterdagmiddag na ruim vijftig minuten naar de kant gehaald tijdens de wedstrijd Hannover ‘96-Borussia Dortmund (1-1). Niet vanwege een wijziging van het systeem, teleurstellend spel of een blessure, maar omdat hij vlak na rust plotseling in elkaar was gezakt. De voormalig sc Heerenveen-aanvaller klaagde over duizeligheid en was niet in staat om verder te spelen.
Problemen met de bloedsomloop blijkt de oorzaak te zijn. “Ik voelde me opeens slecht. Ik kreeg het koud, werd duizelig en slap. Ik kon onmogelijk verder spelen”, reageert Bruggink tegenover TwenteSport.com. Thuis aangekomen voelde hij zich nog altijd niet goed. “Ik ben nog steeds slap, maar hoop dat het snel overtrekt. Ik maak me er niet zo druk om.”
http://www.uithaal.nl/nederlander-frank-danquah-bij-newcastle/quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.transfermarkt.(...)h/transferdaten.html
Iemand die deze kent?
Geboren in Amsterdam. Van oorsprong Ghaneesquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is hij overigens geboren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |