quote:Owusu-Abeyie in voorselectie Ghana voor Afrika Cup
Quincy Owusu-Abeyie is door de bondscoach Claude Leroy van Ghana opgenomen in de voorlopige selectie voor de Afrika Cup. De voormalig international van het Nederlands elftal voor spelers onder 20 jaar heeft eerder dit jaar een verzoek ingediend bij wereldvoetbalbond FIFA om voor zijn geboorteland uit mogen te komen.
De FIFA heeft nog geen beslissing genomen, maar de Ghanese bond hoopt dat dit voor het toernooi alsnog gebeurt. Ghana speelt, als gastland, op 20 januari het openingsduel van het toernooi tegen Guinee. Naast Owusu-Abeyie zitten ook Francis Dickoh (FC Utrecht), Eric Addo (PSV) en Matthew Amoah (NAC Breda) bij de groep.
quote:Quincy Owusu-Abeyie is mogelijk volgende maand te bewonderen op de Afrika Cup. De tegenwoordig speler van Celta de Vigo, uitgeleend door Spartak Moskou, maakt deel uit van de Ghanese voorselectie voor het Afrikaanse eindtoernooi. Owusu Abeyie maakte dit jaar al duidelijk te kiezen voor Ghana als het land dat hij als A-international wilde vertegenwoordigen. De wereldvoetbalbond FIFA buigde zich over het verzoek van wisseling van nationaliteit van de jeugdinternational en moet nog uitspraak doen. De Amsterdammer speelde tot nu toe in vertegenwoordigende teams van Nederland.
uiteindelijk wordt het wel een ster.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Zou na de openingswedstrijd op het WK onder 20 de nieuwe ster worden, is dat even tegengevallen.
Tja, dat dan weer wel. En die doen het de laatste jaren toch ook niet onaardig, dus wie weet wordt de belofte toch nog een keer ingelost. Ik denk het nietquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
uiteindelijk wordt het wel een ster.
A Black Star.
quote:Owusu-Abeyie: ‘Het is niet zeker’
De naam van Quincy Owusu-Abeyie was een van de verrassende namen in de Ghanese voorselectie voor de komende editie van de Afrika Cup. Ook tot grote schrik van Celta de Vigo, dat de de Amsterdammer huurt van Spartak Moskou. De jeugdinternational nam wat druk van de ketel af door te beweren dat het ‘slechts een mogelijkheid’ is.
“Mijn naam komt slechts voor op een lijst met veertig namen”, benadrukt de 21-jarige jeugdinternational in de Spaanse sportkrant Marca. “Het is dus nog helemaal niet zeker of ik uiteindelijk wel of niet geselecteerd zal worden.”
Owusu-Abeyie maakte dit jaar al duidelijk te kiezen voor Ghana als het land dat hij als A-international wilde vertegenwoordigen. De wereldvoetbalbond FIFA boog zich over het verzoek van wisseling van nationaliteit van de jeugdinternational en moet nog uitspraak doen. De aanvaller speelde tot nu toe in vertegenwoordigende teams van Nederland.
“Ik ben nog steeds zeker van mijn zaak”, vervolgde de oud-speler van Ajax en Arsenal. “Ik wil voor Ghana uitkomen. Het is bijna een jaar geleden dat ik contact heb gehad met de bondscoach (Claude Leroy, red.). Als ik wordt opgeroepen, zie ik hem zelfs voor de eerste keer. Het is dus absoluut nog niet zeker.”
Celta-voorzitter Carlos Mouriņo is echter bezorgd over de ontstane situatie. “Dit is een onaangename verrassing. Quincy heeft de nodige moeite gehad om aan te passen en is nu belangrijk voor ons.” Mocht Owusu-Abeyie definitief een uitnodiging krijgen, dan mist hij een totaal van zes wedstrijden in de Segunda Divisiķn.
Owusu-Abeyie kwam dit seizoen twaalf competitieduels in actie, waarvan tien als basiskracht. De Amsterdammer vorige week tegen Sevilla B zijn eerste treffer voor de huidige nummer acht aantekenen. Het betekende gelijk de winnende treffer voor zijn Galicische werkgever (2-1).
quote:'Lyon denkt aan Owusu-Abeyie'
Quincy Owusu-Abeyie kan zich verheugen op de belangstelling van Olympique Lyon. De aanvaller is in beeld om Hatem Ben Arfa, die naar Olympische Marseille vertrokken is, op te volgen. Dat schrijven diverse Franse media.
De 22-jarige Owusu-Abeyie staat nog onder contract bij Spartak Moskou, dat onlangs middels het lichten van een optie zijn contract met twee jaar verlengde. Ondanks dat de Russische subtopper content is met de prestaties van de jongeling, die het afgelopen seizoen op huurbasis voor Celta de Vigo speelde, mag hij voor zo'n vier miljoen euro vertrekken.
Lyon wil zich deze zomer met name op aanvallend gebied flink versterken. Ben Arfa is reeds vertrokken en ook Milan Baros, Sidney Govou, Juninho en Fred lijken komend seizoen niet meer voor de Franse landskampioen te spelen. Owusu-Abeyie zou de offensieve opties weer wat moeten uitbreiden.
De voormalig speler van Arsenal ziet een transfer in ieder geval wel zitten. Owusu-Abeyie, die tegenwoordig uitkomt voor het nationale elftal van Ghana en daarmee een toekomst in het Nederlands elftal heeft uitgesloten, kan maar moeilijk aarden in Rusland.
Ballen laten halen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:57 schreef Grulez het volgende:
Tsja wat moet je nou met zo een inefficiente prutser...?
En dan had ie eigenlijk nu ook op de OS kunnen spelen...quote:Quincy op huurbasis naar Birmingham City
07 augustus 2008
Quincy Owusu Abeyie speelt het komende half jaar in het shirt van Birmingham City. De uit de Premier League gedegradeerde club neemt de 22-jarige aanvaller op huurbasis over van Spartak Moskou.
Mocht Quincy een goede indruk maken, dan kan Birmingham de Ghanees tot het einde van het seizoen bij de selectie houden. Daarnaast is Quincy definitief te strikken voor een afkoopsom van ruim vier miljoen euro. De aanvaller speelde in Engeland al eens voor Arsenal, waar hij echter niet wist door te breken.
Welke poule speelt Ghana dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En dan had ie eigenlijk nu ook op de OS kunnen spelen...
Hoeveel geslaagde acties, goede passes of gevaarlijke schoten kun jij hier nou in ontdekken..?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
In mijn mooie topic van Adel Taarabt werd ik herinnerd aan deze in potentie superspeler. Wat jammer dat hij nu voor Ghana speelt en dat zijn carriere zo is verlopen. Die jongen had alles.
Kijk hoe hier een aantal Marokkanen het bos in manoeuvreert.˛
heheh maar uiteindelijk doet hij niks goed en loopt hij de helft van de tijd de verkeerde kant op...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
In mijn mooie topic van Adel Taarabt werd ik herinnerd aan deze in potentie superspeler. Wat jammer dat hij nu voor Ghana speelt en dat zijn carriere zo is verlopen. Die jongen had alles.
Zelfs een hummer heeft een hoger rendementquote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |