Het is ook heel simpel. Politiek moet zich niet bemoeien wat tussen partijen is overeengekomen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:33 schreef DroogDok het volgende:
Hoelang gaan we hier nog over doorzeuren.
Laat de overheid zich met publieke en semi publieke bedrijven bemoeien en het bedrijfsleven het lekker laten uitzoeken. Als de aandeelhouders het goed vinden, wat moet je als overheid dan nog?
Het lijkt nu toch vooral om jaloezie te gaan.
Dat mag jij dan vinden, vele anderen denken daar gelukkig anders over.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Duh! Met zijn achtergrond is dat nogal wiedes.
Dat zegt veel over die mensen.quote:Er zijn velen die Gorden en Gerard de leukste artieste van Nederland vinden... En nu?
Het komt jou niet uit.quote:Je moet je af en toe eens verdiepen in de bron...
Hangt per brache af. Maar algemeen: zelden klopt vraag en aanbod.quote:Tsja, als werkgever merk ik hoe lastig het is om fatsoenlijk personeel te vinden. Ik hoor ook nooit berichten over een slechte arbeidsmarkt, behoudens jouw stellig beweringen dan...
De pers ging iets verder dan dat, nl duiding.quote:Wat valt er in te zien? Het zijn topsalarissen. Punt.
Kan je een linkje passen? Ik ben benieuwd.quote:Ach, zo zijn er ook onderzoeken waaruit blijkt dat hoogbegaafden veel gemeen hebben met psychopaten. Misschien kun je dus wel concluderen dat CEO's hoogbegaafd zijn...![]()
Klopt dan heb je een kans opquote:Besteed de tijd die je in dit draadje steekt in een opleiding naar wens op de OU waarmee je de branche naar keuze in kan stappen.
door en door verzadigd. Niet alleen met voetbal.quote:Ja, EG, ik was ook geen kneus als het gaat om voetballen, integendeel. Alleen: slechts enkelen redden het om een complete loopbaan als profvoetballer te doorlopen. Hoe gewenster de baan, hoe minder kans je maakt.
Zo simpel is het.
Numerus fixus, of liever gezegd het ontbreken ervan kan ik overheid wel degelijk verwijten.quote:Dan concludeer ik toch dat jij de maatschappij geen verwijt kan maken. Daarvoor staat in mijn mores dat je eerst zelf er alles aan moet doen om de zaak om te draaien. Je wil dat niet (want dat jij het niet kan geloof ik absoluut niet), dat is jouw keuze en dan zijn de gevolgen ook voor jouw rekening.
Nee, het wordt steeds slechter. En dat ook vanzelf. Blij dat ik geen kinderen heb, en ik zal ze ook nooit op aarde zetten. Ik zal ze het nooit aandoen. Het gaat hollende achteruit hier. Bedonderen en bedonderd worden.quote:NL is best geweldig. Het kan beter... maar het wordt "vanzelf" ook beter...
Ik zou het wel willen hoor.quote:Alles weten lijkt mij dan ook weer saai...
Dat dus. Ik snap het probleem ook niet zo. Deze mensen hebben een zware verantwoordelijkheid en een flink takenpakket. Waarom mensen, die zo'n invloed hebben op het succes van een organisatie, niet naar verantwoordelijkheden belonen?quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Als je nou evenveel tijd besteedde aan het vinden van nieuw werk of een opleiding als aan deze onzinnige reeks dan had je nu misschien ook meer dan 3% gehad.
Al hadden ze dat niet en deden ze niet veel meer dan uitgebreid lunchen tussen kwart over elf en drie uur s middags: als iemand bereid is die bedragen te betalen, wat zal ik me daar dan verder nog druk over maken?quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:06 schreef addie het volgende:
[..]
Dat dus. Ik snap het probleem ook niet zo. Deze mensen hebben een zware verantwoordelijkheid en een flink takenpakket. Waarom mensen, die zo'n invloed hebben op het succes van een organisatie, niet naar verantwoordelijkheden belonen?
Ook dat nog eens inderdaad.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Al hadden ze dat niet en deden ze niet veel meer dan uitgebreid lunchen tussen kwart over elf en drie uur s middags: als iemand bereid is die bedragen te betalen, wat zal ik me daar dan verder nog druk over maken?
Een algemene stelling kun je wel ontkrachten door voorbeelden a-contrario te noemen, maar niet bekrachten door voorbeelden die in lijn zijn met de stelling te noemen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, maar het zijn subjectieve bronnen. Jij claimt echter dat zijn hoogleraarschap hem een zeer betrouwbare bron ter zake maakt. En dat is flauwekul.quote:
Precies. En de toppers krijgen dan ook veel geld. Het is net als met voetballen. Velen kunnen het een beetje. Die enkelen die het op topniveau kunnen krijgen er veel geld voor.quote:Laat ik het er maar op houden dat de een het misschien beter kan dan de ander.
Het zou wat zijn dat je een stelling kan poneren waar niemand het mee eens is.quote:Ik blijf erbij dat het een zwaar overgewaardeerde functie is, en kennelijk sta ik daarin niet alleen
Waarmee je dus eigenlijk stelt dat wat hij zegt niet on-topic is?quote:Hij heeft het over managers, dus niet specifiek over CEO's.
Een voetballer heeft ook geen studie gehad, maar op topniveau voetballen is zonder meer moeilijk.quote:Wat is daar nou moeilijk aan? Je hebt daar niet eens een studie voor nodig.
Ik vind dat niet echt een kwestie van "mening".quote:Ik heb geen gezichtsbeharing, ik vind het ook vreselijk. Maar als iemand dat nou wel vind kunnen?
Nee, maar het feit dat hij subjectief is en aantoonbaar onzin uit kraamt maakt dat zijn boodschap waardeloos is. De gezichtsbeharing is dan de slagroom op de taart zeg maar...quote:Vele wetenschappers zien er misschien meer dan gemiddeld excentrieker uit. Maar maakt dat hun boodschap dan minder betrouwbaar?
Wie dan?quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat mag jij dan vinden, vele anderen denken daar gelukkig anders over.
Deze krijg je keihard terug: het zegt m.i. ook veel over de mensen als ze het met jouw stelling over CEO salarissen eens zijn.quote:Dat zegt veel over die mensen.
Nee, het is een mening net als van ieder andere politicus. We weten al lang dat er politiek geneuzel is over de salarissen. Koppel dat aan de aantoonbare onzin waarop de stelling is gebaseerd en het is broddelwerk. Persoonlijk zou ik mij als universiteit al schamen als een eerstejaars student die soort onzin uit durft te kramen, laat staan een hoogleraar, maar ook hier geldt: andermans zaken. Bemoei ik mij niet mee.quote:Het komt jou niet uit.
De kans dat vraag en aanbod exact gelijk zijn is nihil ja. Maar dat heeft niets met de markt te maken... Vraag en aanbod zijn gegeven. De markt maakt alleen de gevolgen daarvan.quote:Hangt per brache af. Maar algemeen: zelden klopt vraag en aanbod.
Niet eenduidig hoor. Zeker niet.quote:De pers ging iets verder dan dat, nl duiding.
Heel kort zoeken leverde dit op.quote:Kan je een linkje passen? Ik ben benieuwd.
Een kans is beter dan geen kans.quote:Klopt dan heb je een kans op![]()
Vertel mij eens waar het anders is... Dit is toch gewoon een fact of life.quote:door en door verzadigd. Niet alleen met voetbal.
Dan ontneem je velen een kans en als er toevallig meer mensen nodig zijn is er een tekort met hoog oplopende salarissen... Slechter dan de situatie nu dus.quote:Numerus fixus, of liever gezegd het ontbreken ervan kan ik overheid wel degelijk verwijten.
Je negeert nu dus een feit en dat feit is dat het alleen maar beter wordt op alle fronten. Minder armoede, minder honger, minder oorlog, betere gezondheidszorg, meer welvaart, enz. enz.quote:Nee, het wordt steeds slechter. En dat ook vanzelf. Blij dat ik geen kinderen heb, en ik zal ze ook nooit op aarde zetten. Ik zal ze het nooit aandoen. Het gaat hollende achteruit hier. Bedonderen en bedonderd worden.
Daar is niets op tegen, maar nog steeds kan niemand mij uitleggen waarom hun salarissen relatief veel harder stijgen dan die van de rest.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:06 schreef addie het volgende:
[..]
Dat dus. Ik snap het probleem ook niet zo. Deze mensen hebben een zware verantwoordelijkheid en een flink takenpakket. Waarom mensen, die zo'n invloed hebben op het succes van een organisatie, niet naar verantwoordelijkheden belonen?
Hard werken doen ze.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:48 schreef Argento het volgende:
[..]
Al hadden ze dat niet en deden ze niet veel meer dan uitgebreid lunchen tussen kwart over elf en drie uur s middags: als iemand bereid is die bedragen te betalen, wat zal ik me daar dan verder nog druk over maken?
Zolang ik alleen rode auto's zie, dan is het waar. Tot ik ooit een blauwe, zwarte etc. tegenkom.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een algemene stelling kun je wel ontkrachten door voorbeelden a-contrario te noemen, maar niet bekrachten door voorbeelden die in lijn zijn met de stelling te noemen.
Vb. de stelling: alle auto's zijn rood is aantoonbaar onjuist, hetgeen aan te tonen is door een auto te laten zien die groen, blauw, zwart, enz. is. Als je daar een auto die wel rood is tegenover stelt, dan is daarmee de stelling nog steeds onjuist.
Nee, dat stel ik niet. Laat ik het anders zeggen: Geloof jij dat UvA een willekeurige gek op die leerstoel pleurt en graag haar naam te grabbel gooit?quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn subjectieve bronnen. Jij claimt echter dat zijn hoogleraarschap hem een zeer betrouwbare bron ter zake maakt. En dat is flauwekul.
Niemandquote:Het zou wat zijn dat je een stelling kan poneren waar niemand het mee eens is.
Nee, hoe kom je erbij ?quote:Waarmee je dus eigenlijk stelt dat wat hij zegt niet on-topic is?
Wat is een echte manager?quote:(daarnaast vind ik een leraar die leidinggevend is geworden geen echte manager)
Die lui zijn gewoon lomp .Niets meer of minder . Volk laat zich gek maken door een stelletje mafkezen. Ik niet zo.quote:Een voetballer heeft ook geen studie gehad, maar op topniveau voetballen is zonder meer moeilijk.
Zou het niet een kwestie van "smaak" zijn?quote:Ik vind dat niet echt een kwestie van "mening".
Jouw meningen zijn objectief? Welke deel is aantoonbaar onjuist en waarom?quote:Nee, maar het feit dat hij subjectief is en aantoonbaar onzin uit kraamt maakt dat zijn boodschap waardeloos is. De gezichtsbeharing is dan de slagroom op de taart zeg maar...
Daar kun je dan suffe smiley´s bij zetten maar het morele aspect blijft mij ontgaan. Waarom zou ik er een probleem mee moeten hebben als partij A aan partij B een enorme som geld betaald terwijl partij B daar bijkans niets voor hoeft te doen? Misschien dat ik partij B dan een enorme mazzelaar vindt, maar wat moet ik daar verder van vinden dat zo relevant is dat het 19 topics op fok waard is?quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hard werken doen ze.![]()
De helft van de tijd is socio gedoe.
Netwerken heet dat.![]()
Zware baan, dat wel .
Neem jij een hoogleraar autotechniek serieus die alleen nog maar rode auto's heeft gezien in zijn hele leven?quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Zolang ik alleen rode auto's zie, dan is het waar. Tot ik ooit een blauwe, zwarte etc. tegenkom.
Ho ho, het ´waarom´ is jou al ontelbare malen uitgelegd: marktwerking. Salaris en salarisstijgingen worden bepaald bij overeenkomst dus door aanbod en aanvaarding, dus door onderhandelingspositie, dus door vraag en aanbod, dus door marktwerking. En het is de mens eigen om zijn positie te gelde te maken. Natuurlijk is niemand genoodzaakt 3 miljoen per jaar te verdienen, maar ik zou ook geen genoegen nemen met 2 miljoen als men mij 3 miljoen wil en kan betalen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is niets op tegen, maar nog steeds kan niemand mij uitleggen waarom hun salarissen relatief veel harder stijgen dan die van de rest.
Nou, met het bewijs in handen...quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Geloof jij dat UvA een willekeurige gek op die leerstoel pleurt en graag haar naam te grabbel gooit?
Voorlopig is de aandacht voor het stuk zodanig dat de UvA wel gek zou zijn om er ook maar iets mee te doen... Enne, ik denk dat de UvA erg weinig te zeggen heeft over deze leerstoel.quote:En meneer schreef niet een zodanig controversieel stuk dat UvA hem van de leerstoel heeft gepleurd.
Die conclusie is werkelijk nergens op gebaseerd.quote:Zo gek was die mening kennelijk niet...
Ja, als jij het heel wat vindt dat je mensen kan vinden die jou gelijk geven, dan moet ik je er toch op wijzen dat bij iedere stelling, hoe idioot ook, er anderen zijn te vinden die de stelling ook zullen aanhangen.quote:Niemand![]()
Net gaf je aan dat het stuk niet op CEO's sloeg en nu slaat het ineens wat op CEO's? Kies even, EG... Niet draaien naar gelang het je uit komt.quote:Nee, hoe kom je erbij ?
Hij heeft het over managers. En een CEO is geen manager?
In mijn ogen is dat iemand die strategisch bezig is. Die echt voorop loopt. Niet het doorgeefluik van instructies, want dat kan inderdaad iedereen met werkende hersenen (daarmee sluit je nog steeds heel veel mensen uit!).quote:Wat is een echte manager?
Het is makkelijk om op een EK op niveau mee te voetballen is nu jouw stelling?quote:Die lui zijn gewoon lomp .Niets meer of minder .
Nee. Dat wordt vaak geroepen door mensen die niet weten hoe ze zich goed moeten kleden/verzorgen, enz. Maar het is onzin. Gezichtsbeharing kan niet meer. Tenzij je imam bent ofzo.quote:Zou het niet een kwestie van "smaak" zijn?
Nou, ik kan wel op objectieve gronden aantonen dat jouw stellingname onterecht is. En ik kan ook op objectieve gronden aantonen dat deze hoogleraar onzin staat uit te kramen.quote:Jouw meningen zijn objectief?
Dat iedereen manager kan zijn. Dat is gewoon onjuist. Ik gaf als voorbeeld de dames in de dop. Te dom om te schijten, dus als je die manager laat zijn... En dan is zelfs de meest uitgeklede variant van "manager" (opzichter) nog te hoog gegrepen.quote:Welke deel is aantoonbaar onjuist en waarom?
Ik acht het een feit van algemene bekendheid.quote:Heb je een bron waarin het wordt aangetoond dat mannen met gezichtsbeharing vaker dan gemiddeld onzin uitkramen?
Ik heb een link gegeven waar de link hoogbegaafd en psychopaat wordt gelegd, maar goed: nog een link.quote:Oja: over bron gesproken: komt dat linkje nog naar de bron over de overeenkomsten tussen hoogbegaafden en psychopaten?
Ik spreek wel eens met mensen in mijn omgeving. En je weet hoe een aantal politici er tegen aankijken.quote:
Het zegt zoveel, dat die mensen wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Deze krijg je keihard terug: het zegt m.i. ook veel over de mensen als ze het met jouw stelling over CEO salarissen eens zijn.
En wat maakt een mening van een politicus nou minder geloofwaardig dan die van ieder willekeurig ander persoon die niet politiek (actief) is maar niet zonder opvattingen isquote:Nee, het is een mening net als van ieder andere politicus. We weten al lang dat er politiek geneuzel is over de salarissen. Koppel dat aan de aantoonbare onzin waarop de stelling is gebaseerd en het is broddelwerk. Persoonlijk zou ik mij als universiteit al schamen als een eerstejaars student die soort onzin uit durft te kramen, laat staan een hoogleraar, maar ook hier geldt: andermans zaken. Bemoei ik mij niet mee.
Nee? Als de temperatuur in de winter in jouw huiskamer schommelt tussen 15 en 25 graden (forse hysterese ; gewenste waarde 20 graden), dan heeft het niets te maken met het (regel)mechanisme?quote:De kans dat vraag en aanbod exact gelijk zijn is nihil ja. Maar dat heeft niets met de markt te maken... Vraag en aanbod zijn gegeven. De markt maakt alleen de gevolgen daarvan.
Wat is er niet eenduidig aan , dan?quote:Niet eenduidig hoor. Zeker niet.
quote:Heel kort zoeken leverde dit op.
quote:Ik kwam ook nog de kenmerken van psychopathie tegen (waar overigens ook weer hoogbegaafdheid als oorzaak werd genoemd)
Weer een reactie waaruit blijkt dat je hier geen kaas van gegeten hebt. Je hoeft niet alle kenmerken te hebben om een diagnose te krijgen.quote:en wat mij op viel was dat een van de belangrijkste kenmerken, te weten de onstandvastigheid, impusieviteit, teveel switchen niet bepaaldelijk iets is wat je bij de CEO's terug ziet. Integendeel. Dus de stelling dat ze psychopaat zijn lijkt mij vrij bizar.
zo kan je het ook zien.quote:Een kans is beter dan geen kans.
Je moet dan ook goed reguleren ipv slecht.quote:Dan ontneem je velen een kans en als er toevallig meer mensen nodig zijn is er een tekort met hoog oplopende salarissen... Slechter dan de situatie nu dus.
Meer jachtiger, gelukkiger? , meer stress, meer files, minder mobiliteit, meer criminaliteit, meer integratie ellende, wegkapen van werk door vreemdelingen, Islamisering, meer etnische spanningen, (dreigende) energiecrisis, dreigende mondiale voedselcrisis, etc..quote:Je negeert nu dus een feit en dat feit is dat het alleen maar beter wordt op alle fronten. Minder armoede, minder honger, minder oorlog, betere gezondheidszorg, meer welvaart, enz. enz.
Zolang moraliteit helemaal niet ter zake doend is aan jouw kant, wordt het lastig , ja..quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:58 schreef Argento het volgende:
[..]
Daar kun je dan suffe smiley´s bij zetten maar het morele aspect blijft mij ontgaan. Waarom zou ik er een probleem mee moeten hebben als partij A aan partij B een enorme som geld betaald terwijl partij B daar bijkans niets voor hoeft te doen? Misschien dat ik partij B dan een enorme mazzelaar vindt, maar wat moet ik daar verder van vinden dat zo relevant is dat het 19 topics op fok waard is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |