Aan de andere kant is dat ook de mentaliteit die je tot grootse prestaties brengtquote:Op maandag 16 juni 2008 18:32 schreef Tommeke het volgende:
Dat heb ik ook altijd, ik kan me nooit inhouden
Volgens mij kom ik ook 2 verzorgingspunten tegen onderweg, dus dat kan geen probleem zijnquote:Op maandag 16 juni 2008 18:19 schreef FJD het volgende:
[..]
Bedenk gewoon dat je ook 2x30 kunt rijden. Stap je gewoon halverwege even af bij een cafe, drink je wat en ga je weer door
Haha, wel opletten gek! Zondag is iedereen z'n kater aan het wegslapen, ben blij dat het morgen isquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:24 schreef Asics-DS het volgende:
Godver is dat morgen al?? Ik dacht zondag. Even kijken of 't allemaal wel kan....
Supertof! Wat houdt dat in? Een collega van me hoopt bij de eerste 50 te eindigen, misschien staat die daar ook wel? Maar denk het niet, vorig jaar was ie 200e.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:39 schreef Asics-DS het volgende:
Gister bericht gekregen dat ik een nieuw startnummer heb voor de Marmotte. Echt super. Ik ben in het wedstrijdvak geplaatst.
Ik leg hem altijd vlak op de zijkant neer (derrailleur aan de bovenkantquote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:49 schreef Blik het volgende:
ff een n00bvraagje:
Ga morgen voor de eerste keer met de fiets op pad, 60 km JJC rijden. De auto is echter niet groot genoeg om de fietsen in zijn geheel erin te zetten, alleen het voorwiel eraf past ook niet. Voorwiel en achterwiel moeten er dus uit. Hoe vervoeren jullie de fietsen dan? Op het stuur en zadel laten leunen. Want ik mag hem niet op de voorvork en achterderailleur laten leunen. Staat die dan stabiel in de auto of moet ik nog wat andere regelen>
hoor graag een reactie voor morgenochtend
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en metenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik leg hem altijd vlak op de zijkant neer (derrailleur aan de bovenkant)
Kan je hem niet ergens aan bevestigen of ergens mee ondersteunen?
Vergeet geen oude kleden en doeken mee te nemen om je frame te beschermenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:14 schreef Blik het volgende:
[..]
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en meten
en het is maar een kleine Opel Corsa
Voorwiel er af, achterwiel eraf en dan kan ie een klein beetje schuin maar overdwars er in. Daarmee valt je stuur over de achterbankleuning heen (die uiteraard neer is geklapt). Bij mij ligt nu alles perfect maar daarbij moet ik zeggen dat ik als voordeel heb dat in de achterbak, op dat vlakke gedeelte (de officiele achterbak zeg maar) nu een groot vierkante verhoging staat waar de fiets op rust, je zou dus je eigen spullen daar neer kunnen leggen maar misschien werkt het ook zonder die verhoging.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:14 schreef Blik het volgende:
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en meten
en het is maar een kleine Opel Corsa
Top 50 = ruim onder de 7 uur (6:45 ongeveer). Dat is geen verkeerde doelstelling.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:01 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Supertof! Wat houdt dat in? Een collega van me hoopt bij de eerste 50 te eindigen, misschien staat die daar ook wel? Maar denk het niet, vorig jaar was ie 200e.
Het is over twee weken al, dus hier volgt de onvermijdelijke vraag: BEN JE ER KLAAR VOOR?
Daar liggen een aantal gigantische smeerlappen. Welke zaten erin?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:17 schreef rockin_the_lowland het volgende:
De hellingen daar zijn absoluut niet te vergelijken met Zuid-Limburg weet ik nu uit eigen ervaring.
mooi weer, mooie omgeving, een leuke eerste toertocht voor mij. Bergjes vloog ik zeker de eerste 100 kilometer overheen, daarna is het logischerwijs elke keer wat zwaarder. Toch was ik goed, ondanks een week met gemiddeld 5 uur slaap en vannacht nog een stuk minder.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 22:09 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Wel balen dat ik de JJ-Classic gemist heb.
Hoe was het vandaag?
Ik weet alleen de plaatsen waar deze gelegen waren o.aquote:Op zondag 22 juni 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar liggen een aantal gigantische smeerlappen. Welke zaten erin?
Daar moet je volgens mij wel aardig wat verstand van fietsen voor hebben. En als je een hele 105-set koopt, zit daar neem ik aan ook een derailleur bij, toch?quote:Op maandag 23 juni 2008 22:53 schreef FJD het volgende:
Jullie hebben hier vast ontzettend veel verstand van
Een vriend van me heeft een redelijk oude racefiets en daarmee wil hij de Alpe d'Huez op maar daar zit geen triple op (nu 40/52) dus dat wordt redelijk kansloos aangezien deze vriend geen Pantani is (dat zou ook wel raar zijn ook overigens). Nu kwamen we op Marktplaats een 105 crankset tegen. Triple dus perfect voor de klim.
De vraag is echter of dat pastIk begrijp wel dat je tegenwoordig dingen makkelijk kunt uitwisselen maar is er in het verleden niet per ongeluk een maat-wijziging geweest oid of hoeven we ons daar niet druk over te maken?
Vervolgvraag (nu we een oudere complete 105 set hebben gezien); het overzetten van een oud remsysteem naar het shifters principe, is dat lastig, onmogelijk of kan elke eikel dat![]()
Ow ja en als je dan die triple koopt, heb je dan ook een nieuwe voor-derailleur nodig? Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, ik heb mijne gewoon compleet nieuw gekocht
quote:Op zondag 22 juni 2008 19:24 schreef Oksel het volgende:
Mag ik hier ook vertellen dat ik vandaag eerst op mijn bek ben gegaan en vervolgens een eekhoorn aanreed?
Bij de hele set zit de derailleur erbij jaquote:Op maandag 23 juni 2008 23:24 schreef Blik het volgende:
Daar moet je volgens mij wel aardig wat verstand van fietsen voor hebben. En als je een hele 105-set koopt, zit daar neem ik aan ook een derailleur bij, toch?
Wat je kan doen is het kopen, en vervolgens naar de fietsenmaker gaan en hem het erop laat zetten voor een zacht prijsje.
Een Nederlander (Bert Dekker) was daar 3e geworden op de ronde van 152 km.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:33 schreef Wombcat het volgende:
Ben weer terug uit Duitsland/Italië
Berchtesgaden Radmarathon gefietst (de 107 km) en de Marco Pantani (172 km, met de Gavia en Mortirolo).
Dat was harken op de Mortirolo, nog nooit zo lang zo langzaam gereden: 12 km in 1 uur 25. Maar in één keer fietsend (voor zover je dat nog fietsen kunt noemen) boven gekomen, en dat kon lang niet iedereen zeggen. 240e van de 510, da's wel één van mijn magerste resultaten in een cyclo. Nog niet echt in vorm dus, maar dat steile is ook niet echt mijn ding.
Mijn tussentijd na 152 km was trouwens doorvertaald ongeveer de 540e op de circa 1700 (na 152 km kwam je al langs de finish en kon je kiezen om te stoppen of nog een rondje van 20 km te rijden om de lange afstand te volbrengen. Je kreeg dan nog een klim van 7 km aan gemiddeld 9%, met de laatste 4 km aan 10%. Die laatste 4 km waren er bij mij ook wat te veel aan).
Ook leuk om te zien: op de Gavia was ik 305e, in Mazzo (voet Mortirolo) 263e, Mortirolo 258e, Aprica (1e keer langs finish) 246e, en bij de finish dus 240e (van de 172 km-rijders). En ik was achteraan gestart, want in de info van Cycletours stond dat de start om 07:30 was, terwijl die om 07:00 was. Toen ik dus een paar minuten voor 7 in mijn startvak wilde gaan staan, kon dat niet meer en moest ik (vrijwel) achteraan aansluiten (vrijwel achteraan, want ik ben ergens tussen gaan staan waar nog wat ruimte was, maar dat was rond de nummers 2200, terwijl ik nummer 1205 had). Ik heb dus wel dik 1000 man ingehaald, da's dan wel weer leuk.
Yep, in Frankrijk ook.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 07:35 schreef Happel het volgende:
Een Nederlander (Bert Dekker) was daar 3e geworden op de ronde van 152 km.
Overigens wel tof zo een cyclo. Zijn er veel van in Italië. Elke week meerdere toch?
Ik weet niet precies welke groep je er op hebt zitten, maar van dubbel naar triple is nou net de duurste operatiequote:Op maandag 23 juni 2008 22:53 schreef FJD het volgende:
Jullie hebben hier vast ontzettend veel verstand van
Een vriend van me heeft een redelijk oude racefiets en daarmee wil hij de Alpe d'Huez op maar daar zit geen triple op (nu 40/52) dus dat wordt redelijk kansloos aangezien deze vriend geen Pantani is (dat zou ook wel raar zijn ook overigens). Nu kwamen we op Marktplaats een 105 crankset tegen. Triple dus perfect voor de klim.
De vraag is echter of dat pastIk begrijp wel dat je tegenwoordig dingen makkelijk kunt uitwisselen maar is er in het verleden niet per ongeluk een maat-wijziging geweest oid of hoeven we ons daar niet druk over te maken?
Vervolgvraag (nu we een oudere complete 105 set hebben gezien); het overzetten van een oud remsysteem naar het shifters principe, is dat lastig, onmogelijk of kan elke eikel dat![]()
Ow ja en als je dan die triple koopt, heb je dan ook een nieuwe voor-derailleur nodig? Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, ik heb mijne gewoon compleet nieuw gekocht
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:25 schreef eentwee het volgende:
Shimano 105 is geen heel dure groep maar voor 400 euro (ben je vast wel kwijt incl montage) koop je best een degelijk tweedehandsje. Alleen maar om als overweging mee te geven.
Zo'n knokenschudder? Nee geef mij dan maar een lekker stalen frame. Dan ben ik na 200km nog fit en voel ik niet ieder botje in m'n handen. Stijfheid is enorm overrated op het moment. Je wegligging gaat dramatisch achteruit als je frame te stijf is. Op slecht wegdek betekent dit dus langzamer rijden. Een stalen frame gaat sowieso veel langer mee dan een aluminium frame.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:25 schreef eentwee het volgende:
Ik rijd toch liever met een degelijke alu ros AdH op dan met een stalen vaatdoek van 20 jaar geleden die ik dubbel kan vouwen
200 km klimmen is veel hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zo'n knokenschudder? Nee geef mij dan maar een lekker stalen frame. Dan ben ik na 200km nog fit en voel ik niet ieder botje in m'n handen. Stijfheid is enorm overrated op het moment. Je wegligging gaat dramatisch achteruit als je frame te stijf is. Op slecht wegdek betekent dit dus langzamer rijden. Een stalen frame gaat sowieso veel langer mee dan een aluminium frame.
Tis al een oudere groep en ook niet heel duur dus de kwaliteit zal wellicht wat te wensen over laten maar wel alles zit er bij dus wat betreft kan het gemonteerd worden.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:29 schreef Blik het volgende:
Die mits een goeie groep ook al 5 jaar oud is, en waarvan je niet weet hoelang die groep het nog volhoudt. Kun je beter een nieuwe groep kopen, kan je in ieder geval weer een tijdje vooruit
Mwah, zat ritten die in totaal meer dan 200km klimwerk hebbenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
200 km klimmen is veel hoorOf heb je daar overheen gelezen?
Als je op supergladgestreken asfalt rijdt wel ja. De praktijk, en zeker de Franse praktijk, is anders. Het asfalt daar is op e kleienre weggetjes vaak erg ruw.quote:Alles hangt af van de gebruiker en de toepassing. Ik kan net zo makkelijk stellen dat de wegligging enorm vooruit gaat als je frame stijf genoeg is (wielen idem dito). Ik krijg geen last van mijn botten, ook niet na 6 uur zonder handschoenen met OS stuur, 32 spaaks voorwiel met hoge alu velg en 9 bar in de banden. Voor jou zal dat waarschijnlijk niet werken, maar ik gok dat jij wel enkele tientallen kilo's lichter bent
Om over België nog maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je op supergladgestreken asfalt rijdt wel ja. De praktijk, en zeker de Franse praktijk, is anders. Het asfalt daar is op e kleienre weggetjes vaak erg ruw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |