abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59439104
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:32 schreef Tommeke het volgende:
Dat heb ik ook altijd, ik kan me nooit inhouden
Aan de andere kant is dat ook de mentaliteit die je tot grootse prestaties brengt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 17 juni 2008 @ 09:11:02 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_59452356
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:19 schreef FJD het volgende:

[..]

Bedenk gewoon dat je ook 2x30 kunt rijden. Stap je gewoon halverwege even af bij een cafe, drink je wat en ga je weer door
Volgens mij kom ik ook 2 verzorgingspunten tegen onderweg, dus dat kan geen probleem zijn
pi_59544095
De weersverwachting voor morgen (JJC) is opgeklaard Ik hoop dat het droog blijft!
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:24:09 #54
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_59552082
Godver is dat morgen al?? Ik dacht zondag. Even kijken of 't allemaal wel kan....
pi_59553385
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:24 schreef Asics-DS het volgende:
Godver is dat morgen al?? Ik dacht zondag. Even kijken of 't allemaal wel kan....
Haha, wel opletten gek! Zondag is iedereen z'n kater aan het wegslapen, ben blij dat het morgen is
pi_59556136
Vraagje, ik zie dat die Jan Janssen classic nu is maar in hoeverre kan ik gewoon rondom Velp fietsen? Ik doe niet mee voor het lintje oid maar ik wil de klimmetjes daar doen. Kan ik gewoon de bergjes op en naar beneden of is alles zwaar afgezet?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 20 juni 2008 @ 20:49:57 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_59559982
ff een n00bvraagje:

Ga morgen voor de eerste keer met de fiets op pad, 60 km JJC rijden. De auto is echter niet groot genoeg om de fietsen in zijn geheel erin te zetten, alleen het voorwiel eraf past ook niet. Voorwiel en achterwiel moeten er dus uit. Hoe vervoeren jullie de fietsen dan? Op het stuur en zadel laten leunen. Want ik mag hem niet op de voorvork en achterderailleur laten leunen. Staat die dan stabiel in de auto of moet ik nog wat andere regelen>

hoor graag een reactie voor morgenochtend
pi_59560317
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:39 schreef Asics-DS het volgende:
Gister bericht gekregen dat ik een nieuw startnummer heb voor de Marmotte. Echt super. Ik ben in het wedstrijdvak geplaatst.
Supertof! Wat houdt dat in? Een collega van me hoopt bij de eerste 50 te eindigen, misschien staat die daar ook wel? Maar denk het niet, vorig jaar was ie 200e.

Het is over twee weken al, dus hier volgt de onvermijdelijke vraag: BEN JE ER KLAAR VOOR?
pi_59560584
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 20:49 schreef Blik het volgende:
ff een n00bvraagje:

Ga morgen voor de eerste keer met de fiets op pad, 60 km JJC rijden. De auto is echter niet groot genoeg om de fietsen in zijn geheel erin te zetten, alleen het voorwiel eraf past ook niet. Voorwiel en achterwiel moeten er dus uit. Hoe vervoeren jullie de fietsen dan? Op het stuur en zadel laten leunen. Want ik mag hem niet op de voorvork en achterderailleur laten leunen. Staat die dan stabiel in de auto of moet ik nog wat andere regelen>

hoor graag een reactie voor morgenochtend
Ik leg hem altijd vlak op de zijkant neer (derrailleur aan de bovenkant )

Kan je hem niet ergens aan bevestigen of ergens mee ondersteunen?
  vrijdag 20 juni 2008 @ 21:14:32 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_59560726
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik leg hem altijd vlak op de zijkant neer (derrailleur aan de bovenkant )

Kan je hem niet ergens aan bevestigen of ergens mee ondersteunen?
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en meten

en het is maar een kleine Opel Corsa
pi_59561059
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:14 schreef Blik het volgende:

[..]

met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en meten

en het is maar een kleine Opel Corsa
Vergeet geen oude kleden en doeken mee te nemen om je frame te beschermen
pi_59568873
Mensen die meedoen aan Ride for the Roses? Ben momenteel beetje aan het trainen, alleen jammer van die afloper vandaag...
pi_59571881
Niemand die antwoord weet op m'n vraag of ik gewoon de weg kan gebruiken onder de JJC? Ik heb namelijk alles een beetje om die paar uurtjes geklimmen heen lopen regelen

Ride for Roses moet ik even kijken, vanuit m'n werk gaat er een bedrijfsteam maar Goes of all places...
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59572266
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:14 schreef Blik het volgende:
met 2 fietsen wordt dat lastiger, maar wellicht dat dat kan met wat passen en meten

en het is maar een kleine Opel Corsa
Voorwiel er af, achterwiel eraf en dan kan ie een klein beetje schuin maar overdwars er in. Daarmee valt je stuur over de achterbankleuning heen (die uiteraard neer is geklapt). Bij mij ligt nu alles perfect maar daarbij moet ik zeggen dat ik als voordeel heb dat in de achterbak, op dat vlakke gedeelte (de officiele achterbak zeg maar) nu een groot vierkante verhoging staat waar de fiets op rust, je zou dus je eigen spullen daar neer kunnen leggen maar misschien werkt het ook zonder die verhoging.

Ook een Opel Corsa overigens 2e fiets komt er zo bij
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59584591
Vandaag de 8 van Munsterbilzen gefietst door de Voerstreek. Waren eerst van plan om de 100 km te fietsen maar hadden de splitsing met de 126 km gemist, dus uiteindelijk net iets meer dan 126 km op de teller. Nog nooit zo afgezien als vandaag. De hellingen daar zijn absoluut niet te vergelijken met Zuid-Limburg weet ik nu uit eigen ervaring.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 22:09:41 #66
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_59587232
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 21:01 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Supertof! Wat houdt dat in? Een collega van me hoopt bij de eerste 50 te eindigen, misschien staat die daar ook wel? Maar denk het niet, vorig jaar was ie 200e.

Het is over twee weken al, dus hier volgt de onvermijdelijke vraag: BEN JE ER KLAAR VOOR?
Top 50 = ruim onder de 7 uur (6:45 ongeveer). Dat is geen verkeerde doelstelling.

Vorig jaar reed ik ook top 200 en dat ging echt rampzalig (lang verhaal) haha Dit jaar hoop ik ook ruim onder de 7 uur binnen te komen.
Ik train vooral om wedstrijden mee te draaien bij Beloftes (een categorie) dus ik zit sowieso dagelijks op de feits. Ik bouw alleen wat extra duurwerk met intensieve blokken in om ervoor te zorgen dat ik ook de Alpe nog aan een lekker tempo op kan fietsen. Ik kan veel meer resultaat boeken met een degelijk schema, maar daar begin ik na de Marmotte maar eens aan .

Het voordeel van het wedstrijdvak is dat het een betrekkelijk klein vak is: zo'n 500 man. Er worden makkelijker groepjes gevormd, wat erg prettig is natuurlijk. Vooral op de stukken vals plat en als je een dipje hebt.
De niet-wedstrijdvakken zijn vakken met 1500 of meer man geloof ik. De kans dat je dan mensen van je niveau vind is klein.

Donderdag vertrek ik naar Frankrijk. De Vaunjany staat ook weer op het programma. Ik heb er zin in
Wel balen dat ik de JJ-Classic gemist heb.

Hoe was het vandaag?
  FOK!fotograaf zondag 22 juni 2008 @ 00:17:20 #67
73911 ultra_ivo
pi_59593305
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 20:17 schreef rockin_the_lowland het volgende:
De hellingen daar zijn absoluut niet te vergelijken met Zuid-Limburg weet ik nu uit eigen ervaring.
Daar liggen een aantal gigantische smeerlappen. Welke zaten erin?
pi_59596262
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 22:09 schreef Asics-DS het volgende:

[..]
Wel balen dat ik de JJ-Classic gemist heb.

Hoe was het vandaag?
mooi weer, mooie omgeving, een leuke eerste toertocht voor mij. Bergjes vloog ik zeker de eerste 100 kilometer overheen, daarna is het logischerwijs elke keer wat zwaarder. Toch was ik goed, ondanks een week met gemiddeld 5 uur slaap en vannacht nog een stuk minder.
pi_59598530
quote:
Op zondag 22 juni 2008 00:17 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daar liggen een aantal gigantische smeerlappen. Welke zaten erin?
Ik weet alleen de plaatsen waar deze gelegen waren o.a
- Hautain (waar gisteren helaas iemand overleden is aan een hartstilstand tijdens de beklimming.)
Eerste haarspeldbochten gingen wel maar daarna kwam me toch een muur te voorschijn
- Kanne
- Lanaye
- Klim van Val Dieu naar Aubel
- Klim naar Richelle
  zondag 22 juni 2008 @ 14:48:05 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_59603708
Heb gisteren voor de eerste een toertochtje gereden. Voor het eerst meer dan 60 km gefietst en dan ook nog eens voor het eerst heuveltjes erbij. Kortom, een pittige tocht gehad. Vooral de Holleweg, Muur van Roscam Abbing en Italiaanseweg vond ik best pittig voor een eerste keer, blij dat ik een triple had . Wel lekker gefietst en het was erg gezellig.

kortom: geslaagd

Nu nog wat meer op duurconditie fietsen, waaronder ook oefeningen voor de rug. Die begon wel op te spelen na 50 kilometer. En dan eind augustus naar de Ardennen om daar nog wat meer te klimmen.

En een nieuwe topsnelheid gehaald, maar liefst 50km/u

[ Bericht 11% gewijzigd door Blik op 22-06-2008 15:13:01 ]
pi_59604629
Zag er goed uit die JJC Wij zijn samen een km of 20 met de deelnemers opgefiets, via een voor mij onbekende kant de Posbank op en daar afgeslagen om de Emmapyramide op te gaan en toen tegen de stroom in de haarspeldbochten naar beneden (en 2x omhoog). De deelnemers hadden iig een schitterende parcours en schitterend weer. Volgend jaar ook maar eens kijken of ik van de partij kan zijn.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf zondag 22 juni 2008 @ 19:09:09 #72
73911 ultra_ivo
pi_59608300
De Hautain is idd beroerd. Van Val Dieu omhoog vindt ik zelf een mooie klim, loopt goed. Maar je moet hier wel een goed aaneensluitende serie verzetten hebben
pi_59638839
Jullie hebben hier vast ontzettend veel verstand van

Een vriend van me heeft een redelijk oude racefiets en daarmee wil hij de Alpe d'Huez op maar daar zit geen triple op (nu 40/52) dus dat wordt redelijk kansloos aangezien deze vriend geen Pantani is (dat zou ook wel raar zijn ook overigens). Nu kwamen we op Marktplaats een 105 crankset tegen. Triple dus perfect voor de klim.

De vraag is echter of dat past Ik begrijp wel dat je tegenwoordig dingen makkelijk kunt uitwisselen maar is er in het verleden niet per ongeluk een maat-wijziging geweest oid of hoeven we ons daar niet druk over te maken?

Vervolgvraag (nu we een oudere complete 105 set hebben gezien); het overzetten van een oud remsysteem naar het shifters principe, is dat lastig, onmogelijk of kan elke eikel dat

Ow ja en als je dan die triple koopt, heb je dan ook een nieuwe voor-derailleur nodig? Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, ik heb mijne gewoon compleet nieuw gekocht

[ Bericht 6% gewijzigd door FJD op 23-06-2008 23:00:25 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 23 juni 2008 @ 23:24:25 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_59639797
quote:
Op maandag 23 juni 2008 22:53 schreef FJD het volgende:
Jullie hebben hier vast ontzettend veel verstand van

Een vriend van me heeft een redelijk oude racefiets en daarmee wil hij de Alpe d'Huez op maar daar zit geen triple op (nu 40/52) dus dat wordt redelijk kansloos aangezien deze vriend geen Pantani is (dat zou ook wel raar zijn ook overigens). Nu kwamen we op Marktplaats een 105 crankset tegen. Triple dus perfect voor de klim.

De vraag is echter of dat past Ik begrijp wel dat je tegenwoordig dingen makkelijk kunt uitwisselen maar is er in het verleden niet per ongeluk een maat-wijziging geweest oid of hoeven we ons daar niet druk over te maken?

Vervolgvraag (nu we een oudere complete 105 set hebben gezien); het overzetten van een oud remsysteem naar het shifters principe, is dat lastig, onmogelijk of kan elke eikel dat

Ow ja en als je dan die triple koopt, heb je dan ook een nieuwe voor-derailleur nodig? Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, ik heb mijne gewoon compleet nieuw gekocht
Daar moet je volgens mij wel aardig wat verstand van fietsen voor hebben. En als je een hele 105-set koopt, zit daar neem ik aan ook een derailleur bij, toch?

Wat je kan doen is het kopen, en vervolgens naar de fietsenmaker gaan en hem het erop laat zetten voor een zacht prijsje.
  maandag 23 juni 2008 @ 23:24:33 #75
58560 Oksel
Gezellig.
pi_59639800
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:24 schreef Oksel het volgende:
Mag ik hier ook vertellen dat ik vandaag eerst op mijn bek ben gegaan en vervolgens een eekhoorn aanreed?
  maandag 23 juni 2008 @ 23:24:51 #76
58560 Oksel
Gezellig.
pi_59639817
Zat net in het verkeerde topic, zodoende.
  maandag 23 juni 2008 @ 23:33:22 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_59640103
Is wel klote, ben zelf nog niet al fietsend op m'n bek gegaan. Kan aardig pijn doen volgens mij want je hebt niks van bescherming aan. Had je een helm op?

zo niet, dan lijk je op je usericon
  maandag 23 juni 2008 @ 23:37:44 #78
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59640247

Zo dus zeg maar?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 23 juni 2008 @ 23:54:59 #79
58560 Oksel
Gezellig.
pi_59640763
Ik fietste alleen, zonder helm.. raakte van het fietspad, dacht er wel weer even op te gaan. Iets te hoog randje.. met 35km/uur vol op mijn plaat,, zonder helm. Schouder, hand, knie, scheenbeen en enkel beurs/geschaafd. Stuur weer recht gezet, rem recht gezet, en nog 50km gefietst, met bloedvlek op m'n schouder, en bebloed onderbeen. Mensen keken soms wat vreemd.. maarja, het weer was te lekker, en was toch al 40km van huis..

En ik reed daarna dus over die eekhoorn heen. Alsof ik over zo'n piepend badeendje reed, zo klonk het. Piehiepiep..

En ja; ik ga weer altijd helm dragen
pi_59640928
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:24 schreef Oksel het volgende:

[..]
Postte je zoiets ook niet op wielertoerist? Hoe had je dat eigenlijk? Een eekhoorn, lol
pi_59641756
Ben weer terug uit Duitsland/Italië
Berchtesgaden Radmarathon gefietst (de 107 km) en de Marco Pantani (172 km, met de Gavia en Mortirolo).
Dat was harken op de Mortirolo, nog nooit zo lang zo langzaam gereden: 12 km in 1 uur 25. Maar in één keer fietsend (voor zover je dat nog fietsen kunt noemen ) boven gekomen, en dat kon lang niet iedereen zeggen. 240e van de 510, da's wel één van mijn magerste resultaten in een cyclo. Nog niet echt in vorm dus, maar dat steile is ook niet echt mijn ding.
Mijn tussentijd na 152 km was trouwens doorvertaald ongeveer de 540e op de circa 1700 (na 152 km kwam je al langs de finish en kon je kiezen om te stoppen of nog een rondje van 20 km te rijden om de lange afstand te volbrengen. Je kreeg dan nog een klim van 7 km aan gemiddeld 9%, met de laatste 4 km aan 10%. Die laatste 4 km waren er bij mij ook wat te veel aan).

Ook leuk om te zien: op de Gavia was ik 305e, in Mazzo (voet Mortirolo) 263e, Mortirolo 258e, Aprica (1e keer langs finish) 246e, en bij de finish dus 240e (van de 172 km-rijders). En ik was achteraan gestart, want in de info van Cycletours stond dat de start om 07:30 was, terwijl die om 07:00 was. Toen ik dus een paar minuten voor 7 in mijn startvak wilde gaan staan, kon dat niet meer en moest ik (vrijwel) achteraan aansluiten (vrijwel achteraan, want ik ben ergens tussen gaan staan waar nog wat ruimte was, maar dat was rond de nummers 2200, terwijl ik nummer 1205 had). Ik heb dus wel dik 1000 man ingehaald , da's dan wel weer leuk.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2008 00:44:57 ]
pi_59643485
quote:
Op maandag 23 juni 2008 23:24 schreef Blik het volgende:
Daar moet je volgens mij wel aardig wat verstand van fietsen voor hebben. En als je een hele 105-set koopt, zit daar neem ik aan ook een derailleur bij, toch?

Wat je kan doen is het kopen, en vervolgens naar de fietsenmaker gaan en hem het erop laat zetten voor een zacht prijsje.
Bij de hele set zit de derailleur erbij ja De 105 set is overigens een 2e handsje van een jaar of 6 oud dus tis ook niets schokkends

Maar het zou in theorie dus moeten passen

Over de moeilijkheid maak ik me niet heel veel zorgen, ik heb nog een sloopfiets die we eerst uit elkaar schroeven om te kijken hoe het precies in elkaar ziet

[ Bericht 11% gewijzigd door FJD op 24-06-2008 07:23:27 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 24 juni 2008 @ 07:35:01 #83
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_59643586
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:33 schreef Wombcat het volgende:
Ben weer terug uit Duitsland/Italië
Berchtesgaden Radmarathon gefietst (de 107 km) en de Marco Pantani (172 km, met de Gavia en Mortirolo).
Dat was harken op de Mortirolo, nog nooit zo lang zo langzaam gereden: 12 km in 1 uur 25. Maar in één keer fietsend (voor zover je dat nog fietsen kunt noemen ) boven gekomen, en dat kon lang niet iedereen zeggen. 240e van de 510, da's wel één van mijn magerste resultaten in een cyclo. Nog niet echt in vorm dus, maar dat steile is ook niet echt mijn ding.
Mijn tussentijd na 152 km was trouwens doorvertaald ongeveer de 540e op de circa 1700 (na 152 km kwam je al langs de finish en kon je kiezen om te stoppen of nog een rondje van 20 km te rijden om de lange afstand te volbrengen. Je kreeg dan nog een klim van 7 km aan gemiddeld 9%, met de laatste 4 km aan 10%. Die laatste 4 km waren er bij mij ook wat te veel aan).

Ook leuk om te zien: op de Gavia was ik 305e, in Mazzo (voet Mortirolo) 263e, Mortirolo 258e, Aprica (1e keer langs finish) 246e, en bij de finish dus 240e (van de 172 km-rijders). En ik was achteraan gestart, want in de info van Cycletours stond dat de start om 07:30 was, terwijl die om 07:00 was. Toen ik dus een paar minuten voor 7 in mijn startvak wilde gaan staan, kon dat niet meer en moest ik (vrijwel) achteraan aansluiten (vrijwel achteraan, want ik ben ergens tussen gaan staan waar nog wat ruimte was, maar dat was rond de nummers 2200, terwijl ik nummer 1205 had). Ik heb dus wel dik 1000 man ingehaald , da's dan wel weer leuk.
Een Nederlander (Bert Dekker) was daar 3e geworden op de ronde van 152 km.

Overigens wel tof zo een cyclo. Zijn er veel van in Italië. Elke week meerdere toch?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_59643631
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 07:35 schreef Happel het volgende:
Een Nederlander (Bert Dekker) was daar 3e geworden op de ronde van 152 km.

Overigens wel tof zo een cyclo. Zijn er veel van in Italië. Elke week meerdere toch?
Yep, in Frankrijk ook.

Dekker was 3e op de 152 km.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:54:13 #85
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_59650889
quote:
Op maandag 23 juni 2008 22:53 schreef FJD het volgende:
Jullie hebben hier vast ontzettend veel verstand van

Een vriend van me heeft een redelijk oude racefiets en daarmee wil hij de Alpe d'Huez op maar daar zit geen triple op (nu 40/52) dus dat wordt redelijk kansloos aangezien deze vriend geen Pantani is (dat zou ook wel raar zijn ook overigens). Nu kwamen we op Marktplaats een 105 crankset tegen. Triple dus perfect voor de klim.

De vraag is echter of dat past Ik begrijp wel dat je tegenwoordig dingen makkelijk kunt uitwisselen maar is er in het verleden niet per ongeluk een maat-wijziging geweest oid of hoeven we ons daar niet druk over te maken?

Vervolgvraag (nu we een oudere complete 105 set hebben gezien); het overzetten van een oud remsysteem naar het shifters principe, is dat lastig, onmogelijk of kan elke eikel dat

Ow ja en als je dan die triple koopt, heb je dan ook een nieuwe voor-derailleur nodig? Ik heb er zelf echt de ballen verstand van, ik heb mijne gewoon compleet nieuw gekocht
Ik weet niet precies welke groep je er op hebt zitten, maar van dubbel naar triple is nou net de duurste operatie . Trapas, crankstel, linker shifter, voor- en achterderailleur zul je allemaal moeten vervangen. Beter koop je dus een hele nieuwe 105 groep, 10 speed.
Hij heeft nu nog buiscommandeurs (schakelen op de onderbuis) ? Dan moet je een kabelgeleider op het nokje op de onderbuis doen en je kan gaan .

Goedkoper is om een compact crankstel te monteren met passende cassette. Maar een hele nieuwe groep is natuurlijk ook nooit weg......
pi_59650981
Die oude racefiets is de hele operatie misschien sowieso niet waard.. dan heb je straks een moderne groep en veel geld uitgegeven aan een sterk verouderd frame.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:15:47 #87
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_59651438
Who cares. Een frame is overrated wat mij betreft. Geloof mij maar, op een oud frame ga je net zo snel als op een splinternieuw carbon frame (op voorwaarde dat het frame nog een beetje fatsoenlijk is en geen vaatdoek is).
En duur kun je Shimano 105 ook niet noemen. Neem dan Super Record en Sram Red :|


(neemt niet weg dat ik ook op een CR1 rijd, maar dat terzijde )
pi_59651691
Ik rijd toch liever met een degelijke alu ros AdH op dan met een stalen vaatdoek van 20 jaar geleden die ik dubbel kan vouwen
Shimano 105 is geen heel dure groep maar voor 400 euro (ben je vast wel kwijt incl montage) koop je best een degelijk tweedehandsje. Alleen maar om als overweging mee te geven.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:29:21 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_59653261
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:25 schreef eentwee het volgende:

Shimano 105 is geen heel dure groep maar voor 400 euro (ben je vast wel kwijt incl montage) koop je best een degelijk tweedehandsje. Alleen maar om als overweging mee te geven.

Die mits een goeie groep ook al 5 jaar oud is, en waarvan je niet weet hoelang die groep het nog volhoudt. Kun je beter een nieuwe groep kopen, kan je in ieder geval weer een tijdje vooruit
pi_59653767
Ik zou ook liever een nieuwere groep kopen die minder van kwaliteit is dan een oudere betere groep zeg maar. Voor mij gaan gebruiksjaren dan voor.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juni 2008 @ 17:58:41 #91
73911 ultra_ivo
pi_59656503
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:25 schreef eentwee het volgende:
Ik rijd toch liever met een degelijke alu ros AdH op dan met een stalen vaatdoek van 20 jaar geleden die ik dubbel kan vouwen
Zo'n knokenschudder? Nee geef mij dan maar een lekker stalen frame. Dan ben ik na 200km nog fit en voel ik niet ieder botje in m'n handen. Stijfheid is enorm overrated op het moment. Je wegligging gaat dramatisch achteruit als je frame te stijf is. Op slecht wegdek betekent dit dus langzamer rijden. Een stalen frame gaat sowieso veel langer mee dan een aluminium frame.
pi_59656909
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:58 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Zo'n knokenschudder? Nee geef mij dan maar een lekker stalen frame. Dan ben ik na 200km nog fit en voel ik niet ieder botje in m'n handen. Stijfheid is enorm overrated op het moment. Je wegligging gaat dramatisch achteruit als je frame te stijf is. Op slecht wegdek betekent dit dus langzamer rijden. Een stalen frame gaat sowieso veel langer mee dan een aluminium frame.
200 km klimmen is veel hoor Of heb je daar overheen gelezen?

Alles hangt af van de gebruiker en de toepassing. Ik kan net zo makkelijk stellen dat de wegligging enorm vooruit gaat als je frame stijf genoeg is (wielen idem dito). Ik krijg geen last van mijn botten, ook niet na 6 uur zonder handschoenen met OS stuur, 32 spaaks voorwiel met hoge alu velg en 9 bar in de banden. Voor jou zal dat waarschijnlijk niet werken, maar ik gok dat jij wel enkele tientallen kilo's lichter bent
pi_59657126
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:29 schreef Blik het volgende:
Die mits een goeie groep ook al 5 jaar oud is, en waarvan je niet weet hoelang die groep het nog volhoudt. Kun je beter een nieuwe groep kopen, kan je in ieder geval weer een tijdje vooruit
Tis al een oudere groep en ook niet heel duur dus de kwaliteit zal wellicht wat te wensen over laten maar wel alles zit er bij dus wat betreft kan het gemonteerd worden.

Punt is dat het een goedkope, tijdelijke oplossing moet zijn. Er wordt mee getraind (voor onze begrippen alleen maar lichte trainingen) en er wordt een poging gedaan om d'Huez op te komen maar het is absoluut niet bedoeld voor de manier waarop wij (in een vlaag van overmoedigheid schaar ik me ook alvast tussen jullie ) de fietsen gebruiken. Om die reden is er ook geen budget voor een echt fatsoenlijke groep en is het 2e handsjes schrapen en we hopen dus deze oude 105 groep over te kunnen zetten en voor dat doel te kunnen gebruiken.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juni 2008 @ 20:02:19 #94
73911 ultra_ivo
pi_59658850
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:23 schreef eentwee het volgende:

[..]

200 km klimmen is veel hoor Of heb je daar overheen gelezen?
Mwah, zat ritten die in totaal meer dan 200km klimwerk hebben
quote:
Alles hangt af van de gebruiker en de toepassing. Ik kan net zo makkelijk stellen dat de wegligging enorm vooruit gaat als je frame stijf genoeg is (wielen idem dito). Ik krijg geen last van mijn botten, ook niet na 6 uur zonder handschoenen met OS stuur, 32 spaaks voorwiel met hoge alu velg en 9 bar in de banden. Voor jou zal dat waarschijnlijk niet werken, maar ik gok dat jij wel enkele tientallen kilo's lichter bent
Als je op supergladgestreken asfalt rijdt wel ja. De praktijk, en zeker de Franse praktijk, is anders. Het asfalt daar is op e kleienre weggetjes vaak erg ruw.
pi_59666247
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:02 schreef ultra_ivo het volgende:

Als je op supergladgestreken asfalt rijdt wel ja. De praktijk, en zeker de Franse praktijk, is anders. Het asfalt daar is op e kleienre weggetjes vaak erg ruw.
Om over België nog maar te zwijgen.
En in de dorpen in Italië zijn de wegen ook vaak slecht.
pi_59668335
Ferdi kijk even uit met de wielen die je erin hebt.
Bij mij zijn gisteren de spaken uit het achterwiel gesprongen. De wielen die erin zitten zijn Shimano WH-R500 wielen en die gaan tot max 80 kg.
Vanmorgen worden er bij mij Easton wielen erin gezet.
pi_59682402
Hmmm bij de fietsenwinkel zei de verkoper me dat deze versie tot ruim boven de 100kg was getest Naja, ik zie wel. Mochten er halverwege spaken uitkomen dan heb ik weer een goed excuus om nieuwe wielen te kopen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59689705
Vervolg vraagje. Iemand die ervaringen heeft met Alpe d'Huez en dan voornamelijk met de accomodatie ter plaatse? Leuke/Handige dorpjes in de buurt waar vakantiewoningen te vinden zijn zouden enorm gewaardeerd worden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_59691115
Denk dat er alleen op Alpe d'Huez vakantiewoningen zijn, maar of je daar wilt zitten...
Veel dorpjes in dat dal zijn er niet. Je hebt Bourg d'Oisans en aan de voet van de Croix de Fer ligt Rochetaille en daar heb je het wel mee gehad. Je hebt nog een paar clustertjes huizen her en der.

Ben zelf altijd in Au Bon Accueil geweest. Da's een hotel van 2 nederlanders (Leon en Monique) in Venosc (een van de clusters huizen), speciaal gericht op fietsers, ligt op een km of 15 van Bourg d´Oisans.
http://www.hotel-au-bon-accueil.com/zomer/hotel_nl.html
Het ligt nogal afgelegen, maar voor fietsen is het ideaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2008 22:42:39 ]
pi_59692826
Thanks voor de tip, ziet er erg gezellig uit maar de kans is vrij groot dat we met vijf man komen en dan drie nachten willen blijven. Voor 50,- p.p.p.n. komen we dan op 750,- uit. Vakantiewoningen doen, omdat het ultiem laagseizoen is, ergens rond de 300,- dus dat scheelt nogal wat
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')