abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60227498
Nog tips voor waar je op moet letten als je een 2ehandse fiets gaat kopen?
Dinsdag avond gaat het gebeuren
  zondag 20 juli 2008 @ 16:51:18 #202
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60227574
Allerbelangrijkste: juiste maat

Verder:
-Zadelpen niet vastgerot in frame?
-Frame niet krom / gebutst door vallen?
-Velgen niet hol geremd?
-Brifters nog goed?
-Staat tandwielen.
-Staat van ketting en kabels.
-Speling op trapas.
-Putjes in balhoofd. ('index steering')
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60279557
Heb net mijn eerste 20km gereden op mijn nieuw fietsje

Had me uiteraard te warm aangekleed (Trainingsbroek, tshirt, vest) en was al aan het zweten voordat ik op mijn mooie weg kwam. Erg leuk en een stuk toffer als normaal fietsen. Maar heeft iemand misschien een trainingsschema om mee te beginnen? Fiets nu eigenlijk maar gewoon wat
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:12:52 #204
109065 sungaMsunitraM
pi_60280635
Ik heb nog wel wat literatuur over trainingsleer voor je.
Zie PM.
En als je het interessant vindt heb ik nog véél meer
pi_60280680
Weten jullie een site waar ze een grote voorraad en overzicht hebben van shirts en broeken etc?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:14:13 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_60280709
Heb je al alle benodigde spullen zoals een broek met zeem (zeer prettig), fietsschoenen, HELM!!! en weet ik veel wat nog meer?

en ik denk dat je met een beetje googlen wel een schema kan vinden
pi_60280776
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:14 schreef Blik het volgende:
Heb je al alle benodigde spullen zoals een broek met zeem (zeer prettig), fietsschoenen, HELM!!! en weet ik veel wat nog meer?

en ik denk dat je met een beetje googlen wel een schema kan vinden
Nope, bedankt voor het schema, ik zal het even doorlezen
Maar weet jij dan waar ik die zooi kan bestellen Blik? En een helm wacht ik nog wel even mee
pi_60280817
Ik ga zaterdag weer de Alpen in
Zondag een cyclo rijden: La Madeleine, die over de Madeleine (duh) gaat en met finish op Valmorel. Heb 'm al twee keer eerder gereden en is een leuke cyclo.
Dan naar La Chambre, om o.a. de Glandon en Galibier op te gaan fietsen.
En tot slot nog een cyclo: La Bourgui.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:30:07 #209
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60281420
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Leonos het volgende:

[..]

Maar weet jij dan waar ik die zooi kan bestellen Blik? En een helm wacht ik nog wel even mee
http://www.cyclewear.eu/ bied wel goedkoop wielerkleding aan. Had daar kleding gekocht toen ik begon.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_60281831
quote:

[..]

Een helm is wel erg nuttig
Ik weet het uit ervaring, ben er al een aantal kapot gevallen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:55:06 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_60282578
quote:

[..]

wijsneusje, doe gewoon eens googlen

http://www.wielersportinfo.nl/schemabeginners.htm

een helm en een broek zijn de eerste dingen die je moet kopen als je gaat wielrennen. Je rijdt harder dan op een normale fiets en een val is zo gemaakt op de fiets, als je op je hoofd terecht komt ben je flink zuur. Een broek met zeem is gewoon prettig voor op het harde zadel. Die kun je het beste kopen in een winkel als perry sport of de fietswinkel vanwege passen (zelfde geldt voor de helm).

Andere belangrijke dingen zijn:

- fietsschoenen
- multitool (voor afstellen van de fiets)
- reserveband (voor als je een lekke band krijgt)
- fietstasje (om je spullen in kwijt te kunnen zoals je multitool, reserveband, telefoon, geld etc)
- pomp met drukmeter
- klein pompje voor op de fiets (anders kun je je band niet oppompen)
pi_60282857
Fok! is de nieuwe google
Fietsschoenen heb ik al, schieten alleen heletijd los ofzo. Zet ze er waarschijnlijk niet goed in.
En een fietspomp heb ik ook

Helm, broek, shirt, bril (ivm vliegjes ) komen er aan

Bedankt allemaal!
pi_60283218
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:00 schreef Leonos het volgende:
Fietsschoenen heb ik al, schieten alleen heletijd los ofzo. Zet ze er waarschijnlijk niet goed in.
Misschien kun je de pedalen strakker afstellen?

Let op dat ze bij instappen echt goed 'klik' doen (daarom worden het klikpedalen genoemd
pi_60283244
Morgen maar even m'n fiets bij de FM gooien; dat afstellen van de derailleur is echt niet aan mij besteed. Wat een gepriegel en t lukt me voor geen meter

Kleding heb ik overigens bij Futurumshop gekocht. Niets mis mee Gooi je nog wat foto's online van je fiets?

Zag trouwens bij de FM vandaag ook de Bulls staan met Ultegra; 1000,-
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_60283420
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:11 schreef FJD het volgende:
Morgen maar even m'n fiets bij de FM gooien; dat afstellen van de derailleur is echt niet aan mij besteed. Wat een gepriegel en t lukt me voor geen meter

Kleding heb ik overigens bij Futurumshop gekocht. Niets mis mee Gooi je nog wat foto's online van je fiets?

Zag trouwens bij de FM vandaag ook de Bulls staan met Ultegra; 1000,-
Zal ik morgen doen
Is best mooi voor het geld en rijd lekker. (Maar dat is met niks vergeleken )
pi_60289214
Voor het eerst in mijn leven ben ik een alpencol opgefietst.
M'n vriendin wilde graag mountainbiken en omdat ik daar eigenlijk al heel blij om was en omdat er verder geen ruimte in de auto was had ik de racefiets maar thuis laten staan (achteraf jammer)
De camping waar ik stond lag vlak bij de col de l'epine, dus daar moesten we maar naar boven. Op die lompe mtb van me was het best pittig, maar wel een hele toffe ervaring, ook het afdalen! Volgende keer als ik die kant op ga, gaat m'n racefiets sowieso mee. Want hoewel er een triple op m'n mtb zit vond ik stukken van 9% al bijna te zwaar, terwijl ik vorig jaar in Luxemburg op de racefiets flink steilere (wel kortere) hellingen heb gefietst, en dat ging eigenlijk een stuk makkelijker. Het is misschien wel moeilijk te vergelijken, omdat het in Luxemburg minder hoog gaat, maar ik heb het idee dat het toen soepeler ging.
Ik heb een alumium racefiets met compactcrankstel en een stalen mtb met triple, welke fiets verdient dan de voorkeur om evt volgend jaar mee te nemen naar de alpen, iemand een zinnig antwoord?
pi_60289316
Probeer ze alletwee eens met 1 hand op te tillen

Persoonlijk zou ik er tzt een triple op gooien en dan de racefiets meenemen maar goed ik heb er ook niet heel veel verstand van
pi_60290229
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:09 schreef Tommeke het volgende:
Voor het eerst in mijn leven ben ik een alpencol opgefietst.
M'n vriendin wilde graag mountainbiken en omdat ik daar eigenlijk al heel blij om was en omdat er verder geen ruimte in de auto was had ik de racefiets maar thuis laten staan (achteraf jammer)
De camping waar ik stond lag vlak bij de col de l'epine, dus daar moesten we maar naar boven. Op die lompe mtb van me was het best pittig, maar wel een hele toffe ervaring, ook het afdalen! Volgende keer als ik die kant op ga, gaat m'n racefiets sowieso mee. Want hoewel er een triple op m'n mtb zit vond ik stukken van 9% al bijna te zwaar, terwijl ik vorig jaar in Luxemburg op de racefiets flink steilere (wel kortere) hellingen heb gefietst, en dat ging eigenlijk een stuk makkelijker. Het is misschien wel moeilijk te vergelijken, omdat het in Luxemburg minder hoog gaat, maar ik heb het idee dat het toen soepeler ging.
Ik heb een alumium racefiets met compactcrankstel en een stalen mtb met triple, welke fiets verdient dan de voorkeur om evt volgend jaar mee te nemen naar de alpen, iemand een zinnig antwoord?
Luxemburg en Alpen is sowieso onvergelijkbaar. Allicht dat Luxemburg soepeler ging. Hoe lang was de col de l'epine?
De vraag is welk verzet je reed op de MTB op de steilste stukken.
Qua gewicht scheelt het een kilo of 4-6, afhankelijk van hoe zwaar je MTB is en hoe licht je racefiets.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:01:39 #219
109065 sungaMsunitraM
pi_60290344
Voor in de Alpen moet een reetfiets met compact wel genoeg zijn (en achter een 27 ofzo)
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:27:03 #220
130803 Gripper
Get a grip
pi_60290935
Toch maar even dit topic erbij zetten in MyAt. Sinds vorige week een racefiets (bulls ultegra) , na jarenlang alleen maar mountainbiken. t Gaat lekker, maar wel even wennen hoor! Met mn mountainbike was ik gewend dat ik bij het insturen de fiets echt de bocht in moest gooien, met die smalle bandjes gaat het bijna vanzelf.

Mn training doordeweeks pak ik door te fietsen naar het werk: woon in Utrecht en werk in Ede, 45 km. Gisteren de fiets mee in de auto en naar huis gefietst, vanochtend weer hiernaartoe gereden.

En omdat ik gisteren lek reed op een grindfietspad, vroeg ik me ineens af: kun je je banden het beste keihard (8-9 bar) oppompen zodat ie gewoon over de scherpe obstakels heen stuitert, of iets zachter (4-5 bar?) zodat de band wat meegeeft op scherpe steentjes?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_60291935
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Luxemburg en Alpen is sowieso onvergelijkbaar. Allicht dat Luxemburg soepeler ging. Hoe lang was de col de l'epine?
De vraag is welk verzet je reed op de MTB op de steilste stukken.
Qua gewicht scheelt het een kilo of 4-6, afhankelijk van hoe zwaar je MTB is en hoe licht je racefiets.
8 km, gemiddeld 7%, max 10%
In Luxemburg fietste ik de Mont St. Nicolas, wat ongeveer de helft was en dat lukte best goed. Hier stond ik na 3 km al bijna geparkeerd. Het verzet weet ik niet uit m'n hoofd, het kleinste verzet in ieder geval.
pi_60292076
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:02 schreef Tommeke het volgende:

[..]

8 km, gemiddeld 7%, max 10%
In Luxemburg fietste ik de Mont St. Nicolas, wat ongeveer de helft was en dat lukte best goed. Hier stond ik na 3 km al bijna geparkeerd. Het verzet weet ik niet uit m'n hoofd, het kleinste verzet in ieder geval.
Misschien was je in Luxemburg beter ingefietst. Ik denk dat daar de maximale percentages ook korter zijn dan op een col. Misschien was je beter in vorm.
En als je op het kleinste verzet reed, reed je misschien wel té klein.

Check eens het verzet op je MTB en op je racefiets, hoe die zich tot elkaar verhouden.
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:08:05 #223
62913 Blik
The one and Only!
pi_60292084
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:27 schreef Gripper het volgende:

En omdat ik gisteren lek reed op een grindfietspad, vroeg ik me ineens af: kun je je banden het beste keihard (8-9 bar) oppompen zodat ie gewoon over de scherpe obstakels heen stuitert, of iets zachter (4-5 bar?) zodat de band wat meegeeft op scherpe steentjes?
Ik doe in ieder geval altijd rond 8 bar, stuiter je wel wat meer rond maar evt. steentjes schieten onder je banden vandaan.

Maar had je niet de keus om op asfalt te blijven? Ik probeer grind en steentjes zo veel mogelijk te vermijden op de racefiets
pi_60293900
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien was je in Luxemburg beter ingefietst. Ik denk dat daar de maximale percentages ook korter zijn dan op een col. Misschien was je beter in vorm.
En als je op het kleinste verzet reed, reed je misschien wel té klein.

Check eens het verzet op je MTB en op je racefiets, hoe die zich tot elkaar verhouden.
Thnx, achteraf gezien denk ik wel dat het aan m'n vorm en fitheid lag
Plus dat het inderdaad compleet andere beklimmingen zijn, ik denk dat als ik die col op de racefiets doe, ik een goed beeld krijg zeg maar.
  woensdag 23 juli 2008 @ 13:35:06 #225
130803 Gripper
Get a grip
pi_60294134
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 12:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik doe in ieder geval altijd rond 8 bar, stuiter je wel wat meer rond maar evt. steentjes schieten onder je banden vandaan.

Maar had je niet de keus om op asfalt te blijven? Ik probeer grind en steentjes zo veel mogelijk te vermijden op de racefiets
Klinkt ook wel zo logisch, dan zal ik er nog wat bijblazen zometeen

Was de eerste keer dat ik via die route van huis naar werk en omgekeerd fietste, dus ik heb even moeten zoeken op sommige plekken. Maar inderdaad, ik heb al door dat racebandjes minder geschikt zijn voor andere ondergronden dan lekker strak asfalt.
Mijn foto's op Flickr!
pi_60307697
Ik begin hem zelfs al te knijpen als ik zand zie liggen. (en dat moet dan van Hoek v Holland naar Den Helder ) Heb flinke historie van lekke banden. Begon hem al te knijpen toen aanloop van klimmetje in de JJC over grindpaadje ging. Weet alleen niet welke klim het was, heb zoveel van die pokkedingetjes gehad.
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:00:46 #227
130803 Gripper
Get a grip
pi_60313310
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:38 schreef Littlecreep het volgende:
Ik begin hem zelfs al te knijpen als ik zand zie liggen. (en dat moet dan van Hoek v Holland naar Den Helder ) Heb flinke historie van lekke banden. Begon hem al te knijpen toen aanloop van klimmetje in de JJC over grindpaadje ging. Weet alleen niet welke klim het was, heb zoveel van die pokkedingetjes gehad.
Kwestie van een band kiezen met een goeie brekerlaag lijkt me? Zijn daar nog tips in? Ruwweg zie ik 2 categorieën banden: trainingsbandjes tot 20 euro, dan een tijdje niets, en vervolgens de wedstrijdbanden zoals Continental sport van 50-60 euro. Ik wil gewoon een band die ik zo weinig mogelijk hoef te plakken, en waarmee dat occasionele grintpaadje geen probleem is.
Mijn foto's op Flickr!
pi_60314549
Conti 4000s
pi_60321255
Net mijn eerste 25km gereden in het zonnetje

Heb het veel sneller afgelegd dan ik verwachte eigenlijk
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2008 @ 15:55:19 #230
73911 ultra_ivo
pi_60322569
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kwestie van een band kiezen met een goeie brekerlaag lijkt me? Zijn daar nog tips in? Ruwweg zie ik 2 categorieën banden: trainingsbandjes tot 20 euro, dan een tijdje niets, en vervolgens de wedstrijdbanden zoals Continental sport van 50-60 euro. Ik wil gewoon een band die ik zo weinig mogelijk hoef te plakken, en waarmee dat occasionele grintpaadje geen probleem is.
Panaracer Pasela. Is meer een tourband. Ze vallen wat smal dus je kunt 'm rustig wat breder nemen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 20:51:10 #231
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_60327740
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

Training: Vittoria Rubbino pro (vouwband)
Training/cyclo: Continental GP4000s, Michelin Pro Race 2/3
Wedstrijd: Vittoria Open Corsa Evo CX / Veloflex Black / Pariba Criterium

Stugge-nooit-lek-band: Specialized Armadillo
pi_60328210
Vraagje voor de sleutelaars. Ik probeer m'n derailleur weer opnieuw af te stellen en met wat kunst en vliegwerk gaat dat wel aardig. Tijdens het pielen zag ik echter iets wat me verontruste Als ik even flink aan de trapper hengst en dan stop (band draait door, trapper is stil), dan zie ik dat m'n casette aan het dansen is. Niet enorm veel maar wel genoeg om ook m'n ketting heel licht te laten schokken.

Is dat normaal en zo niet wat is er dan aan de hand?
pi_60329044
De sluitmoer van je cassette is niet goed aangedraaid, of er zit speling op het freewheel.
  FOK!fotograaf donderdag 24 juli 2008 @ 22:12:54 #234
73911 ultra_ivo
pi_60329605
Er kan ook wat vuil in het freewheel zitten waardoor de palletjes niet helemaal erin vallen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:17:18 #235
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60329736
Net even een kilometer of 25 op het grote blad door de polder geploeterd, wind vol in het gezicht. Zit echt stuk nu, haha
Elite
Tegen TTIP
pi_60329926
Wind tegen is wel mooi ja, soms vervelend maar soms echt leuk. Ik had vanmiddag wind mee 30km gefietst @ 35km/u gemiddeld. Heerlijk was dat zeg. Jammer v/d stoplichten enzo maar ach, wel helemaal kapot gegaan.

Over de cassette: Klinkt allemaal ontzettend ingewikkeld. Ik twijfel tussen zelf wat gereedschap kopen of de fiets bij de FM neer te mikken...als ik het goed begrijp dan heb ik een kettingzweep en de cassetteafnemer nodig om m'n casette los te krijgen. Tis wel verleidelijk; ik wil namelijk leren hoe zo'n fiets werkt en in elkaar steekt.

Belangrijkere vragen; 1) Kan dit een oorzaak zijn van vreemd schakelgedrag? Ik krijg t ding maar niet goed afgesteld en wat op t ene moment een goede afstelling lijkt, klopt het volgende moment weer niet. 2) Is dit zo schadelijk voor de fiets dat ik er niet meer mee mag rijden of valt dit in de categorie "rijden mag maar snel repareren" of is het meer van "tis misschien vervelend maar verder niet zoveel aan de hand".
pi_60330246
Als de cassette kan bewegen, dan gaat het schakelen idd niet goed.
Het is vervelend, maar hoeft niet erg te zijn. Maar dat kun je op een forum wat lastig bepalen.
Ik zou het wel z.s.m. repareren, maar dan vooral omdat het schakelen dan echt kut kan gaan (en in worst case kan de ketting overslaan en als dat net is op een moment dat je op de pedalen staat kan dat vervelende situaties opleveren).

Of de sluitmoer van je cassette goed vast zit, kun je zelf heel makkelijk bepalen. Misschien met het wiel erin, ander het wiel er even uithalen en de snelspanner eruit. Dan kun je goed zien of de sluitmoer los is, of dat het aan het freewheel ligt.
Als er speling in het freewheel zit, is het maar de vraag of dat eruit te krijgen is.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2008 22:40:13 ]
pi_60330375
Thanks voor je hulp. Met het wiel erin leek de casette niet echt los te zitten. Je voelt een heel klein tikje maar het gaat over nog geen mm in dat geval. Naja, ik ga er morgen nog even mee naar m'n werk en dan ga ik me er 's avonds even in verdiepen en anders gewoon naar de FM. Koop wel een keer een oude fiets om mee te stuntelen
  vrijdag 25 juli 2008 @ 10:39:55 #239
130803 Gripper
Get a grip
pi_60336660
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 20:51 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Training: Vittoria Rubbino pro (vouwband)
Aangezien ik geen wedstrijden rijd, gezocht in het segment van die Rubino. Mn fietsenboer verkoopt geen vittoria, maar ik ben vertrokken met een setje schwalbe blizzards, ook zo ongeveer in die prijsklasse.
quote:
Stugge-nooit-lek-band: Specialized Armadillo
Dat is inderdaad een enorme tank-rupsband zeg!
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf vrijdag 25 juli 2008 @ 16:11:35 #240
73911 ultra_ivo
pi_60344478
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 10:39 schreef Gripper het volgende:

Dat is inderdaad een enorme tank-rupsband zeg!
Toch klaagde een Armadillo-rijder bij Vologda-Onega-Ladoga dat het loopvlak losliep bij het rijden op half gesmolten asfalt. Met de Paela had ik daar geen last van, die zagen na afloop nog als nieuw uit.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 22:47:28 #241
11102 knep
Mountainfreak
pi_60351732
Hier een berichtje uit Bourg Saint Maurice, de rest van mijn geplande programma (zie eerder) heb ik redelijk kunnen afwerken . Heb de tour op de Agnel(lo), Bonette en de Alp kunnen zien, heb de eerste 2 ook opgefietst op de dag van de etappe, geweldig was dat .

Vandaag de Iseran gedaan en ben nu dood, morgen helaas naar huis .
Later meer!
pi_60355163
Cool

Ik ben net terug van 2x 25km. Wielrennen is echt tof
pi_60385565
Zo en dat was de eerste tocht van langer dan 100km Ik wilde toch wel weer eens Zandvoort halen, tis echt heerlijk fietsen tussen de duinen. Dat kwam uiteindelijk uit op 140km tegen ruim 30km/u. Viel me eigenlijk alles mee. Tot ik weer terug kwam in Den Haag voelde ik me kiplekker. Benen draaide heel soepeltjes rond en de snelheden waren erg stabiel. Pas de laatste 30km werd het echt zwaar, toen liep ik echt helemaal leeg

Viel me alles mee, m'n vorige "record" was van vorige week en dat was 80km/u tegen bijna 30km/u. Nu wel helemaal kapot.
  maandag 28 juli 2008 @ 01:05:12 #244
197786 Asics-DS
pi_60388435
Dit weekend mn eerste officiele wedstrijden gereden. Direct een Elite koers (ik heb een Belofte licentie) en het ging best behoorlijk. De zooi netjes uitgereden en dat is denk ik al een aardig resultaat voor een eerste wedstrijd.
We begonnen zaterdag met een tijdrit waarin ik op 23 seconden van de nummer 1 de 20e (94 deelnemers)plek haalden . 's Avonds een criterium die een beetje in het water viel door valpartijen en noodweer. En vandaag een Omloop over 120 km. Pittig weekendje maar ik ben blij dat ik mee kon komen. Er reed toch aardig wat rond (renners van Asito, Krolstone, Ruiter etc.)
De omloop helaas niet kunnen finishen door een lekke band, maar ik weet zeker dat ik anders netjes uit had gereden. Veel gelosten trouwens in de omloop.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:48:09 #245
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_60496976
Goedenavond recreatieve wielrenners,

Het wordt toch echt tijd voor me om een wielerfiets te gaan aanschaffen en ook eens iets serieuzer te gaan beginnen. Even een vraagje: Wat doen jullie 's winters om in conditie te blijven? Gaan jullie gewoon door op de weg?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:55:12 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_60505083
Ik ben pas dit jaar begonnen met wielrennen. Maar ik blijf in ieder geval hardlopen in de winter, dus mijn conditie blijft op die manier wel goed. Het schijnt alleen wel zo te zijn dat hardloopconditie en wielrenconditie iets totaal anders is, dus dat je iedere zomer weer opnieuw kan beginnen als je in de winter niks doet. Maar je hebt natuurlijk nog altijd de sportschool met evt. spinninglessen.

Ik moet trouwens duidelijk wat oefeningen voor mijn rug gaan doen thuis om mijn rug te versterken. Heb regelmatig last van mijn rug tijdens het fietsen
pi_60508499
Hoe pompen jullie trouwens jullie banden op? Ik heb zo'n handpomp maar het helpt geen fuck volgens mij.
Nu zit ik te kijken naar een pomp met een barometer maar dat blijft hetzelfde idee alleen dan met een meter erop
pi_60508794
Gelukt, moest zo'n dingetje klein beetje los draaien
pi_60508853
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Knevelt het volgende:
Goedenavond recreatieve wielrenners,

Het wordt toch echt tijd voor me om een wielerfiets te gaan aanschaffen en ook eens iets serieuzer te gaan beginnen. Even een vraagje: Wat doen jullie 's winters om in conditie te blijven? Gaan jullie gewoon door op de weg?
Ik fiets het hele jaar door, zelfs als het een beetje vriest, maar volgens mij ben je dan wel een uitzondering
Veel fietsen dan op een tacx (hometrainer).
Ohja: en hardlopen, hoewel ik daar echt een schurfthekel aan heb
pi_60508881
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 14:33 schreef Leonos het volgende:
Gelukt, moest zo'n dingetje klein beetje los draaien
Zorg er wel voor dat je je pomp er goed recht op zet, bij mij is zo'n dingetje wel enkele keren afgebroken omdat ik zo lomp bezig was
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:20:55 #251
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_60512682
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Knevelt het volgende:
Even een vraagje: Wat doen jullie 's winters om in conditie te blijven? Gaan jullie gewoon door op de weg?
Meestal rij ik op zaterdag gewoon op de weg en zondag een toertocht op de mtb. Doordeweeks een keer op de fiets naar een verlicht wielerparcours, woon-werkverkeer en als ik echt heel gemotiveerd ben wil ik zelfs nog wel eens op de tacx kruipen. Als het slecht weer is sla ik gewoon over, het moet wel leuk blijven.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:40:55 #252
197338 Knevelt
pi_60513012
Dankjewel voor jullie reacties.
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  FOK!fotograaf maandag 4 augustus 2008 @ 22:24:44 #253
73911 ultra_ivo
pi_60561854
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 14:12 schreef Leonos het volgende:
Hoe pompen jullie trouwens jullie banden op? Ik heb zo'n handpomp maar het helpt geen fuck volgens mij.
Nu zit ik te kijken naar een pomp met een barometer maar dat blijft hetzelfde idee alleen dan met een meter erop
De meeste handpompjes van tegenwoordig pompen niet echt, alleen iets om thuis te komen. Een fatsoenlijke pomp is de Zéfal HPX. Daarmee kun je zonder eerst de sportschool te bezoeken 8-9bar halen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:25:51 #254
109065 sungaMsunitraM
pi_60561891
SKS Rennkompressor is ook een klassieker natuurlijk.

Ik heb er eentje van BBB, doet het ook al jaren
pi_60564133
Afgelopen vakantie voor het eerst in de bergen gefietst. Was erg mooi, 70 gehaald in een afdaling, 7 op een wel hele steile klim (dat is ook een prestatie zonder om te vallen ). Toch wel blij dat ik hier met het vlakke wat makkelijker kilometers kan maken.
Verbeterpunt voor volgende keer: niet met een 39x25 als lichtste de Alpe d'Huez opgaan (als je wil weten: 1h9min, ongeveer 2000km getraind in 2008, 2007 begonnen met fietsen)
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_60568768
Klinkt goed! Volgend jaar voor het uur? of toch voor de Marmotte :p
pi_60568844
1.09 is een hele nette tijd idd
Als je nog wat groeit, dan hoef je niet eens een veel kleiner verzet te hebben.
pi_60570268
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef FJD het volgende:
Klinkt goed! Volgend jaar voor het uur? of toch voor de Marmotte :p
Het uur
Mijn echte duurvermogen is niet zo heel goed, heb pas 3x meer dan 100km gereden...
pi_60570951
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:44 schreef jorryt het volgende:
7 op een wel hele steile klim (dat is ook een prestatie zonder om te vallen ).
Ik heb wel eens even 4 gereden.
En mijn broer vertelde dat 'ie tijdens de Marco Pantani op de Mortirolo 3 op zijn tellertje heeft zien staan.
Dus het kan nog langzamer
  FOK!fotograaf dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:00:30 #260
73911 ultra_ivo
pi_60580754
3-4km/h heb ik in Engeland vaker moeten rijden, op klimmetjes van 25-30%. Dan heb je echt moeite om door het dode punt te komen. Oefenen bij stoplichten is dan overigens wel handig.
pi_60581122
Ik ben overigens weer terug uit de Alpen. Twee cyclo's gereden, La madeleine en La Bourgui en tussendoor de Mont Ventoux opgereden.

La Madeleine is een leuke kleine cyclo (140 km, 3200 hm, circa 250 deelnemers verdeeld over de twee afstanden (de korte is 115 km)) over de Madeleine en tot slot nog via Doucy naar Valmorel. Eerst een aanloop van 70 km, met een paar kleinere klimmetjes erin. De dag ervoor waren we vanuit NL daarnaartoe gereden, en dat kon ik goed merken. Op de Madeleine ging het niet echt vlot, die 10 minuten langzamer beklommen dan vorig jaar. In de klim naar Doucy was ik leeg, na een gelletje kwam ik uiteindelijk wel weer op gang en kon ik nog weer wat mensen oprapen. Als 70e gefinished op 120 uitrijders (en een stuk of 10 opgaves). Niet echt op mijn niveau. Leuk detail: Jerome Coppel van Francaise des jeux werd 2e.

Daarna dus naar de Mont Ventoux, die in 1'42 beklommen (vanaf Bedoin). Da's 10 minuten langzamer dan 4 jaar geleden, maar toen was ik in topvorm (had véél meer getraind dan dit jaar), een week later werd ik toen 30e in een cyclo in de Pyreneën met finish op Pla d'Adet (en daar deden 500 aan mee).
Anyway: weer lekker rondgefietst rondom de Mont Ventoux, ook nog een goeie lange tocht gemaakt op de donderdag, vrijdag uitgefietst en zaterdag terug naar La Léchère voor de Bourgui.

Ook dat is een wat kleinere cyclo: 127 km, 3400 hm, ook circa 120 deelnemers op de lange afstand (de korte was 80). Op de eerste klim ging het wel lekker, was een klim van 900 hm, die ik in minder dan een uur deed. Bovenop zat ik alleen, circa 1½ minuut achter een groepje. In de afdaling daar naar toe gereden, dat was ook wel nodig want daarna kregen we 20 km dal. Vervolgens weer dezelfde klim naar Doucy die ook in de Madeleine zat. Die ging nu een stuk beter, ik reed 'm 9 minuten sneller op dan een week eerder (en dat op een klim van 9 km). Nu niet door naar Valmorel, maar naar beneden en naar Moutiers, waar we de slotklim naar Les Menuires kregen (da's een skidorp een kilometer of 10 voor Val Thorens). Een klim van 23 km naar 1800 meter. De eerste 5 km waren goed steil maar ik kon goed doortrappen en raapte wat mensen op. Daarna vlakte 'ie wat af, kreeg je een korte afdaling en vervolgens weer wat steilere stukken. Daar werd ik weer door eentje bijgehaald en we speelden een beetje haasje over. Met nog 500 meter te gaan kon ik nog eens versnellen en hij niet. Gefinished als 57e. 1'07 achter Jerome Coppel die deze cyclo won.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2008 18:19:02 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:13:15 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_60582150
Ik las het al op WT, mooie prestatie

heb de klim naar Les Menuires overigens afgelopen winter met de bus omhoog gedaan
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:02:01 #263
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_60583127
Hey!

Ik ben Drummerdude, ik ben nogal een noob op dit forum. Ik ben er eigenlijk alleen om het wielren topic. Ik rijdt nu zelf een jaartje. Ik heb samen met iemand een fiets voor 10(!) euro opgeknapt. Uiteindelijk opgeschuurd, kleur zag er nl. niet uit. Toen kwamen we erachter dat de helft van het frame carbon is. Dat was nogal geluk. Ook zit er een shimano 105 serie op. Ook heel mooi. Ik heb een foto, die probeer ik zo wel up te loaden. Ik fiets nu in de vakantie nogal veel. Maar onder schooltijd veel minder. Dat wil ik gaan verbeteren. Ik fiets over een week of zo bij WV de Driehoek, in Steenwijk (waar ik woon). Dan wil ik ook wedstrijden rijden. Ik ben trouwens 15 jaar. Vragen mag je altijd stellen!

DD

EDIT: Foto's even in een album gezet
Klik

[ Bericht 13% gewijzigd door drummerdude op 05-08-2008 20:34:05 (Foto's toegevoegd) ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 20:09:31 #264
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60583283
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:02 schreef drummerdude het volgende:
Vragen mag je altijd stellen!
Kijk, dat is mooi dat je daar toestemming voor geeft DD!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:14:51 #265
197786 Asics-DS
pi_60598923
Ik vrees dat wielerwedstrijden hier in NL niet echt mijn sport is. Tot nu toe heb ik netjes mijn Elite/belofte wedstrijden kunnen uitrijden (op een regenachtige criterium na), maar dat gemierenneuk op de vierkante meter en dat explosieve is niet mijn stijl. Doe mij maar lang en slopend . Ik neig naar een overstap naar triatlons. Kan ik ook het lopen weer inbouwen. Zwemmen wordt wel een bitch
pi_60599530
Triatlons lijken me ook wel erg gaaf! Het beantwoord iig je vraag naar lang en slopend...er is komende week bv een Ironman in Antwerpen Misschien iets voor volgend jaar
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:57:55 #267
62913 Blik
The one and Only!
pi_60599974
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:39 schreef FJD het volgende:
Triatlons lijken me ook wel erg gaaf! Het beantwoord iig je vraag naar lang en slopend...er is komende week bv een Ironman in Antwerpen Misschien iets voor volgend jaar
misschien beginnen met een kwarttriathlon, is ook meteen Olympisch (iets voor over 4 jaar)
pi_60600411
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:57 schreef Blik het volgende:
misschien beginnen met een kwarttriathlon, is ook meteen Olympisch (iets voor over 4 jaar)
Tis voor dit jaar geen doel voor mij. Na Alpe d'Huez eerst maar eens kijken of ik uberhaupt nog kan hardlopen. Dan volgend jaar dat combineren; Marmotte & Amsterdam Marathon en dan eens kijken naar triatlon. Maar goed alles valt of staat met mn hardloopblessure; krijg ik daar wet last van dan is al dit gedroom nutteloos :p

Blijft wel geweldig om steeds je grenzen te verleggen, heb je tenminste te idee dat je leeft
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:34:40 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_60600877
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:15 schreef FJD het volgende:

[..]

Tis voor dit jaar geen doel voor mij. Na Alpe d'Huez eerst maar eens kijken of ik uberhaupt nog kan hardlopen. Dan volgend jaar dat combineren; Marmotte & Amsterdam Marathon en dan eens kijken naar triatlon. Maar goed alles valt of staat met mn hardloopblessure; krijg ik daar wet last van dan is al dit gedroom nutteloos :p

Blijft wel geweldig om steeds je grenzen te verleggen, heb je tenminste te idee dat je leeft
Een kwarttriathlon is sowieso wel haalbaar met een beetje training. 10 km hardlopen, 40 kilometer fietsen en 1.5 kilometer zwemmen. En helemaal als je de Marmotte en een marathon gaat doen.

De eerste twee doe ik nu ook al (natuurlijk niet achter elkaar)

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 06-08-2008 14:43:57 ]
pi_60600928
Mn laatste hardloopervaring was 750m pijnvrij lopen
Los van dat is een kwart idd erg goed haalbaar
pi_60605153
Misschien is een trio triathlon een leuke kennismaking met de triathlonsport. Ik heb hier afgelopen juni in Stein aan meegedaan. Dan zwemt een iemand, in wisselzone geeft hij zo'n enkelband met chip aan de fietser (ik) en die geeft de chip weer aan de renner, die finisht. Je kan dan ook gezamelijk finishen, moeten de zwemmer en fietser laatste 50m meerennen.
Die waar wij aan deelnamen was een sprinttriathlon, 750m zwemmen, 20km fietsen en 5km rennen. Zaten wel wat heuveltjes in (behalve bij het zwemmen ) en we zijn uiteindelijk 6e geworden van de 26. De zwemmer had een flinke voorsprong gebouwd (3e zwemtijd), fietser en renner beetje verloren, (12e en 18e tijden)...
Al met al een erg leuke ervaring. De kosten waren 27 euro inclusief daglicentie, daarvoor krijg je dan 3 bidons, 3 keycords, 3 petjes, gratis drinken, 3 t-shirts, 3 medailles en natuurlijk een mooie wedstrijd
  donderdag 7 augustus 2008 @ 13:03:33 #272
197338 Knevelt
pi_60624842
Hebben jullie trouwens ook de (slechte) gewoonte om iets meer aan één kant van het zadel te zitten? Ik zit altijd net iets meer naar rechts zodat ik aan de rechterkant de spaken van mijn voorwiel kan zien, en dus niet gewoon recht op de band kijk.
pi_60625101
Eigenlijk nooit op gelet, volgende keer eens kijken
pi_60625462
Thanks voor je mail Jorryt Gezien je trainingsschema train je meer dan ik maar ik zit op een hogere gemiddelde snelheid. Zal wel tegen elkaar wegvallen. Hoe zwaar ben je eigenlijk? Vrees dat mn gewicht wel tegen me gaat werken. Met 2m kun je nu eenmaal geen 60kg wegen
pi_60625992
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:03 schreef Knevelt het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de (slechte) gewoonte om iets meer aan één kant van het zadel te zitten? Ik zit altijd net iets meer naar rechts zodat ik aan de rechterkant de spaken van mijn voorwiel kan zien, en dus niet gewoon recht op de band kijk.
Dat kan ook komen door een beenlengteverschil..
  donderdag 7 augustus 2008 @ 13:49:34 #276
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60626078
Iki wil ultra_ivo bedanken, dankzij jouw tip, prachtig gefietst daar (zie pagina 3 van dit topic )
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60628866
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:28 schreef FJD het volgende:
Thanks voor je mail Jorryt Gezien je trainingsschema train je meer dan ik maar ik zit op een hogere gemiddelde snelheid. Zal wel tegen elkaar wegvallen. Hoe zwaar ben je eigenlijk? Vrees dat mn gewicht wel tegen me gaat werken. Met 2m kun je nu eenmaal geen 60kg wegen
1,77m 60kg
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:22:32 #278
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_60632383
Wat zijn jullie gemiddelden op rechte stukken van ongeveer 40-50 kilometer?
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:45:56 #279
109065 sungaMsunitraM
pi_60632842
Ligt eraan hoe hard ik trap
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:29:07 #280
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_60639161
Dat doe ik op zo'n 25 - 30 km p/u...
pi_60639193
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:29 schreef drummerdude het volgende:
Dat doe ik op zo'n 25 - 30 km p/u...
Ik ook
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:52:03 #282
11102 knep
Mountainfreak
pi_60639710
Afhankelijk van de wind 27-32 km/h op de atb
pi_60640443
Afhankelijk van wind varieert dat tussen de 50km/u (5bft in de rug) en 25km/u (5bft in t gezicht). Normaal is m'n doel om het geheel boven de 30km/u te houden en dat lukt meestal wel. Wel een ietwat bochtig parcours door bebouwde kom.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:52:27 #284
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_60649991
Vandaag lekker gaan fietsen, ging het regenen, en best hard. Is er iets wat ik nu aan mijn fiets extra moet schoonmaken of op letten?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:39:25 #285
197786 Asics-DS
pi_60652938
Beetje afhankelijk van je materiaal, maar hou je naven, trapas, ketting en cassette een beetje in de gaten.

Inmiddels ingeschreven voor mn eerste triatlon trouwens.
pi_60660885
Welke? Lijkt me echt stoer om dat ook eens te doen, alleen kan ik echt niet goed zwemmen (laat staan snel.. )
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:25:10 #287
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_60667949
OK, bedankt. Ik ben eigenlijk begonnen met wielrennen om de triatlon een keer te doen (gedeeld door weet ik hoeveel) maar daar ben ik nog nooit aan toegekomen.

Ik ga volgende week zaterdag mijn eerste tijdrit (en eerste race) rijden. Iemand nog tips? Voorbereiding tot na de race weet ik niks van, haha
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:02:08 #288
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_60669292
Ik rijd ook rond de 30 dus dan zitten we allemaal rond hetzelfde niveau.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:05:17 #289
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60669405
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:02 schreef Prik0 het volgende:
Ik rijd ook rond de 30 dus dan zitten we allemaal rond hetzelfde niveau.
Het lijkt erop. Ik rijd ook rond de 30 p/h gemiddeld.
Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:08:36 #290
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_60669523
Eigenlijk zou er een FOK! wedstrijd moeten zijn als iedereen rond de 30 zit. Zou nog spannend kunnen worden.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:13:48 #291
197338 Knevelt
pi_60669700
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:08 schreef Prik0 het volgende:
Eigenlijk zou er een FOK! wedstrijd moeten zijn als iedereen rond de 30 zit. Zou nog spannend kunnen worden.
Westrijdje rijden in het pittoreske Zuid-Limburg met alle wielrennende FOK!kers.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:19:21 #292
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60669884
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:13 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Westrijdje rijden in het pittoreske Zuid-Limburg met alle wielrennende FOK!kers.
Doe dan de Utrechtse heuvelrug, is wat dichterbij.
Elite
Tegen TTIP
  FOK!fotograaf vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:23:31 #293
73911 ultra_ivo
pi_60672095
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:19 schreef Happel het volgende:

[..]

Doe dan de Utrechtse heuvelrug, is wat dichterbij.

Limburg is leuker en voor de deur.
Ik zit trouwens eerder op iets van 25km/u als kruissnelheid. Is wat langer vol te houden.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:31:18 #294
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_60672327
Als je in Amsterdam woont is Limburg niet voor de deur hoor.
  FOK!fotograaf vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:47:19 #295
73911 ultra_ivo
pi_60672830
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:31 schreef Prik0 het volgende:
Als je in Amsterdam woont is Limburg niet voor de deur hoor.
Moet je ook niet zo provinciaal gaan wonen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:07:59 #296
197786 Asics-DS
pi_60673470
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:25 schreef drummerdude het volgende:
OK, bedankt. Ik ben eigenlijk begonnen met wielrennen om de triatlon een keer te doen (gedeeld door weet ik hoeveel) maar daar ben ik nog nooit aan toegekomen.

Ik ga volgende week zaterdag mijn eerste tijdrit (en eerste race) rijden. Iemand nog tips? Voorbereiding tot na de race weet ik niks van, haha
Tips voor een tijdrit? Dit hangt volledig af van de afstand. Als het een wat langere tijdrit is, lees: langer dan 10/15 km, is doseren de key. Probeer verzuring zo lang mogelijk uit te stellen door rond je omslagpunt te rijden (eigenlijk omslaggebied). Sub-maximaal rijden dus. Laatste stuk gewoon volle bak. Voor de rest: niet janken, maar doordouwen

Mijn eerste wedstrijd was ook een tijdrit. Wegens gebrek aan hartslagmeter en km-tellertje (reparatie) puur op gevoel moeten rijden wat natuurlijk prima kan als je veel traint. Uiteindelijk 44.8 gemiddeld gereden, maar als je diep gaat lijken de secondes meer op minuten. Dus wees niet bang om af te zien, want dat zul je.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 03:07:26 #297
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_60676222
De tijdrit is 17 km lang.
Waar focus je je op als je een tijdrit rijd? Want als ik ga trainen kan ik niet ver gaan. (Wel als ik samen rijd)

http://www.wvdedriehoek.nl/
Daar staat de tijdrit op.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:19:06 #298
197786 Asics-DS
pi_60681977
Doe een training met lange intensieve blokken. Doe bijv. 3x 12 minuten rond omslagpunt met 3 tot 6 minuten rust tussendoor. Je moet leren diep te gaan in training.
Het is een wedstrijd, als je dan al niet diep kan gaan...... Zoals ik al zei moet je niet bang zijn om af te zien.

Nog een tip: zorg voor een goede warming-up. Tijdens het inrijden zul je veel gasten zien op Tacx trainers e.d. Je mag je benen best een paar keer flink voelen tijdens de warming up.
pi_60685789
Heb dit jaar 1x tijdens training een tijdrit gedaan, dat wil zeggen, gewoon 43 kilometer lang vol gaan. Doseren is dan inderdaad de kunst, en vooral ook doorbijten. Had over die afstand een gemiddelde van 37 per uur, maar man wat was ik dood. Gemiddelde hartslag van 180 met een max. van 190. Stond misselijk in de douche daarna.
Oftewel, inderdaad doseren en kapot gaan. Veel plezier alvast
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 17:21:48 #300
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_60686193
Vooral dat 'kapot gaan' bevalt me wel, man wat is dat een lekker gevoel.
Ik heb Maandag een lange-afstandstraining met mijn nieuwe wielerclub (jeej)
Daar hoop ik nog wat tips te krijgen... nu al bedankt!:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')