abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_60106546
registreer om deze reclame te verbergen
Had een mailtje terug en deze club was meer op wedstrijden gericht, dat doet mij niet zoveel eigenlijk. Zal wel eens een keertje mee rijden met de toerclub die op hetzelfde terrein zit.

Anyway, ander vraagje. Uit het hardlopen heb ik het principe van leegrijden voordat je een topprestatie gaat leveren en dat beviel me erg goed. Nu wil ik me voor de beklimming van de Alpe d'Huez dus een keer helemaal leeg rijden. Nu heb ik twee opties; Gerrie Kneteman Classic of een weekend Arnhem/Nijmegen.

Voordeel v/d Classic is dat het een cyclo is wat leuk is maar los van het kopje van Bloemendaal valt er weinig te klimmen en ik vraag me dan ook af of ik als voorbereiding niet beter dat weekend de heuveltjes rondom Nijmegen/Arnhem in kan duiken om toch weer meer klimkilometers in de benen te krijgen.

Wat denken julli?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 14 juli 2008 @ 21:33:51 #177
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60106834
Qua klimmen stelt rondom Arnhem/Nijmegen ook niet veel voor. Da's meer heuveltjes op sprinten, heeft niets met klimmen te maken.
Een cyclo in Nederland ben ik zelf nooit zo weg van. Heb eens de Cauberg Classic gereden, dat was 100 km geneutraliseerd en de laatste 30 km koers. Weet niet of dat met de Knetemann Classic ook zo gaat.
In die 30 km volle bak rijd je jezelf ook niet leeg.
Zou ik toch voor dat weekendje Arnhem opteren. Of beter nog: ga iets verder weg naar Limburg of de Ardennen.
in a crowd you lose humanity
pi_60107939
Bij Nijmegen heb je een paar heuvels die tegen de 10% oplopen (bij Berg & Dal). Daar kan ik eenvoudig heen en dan rijd ik ze wel een paar keer op. Het stelt idd maar weinig voor ten opzichte van echt klimmen maar ach, ik ben ook geen Pantani die de Alpe op gaat Limburg is idd een veel betere optie maar ik heb goedkope slaapruimte nabij Arnhem dus dan is de keuze snel gemaakt. Maar in de basis zijn klimkilometers dan te prefereren boven meer vlakke kilometers.

Neutralisatie klinkt niet heel erg spannend nee Praat je dan over de echte wedstrijdrenners of gewoon voor iedereen? Wat zou ik me dan bij neutralisatie voor moeten stellen? Iedereen achter een volgauto oid
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 14 juli 2008 @ 22:17:34 #179
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60108015
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:14 schreef FJD het volgende:
Bij Nijmegen heb je een paar heuvels die tegen de 10% oplopen (bij Berg & Dal). Daar kan ik eenvoudig heen en dan rijd ik ze wel een paar keer op. Het stelt idd maar weinig voor ten opzichte van echt klimmen maar ach, ik ben ook geen Pantani die de Alpe op gaat Limburg is idd een veel betere optie maar ik heb goedkope slaapruimte nabij Arnhem dus dan is de keuze snel gemaakt. Maar in de basis zijn klimkilometers dan te prefereren boven meer vlakke kilometers.
Ik ken het gebied (heb er jaren gewoond) en het heeft echt hlmaal niets met klimmen te maken.
quote:
Neutralisatie klinkt niet heel erg spannend nee Praat je dan over de echte wedstrijdrenners of gewoon voor iedereen? Wat zou ik me dan bij neutralisatie voor moeten stellen? Iedereen achter een volgauto oid
Dat ja, en veel gedrang en valpartijen.
Op de website van de Knetemann Classic zag ik trouwens dat dat daar niet het geval is. Start is vanaf 8:30 tot 10:00, dus het is meer een toertocht dan een wedstrijd. Staat ook uitdrukkelijk bij dat het geen wedstrijd is. Wel met tijdwaarneming, dat dan weer wel.
Als er een grote groep tegelijk start, krijg je daar wel wedstrijdidee.
in a crowd you lose humanity
  maandag 14 juli 2008 @ 22:51:06 #180
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_60108888
Leegrijden? Uurtje opwarmen en dan 4x 12 minuten rond omslagpunt met 3 minuten actieve rust. Vervolgens nog 2 3 uurtje duurtraining. Of 3 x 20 minuten rond omslagpunt met 5 8 minuten actieve rust, gevolgt door paar uurtjes duurtraining. Dat gaat echt tot
Het is alleen wat moeilijker om in een training tot het gaatje te gaan dan in een wedstrijd.

Ik weet niet of het echt werkt, dat leegrijden voor een prestatie, maar ik doe het ook. Ik denk dat het vooral een mentale kwestie is: ik moet gewoon intensieve trainingen blijven doen, anders krijg ik het gevoel dat mn conditie wegkwijnt Weer een ander bouwt 2 weken voor de tijd zijn trainingen af....... net wat je wil.

(stiekem weet ik wel dat trainingen zo kort voor je 'doel' je niet meer beter maken. Puur voor het gevoel dus)
pi_60111144
Denk dat iedereen daar zo zijn eigen manier heeft. Leegrijden doe ik alleen als ik een paar weken geen speciale tocht heb gepland, zoals nu. Heb ook nog eens vakantie, dus zit aardig wat uurtjes op de fiets deze week. Maar als ik speciaal een lange tocht ga rijden trap ik de week ervoor maximaal 70 kilometer weg en doe voor de rest niks. Werkt perfect voor mij
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2008 @ 06:29:41 #182
73911 ultra_ivo
pi_60113392
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben ook niet zo'n liefhebber van leegrijden. Goed rusten voor de belangrijke dag, dat is denk ik veel belangrijker.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:40:33 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_60114660
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 06:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben ook niet zo'n liefhebber van leegrijden. Goed rusten voor de belangrijke dag, dat is denk ik veel belangrijker.
Jij gaat ook voor een ultralange tocht, is natuurlijk iets anders dan als je voor een tijd gaat
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:12:54 #184
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_60118732
Don't get me wrong: een zware training de dag ervoor is het slechtste wat je kan doen natuurlijk. Ik heb het over 5 tot 7 dagen vr het doel .
Overigens zijn bovenstaande trainingen nu heel gewoon geworden en ik doe ze op wekelijkse basis (1 2 keer). Sowieso is mijn trainingsomvang erg groot op dit moment.
De Marmotte heeft ook wat deuren geopend, maar ik weet nog niet of dit precies is wat ik zoek.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:31:23 #185
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_60119175
Terugvindpost
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_60128298
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:12 schreef Asics-DS het volgende:
Don't get me wrong: een zware training de dag ervoor is het slechtste wat je kan doen natuurlijk. Ik heb het over 5 tot 7 dagen vr het doel .
Weekend ervoor en dan de daarop volgende week gewoon wat rustig aan (80% van je tempo op de helft van je normale training).

Het zou idd iets mentaals kunnen zijn. Ik heb het gedaan voordat ik de halve marathon van Amsterdam ging lopen maar tot twee weken daarvoor twijfelde ik aan m'n eigen kunnen; haal ik het wel, hoe moet ik lopen, is 02:00 reeel etc. etc. Twee weken van te voren liep ik 21km in 02:05 en het weekend ervoor zelfs in 1:55. Dan sta je toch echt stukken zelfverzekerder aan de de start van zo'n wedstrijd natuurlijk.

Aan de andere kant voelde ik me wel echt schandalig goed tijdens de wedstrijd. Alsof er geen einde aan m'n kunnen zat, alles ging soepel en op een tempo waarvan ik eerst nog dacht "dat red je nooit".

Wat is wijsheid? Geen flauw idee, waar je je lekker bij voelt misschien?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:22:48 #187
11102 knep
Mountainfreak
pi_60132117
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:17 schreef knep het volgende:
Nog een paar dagen en dan ga ik ook het hooggebergte in .

Maandag de Furkapass, Nufenenpass en als laatste de Gotthard (oude weg) .
Dinsdag de Stelvio . Woensdag t/m vrijdag verder naar de dolomieten voor de Passo di Fedaia, Pordoi en meer van dat soort moois .

Zaterdag gaat het dan richting Cuneo om daar zondag de Col d'Agnel van de Italiaanse kant te beklimmen en daar de tourpassage te zien .

Zondagavond door richting Barcelonnette om daar maandag de Cayolle, Champs en Allos mee te pakken. Dinsdag erna is de etappe in de tour over de Cime de la Bonnette, deze rijd ik vanaf de andere kant op.

Woensdagmorgen zeer vroeg de auto in om naar Le Bourg d'Oisans te rijden om aldaar op een camping te kamperen waar een vriend zijn camper heeft neergepoot. Dan met de fiets de Alp omhoog .

Daarna zijn er nog een paar dagen over om eventueel de Galibier, Iseran en dat soort bergen op te rijden.
Als ik tenminste nog energie heb .
Nou het verloopt toch ietwat anders al ik gedacht had . In Zwitserland was het gisteren (en eergisteren) pokkeweer, op 1500m hoogte, waar ik sliep, was het gisterenmorgen 5 graden en stortregende het. Heb de plannen maar omgegooid en ben naar de andere kant van de Gotthard (auto) gereden alwaar het altijd beter weer is.

Dat was gisteren ook het geval, het was een paar graden warmer en het regende minder hard .
Ben toen maar bij Bellinzona de Passo del Bernardino opgereden, toch zo'n 1800m hoogteverschil in 1 klim . Helaas had ik windkracht 6 a 7 tegen en ook nog een hongerklop -> de top met hangen en wurgen bereikt en bijna weggewaaid daar.

Vandaag naar Prad am Stilfserjoch om de Stelvio te beklimmen, toen ik met de klim begon stonden er al bordjes dat de pas gesloten was en ja hoor tot ongeveer 2000m hoogte kon je nog komen maar daar stonden een paar mannetjes die mij resoluut terugstuurden . Wat bleek, er dreigt een aardverschuiving plaats te vinden wegens het slechte weer van de afgelopen dagen .
Morgen de Stelvio aanvallen van de andere kant via de Umbrail pass .
Wel fantastisch weer hier overigens .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:36:30 #188
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60132474
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:22 schreef knep het volgende:

[..]

Nou het verloopt toch ietwat anders al ik gedacht had . In Zwitserland was het gisteren (en eergisteren) pokkeweer, op 1500m hoogte, waar ik sliep, was het gisterenmorgen 5 graden en stortregende het. Heb de plannen maar omgegooid en ben naar de andere kant van de Gotthard (auto) gereden alwaar het altijd beter weer is.

Dat was gisteren ook het geval, het was een paar graden warmer en het regende minder hard .
Ben toen maar bij Bellinzona de Passo del Bernardino opgereden, toch zo'n 1800m hoogteverschil in 1 klim . Helaas had ik windkracht 6 a 7 tegen en ook nog een hongerklop -> de top met hangen en wurgen bereikt en bijna weggewaaid daar.

Vandaag naar Prad am Stilfserjoch om de Stelvio te beklimmen, toen ik met de klim begon stonden er al bordjes dat de pas gesloten was en ja hoor tot ongeveer 2000m hoogte kon je nog komen maar daar stonden een paar mannetjes die mij resoluut terugstuurden . Wat bleek, er dreigt een aardverschuiving plaats te vinden wegens het slechte weer van de afgelopen dagen .
Morgen de Stelvio aanvallen van de andere kant via de Umbrail pass .
Wel fantastisch weer hier overigens .
Jammer dat het weer tegenvalt.
Let wel op bij de Umbrail. Je hebt daar een paar km onverhard. In de klim niet erg, maar opletten in de afdaling.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:42:02 #189
11102 knep
Mountainfreak
pi_60132610
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jammer dat het weer tegenvalt.
Let wel op bij de Umbrail. Je hebt daar een paar km onverhard. In de klim niet erg, maar opletten in de afdaling.
Komt goed, ik rijd op een mountainbike, weliswaar met hele smalle slicks maar evengoed .
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:43:24 #190
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_60145017
Ai, balen knep. Gelukkig is klimmen in de regen niet zo erg. Dalen is even vervelend.

Have fun.
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:27:31 #191
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60146053
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:43 schreef Asics-DS het volgende:
Ai, balen knep. Gelukkig is klimmen in de regen niet zo erg. Dalen is even vervelend.

Have fun.
Vanaf 2700 meter hoogte is dalen in de regen zwaar kut. Vanwege erg koud.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:28:23 #192
56724 Wombcat
rent wiel
pi_60146073
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 13:12 schreef Asics-DS het volgende:
De Marmotte heeft ook wat deuren geopend, maar ik weet nog niet of dit precies is wat ik zoek.
Aanbod gekregen van een cycloteam?
Whatever het is, het is natuurlijk altijd leuk als wat deuren zich openen
in a crowd you lose humanity
pi_60169641
Goed, volgende doel hier. Den Helder-Gouda. Via Bikely even gekeken en als alles goed loopt is het ruim 160 kilometer.

Heeft er iemand ervaring? Niet met de MTB strandrace, maar gewoon de fietspaden door de duinen.
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 18:44:21 #194
144336 crew  Leonos
AFCA
pi_60171569
Mooie tocht. Eindpunt dichtbij huis ook. Maar hoe kom je dan in Den Helder?
Some things should be simple; even an end has a start
pi_60173173
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:05 schreef Littlecreep het volgende:
Heeft er iemand ervaring? Niet met de MTB strandrace, maar gewoon de fietspaden door de duinen.
Den Haag - Zandvoort is heerlijk iig.

Je moet even door Katwijk en Noordwijk maar verder is het echt heerlijk fietsen daar.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf donderdag 17 juli 2008 @ 20:15:00 #196
73911 ultra_ivo
pi_60173550
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:05 schreef Littlecreep het volgende:
Goed, volgende doel hier. Den Helder-Gouda. Via Bikely even gekeken en als alles goed loopt is het ruim 160 kilometer.

Heeft er iemand ervaring? Niet met de MTB strandrace, maar gewoon de fietspaden door de duinen.
Ik zou dat eerder andersom doen, dan heb je wind in de rug.
Van Den Helder naar Gouda moet goed lukken met de trein.
  Moderator donderdag 17 juli 2008 @ 22:45:00 #197
144336 crew  Leonos
AFCA
pi_60176727
http://www.matrabike.nl/fietsen/Racefiets/Peloton.asp#

Is dit iets leuks voor een beginner? Aardig goedkoop voor een nieuwe fiets.
Some things should be simple; even an end has a start
pi_60176982
Het is idd goedkoop, maar kwalitatief zou ik me er niet al te veel van voorstellen.
Aan de andere kant ben ik ook met zoiets begonnen en daar toch een jaar op gefietst, daarna een duurdere groep erop gezet en weer twee jaar later een betere fiets gekocht.
Om te kijken of je het leuk vind, kun je met zoiets beginnen, maar je kunt ook op marktplaats kijken of je iets tweedehands kunt vinden. Hoewel ik wel denk dat als je een beetje goede fiets op marktplaats wilt vinden je ook op een eurotje of 5-600 moet rekenen.
in a crowd you lose humanity
pi_60177055
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder andersom doen, dan heb je wind in de rug.
Van Den Helder naar Gouda moet goed lukken met de trein.
Ja, is ook mogelijk. Overigens is de reis geen probleem. Ik kan een keertje mee met ouders die dan op bezoek gaan bij mijn oma. Fiets ik gewoon weer naar huis vanaf Den Helder

Ga misschien nog proberen van hoek naar hoek te fietsen. Den Helder-Hoek van Holland. Of andersom. Het is mogelijk, alleen de Schoorlse duinen is een doolhof

Fiets trouwens overigens ook wel vaker in de Duinen. Oom en neef opzoeken in Rijswijk, en dan duinen in. Het is zo jammer dat je dan nog de hele stad door moet Stoplicht, optrekken, stoplicht. Ben ik dan wel blij dat ik zo het Groene Hart in kan
pi_60209302
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:40 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk dat ik eerst maar eens voor de Aspin en eventueel de Peyresourde ga. Dan kan ik later eventueel nog wel zo'n HC-berg doen.
Ik heb uiteindelijk de Aspin gedaan, hij was niet zo moeilijk. Het is wel klote dat je vanaf de westkant de 20 km ervoor alleen maar vals plat hebt. Daarna zijn we doorgereden naar de Provence en heb ik de Mont Ventoux beklommen. Ging veel beter dan ik verwachtte, heb 'm in n keer kunnen fietsen vanaf Bedoin in 2 uur en 4 minuten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')