6,7 W/kg?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:39 schreef Asics-DS het volgende:
Gister bericht gekregen dat ik een nieuw startnummer heb voor de Marmotte. Echt super. Ik ben in het wedstrijdvak geplaatst.
Laatst ook een inspanningstest gehad op papendal. Hier kwamen wat bijzondere waarden naar boven. Wordt vervolgt...
Is niet erg hoor, ik heb hetzelfde. Gaan het zodra we tijd hebben (zitten nogal volgepland komende weken) uitbreiden naar 60 km. Is toch al snel 2 a 2.5 uur op de fiets.quote:Op woensdag 11 juni 2008 07:37 schreef FJD het volgende:
Pfff klinkt zuur Ivo!
Ik zit nog op tochtjes van 40kmVorige week wel eerste klimmetje gehad (voor zover dat kan in NL) maar dat was wel redelijk zwaar
Vind het ook geen werelddrama als je gelimiteerd wordt door je benen maar ik kan op dit moment niet meer omdat m'n onderrug en m'n elleboog dat niet leuk vindquote:Op woensdag 11 juni 2008 08:08 schreef Blik het volgende:
Is niet erg hoor, ik heb hetzelfde. Gaan het zodra we tijd hebben (zitten nogal volgepland komende weken) uitbreiden naar 60 km. Is toch al snel 2 a 2.5 uur op de fiets.
Ik heb ook altijd last van mijn rug, wordt wel langzaam minder. Ik zou eigenlijk een aantal oefeningen moeten doen om mijn middenrif sterker te maken. Mijn benen kunnen het ook allemaal wel aan verder, zelfs nog nooit spierpijn gehad.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Vind het ook geen werelddrama als je gelimiteerd wordt door je benen maar ik kan op dit moment niet meer omdat m'n onderrug en m'n elleboog dat niet leuk vindTotaal geen spierkracht in die onderdelen dus dat moet ik echt nog even flink trainen
Ach ja, ik vind het wel steeds leuker worden, tis alleen enorm zuur dat er geen enkele fatsoenlijke klim in de buurt ligt.
Moi! Mits het droog is.. Heb me ingeschreven voor de 150 km maar wellicht besluit ik tzt om dat extra lusje (dat ik met m'n ogen dicht kan rijden en dus niet echt toegevoegde waarde heeft) er toch nog bij te pakken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:26 schreef thettes het volgende:
En wie fietst nog meer de Jan Janssen Classic over twee weken?
Bij Grenoble heb je de Luitel, die schijnt erg lastig te zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:45 schreef Tommeke het volgende:
tvp.
Ik weet inmiddels ook waar ik deze zomer heen ga, tussen Chamberly en Grenoble, weet iemand daar wat mooie cols in de buurt?
Was wel de bedoeling, ik studeer in Wageningen notabene. Maar ik heb de avond ervoor een feest en dezelfde dag een verjaardag. Dus dat werd een beetje moeilijk. En daarbij kun je je niet eens meer inschrijvenquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:26 schreef thettes het volgende:
En wie fietst nog meer de Jan Janssen Classic over twee weken?
Shit.... weg anonimiteitquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:50 schreef eentwee het volgende:
[..]
6,7 W/kg?![]()
Ik weet nu trouwens ook wie jij bent op het fiets forum
Heeft bij mij denk ik wel geholpen dat ik t stuur hoger heb gezet. Ik voel nog wel dat m'n rug echt belast is maar het is er niet meer ingeschoten zoals ik de eerste keer wel hadquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:49 schreef Blik het volgende:
Ik heb ook altijd last van mijn rug, wordt wel langzaam minder.
hier de 110 kmquote:Op woensdag 11 juni 2008 13:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Moi! Mits het droog is.. Heb me ingeschreven voor de 150 km maar wellicht besluit ik tzt om dat extra lusje (dat ik met m'n ogen dicht kan rijden en dus niet echt toegevoegde waarde heeft) er toch nog bij te pakken.
quote:
Rijd je dan ook de 200? Of 150 ivm heen- en terugfietsen naar/van Wageningen?quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:46 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Busted.....
Die Dekker classic schijnt ook wel leuk te zijn ja. Mijn probleem is altijd het vervoer. JJ classic is nog te doen op de fiets (naar Wageningen)
Waar start de Eric Dekker?
Ik ookquote:Op zondag 15 juni 2008 15:31 schreef TimoBasso het volgende:
pfff heerlijk recht in een stortbui terecht gekomen vandaag.. ik was zeik en zeik nat
Hoe bedoel je dit precies? Het is een toertocht. Je kan gewoon starten tot een bepaalde tijd, er is een route uitgezet en je ziet maar hoe lang je erover doet. Puur ontspannen rijden, niet druk maken om hoe goed of slecht je bent.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:38 schreef thettes het volgende:
Hoe hoog ligt het niveau eigenlijk daar? Zijn er voldoende mensen (op de 150k) zoals ik die net twee keer eerder meer dan 130km hebben gefietst? Niet dat ik nu zo belabberd fiets, maar veel fietsers die ik ken (en ook in dit topic) duiken toch zéér regelmatig op de fiets en fietsen ook flinke stukken.
Ja natuurlijk hoor, ik weet zeker dat ik heus wel de finish haal en niet als "laatste" (voor zover dat dus van toepassing is) over de lijn kom, ben meer gewoon benieuwd of het merendeel van de deelnemers zoiets met 35 km/u rijdt of met 25quote:Op zondag 15 juni 2008 22:42 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit precies? Het is een toertocht. Je kan gewoon starten tot een bepaalde tijd, er is een route uitgezet en je ziet maar hoe lang je erover doet. Puur ontspannen rijden, niet druk maken om hoe goed of slecht je bent.
Is tijdens de elfstedentocht ook mooi om te zien. Het eerste gedeelte, zeker met wind mee, knallen veel lui je heel stoer als gekken voorbij, om daarna flink geparkeerd te staan, vooral op het laatste gedeelte met wind tegen. Afgelopen jaar zat ik in het begin in een groepje wat ook behoorlijk snel ging, heb me laten lossen en kwam enkelen van dat groepje 100km later tegen, zat geen tempo meer inquote:Op zondag 15 juni 2008 23:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Juist diegenen die extreme afstanden rijden zijn de goede rijders om je bij aan te sluiten, die laten zich de kop niet gek maken en rijden de afstand in een gelijkmatig tempo uit. Veel beter dan van die vuurpijlen die snel vertrekken en amechtig binnenkomen.
Moet je zeker doen. Sfeer is leuk en het feit dat er zoveel fietsers op het parcours zullen zijn motiveert genoeg om verder te fietsen dan je gewend bent. Vanuit Wageningen kun je trouwens uitstekend fietsen en na zaterdag ken je dan tal van leuke heuveltjesquote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef Blik het volgende:
Ga waarschijnlijk de 60 km doen bij de Jan Janssen Classic, ik vind eigenlijk niet dat ik mag ontbreken in mijn studenten"stad". Wordt de eerste keer dat ik rond de 60 km ga fietsen, en dan ook nog nog eens 600 hoogtemeters erbij.
Bedenk gewoon dat je ook 2x30 kunt rijden. Stap je gewoon halverwege even af bij een cafe, drink je wat en ga je weer doorquote:Op maandag 16 juni 2008 13:12 schreef Blik het volgende:
Ga waarschijnlijk de 60 km doen bij de Jan Janssen Classic, ik vind eigenlijk niet dat ik mag ontbreken in mijn studenten"stad". Wordt de eerste keer dat ik rond de 60 km ga fietsen, en dan ook nog nog eens 600 hoogtemeters erbij.
Aan de andere kant is dat ook de mentaliteit die je tot grootse prestaties brengtquote:Op maandag 16 juni 2008 18:32 schreef Tommeke het volgende:
Dat heb ik ook altijd, ik kan me nooit inhouden
Volgens mij kom ik ook 2 verzorgingspunten tegen onderweg, dus dat kan geen probleem zijnquote:Op maandag 16 juni 2008 18:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Bedenk gewoon dat je ook 2x30 kunt rijden. Stap je gewoon halverwege even af bij een cafe, drink je wat en ga je weer door
Haha, wel opletten gek! Zondag is iedereen z'n kater aan het wegslapen, ben blij dat het morgen isquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:24 schreef Asics-DS het volgende:
Godver is dat morgen al?? Ik dacht zondag. Even kijken of 't allemaal wel kan....
Supertof! Wat houdt dat in? Een collega van me hoopt bij de eerste 50 te eindigen, misschien staat die daar ook wel? Maar denk het niet, vorig jaar was ie 200e.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:39 schreef Asics-DS het volgende:
Gister bericht gekregen dat ik een nieuw startnummer heb voor de Marmotte. Echt super. Ik ben in het wedstrijdvak geplaatst.
Ik leg hem altijd vlak op de zijkant neer (derrailleur aan de bovenkantquote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:49 schreef Blik het volgende:
ff een n00bvraagje:
Ga morgen voor de eerste keer met de fiets op pad, 60 km JJC rijden. De auto is echter niet groot genoeg om de fietsen in zijn geheel erin te zetten, alleen het voorwiel eraf past ook niet. Voorwiel en achterwiel moeten er dus uit. Hoe vervoeren jullie de fietsen dan? Op het stuur en zadel laten leunen. Want ik mag hem niet op de voorvork en achterderailleur laten leunen. Staat die dan stabiel in de auto of moet ik nog wat andere regelen>
hoor graag een reactie voor morgenochtend
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en metenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik leg hem altijd vlak op de zijkant neer (derrailleur aan de bovenkant)
Kan je hem niet ergens aan bevestigen of ergens mee ondersteunen?
Vergeet geen oude kleden en doeken mee te nemen om je frame te beschermenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:14 schreef Blik het volgende:
[..]
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en meten
en het is maar een kleine Opel Corsa
Voorwiel er af, achterwiel eraf en dan kan ie een klein beetje schuin maar overdwars er in. Daarmee valt je stuur over de achterbankleuning heen (die uiteraard neer is geklapt). Bij mij ligt nu alles perfect maar daarbij moet ik zeggen dat ik als voordeel heb dat in de achterbak, op dat vlakke gedeelte (de officiele achterbak zeg maar) nu een groot vierkante verhoging staat waar de fiets op rust, je zou dus je eigen spullen daar neer kunnen leggen maar misschien werkt het ook zonder die verhoging.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:14 schreef Blik het volgende:
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en meten
en het is maar een kleine Opel Corsa
Top 50 = ruim onder de 7 uur (6:45 ongeveer). Dat is geen verkeerde doelstelling.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:01 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Supertof! Wat houdt dat in? Een collega van me hoopt bij de eerste 50 te eindigen, misschien staat die daar ook wel? Maar denk het niet, vorig jaar was ie 200e.
Het is over twee weken al, dus hier volgt de onvermijdelijke vraag: BEN JE ER KLAAR VOOR?
Daar liggen een aantal gigantische smeerlappen. Welke zaten erin?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:17 schreef rockin_the_lowland het volgende:
De hellingen daar zijn absoluut niet te vergelijken met Zuid-Limburg weet ik nu uit eigen ervaring.
mooi weer, mooie omgeving, een leuke eerste toertocht voor mij. Bergjes vloog ik zeker de eerste 100 kilometer overheen, daarna is het logischerwijs elke keer wat zwaarder. Toch was ik goed, ondanks een week met gemiddeld 5 uur slaap en vannacht nog een stuk minder.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 22:09 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Wel balen dat ik de JJ-Classic gemist heb.
Hoe was het vandaag?
Ik weet alleen de plaatsen waar deze gelegen waren o.aquote:Op zondag 22 juni 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar liggen een aantal gigantische smeerlappen. Welke zaten erin?
Daar moet je volgens mij wel aardig wat verstand van fietsen voor hebben. En als je een hele 105-set koopt, zit daar neem ik aan ook een derailleur bij, toch?quote:Op maandag 23 juni 2008 22:53 schreef FJD het volgende:
Jullie hebben hier vast ontzettend veel verstand van
Een vriend van me heeft een redelijk oude racefiets en daarmee wil hij de Alpe d'Huez op maar daar zit geen triple op (nu 40/52) dus dat wordt redelijk kansloos aangezien deze vriend geen Pantani is (dat zou ook wel raar zijn ook overigens). Nu kwamen we op Marktplaats een 105 crankset tegen. Triple dus perfect voor de klim.
De vraag is echter of dat pastIk begrijp wel dat je tegenwoordig dingen makkelijk kunt uitwisselen maar is er in het verleden niet per ongeluk een maat-wijziging geweest oid of hoeven we ons daar niet druk over te maken?
Vervolgvraag (nu we een oudere complete 105 set hebben gezien); het overzetten van een oud remsysteem naar het shifters principe, is dat lastig, onmogelijk of kan elke eikel dat![]()
Ow ja en als je dan die triple koopt, heb je dan ook een nieuwe voor-derailleur nodig? Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, ik heb mijne gewoon compleet nieuw gekocht
quote:Op zondag 22 juni 2008 19:24 schreef Oksel het volgende:
Mag ik hier ook vertellen dat ik vandaag eerst op mijn bek ben gegaan en vervolgens een eekhoorn aanreed?
Bij de hele set zit de derailleur erbij jaquote:Op maandag 23 juni 2008 23:24 schreef Blik het volgende:
Daar moet je volgens mij wel aardig wat verstand van fietsen voor hebben. En als je een hele 105-set koopt, zit daar neem ik aan ook een derailleur bij, toch?
Wat je kan doen is het kopen, en vervolgens naar de fietsenmaker gaan en hem het erop laat zetten voor een zacht prijsje.
Een Nederlander (Bert Dekker) was daar 3e geworden op de ronde van 152 km.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:33 schreef Wombcat het volgende:
Ben weer terug uit Duitsland/Italië
Berchtesgaden Radmarathon gefietst (de 107 km) en de Marco Pantani (172 km, met de Gavia en Mortirolo).
Dat was harken op de Mortirolo, nog nooit zo lang zo langzaam gereden: 12 km in 1 uur 25. Maar in één keer fietsend (voor zover je dat nog fietsen kunt noemen) boven gekomen, en dat kon lang niet iedereen zeggen. 240e van de 510, da's wel één van mijn magerste resultaten in een cyclo. Nog niet echt in vorm dus, maar dat steile is ook niet echt mijn ding.
Mijn tussentijd na 152 km was trouwens doorvertaald ongeveer de 540e op de circa 1700 (na 152 km kwam je al langs de finish en kon je kiezen om te stoppen of nog een rondje van 20 km te rijden om de lange afstand te volbrengen. Je kreeg dan nog een klim van 7 km aan gemiddeld 9%, met de laatste 4 km aan 10%. Die laatste 4 km waren er bij mij ook wat te veel aan).
Ook leuk om te zien: op de Gavia was ik 305e, in Mazzo (voet Mortirolo) 263e, Mortirolo 258e, Aprica (1e keer langs finish) 246e, en bij de finish dus 240e (van de 172 km-rijders). En ik was achteraan gestart, want in de info van Cycletours stond dat de start om 07:30 was, terwijl die om 07:00 was. Toen ik dus een paar minuten voor 7 in mijn startvak wilde gaan staan, kon dat niet meer en moest ik (vrijwel) achteraan aansluiten (vrijwel achteraan, want ik ben ergens tussen gaan staan waar nog wat ruimte was, maar dat was rond de nummers 2200, terwijl ik nummer 1205 had). Ik heb dus wel dik 1000 man ingehaald, da's dan wel weer leuk.
Yep, in Frankrijk ook.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:35 schreef Happel het volgende:
Een Nederlander (Bert Dekker) was daar 3e geworden op de ronde van 152 km.
Overigens wel tof zo een cyclo. Zijn er veel van in Italië. Elke week meerdere toch?
Ik weet niet precies welke groep je er op hebt zitten, maar van dubbel naar triple is nou net de duurste operatiequote:Op maandag 23 juni 2008 22:53 schreef FJD het volgende:
Jullie hebben hier vast ontzettend veel verstand van
Een vriend van me heeft een redelijk oude racefiets en daarmee wil hij de Alpe d'Huez op maar daar zit geen triple op (nu 40/52) dus dat wordt redelijk kansloos aangezien deze vriend geen Pantani is (dat zou ook wel raar zijn ook overigens). Nu kwamen we op Marktplaats een 105 crankset tegen. Triple dus perfect voor de klim.
De vraag is echter of dat pastIk begrijp wel dat je tegenwoordig dingen makkelijk kunt uitwisselen maar is er in het verleden niet per ongeluk een maat-wijziging geweest oid of hoeven we ons daar niet druk over te maken?
Vervolgvraag (nu we een oudere complete 105 set hebben gezien); het overzetten van een oud remsysteem naar het shifters principe, is dat lastig, onmogelijk of kan elke eikel dat![]()
Ow ja en als je dan die triple koopt, heb je dan ook een nieuwe voor-derailleur nodig? Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, ik heb mijne gewoon compleet nieuw gekocht
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:25 schreef eentwee het volgende:
Shimano 105 is geen heel dure groep maar voor 400 euro (ben je vast wel kwijt incl montage) koop je best een degelijk tweedehandsje. Alleen maar om als overweging mee te geven.
Zo'n knokenschudder? Nee geef mij dan maar een lekker stalen frame. Dan ben ik na 200km nog fit en voel ik niet ieder botje in m'n handen. Stijfheid is enorm overrated op het moment. Je wegligging gaat dramatisch achteruit als je frame te stijf is. Op slecht wegdek betekent dit dus langzamer rijden. Een stalen frame gaat sowieso veel langer mee dan een aluminium frame.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:25 schreef eentwee het volgende:
Ik rijd toch liever met een degelijke alu ros AdH op dan met een stalen vaatdoek van 20 jaar geleden die ik dubbel kan vouwen
200 km klimmen is veel hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zo'n knokenschudder? Nee geef mij dan maar een lekker stalen frame. Dan ben ik na 200km nog fit en voel ik niet ieder botje in m'n handen. Stijfheid is enorm overrated op het moment. Je wegligging gaat dramatisch achteruit als je frame te stijf is. Op slecht wegdek betekent dit dus langzamer rijden. Een stalen frame gaat sowieso veel langer mee dan een aluminium frame.
Tis al een oudere groep en ook niet heel duur dus de kwaliteit zal wellicht wat te wensen over laten maar wel alles zit er bij dus wat betreft kan het gemonteerd worden.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:29 schreef Blik het volgende:
Die mits een goeie groep ook al 5 jaar oud is, en waarvan je niet weet hoelang die groep het nog volhoudt. Kun je beter een nieuwe groep kopen, kan je in ieder geval weer een tijdje vooruit
Mwah, zat ritten die in totaal meer dan 200km klimwerk hebbenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
200 km klimmen is veel hoorOf heb je daar overheen gelezen?
Als je op supergladgestreken asfalt rijdt wel ja. De praktijk, en zeker de Franse praktijk, is anders. Het asfalt daar is op e kleienre weggetjes vaak erg ruw.quote:Alles hangt af van de gebruiker en de toepassing. Ik kan net zo makkelijk stellen dat de wegligging enorm vooruit gaat als je frame stijf genoeg is (wielen idem dito). Ik krijg geen last van mijn botten, ook niet na 6 uur zonder handschoenen met OS stuur, 32 spaaks voorwiel met hoge alu velg en 9 bar in de banden. Voor jou zal dat waarschijnlijk niet werken, maar ik gok dat jij wel enkele tientallen kilo's lichter bent
Om over België nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je op supergladgestreken asfalt rijdt wel ja. De praktijk, en zeker de Franse praktijk, is anders. Het asfalt daar is op e kleienre weggetjes vaak erg ruw.
Boycotten die gast.. zulke fietsenmakers weten blijkbaar gewoon echt niet wat ze verkopenquote:Op woensdag 25 juni 2008 18:27 schreef FJD het volgende:
Hmmm bij de fietsenwinkel zei de verkoper me dat deze versie tot ruim boven de 100kg was getestNaja, ik zie wel. Mochten er halverwege spaken uitkomen dan heb ik weer een goed excuus om nieuwe wielen te kopen
Quanta costa??quote:Op donderdag 26 juni 2008 08:09 schreef ole_ole het volgende:
Totdat je een goede afdaling hebt en met 60 km/per uur je tanden uit je mond knalt op het asfalt.
Ik heb er gisteren nieuwe Eastons erin laten zetten met Conti's 4000 S erop, pffff wat rijd dat lekker zeg, een hele verademing vergeleken met de WH-R500 wielen
225 voor de wielen en 2 x 27.50 voor de buitenbandenquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Quanta costa??
Mijn vriendin heeft nu overigens ook WH-R500 wielen in d'r fiets zitten. Is ook maar 58 kilo dus dat moet wel gaan.
Mwuah, valt wel mee. Ze zijn niet erg stijf, maar voor een trainingssetje.... Eastons zijn betere instappers.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd, WH-R500 zijn gewoon wegwerpwielen
Marmotte toch? Succes!quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:06 schreef Asics-DS het volgende:
Morgenochten ben ik onderweg naar het zonnige zuiden. Tot later allemaal!
Van Rochefort tot Mariembourg fiets grotendeels over Ravels (oude spoorwegen). Dat stuk zat ook in de 600 van Allenes:quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:21 schreef Klonk het volgende:
Oei, ofschoon ik niet op jullie materiaal (ik fiets op een trekking bike) en niet jullie afstanden doe (elke dag zo rond de 40 kilometer) heb ik toch een vraagje waarvan ik het vermoeden heb dat jullie hem het beste kunnen beantwoorden
Ik ga over een paar weken naar de Ardennen en heb best zin om daar te fietsen, waar ik geen zin in heb is elke dag een soort verkorte Luik-Bastenaken-Luik te fietsen![]()
Dus weten jullie nog mooie routes om te fietsen, voormalige spoorlijntjes, langs riviertjes ? Niets tegen een helling daar kom ik prima tegenop maar je moet het niet overdrijven
Ik begrijp wat je zegt en misschien dat ik voor Alpe d'Huez nog wel een keer de wielen vervang maar 220,- vind ik nog wel een hoop geld voor een set wielen zegquote:Op donderdag 26 juni 2008 08:09 schreef ole_ole het volgende:
Totdat je een goede afdaling hebt en met 60 km/per uur je tanden uit je mond knalt op het asfalt.
Superquote:Op donderdag 26 juni 2008 17:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Van Rochefort tot Mariembourg fiets grotendeels over Ravels (oude spoorwegen). Dat stuk zat ook in de 600 van Allenes:
MARIEMBOURG 3 154 PISTE < Ravel >
Carrefour Piste-N99 20 174 N99-N40
GIVET « France » 6 180 D949-N40
Carrefour N40-N929 N929
FESCHAUX « Belgique » 9 189 N929
HOUYET 7.5 196.5 PISTE < Ravel >
ROCHEFORT 21 217.5 CV
3 km buiten Rochefort ligt het station van Jemelle. Tussen Jemelle en Rochefort ligt ook een ravel, die start achter het station.
220 is erg goedkoop eigenlijk, is één prijsklasse boven de ubern00b-instapklasse. Je kunt ook wielen kopen van 1500 euro.quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt en misschien dat ik voor Alpe d'Huez nog wel een keer de wielen vervang maar 220,- vind ik nog wel een hoop geld voor een set wielen zegVoorlopig doen ze het nog prima.
De Ubbergen ga ik in het weekend van de 10e wel een keer oprijden
Mentaal ben ik er gewoon nog niet aan toequote:Op donderdag 26 juni 2008 23:07 schreef Blik het volgende:
220 is erg goedkoop eigenlijk, is één prijsklasse boven de ubern00b-instapklasse. Je kunt ook wielen kopen van 1500 euro.
quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:07 schreef Blik het volgende:
Je kunt ook wielen kopen van 1500 3500 euro.
Ik ben zelf ook even aan het zoeken en we zitten zelf net boven Koblenz en daar weer net boven zit een natuurpark. Net een route uitgestippeld en daarvan de elevation data laten zien; 2000 hoogtemeters (zo heet dat toch met 1000 op en 1000 neer?) op een track van nog geen 40kmquote:Op zondag 29 juni 2008 20:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vanuit Hatzenport (20 km van Koblenz) kan je super fietsen iig![]()
Een andere Nederlander (Michel Snel) is 5de geworden.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:47 schreef Blik het volgende:
Een Nederlander is in ieder geval 2de geworden, verloor in de sprint (Bert Dekker)
Officiële site is http://www.sportcommunication.com/quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:21 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan geen officiele Marmotte-site vinden...iemand een idee waar de uitslagen van 2008 te vinden zijn?
Klassequote:Op maandag 7 juli 2008 13:59 schreef Asics-DS het volgende:
na 6 uur en 38 minuten (goed voor een 38e plek) liet ik de finish achter me.
Weet ik ook welquote:Op maandag 7 juli 2008 18:40 schreef ShadyLane het volgende:
Ach, FJD, op een bepaalde manier zijn we allemaal winnaars
Count me in onder hetzelfde mottoquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:36 schreef knep het volgende:
Geweldig Asics-DS.
Ik ga proberen om hem volgend jaar alleen maar uit te rijden.
Ik ben naar een fietssenwinkel gegaan en een overjarige fiets gekocht. Die was fl. 900. Het was een Gazelle Olympia, nog met schakeling op de bovenbuisquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:06 schreef Leonos het volgende:
Ik had even een paar vraagjes hoe jullie begonnen zijn
Hoe hebben jullie je eerste fiets uitgezocht en waar hebben jullie die gekocht?
Mijn broer, we hebben toen een paar keer samen gefietst, maar niet vaak, want hij woonde een eindje bij me vandaan. Na een jaartje ben ik bij een wielerclub gegaan (wilde wedstrijden gaan rijden). Ik train nog steeds hoofdzakelijk alleenquote:Kende jullie andere mensen die aan deze sport deden? Of fietsen jullie alleen?
Wel al vrij vlot een wielerbroek, maar shirt pas toen ik bij de wielervereniging was aangesloten, maar dat is al wel 15 jaar geleden.quote:Hadden jullie ook gelijk zo'n strak () pakkie gekocht of gebruikte jullie eerst andere kleding? Zo ja, welke?
Binnenbeenlengte * 0,65= framemaat. Passen kan altijd. Simpelweg op gaan zitten, met je been gestrekt moet je hak op de pedaalas komen.quote:Hoe weet je welke frame hoogte bij jou past? Of moet je dit passen? (Moeilijk met 2ehandse fietsen?)
Rustig aan beginnen en langzaam de afstand en snelheid opbouwen.quote:Misschien nog andere tips voor iemand die hier absoluut geen verstand van heeft om te beginnen?
Bij mijn lokale racezaak gevraagd of ze iets geschikts hadden voor zo weinig mogelijk geld, die kwamen met een Giant Peloton met 6-speed buiscommandeurtjes voor 275 gulden, daar samen met een buurman die al fietste naar wezen kijken, en die gekocht.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:06 schreef Leonos het volgende:
Alleen begonnen en later samen gaan fietsen met mensen die ik via het schaatsen kende.quote:Kende jullie andere mensen die aan deze sport deden? Of fietsen jullie alleen?
Eerst alleen een fietsbroek en een helm en verder gewoon met gympies in de toeclips, later garderobe uitgebreid, klikpedalen etc.quote:Hadden jullie ook gelijk zo'n strak () pakkie gekocht of gebruikte jullie eerst andere kleding? Zo ja, welke?
Bestaan formules voor.quote:Hoe weet je welke frame hoogte bij jou past? Of moet je dit passen? (Moeilijk met 2ehandse fietsen?)
Gewoon lekker genieten van het fietsen, dure spullen komen vanzelf wel als je merkt dat je ze nodig hebt en het geld er voor over hebt. Wel oppassen dat je niet teveel geld in een te oude fiets steekt, op een gegeven moment is het voordeliger om ff te sparen en dan in één keer een betere fiets te kopen.quote:Misschien nog andere tips voor iemand die hier absoluut geen verstand van heeft om te beginnen?
Zo goedkoop mogelijk een fiets die sterk genoeg is om 200+ km per week mee te maken en mij Alpe d'Huez te krijgen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:06 schreef Leonos het volgende:
Dronken mans gelul dat we Alpe d'Huez op zouden komen maar door een hardloopblessure was ik ook wel genoodzaakt om te gaan fietsen. Ik fiets zo goed als altijd alleen. Je moet er van houden, ik houd er van, hardlopen deed ik ook altijd alleen. Geen gezeik met tempo of trainingsduur, gewoon wat en wanneer jij wiltquote:Kende jullie andere mensen die aan deze sport deden? Of fietsen jullie alleen?
Op een fatsoenlijke fiets zit een zadel waar je niet in je normale korte broek op wilt zitten. De dag na een training heb je dan nml. pijn in je reet en in je ballenquote:Hadden jullie ook gelijk zo'n strak () pakkie gekocht of gebruikte jullie eerst andere kleding? Zo ja, welke?
Zijn standaard calculaties voor, overal te vinden op internet.quote:Hoe weet je welke frame hoogte bij jou past? Of moet je dit passen? (Moeilijk met 2ehandse fietsen?)
Wat ga je er mee doen, hoe vaak ga je het doen, welke omgeving zit je, wat is je insteek? Er is nogal een verschil tussen beginnen met af en toe (1 a 2x in de week) een rondje van 30km of beginnen met 3 a 4x in de week trainingen met 150km trainingskilometers in de week in de heuvels.quote:Misschien nog andere tips voor iemand die hier absoluut geen verstand van heeft om te beginnen?
Respect!quote:Op maandag 7 juli 2008 13:59 schreef Asics-DS het volgende:
Het laatste stuk nog even lekker op buitenblad geramd en na 6 uur en 38 minuten (goed voor een 38e plek) liet ik de finish achter me.
Ik woon in Bergambacht, dorpje naast Gouda, Rotterdam. Geen heuvels dus jammer genoegquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:09 schreef FJD het volgende:
Wat ga je er mee doen, hoe vaak ga je het doen, welke omgeving zit je, wat is je insteek? Er is nogal een verschil tussen beginnen met af en toe (1 a 2x in de week) een rondje van 30km of beginnen met 3 a 4x in de week trainingen met 150km trainingskilometers in de week in de heuvels.
Nee (niets aan dus).quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:07 schreef Leonos het volgende:
Maar heb je in dat broekje dan ook geen boxer of iets aan?
Alle anderhalve meter hangen gewoon losquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:07 schreef Leonos het volgende:
Maar heb je in dat broekje dan ook geen boxer of iets aan?
Hautacam denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:47 schreef Sloggi het volgende:
Volgende week ga ik richting de Pyreneeën, en daar wil ik natuurlijk ook wat gaan fietsen. Wat is de gemakkelijkste (voor zover je van gemakkelijk kunt spreken) van het rijtje Tourmalet - Aubisque - Hautacam?
Met 60% jaquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Riis deed m op de 53:17 toch?
Ach joh, gewoon proberen. Is toch mooi als je kan zeggen dat je zo'n mooie berg beklommen hebt. Al ga je 5 keer kapot.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat ik eerst maar eens voor de Aspin en eventueel de Peyresourde ga. Dan kan ik later eventueel nog wel zo'n HC-berg doen.
Stelvio inderdaad vanuit de mooiste kant (Trafoi), heb ik al een keer met bepakking gereden ben benieuwd hoe het nu gaat. De Fedaia als het goed is volgens de Giro van dit jaarquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:20 schreef Wombcat het volgende:
Dat zijn nog eens ambities.
De Stelvio van de Trafoi-kant?
En de Fedaia ook van de steile kant (ben effe kwijt hoe dat dorpie heet, maar de kant die ze dit jaar in de Giro hebben beklommen)?
De Iseran is wel een stukkie weg van Bourg d'Oisans trouwens.
Alvast veel plezier(en mooi weer).
Moet je toch eerst de Glandon over?quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:25 schreef knep het volgende:
De Iseran is inderdaad een stuk weg van Le Bourg d'Oisans maar ligt natuurlijk meer 'op weg naar huis'.
Denk dat ik via de snelweg naar Bourg St. Maurice rijd, is misschien iets voor de vrijdag (25 juli).
Ik niet iig daar ben ik nog niet aan toe. Aan de andere kant heb ik al half geschoren poten doordat de fysio de helft in moest tapenquote:
Ik ook niet. Als randonneur is een beetje haar prima voor de isolatie tijdens een koude nacht.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik niet iig daar ben ik nog niet aan toe.
Even reagerend hierop: Zelf fanatiek fietser uit Gouda en de wind die rondwaait in de polders hier is soms zwaarder fietsen dan menig heuvel. Als je wat wil klimmen, fiets dan keertje naar Bergschenhoek. Outdoor Valley heeft daar kort klimmetje van ± 7% Als training wel leuk om 5 à 6 keer achter elkaar op te beukenquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:07 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik woon in Bergambacht, dorpje naast Gouda, Rotterdam. Geen heuvels dus jammer genoeg
Ik wil een conditie op gaan bouwen en gewoon om lekker te fietsen. Idd beginnen met 30km in de 3 dagen ofzo want meer gaat me denk niet lukken. En dan langzaam opbouwen. Het lijkt me trouwens wel heel mooi om op heuvels te fietsen maar die hebben we dus hier niet.
Ik ookquote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:23 schreef Blik het volgende:
ik weiger mijn benen te scheren
Om toertochten te rijden hoef je niet per se lid te zijn van een toerclub. Je kunt altijd deelnemen. Een overzicht van toertochten kun je vinden op www.ntfu.nl en daar is ook een lijst van clubs te vinden.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ook
Hoe zit dat trouwens met die zondagse toertochtenIk zag vandaag erg veel wielrenners die in grote groepen fietsten. Nu ben ik zelf wel naar zoiets op zoek maar echt alleen voor zondag (ik fiets straks 3x in de week naar m'n werk a 60km per dag) en dan in een toertocht-opzet; gewoon je rondje rijden en je ziet wel hoe goed je bent en bij welke groep je aansluit en na afloop ga je lekker met z'n allen een biertje drinken.
Zit ik dan goed bij een wielerclub of is dat meer een training-training-wedstrijd opzet
Ik heb er al eentje gemaild hier in de buurtquote:Op zondag 13 juli 2008 20:54 schreef Asics-DS het volgende:
Veel wielerclubs hebben een wedstrijd- en een toerafdeling. Informeer eens bij een club bij je in de buurt of ze een toerafdeling hebben.
Bij een toertocht ben je (min of meer) vrij je eigen tempo te rijden. Je kunt normaal starten tussen 07:00 en 10:00 (of zoiets). Het is dus niet met zijn allen tegelijk starten en het peloton breekt in stukken.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:20 schreef FJD het volgende:
Echter, als ik het zo eens doorlees dan lijkt toertocht ook daadwerkelijk toertocht te betekenen. Groepen ingedeeld op 20-25km/u, 25-28km/u en boven de 28km/u. Met twee maanden training zou ik dan al goed in de snelste groep vallen en dan vrees ik weer dat m'n drive toch in de weg gaat zitten. Op de een of andere manier ken ik alleen de versnellingen vooruit of achteruit. Consolideren is geen optie
Ik ken het gebied (heb er jaren gewoond) en het heeft echt hélémaal niets met klimmen te maken.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef FJD het volgende:
Bij Nijmegen heb je een paar heuvels die tegen de 10% oplopen (bij Berg & Dal). Daar kan ik eenvoudig heen en dan rijd ik ze wel een paar keer op. Het stelt idd maar weinig voor ten opzichte van echt klimmen maar ach, ik ben ook geen Pantani die de Alpe op gaatLimburg is idd een veel betere optie maar ik heb goedkope slaapruimte nabij Arnhem dus dan is de keuze snel gemaakt. Maar in de basis zijn klimkilometers dan te prefereren boven meer vlakke kilometers.
Dat ja, en veel gedrang en valpartijen.quote:Neutralisatie klinkt niet heel erg spannend neePraat je dan over de echte wedstrijdrenners of gewoon voor iedereen? Wat zou ik me dan bij neutralisatie voor moeten stellen? Iedereen achter een volgauto oid
Jij gaat ook voor een ultralange tocht, is natuurlijk iets anders dan als je voor een tijd gaatquote:Op dinsdag 15 juli 2008 06:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben ook niet zo'n liefhebber van leegrijden. Goed rusten voor de belangrijke dag, dat is denk ik veel belangrijker.
Weekend ervoor en dan de daarop volgende week gewoon wat rustig aan (80% van je tempo op de helft van je normale training).quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:12 schreef Asics-DS het volgende:
Don't get me wrong: een zware training de dag ervoor is het slechtste wat je kan doen natuurlijk. Ik heb het over 5 tot 7 dagen vóór het doel.
Nou het verloopt toch ietwat anders al ik gedacht hadquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:17 schreef knep het volgende:
Nog een paar dagen en dan ga ik ook het hooggebergte in.
Maandag de Furkapass, Nufenenpass en als laatste de Gotthard (oude weg).
Dinsdag de Stelvio. Woensdag t/m vrijdag verder naar de dolomieten voor de Passo di Fedaia, Pordoi en meer van dat soort moois
.
Zaterdag gaat het dan richting Cuneo om daar zondag de Col d'Agnel van de Italiaanse kant te beklimmen en daar de tourpassage te zien.
Zondagavond door richting Barcelonnette om daar maandag de Cayolle, Champs en Allos mee te pakken. Dinsdag erna is de etappe in de tour over de Cime de la Bonnette, deze rijd ik vanaf de andere kant op.
Woensdagmorgen zeer vroeg de auto in om naar Le Bourg d'Oisans te rijden om aldaar op een camping te kamperen waar een vriend zijn camper heeft neergepoot. Dan met de fiets de Alp omhoog.
Daarna zijn er nog een paar dagen over om eventueel de Galibier, Iseran en dat soort bergen op te rijden.
Als ik tenminste nog energie heb.
Jammer dat het weer tegenvalt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:22 schreef knep het volgende:
[..]
Nou het verloopt toch ietwat anders al ik gedacht had. In Zwitserland was het gisteren (en eergisteren) pokkeweer, op 1500m hoogte, waar ik sliep, was het gisterenmorgen 5 graden en stortregende het. Heb de plannen maar omgegooid en ben naar de andere kant van de Gotthard (auto) gereden alwaar het altijd beter weer is.
Dat was gisteren ook het geval, het was een paar graden warmer en het regende minder hard.
Ben toen maar bij Bellinzona de Passo del Bernardino opgereden, toch zo'n 1800m hoogteverschil in 1 klim. Helaas had ik windkracht 6 a 7 tegen en ook nog een hongerklop -> de top met hangen en wurgen bereikt
en bijna weggewaaid daar.
Vandaag naar Prad am Stilfserjoch om de Stelvio te beklimmen, toen ik met de klim begon stonden er al bordjes dat de pas gesloten was en ja hoor tot ongeveer 2000m hoogte kon je nog komen maar daar stonden een paar mannetjes die mij resoluut terugstuurden. Wat bleek, er dreigt een aardverschuiving plaats te vinden wegens het slechte weer van de afgelopen dagen
.
Morgen de Stelvio aanvallen van de andere kant via de Umbrail pass.
Wel fantastisch weer hier overigens.
Komt goed, ik rijd op een mountainbike, weliswaar met hele smalle slicks maar evengoedquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jammer dat het weer tegenvalt.
Let wel op bij de Umbrail. Je hebt daar een paar km onverhard. In de klim niet erg, maar opletten in de afdaling.
Vanaf 2700 meter hoogte is dalen in de regen zwaar kut. Vanwege erg koud.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:43 schreef Asics-DS het volgende:
Ai, balen knep. Gelukkig is klimmen in de regen niet zo erg. Dalen is even vervelend.
Have fun.
Aanbod gekregen van een cycloteam?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:12 schreef Asics-DS het volgende:
De Marmotte heeft ook wat deuren geopend, maar ik weet nog niet of dit precies is wat ik zoek.
Den Haag - Zandvoort is heerlijk iig.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:05 schreef Littlecreep het volgende:
Heeft er iemand ervaring? Niet met de MTB strandrace, maar gewoon de fietspaden door de duinen.
Ik zou dat eerder andersom doen, dan heb je wind in de rug.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:05 schreef Littlecreep het volgende:
Goed, volgende doel hier. Den Helder-Gouda. Via Bikely even gekeken en als alles goed loopt is het ruim 160 kilometer.
Heeft er iemand ervaring? Niet met de MTB strandrace, maar gewoon de fietspaden door de duinen.
Ja, is ook mogelijk. Overigens is de reis geen probleem. Ik kan een keertje mee met ouders die dan op bezoek gaan bij mijn oma. Fiets ik gewoon weer naar huis vanaf Den Helderquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zou dat eerder andersom doen, dan heb je wind in de rug.
Van Den Helder naar Gouda moet goed lukken met de trein.
Ik heb uiteindelijk de Aspin gedaan, hij was niet zo moeilijk. Het is wel klote dat je vanaf de westkant de 20 km ervoor alleen maar vals plat hebt. Daarna zijn we doorgereden naar de Provence en heb ik de Mont Ventoux beklommen. Ging veel beter dan ik verwachtte, heb 'm in één keer kunnen fietsen vanaf Bedoin in 2 uur en 4 minuten.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat ik eerst maar eens voor de Aspin en eventueel de Peyresourde ga. Dan kan ik later eventueel nog wel zo'n HC-berg doen.
Nope, bedankt voor het schema, ik zal het even doorlezenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:14 schreef Blik het volgende:
Heb je al alle benodigde spullen zoals een broek met zeem (zeer prettig), fietsschoenen, HELM!!! en weet ik veel wat nog meer?
en ik denk dat je met een beetje googlen wel een schema kan vinden
http://www.cyclewear.eu/ bied wel goedkoop wielerkleding aan. Had daar kleding gekocht toen ik begon.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nope, bedankt voor het schema, ik zal het even doorlezen
Maar weet jij dan waar ik die zooi kan bestellen Blik? En een helm wacht ik nog wel even mee
Een helm is wel erg nuttigquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Maar weet jij dan waar ik die zooi kan bestellen Blik? En een helm wacht ik nog wel even mee
wijsneusje, doe gewoon eens googlenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien kun je de pedalen strakker afstellen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:00 schreef Leonos het volgende:
Fietsschoenen heb ik al, schieten alleen heletijd los ofzo. Zet ze er waarschijnlijk niet goed in.
Zal ik morgen doenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:11 schreef FJD het volgende:
Morgen maar even m'n fiets bij de FM gooien; dat afstellen van de derailleur is echt niet aan mij besteed. Wat een gepriegel en t lukt me voor geen meter
Kleding heb ik overigens bij Futurumshop gekocht. Niets mis meeGooi je nog wat foto's online van je fiets?
Zag trouwens bij de FM vandaag ook de Bulls staan met Ultegra; 1000,-
Luxemburg en Alpen is sowieso onvergelijkbaar. Allicht dat Luxemburg soepeler ging. Hoe lang was de col de l'epine?quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:09 schreef Tommeke het volgende:
Voor het eerst in mijn leven ben ik een alpencol opgefietst.
M'n vriendin wilde graag mountainbiken en omdat ik daar eigenlijk al heel blij om was en omdat er verder geen ruimte in de auto was had ik de racefiets maar thuis laten staan (achteraf jammer)
De camping waar ik stond lag vlak bij de col de l'epine, dus daar moesten we maar naar boven. Op die lompe mtb van me was het best pittig, maar wel een hele toffe ervaring, ook het afdalen! Volgende keer als ik die kant op ga, gaat m'n racefiets sowieso mee. Want hoewel er een triple op m'n mtb zit vond ik stukken van 9% al bijna te zwaar, terwijl ik vorig jaar in Luxemburg op de racefiets flink steilere (wel kortere) hellingen heb gefietst, en dat ging eigenlijk een stuk makkelijker. Het is misschien wel moeilijk te vergelijken, omdat het in Luxemburg minder hoog gaat, maar ik heb het idee dat het toen soepeler ging.
Ik heb een alumium racefiets met compactcrankstel en een stalen mtb met triple, welke fiets verdient dan de voorkeur om evt volgend jaar mee te nemen naar de alpen, iemand een zinnig antwoord?
8 km, gemiddeld 7%, max 10%quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Luxemburg en Alpen is sowieso onvergelijkbaar. Allicht dat Luxemburg soepeler ging. Hoe lang was de col de l'epine?
De vraag is welk verzet je reed op de MTB op de steilste stukken.
Qua gewicht scheelt het een kilo of 4-6, afhankelijk van hoe zwaar je MTB is en hoe licht je racefiets.
Misschien was je in Luxemburg beter ingefietst. Ik denk dat daar de maximale percentages ook korter zijn dan op een col. Misschien was je beter in vorm.quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
8 km, gemiddeld 7%, max 10%
In Luxemburg fietste ik de Mont St. Nicolas, wat ongeveer de helft was en dat lukte best goed. Hier stond ik na 3 km al bijna geparkeerd. Het verzet weet ik niet uit m'n hoofd, het kleinste verzet in ieder geval.
Ik doe in ieder geval altijd rond 8 bar, stuiter je wel wat meer rond maar evt. steentjes schieten onder je banden vandaan.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:27 schreef Gripper het volgende:
En omdat ik gisteren lek reed op een grindfietspad, vroeg ik me ineens af: kun je je banden het beste keihard (8-9 bar) oppompen zodat ie gewoon over de scherpe obstakels heen stuitert, of iets zachter (4-5 bar?) zodat de band wat meegeeft op scherpe steentjes?
Thnx, achteraf gezien denk ik wel dat het aan m'n vorm en fitheid lagquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien was je in Luxemburg beter ingefietst. Ik denk dat daar de maximale percentages ook korter zijn dan op een col. Misschien was je beter in vorm.
En als je op het kleinste verzet reed, reed je misschien wel té klein.
Check eens het verzet op je MTB en op je racefiets, hoe die zich tot elkaar verhouden.
Klinkt ook wel zo logisch, dan zal ik er nog wat bijblazen zometeenquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik doe in ieder geval altijd rond 8 bar, stuiter je wel wat meer rond maar evt. steentjes schieten onder je banden vandaan.
Maar had je niet de keus om op asfalt te blijven? Ik probeer grind en steentjes zo veel mogelijk te vermijden op de racefiets
Kwestie van een band kiezen met een goeie brekerlaag lijkt me? Zijn daar nog tips in? Ruwweg zie ik 2 categorieën banden: trainingsbandjes tot 20 euro, dan een tijdje niets, en vervolgens de wedstrijdbanden zoals Continental sport van 50-60 euro. Ik wil gewoon een band die ik zo weinig mogelijk hoef te plakken, en waarmee dat occasionele grintpaadje geen probleem is.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:38 schreef Littlecreep het volgende:
Ik begin hem zelfs al te knijpen als ik zand zie liggen. (en dat moet dan van Hoek v Holland naar Den Helder) Heb flinke historie van lekke banden. Begon hem al te knijpen toen aanloop van klimmetje in de JJC over grindpaadje ging. Weet alleen niet welke klim het was, heb zoveel van die pokkedingetjes gehad.
Panaracer Pasela. Is meer een tourband. Ze vallen wat smal dus je kunt 'm rustig wat breder nemen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kwestie van een band kiezen met een goeie brekerlaag lijkt me? Zijn daar nog tips in? Ruwweg zie ik 2 categorieën banden: trainingsbandjes tot 20 euro, dan een tijdje niets, en vervolgens de wedstrijdbanden zoals Continental sport van 50-60 euro. Ik wil gewoon een band die ik zo weinig mogelijk hoef te plakken, en waarmee dat occasionele grintpaadje geen probleem is.
Training: Vittoria Rubbino pro (vouwband)quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kwestie van een band kiezen met een goeie brekerlaag lijkt me? Zijn daar nog tips in? Ruwweg zie ik 2 categorieën banden: trainingsbandjes tot 20 euro, dan een tijdje niets, en vervolgens de wedstrijdbanden zoals Continental sport van 50-60 euro. Ik wil gewoon een band die ik zo weinig mogelijk hoef te plakken, en waarmee dat occasionele grintpaadje geen probleem is.
