abonnement Unibet Coolblue
pi_40103194
Een topic om de ontwikkelingen te volgen van het nieuwste Nederlandse supertalent, Vincent van den Berg. Het leuke is dat niemand hem nog kent, terwijl hij gewoon al bij Arsenal speelt. Gisteren beleefde hij zijn finest hour toen hij mocht invallen in de testimonial van Dennis Bergkamp.

quote:
Vincent van den Berg Factfile

Name Vincent van den Berg
Position Attacking Midfielder
Previous Club(s) Heerenveen
Joined Arsenal July 14, 2006
Vincent van den Berg komt uit de jeugdopleiding van Feyenoord, heeft afgelopen seizoen in de jeugd van Heerenveen gespeeld en is verder een vaste waarde in Oranje -17. Hier is hij ook ontdekt door Arsenal.
  zondag 23 juli 2006 @ 14:25:32 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_40103234
Riemer heeft zitten snurken door deze vogel te laat een contract aan te bieden.
pi_40103262
Ook zijn oude clubje is er erg blij mee, zag ik gisteren toen ik hun site bekeek:
quote:
v.d. Berg in testimonial Bergkamp (22.07)
Vincent v.d. Berg heeft meegespeeld in de afscheidwedstrijd van Dennis Bergkamp tegen Ajax. De Maassluizer speelde twee seizoen geleden nog in de B1 van Excelsior-M, waarna Heerenveen hem een plaats in de opleiding van de ere-divisionist aanbood. Aan het eind van vorig seizoen contracteerde "The Gunners" het Maassluise talent.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40103298
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:25 schreef Gunner het volgende:
Riemer heeft zitten snurken door deze vogel te laat een contract aan te bieden.
Zeker.
pi_40103339
quote:
V/d Berg verrast manager Wenger
22 juli 2006, 09:28
Door: Klaas Jan van der Veen
Vincent van der Berg heeft indruk gemaakt op Arsenal-manager Arsené Wenger. De aanvaller (17) verruilde deze zomer de jeugdopleiding van SC Heerenveen voor de Londense club. Vooralsnog met succes.
“Vincent van den Berg deed het prima bij zijn debuut”, zo laat Wenger weten tegenover het Algemeen Dagblad. “Hij gaf een aantal uitstekende ballen. We zoeken en halen vootdurend de allerbeste jonge spelers uit Europa. Ik heb het idee dat deze jongen exact bij onze filosofie past. Hij is een zeer jonge, maar veelbelovende speler.”

Van der Berg werd door Arsenal uit de jeugdopleiding van Heerenveen gehaald. De rechtsbuiten mocht in Londen direct meetrainen met de eerste selectie en mocht zelfs invallen tegen Barnett, hij verving Alexandre Song.

Ook de speler zelf is zeer content met de situatie. “Het is een prachtige club en ik voel na een paar weken al dat dit een goede stap in mijn carrière is. Ik train hier elke dag op het allerhoogste niveau. De mensen en de spelers zijn vriendelijk, helpen me en zorgen ervoor dat ik me thuisvoel.'
pi_40103379
Zijn exacte positie is me trouwens niet helemaal duidelijk. In oranje -17 is hij volgens mij voornamelijk spits, op de site van Arsenal is het een attacking midfielder en bij Heerenveen rechtsbuiten? Heb hem zelf (helaas) nooit zien spelen.
pi_40103440
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:25 schreef Gunner het volgende:
Riemer heeft zitten snurken door deze vogel te laat een contract aan te bieden.
Wat moet je dan? 15 jarige en 16 jarige als Heerenveen zijnde al contracten aan gaan bieden? Daar kan je amper aan beginnen. En als het moment daar dan is en Arsenal onderneemt actie, ben je altijd gezien. Zonde, maar het is nu eenmaal zo.
pi_40103454
Stukje in het AD trouwens:
quote:
Talent verrast Wenger
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM/LONDEN - Vincent van den Berg speelde vorig seizoen nog in de B-junioren van Heerenveen.

Zaterdagavond kan hij zich in het nieuwe stadion van Arsenal vergapen bij de afscheidswedstrijd voor Dennis Bergkamp. Niet als supporter, maar als voetballer van de Londense club.

Opeens stond hij daar zaterdag in noord-Londen tussen andere Arsenal-sterren. Vincent van den Berg, 17 lentes pas en afkomstig uit Maassluis, had een dag eerder van manager Arsène Wenger gehoord dat hij deel uitmaakte van de selectie voor de eerste oefenwedstrijd in de aanloop naar het nieuwe seizoen.

Van de B-junioren van Heerenveen in één klap naar het sterrenensemble bij de finalist van de Champions League. Van den Berg hoeft zich inmiddels niet meer in de arm te knijpen, de tijd van dromen is voorbij. Zijn wereld is die van de ‘Gunners’ in de metropool Londen, waar hij sinds zijn verhuizing in de zomermaanden dagelijks traint op het superieure trainingscomplex van Arsenal.

De jonge rechtsbuiten, in wie sommigen een nieuwe Marc Overmars zien, geeft wel toe dat hij afgelopen weekeinde dolgelukkig was met zijn debuut. Na een uur verving hij in het stadion van Barnett jeugdinternational Alexandre Song uit Kameroen op de rechtervleugel. Met een aantal fraaie acties en een handvol goede voorzetten was Van den Berg vervolgens in het laatste half uur een van de meest opvallende talenten bij Arsenal, dat het nog zonder z'n vakantie vierende WK-sterren moest stellen.

Arsène Wenger zegt dat de jonge Nederlander hem aangenaam heeft verrast. ,,Vincent van den Berg deed het prima bij zijn debuut. Hij gaf een aantal uitstekende ballen. We zoeken en halen vootdurend de allerbeste jonge spelers uit Europa. Ik heb het idee dat deze jongen exact bij onze filosofie past. Hij is een zeer jonge, maar veelbelovende speler,’’ aldus Wenger.

Van den Berg weet dat het op dit moment allemaal heel snel met hem gaat en dat hij straks zijn plaats weer moet vinden in het tweede elftal als de ‘grote kanonnen’ terug zijn. Misschien duurt het nog wel twee seizoenen voordat hij continu deel uitmaakt van het eerste elftal. Aan de andere kant weet de speler dat jong talent onder Wenger bij Arsenal een kans krijgt.

,,Het is een prachtige club en ik voel na een paar weken al dat dit een goede stap in mijn carrière is,’’ vertelt Van den Berg. ,,Ik train hier elke dag op het allerhoogste niveau. De mensen en de spelers zijn vriendelijk, helpen me en zorgen ervoor dat ik me thuisvoel.’’ De Nederlander is door Arsenal voorlopig ondergebracht in een gastgezin, waar de vroegere jeugdspeler van Feyenoord de tijd vooral doorbrengt met rusten en slapen.

Het is verkeerd om te stellen dat Van den Berg uit het niets is opgedoken. Bij de technische staf van de KNVB was hij al jaren bekend. De Maassluizer was de rechterspits van het Nederlands elftal onder 17 jaar op het moment dat Arsenal hem tijdens een interland dit voorjaar ontdekte. Wellicht krabt men zich bij Heerenveen achter de oren waarom zo’n talent niet eerder is vastgelegd. Arsenal haalde de speler gratis op, omdat Van den Berg als jeugdinternational op amateurbasis deel uitmaakte van de opleiding. In Londen heeft hij een contract getekend als professional van de A-selectie tot 2010.


[ Bericht 1% gewijzigd door BliksemSchigt op 23-07-2006 14:55:22 ]
  Trouwste user 2022 zondag 23 juli 2006 @ 14:51:22 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_40103887
Nou Bliksem als het werkelijk zo'n supertalent is mag je hem wel een contract aanbieden als je 17 bent. Dit is denk ik wel een grove inschattingsfout geweest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 23 juli 2006 @ 15:35:46 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_40104892
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:32 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wat moet je dan? 15 jarige en 16 jarige als Heerenveen zijnde al contracten aan gaan bieden? Daar kan je amper aan beginnen. En als het moment daar dan is en Arsenal onderneemt actie, ben je altijd gezien. Zonde, maar het is nu eenmaal zo.
Volgens mij heeft Wenger wel meer talenten op nog jongere leefttijd een contract aangeboden. Volgens mij was Cesc toen nog jonger dan dat die Vincent nu is.
pi_40104957
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Wenger wel meer talenten op nog jongere leefttijd een contract aangeboden. Volgens mij was Cesc toen nog jonger dan dat die Vincent nu is.
Klopt, Barcelona mocht Cesc nog geen aanbieding doen vanwege Spaanse wetgeving.
pi_40105012
quote:
We zoeken en halen vootdurend de allerbeste jonge spelers uit Europa
idd
pi_40105215
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Wenger wel meer talenten op nog jongere leefttijd een contract aangeboden. Volgens mij was Cesc toen nog jonger dan dat die Vincent nu is.
Ja, maar moet je dat wel doen? Is dat normaal? Voor Arsenal en Chelsea zal een jeugdspelertje @ 30.00E per jaar niet zwaar op de begroting wegen. Gaat het mis is het jammer.

Voor Heerenveen maakt dat wel een verschil hoor; 15/16 jaar kan er nog best veel gebeuren in de ontwikkeling; ze zijn nog niet uitgegroeid, blessures kunnen altijd nog komen. En hoeveel jeugdinternationals hebben het uiteindelijk niet helemaal geredt? Er zijn genoeg redenen om iemand niet voor z'n 17de een contract aan te bieden.

Daarnaast denk ik dat wanneer Arsenal gekomen was en van den Berg had wel al een contract, ze het dan misschien wel hadden afgekocht oid en dan was ie uiteindelijk nog wel gegaan. Maar goed, het is een mooi avontuur voor die jongen. Zal wel veel contact hebben met die keeper die bij Newcastle zit.
pi_40105268
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:29 schreef MaxPower het volgende:

[..]
Barnet met een dubbele T op het einde
pi_40105303
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:48 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ja, maar moet je dat wel doen? Is dat normaal? Voor Arsenal en Chelsea zal een jeugdspelertje @ 30.00E per jaar niet zwaar op de begroting wegen. Gaat het mis is het jammer.

Voor Heerenveen maakt dat wel een verschil hoor; 15/16 jaar kan er nog best veel gebeuren in de ontwikkeling; ze zijn nog niet uitgegroeid, blessures kunnen altijd nog komen. En hoeveel jeugdinternationals hebben het uiteindelijk niet helemaal geredt? Er zijn genoeg redenen om iemand niet voor z'n 17de een contract aan te bieden.

Daarnaast denk ik dat wanneer Arsenal gekomen was en van den Berg had wel al een contract, ze het dan misschien wel hadden afgekocht oid en dan was ie uiteindelijk nog wel gegaan. Maar goed, het is een mooi avontuur voor die jongen. Zal wel veel contact hebben met die keeper die bij Newcastle zit.
Dan kan je zo'n jongen wel een koelkast contract geven. Hij speelde in de B1 van Heerenveen en speelt nu in het eerste van Arsenal. Gewoon een dikke inschattingsfout van Heerenveen.
lollig
pi_40105311
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:50 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Barnet met een dubbele T op het einde
Op zn Hanegems
pi_40105746
quote:
Op zondag 23 juli 2006 15:52 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dan kan je zo'n jongen wel een koelkast contract geven. Hij speelde in de B1 van Heerenveen en speelt nu in het eerste van Arsenal. Gewoon een dikke inschattingsfout van Heerenveen.
Misschien. Maar ik heb niet het idee dat hij bij Heerenveen de sterren van de hemel speelde. Op het WK -17 in Zuid-Amerika schijnt hij wel heel goed gespeeld te hebben en naar aanleiding daarvan toonde Arsenal interesse. Toen bood Riemer ook een contract aan, maar dat was natuurlijk te laat.
  Trouwste user 2022 zondag 23 juli 2006 @ 16:16:42 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_40105904
Domme Riemer

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 juli 2006 @ 16:20:50 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_40105998
hopelijk wat voor de toekomst
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 23 juli 2006 @ 20:43:51 #20
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_40112296
Hè hè. Die Riemer toch. Zal er wel flink van balen want zoiets gebeurt hem niet zo vaak.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_40112482
Ik ben benieuwd of hij ooit echt zal doorbreken bij Arsenal. Volgens mij lopen daar wel 20 van dit soort talenten van rond en hopen ze dat er 1 doorbreekt. Er zijn natuurlijk al flink wat Nederlandse jeugdspelers geweest die vroegtijdig naar een buitenlandse club vertrokken en ik kan me eigenlijk niet meteen een succesverhaal voor de ogen halen. Wel spelers die het later dan via een omweg nog redden/
  zondag 23 juli 2006 @ 21:29:16 #22
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_40113705
nou nou nou, super talent is wat overdreven. Arsenal haalt constant jeugdspelers weg bij clubs en maar een klein gedeelte word uiteindelijk succesvol. we zullen zien.

gisteren had hij 1 balcontact en toen verloor hij de bal
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  zondag 23 juli 2006 @ 22:07:03 #23
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_40114922
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:50 schreef mbn het volgende:
Ik ben benieuwd of hij ooit echt zal doorbreken bij Arsenal. Volgens mij lopen daar wel 20 van dit soort talenten van rond en hopen ze dat er 1 doorbreekt. Er zijn natuurlijk al flink wat Nederlandse jeugdspelers geweest die vroegtijdig naar een buitenlandse club vertrokken en ik kan me eigenlijk niet meteen een succesverhaal voor de ogen halen. Wel spelers die het later dan via een omweg nog redden/
Hoe heet die joker ook alweer die van de Ajax- naar de Juve-jeugd ging? Daar is het toch ook niet al te best mee afgelopen?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_40115284
Sergio de Windt.
pi_40115585
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:29 schreef BigFire het volgende:
gisteren had hij 1 balcontact en toen verloor hij de bal
Bij Barnet v Arsenal viel hij ook totaal niet op. We hadden niet eens in de gaten dat hij erin was gekomen. Zo onopvallend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')