Champions League nu al vergeten?quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef behangplakker het volgende:
Op het moment supreme altijd falen.
Leuk en aardig voor op vakantie, maar tegen Italië gaan we geen voetvolley spelen. Als hij echt zo een goede techniek heeft, weet ie het op het veld erg goed verborgen te houden. Hij heeft bijna geen schijnbewegingen in huis en zijn aannames zijn vrij slecht. Daarbij heeft ie een slechte passing. Het enige wat ie wel heeft is werklust. Maar dat is wat mij betreft niet genoeg.quote:Op donderdag 5 juni 2008 02:39 schreef RijstNatie het volgende:
Kuyt werkt niet alleen hard, hij heeft een ook een geweldige techniek die we niet altijd bij hem zien.
Ik zag hem een aantal jaren geleden waarin hij een voetvolley toernooi won, de tegenstanders waren niet de minste, maar Kuyt stak er wat betreft de techniek met kop en schouders bovenuit. Hij kan goed koppen, heeft een goed schot en heeft inzicht.
Hij was daarbij een van de beste spelers in NL toen hij nog bij feyenoord zat, volgens mij ook topscoorder geworden.
Staat vaak in de basis bij liverpool en maakt regelmatig doelpunten, wat wil je nog meer zeg?
Eerst kijken, dan je actie maken én tijdens je actie de mogelijkheden zien! Nu verzanden zijn acties in schoonheid.quote:Op donderdag 5 juni 2008 02:07 schreef Kriegel het volgende:
Het probleem van Robben is eigenlijk hetzelfde als met Suarez bij Ajax, hij wil op zich wel afspelen, maar is zo snel (en moet daarbij naar de grond kijken) in zijn acties dat hij geen tijd heeft om iemand uit te zoeken als hij diegene niet van tevoren al gezien heeft. Iedereen hier mag dan blijkbaar de schurft aan Van Breukelen hebben, hier sloeg ie wel de spijker op z'n kop.
Wat Robben dus zou moeten leren is dezelfde acties te kunnen maken zonder het te hoeven zien. Cruijff bijvoorbeeld was daar het perfecte voorbeeld van, die kon altijd dezelfde onvolgbare dribbels maken als Robben maar tegelijk ook om zich heen kijken naar afspeelmogelijkheden. Robben moet met zijn fluwelen techniek best in staat zijn het in ieder geval redelijk op de tast te kunnen.
Ooijer centraal achterinquote:Op donderdag 5 juni 2008 02:39 schreef RijstNatie het volgende:
Kuyt - Nistelrooy - Vennegoor
Robben - Vaart - Persie
Engelaar - Snijder
Bouma - Ooijer
Zo'n opstelling zou de natte droom zijn van iedereen![]()
Doelpunten festijn van jewelste![]()
Nou nou Kuijt in een zin met Mathijsen vind ik dan nog wat te ver gaan....quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:07 schreef behangplakker het volgende:
Kuijt is door zijn werkkracht de meest overschatte voetballer naast Joris Mathijsen![]()
Daarom verliezen we ook zo vaak op beslissende momenten: we missen werkers.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:33 schreef jpjedi het volgende:
leuke speler voor Liverpool waar werken loont door de stijl van het spel. Ik vind hem zeker een niveau te laag voor Oranje waar we het zeker niet van werken moeten hebben. (helaas te vaak bewezen.)
v Persie, Sneijder en vd Vaart hebben meer scorend vermogen dan Kuytquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:19 schreef TagForce het volgende:
Als Nederland begint met de opstelling die ze in de 2e helft tegen Wales hadden staan (met Robben, Ruud, en Kuyt voorin), spelen ze Italie helemaal gek. Ze zijn namelijk alle 3 in staat te scoren, Robben is bloedsnel met de bal aan de voet, Nistelrooy is altijd gevaarlijk, en Kuyt trekt rustig zijn verdediger mee van rechts via z'n eigen penalty stip, helemaal naar linksvoor zodat Robben via de andere kant vrije doorgang heeft.
Met die 3 voorin kun je een aanval van Nederland nooit met meer dan 1 man tegelijk afstoppen. Degene met 2 man wordt dan gewoon overgeslagen. En vooral tegen Italie is het belangrijk om zo snel mogelijk 2 of 3 ballen in het net te hangen.
Maar te veel van hetzelfde is niet goed. Niet dat die 3 niet samen kunnen spelen maar ik denk dat je er goed aan doet om ook Kuyt te gebruiken.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:22 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
v Persie, Sneijder en vd Vaart hebben meer scorend vermogen dan Kuyt
Maar het punt is nu juist dat we naast scorend vermogen ook nog andere aanvullende kwaliteiten moeten gebruiken tegen landen als Italie. Kuyt, Robben, en v Nistelrooy hebben samen meer afwisselingsmogelijkheden. Ik zeg dus ook, beginnen met die 3... 2e helft kun je die anderen er in zetten.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:22 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
v Persie, Sneijder en vd Vaart hebben meer scorend vermogen dan Kuyt
eensch!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:22 schreef PPWB84 het volgende:
Voor de balans kan Kuyt wel ok zijn, en hoewel ik het eens ben dat we technisch veel meer begiftigde middenvelders en spitsen hebben dan Kuyt heeft hij in tegenstelling tot veel Nederlandse spelers wel een supermentaliteit. Hij zal niet in de basis spelen tegen Italie denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |