abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57633622
Joris Mathijsen (Goirle, 5 april 1980) is een Nederlands voetballer, die vooral links en centraal in de verdediging speelt.

Hij doorliep zijn opleiding grotendeels bij Willem II en hij maakte daar op 27 februari 1999 dan ook zijn officiële debuut, in de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht.Voordat hij naar Willem II ging speelde hij bij VOAB in Goirle. Na zes seizoenen bij Willem II werd hij in de zomer van 2004 door Co Adriaanse, ook al eerder bij Willem II zijn trainer, naar AZ Alkmaar gehaald. Hier brak hij echt door. Hierdoor kwam hij in de belangstelling van veel clubs. Uiteindelijk is hij op 24 augustus naar het Duitse Hamburger SV gegaan die naar verluidt 6,5 miljoen euro voor de verdediger betaalden.

Raakte vanavond geen kokosnoot.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:56:46 #2
192683 AMDB
Visionair.
pi_57634146
Timmer en Mathijsen: Comedy Capers!
pi_57634266
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:09 schreef sjimz het volgende:
Timmer en Mathijsen: Comedy Capers!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57635361
Komt gewoon tekort voor Oranje, wilde dat wel erg graag bewijzen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57635408
Onbegrijpelijk dat deze man de meeste minuten heeft gemaakt in de kwalificatiereeks
  woensdag 26 maart 2008 @ 22:53:48 #7
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_57635862
Wat een miet, zoals ie twee keer achtereen dat luchtduel in gaat.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_57636241
In vorm een bruikbare kracht, maar vanavond leek het nergens op.
That's all folks!
  woensdag 26 maart 2008 @ 23:05:01 #9
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57636255
das dus een probleem
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57638760
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:39 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Komt gewoon tekort voor Oranje, wilde dat wel erg graag bewijzen
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_57638800
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:04 schreef -Vaduz- het volgende:
In vorm een bruikbare kracht, maar vanavond leek het nergens op.
Toch te vaak niet in vorm dan
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_57638875
Vind ik wel meevallen, in oefenwedstrijden vaak niet. Maar als het er om gaat is de concentratie vaak goed aanwezig.
That's all folks!
pi_57639066
In zijn AZ-periode was die kerel echt belachelijk goed, hij maakte praktisch nooit een fout en kon ook aardig meeballen. Nu is hij echt drama.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_58818784
quote:
Hamburger SV wil contract Mathijsen verlengen
Datum: 22-mei-2008 10:00

Het bestuur van Hamburger SV is erg tevreden over de verrichtingen van de Nederlander Joris Mathijsen (foto). De Duitse club heeft inmiddels gesproken met de 28-jarige verdediger om zijn tot 2010 lopende contract met twee of drie jaar te verlengen. 'En dat zie ik wel zitten als aan mijn voorwaarden wordt voldaan,' aldus Mathijsen in De Telegraaf.

'Mijn zaakwaarnemer en de club hebben al meerdere gesprekken gevoerd en afgesproken om na het EK verder te praten,' vervolgt de international. 'Hamburg is een mooie stad en HSV een geweldige club, met een fantastisch stadion. Ik voel me hier erg gewaardeerd.' Mathijsen vertrok in 2006 van AZ naar Hamburg. Voor zijn drie jaar in Alkmaar, speelde de verdediger zes seizoenen voor Willem II. (DH)
pi_58828712
Volgens mij doet hij het in Duitsland ook niet onaardig.
pi_58875904
quote:
Mathijsen ligt niet wakker van kritiek
24 mei 2008

Jaren was Joris Mathijsen onomstreden in het hart van de Oranje-defensie. Sinds 2005 goochelde bondscoach Marco van Basten regelmatig met de opstelling, maar Mathijsen behield altijd zijn plek. Maar vorige maand, na de oefenwedstrijd tegen Oostenrijk, barstte de kritiek op de verdediger van Hamburger SV los. Toch maakt Mathijsen zich geen zorgen. "Ik heb dit seizoen meer dan 55 wedstrijden gespeeld, ik kan niet 55 keer fantastisch spelen", zegt hij FCUpdate.nl.

Tegen Oostenrijk was het niet best, wat Mathijsen liet zien. De verdediger verloor tweemaal tegenstander Sebastian Prödl uit het oog, waarna de Oostenrijker beide keren raak kopte. Mathijsen werd al in de rust vervangen door Wilfred Bouma en de kritiek was niet van de lucht. "Ik heb niet alles gelezen en gehoord, maar kreeg wel mee dat er kritiek was", vertelt hij.

De oud-speler van Willem II en AZ ziet zijn matige optreden in Wenen als een incident. "Ik weet hoe het komt dat ik slecht speelde. Ik heb voor mezelf de beelden teruggezien en daarvan geleerd. Na die wedstrijd zat ik bij Hamburger SV drie wedstrijden schorsing uit, in die periode heb ik heerlijk uit kunnen rusten. Daarna heb ik de draad weer opgepakt en het seizoen goed afgemaakt."

De verdediger vindt het onterecht dat hij ver- of beoordeeld wordt op die ene wedstrijd tegen Oostenrijk. "Ik heb dit seizoen ruim 55 officiële wedstrijden gespeeld. Natuurlijk wil ik het liefst 55 keer fantastisch spelen, maar dat gaat gewoon niet. De mensen die er echt verstand van hebben, weten dat. Bovendien hebben we het, in een heel seizoen, over één of twee wedstrijden waarin ik minder speelde. Natuurlijk mag dat eigenlijk niet, maar het gebeurt wel. De boog kan niet altijd gespannen staan."

"Of het me dwars zit dat ik na Oostenrijk-Nederland veel kritiek kreeg? Nee hoor. Als ik me druk zou maken om kritiek, zou ik 's nachts niet meer slapen. Dat doe ik dus maar niet. Ik heb een mindere wedstrijd gespeeld, punt. Ik ga de komende weken hard weken om er voor te zorgen dat ik tijdens het EK weer in de basis sta. Je bent immers altijd zo goed als je laatste wedstrijd."

Als Mathijsen het vertrouwen van Van Basten behouden heeft, staat hij tijdens de eerste wedstrijd van het EK tegenover Luca Toni. De Italiaan is geen onbekende voor de Brabander, want in de Bundesliga stonden beide spelers al een keer tegenover elkaar. Mathijsen speelde toen een prima duel en hield de spits van scoren af. "Wat mijn indruk van hem was? Nou, het is een ijzersterke aanvaller. Technisch gezien is hij niet de beste spits ter wereld, maar als hij rond de 'zestien' in balbezit komt is hij levensgevaarlijk. Bovendien is iedere voorzet vanaf de zijkant dreigend, omdat hij zo groot en sterk is", aldus Mathijsen, die wel een idee heeft hoe Toni het beste uitgeschakeld kan worden. "Je moet zorgen dat je hem ver van je doel houdt, want snelheid is niet zijn sterkste punt. Maar je moet altijd op je hoede zijn, want hij kan elk moment toeslaan. Ook als hij een slechte wedstrijd speelt, kan hij uit het niets een doelpunt maken."
quote:
Mathijsen wil best nog acht jaar bij HSV blijven
24 mei 2008

Joris Mathijsen staat open voor een langer verblijf bij Hamburger SV. Het huidige contract van de verdediger loopt medio 2010 af, maar de Duitse club wil hem graag nog twee of drie jaar langer vastleggen. En Mathijsen heeft het dusdanig goed naar zijn zin in Hamburg, dat hij daar absoluut oren naar heeft.

"Ik heb een kort gesprek gehad met het bestuur, maar we zullen pas na de zomer verder praten. De club heeft in elk geval aangegeven dat het graag met me verder wil, ze zijn zeer tevreden over me", zegt Mathijsen tegen FCUpdate.nl.

"Of ik zelf ook langer wil blijven? Ja, zeker. Natuurlijk heb ik ook een droom, maar als die niet te verwezenlijken is, blijf ik graag nog acht jaar bij Hamburger SV. Dat meen ik echt. Ik heb het hier goed naar mijn zin, voel me heel gewaardeerd en HSV is een fantastische club", aldus de verdediger, die medio 2006 naar Hamburg ging.

De 'droom' waar Mathijsen over praat, is een transfer naar een topclub uit Spanje, Italië of Engeland. Een terugkeer naar Nederland is voorlopig geen optie. "De kans dat ik terug ga naar Nederland, is op dit moment nul procent. Of nee, 0,1 procent. Ik ben nu 28 jaar oud en wil nog in het buitenland spelen."
pi_59934403
quote:
Newcastle, Sunderland and Blackburn eye £10m defender: JORIS IN DEMAND

SUNDERLAND, Newcastle and Blackburn are tracking Holland’s £10million-rated defender Joris Mathijsen. The Hamburg centre-back, 28, started all but one of his country’s games at Euro 2008.

Black Cats boss Roy Keane, who has a £50m transfer kitty, is anxious to land a central defender after Jonny Evans’ return to Manchester United. Mathijsen moved to Germany from AZ Alkmaar two years ago for £7.9m, but his displays this summer have seen his value soar.
pi_59934470
10 miljoen pond!
pi_59934506
Al met al gewoon een prima EK gespeeld.
pi_59940256
21 echte interlands, 13 keer de 0 gehouden

Weinig verdedigers die hem dat na zeggen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59940335
Tijdens het EK kon hij wat mij betreft niet zo veel goed doen. Hij had in de kwalificatie en voorbereiding een aantal dramatische wedstrijden gespeeld. Tijdens het EK zelf zag ik dus ook overal fouten wanneer hij in de buurt was. Die goal van Henry was natuurlijk ook volledig de fout van Mathijsen...

Althans, dat dacht ik toen. Nu heb ik nuchter en objectief nog een aantal wedstrijden nagekeken van het afgelopen EK en hij speelde eigenlijk best goed. Ik heb hem op vrij weinig fouten kunnen betrappen. Die goal van Henry kwam eigenlijk ook voornamelijk tot stand door slecht verdedigen op het middenveld.

Uiteindelijk moet ik dus tot de conclusie komen dat hij vrij verdienstelijk heeft gespeeld het afgelopen EK.

Leuk dat hij nu ook belangstelling heeft uit andere landen al denk ik dat hij in Duitsland prima op zijn plek is.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_59940355
Er zijn bijna geen goede linksbenige centrale verdedigers
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59955424
Als ik Joris was, zou ik gewoon bij HSV blijven. Op dit moment toch wel een betere club dan Newcastle, Sunderland of Blackburn. Dan speelt hij tenminste Europees voetbal en HSV is ook een halve titelkandidaat / CL-plek-kandidaat.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:15:09 #24
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61248863
Wéér een penal veroorzaakt.
pi_61249297
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:15 schreef Dr.Crane het volgende:
Wéér een penal veroorzaakt.
Maar vorige week in de laatste minuut de winnende gemaakt, als ik me niet vergis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')