In twee jaar tijd ook compleet achteruit gegaan zegquote:Ugur Yildirim vertrekt naar Turkije
door Mike Verweij
HEERENVEEN - Ugur Yildirim (25) zet zijn loopbaan voort in Turkije. De aanvaller van SC Heerenveen tekent vandaag een driejarig contract bij Gaziantepspor en hoopt in zijn tweede vaderland het plezier in het voetbal terug te vinden.
De Apeldoorner hield ruim twee jaar geleden de gemoederen bezig door moeilijk te kunnen kiezen tussen de uitnodiging van de Turkse bondscoach Ersun Yanal en zijn Nederlandse collega Marco van Basten, maar opteerde voor Oranje.
Verder dan één interland (Engeland-Nederland op 9 februari 2005) kwam Yildirim - mede door een rits blessures - niet. ,,Maar mijn terugkeer naar Turkije is geen vlucht. Ik heb jonge kinderen en wil dat zij iets meekrijgen van de Turkse cultuur en het geloof", benadrukt hij. Als het onderwerp Nederlands elftal ter sprake komt, reageert Yildirim terughoudend. ,,Daar wil ik het niet meer over hebben."
De illusie dat hij ooit nog wordt opgeroepen, heeft hij niet. ,,Ik kijk alleen nog maar vooruit. Oranje is voorbij." Doordat de confrontatie met de Engelsen een oefeninterland betrof, kan de Turkse Nederlander alsnog voor Turkije uitkomen. ,,En dat zal ik ook doen als ik word gevraagd. Ik denk dat niemand daar 'nee' tegen zou zeggen."
quote:2000/01 Go Ahead Eagles 18 3 Eerste divisie
2001/02 Go Ahead Eagles 32 4 Eerste divisie
2002/03 Go Ahead Eagles 34 18 Eerste divisie
2003/04 Go Ahead Eagles 35 19 Eerste divisie
2004/05 SC Heerenveen 34 7 Eredivisie
2005/06 SC Heerenveen 31 4 Eredivisie
2006/07 SC Heerenveen 18 1 Eredivisie
quote:Yildirim op weg naar ingesneeuwd Sivasspor
Datum: 30-jan-2008 16:56
Ugur Yildirim (foto, rechts) gaat voor 2,5 jaar tekenen bij de Turkse revelatie Sivasspor. De ex-speler van SC Heerenveen en enkelvoudig Nederlands international moet alleen nog even geduld hebben met het tekenen van zijn contract, want de club is onbereikbaar geworden door hevige sneeuwval.
Yildirim komt transfervrij over van Gaziantepspor, waar hij weg ging na al maanden geen salaris te hebben gekregen. Het debuut van aanvaller zal nog even op zich laten wachten, want Yildirim onderdaat binnenkort een operatie aan een oog en zal nog een aantal maanden uit de roulatie zijn. (BR)
Het lijkt me niet gezond en fijn.quote:Overigens moeten Sivasspor en Yildirim voorlopig nog even wachten op Yildirims debuut voor zijn nieuwe werkgever. Hij moet een oogoperatie ondergaan vanwege een bloedstolling in een oog. Naar verwachting zal hij nog twee á drie maanden aan de kant staan. Desondanks besloot Sivasspor de enkelvoudig Oranje-international vast te leggen.
quote:Yildirim op rand debuut Sivasspor
SIVASSPOR - Ugur Yildirim hoopt volgende week zijn debuut te maken voor Sivasspor, de verrassende nummer vier van de Turkse competitie.
De eenmalig Oranje-international en ex-speler van SC Heerenveen is hersteld van een zware oogblessure. ,,Ik ben door het oog van de naald gekropen’’, zegt Yildirim. ,,Door een scheurtje in mijn netvlies was ik bijna mijn zicht kwijtgeraakt en had ik mijn voetballoopbaan vaarwel kunnen zeggen. Dankzij een operatie is het gelukkig goed gekomen, maar het was kantjeboord. Ik ben nu fit en wil weer lekker voetballen.’’
Yildirim verruilde onlangs Gaziantepspor voor Sivasspor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |