Alle anderhalve meter hangen gewoon losquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:07 schreef Leonos het volgende:
Maar heb je in dat broekje dan ook geen boxer of iets aan?
Hautacam denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:47 schreef Sloggi het volgende:
Volgende week ga ik richting de Pyreneeën, en daar wil ik natuurlijk ook wat gaan fietsen. Wat is de gemakkelijkste (voor zover je van gemakkelijk kunt spreken) van het rijtje Tourmalet - Aubisque - Hautacam?
Met 60% jaquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Riis deed m op de 53:17 toch?
Ach joh, gewoon proberen. Is toch mooi als je kan zeggen dat je zo'n mooie berg beklommen hebt. Al ga je 5 keer kapot.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat ik eerst maar eens voor de Aspin en eventueel de Peyresourde ga. Dan kan ik later eventueel nog wel zo'n HC-berg doen.
Stelvio inderdaad vanuit de mooiste kant (Trafoi), heb ik al een keer met bepakking gereden ben benieuwd hoe het nu gaat. De Fedaia als het goed is volgens de Giro van dit jaarquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:20 schreef Wombcat het volgende:
Dat zijn nog eens ambities.
De Stelvio van de Trafoi-kant?
En de Fedaia ook van de steile kant (ben effe kwijt hoe dat dorpie heet, maar de kant die ze dit jaar in de Giro hebben beklommen)?
De Iseran is wel een stukkie weg van Bourg d'Oisans trouwens.
Alvast veel plezier(en mooi weer).
Moet je toch eerst de Glandon over?quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:25 schreef knep het volgende:
De Iseran is inderdaad een stuk weg van Le Bourg d'Oisans maar ligt natuurlijk meer 'op weg naar huis'.
Denk dat ik via de snelweg naar Bourg St. Maurice rijd, is misschien iets voor de vrijdag (25 juli).
Ik niet iig daar ben ik nog niet aan toe. Aan de andere kant heb ik al half geschoren poten doordat de fysio de helft in moest tapenquote:
Ik ook niet. Als randonneur is een beetje haar prima voor de isolatie tijdens een koude nacht.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik niet iig daar ben ik nog niet aan toe.
Even reagerend hierop: Zelf fanatiek fietser uit Gouda en de wind die rondwaait in de polders hier is soms zwaarder fietsen dan menig heuvel. Als je wat wil klimmen, fiets dan keertje naar Bergschenhoek. Outdoor Valley heeft daar kort klimmetje van ± 7% Als training wel leuk om 5 à 6 keer achter elkaar op te beukenquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:07 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik woon in Bergambacht, dorpje naast Gouda, Rotterdam. Geen heuvels dus jammer genoeg
Ik wil een conditie op gaan bouwen en gewoon om lekker te fietsen. Idd beginnen met 30km in de 3 dagen ofzo want meer gaat me denk niet lukken. En dan langzaam opbouwen. Het lijkt me trouwens wel heel mooi om op heuvels te fietsen maar die hebben we dus hier niet.
Ik ookquote:Op vrijdag 11 juli 2008 09:23 schreef Blik het volgende:
ik weiger mijn benen te scheren
Om toertochten te rijden hoef je niet per se lid te zijn van een toerclub. Je kunt altijd deelnemen. Een overzicht van toertochten kun je vinden op www.ntfu.nl en daar is ook een lijst van clubs te vinden.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ook
Hoe zit dat trouwens met die zondagse toertochtenIk zag vandaag erg veel wielrenners die in grote groepen fietsten. Nu ben ik zelf wel naar zoiets op zoek maar echt alleen voor zondag (ik fiets straks 3x in de week naar m'n werk a 60km per dag) en dan in een toertocht-opzet; gewoon je rondje rijden en je ziet wel hoe goed je bent en bij welke groep je aansluit en na afloop ga je lekker met z'n allen een biertje drinken.
Zit ik dan goed bij een wielerclub of is dat meer een training-training-wedstrijd opzet
Ik heb er al eentje gemaild hier in de buurtquote:Op zondag 13 juli 2008 20:54 schreef Asics-DS het volgende:
Veel wielerclubs hebben een wedstrijd- en een toerafdeling. Informeer eens bij een club bij je in de buurt of ze een toerafdeling hebben.
Bij een toertocht ben je (min of meer) vrij je eigen tempo te rijden. Je kunt normaal starten tussen 07:00 en 10:00 (of zoiets). Het is dus niet met zijn allen tegelijk starten en het peloton breekt in stukken.quote:Op zondag 13 juli 2008 22:20 schreef FJD het volgende:
Echter, als ik het zo eens doorlees dan lijkt toertocht ook daadwerkelijk toertocht te betekenen. Groepen ingedeeld op 20-25km/u, 25-28km/u en boven de 28km/u. Met twee maanden training zou ik dan al goed in de snelste groep vallen en dan vrees ik weer dat m'n drive toch in de weg gaat zitten. Op de een of andere manier ken ik alleen de versnellingen vooruit of achteruit. Consolideren is geen optie
Ik ken het gebied (heb er jaren gewoond) en het heeft echt hélémaal niets met klimmen te maken.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef FJD het volgende:
Bij Nijmegen heb je een paar heuvels die tegen de 10% oplopen (bij Berg & Dal). Daar kan ik eenvoudig heen en dan rijd ik ze wel een paar keer op. Het stelt idd maar weinig voor ten opzichte van echt klimmen maar ach, ik ben ook geen Pantani die de Alpe op gaatLimburg is idd een veel betere optie maar ik heb goedkope slaapruimte nabij Arnhem dus dan is de keuze snel gemaakt. Maar in de basis zijn klimkilometers dan te prefereren boven meer vlakke kilometers.
Dat ja, en veel gedrang en valpartijen.quote:Neutralisatie klinkt niet heel erg spannend neePraat je dan over de echte wedstrijdrenners of gewoon voor iedereen? Wat zou ik me dan bij neutralisatie voor moeten stellen? Iedereen achter een volgauto oid
Jij gaat ook voor een ultralange tocht, is natuurlijk iets anders dan als je voor een tijd gaatquote:Op dinsdag 15 juli 2008 06:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben ook niet zo'n liefhebber van leegrijden. Goed rusten voor de belangrijke dag, dat is denk ik veel belangrijker.
Weekend ervoor en dan de daarop volgende week gewoon wat rustig aan (80% van je tempo op de helft van je normale training).quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:12 schreef Asics-DS het volgende:
Don't get me wrong: een zware training de dag ervoor is het slechtste wat je kan doen natuurlijk. Ik heb het over 5 tot 7 dagen vóór het doel.
Nou het verloopt toch ietwat anders al ik gedacht hadquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:17 schreef knep het volgende:
Nog een paar dagen en dan ga ik ook het hooggebergte in.
Maandag de Furkapass, Nufenenpass en als laatste de Gotthard (oude weg).
Dinsdag de Stelvio. Woensdag t/m vrijdag verder naar de dolomieten voor de Passo di Fedaia, Pordoi en meer van dat soort moois
.
Zaterdag gaat het dan richting Cuneo om daar zondag de Col d'Agnel van de Italiaanse kant te beklimmen en daar de tourpassage te zien.
Zondagavond door richting Barcelonnette om daar maandag de Cayolle, Champs en Allos mee te pakken. Dinsdag erna is de etappe in de tour over de Cime de la Bonnette, deze rijd ik vanaf de andere kant op.
Woensdagmorgen zeer vroeg de auto in om naar Le Bourg d'Oisans te rijden om aldaar op een camping te kamperen waar een vriend zijn camper heeft neergepoot. Dan met de fiets de Alp omhoog.
Daarna zijn er nog een paar dagen over om eventueel de Galibier, Iseran en dat soort bergen op te rijden.
Als ik tenminste nog energie heb.
Jammer dat het weer tegenvalt.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:22 schreef knep het volgende:
[..]
Nou het verloopt toch ietwat anders al ik gedacht had. In Zwitserland was het gisteren (en eergisteren) pokkeweer, op 1500m hoogte, waar ik sliep, was het gisterenmorgen 5 graden en stortregende het. Heb de plannen maar omgegooid en ben naar de andere kant van de Gotthard (auto) gereden alwaar het altijd beter weer is.
Dat was gisteren ook het geval, het was een paar graden warmer en het regende minder hard.
Ben toen maar bij Bellinzona de Passo del Bernardino opgereden, toch zo'n 1800m hoogteverschil in 1 klim. Helaas had ik windkracht 6 a 7 tegen en ook nog een hongerklop -> de top met hangen en wurgen bereikt
en bijna weggewaaid daar.
Vandaag naar Prad am Stilfserjoch om de Stelvio te beklimmen, toen ik met de klim begon stonden er al bordjes dat de pas gesloten was en ja hoor tot ongeveer 2000m hoogte kon je nog komen maar daar stonden een paar mannetjes die mij resoluut terugstuurden. Wat bleek, er dreigt een aardverschuiving plaats te vinden wegens het slechte weer van de afgelopen dagen
.
Morgen de Stelvio aanvallen van de andere kant via de Umbrail pass.
Wel fantastisch weer hier overigens.
Komt goed, ik rijd op een mountainbike, weliswaar met hele smalle slicks maar evengoedquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jammer dat het weer tegenvalt.
Let wel op bij de Umbrail. Je hebt daar een paar km onverhard. In de klim niet erg, maar opletten in de afdaling.
Vanaf 2700 meter hoogte is dalen in de regen zwaar kut. Vanwege erg koud.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:43 schreef Asics-DS het volgende:
Ai, balen knep. Gelukkig is klimmen in de regen niet zo erg. Dalen is even vervelend.
Have fun.
Aanbod gekregen van een cycloteam?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:12 schreef Asics-DS het volgende:
De Marmotte heeft ook wat deuren geopend, maar ik weet nog niet of dit precies is wat ik zoek.
Den Haag - Zandvoort is heerlijk iig.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:05 schreef Littlecreep het volgende:
Heeft er iemand ervaring? Niet met de MTB strandrace, maar gewoon de fietspaden door de duinen.
Ik zou dat eerder andersom doen, dan heb je wind in de rug.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:05 schreef Littlecreep het volgende:
Goed, volgende doel hier. Den Helder-Gouda. Via Bikely even gekeken en als alles goed loopt is het ruim 160 kilometer.
Heeft er iemand ervaring? Niet met de MTB strandrace, maar gewoon de fietspaden door de duinen.
Ja, is ook mogelijk. Overigens is de reis geen probleem. Ik kan een keertje mee met ouders die dan op bezoek gaan bij mijn oma. Fiets ik gewoon weer naar huis vanaf Den Helderquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik zou dat eerder andersom doen, dan heb je wind in de rug.
Van Den Helder naar Gouda moet goed lukken met de trein.
Ik heb uiteindelijk de Aspin gedaan, hij was niet zo moeilijk. Het is wel klote dat je vanaf de westkant de 20 km ervoor alleen maar vals plat hebt. Daarna zijn we doorgereden naar de Provence en heb ik de Mont Ventoux beklommen. Ging veel beter dan ik verwachtte, heb 'm in één keer kunnen fietsen vanaf Bedoin in 2 uur en 4 minuten.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat ik eerst maar eens voor de Aspin en eventueel de Peyresourde ga. Dan kan ik later eventueel nog wel zo'n HC-berg doen.
Nope, bedankt voor het schema, ik zal het even doorlezenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:14 schreef Blik het volgende:
Heb je al alle benodigde spullen zoals een broek met zeem (zeer prettig), fietsschoenen, HELM!!! en weet ik veel wat nog meer?
en ik denk dat je met een beetje googlen wel een schema kan vinden
http://www.cyclewear.eu/ bied wel goedkoop wielerkleding aan. Had daar kleding gekocht toen ik begon.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nope, bedankt voor het schema, ik zal het even doorlezen
Maar weet jij dan waar ik die zooi kan bestellen Blik? En een helm wacht ik nog wel even mee
Een helm is wel erg nuttigquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Maar weet jij dan waar ik die zooi kan bestellen Blik? En een helm wacht ik nog wel even mee
wijsneusje, doe gewoon eens googlenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien kun je de pedalen strakker afstellen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:00 schreef Leonos het volgende:
Fietsschoenen heb ik al, schieten alleen heletijd los ofzo. Zet ze er waarschijnlijk niet goed in.
Zal ik morgen doenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:11 schreef FJD het volgende:
Morgen maar even m'n fiets bij de FM gooien; dat afstellen van de derailleur is echt niet aan mij besteed. Wat een gepriegel en t lukt me voor geen meter
Kleding heb ik overigens bij Futurumshop gekocht. Niets mis meeGooi je nog wat foto's online van je fiets?
Zag trouwens bij de FM vandaag ook de Bulls staan met Ultegra; 1000,-
Luxemburg en Alpen is sowieso onvergelijkbaar. Allicht dat Luxemburg soepeler ging. Hoe lang was de col de l'epine?quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:09 schreef Tommeke het volgende:
Voor het eerst in mijn leven ben ik een alpencol opgefietst.
M'n vriendin wilde graag mountainbiken en omdat ik daar eigenlijk al heel blij om was en omdat er verder geen ruimte in de auto was had ik de racefiets maar thuis laten staan (achteraf jammer)
De camping waar ik stond lag vlak bij de col de l'epine, dus daar moesten we maar naar boven. Op die lompe mtb van me was het best pittig, maar wel een hele toffe ervaring, ook het afdalen! Volgende keer als ik die kant op ga, gaat m'n racefiets sowieso mee. Want hoewel er een triple op m'n mtb zit vond ik stukken van 9% al bijna te zwaar, terwijl ik vorig jaar in Luxemburg op de racefiets flink steilere (wel kortere) hellingen heb gefietst, en dat ging eigenlijk een stuk makkelijker. Het is misschien wel moeilijk te vergelijken, omdat het in Luxemburg minder hoog gaat, maar ik heb het idee dat het toen soepeler ging.
Ik heb een alumium racefiets met compactcrankstel en een stalen mtb met triple, welke fiets verdient dan de voorkeur om evt volgend jaar mee te nemen naar de alpen, iemand een zinnig antwoord?
8 km, gemiddeld 7%, max 10%quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Luxemburg en Alpen is sowieso onvergelijkbaar. Allicht dat Luxemburg soepeler ging. Hoe lang was de col de l'epine?
De vraag is welk verzet je reed op de MTB op de steilste stukken.
Qua gewicht scheelt het een kilo of 4-6, afhankelijk van hoe zwaar je MTB is en hoe licht je racefiets.
Misschien was je in Luxemburg beter ingefietst. Ik denk dat daar de maximale percentages ook korter zijn dan op een col. Misschien was je beter in vorm.quote:Op woensdag 23 juli 2008 12:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
8 km, gemiddeld 7%, max 10%
In Luxemburg fietste ik de Mont St. Nicolas, wat ongeveer de helft was en dat lukte best goed. Hier stond ik na 3 km al bijna geparkeerd. Het verzet weet ik niet uit m'n hoofd, het kleinste verzet in ieder geval.
Ik doe in ieder geval altijd rond 8 bar, stuiter je wel wat meer rond maar evt. steentjes schieten onder je banden vandaan.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:27 schreef Gripper het volgende:
En omdat ik gisteren lek reed op een grindfietspad, vroeg ik me ineens af: kun je je banden het beste keihard (8-9 bar) oppompen zodat ie gewoon over de scherpe obstakels heen stuitert, of iets zachter (4-5 bar?) zodat de band wat meegeeft op scherpe steentjes?
Thnx, achteraf gezien denk ik wel dat het aan m'n vorm en fitheid lagquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien was je in Luxemburg beter ingefietst. Ik denk dat daar de maximale percentages ook korter zijn dan op een col. Misschien was je beter in vorm.
En als je op het kleinste verzet reed, reed je misschien wel té klein.
Check eens het verzet op je MTB en op je racefiets, hoe die zich tot elkaar verhouden.
Klinkt ook wel zo logisch, dan zal ik er nog wat bijblazen zometeenquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik doe in ieder geval altijd rond 8 bar, stuiter je wel wat meer rond maar evt. steentjes schieten onder je banden vandaan.
Maar had je niet de keus om op asfalt te blijven? Ik probeer grind en steentjes zo veel mogelijk te vermijden op de racefiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |