abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55072596
Naam: Mark Peter Gertuda Andreas van Bommel

Geboren: 22 april 1977, Maasbracht, Nederland
Geboorteplaats: Maasbracht (Nederland)
Burgerlijke staat: Gehuwd (met Andra)
Clubs: RKVV Maasbracht (amateurs), Fortuna Sittard, PSV, FC Barcelona
Huidige club: FC Bayern München
Contract tot: 01-07-2009
Positie: Controlerende middenvelder, rechtshalf, libero
Been: Rechts
Lengte: 1.87 m
Gewicht: 85 kg
Debuut als prof: 15 mei 1993: Fortuna Sittard - Cambuur Leeuwarden (1-1)
Interlanddebuut: 7 oktober 2000: Cyprus - Nederland (0-4)
Interlands: 40 (7 doelpunten)
Tweede sport: Tennis
Lievelingsspeler: Josep Guardiola

Mark begint zijn actieve carrière bij de RKVV Maasbracht uit zijn geboorteplaats. Al in zijn jeugdperiode verhuist hij naar profclub Fortuna Sittard, waar hij tijdens het seizoen 1992/’93 debuteert in het eerste. In zeven seizoenen voert Van Bommel Fortuna Sittard naar allerlei hoogtepunten, waaronder het behalen van de finale van de Amstel Cup in 1999. Door een schorsing is de jonge Van Bommel echter gedwongen vanuit de kant toe te kijken.

In de zomer van 1999 verhuist de 23-jarige speler naar Eindhoven. Met PSV wint hij in zijn eerste twee seizoenen de landstitel, mede door het feit dat de samenwerking tussen hem en de Zwitser Johann Vogel zo uitstekend verloopt. Daar wordt in 2003 nog een landstitel aan toegevoegd.

Hij stroomt in 2000 door vanuit Jong Oranje, en grijpt direct een vaste plek in het echte Oranje. Zijn gedrevenheid, goede techniek, maar bovenal inzicht hebben ertoe bijgedragen dat de geboren leider inmiddels niet weg te denken is uit het plan van de bondscoaches. Samen met vedette Davids bespeelt de aanvoerder van PSV het middenveld. Nu is er concurrentie uit Alkmaar, Denny Landzaat uit AZ.

Op 15 augustus 2001 beleeft de jonge middenvelder op White Hart Lane met Oranje een hoogtepunt. Tegen Engeland bekroont hij een zeer goed optreden met een fantastisch doelpunt. Vanaf veertig meter ramt hij de bal - haast uit stand - in de kruising. Doelman Martyn is kansloos.

In de zomer van 2003 worden de geruchten rond de Limburger steeds sterker. Vooral in Engeland zijn de clubs gecharmeerd van de middenvelder. Een vertrek leek aanstaande, maar tot serieuze onderhandelingen kwam het niet. Van Bommel bleef nog minimaal een seizoen in Eindhoven en werd één van de grote vedetten in eigen land. Seizoen 2004/2005 is misschien wel de succesvolste uit zijn seizoen. Van Bommel leidde PSV als aanvoerder naar de halve finale van de Champions League en pakte met zijn team in Nederland de titel en de beker.

Op dit moment lijkt de kroon op zijn -nu al- volmaakte loopbaan gezet. Omdat Van Bommel aan het eind van het seizoen transfervrij was en hij fantastisch speelde was hij zeer gewild bij onder meer Real Madrid, Manchester United, Bayern Munchen, Juventus en een aantal andere topclubs. Na zijn overgang naar Barcelona heeft Mark verkondigd ooit terug te zullen keren naar Eindhoven. Het verhaal van Philip Cocu zal zich dan herhalen in de persoon van Van Bommel. Hopelijk zal hij óók als ervaren prof terugkeren in Eindhoven na een succesvolle trip in het buitenland. Wij wachten in smart af...
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_55072613
Van Bommel is van 1977 dus na de EK zal hij 31 zijn
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55072653
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:36 schreef dndiek het volgende:
Van Bommel is van 1977 dus na de EK zal hij 31 zijn
Dus op het WK zal hij 33 zijn. Ik denk dat tegen die tijd zeker, spelers als Maduro, Afellay, Schaars, Mendes, De Zeeuw verder zullen zijn dan van Bommel; terwijl je nog ook nog steeds Sneijder en van der Vaart hebt rondlopen en De Jong zich misschien wel weer verbeterd.

Ik denk echt niet, of Van Marwijk moet het worden, dat Van Bommel direct weer in de basis staat.
pi_55072702
quote:
Op donderdag 6 december 2007 09:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk echt niet, of Van Marwijk moet het worden, dat Van Bommel direct weer in de basis staat.
Maar het is iig een mogelijkheid.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 6 december 2007 @ 10:03:19 #5
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55073018

Mark van Bommel heeft zich weer beschikbaar gesteld, vanaf het moment dat Marco van Basten weg is.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 december 2007 @ 10:22:09 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55073321
Ach kan het goed doen dan .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 6 december 2007 @ 11:00:16 #7
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55073999
Kan mooi. Tenminste een bikkel of het middenveld.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 6 december 2007 @ 11:04:36 #8
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55074078
quote:

[..]

Dus op het WK zal hij 33 zijn. Ik denk dat tegen die tijd zeker, spelers als Maduro, Afellay, Schaars, Mendes, De Zeeuw verder zullen zijn dan van Bommel; terwijl je nog ook nog steeds Sneijder en van der Vaart hebt rondlopen en De Jong zich misschien wel weer verbeterd.

In Oost-Europa is het heel normaal dat een bondscoach zijn (schoon)zoon vaak opstelt. Kijk maar naar Kroatië en Servië & Montenegro op het WK 2006.
pi_55076395
Van Bommel kan dan nog mooi mee. Zo oud is 33 ook weer niet.
pi_55076708
Hij kan alleen maar tegenvallen.

Bijna nooit een speler zo opgehemeld zien worden.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_55081072
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hij kan alleen maar tegenvallen.

Bijna nooit een speler zo opgehemeld zien worden.
Of hij heet Wesley Sneijder
pi_55081775
quote:

[..]

Hij kan bij Bayern bijtekenen, dus voorlopig blijft hij in ieder geval op niveau spelen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_55082633
quote:

[..]

Elke andere coach dan v. Basten heeft v. Bommel in de basis staan. Dus die keus lijkt me niet zo gek
pi_55084209
quote:
Op donderdag 6 december 2007 17:59 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Elke andere coach dan v. Basten heeft v. Bommel in de basis staan. Dus die keus lijkt me niet zo gek
Nou ja, niet elke coach. Rijkaard bij Barcelona bijv, Cruijff sowieso . Maar ik bedoel het serieus en niet om te trollen.

Met de ontwikkeling van spelers als Aissati, Maduro, De Zeeuw, De Jong, Schaars, Mendes, Sneijder, Van der Vaart, Afellay, Bakkal zal het steeds drukker worden op het middenveld. Spelers die nu ook al vaak bij de selectie zitten en zich in de komende drie jaar naar alle waarschijnlijk alleen maar sterker gaan ontwikkelen. Ik denk niet dat Van Bommel als eerste het wedstrijdformulier op gaat; waarschijnlijk wel geselecteerd worden.

Maar ik denk dat een deel van die spelers sterker, beter en verder zullen zijn op het WK van 2010 dan Van Bommel in drie jaar; dus dan is de afweging niet zo makkelijk om Van Bommel op te roepen, laat staan direct weer in de basis te zetten.
pi_55084290
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:15 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nou ja, niet elke coach. Rijkaard bij Barcelona bijv, Cruijff sowieso . Maar ik bedoel het serieus en niet om te trollen.

Met de ontwikkeling van spelers als Aissati, Maduro, De Zeeuw, De Jong, Schaars, Mendes, Sneijder, Van der Vaart, Afellay, Bakkal zal het steeds drukker worden op het middenveld. Spelers die nu ook al vaak bij de selectie zitten en zich in de komende drie jaar naar alle waarschijnlijk alleen maar sterker gaan ontwikkelen. Ik denk niet dat Van Bommel als eerste het wedstrijdformulier op gaat; waarschijnlijk wel geselecteerd worden.

Maar ik denk dat een deel van die spelers sterker, beter en verder zullen zijn op het WK van 2010 dan Van Bommel in drie jaar; dus dan is de afweging niet zo makkelijk om Van Bommel op te roepen, laat staan direct weer in de basis te zetten.
Doorgestreepte spelers zijn geen concurrenten van van Bommel en hebben juist zo'n speler als van Bommel nodig. Van de overgebleven namen zie ik enkel de Zeeuw als concurrent en wie weet Schaars mocht hij ooit nog fit raken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_55084546
Maduro is objectief bekeken momenteel een van de betere Nederlandse middenvelders in de Eredivisie, terwijl Mendes zich ook behoorlijk ontwikkeld. De Zeeuw is een vaste waarde in Oranje en AZ, terwijl De Jong en Schaars ook nog altijd enig talent in de benen hebben. Van Bommel laat de eerste helft van het seizoen bij Bayern niet zien wat hij bij PSV heeft laten zien.

Als er 433 wordt gespeeld, zie ik weinig toegevoegde waarde in Van Bommel ten opzichte van een van die spelers, in gedachten houden dat die spelers ook nog een stap hoger maken naar een Europese topclub waar ze zich nog meer kunnen ontwikkelen.
pi_55086498
Ibi is de enige die hem uit de basis kan spelen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55087524
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ibi is de enige die hem uit de basis kan spelen
Ibi komt fysiek veel te kort voor de rol van Van Bommel.
pi_55091549
Dan heb je Ibi weinig gezien denk ik maar het is maar goed dat de midgets uit de Ajax opleiding en De Zeeuw die er nu staan wel echte mannetjesputters zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_55091594
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 00:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan heb je Ibi weinig gezien denk ik maar het is maar goed dat de midgets uit de Ajax opleiding en De Zeeuw die er nu staan wel echte mannetjesputters zijn
Die zijn tenminste wel fit.
pi_55091630
Ibi ook
pi_55091643
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ibi ook
Die is net zo vaak fit als Mitea.
pi_55092616
Goede vergelijking man
pi_55098152
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede vergelijking man
Weet ik, ik heb er kijk op!
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:56:57 #25
197512 Joe.
Super Joe.
pi_55102233
Bitchfight

Van Bommel hoort in Oranje
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')