abonnement Unibet Coolblue
pi_58062527


Eindelijk is het dan zover. Sinds de winterstop maakt de nu 19-jarige Marvin Emnes zijn talenten waar. De verwachtingen waren al jarenlang hooggespannen, maar nu hij van coach Booy vrijuit mag voetballen, is het hek van de dam. Samen met de 'Disselvallige' Dissels en de eveneens weinig constante Boukhari vormt hij de voorhoede van de Rotterdammers, waar hij de constante factor lijkt te zijn. Zijn dribbels zijn goed, zijn schot - met beide benen - fenomenaal. Sinds de winterstop heeft hij dan ook al 8 maal gescoord. Zeker geen slechte cijfers voor een buitenspeler van 19 jaar.

Enkele feitjes:

Naam: Marvin Emnes

Geboren: 27 mei 1988

Woonplaats: Rotterdam

Opleiding: Detailhandel

Positie bij je club: Op dit moment centrumspits

Favoriete positie: Meer aan de buitenkant, links of rechts

Huidige positie in Onder 17: Rechtsbuiten

Karakter: Rustig, stille jongen, gehoorzaam.

Idolen: Ik kijk graag naar Thierry Henry.

Sterke punten: Dribbelen met de bal, redelijk tweebenig en inzicht.

Verbeterpunten: Koppen.

Tweebenig? Redelijk ja, met rechts als mijn sterke been.

Dieptepunt: Mijn heupblessure vorig seizoen.

Favoriete muziek: R&B.

Favoriete film: Don’t be a menace. Dat is actie en humor tegelijk.

Wat doe je in je vrije tijd? Chillen, uitgaan.

Ambitie: Eerst debuteren in het eerste van Sparta. En daarna het zover mogelijk proberen te schoppen in het buitenland. Spanje, Italië of Engeland.

Geen voetballer, dan? Iets in de sport, zoals trainer.

Wat verwacht je van het WK? Dat we het in de voorronde zo goed mogelijk doen en zo hoog mogelijk proberen te eindigen. We zijn het sterkst als we voetballen; de bal het werk laten doen.

Grootste les van WK tot 20? Dat je moet voetballen en bikkelen tegelijk. Nederland was tegen Nigeria te lief. Verder hadden ze het wel goed gedaan hoor.

Persoonlijke doel? Mijn eigen spel spelen en proberen het team te helpen.


KNVB-coach Ruud Kaiser over Marvin Emnes:‘Snelle en technisch vaardige aanvaller. Als hij wordt ingespeeld, kan hij goed in één keer kaatsen en weg. Ik hoorde ook dat hij bij Sparta heel volwassen is geworden in zijn spel.’
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:23:15 #2
52871 Blight
Supersized.
pi_58062717
Hij heeft nu tegen het einde van het seizoen flinke stappen gemaakt lijkt het ja. Ben benieuwd of hij het vast kan houden.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:23:53 #3
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58062731
Ik zie hem na dit seizoen wel naar Ajax of Heerenveen gaan eigenlijk. Maar ik moet zeggen dat ik betwijfel of zijn mentaliteit niet in de weg staat. Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
pi_58062758
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
Ja, want op je 19de pas doorbreken is natuurlijk echt blijk van een slechte mentaliteit 14.gif
pi_58062771
quote:
Emnes praat na competitie eerst met Sparta

15/04/2008 09:40

'De interesse is gigantisch.' Marvin Emnes heeft over belangstelling niet te klagen. Sparta Rotterdam is echter de eerste gesprekpartner.

Emnes maakt na de winterstop zijn naam als groot talent waar. Verscheidene internationale scouts zagen de negentienjarige aanvaller zondag tegen SC Heerenveen opnieuw sterk voor de dag komen.

'De interesse voor Marvin is echt gigantisch’, zegt zaakwaarnemer Edward Burleson deze week in Voetbal International. 'Maar die belangstelling dateert al van veel langer. Marvin speelt nu zoals iedereen die hem kent dat van hem verwacht, maar vergeet niet dat deze jongen pas negentien jaar is.'

Burleson predikt geduld. 'Wij beseffen heel goed dat de interesse een luxeprobleem is, maar dat maakt het niet minder moeilijk. Hij staat op een soort crossroad. Wat is het beste voor hem? Daarom hebben we besloten na de competitie bij elkaar te komen om te kijken wat voor Marvin het beste is.'

Voorlopig heeft Sparta Rotterdam de eerste afspraak met Emnes. De Kasteelheren willen het nog tot medio 2010 lopende contract openbreken. 'Daarover hebben we al gesproken en vermoedelijk doen we dat deze week nog een keer', aldus technisch directeur Danny Blind, die zich niet te druk maakt over een transfer. 'Marvin staat nog twee jaar onder contract, dus kunnen wij als club een vraagprijs hanteren die wij willen.'
Volgens Emnes zelf is hij pas onder Booy doorgebroken omdat hij nu eindelijk vrijuit mag voetballen. Daarvoor werd hij altijd volgestopt met opdrachten, waardoor zijn spel niet uit de verf kwam.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58062950
Ik ben fan.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_58063860
Ik kan me nog herinneren dat ik met een paar maten zat te lachen toen tijdens de wedstrijd tegen Ajax onder in beeld kwam dat ie in 47 duels 1 goal had gemaakt. Niet veel later scoorde ie een fantastisch doelpunt en nu blijkt het gewoon een groot talent te zijn die het steeds meer waar maakt.

Erg fijne speler om naar te kijken in ieder geval
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_58064847
Het mooiste is dat hij het vertrouwen bleef krijgen. Op den duur zie je dat het loont. Hij lost stilaan z'n belofte in. Wie weet is het nog genoeg voor een selectie voor Jong Oranje. Maar dat zal denk ik net niet. Z'n schoten ben ik van onder de indruk, een combinatie van kracht en precisie.
That's all folks!
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:07:26 #9
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_58065200
Nog even over de OT: Dissels is zeker disselvallig. Maar Emnes constanter dan Boukhari? Nee dat is overdreven.

Emnes debuteerde vroeg, en wat goed is komt snel. In 1 van zijn eerste wedstrijden scoorde hij thuis tegen RBC en een nieuwe hoop op de toekomst was geboren.
Maar toen gebeurde er heel lang niets. Hij kreeg de kans, erg vaak. En het was een teleurstelling, ook erg vaak. Na 2 jaar 'proberen' vergeet je zijn leeftijd en begonnen zelfs zijn grootste fans te twijfelen of hij het nog waar ging maken op het hoogste niveau.
Want voetballen en scoren kon hij nog steeds. In Jong Sparta dan wel te verstaan.

Ik ben blij dat hij het waar aan het maken is. De combinatie van techniek en een verwoestend en nauwkeurig schot in beide benen is een lust voor het oog.
Als diepe spits in een 4-3-3 systeem zal hij niet ver komen. Als linksbuiten in een 4-3-3 mist hij een voorzet, maar scoort hij veel. Kortom, zijn weg omhoog is via een 4-4-2 systeem. Succes Marvin, hoewel ik verwacht je voorlopig nog op 't Kasteel te zien.

pi_58067289
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:35 schreef mcyodogg het volgende:
Ik ben fan.
Leuke voetballer idd.
pi_58068444
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik zie hem na dit seizoen wel naar Ajax of Heerenveen gaan eigenlijk. Maar ik moet zeggen dat ik betwijfel of zijn mentaliteit niet in de weg staat. Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
Lijkt me nog een te grote stap, van Sparta naar de top in Nederland.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58072319
Hele leuke speler, doet het verrassend goed de laatste tijd. Stond laatst ook in de VI dat hij eindelijk het vertrouwen krijgt en niet met teveel aanwijzingen het veld op hoeft.

Zijn goal tegen Ajax was prachtig, alles daarna ontzettend belangrijk. Heeft persoonlijk toch wel een groot aandeel gehad in het lijfsbehoud van Sparta.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58072688
Zoals ik al had voorspeld maakt ie het dit seizoen helemaal waar . Ik hoop dat ie de Nederlandse top (PSV heeft hem niet nodig) overslaat.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58091230
Uiteindelijk heb je gelijk gekregen. Maar er was wel een trainerswissel en een dosis vertrouwen voor nodig. Gelukkig hebben ze hem dat gegeven en krijgt hij meer rendement. In de voorbereiding was hij nog vooral speels. Mocht Joshua John ook zo'n stap kunnen zetten, dan kan Sparta leuke vleugelspitsen opstellen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58105164
Hoe kon ik dit topic missen.

De winnende tegen Feyenoord maakt 'm voor altijd een held, en het was ook nog eens een beauty.

Blijf nog even
  donderdag 17 april 2008 @ 09:22:42 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58129491
quote:
SC Heerenveen en Eintracht azen op Emnes
18/04/2008 08:40

Sparta Rotterdam dreigt smaakmaker Marvin Emnes te verliezen. SC Heerenveen wil met een miljoenenbod de Duitse concurrentie aftroeven.

Eintracht Frankfurt is een andere serieuze kandidaat Emnes weg te halen bij Sparta, waar de negentienjarige belofte dit seizoen tot wasdom is gekomen. Volgens het Algemeen Dagblad maakt SC Heerenveen zich middels een miljoenenbod sterk voor de aanvaller.

Emnes weet zich gevolgd door verscheidene scouts. De aanvaller, die nog tot 2009 vastligt op Het Kasteel, gaat zich na afloop van de reguliere competitie bezinnen over zijn toekomst. 'Wij beseffen heel goed dat de interesse een luxeprobleem is, maar dat maakt het niet minder moeilijk', zei zijn zaakwaarnemer Edward Burleson deze week in VI>. 'Hij staat op een soort crossroad. Wat is het beste voor hem?'

Sparta Rotterdam is een van de eerste gesprekspartners van Emnes. Het openbreken van het contract is een van de onderwerpen. 'Marvin staat nog twee jaar onder contract, dus kunnen wij als club een vraagprijs hanteren die wij willen', maakte technisch directeur Danny Blind zich deze week nog niet te druk over een eventueel afscheid.
If you can't beat them, buy them.
pi_58129620
3 tot 4 miljoen ! Jezus, dat is wel erg veel voor een speler die tot de Januari pas 1x had gescoord oid?
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:51:10 #19
212946 S_1980
Ach waarom ook niet?
pi_58131420
Hoe oud is dat ventje wel niet dan?
pi_58131488
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:51 schreef S_1980 het volgende:
Hoe oud is dat ventje wel niet dan?
19

Dat is veel geld. Ik weet niet of Sollied de juiste trainer is. Die geeft zijn spelers volgens mij vrij veel opdrachten mee en daar is Emnes niet echt bij gebaat.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:31:42 #21
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_58132466
3/4 miljoen vind ik erg veel geld voor een speler die net 4 maanden lekker draait.

Wat wellicht het iets verklaarbaarder maakt is dat Emnes misschien in de eredivisie tot oud & nieuw 2008 weinig scoorde (kun je ook herleiden tot het type invalbeurten, degradatiestrijd, posities die hij moest vervullen) maar in Jong Sparta en in Oranje onder 19 wel de reputatie als scorende spits had.

Ik hoop eigenlijk dat Emnes op 't Kasteel blijft. En dan neem ik het risico op een dip die er ongetwijfeld aankomt op de koop toe.

Ik heb gehoord dat Sparta zelf de vraagprijs op 6,5 miljoen heeft gezet (!).
pi_58132579
6,5... tja waarom ook niet. Er zaten afgelopen zondag 50 scouts op de tribune, vast wel 1 vermogende club die hapt.
pi_58132716
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:31 schreef Stpan het volgende:
Ik heb gehoord dat Sparta zelf de vraagprijs op 6,5 miljoen heeft gezet (!).
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_58137349
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
3 tot 4 miljoen ! Jezus, dat is wel erg veel voor een speler die tot de Januari pas 1x had gescoord oid?
Daarna heeft hij natuurlijk wel dingen laten zien die hem drie miljoen waard maken. Je moet zo'n speler ook niet voor een flutbedrag weg laten gaan. Zeker niet als het je grootste talent van de laatste jaren betreft.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58139229
Ik heb 'm in Oranje -19 zien spelen en Emnes is echt een geweldenaar. Zeker geen gevalletje Rigters, maar iemand die bij Arsenal of Tottenham prima door kan breken.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')