Wiskunde en Nederlands niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:05 schreef superworm het volgende:
Wiskunde en voebbal gaan soms best samen: (AAAH IK HEB DE BAL JAAAAH)(*SCHOP*)(*100 % NAAST*)^100
100% anti Huntelaar!quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:37 schreef Prosac het volgende:
Babel is weg en een nieuwe pispaal moet gezocht worden? Doe dan Huntelaar, die stond de laatste wedstrijden droog.![]()
disclaimer, dat over Huntelaar is natuurlijk cynisch
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:46 schreef DivineJester het volgende:
[..]
100% anti Huntelaar!
Waarom moet die man mee naar het EK. Als hij tegen verdedigers van Heerenveen, Twente en Groningen al niet kan scoren, hoe moet dat dan op het EK? En iedereen heeft het alleen maar over zijn grote voortanden. Ik heb ook grote voortanden en heb ook niet gescoord tegen de verdedigers van Heerenveen, Twente en Groningen. Waarom ben ik dan niet geselecteerd?
Bovenstaande tekst berust niet geheel op waarheid
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:46 schreef DivineJester het volgende:
[..]
100% anti Huntelaar!
Waarom moet die man mee naar het EK. Als hij tegen verdedigers van Heerenveen, Twente en Groningen al niet kan scoren, hoe moet dat dan op het EK? En iedereen heeft het alleen maar over zijn grote voortanden. Ik heb ook grote voortanden en heb ook niet gescoord tegen de verdedigers van Heerenveen, Twente en Groningen. Waarom ben ik dan niet geselecteerd?
Bovenstaande tekst berust niet geheel op waarheid
`Hij werkt wel hard` . Dat is echt de enige kwalificatie die jullie hem kunnen geven, hèquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:01 schreef reetveter het volgende:
Hij werkt wel hard daar kan je niks van zeggen, maar hij kan beter naast het veld hard werken. Ballen jongen ofzo
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:17 schreef Sometimes het volgende:
Dat zo'n beperkte voetballer bij een club als Liverpool speelt!
Zal 'ie vast altijd op de bank zitten bij de belangrijke wedstrijden...
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:07 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben ook tegen Kuijt, eigenlijk hoort hij niet thuis in het topvoetbal, maar hij heeft er toch zn plekje weten te veroveren door keihard te werken. Als hij een topspeler was had hij ons in 2006 naast Portugal gezet toen hij alleen op de keeper afging.
Hail Landzaatquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:03 schreef Tomatenboer het volgende:
100% anti-Van Basten, 100% anti-Heitinga, 100% anti-Mathijsen, 100% anti-Van der Vaart, 100% anti-Sneijder en 100% anti-Huntelaar zal je bedoelen.
En hup-hup al die Ajacieden die in Rotterdam spelen tegenwoordigquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:03 schreef Tomatenboer het volgende:
100% anti-Van Basten, 100% anti-Heitinga, 100% anti-Mathijsen, 100% anti-Van der Vaart, 100% anti-Sneijder en 100% anti-Huntelaar zal je bedoelen.
Je madre man, de beste defensie is een harde aanval.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:20 schreef famousje het volgende:
Wtf.. waarom anti kuyt.. beter maken "we" ons zorgen over de defensie
Mee eens. Zijn nieuwe rol op rechts is goed voor hem geweest. Kan nog best nuttig zijn voor Oranje in bepaalde fases, maar niet mee beginnen. En sowieso niet meer als spits. Al zie ik Bert nog wel zoiets doen eigenlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ach, Kuijt. Was veel kritiek op 'm dit seizoen, ook wel terecht voor de winterstop. Maar na de winterstop is ie bij Liverpool beter gaan spelen en meer gaan scoren.
Bij Oranje is er echter teveel concurrentie voor een basisplaats.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:59 schreef Kriegel het volgende:
TS is een kortzichtige mongool. Als Kuyt echt niks zou kunnen was ie niet belangrijk geweest voor een ploeg als Liverpool. Hij is geen man van de actie en de goal, maar wel een uitstekende klassieke waterdrager die inderdaad op pure strijdlust de bal mee naar voren kan slepen en bovendien altijd wel ergens vrijloopt als aanspeelpunt.
De wat ongracieuze manier waarop hij dat doet gecombineerd met z'n eindeloze longinhoud zorgt voor dat predikaat van 'werkt hard', en hoewel bashers dit er altijd weer gekscherend bijgrijpen om een stok te hebben om mee te slaan, is het gewoon een erg nuttige kwaliteit die echt niet zomaar uit de lucht komt vallen omdat "Dirk zo'n fijne jongen is" of omdat "Dirk altijd zo onvermoeibaar ronddraaft", het betekent dat wat Dirk doet bevorderend is voor de prestaties van zijn elftal, en sinds hij op rechts is gezet en niet meer geketend wordt door een rol als afmaker (wat niet zijn sterke punt is) blijkt datgene wat hij doet ook nog eens beter uit de verf te komen dan voorheen.
Geloof me, een speler als hij wil iedere coach in zijn selectie hebben, niet omdat hij een complete voetballer is (dat is hij niet), maar juist omdat hij dingen kan die lang niet iedereen kan. Unieke kwaliteiten dus. Daarom gaat Kuyt mee met Oranje, niet per sé voor in de basis, maar zie maar eens een betere Nederlander te vinden in situaties dat er gewoon zonder bullshit geknokt en gezeuld moet worden omdat verfijnd spel niet blijkt te werken.
Wat? Hard werken? Dat doe ik ook iedere dag. Alleen of ik iedere minuut het idee heb dat het rendementvol is zit me soms dwars.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:56 schreef dennus2008 het volgende:
Donder op allemaal joh ( behalve de positieve mensen )
probeer hem maar eens na te doen :S
Het rendement kon je wel zien bij in de CL of bij Feijenoord waar hij vaak zelf de bal aan het halen was om hem vervolgens ook zelf naar binnen te schieten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:34 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wat? Hard werken? Dat doe ik ook iedere dag. Alleen of ik iedere minuut het idee heb dat het rendementvol is zit me soms dwars.
Ja, en om die redenen zou ik 'm opstellen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:41 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het rendement kon je wel zien bij in de CL of bij Feijenoord waar hij vaak zelf de bal aan het halen was om hem vervolgens ook zelf naar binnen te schieten.
Het is technisch allemaal niet hoogstaand maar hij loopt wel goed en is vaak aanspeelbaar, tel daarbij op dat hij een meester aan het worden is in het storen van de opbouw van de tegenstander dan kan ik alleen maar concluderen dat Kuijt zijn plek bij de selectie heeft verdiend.
Bovendien heb ik altijd het idee dat hij het ook echt een hele eer vind om voor het Nederlands elftal te spelen.
Het is natuurlijk jammer voor Kuyt dat er bij elke wedstrijd, be it oefen of kwalificatie, 11 spelers van Oranje op het veld lopen met 200% motivatie, met het mes tussen de tanden, je weet wel van die mensen die door benen heengaan om de bal te behouden of te veroveren. Van die mensen die 90 minuten lang met maar 1 idee op het veld staan; meer scoren dan de tegenstander en het liefst heel veel meer. Dan is zo'n Kuyt toch niet echt van meerwaarde....quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:34 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat? Hard werken? Dat doe ik ook iedere dag. Alleen of ik iedere minuut het idee heb dat het rendementvol is zit me soms dwars.
In het Nederlands Elftal is hij voor mij gewoon een Nederlander ongeacht voor welke club hij zou uitkomen of heeft uitgekomen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:50 schreef StarGazer het volgende:
Kuyt
Kan mij het schelen dat hij een kakkerlak is, het is gewoon een prima voetballer
Ik zou juist wel met Kuyt beginnen. Die kan de defensie vande tegenstander al wat slopen. En dat Kuyt en Melchiot niet samen kunnen spelen lijkt mij onzin.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:47 schreef rja het volgende:
Kuyt kunnen we goed gebruiken, als de aanval niet draait, zoals zondag.
Het elftal ging beter voetballen met Kuyt erin, dan is voor deel zijn verdienste.
Over van der Vaart, ben ik op dit moment niet echt te vreden, hij mist te veel kansen.
Voor Kuyt, geen basis plaats, maar als we in problemen komen, wel de eerste die er in komt.
Maar wie haal je er uit ?quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:49 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zou juist wel met Kuyt beginnen. Die kan de defensie vande tegenstander al wat slopen. En dat Kuyt en Melchiot niet samen kunnen spelen lijkt mij onzin.
Zie hieronder. Afellay mag vanaf de bank toekijken hoe de anderen het doen. Die krijgt pas speeltijd als Van der Vaart, Sneijder, Van Persie en Robben niet kunnen spelen i.v.m. blessures. Van der Vaart is mijn 1e keus. Sneijder 2e, Van Persie 3e en Afellay 4e voor de positie van schaduwspits. Van Persie is fysiek sterker danSneijder maar hij is in mijn ogen dé rechterspits.quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:52 schreef rja het volgende:
[..]
Maar wie haal je er uit ?
Van der Vaart ?
Ook al mist hij kansen, maar hij had wel een aantal assist waar goals uitvallen.
Wie moet je daar anders neerzetten, Affalay, die zie als mindere vervanger van Sneider, als die geblesseert is, niet als iets anders.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:30 schreef Barca het volgende:
Van der Sar; Melchiot, Boulahrouz, Mathijsen, Bouma; Heitinga, Van Bronckhorst; De Jong, Van der Vaart, Robben; Kuyt.
Dus zoiets:
======================================== Van der Sar ==================================
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
======= Melchiot ============= Boulahrouz ============= Mathijsen ============= Bouma =======
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
============= De Jong ============= Heitinga =============== Van Bronckhorst =============
===================== Van der Vaart ===================================================
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Robben
======================================== Kuyt ========================================
Van der Vaart speelt als aanvallende middenvelder achter Kuyt maar mag ook als een rechtsbuiten spelen. Al verwacht ik dat hij de flank eerder vrij laat voor Melchiot. Robben speelt op links als een typische linksbuiten.
De Jong speelt, als we in de aanval zijn, wat verder naar voren dan Van Bronckhorst aan de linkerzijde. Dit omdat Heitinga en Van Bronckhorst de 2 controlerende middenvelders zijn en De Jong, Van der Vaart en Robben de 3 aanvallende middenvelders. Uitgaande van 4 - 2 - 3 - 1.
Kuyt kan door zijn beweeglijkheid de Italianen eerst moe maken waarna Huntelaar of Van Nistelrooy in de tweede helft nog meer gebruik kunnen maken van hun individuele klasse. Je kan dan ook besluiten om Mathijsen en Bouma te vervangen door Van Persie en Sneijder. Verdedigers vervangen door aanvallers is denk ik makkelijker dan andersom. Want als je begint met Van Persie en Sneijder en je moet dan defensiever gaan spelen omdat je wordt overlopen op het middenveld ...
omdat je bent begonnen met Van der Sar; Melchiot, Heitinga, Boulahrouz / Mathijsen, Van Bronckhorst; De Jong / De Zeeuw, Engelaar; Sneijder, Van der Vaart, Robben; Van Nistelrooy ... dan heb je denk ik een probleem!
Natuurlijk is aanvallen onze kracht, en dan moet je zo veel mogelijk doen om dit uit te buiten maar ... aanval is niet de beste verdediging, verdediging is de beste aanval!
Toni is hun diepste spits. Maar om een van de centrale verdedigers te laten doorschuiven naar bijv. Del Piero is heel riskant. Toni kan de andere centrale verdediger 1 tegen 1 verslaan én een aanvallende middenvelder kan vanaf de zijkant (DiNatale of Cameronesi) in die ruimte sprinten.
Dus: 2 centrum verdedigers achterhouden die om de beurt Toni bewaken. De ander geeft dan rugdekking aan de links- of rechtsback. Del Piero en Pirlo moeten worden bewaakt door 3 controlerende middenvelders: De Jong, Heitinga en Van Bronckhorst.
Melchiot op de flank, Van der Vaart achter Kuyt en Robben op links kunnen het de Italiaanse verdediging al moeilijk maken. Als de 3 controlerende middenvelders aansluiten (die aanvallend best een potje kunnen spelen) dan zet je de Azzuri behoorlijk onder druk.
Van Persie, Huntelaar (of Van Nistelrooy) en Sneijder zijn de wissels.
[ afbeelding ]
Mathijssen, zou ik eruit halen, voor Ooiijer, op de laatste man plek.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1160838/2/50#59133372]Dus zoiets:
======================================== Van der Sar ==================================
======= Melchiot ============= Boulahrouz ============= Mathijsen ============= Bouma =======
============= De Jong ============= Heitinga =============== Van Bronckhorst =============
===================== Van der Vaart ===================================================
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Robben
======================================== Kuyt ========================================
Iemand met zulke keiharde argumenten moet wel een universitaire achtergrond hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:32 schreef Pinkietje het volgende:
Ik spuug op TS
Aan de andere kant is die Pirlo lutser natuurlijk ook gewoon een compleet argumentatieloze randdebiel die niet veel meer woorden verdient.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Iemand met zulke keiharde argumenten moet wel een universitaire achtergrond hebben.²
Één ding is zeker, hij is in dit elftal een uniek type, van die voetballertjes hebben we er 13 in een dozijn, leuke mooi weer voetballertjes. Kuyt blijft gaan, is overal, is een echte teamspeler, heeft alleen oog voor de teamprestaties, kijk zo'n kans die hij tegen Portugal 2 jaar geleden mistte overkomt in principe ook niet zo vaak.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ach, Kuijt. Was veel kritiek op 'm dit seizoen, ook wel terecht voor de winterstop. Maar na de winterstop is ie bij Liverpool beter gaan spelen en meer gaan scoren.
Bij Oranje is er echter teveel concurrentie voor een basisplaats.
En bedenk vooral dat werkelijk alles die wedstrijd verkeerd ging. Wat dat betreft was die misser niet eens bijzonder.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Één ding is zeker, hij is in dit elftal een uniek type, van die voetballertjes hebben we er 13 in een dozijn, leuke mooi weer voetballertjes. Kuyt blijft gaan, is overal, is een echte teamspeler, heeft alleen oog voor de teamprestaties, kijk zo'n kans die hij tegen Portugal 2 jaar geleden mistte overkomt in principe ook niet zo vaak.
In mijn elftal zou ik hem denk ik wel opstellen, bij nader inzien. Je hebt werkers nodig, kijk naar Frankrijk en Robert van der Kroft.²
Robben speelt op links! Kuyt hoeft degene te zijn die scoort. Dat mag Van der Vaart als vrije man ook zijn of Robben vanaf links. Kuyt mag socren. Hij staat er om de Italiaanse defensie te slopen. Hij is beweeglijker dan Van Nistelrooy. Op rechts is een gat omdat De Jong eigenlijk niet als rechter aanvallende middenvelder speelt maar als rechter controlerende middenvelder. Heitinga speelt centraal en Gio op links.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:10 schreef Kriegel het volgende:
Ik weet niet wat je daar probeerde, maar Kuyt hoort dus echt niet als laatste schakel te staan, dat is nou juist wat 'm bij Liverpool een tijdlang belemmerde in zijn spel, die verplichting om voorin te zijn voor het laatste zetje. Robben op rechts is trouwens ook geen denderend idee. En wat moet dat gat op links voorstellen?
Volgens mij kijk jij alleen naar de opstelling en heb je het hele verhaal niet gelezen. Anders zou je bovenstaande quote niet geschreven hebben.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:20 schreef rja het volgende:
[..]
Mathijssen, zou ik eruit halen, voor Ooiijer, op de laatste man plek.
Van Bronkhorst, gaat op vleugel i.p.v Bouma.
Van Persie komen er in Sneider komen er in, voor de Jong en Kuyt.
Dat je Sneider eruit laat , vindt ik totaal onbegrijpelijk, die speelt hartstikke goed, is in top vorm volgens mij.
Dat is eerste die van Basten opstelt, na van der Sar.
Ik ben zeer benieuwd, waarom je Sneider er naast laat.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Robben speelt op links! Kuyt hoeft degene te zijn die scoort. Dat mag Van der Vaart als vrije man ook zijn of Robben vanaf links. Kuyt mag socren. Hij staat er om de Italiaanse defensie te slopen. Hij is beweeglijker dan Van Nistelrooy. Op rechts is een gat omdat De Jong eigenlijk niet als rechter aanvallende middenvelder speelt maar als rechter controlerende middenvelder. Heitinga speelt centraal en Gio op links.
Ik vind (zonder t!) dat je eerst het hele stuk maar eens goed moet lezen! Dan word je denk ik een hoop duidelijk. Sneijder en Van persie passen in mijn ogen niet in een verdedigende opstelling.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:02 schreef rja het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd, waarom je Sneider er naast laat.
Ik vindt toch een van onze beste spelers, scoorde zondag nog via een vrije trap, zeer belangrijk zulke dode momenten, als van Persie, niet beter is, die staat er ook niet in.
Van Bronkhorst speelt, maar dan wel op de vleugel.
Ik vind Heitinga anders een stuk completer. Duidelijk een verdediger met betere opbouwende kwaliteiten en kan vaker naar voren doorschuiven.quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:56 schreef Barca het volgende:
Boulahrouz is de beste verdediger die we hebben.
Sorry, hoor verdedigen, zijn we nooit goed in geweest.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:06 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik vind (zonder t!) dat je eerst het hele stuk maar eens goed moet lezen! Dan word je denk ik een hoop duidelijk. Sneijder en Van persie passen in mijn ogen niet in een verdedigende opstelling.
Als het op verdedigen aankomt vind ik Boulahrouz toch echt beter. Heitinga is wel een completere voetballer. Ik kies er echter voor om Heitinga tegen Italië te gebruiken als een van de drie controlerende middenvelders. Vanuit die positie mag hij ook nog eens de 16meter in lopen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:08 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik vind Heitinga anders een stuk completer. Duidelijk een verdediger met betere opbouwende kwaliteiten en kan vaker naar voren doorschuiven.
Koop je een bril. Pearle heeft nu een actie.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:11 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hij staat daar toch redelijk rechts.
Daarom ook 4 verdedigers en 3 verdedigende middenvelders.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:12 schreef rja het volgende:
[..]
Sorry, hoor verdedigen, zijn we nooit goed in geweest.
Moeten we ook niet willen, Nederlanders zullen nooit Italianen worden op verdedigend gebied.
We moeten gewoon aanvallen, wel met mate natuurlijk.
Maar met Robben, die gevaarlijk is op de counter, die heeft ons 2 jaar geleden op het WK tegen Servie, ook gered.
Maar Boulahrouz is het Stam achtige type dat overal keihard bovenop zit, Heitinga maakt nog teveel slippertjes om op dit niveau centraal achterin te staan, zeker met de rest van onze linie in het achterhoofd. Met dit gegeven en zijn opbouwende kwaliteiten in beschouwing genomen zou hij het beter moeten doen als verdedigende middenvelder, met Boulah erachter om zijn eventuele fouten op te vangen. Laat 'm voorlopig maar mooi De Zeeuw vervangen, die speelt sinds de winterstop als een natte krant.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:08 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik vind Heitinga anders een stuk completer. Duidelijk een verdediger met betere opbouwende kwaliteiten en kan vaker naar voren doorschuiven.
Ja, of jij. Je draait dat schema van je toch om zodra je het over links of rechts gaat hebben, of staat Bouma volgens jou ook rechtsback? Nou dan.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:13 schreef Barca het volgende:
Koop je een bril. Pearle heeft nu een actie.
Bouma staat achter Robben! Bouma is dus linksback en Robben speelt linker aanvallende middenvelder / linkerspits!quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:19 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, of jij. Je draait dat schema van je toch om zodra je het over links of rechts gaat hebben, of staat Bouma volgens jou ook rechtsback? Nou dan.
Juist, dus Boulah centraal met Joris en Heitinga is de centrale verdedigende middenvelder. Gio speelt op links en Nigel op rechts.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:16 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar Boulahrouz is het Stam achtige type dat overal keihard bovenop zit, Heitinga maakt nog teveel slippertjes om op dit niveau centraal achterin te staan, zeker met de rest van onze linie in het achterhoofd. Met dit gegeven en zijn opbouwende kwaliteiten in beschouwing genomen zou hij het beter moeten doen als verdedigende middenvelder, met Boulah erachter om zijn eventuele fouten op te vangen. Laat 'm voorlopig maar mooi De Zeeuw vervangen, die speelt sinds de winterstop als een natte krant.
De Zeeuw vind ik ook niet goed spelen. Hij komt in mijn basisteam dus niet voor. Heitinga wel, maar dan als centrale verdedigende middenvelder. Nigel de Jong is de vervanger van De Zeeuw.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:22 schreef rja het volgende:
De Zeeuw, vindt ik ook niet goed spelen.
Dan is Heitinga, een veel betere optie.
Voor centraal achterin, maakt hij te veel fouten, naar mijn smaak, hij zou ook nog op de vleugel kunnen, dus heeft hij nog steeds plek in de basis.
Even wachten dude, nu volg ik je echt niet meer. Ligt het nou aan mijn browser dat ik dit zie?quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:21 schreef Barca het volgende:
[..]
Bouma staat achter Robben! Bouma is dus linksback en Robben speelt linker aanvallende middenvelder / linkerspits!
Dat ligt aan je browser vermoed ik ... want ik zie in mijn browser iets heel anders. Komt door al die streepjes ... passen blijkbaar niet overal op 1 regel.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:31 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Even wachten dude, nu volg ik je echt niet meer. Ligt het nou aan mijn browser dat ik dit zie?
[ afbeelding ]
Daar staat Robben toch echt op rechts en Bouma inderdaad linksback. En links een gapend gat.
Een mooie voorhoede om tegen Frankrijk en Roemenië te spelen. Maar niet tegen Italië.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:45 schreef leolinedance het volgende:
Kuyt is een nuttige speler voor ieder team. In Oranje zie ik hem echter niet erg veel in actie komen. Puur omdat we betere spelers hebben. De hoofdopstelling in de voorhoede zal zijn:
Robben - V. Nistelrooij - v. Persie
-------------Sneijder-----------------
Een prima opstelling overigens. Voor van Nistelrooy is de vervanger Huntelaar. Mochten we een breekijzer nodig hebben denk ik dat daar Vennegoor voor gebracht zal worden. Waarom is hij anders meegenomen? Ik denk dat de enige mogelijkheid voor Kuyt om aan spelen toe te komen een niet-fitte v. Persie is.
Dirk is een werker. Iemand die jaagt en ploetert. En in een worsteling zijn voet op de juiste manier tegen de bal zet. Zijn geren en gevlieg is echter ontzettend nuttig.quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:59 schreef Downstar het volgende:
Nou 100 % anti kuyt is het niet ; ook hij heeft zijn kwaliteiten ; waaronder zijn mentaliteit enzovoort
kuyt is idd zo als de topic starter al zei ; wel traag vind ik ook ..
kuyt is meer iemand die van afstand een goed schot kan leveren ,
of een koppal op goal .. dat zijn dingen voor Dirk ..
acties zitten er meestal niet in ..
Het spel van Robben was goed zichtbaar tegen Wales. De goal, na een kopbal van Wales, maakte hij dankzij zijn individuele klasse. Maar dat we niet meer kansen hadden kwam door zijn egoïstische spel.quote:Zelfde als Robben ; ik vind dat een kwalitatief ERG goede voetballer , maar zijn mentaliteit .. bah .. Meneeer zeurt altijd tegen de scheids ; om vrije trappen te krijgen ; bij een lichte tik ligt hij al .. terwijl hij ook makkelijk door kan gaan , maar meneer laat zich vallen om een vrije trap te versieren .. en dan nog niet eens over de acties die meneer maakt ; ze zijn geweldig ! ; maar gaat 9/10 keer voor eigen succes , terwijl iemand anders alsware voor open doel staat .. dingen waar ik me toch aan kan ergerren , Ondanks dat ik hem goed vind
Behalve dat hij technisch beperkt is vind ik hem de laatste tijd wel qua kopkracht opvallen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:04 schreef MarkNMGN het volgende:
Dat Kuijt hard werkt weten we na zo'n 10 topics over hem nou wel, kunnen we niet eens een keer met andere argumenten komen?
Champions League nu al vergeten?quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef behangplakker het volgende:
Op het moment supreme altijd falen.
Leuk en aardig voor op vakantie, maar tegen Italië gaan we geen voetvolley spelen. Als hij echt zo een goede techniek heeft, weet ie het op het veld erg goed verborgen te houden. Hij heeft bijna geen schijnbewegingen in huis en zijn aannames zijn vrij slecht. Daarbij heeft ie een slechte passing. Het enige wat ie wel heeft is werklust. Maar dat is wat mij betreft niet genoeg.quote:Op donderdag 5 juni 2008 02:39 schreef RijstNatie het volgende:
Kuyt werkt niet alleen hard, hij heeft een ook een geweldige techniek die we niet altijd bij hem zien.
Ik zag hem een aantal jaren geleden waarin hij een voetvolley toernooi won, de tegenstanders waren niet de minste, maar Kuyt stak er wat betreft de techniek met kop en schouders bovenuit. Hij kan goed koppen, heeft een goed schot en heeft inzicht.
Hij was daarbij een van de beste spelers in NL toen hij nog bij feyenoord zat, volgens mij ook topscoorder geworden.
Staat vaak in de basis bij liverpool en maakt regelmatig doelpunten, wat wil je nog meer zeg?
Eerst kijken, dan je actie maken én tijdens je actie de mogelijkheden zien! Nu verzanden zijn acties in schoonheid.quote:Op donderdag 5 juni 2008 02:07 schreef Kriegel het volgende:
Het probleem van Robben is eigenlijk hetzelfde als met Suarez bij Ajax, hij wil op zich wel afspelen, maar is zo snel (en moet daarbij naar de grond kijken) in zijn acties dat hij geen tijd heeft om iemand uit te zoeken als hij diegene niet van tevoren al gezien heeft. Iedereen hier mag dan blijkbaar de schurft aan Van Breukelen hebben, hier sloeg ie wel de spijker op z'n kop.
Wat Robben dus zou moeten leren is dezelfde acties te kunnen maken zonder het te hoeven zien. Cruijff bijvoorbeeld was daar het perfecte voorbeeld van, die kon altijd dezelfde onvolgbare dribbels maken als Robben maar tegelijk ook om zich heen kijken naar afspeelmogelijkheden. Robben moet met zijn fluwelen techniek best in staat zijn het in ieder geval redelijk op de tast te kunnen.
Ooijer centraal achterinquote:Op donderdag 5 juni 2008 02:39 schreef RijstNatie het volgende:
Kuyt - Nistelrooy - Vennegoor
Robben - Vaart - Persie
Engelaar - Snijder
Bouma - Ooijer
Zo'n opstelling zou de natte droom zijn van iedereen![]()
Doelpunten festijn van jewelste![]()
Nou nou Kuijt in een zin met Mathijsen vind ik dan nog wat te ver gaan....quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef behangplakker het volgende:
Kuijt is door zijn werkkracht de meest overschatte voetballer naast Joris Mathijsen![]()
Daarom verliezen we ook zo vaak op beslissende momenten: we missen werkers.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:33 schreef jpjedi het volgende:
leuke speler voor Liverpool waar werken loont door de stijl van het spel. Ik vind hem zeker een niveau te laag voor Oranje waar we het zeker niet van werken moeten hebben. (helaas te vaak bewezen.)
v Persie, Sneijder en vd Vaart hebben meer scorend vermogen dan Kuytquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:19 schreef TagForce het volgende:
Als Nederland begint met de opstelling die ze in de 2e helft tegen Wales hadden staan (met Robben, Ruud, en Kuyt voorin), spelen ze Italie helemaal gek. Ze zijn namelijk alle 3 in staat te scoren, Robben is bloedsnel met de bal aan de voet, Nistelrooy is altijd gevaarlijk, en Kuyt trekt rustig zijn verdediger mee van rechts via z'n eigen penalty stip, helemaal naar linksvoor zodat Robben via de andere kant vrije doorgang heeft.
Met die 3 voorin kun je een aanval van Nederland nooit met meer dan 1 man tegelijk afstoppen. Degene met 2 man wordt dan gewoon overgeslagen. En vooral tegen Italie is het belangrijk om zo snel mogelijk 2 of 3 ballen in het net te hangen.
Maar te veel van hetzelfde is niet goed. Niet dat die 3 niet samen kunnen spelen maar ik denk dat je er goed aan doet om ook Kuyt te gebruiken.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:22 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
v Persie, Sneijder en vd Vaart hebben meer scorend vermogen dan Kuyt
Maar het punt is nu juist dat we naast scorend vermogen ook nog andere aanvullende kwaliteiten moeten gebruiken tegen landen als Italie. Kuyt, Robben, en v Nistelrooy hebben samen meer afwisselingsmogelijkheden. Ik zeg dus ook, beginnen met die 3... 2e helft kun je die anderen er in zetten.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:22 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
v Persie, Sneijder en vd Vaart hebben meer scorend vermogen dan Kuyt
eensch!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:22 schreef PPWB84 het volgende:
Voor de balans kan Kuyt wel ok zijn, en hoewel ik het eens ben dat we technisch veel meer begiftigde middenvelders en spitsen hebben dan Kuyt heeft hij in tegenstelling tot veel Nederlandse spelers wel een supermentaliteit. Hij zal niet in de basis spelen tegen Italie denk ik.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:20 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Leuk en aardig voor op vakantie, maar tegen Italië gaan we geen voetvolley spelen. Als hij echt zo een goede techniek heeft, weet ie het op het veld erg goed verborgen te houden. Hij heeft bijna geen schijnbewegingen in huis en zijn aannames zijn vrij slecht. Daarbij heeft ie een slechte passing. Het enige wat ie wel heeft is werklust. Maar dat is wat mij betreft niet genoeg.
Het klopt dat ie bij Feyenoord veel scoorde, wat knap van hem was. Maar bij Liverpool heeft ie niet zo veel gescoord. Namelijk in 66 competitie wedstrijden 15 goals. Wat dat betreft kan je hem niet vergelijken met bijv. vNistelrooij omdat Kuijt dit seizoen veel op rechts heeft gespeeld. Maar van Persie speelt bij Arsenal ook vanaf het middenveld en die scoort elke twee wedstrijden één goal in de premiership de laatste twee seizoenen.
idd en die scherpe voorzet in de 16 waarvan hij achteraf zei ik verwachtte hem niet :S wat voor spits ben je dan als je een bal niet in de 16 verwachtquote:
zou je dat schelden achterwege willen latenquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:59 schreef Kriegel het volgende:
TS is een kortzichtige mongool. Als Kuyt echt niks zou kunnen was ie niet belangrijk geweest voor een ploeg als Liverpool. Hij is geen man van de actie en de goal, maar wel een uitstekende klassieke waterdrager die inderdaad op pure strijdlust de bal mee naar voren kan slepen en bovendien altijd wel ergens vrijloopt als aanspeelpunt.
De wat ongracieuze manier waarop hij dat doet gecombineerd met z'n eindeloze longinhoud zorgt voor dat predikaat van 'werkt hard', en hoewel bashers dit er altijd weer gekscherend bijgrijpen om een stok te hebben om mee te slaan, is het gewoon een erg nuttige kwaliteit die echt niet zomaar uit de lucht komt vallen omdat "Dirk zo'n fijne jongen is" of omdat "Dirk altijd zo onvermoeibaar ronddraaft", het betekent dat wat Dirk doet bevorderend is voor de prestaties van zijn elftal, en sinds hij op rechts is gezet en niet meer geketend wordt door een rol als afmaker (wat niet zijn sterke punt is) blijkt datgene wat hij doet ook nog eens beter uit de verf te komen dan voorheen.
Geloof me, een speler als hij wil iedere coach in zijn selectie hebben, niet omdat hij een complete voetballer is (dat is hij niet), maar juist omdat hij dingen kan die lang niet iedereen kan. Unieke kwaliteiten dus. Daarom gaat Kuyt mee met Oranje, niet per sé voor in de basis, maar zie maar eens een betere Nederlander te vinden in situaties dat er gewoon zonder bullshit geknokt en gezeuld moet worden omdat verfijnd spel niet blijkt te werken.
neem eens 1 wedstrijd aub waarin die tomeloze inzet van kuyt zijn vruchten heeft afgewerpt ? meestal werd een afzichtelijke pomp wedstrijd met halve kansen nadat ome kuyt erin kwamquote:
schelden kunnen die doorgefokte katwijkers welquote:Op donderdag 5 juni 2008 00:45 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Aan de andere kant is die Pirlo lutser natuurlijk ook gewoon een compleet argumentatieloze randdebiel die niet veel meer woorden verdient.
!!!!!!!!!!!!!!!!! JUISTquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef behangplakker het volgende:
Kuijt is door zijn werkkracht de meest overschatte voetballer naast Joris Mathijsen![]()
Ik vind hem een topmentaliteit hebben, laten we daar niet over praten. Maar in de voetbalwereld moet je ook kunnen voetballen, daar ontbreekt het bij hem nog wel is aan.. Op het moment supreme altijd falen, naast sommige dingen die hij goed doet (wat al niet bijzonder veel is), maakt hij een ongelofelijke dosis fouten.
Het is dat hij bij Liverpool speelt dat hij meegaat, maar ik vind hem de grap van de selectie
Daar wil ik nog niet dood gevonden worden. Maar je schrijft als een mongool, brengt je standpunt als een mongool en argumenteert als een mongool, dus trek je conclusie, mongool.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:13 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
schelden kunnen die doorgefokte katwijkers wel
quote:Op donderdag 5 juni 2008 05:59 schreef blonchi het volgende:
Check hier een onafhankelijke reportage over Kuijt (zij het wat minder recent)
From England
En nu in het Nederlands?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:59 schreef Pannekoekje het volgende:
Kuyt gaat temminste 100 % voor zijn club zoals andere in dit topic zeggen maar zalk nog is iets zeggen liverpool wilt kuyt niet kwijt en ze hebben gezegd in kranten dat hij een toppertje is metje praatjes over headless chicken niet zoveel topics lezen van manc united kerelniet goed voor je hersens
Ik ben bang dat dit het was.quote:
Gewoon zowat heel de CL. Na het constant meeverdedigen en het storen van de opbouw hebben spelers zoals Torres en Gerard ruimte kunnen krijgen om te voetballen. Je hoeft geen flitsende acties te hebben om voor waarde te zijn voor je team. Met alleen technisch begaafde spelers win je geen EK. Dat is nog geen enkel land gelukt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:10 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
neem eens 1 wedstrijd aub waarin die tomeloze inzet van kuyt zijn vruchten heeft afgewerpt ? meestal werd een afzichtelijke pomp wedstrijd met halve kansen nadat ome kuyt erin kwam
Van Basten laat Affelay ook echt niet beginnen morgen hoor.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:34 schreef Kriegel het volgende:
Ze kunnen beter Kuyt opstellen en dan Sneijder of Van der Vaart op links, Affelay wordt compleet onder de voet gelopen door die casanovas terwijl Kuyt zich er misschien nog wel doorheen kan worstelen. Bovendien heb je aan hem verdedigend veel meer dan aan Ibi.
Van Basten achter ik er wel toe in staatquote:Op zondag 8 juni 2008 15:36 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Van Basten laat Affelay ook echt niet beginnen morgen hoor.
Maar kan wel belangrijk voorbereidend werk doen. Dat verwacht ik tenminste wel van hem. Af en toe pakt hij trouwens zijn goaltje mee.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:01 schreef StrayDog het volgende:
Kuijt is inderdaad een harde werker, maar komt tekort ((handelings)snelheid, techniek) voor de echte top en zal daardoor ook geen wedstrijden op het EK kunnen beslissen op de momenten dat een echte topper dat wel doet.
Hoeft normaal gesproken dus ook niet opgesteld te worden wat mij betreft.
ik heb nog nooit een man utd topic gelezen, dus je weet niet waar je het over hebt. Wat die laatste zin van jou ook irrelevant maakt...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:59 schreef Pannekoekje het volgende:
Kuyt gaat temminste 100 % voor zijn club zoals andere in dit topic zeggen maar zalk nog is iets zeggen liverpool wilt kuyt niet kwijt en ze hebben gezegd in kranten dat hij een toppertje is metje praatjes over headless chicken niet zoveel topics lezen van manc united kerelniet goed voor je hersens
Niet technisch? Heb jij zeker naar wat anders zitten kijken? Zijn eerste actie was Van Nistelrooy vrij voor de keeper zetten met een sublieme steekbal.quote:Op maandag 9 juni 2008 23:39 schreef LSS het volgende:
Er is er maar 1 die nog liever het gras opvreet dan verliest en dat is Dirk Kuijt. Wat was ie geweldig tegen die Italianen. Misschien niet de meest technische voetballer die Oranje rijk is, maar wel gezegend met een ongekende vechtersmentaliteit. Altijd jagen, storen, hard het duel in, bal veroveren en afspelen. Nooit zelfzuchtig, altijd in dienst van het elftal en heel sportief.
Op de BBC site na Sneijder en vBronkhorst als derde beste ge-rate, vlak voor VDS en RVNquote:Op maandag 9 juni 2008 23:31 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ben op verschillende internationale voetbal forums geweest, Dirk wordt overal uitermate gewaardeerd.
hij was echt slecht vanavond he.quote:Op maandag 9 juni 2008 23:48 schreef Kriegel het volgende:
Zo, en ie er nou ooit nog twijfelt aan Kuyt kom ik persoonlijk z'n hersens inrammen!
100% mee eens.quote:Op maandag 9 juni 2008 23:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij maakte zijn basisplaats meer dan waar, wat was ik blij dat hij in de basis stond!
Volgens mij heb jij een andere wedstrijd zitten kijken want kuyt was zowat overal op het veld en dat is ook goed ook want dat was namelijk kuyt zijn taak alles onder controle houden, en kuyt heeft ook hele mooie assisten gegeven dus ik weet niet welke wedstrijd je hebt gekeken maar hou voortaan maar je commentaar voor je als je nog geen eens weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:20 schreef Merkie het volgende:
Ik vond Kuyt de slechtste man op het veld. Iedereen op het veld leek te denken "twee of drie Italianen, maakt me niet uit ik pwn ze toch wel", terwijl Kuyt meer dacht van "waar ben ik, watskebeurt".
Wie danquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:30 schreef Ulreazj het volgende:
En weer moet er iemand zeiken over een speler.Elk ander land zou trots op hem zijn.
En zo is het, gisteren absoluut. Dat wordt nog lastig nu Van Persie terug is, want zou je Kuyt in deze vorm eruit moeten halen, zelfs al is het voor je sterspeler? Shit, luxeprobleem, ik denk dat Robin maar naar een andere positie moet verhuizen.quote:
Tegen Frankrijk heb je denk ik meer aan Van Persie dan aan Kuyt. Een snelle, technische aanvaller i.p.v. een werker.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En zo is het, gisteren absoluut. Dat wordt nog lastig nu Van Persie terug is, want zou je Kuyt in deze vorm eruit moeten halen, zelfs al is het voor je sterspeler? Shit, luxeprobleem, ik denk dat Robin maar naar een andere positie moet verhuizen.Hangt natuurlijk ook weer een beetje van de tegenstander af.
Zette hij Van Nistelrooy ook niet vrij voor de keeper in het begin, toen het nog 0-0 stond? Had zelfs zomaar 3 assists kunnen hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:01 schreef kraaksandaal het volgende:
Die kopbal was uitermate belangrijk en bij 3e doelpunt had hij ook weer een hoofdrol.
Ja, die steekpass kwam ook van Dirk.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:32 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Zette hij Van Nistelrooy ook niet vrij voor de keeper in het begin, toen het nog 0-0 stond? Had zelfs zomaar 3 assists kunnen hebben.
Ben normaal niet kapot van hem, maar gisteren was ie heel goed
Beste wedstrijd Kuijt die ik ooit heb gezien. Van grote waarde in dit systeem.quote:
Zeker een matige voetballer.. Erg slecht.. Daarom staat ie ook maar in de basis van amateur clubje Liverpool.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:36 schreef Cavalier1 het volgende:
Mijn mening over Kuyt is niet verandert omdat ie toevallig twee assists gaf gisteren. We hebben de Kuyt gezien die iedereen kent: Harde werker, matige voetballer
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:10 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
neem eens 1 wedstrijd aub waarin die tomeloze inzet van kuyt zijn vruchten heeft afgewerpt ? meestal werd een afzichtelijke pomp wedstrijd met halve kansen nadat ome kuyt erin kwam
quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:20 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Leuk en aardig voor op vakantie, maar tegen Italië gaan we geen voetvolley spelen. Als hij echt zo een goede techniek heeft, weet ie het op het veld erg goed verborgen te houden. Hij heeft bijna geen schijnbewegingen in huis en zijn aannames zijn vrij slecht. Daarbij heeft ie een slechte passing. Het enige wat ie wel heeft is werklust. Maar dat is wat mij betreft niet genoeg.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef behangplakker het volgende:
Op het moment supreme altijd falen,
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:00 schreef pirlo444 het volgende:
en ander fouten voorzetten die altijd geblokt worden omdat het over duidelijk is wanneer hij gaat voortzetten
Bij gebrek aan beter op rechts. Mislukt in de spits.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:02 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
[..]
Zeker een matige voetballer.. Erg slecht.. Daarom staat ie ook maar in de basis van amateur clubje Liverpool.
Fail.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter op rechts. Mislukt in de spits.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Jij bent een vrouw?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:36 schreef Cavalier1 het volgende:
Mijn mening over Kuyt is niet verandert omdat ie toevallig twee assists gaf gisteren. We hebben de Kuyt gezien die iedereen kent: Harde werker, matige voetballer
Leuk voor jou dat je Kuyt wel goed vindt. Ik vind van niet. Blijkbaar ben je snel tevreden...quote:
afgewerptquote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:10 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Jij bent een dagjesmens? Kuyt kan niet voetballen. Alleen Feyenoorders en klappertjes zien dat niet.quote:
Ik ben een Ajacied. Kuyt is altijd al een aanwinst geweest. Hij heeft niet overweldigende techniek, maar zijn mentaliteit is er één waar veel nog van kunnen leren. Zonder een goede mentaliteit kom je nergens.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:32 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Jij bent een dagjesmens? Kuyt kan niet voetballen. Alleen Feyenoorders en klappertjes zien dat niet.
iddquote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:33 schreef RayMania het volgende:
Echt een held, altijd maar bikkelen, altijd maar gaan. Twee assists op zijn naam.
Basisplek tegen Frankrijk wat mij betreft, dan maar Van Persie op de bank.
Kan niet, ik ben een Feijenoorder.quote:
Sowieso moet Bassie met dezelfde 11 beginnen. Toen Persie erin kwam, zag je ook dat de teamplay in de aanval veel minder werd.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:33 schreef RayMania het volgende:
Echt een held, altijd maar bikkelen, altijd maar gaan. Twee assists op zijn naam.
Basisplek tegen Frankrijk wat mij betreft, dan maar Van Persie op de bank.
probleem? maar dat je feyenoorder bent verklaart ook dat je Kuyt zo goed vindt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:40 schreef Happel het volgende:
[..]
Kan niet, ik ben een Feijenoorder.
Kuijt heeft gewoon alles wat een speler moet hebben. Dat jij het daar niet mee eens bent, tja. Jouw probleem.
Idd maarja waar kweek je die?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:55 schreef Oma het volgende:
We waren allang een keer wereldkampioen geweest als meer Nederlandse voetballers de mentaliteit van Kuyt zouden hebben.
Zijn inzet maakt van hem juist een echte topper...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:03 schreef TiMPiN het volgende:
Kuyt mist gwn kwaliteiten om een echte topper te zijn, maar met zijn inzet compenseert hij verschrikkelijk veel, een voorbeeld voor iedereen. Zonder die mentaliteit had ie trouwens ook wel erg slecht gweest
Ga nou maar weer basketballen jij.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:26 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
probleem? maar dat je feyenoorder bent verklaart ook dat je Kuyt zo goed vindt.
Jij bent één van de weinigen die laxeren uit de mond. Zonder kwaliteit ca 75 doelpunten maken in 3 seizoenen Feyenoord. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:03 schreef TiMPiN het volgende:
Kuyt mist gwn kwaliteiten om een echte topper te zijn, maar met zijn inzet compenseert hij verschrikkelijk veel, een voorbeeld voor iedereen. Zonder die mentaliteit had ie trouwens ook wel erg slecht gweest
Je hebt met dit voorbeeld (toevallig) gelijk, maar Real Madrid heeft ook vaak prijzen gewonnen met frivool en romig voetbal.quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:51 schreef RijstNatie het volgende:
aan 10 van persie's in je elftal win je geen bekers mensen, wanneer snappen we dat nou?
kijk dan naar Arsenal GVD, ze spelen super snel technisch hoogstaand voetbal maar winnen nooit wat.
eens !quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:54 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ideale toernooispeler, geeft dan altijd nog even ietsjes meer. Gewoon in de basis laten, en mocht Van Persie fit zijn, waar ik overigens niet van uitga, dan moet men maar VDV slachtofferen.
Van der Vaart heeft deze wedstrijd net zo hard gewerkt als Kuijt, dus mijns inziens zou het onterecht zijn om hem er tegen Frankrijk uit te laten. Nee, laat Van Persie maar lekker op de bank beginnen. Hij kan er later in de wedstrijd zeker nog inkomen, maar een winnend elftal moet je niet zomaar opbreken. Van Persie krijgt als alles goed gaat nog genoeg wedstrijden om te spelen en hopelijk uit te blinken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:54 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ideale toernooispeler, geeft dan altijd nog even ietsjes meer. Gewoon in de basis laten, en mocht Van Persie fit zijn, waar ik overigens niet van uitga, dan moet men maar VDV slachtofferen.
Idd die Hamburger heeft afgelopen x een x kei en keihard gewerkt dus of wel begint Robin op de bank of wel gaat marco geen vrienden maken door er iemand af te halen!quote:Op woensdag 11 juni 2008 06:19 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Van der Vaart heeft deze wedstrijd net zo hard gewerkt als Kuijt, dus mijns inziens zou het onterecht zijn om hem er tegen Frankrijk uit te laten. Nee, laat Van Persie maar lekker op de bank beginnen. Hij kan er later in de wedstrijd zeker nog inkomen, maar een winnend elftal moet je niet zomaar opbreken. Van Persie krijgt als alles goed gaat nog genoeg wedstrijden om te spelen en hopelijk uit te blinken.
Ik ben het een keer eens met je.quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:51 schreef RijstNatie het volgende:
aan 10 van persie's in je elftal win je geen bekers mensen, wanneer snappen we dat nou?
kijk dan naar Arsenal GVD, ze spelen super snel technisch hoogstaand voetbal maar winnen nooit wat.
Een goed elftal is een mix van spelers en daar hoort KUYT altijd bij !!
Mensen die vinden dat hij op de bank moet, hebben geen verstand van voetbal en missen essentiele inzichten op het gebied van team, efficientie etc etc
Gewoon zo spelen dan:quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:38 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Zelfs als Robben en van Persie allebei fit zijn, dan moeten die nog maar gewoon op de bank beginnen. Dit elftal van maandag stond zo lekker, daar moet gewoon niks aan veranderd worden.
Dat gaat wel weer wat ver.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:40 schreef Happel het volgende:
[..]
Kan niet, ik ben een Feijenoorder.
Kuijt heeft gewoon alles wat een speler moet hebben. Dat jij het daar niet mee eens bent, tja. Jouw probleem.
quote:In 17 tellen naar de overkant
Door MAARTEN WIJFFELS
LAUSANNE - Op de monitor van het Engelse tv-stadion ITV zag Dirk Kuyt kort na afloop de 2-0 tegen Italië terug. De Britten lichtten bewust deze aanval van het Nederlands elftal eruit, omdat ze lyrisch waren over de korte tijdspanne waarin het doelpunt was ontstaan.
afbeelding vergroten Giovanni van Bronkhorst was maandagavond een zeer belangrijke schakel in de omschakeling van verdediging naar aanval. FOTO ANP
Tussen het moment dat Giovanni van Bronckhorst op zijn eigen doellijn een Italiaanse corner wegwerkte en Kuyts assist aan de overkant op Wesley Sneijder zaten slechts 17 seconden. ,,Ik beschouw dit als één van de meest speciale doelpunten waarbij ik in mijn carrière betrokken ben geweest,’’ zei Kuyt tegen zijn verblufte interviewer.
Het bijzondere zat hem in het feit dat óók Kuyt bij de voorafgaande Italiaanse corner op zijn eigen doellijn stond. Waar linksback Van Bronckhorst de tweede paal bewaakte, daar droeg de Katwijker de verantwoordelijkheid voor de eerste. Hij overbrugde in korte tijd dus bijna het hele veld en hield de concentratie vast om secuur voor te kunnen geven.
In de aanloop naar dit EK was al duidelijk geworden dat Oranje in zijn nieuwe speelwijze (4-2-3-1 in plaats van strak 4-3-3) een nieuw wapen heeft gekregen om te scoren. Het wapen van de razendsnelle omschakeling.
Het bracht succes tegen Denemarken en Wales en eerder tijdens de met 3-0 gewonnen oefenwedstrijd in februari tegen Kroatië. Als je de internationals er over spreekt, vinden ze dat de uitdaging moet zijn om voortaan twee stijlen te beheersen. Eén: de gekende huisstijl, waarin tegenstanders nog steeds snel onder druk worden gezet. En twee: een wat meer afwachtende stijl, waarin Oranje speculeert op de snelle omschakeling.
Los van de zoveelste bevestiging dat goed uitgevoerde counters dodelijk zijn, maakte de totstandkoming van de 2-0 tegen Italië ook iets heel anders duidelijk. Het bleek maar weer eens hoe voetbal ook een kwestie van toeval is.
Kuyt en Van Bronckhorst waren maandagavond immers spelers die onder ‘normale’ omstandigheden nooit hadden kunnen doen wat ze in die 31ste minuut deden. Als Arjen Robben beschikbaar was geweest, was Kuyt door Van Basten op de reservebank gezet. En met een specifieke buitenspeler als Robben voor zijn neus was Van Bronckhorst na een Italiaanse corner nooit zelf op avontuur gegaan.
Arsenal eindigde wel boven Liverpool...quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:51 schreef RijstNatie het volgende:
Een goed elftal is een mix van spelers en daar hoort KUYT altijd bij !!
Mensen die vinden dat hij op de bank moet, hebben geen verstand van voetbal en missen essentiele inzichten op het gebied van team, efficientie etc etc
quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:21 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Arsenal eindigde wel boven Liverpool...
en? sinds wanneer is de spits Meer dan rechts of achterin of keeper? 't is een team sport.. maar jij stelt het liefst 11 spitsen op... (of alleen spitsen zijn goeie spelers..quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter op rechts. Mislukt in de spits.
hou nou eens op met die rare opmerkingen steeds, die voegen niks toe aan de discussie.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:28 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ga nou maar weer basketballen jij.
Kuyt jawel, ookwel Dirk genoemd en aanvaller van het Nederlands elftal.
De verdediging begint voorin en eindigt na de achterste linie. Toch jammer voor de tegenstander dat Kuyt net zo ver mee terug verdedigt totdat van der Sar het overneemt, anders had hij de bal nog met de handen gepakt ook.
Aangezien Nederland niet een hele sterke verdediging heeft is een man als Kuyt ideaal, dit houdt de verdedigende kracht van het team in balans. Zou het Nederlands elftal echter een sterke verdediging gehad hebben dan is Kuyt niet noodzakelijk en is hij gewoon een modale speler. Nu is het echer een meerwaarde.
Ja, dat is toch heel wat anders dan basketbal
Nee die non-argumenten van jou voegen iets toe aan de discussie.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:29 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
hou nou eens op met die rare opmerkingen steeds, die voegen niks toe aan de discussie.
Helemaal niet, maar er werd gesuggereerd dat Kuyt niet onder discussie staat bij Liverpool. Terwijl hij zijn plaats in de spits heeft moeten afstaan en hij op rechts alleen concurrentie heeft van Pennant. Of die moet je ook goed vinden, dan houdt het op.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:24 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
[..]
en? sinds wanneer is de spits Meer dan rechts of achterin of keeper? 't is een team sport.. maar jij stelt het liefst 11 spitsen op... (of alleen spitsen zijn goeie spelers..)
Heb je ooit Torrez weleens zien spelen? Volgens mij kan je maar beter je mond houden voordat je jezelf nog meer voor paal zet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:34 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Helemaal niet, maar er werd gesuggereerd dat Kuyt niet onder discussie staat bij Liverpool. Terwijl hij zijn plaats in de spits heeft moeten afstaan en hij op rechts alleen concurrentie heeft van Pennant. Of die moet je ook goed vinden, dan houdt het op.
Jou neem ik sowieso niet serieus met die Feyenoord avater, want je bent toch bevoorordeelt. Ik had het over GoodGawd.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:32 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nee die non-argumenten van jou voegen iets toe aan de discussie.
Die hadden ze toch maar in de aanval gezet bij gebrek aan beter? Compleet mislukt als linksback.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:35 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Heb je ooit Torrez weleens zien spelen? Volgens mij kan je maar beter je mond houden voordat je jezelf nog meer voor paal zet.
Iemand niet meer serieus nemen op basis van z'n avatar, rot jij dan effe lekker gauw op.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:36 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Jou neem ik sowieso niet serieus met die Feyenoord avater, want je bent toch bevoorordeelt. Ik had het over GoodGawd.
ik zie dat je feyenoorder bent, dus is de kans heel groot dat je Kuyt altijd zult verdedigen. Dat doet iedereen die fan is van een club. Dus met zo iemand is het lastig om een discussie te voeren. In veel gevallen zullen Feyenoord fans v Bronckhorst en Kuyt noemen als de beste spelers tegen Italië. Ajax fans Sneijder en vd Vaart. Zo gaat dat nou eenmaal bij fans.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:38 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Iemand niet meer serieus nemen op basis van z'n avatar, rot jij dan effe lekker gauw op.
Waarom zou ik niet objectief kunnen zijn? Als Kuijt kut speelt geef ik dat echt wel toe hoor, ben geen 9 jaar meer.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:49 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
ik zie dat je feyenoorder bent, dus is de kans heel groot dat je Kuyt altijd zult verdedigen. Dat doet iedereen die fan is van een club. Dus met zo iemand is het lastig om een discussie te voeren. In veel gevallen zullen Feyenoord fans v Bronckhorst en Kuyt noemen als de beste spelers tegen Italië. Ajax fans Sneijder en vd Vaart. Zo gaat dat nou eenmaal bij fans.
Maar nogmaals, ik ben geen fan van Kuyt. Jij wel, wat hem betreft zullen we het nooit eens worden. Laten we de discussie dus maar sluiten.
Naast de openingszin en de slotzin zijn de de meeste degelijke argumenten in dit topic.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:29 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
hou nou eens op met die rare opmerkingen steeds, die voegen niks toe aan de discussie.
Kuyt heeft inderdaad hard gewerkt, maar qua aantal meters net meer dan vd Vaart en Engelaar. Ongeveer 100 meter. En dat is op het moment dat hij eruit gehaald werd. Dat terwijl mensen het idee hebben dat hij veel meer doet dan de rest. Dat valt dus wel mee. En dat mee verdedigen gaat ook niet altijd goed, want ik kan me een kans van Zambrotta herinneren waarbij Kuyt aardig de fout in ging. Dat neem ik hem niet kwalijk want dat kan iedereen gebeuren. Maar ik wil alleen maar aangeven dat de kwaliteit die Kuyt wel heeft, hard werken, niet overdreven moet worden.
Maar we zullen het wel nooit eens worden, dus laten we maar stoppen met de discussie.
Pipo staat er niet bij hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
"Bweheheheh..."
Géniale foto blijft dat, zeker met die kop van Pipo erbij![]()
Die linker lijkt anders verdomd veel op Inzaghi.quote:
Vind je?quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die linker lijkt anders verdomd veel op Inzaghi.
Ooitquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:26 schreef ub40_bboy het volgende:
Eerste goede wedstrijd van Kuijt ooit en gelijk allemaal mensen: "ja als je kuijt slecht vind stop dan maar met denken."
mis ik wat?quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:51 schreef BUG80 het volgende:
Ik zou 'm ook laten starten. Met Kuijt in de ploeg speelt NL in een 5-3-4-2 systeem.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:26 schreef ub40_bboy het volgende:
ooit
Kuijt zorgt voor 3 man extra.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:38 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
mis ik wat?
14 spelers in jou elftal??
Hij draaide sowieso een goed seizoenseinde bij Liverpool.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:26 schreef ub40_bboy het volgende:
Eerste goede wedstrijd van Kuijt ooit en gelijk allemaal mensen: "ja als je kuijt slecht vind stop dan maar met denken."
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:02 schreef Cavalier1 het volgende:
Mee eens. Dramatische voetballer. Zoals de Engelsen het zeggen: ''Headless Chicken''
Helemaal mee eens, hij beseft dat hij met oranje allemaal toppers om zich heen heeft en zich eindelijk eens in een topteam bevind voor het eerst van zijn carriere (Huntelaar, VDVaart, Sneijder, Heitinga etc.) en piekt op het juiste moment! Goed gespeeld dirkie kuut uut katwijkquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:26 schreef ub40_bboy het volgende:
(Torres, Alonso, Gerrard, Carragher ... )quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hij beseft dat hij met oranje allemaal toppers om zich heen heeft en zich eindelijk eens in een topteam bevind voor het eerst van zijn carriere (Huntelaar, VDVaart, Sneijder, Heitinga etc.)
PROESTquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, hij beseft dat hij met oranje allemaal toppers om zich heen heeft en zich eindelijk eens in een topteam bevind voor het eerst van zijn carriere (Huntelaar, VDVaart, Sneijder, Heitinga etc.) en piekt op het juiste moment! Goed gespeeld dirkie kuut uut katwijk
Had ook direct rood moeten zijn die overtreding.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 00:39 schreef thaduck het volgende:
Aardige klap kreeg ie vandaag, hij was tot na zijn doelpunt dizzy voor mijn gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |