Ja, want op je 19de pas doorbreken is natuurlijk echt blijk van een slechte mentaliteit 14.gifquote:Op dinsdag 15 april 2008 11:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
Volgens Emnes zelf is hij pas onder Booy doorgebroken omdat hij nu eindelijk vrijuit mag voetballen. Daarvoor werd hij altijd volgestopt met opdrachten, waardoor zijn spel niet uit de verf kwam.quote:Emnes praat na competitie eerst met Sparta
15/04/2008 09:40
'De interesse is gigantisch.' Marvin Emnes heeft over belangstelling niet te klagen. Sparta Rotterdam is echter de eerste gesprekpartner.
Emnes maakt na de winterstop zijn naam als groot talent waar. Verscheidene internationale scouts zagen de negentienjarige aanvaller zondag tegen SC Heerenveen opnieuw sterk voor de dag komen.
'De interesse voor Marvin is echt gigantisch’, zegt zaakwaarnemer Edward Burleson deze week in Voetbal International. 'Maar die belangstelling dateert al van veel langer. Marvin speelt nu zoals iedereen die hem kent dat van hem verwacht, maar vergeet niet dat deze jongen pas negentien jaar is.'
Burleson predikt geduld. 'Wij beseffen heel goed dat de interesse een luxeprobleem is, maar dat maakt het niet minder moeilijk. Hij staat op een soort crossroad. Wat is het beste voor hem? Daarom hebben we besloten na de competitie bij elkaar te komen om te kijken wat voor Marvin het beste is.'
Voorlopig heeft Sparta Rotterdam de eerste afspraak met Emnes. De Kasteelheren willen het nog tot medio 2010 lopende contract openbreken. 'Daarover hebben we al gesproken en vermoedelijk doen we dat deze week nog een keer', aldus technisch directeur Danny Blind, die zich niet te druk maakt over een transfer. 'Marvin staat nog twee jaar onder contract, dus kunnen wij als club een vraagprijs hanteren die wij willen.'
Lijkt me nog een te grote stap, van Sparta naar de top in Nederland.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik zie hem na dit seizoen wel naar Ajax of Heerenveen gaan eigenlijk. Maar ik moet zeggen dat ik betwijfel of zijn mentaliteit niet in de weg staat. Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
If you can't beat them, buy them.quote:SC Heerenveen en Eintracht azen op Emnes
18/04/2008 08:40
Sparta Rotterdam dreigt smaakmaker Marvin Emnes te verliezen. SC Heerenveen wil met een miljoenenbod de Duitse concurrentie aftroeven.
Eintracht Frankfurt is een andere serieuze kandidaat Emnes weg te halen bij Sparta, waar de negentienjarige belofte dit seizoen tot wasdom is gekomen. Volgens het Algemeen Dagblad maakt SC Heerenveen zich middels een miljoenenbod sterk voor de aanvaller.
Emnes weet zich gevolgd door verscheidene scouts. De aanvaller, die nog tot 2009 vastligt op Het Kasteel, gaat zich na afloop van de reguliere competitie bezinnen over zijn toekomst. 'Wij beseffen heel goed dat de interesse een luxeprobleem is, maar dat maakt het niet minder moeilijk', zei zijn zaakwaarnemer Edward Burleson deze week in VI>. 'Hij staat op een soort crossroad. Wat is het beste voor hem?'
Sparta Rotterdam is een van de eerste gesprekspartners van Emnes. Het openbreken van het contract is een van de onderwerpen. 'Marvin staat nog twee jaar onder contract, dus kunnen wij als club een vraagprijs hanteren die wij willen', maakte technisch directeur Danny Blind zich deze week nog niet te druk over een eventueel afscheid.
19quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:51 schreef S_1980 het volgende:
Hoe oud is dat ventje wel niet dan?
quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:31 schreef Stpan het volgende:
Ik heb gehoord dat Sparta zelf de vraagprijs op 6,5 miljoen heeft gezet (!).
Daarna heeft hij natuurlijk wel dingen laten zien die hem drie miljoen waard maken. Je moet zo'n speler ook niet voor een flutbedrag weg laten gaan. Zeker niet als het je grootste talent van de laatste jaren betreft.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
3 tot 4 miljoen! Jezus, dat is wel erg veel voor een speler die tot de Januari pas 1x had gescoord oid?
Nou dan ben je tegenwoordig snel drie miljoen waard.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:05 schreef RayMania het volgende:
Daarna heeft hij natuurlijk wel dingen laten zien die hem drie miljoen waard maken.
Ligt natuurlijk ook aan contractduur, leeftijd, etc.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:28 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou dan ben je tegenwoordig snel drie miljoen waard.
Gast, raakt net een paar ballen bij Sparta en meteen krijg je ditquote:Op vrijdag 18 april 2008 16:25 schreef cultheld het volgende:
Ik heb 'm in Oranje -19 zien spelen en Emnes is echt een geweldenaar. Zeker geen gevalletje Rigters, maar iemand die bij Arsenal of Tottenham prima door kan breken.
Wat begrijp je niet aan Oranje -19?quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:37 schreef TiMPiN het volgende:
[..]
Gast, raakt net een paar ballen bij Sparta en meteen krijg je dit
Mwoh, de problemen met RvP hadden vooral met discipline te maken. Bij Emnes is het een kwestie van vertrouwen. Niet dat ik denk dat Arsenal geen goede club voor hem zou zijn, echter wel wat jaartjes te vroeg.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:33 schreef cultheld het volgende:
Bij Arsenal zou hij prima kunnen rijpen; daar hebben ze zelfs Van Persie in het gareel weten te krijgen.
Dan zie je meer wedstrijden dan ik, maar iemand die net pas goed begint te spelen bij Sparta is nog lang niet klaar voor de stap naar Arsenal.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan Oranje -19?
Elia heb ik ook bekeken toen hij in Toulon speelde, terwijl hij bij ADO nauwelijks een kans kreeg. Adeleye heb ik in 2005 op de Vijverberg menig Oekraïnse enkel op zien vreten, en dan hebben we het over spelers van het kaliber Milevskiy.
Van Huntelaar wist ik al dat ie het bij een andere topclub zou gaan redden toen ie bij PSV moest nokken.
Kwestie van jeugdinterlands bekijken en spelers individueel beoordelen, zou jij ook eens moeten doen. Misschien dat je dan wat minder kortzichtig wordt.
Jong Oranje is ook wat anders dan de Eredivisie, en ja ik kijk zelf ook naar dat soort competities. En van Huntelaar, RvP, RvdV etc kon je inderdaad zien dat ze de potentie hadden om wereldtop te worden. Emnes heeft echter helemaal niks laten zien in de eredivisie, hij begint nu een beetje te voetballen, en dat niet eens op een heel hoog niveau ofzo. Bovendien vind ik Emnes totaal niet van die orde, een leuke voetballer maar men moet nu zeker niet over Arsenal beginnen, misschien over 3 jaar en na een spectaculaire groeiquote:Op vrijdag 18 april 2008 16:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan Oranje -19?
Elia heb ik ook bekeken toen hij in Toulon speelde, terwijl hij bij ADO nauwelijks een kans kreeg. Adeleye heb ik in 2005 op de Vijverberg menig Oekraïnse enkel op zien vreten, en dan hebben we het over spelers van het kaliber Milevskiy.
Van Huntelaar wist ik al dat ie het bij een andere topclub zou gaan redden toen ie bij PSV moest nokken.
Kwestie van jeugdinterlands bekijken en spelers individueel beoordelen, zou jij ook eens moeten doen. Misschien dat je dan wat minder kortzichtig wordt.
Onzin. Arsenal heeft ook een speler uit de Heerenveen-jeugd gehaald en wat te denken van Nacer Barazite? Huntelaar maakte geen goal bij De Graafschap omdat de aanvoer amper rekening met hem hield. Elia zat bij ADO vaker op de bank dan dat ie speelde, maar bij Oranje blonk ie elke wedstrijd uit. Juist talenten bij degradatiekandidaten krijgen amper de kans, omdat ze daar meer aan gelouterde vechters hebben en veel de lange bal hanteren.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dan zie je meer wedstrijden dan ik, maar iemand die net pas goed begint te spelen bij Sparta is nog lang niet klaar voor de stap naar Arsenal.
Gelukkig hebben we God in ons middenquote:Op vrijdag 18 april 2008 18:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar het is voor de leek sowieso moeilijk te zien waarom bepaalde talenten hun geld waard zijn.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we God in ons midden.
Mee eens, toch vind ik dat Babel een slecht voorbeeld is puur omdat hij zo beperkt is.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Onzin. Arsenal heeft ook een speler uit de Heerenveen-jeugd gehaald en wat te denken van Nacer Barazite? Huntelaar maakte geen goal bij De Graafschap omdat de aanvoer amper rekening met hem hield. Elia zat bij ADO vaker op de bank dan dat ie speelde, maar bij Oranje blonk ie elke wedstrijd uit. Juist talenten bij degradatiekandidaten krijgen amper de kans, omdat ze daar meer aan gelouterde vechters hebben en veel de lange bal hanteren.
Maar het is voor de leek sowieso moeilijk te zien waarom bepaalde talenten hun geld waard zijn. Ik weet nog wel dat velen zich hier kapot lachten toen Babel voor 17 miljoen euro naar Anfield Road verkaste, maar hij is iedere euro waard. Alleen rekenen de meeste kijkers zulke spelers slechts af op doelpunten (en eventueel assists), en vergeten dan dat er veel meer aspecten bij aanvallend voetbal komen kijken. Slimme loopacties zonder bal, inzicht, omschakeling etc..
Babel is m.i. niet eens zo beperkt. Qua snelheid en power doet hij mij aan Henry en Adriano denken. En die jongen beschikt over een hoge dosis voetbalintelligentie: zo kan hij gaten trekken voor andere spelers (waaronder Torres). Alleen ziet niet iedereen dat.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mee eens, toch vind ik dat Babel een slecht voorbeeld is puur omdat hij zo beperkt is.
Dan liever een Ibrahimovic die weinig scoort maar toch veel meer doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |