abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:24:50 #1
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_48926283
Andy van der Meijde komt de laatste tijd vaker in het nieuws met dingen die niks met voetbal te maken hebben. Zal hij ooit nog slagen bij Everton of zal hij binnenkort een toptransfer naar Veendam maken?
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_48926293
Wie?
pi_48926427
Andy had dit jaar gewoon naar Twente moeten gaan.
pi_48926429
Bij Everton wordt het niet meer wat denk ik. Hij moet nu eigenlijk een stap terug doen om er nog wat van te maken de komende jaren.
That's all folks!
pi_48926431
Mandy is veel te vroeg naar het buitenland vertrokken. Was/is in potentie een goede vleugelspeler.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:31:54 #6
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_48926515
Dankzij een goal tegen Inter hebben ze hem gehaald, voor de rest heeft hij nooit wat laten zien
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_48926577
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:31 schreef DANILXL het volgende:
Dankzij een goal tegen Inter hebben ze hem gehaald, voor de rest heeft hij nooit wat laten zien
Die goal was tegen AS Roma
pi_48926631
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:31 schreef DANILXL het volgende:
Dankzij een goal tegen Inter hebben ze hem gehaald, voor de rest heeft hij nooit wat laten zien
Die goal herinner ik nog goed, ook al was dat alweer een paar jaar geleden, vooral het 'dansje' was hij deed met die pijl en boog
Jammer dat hij het nu zo slecht doet want hij had wel aardig wat potentie, heeft ook nog wel een paar keer gevoetbald voor Oranje maar is nooit echt de nieuwe 'Van Basten' geworden.

Hij moest idd vorig seizoen naar Twente gaan, maar dan moet dat maar dit jaar, of naar een ander team in Nederland, Heerenveen anyone?
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:38:26 #9
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_48926764
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:34 schreef andre347 het volgende:

[..]

Die goal herinner ik nog goed, ook al was dat alweer een paar jaar geleden, vooral het 'dansje' was hij deed met die pijl en boog
Jammer dat hij het nu zo slecht doet want hij had wel aardig wat potentie, heeft ook nog wel een paar keer gevoetbald voor Oranje maar is nooit echt de nieuwe 'Van Basten' geworden.

Hij moest idd vorig seizoen naar Twente gaan, maar dan moet dat maar dit jaar, of naar een ander team in Nederland, Heerenveen anyone?
ja alleen als je 70.000 pond per week verdiend verhuis je niet zo snel naar een andere club. Ze hebben hem bij Everton als sterspeler binnengehaald, maar hij is nu zo'n speler als winston Bogarde
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_48926887
Als Kennedy Bakircioglu vertekt bij Twente zie ik hem anders daar wel terugkeren. Bruikbare Eredivisie-speler maar ook niet veel meer dan dat (meer)
pi_48927161
Jammer dat mensen zo weinig weten/onthouden.

Goal was tegen Roma en hij deed geen pijl en boog actie hij deed alsof hij een geweer aanlag......zo lang geleden is dat toch nog niet allemaal gasten?
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:57:30 #12
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_48927413
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:29 schreef sjimz het volgende:
Andy had dit jaar gewoon naar Twente moeten gaan.
Eens, gaat waarschijnlijk nog wel gebeuren!
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:00:22 #13
5663 superbam
faatfanaat
pi_48927515
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:49 schreef Tim_G het volgende:
Jammer dat mensen zo weinig weten....

......deed alsof hij een geweer aanlag......

Dat is inderdaad best wel jammer ja
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
pi_48927899
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:00 schreef superbam het volgende:

[..]


Dat is inderdaad best wel jammer ja
Jij bent echt cool
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:12:32 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_48927949
Laat hem maar naar Twente komen. Hij zal wat moeten inleveren maar krijgt er misschien wel weer plezier in.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_48929608
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:49 schreef Tim_G het volgende:
Jammer dat mensen zo weinig weten/onthouden.

Goal was tegen Roma en hij deed geen pijl en boog actie hij deed alsof hij een geweer aanlag......zo lang geleden is dat toch nog niet allemaal gasten?
euhh.. jah, ik dacht al 'Hier klopt iets niet'
pi_53547071
quote:
Van der Meyde: 'Alles is vergeven en vergeten'

28/09/2007 14:24

Andy van der Meyde (27) voelt zich als herboren na zijn rentree in de selectie van Everton. 'Ik ben blij dat ik er weer bij hoor.'

De voormalige aanvaller van Ajax en Inter werd eerder dit seizoen geschorst omdat hij verstek had laten gaan bij een training. Sinds hij in 2005 op Goodison Park belandde, speelde Van der Meyde slechts achttien competitieduels waarin hij bovendien niet scoorde. Oorzaken van die schamele aantallen: blessures en vormverlies. Ook raakte hij uit de gunst.

De kwikzilverachtige aanvaller werd deze week weer aan de selectie van manager David Moyes toegevoegd. Op de website van Everton zegt Van der Meyde: 'Het is geen pretje om in je eentje te moeten trainen. Je moet jezelf dwingen. Je speelt niet, probeert niet te scoren. Die dingen ga je missen.'

Daarbij kwam dat Van der Meyde vlak voor zijn verwijdering uit de selectie voor het eerst sinds zijn verblijf bij The Blues volledig fit was. 'Ik hoop dat ik snel m'n kans krijg, die zal ik dan echt niet laten schieten. Het is nogal frusterend. Ik hou van de bal, voetbal graag met mijn medespelers en train altijd met plezier. Ik haat het om van de kant te moeten toekijken.'

'We hebben nog heel wat wedstrijden te gaan. Spelers raken geblesseerd of vermoeid, dus mijn kansen komen wel. Ik voel me als herboren. Ik hoop dat alles nu vergeven en vergeten is. We moeten ons alleen nog op het voetbal richten. Ik hoop dat Everton nog vaak gaat winnen, en dat ik daar dan zoveel mogelijk bij kan zijn.'
De held is op de weg terug hoor. .
pi_53547296
He's back, Oranje zal snel volgen.
That's all folks!
pi_53548071
Hopelijk scoort hij snel doelpunten kunnen we hem zien schieten
AFC AJAX
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:59:21 #20
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53548133
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:38 schreef DANILXL het volgende:
ja alleen als je 70.000 pond per week verdiend verhuis je niet zo snel naar een andere club. Ze hebben hem bij Everton als sterspeler binnengehaald, maar hij is nu zo'n speler als winston Bogarde
En geef Andy eens ongelijk... Ik vang ook liever 70.000 pond per week dan dat ik een beetje kan gaan lopen ballen in Twente of Heerenveen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_55413173
quote:
Volksjongen Van der Meyde kan weelde niet aan

Robèrt Misset
gepubliceerd op 20 december 2007 07:58 , bijgewerkt op 20 december 2007 08:03

ALKMAAR - De rechtsbuiten die in 2004 op het EK speelde, kwijnt weg bij Everton. ‘Hij is een goedzak en een tikje naïef.’

Met een verontschuldigende glimlach vertelt Everton-coach David Moyes dat hij Andy van der Meyde graag een bezoek aan zijn vaderland had gegund. Voor het reeds geplaatste Everton is het UEFA Cupduel met AZ vanavond immers een hinderlijke onderbreking van een pittige serie in de Engelse Premier League, waarin de ‘Toffees’ binnen een week Manchester United, Bolton Wanderers en Arsenal treffen.

Had de voormalige rechtsbuiten van Oranje door het ontbreken van acht basisspelers voor het eerst dit seizoen mogen spelen bij Everton, loopt hij in een duel met de reserves een scheenbeenblessure op. ‘De wond is met dertien hechtingen dichtgenaaid’, aldus Moyes. ‘Maar Andy heeft talent, hij krijgt zeker een herkansing.

De realiteit is anders, weet Chiel Dekker, zaakwaarnemer van de 28-jarige Arnhemmer. ‘Andy zit bij Everton al een tijdje op dood spoor. We gaan in de winterstop kijken of hij kan worden uitgeleend, bij voorkeur aan een Engelse club. Maar een terugkeer naar Nederland is niet uitgesloten.’

AZ-trainer Louis van Gaal spreekt al in de verleden tijd over Van der Meyde. ‘Andy was een hele goede voetballer. Maar ik heb de indruk dat hij voor zijn coaches moeilijk benaderbaar was. Ik heb daar wel eens met Co Adriaanse over gesproken. Co was in zijn periode bij Ajax gek van hem, hij kon Van der Meyde ook goed benaderen. Maar net als vele andere spelers was Andy te afhankelijk van zijn omgeving.’

Ook bij Everton had Van der Meyde kunnen slagen, stelt Van Gaal. ‘Een voetballer die uitgaat van zijn kwaliteiten kan in elk systeem zijn stempel drukken op de ploeg.’

Als klassieke rechtsbuiten had Van der Meyde de specifieke kwaliteiten, die hem tot de onbetwiste vleugelspits van Ajax en het Nederlands elftal maakte. Het maakte Van der Meyde, die tien jaar geleden tegen FC Twente zijn debuut maakte voor Ajax, niet uit of hij of de rechter- of de linkerflank speelde, herinnert oud-ploeggenoot Jan van Halst zich. ‘In de kampioenswedstrijd in 2002 tegen NEC kwam Andy vanaf links naar binnen en scoorde hij met zijn rechtervoet, zoals hij dat later in de Champions League tegen AS Roma deed.’

Van der Meyde had ook een verfijnde voorzet, aldus Van Halst, manager commerciële zaken van FC Twente. ‘Een spits als Mido was erg afhankelijk van die voorzetten, hij speelde graag met Van der Meyde. Andy was een echte volksjongen en zo speelde hij ook, een tikje brutaal en met veel flair. Doodzonde dat hij nu wegkwijnt bij Everton. Andy zou nog voor elke Nederlandse club een verrijking zijn.’

Voor FC Twente bijvoorbeeld, zegt Jeroen Heubach, volgens Van der Meyde misschien wel de enige vriend die hij aan het voetbal heeft overgehouden. In het seizoen 1999-2000 speelden ze samen bij FC Twente. ‘Andy was uitgeleend door Ajax en bloeide bij ons helemaal op’, vertelt Heubach. ‘Ik heb Andy leren kennen als een positieve jongen. Hij moet plezier hebben in zijn sport. Andy was ook een praatjesmaker, maar daar stoorde ik me niet aan. We hebben nog geregeld contact. Ik herken me totaal niet in de wilde verhalen die vanuit Engeland over hem verschenen. Van mij mag hij terugkomen naar Enschede.’

Misschien vindt Van der Meyde daar de warmte, die hij volgens Van Halst nodig heeft. ‘Hij is het type dat de warmte gaat zoeken als hij die niet voelt. En dan kan het misgaan met zo’n jongen.’

In een opmerkelijk interview met VI in februari dit jaar zei Van der Meyde dat hij het meeste had genoten bij Twente. ‘Ajax was sportief top, Italië qua leven fantastisch, maar bij Twente klopte alles. Diana en ik hadden niks, maar we waren heel gelukkig.’

Co Adriaanse haalde Van der Meyde in 2000 terug naar Ajax, waar de aanvaller een terugval kende toen zijn zus slechts gehuld in een Ajax-shirt ‘in een blote kontenblad ging staan’, zoals hij in 2002 aan Het Parool vertelde. ‘Daar stond ze, op de voorpagina. Ze had niks gezegd. Ik dacht echt dat mijn loopbaan in Nederland erop zat. Ik schaamde me dood.’

Dat jaar nam Van der Meyde Ajax op sleeptouw en verzon hij met Steven Pienaar, nu zijn teamgenoot bij Everton, de gekste dansjes na een doelpunt. ‘Voor mij hoefden die fratsen niet zo’, aldus Van Halst. ‘Het neigde soms naar arrogantie, al kon je op Van der Meyde niet kwaad worden. En zo lang hij bleef scoren, vond ik het niet erg.’

Als een boogschutter vierde Van der Meyde zijn treffer tegen AS Roma. Hij hield er in Italië zijn bijnaam ‘el cecchino’, de sluipschutter aan over, die hij op zijn arm liet tatoeëren. Maar sinds zijn vertrek naar het buitenland ging het bergafwaarts met Van der Meyde. ‘Inter was een logische keuze’, aldus zaakwaarnemer Dekker. ‘Maar Andy had de pech dat de trainer die hem haalde, al na drie maanden vertrok.’

Everton leek ook geen verkeerde stap voor Van der Meyde. Maar zijn vrouw Diana kon er niet aarden en keerde terug naar Italië, terwijl de door blessures gekwelde aanvaller zich liet verblinden door een leven in weelde. In Italië hield Van der Meyde er met geiten, zebra’s, fretten, ganzen en een kameel al een compleet safaripark op na.

‘Mensen zien mij als een flierefluiter die nergens om geeft, maar zo ben ik helemaal niet’, zei Van der Meyde in VI. De inbraken in zijn huis en een ziekenhuisopname, nadat iemand in een nachtclub iets in zijn drankje zou hebben gedaan, versterkten juist het beeld van een voetballer die van gekkigheid niet wist wat hij met zijn miljoenen moest doen. Van der Meyde betaalde losgeld voor zijn gestolen hond, maar mist nog acht Rolexen en twee auto’s.

Het leidde in de relatie met zijn zaakwaarnemer tot ‘enige ruis op de lijn’, zoals Dekker de tijdelijke breuk met zijn cliënt verwoordt. In drie seizoenen bij Everton was Van der Meyde een karikatuur van een topvoetballer. ‘Ondanks al zijn problemen hebben we Andy niet afgeschreven’, zegt coach Moyes. Ook Dekker heeft de hoop niet opgegeven. ‘Andy is een goedzak, een tikje naïef ook. Maar we kunnen zijn carrière nog redden.’
Fantastisch verhaal is zijn carriere toch eigenlijk ook .
pi_55413294
‘Hij is het type dat de warmte gaat zoeken als hij die niet voelt. En dan kan het misgaan met zo’n jongen.’

En dat stukje over die zebra's en een kameel.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_59651712
‘Ook Van der Meyde op weg naar Salzburg’

Co Adriaanse mag dan wel hebben aangegeven voornamelijk met spelers uit Oostenrijk te willen werken, vooralsnog lijkt er van dat streven weinig terecht te komen. Nadat eerder al Robin Nelisse en Barry Opdam voor Red Bull Salzburg tekenden, is nu ook Andy van der Meyde in beeld. De 28-jarige aanvaller van het Engelse Everton staat sinds 2006 onder contract in Engeland, maar kwam in twee jaar tijd slechts tot achttien optredens. Coach David Moyes gaf eerder al aan geen toekomst te zien in de oud-Ajacied, die dan ook op zoek mag naar een nieuwe club.

Het Salzburg van Adriaanse heeft inmiddels bekend gemaakt dat het contact op zal nemen met de voormalig Oranje-international, die in zijn carrière ook de kleuren verdedigde van FC Twente en het Italiaanse Internazionale.

Oud nieuws ik weet het, maar ik zocht een reden om dit topic omhoog te kicken.
Hoop dat het nog goed komt met hem, heb altijd wel een zwak gehad voor de voetballer Van der Meyde.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:31:47 #24
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_59651840
ik niet, hij was altijd veels te bol van zichzelf.

met zn pijl en boog
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_59657457
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:31 schreef DANILXL het volgende:
ik niet, hij was altijd veels te bol van zichzelf.

met zn pijl en boog
Een geweer
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')