Aangezien ik geen wedstrijden rijd, gezocht in het segment van die Rubino. Mn fietsenboer verkoopt geen vittoria, maar ik ben vertrokken met een setje schwalbe blizzards, ook zo ongeveer in die prijsklasse.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:51 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Training: Vittoria Rubbino pro (vouwband)
Dat is inderdaad een enorme tank-rupsband zeg!quote:Stugge-nooit-lek-band: Specialized Armadillo
Toch klaagde een Armadillo-rijder bij Vologda-Onega-Ladoga dat het loopvlak losliep bij het rijden op half gesmolten asfalt. Met de Paela had ik daar geen last van, die zagen na afloop nog als nieuw uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:39 schreef Gripper het volgende:
Dat is inderdaad een enorme tank-rupsband zeg!
Ik fiets het hele jaar door, zelfs als het een beetje vriest, maar volgens mij ben je dan wel een uitzonderingquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Knevelt het volgende:
Goedenavond recreatieve wielrenners,
Het wordt toch echt tijd voor me om een wielerfiets te gaan aanschaffen en ook eens iets serieuzer te gaan beginnen. Even een vraagje: Wat doen jullie 's winters om in conditie te blijven? Gaan jullie gewoon door op de weg?
Zorg er wel voor dat je je pomp er goed recht op zet, bij mij is zo'n dingetje wel enkele keren afgebroken omdat ik zo lomp bezig wasquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:33 schreef Leonos het volgende:
Gelukt, moest zo'n dingetje klein beetje los draaien
Meestal rij ik op zaterdag gewoon op de weg en zondag een toertocht op de mtb. Doordeweeks een keer op de fiets naar een verlicht wielerparcours, woon-werkverkeer en als ik echt heel gemotiveerd ben wil ik zelfs nog wel eens op de tacx kruipen. Als het slecht weer is sla ik gewoon over, het moet wel leuk blijven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Knevelt het volgende:
Even een vraagje: Wat doen jullie 's winters om in conditie te blijven? Gaan jullie gewoon door op de weg?
De meeste handpompjes van tegenwoordig pompen niet echt, alleen iets om thuis te komen. Een fatsoenlijke pomp is de Zéfal HPX. Daarmee kun je zonder eerst de sportschool te bezoeken 8-9bar halen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:12 schreef Leonos het volgende:
Hoe pompen jullie trouwens jullie banden op? Ik heb zo'n handpomp maar het helpt geen fuck volgens mij.
Nu zit ik te kijken naar een pomp met een barometer maar dat blijft hetzelfde idee alleen dan met een meter erop
Het uurquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef FJD het volgende:
Klinkt goed! Volgend jaar voor het uur? of toch voor de Marmotte :p
Ik heb wel eens even 4 gereden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:44 schreef jorryt het volgende:
7 op een wel hele steile klim (dat is ook een prestatie zonder om te vallen).
misschien beginnen met een kwarttriathlon, is ook meteen Olympisch (iets voor over 4 jaar)quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:39 schreef FJD het volgende:
Triatlons lijken me ook wel erg gaaf! Het beantwoord iig je vraag naar lang en slopend...er is komende week bv een Ironman in AntwerpenMisschien iets voor volgend jaar
Tis voor dit jaar geen doel voor mij. Na Alpe d'Huez eerst maar eens kijken of ik uberhaupt nog kan hardlopen. Dan volgend jaar dat combineren; Marmotte & Amsterdam Marathon en dan eens kijken naar triatlon. Maar goed alles valt of staat met mn hardloopblessure; krijg ik daar wet last van dan is al dit gedroom nutteloos :pquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:57 schreef Blik het volgende:
misschien beginnen met een kwarttriathlon, is ook meteen Olympisch (iets voor over 4 jaar)
Een kwarttriathlon is sowieso wel haalbaar met een beetje training. 10 km hardlopen, 40 kilometer fietsen en 1.5 kilometer zwemmen. En helemaal als je de Marmotte en een marathon gaat doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Tis voor dit jaar geen doel voor mij. Na Alpe d'Huez eerst maar eens kijken of ik uberhaupt nog kan hardlopen. Dan volgend jaar dat combineren; Marmotte & Amsterdam Marathon en dan eens kijken naar triatlon. Maar goed alles valt of staat met mn hardloopblessure; krijg ik daar wet last van dan is al dit gedroom nutteloos :p
Blijft wel geweldig om steeds je grenzen te verleggen, heb je tenminste te idee dat je leeft
Dat kan ook komen door een beenlengteverschil..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:03 schreef Knevelt het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de (slechte) gewoonte om iets meer aan één kant van het zadel te zitten? Ik zit altijd net iets meer naar rechts zodat ik aan de rechterkant de spaken van mijn voorwiel kan zien, en dus niet gewoon recht op de band kijk.
1,77m 60kgquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:28 schreef FJD het volgende:
Thanks voor je mail JorrytGezien je trainingsschema train je meer dan ik maar ik zit op een hogere gemiddelde snelheid. Zal wel tegen elkaar wegvallen. Hoe zwaar ben je eigenlijk? Vrees dat mn gewicht wel tegen me gaat werken. Met 2m kun je nu eenmaal geen 60kg wegen
Ik ookquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:29 schreef drummerdude het volgende:
Dat doe ik op zo'n 25 - 30 km p/u...
Het lijkt erop. Ik rijd ook rond de 30 p/h gemiddeld.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:02 schreef Prik0 het volgende:
Ik rijd ook rond de 30 dus dan zitten we allemaal rond hetzelfde niveau.
Westrijdje rijden in het pittoreske Zuid-Limburg met alle wielrennende FOK!kers.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:08 schreef Prik0 het volgende:
Eigenlijk zou er een FOK! wedstrijd moeten zijn als iedereen rond de 30 zit. Zou nog spannend kunnen worden.
Doe dan de Utrechtse heuvelrug, is wat dichterbij.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:13 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Westrijdje rijden in het pittoreske Zuid-Limburg met alle wielrennende FOK!kers.![]()
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Doe dan de Utrechtse heuvelrug, is wat dichterbij.
Moet je ook niet zo provinciaal gaan wonenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:31 schreef Prik0 het volgende:
Als je in Amsterdam woont is Limburg niet voor de deur hoor.
Tips voor een tijdrit? Dit hangt volledig af van de afstand. Als het een wat langere tijdrit is, lees: langer dan 10/15 km, is doseren de key. Probeer verzuring zo lang mogelijk uit te stellen door rond je omslagpunt te rijden (eigenlijk omslaggebied). Sub-maximaal rijden dus. Laatste stuk gewoon volle bak. Voor de rest: niet janken, maar doordouwenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:25 schreef drummerdude het volgende:
OK, bedankt. Ik ben eigenlijk begonnen met wielrennen om de triatlon een keer te doen (gedeeld door weet ik hoeveel) maar daar ben ik nog nooit aan toegekomen.
Ik ga volgende week zaterdag mijn eerste tijdrit (en eerste race) rijden. Iemand nog tips? Voorbereiding tot na de race weet ik niks van, haha
Veel plezierquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:21 schreef drummerdude het volgende:
Vooral dat 'kapot gaan' bevalt me wel, man wat is dat een lekker gevoel.
Ik heb Maandag een lange-afstandstraining met mijn nieuwe wielerclub (jeej)
Daar hoop ik nog wat tips te krijgen... nu al bedankt!:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |