quote:Vergelijk dat met iemand die al ver over de 30 heen is,
 Hij moet nog 32 worden, is dat dan al ver over de 30 heen?
 Hij moet nog 32 worden, is dat dan al ver over de 30 heen? 

quote:tri·vi·aal (bijvoeglijk naamwoord; trivialer, triviaalst; trivialiteit)
1 gewoon
2 (pejoratief) platvloers
3 zonder wezenlijke betekenis

Ik zeg: 85 minuten van Nistelrooij, laatste 5 minuten Huntelaarquote:Op maandag 26 mei 2008 08:51 schreef dieselnoi het volgende:
En in het grote Oranje staat hij nu al op 7 goals in 12 wedstrijden waarvan er heleboel wedstrijden waren dat hij even 5min voor tijd invalt.

Ruud speelt in een van de sterkste competities en scoort daar al jaren aan de lopende band. Huntelaar heeft alleen nog maar in de minder sterke eredivisie gespeeld.quote:Op maandag 26 mei 2008 08:51 schreef dieselnoi het volgende:
Huntelaar scoort aan de lopende band. Scoort al 4 seizoenen lang bijna 30 competitie doelpunten per seizoen + nog een aantal daarbuiten. En dit is echt niet allemaal tegen kleintjes.
Van Nistelrooy is staat hoog in het rijtje topscorers alle tijden van de Champions League (53 goals), heeft dus al over een veel langere periode laten zien op topniveau te kunnen spelen. Dat telt wel wat zwaarder dan de 2 wedstrijden van Huntelaar in de CL.quote:Hij heeft vaak genoeg beslissende goals tegen sterkere tegenstanders gescoord. Hij had Materazzi in zijn zak toen in die ene CL wedstrijd van Ajax tegen Inter. In de UEFA en CL heeft hij 12 goals in 15 wedstrijden gescoort.
Hij scoort goed in het grote Oranje ja, daar kan ik niet omheem. Maar van Nistelrooy staat ook nog altijd met 30 uit 59 interlands boven een moyenne van 0,5 doelpunten per wedstrijd.quote:In jong oranje 18 goals in 22 wedstrijden. En in het grote Oranje staat hij nu al op 7 goals in 12 wedstrijden waarvan er heleboel wedstrijden waren dat hij even 5min voor tijd invalt. En hoeveel keer op rij heeft hij nu al wel niet gescoort voor Oranje? 3 of 4 keer al?
Zoals sjimz zei, hij is nog geen 32.quote:Vergelijk dat met iemand die al ver over de 30 heen is, het hele seizoen geblesseerd was geweest en nauwelijk wedstrijdritme heeft en laten we eerlijk zijn van Nistelrooij heeft in het Nederlands elftal nooit echt goed gespeeld.
Hij heeft dit seizoen nog 16 keer gescoord in 24 wedstrijden, dan ben je niet het hele seizoen geblesseerd. Daarnaast heeft hij ook weer een paar keer gescoord in de CL. Daarnaast heeft Huntelaar ook nog geen wedstrijd echt geschitterd in Oranje. De enige wedstrijd waarin hij echt goed speelde was de wedstrijd tegen Ierland, maar een echt belangrijke interland heeft hij nog niet gespeeld.quote:het hele seizoen geblesseerd was geweest en nauwelijk wedstrijdritme heeft en laten we eerlijk zijn van Nistelrooij heeft in het Nederlands elftal nooit echt goed gespeeld.
Dat was WK 2006, maar je kunt je afvragen of dat wel alleen aan hem lag. Dat toernooi speelden we sowieso erg matig en er was weinig tot geen aansluiting voor van Nistelrooy.quote:Ja ik geef toe dat hij weleens een beslissende goal maakt maar heeft nog nooit het niveau bij zijn clubs kunnen halen. EK2004 was dramatisch. Getuige ook het feit dat van Basten hem daarna niet direct opriep.
Een spits die jarenlang in de sterkste competities aan de lopende band scoort, veel ervaring heeft en 1 op 2 loopt wissel je toch niet in voor Huntelaar? Als Huntelaar meevoetballend nu zo'n wonder zou zijn geweest dan was het te overwegen, maar Huntelaar is voetballend ook vrij dramatisch net als van Nistelrooy vaak.quote:Als je deze gegevens even op een rijtje zet dan kan je toch niet anders concluderen dan dat Huntelaar de #1 spits is.

Dat, ja. Ik ben een absoluut iemand die overtuigd is van de kwaliteiten van Huntelaar, maar Van Nistelrooij is in Oranje nu nog de nummer een.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:06 schreef sjimz het volgende:
Mits fit dan is Van Nistelrooy gewoon nummer 1 door zijn ervaring.
Hij heeft het zowel bij Manchester als bij Madrid al op het hoogste niveau waargemaakt,

Tjek.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:24 schreef Dos37 het volgende:
Ruud natuurlijk. Kom op is dit een discussie

ruud en robinquote:

Bron: OnsOranje.nlquote:Huntelaar is tweede keus
26 mei 2008 om 07:03 door redactie OnsOranje
Klaas-Jan Huntelaar is achter Ruud van Nistelrooy de tweede spits van Oranje. Ondanks zijn enorme doelpuntenproductie in Oranje de laatste interlands.
Ondanks vijf goals in de laatste vier interlands, blijft de Ajax-spits tweede keus voor de spitspositie tijdens het EK.
"We zijn blij met de treffers en de progressie van Huntelaar, maar het is duidelijk dat Ruud van Nistelrooy onze eerste keus is voor de spitspositie."
De aanvaller van Real Madrid - met inmiddels 30 interlanddoelpunten in 59 wedstrijden achter zijn naam - deed zaterdagavond nog niet mee in de oefenwedstrijd tegen Oekraïne (3-0 winst). Van Nistelrooy voegde zich pas later bij het trainingskamp en is nog niet volledig fit.
Donderdag wacht de volgende wedstrijd voor Oranje. In Eindhoven is dan Denemarken de tegenstander.

Ik zou Marco zijn voeten kussen als hij het lef heeft!quote:Op maandag 26 mei 2008 11:59 schreef WillieJamal het volgende:
Erm.. Allebei, duhuh
gewoon 2 spitsen.. Huntelaar en van Nistelrooy

Ik ben het hier allemaal wel mee eens maar tegen een partij als Italië en Frankrijk moet je gewoon scoren en ik zou ze daarom toch graag wel eens beiden zien verschijnen in de basis.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ruud speelt in een van de sterkste competities en scoort daar al jaren aan de lopende band. Huntelaar heeft alleen nog maar in de minder sterke eredivisie gespeeld.
[..]
Van Nistelrooy is staat hoog in het rijtje topscorers alle tijden van de Champions League (53 goals), heeft dus al over een veel langere periode laten zien op topniveau te kunnen spelen. Dat telt wel wat zwaarder dan de 2 wedstrijden van Huntelaar in de CL.
[..]
Hij scoort goed in het grote Oranje ja, daar kan ik niet omheem. Maar van Nistelrooy staat ook nog altijd met 30 uit 59 interlands boven een moyenne van 0,5 doelpunten per wedstrijd.
[..]
Zoals sjimz zei, hij is nog geen 32.
[..]
Hij heeft dit seizoen nog 16 keer gescoord in 24 wedstrijden, dan ben je niet het hele seizoen geblesseerd. Daarnaast heeft hij ook weer een paar keer gescoord in de CL. Daarnaast heeft Huntelaar ook nog geen wedstrijd echt geschitterd in Oranje. De enige wedstrijd waarin hij echt goed speelde was de wedstrijd tegen Ierland, maar een echt belangrijke interland heeft hij nog niet gespeeld.
[..]
Dat was WK 2006, maar je kunt je afvragen of dat wel alleen aan hem lag. Dat toernooi speelden we sowieso erg matig en er was weinig tot geen aansluiting voor van Nistelrooy.
[..]
Een spits die jarenlang in de sterkste competities aan de lopende band scoort, veel ervaring heeft en 1 op 2 loopt wissel je toch niet in voor Huntelaar? Als Huntelaar meevoetballend nu zo'n wonder zou zijn geweest dan was het te overwegen, maar Huntelaar is voetballend ook vrij dramatisch net als van Nistelrooy vaak.

Nadeel is denk ik alleen als je ze beide doet je een beetje 2 dezelfde soort spitsen er in hebt staan. Kun je beter Kuijt/van persie er om heen laten spelen.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:07 schreef Stone2211 het volgende:
[..]
Ik ben het hier allemaal wel mee eens maar tegen een partij als Italië en Frankrijk moet je gewoon scoren en ik zou ze daarom toch graag wel eens beiden zien verschijnen in de basis.

Kuijt + tweede spits lijkt me ook niet heel verkeerd hoor... ze kunnen elkaar misschien inderdaad wel voor de voeten lopen.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:12 schreef Fathom het volgende:
Nadeel is denk ik alleen als je ze beide doet je een beetje 2 dezelfde soort spitsen er in hebt staan. Kun je beter Kuijt/van persie er om heen laten spelen.

Gelukkig wel jaquote:Op maandag 26 mei 2008 19:56 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Gelukkig mag iedereen zijn mening geven hé.

Van Nistelrooy geen echte spits noemen.quote:Op maandag 26 mei 2008 22:23 schreef Tybris het volgende:
Huntelaar all the way. Ik vind van Nistelrooy niet echt een spits, eerder een keeper. Hij staat zelden op de goede plek. Dat hij door 3 man wordt beschermd is geen argument, ga dan buiten het strafschopgebied staan en er ontstaat een zee van ruimte waar je in kan duiken, maar daar is hij weer niet snel genoeg voor. Huntelaar staat vrijwel altijd op de goede plek en heeft het echte afmakersinstrict. De nieuwe Kluivert.

Tot nu toe heeft Klaas Jan het beter tegen Materazzi dan tegen Zwaanswijk gedaan.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:21 schreef NGC4565 het volgende:
Van Nistelrooy. Huntelaar is ook wel goed bezig, maar moeten spelen tegen Materazzi is toch heel anders dan tegen Zwaanswijk.

Huntelaar heeft één keer tegen Materazzi gespeeld en heeft toen geen bal geraakt. Vraag me dus echt af welke CL wedstrijd jij bedoeldquote:Op maandag 26 mei 2008 08:51 schreef dieselnoi het volgende:
Huntelaar scoort aan de lopende band. Scoort al 4 seizoenen lang bijna 30 competitie doelpunten per seizoen + nog een aantal daarbuiten. En dit is echt niet allemaal tegen kleintjes. Hij heeft vaak genoeg beslissende goals tegen sterkere tegenstanders gescoord. Hij had Materazzi in zijn zak toen in die ene CL wedstrijd van Ajax tegen Inter.
 .
. 

Oh ja? Welke wedstrijd dan?quote:Op maandag 26 mei 2008 22:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft Klaas Jan het beter tegen Materazzi dan tegen Zwaanswijk gedaan.

Hij kopte toen wel die bal in de rechterbovenhoek en vlak daarna scoorde Rosales de 2-0.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Huntelaar heeft één keer tegen Materazzi gespeeld en heeft toen geen bal geraakt. Vraag me dus echt af welke CL wedstrijd jij bedoeld.
On topic: Ruud natuurlijk. Speelt elke week in één van de beste competities van de wereld tegen topverdedigers, terwijl Huntelaar nog vaak laat zien dat hij moeite heeft met spelers als Wielaert. Ruud is vooralsnog verder dan Huntelaar. Over twee jaar kan dat wel eens anders zijn, maar op dit moment ga ik voor Ruud.

Zoek de opstellingen eens op.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:36 schreef VoreG het volgende:
[..]
Hij kopte toen wel die bal in de rechterbovenhoek en vlak daarna scoorde Rosales de 2-0.

quote:
quote:Ajax houdt uitzicht op de kwartfinales van de Champions League. Tegen Internazionale werd in eigen huis met 2-2 gelijkgespeeld. Na twintig minuten stonden de Amsterdammers al met twee doelpunten voor. Nadat Klaas-Jan Huntelaar fraai had raak gekopt wist even later ook Mauro Rosales het net te vinden. In het begin van de tweede helft deed Dejan Stankovic namens de Italianen weer iets terug: 2-1. Oud-Feyenoorder Julio Ricardo Cruz schoot beide partijen in de slotfase op gelijke hoogte.

Agh jezus,quote:Op maandag 26 mei 2008 23:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Misschien was ik toen te dronken, maar ik heb die wedstrijd geen Materazzi zien lopen.
 ....
.... 

Jij wintquote:Op maandag 26 mei 2008 23:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Misschien was ik toen te dronken, maar ik heb die wedstrijd geen Materazzi zien lopen.

Tuurlijk zijn dat geen slechte verdedigers, maar de enige keer dat Huntelaar tegen Materazzi speelde heeft hij geen bal geraakt. Uit in het San Siro, had Materazzi geen kind aan hem.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:39 schreef VoreG het volgende:
[..]
Agh jezus,....
Samuel en Cordoba zijn ook geen slechte verdeigers

Toen had heel Inter geen kind aan Ajax natuurlijkquote:Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn dat geen slechte verdedigers, maar de enige keer dat Huntelaar tegen Materazzi speelde heeft hij geen bal geraakt. Uit in het San Siro, had Materazzi geen kind aan hem.

On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Huntelaar heeft één keer tegen Materazzi gespeeld en heeft toen geen bal geraakt. Vraag me dus echt af welke CL wedstrijd jij bedoeld.
On topic: Ruud natuurlijk. Speelt elke week in één van de beste competities van de wereld tegen topverdedigers, terwijl Huntelaar nog vaak laat zien dat hij moeite heeft met spelers als Wielaert. Ruud is vooralsnog verder dan Huntelaar. Over twee jaar kan dat wel eens anders zijn, maar op dit moment ga ik voor Ruud.

16 wedstrijden 13 doelpunten dit seizoen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.
Je moet op nu op dit moment kijken. En dan knalt Huntelaar gewoon even 5 goals in 4 wedstrijden achter elkaar in het Nederlands elftal. Hij schudt zo even 30+ goals per seizoen uit zijn mauw.
En die wedstrijd tegen Inter Milan speelde hij toen niet tegen Materazzi? Maar in ieder geval die Italianen waren na die wedstrijd hardstikke enthousiast over hem. Die Italianen weten echt wel wat een goede voetballer is.

Dat ook, maar het fabeltje dat Huntelaar goed gepresteerd heeft tegen Materazzi is bij deze uit de wereld geholpenquote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toen had heel Inter geen kind aan Ajax natuurlijk
 .
.

Wat VoreG al zegt (16 wedstrijden en 13 goals) en daarbij komt, moet Huntelaar nu in de basis gezet worden op basis van die ene CL wedstrijd van ruim twee jaar geleden?quote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.
Je moet op nu op dit moment kijken. En dan knalt Huntelaar gewoon even 5 goals in 4 wedstrijden achter elkaar in het Nederlands elftal. Hij schudt zo even 30+ goals per seizoen uit zijn mauw.
En die wedstrijd tegen Inter Milan speelde hij toen niet tegen Materazzi? Maar in ieder geval die Italianen waren na die wedstrijd hardstikke enthousiast over hem. Die Italianen weten echt wel wat een goede voetballer is.

Waarbij hij niet eens tegen Materazzi speelde!quote:Op maandag 26 mei 2008 23:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wat VoreG al zegt (16 wedstrijden en 13 goals) en daarbij komt, moet Huntelaar nu in de basis gezet worden op basis van die ene CL wedstrijd van ruim twee jaar geleden?

Lazer op man. We doen helemaal niet alsof Huntelaar niets kan. Van Nistelrooy is alleen een spits die het al jarenlang laat zien op topniveau, het is niet meer dan logisch dat hij speel en zo dramatisch was hij niet op het WK06.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef dieselnoi het volgende:
Jullie zijn gewoon biased. Wat is dat nou weer voor onzin om te doen alsof Huntelaar helemaal niets kan? Ik wijs jullie er ook op dat van Basten het al is een keer met van Nistelrooij geprobeerd heeft op een toernooi en toen heeft van Nistelrooij gigantisch gefaald. Mede dankzij van Nistelrooij en van Bommel had Oranje zich geblameerd op het WK06. Waarom nou een herhaling? Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.

²
²

Huntelaar meer voetballende vermogens toekennen dan Van Nistelrooyquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou voor Huntelaar kiezen, met hem heb je meer mogelijkheden, en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.²
 . Het zijn nota bene dezelde type spelers!
 . Het zijn nota bene dezelde type spelers! 

Dat meen je niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.²

Zelfde type spelers in grote lijnen, maar ik vind dat Huntelaar buiten het strafschopgebied en in kopduels meer kan betekenen voor Oranje dat van Nistelrooy. Ik vind hem trouwens ook een betere kaatser, stelt zich slimmer op als hij de bal krijgt. Bij van Nistelrooy zie je heel vaak dat als hij de bal ontvangt met een man in zijn rug hij snel gaat liggen, Huntelaar is fysiek sterker.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:04 schreef VoreG het volgende:
[..]
Huntelaar meer voetballende vermogens toekennen dan Van Nistelrooy. Het zijn nota bene dezelde type spelers!

Dat is volgens mij niet nodig, hij heeft een stabiel Nederlands paspoort, ik had stiekem de hoop op een Boulahrouz scenario en dat hij hem toch nog zou oproepen.quote:Kunnen we Diba nog naturaliseren?

²
²

Oh Huntelaar kan voetballend meer als Nistelrooyquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou voor Huntelaar kiezen, met hem heb je meer mogelijkheden, en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.²
 Vind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.

Hunterlaar scoort moeilijkere doelpunten dan van Nistelrooy, ook van buiten de 16, van Nistelrooy scoort zelden buiten de keeperbox. Je heb eigenlijk helemaal niets aan hem, hij is niet betrokken bij het spel, hij is pas de allerlaatste pion die hem erin duwt, dát is typisch Inzaghi.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh Huntelaar kan voetballend meer als NistelrooyVind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.

²
²

Ik zie elke wedstrijd van Ajax en als er iets is waar ik me aan erger bij Huntelaar is dat gejank en geval elke keer. Hijligt bij elk duwtje in de rug op de grond.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfde type spelers in grote lijnen, maar ik vind dat Huntelaar buiten het strafschopgebied en in kopduels meer kan betekenen voor Oranje dat van Nistelrooy. Ik vind hem trouwens ook een betere kaatser, stelt zich slimmer op als hij de bal krijgt. Bij van Nistelrooy zie je heel vaak dat als hij de bal ontvangt met een man in zijn rug hij snel gaat liggen, Huntelaar is fysiek sterker.

quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tevens zie je dat hij altijd laat afweten tegen topverdedigers.²

.
.

Gelukkig scoort Huntelaar wél wekelijks tegen topverdedigers.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Tevens zie je dat hij altijd laat afweten tegen topverdedigers.

Op basis van wat?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef BlaZ het volgende:

Tegen landen als Italië en Frankrijk, heb ik meer vertrouwen in een spits die al jaren topvoetbal-ervaring heeft en dit jaar met Real kampioen is geworden in de Spaanse competitie, dan in een spits die dit jaar met ajax eh.. helemaal niéts gewonnen heeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh Huntelaar kan voetballend meer als NistelrooyVind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.

Van van Nistelrooy weten we zeker dat hij faalt. Van Huntelaar moet het nog bewezen worden. Van Nistelrooy is een statistieken spits, veel scoren, intikkertjes, met de buik, neus of oogwimpers, gemiddeld een penalty of 7 per seizoen, het maakt hem niet uit. Huntelaar is gewoon completer en meer een winnaar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:23 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Gelukkig scoort Huntelaar wél wekelijks tegen topverdedigers.

²
²

Gewoon pure afmaker. Goed schot, koppen, volley etc. Maar niet extreem snel of technisch ofzo.quote:

Maar Real Madrid werd ineens ook weer kampioen? Of licht dat dan weer niet aan van Nistelrooy?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Manchester veel beter draaide zonder van Nistelrooy?
 Maar niet in de voorronden champions league
   Maar niet in de voorronden champions league   

Vind je een Ajax met Huntelaar zonder een gewonnen landstitel of behaalde Champions League goed presteren?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Manchester veel beter draaide zonder van Nistelrooy?

Wat een kut-argument.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Manchester veel beter draaide zonder van Nistelrooy?²

Voetbal is een teamsport, het lag niet aan hém.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vind je een Ajax met Huntelaar zonder een gewonnen landstitel of behaalde Champions League goed presteren?

²
²

Ofschoon het wel feit is. Ja toch?quote:

²
²

En Ruud was wel de oorzaak bij Manchesterquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voetbal is een teamsport, het lag niet aan hém.²
 .
. 

Dat maak jij ervan, ik stelde slechts de retorische vraag.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:41 schreef VoreG het volgende:
[..]
En Ruud was wel de oorzaak bij Manchester.

²
²

Nee, dat niet. Het lag aan het speltype wat Ajax speelt en het type spits wat Huntelaar is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voetbal is een teamsport, het lag niet aan hém.²

Dat zal tegenwoordig niet veel anders zijnquote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toen had heel Inter geen kind aan Ajax natuurlijk

Daar heb je een goed punt, we weten wat we in termen van grote wedstrijden winnen van Ruud kunnen verwachten, en dat is niet best. De voortekenen voor Huntelaar zijn echter nog minder. Ruud heeft immers bewezen op een hoger niveau af te haken dan Huntelaar, waar Ruud pas begint te falen bij de moeilijke tegenstanders verderop in de Champions League, begint de doelpuntenmachine Huntelaar al te haperen in de kelder van de CL en de krochten van de UEFA-cup, en zelfs de beter eredivisieverdedigingen vormen een groot probleem.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Van van Nistelrooy weten we zeker dat hij faalt. Van Huntelaar moet het nog bewezen worden.

En jij wil Toni wel vergelijken met Kluivert?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef wimderon het volgende:
Allebei niet, iemand in de punt die kan voetballen graag. Aan scorend vermogen is toch geen gebrek.
Niet het hele team afstemmen op de spits, maar de spits afstemmen op het team. De kwaliteit zit in dit Nederlands eltal in de drie spelers die achter de spits spelen, dus heb je iemand nodig die direct door de defensieve middenvelders aangespeeld kan worden en/of de combinatie aan kan gaan met die drie jongens erachter, niet een pure afmaker die voetballend 0,0 kan. Daardoor haal je niet alleen de grootste kwaliteit uit je ploeg weg, maar zet je bovendien de zes achterste veldspelers constant onder druk, omdat de spits (Van Nistelrooy/Huntelaar) elke bal die hij niet als eindstation aangespeeld krijgt kwijt is en je dus constant aan het omschakelen bent.
Je bent op toernooien enorm kwetsbaar als je afhankelijk bent van een pure afmaker. Als die één wedstrijd aan de ketting ligt bij de mandekker, lig je er meteen uit. Daarom ook komt Van Nistelrooy nooit ver in Europees verband, maar dat terzijde.
Ik weet zeker dat als je de Nederlander vraagt of ze liever de Kluivert van 2000 of de Van Nistelrooy van nu zou hebben, de grote massa voor Van Nistelrooy zou kiezen, en dat is tekenend wat mij betreft. Kluivert was de belichaming van de ideale diepe spits in een 4-3-3 (of 4-2-3-1) systeem: sterk, technisch, kopsterk en zeker niet slecht voor de goal, Van Nistelrooy (en Huntelaar) zijn dat allerminst, dat zijn gewoon spitsen met een enorme neus voor de goal en verder helemaal niets, maar het publiek schijnt niet te zien dat dit een belangrijke oorzaak is van het matige veldspel van het Nederlands elftal.
Kijk voor de grap eens welk ander topland met een pure afmaker voorin speelt. Ja Argentinië vaak, maar die komen dan ook nooit ver op de WK's. En verder Duitsland, maar daar is het systeem er dan ook op afgestemd. Ook in clubverband (CL) zie je die trend: alle vier de halvefinalisten spelen met een spits die voetballend een belangrijke rol heeft in het team.

En daar heb jij weer een punt inderdaad..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt, we weten wat we in termen van grote wedstrijden winnen van Ruud kunnen verwachten, en dat is niet best. De voortekenen voor Huntelaar zijn echter nog minder. Ruud heeft immers bewezen op een hoger niveau af te haken dan Huntelaar, waar Ruud pas begint te falen bij de moeilijke tegenstanders verderop in de Champions League, begint de doelpuntenmachine Huntelaar al te haperen in de kelder van de CL en de krochten van de UEFA-cup, en zelfs de beter eredivisieverdedigingen vormen een groot probleem.

quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:37 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Wat een kut-argument.
Is het toeval dat Ajax al jaren kut is met Huntelaar?

Maar hoezo kan van Nistelrooy niet meevoetballen??quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef wimderon het volgende:
Allebei niet, iemand in de punt die kan voetballen graag. Aan scorend vermogen is toch geen gebrek.
Niet het hele team afstemmen op de spits, maar de spits afstemmen op het team. De kwaliteit zit in dit Nederlands eltal in de drie spelers die achter de spits spelen, dus heb je iemand nodig die direct door de defensieve middenvelders aangespeeld kan worden en/of de combinatie aan kan gaan met die drie jongens erachter, niet een pure afmaker die voetballend 0,0 kan. Daardoor haal je niet alleen de grootste kwaliteit uit je ploeg weg, maar zet je bovendien de zes achterste veldspelers constant onder druk, omdat de spits (Van Nistelrooy/Huntelaar) elke bal die hij niet als eindstation aangespeeld krijgt kwijt is en je dus constant aan het omschakelen bent.
Je bent op toernooien enorm kwetsbaar als je afhankelijk bent van een pure afmaker. Als die één wedstrijd aan de ketting ligt bij de mandekker, lig je er meteen uit. Daarom ook komt Van Nistelrooy nooit ver in Europees verband, maar dat terzijde.
Ik weet zeker dat als je de Nederlander vraagt of ze liever de Kluivert van 2000 of de Van Nistelrooy van nu zou hebben, de grote massa voor Van Nistelrooy zou kiezen, en dat is tekenend wat mij betreft. Kluivert was de belichaming van de ideale diepe spits in een 4-3-3 (of 4-2-3-1) systeem: sterk, technisch, kopsterk en zeker niet slecht voor de goal, Van Nistelrooy (en Huntelaar) zijn dat allerminst, dat zijn gewoon spitsen met een enorme neus voor de goal en verder helemaal niets, maar het publiek schijnt niet te zien dat dit een belangrijke oorzaak is van het matige veldspel van het Nederlands elftal.
Kijk voor de grap eens welk ander topland met een pure afmaker voorin speelt. Ja Argentinië vaak, maar die komen dan ook nooit ver op de WK's. En verder Duitsland, maar daar is het systeem er dan ook op afgestemd. Ook in clubverband (CL) zie je die trend: alle vier de halvefinalisten spelen met een spits die voetballend een belangrijke rol heeft in het team.

Maar 4-3-3 of 4-2-3-1 Maakt ook weer niet zoveel verschil.quote:

²
²

Van Nistelrooy speelde niet eens in de wedstrijd waar we eruit gingen manquote:Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef dieselnoi het volgende:
Jullie zijn gewoon biased. Wat is dat nou weer voor onzin om te doen alsof Huntelaar helemaal niets kan? Ik wijs jullie er ook op dat van Basten het al is een keer met van Nistelrooij geprobeerd heeft op een toernooi en toen heeft van Nistelrooij gigantisch gefaald. Mede dankzij van Nistelrooij en van Bommel had Oranje zich geblameerd op het WK06. Waarom nou een herhaling? Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
 . En v. Nistelrooy is juist bewezen tegen topverdedigers.
 . En v. Nistelrooy is juist bewezen tegen topverdedigers.   

Och, daar komen de statistiekjes weerquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoezo kan van Nistelrooy niet meevoetballen??
1. Ruud van Nistelrooy (Real Madrid) – 7 (4 goals, 3 assists) Groepsfase championsleague..
Alleen komt hij in een 4-3-3 systeem niet goed voor de dag, maar dat systeem is dan ook uit de tijd.

Ajax heeft toen Inter helemaal geen pijn kunnen doen, ook Huntelaar niet, ook thuis niet. Hij speelde een goede eerste helft, profiteerde goed van een struikelende verdediger, maar de tweede helft was al een stuk minder en uit in Milaan was het 3 keer niks. Tot zover Huntelaars grootste prestatie uit zijn carriere.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn dat geen slechte verdedigers, maar de enige keer dat Huntelaar tegen Materazzi speelde heeft hij geen bal geraakt. Uit in het San Siro, had Materazzi geen kind aan hem.

Een goede eerste helft is nogal wat zacht uitgedrukt. Eerder voortreffelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ajax heeft toen Inter helemaal geen pijn kunnen doen, ook Huntelaar niet, ook thuis niet. Hij speelde een goede eerste helft, profiteerde goed van een struikelende verdediger,

WTF?!quote:Op maandag 26 mei 2008 22:23 schreef Tybris het volgende:
Huntelaar all the way. Ik vind van Nistelrooy niet echt een spits, eerder een keeper. Hij staat zelden op de goede plek. Dat hij door 3 man wordt beschermd is geen argument, ga dan buiten het strafschopgebied staan en er ontstaat een zee van ruimte waar je in kan duiken, maar daar is hij weer niet snel genoeg voor. Huntelaar staat vrijwel altijd op de goede plek en heeft het echte afmakersinstrict. De nieuwe Kluivert.

De normen vervagen kennelijk snel. Maar eerlijk gezegd was ik er ook van onder de indruk omdat hij eens een keer goed was met zijn rug naar de goal. Dat in combinatie met zijn afmakerskwaliteiten had een waardevolle Ajaxspits op kunnen leveren. Automatisch hoop je dan toch dat dit de Huntelaar is zoals we hem krijgen. Helaas bleek het gewoon zo'n dag te zijn dat alles lukte, dat hebben de meeste voetballers wel eens. Later bleek zijn normale niveau daarbij niet in de buurt te komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:28 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Een goede eerste helft is nogal wat zacht uitgedrukt. Eerder voortreffelijk.
Ik zie een struikelpartij, wat overtredingen en een potentiele kaart. Dat moet de scheids dan allemaal maar goed vinden, en dan niet wederzijds, en daar moet ie het dan van hebben. Na één zo'n helft pikken dat soort verdedigers dat op, en wordt het al een stuk lastiger, de volgende keer staat Materazzi er, en is het meteen helemaal uit met de pret.quote:Gewoon een sluwe manier om de verdediger zo van zich af te zetten.

Keeper lijkt me duidelijk. Sowieso geen Van Bronckhorst op het middenveld. Die vertraagt het spel en speelt alles breed of terug als hij op het middenveld staat en wekt altijd de indruk hard te werken, maar vooral nadat hij de bal zelf verprutst heeft. Als linksback voldoet hij en heeft opbouwend/aanvallend z'n waarde. Links centraal is lastig, Bouma en Mathijsen zijn beiden niet top, lastige keuze, ik zou op dit moment gaan voor Bouma. Ook rechts centraal is lastig. Heitinga kan enorm sterk spelen daar, maar dan moet er wel een beer van een mandekker naast staan en die staat er niet. Keuze Ooijer/Heitinga is dan ook een lastige. Op rechts zou ik gaan voor Melchiot, mits die 100% fit is, anders Heitinga. Op het middenveld zou ik serieus overwegen om Engelaar op te stellen naast De Zeeuw. Engelaar heeft een prima (steek)pass in de voeten en De Zeeuw dan weer een prima directe pass. Het zijn geen echte bikkelaars, maar wel slimme spelers die door hun positionering al veel recuperatievermogen hebben. Dan heb je vier plaatsen over voor het aanvallende deel: Sneijder vanaf links, Van der Vaart centraal en Kuyt vanaf rechts, Van Persie in de punt. Die vier spelen niet statisch vanuit een positie, maar kunnen eigenlijk doen wat ze willen, zolang de posities maar bezet zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:05 schreef Dayshine het volgende:
vraagje voor wimderon.
(even vooropstellen dat ik géén voetbalkenner ben)
Ik vind het punt dat je daar maakt wel interessant en daarom zou ik graag willen weten wat jouw basisopstelling zou zijn van de selectie die marco nu tot zijn beschikking heeft

Hij wordt door meerdere toch wel hoog aangeschrevenquote:EK - John Motson: 'Huntelaar wordt smaakmaker EK'
De befaamde Engelse voetbalcommentator John Motson, onder meer bekend van het stemgeluid in de FIFA-games, tipt Klaas-Jan Huntelaar (foto, links) als ‘one to watch’ op het EK.
De BBC vroeg het complete team voetbalexperts de eindwinnaar en de sterspeler van het EK te voorspellen. Acht van de vijftien kenners opteren voor Duitsland als kampioen, een sextet gaat voor Spanje (onder wie Gary Lineker) en Jonathan Pearce voorziet een Portugese eindzege.
Behalve Motson denken Steve Wilson en Jacqui Oatley dat Huntelaar de EK-vedette wordt. De Ajacied is de enige Nederlander die in deze rubriek wordt genoemd. (MA)

Als Ruud laat zien wat hij in zich heeft welquote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Huntelaar gaat denk ik heel weinig minuten maken dit EK.

Hij heeft in ieder geval wel heel veel ervaring met internationaal vroegtijdig uitgeschakeld worden. Dat zal hem nog van pas komen, hoewel hij de vorige keren daar ook al ervaren in was en toch niet met tegenslag kon omgaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:22 schreef senkjoe het volgende:
Van Nistelrooij.
Blijft gewoon een spits van hoog niveau en hij ik denk dat zijn internationale ervaring ook wel belangrijk kan zijn

Dit vind ik toch wel heel vreemdquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:57 schreef Cyberia18 het volgende:
Aangezien er niet echt een gepaste topic hiervoor is post ik het maar hier.
[..]
Hij wordt door meerdere toch wel hoog aangeschreven
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/euro_2008/7421737.stm

Van uitschakeling of van om zich heen slaan?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:22 schreef senkjoe het volgende:
Van Nistelrooij.
Blijft gewoon een spits van hoog niveau en hij ik denk dat zijn internationale ervaring ook wel belangrijk kan zijn

quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:58 schreef Hantuchova80 het volgende:
Gek he dat, sinds Van Nistelrooy weg is bij Manchester United, het veel beter gaat met Manchester United. Nee hoor, daar is niets geks aan. Het is zo logisch als 1+1.

Gek he, dat Real Madrid weer kampioen wordt sinds Van Nistelrooij daar speelt...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:58 schreef Hantuchova80 het volgende:
Gek he dat, sinds Van Nistelrooy weg is bij Manchester United, het veel beter gaat met Manchester United. Nee hoor, daar is niets geks aan. Het is zo logisch als 1+1.

Dat eerste geef ik zeker toe. Gedeeltelijk ligt dat idd aan Huntelaar. Kijk, de '9' in het systeem van Ajax is een zeer belangrijke pion. Een stukje van de as van het veld. En wat ook niet onbelangrijk is: als een mid-voor een bal kan vast houden en vloeiend kan kaatsen, dan kunnen de middenvelders goed aansluiten. Als je met een mid-voor speelt die dat niet kan, gaat dat toch lastig worden. Kluivert, Bergkamp, Petterson en Van Basten konden dat.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:02 schreef Skwish het volgende:
[..]
En Ajax speelt al 3 jaar kut met Huntelaar: Geen landstitels, zeer vroege uitschakelingen in de (voorrondes) cl.
Ligt het dat dan ook aan Huntelaar?

Voortreffelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:28 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Een goede eerste helft is nogal wat zacht uitgedrukt. Eerder voortreffelijk.
Gewoon een sluwe manier om de verdediger zo van zich af te zetten.
Anyhow ik kies uiteraard ook voor Ruud. Gewoon de meest logische keuze.
 Hij deed het daar, voor zijn doen, aardig.
 Hij deed het daar, voor zijn doen, aardig.

Ligt ook niet aan de rest van het team of aan het team van Arsenal dat ze toen haddenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:58 schreef Hantuchova80 het volgende:

Real Madrid heeft zo nodig nog betere spelers dan Manchester United. Vind jij Van Nistelrooy echt overtuigenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:04 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Gek he, dat Real Madrid weer kampioen wordt sinds Van Nistelrooij daar speelt...

Het gaat om Van Nistelrooy en dus is er niets mis met mijn post. Laten we er bij houden dat jij Van Nistelrooy een goede speler vindt en ik niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:23 schreef Skwish het volgende:
Maar even terugkomen op jouw vorige post. Dit alles heeft NIETS met de speler an sich te maken maar eerder met de type speler (mocht het één van de (vele) factoren zijn) in combinatie met het gespeelde speltype. Jij wilt eerder de indruk wekken dat Van Nistelrooy een slechte/storende speler is/was nu ManU prijzen wint. Mocht hij één van de factoren zijn dat maakt hem geen slechtere spits.
Tenslotte snap ik niet die opmerking in combinatie met het onderwerp van dit topic.

Van Nistelrooy was in zijn enige blessurevrije jaar de beste speler van Real Madrid.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:26 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Real Madrid heeft zo nodig nog betere spelers dan Manchester United. Vind jij Van Nistelrooy echt overtuigen
We zullen het er niet over eens raken, maar ik ben absoluut geen supporter van dit soort type spelers.

Jij kijkt alleen naar de doelpunten. Mij prima. Maar als het om het voetballende gedeelte gaat, kan ik je bv een Raul noemen die veel beter is. Raul is één van de meest complete voetballers die er zijn. Van Nistelrooy komt daar nog niet in de buurt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:54 schreef AminBen het volgende:
[..]
Van Nistelrooy was in zijn enige blessurevrije jaar de beste speler van Real Madrid.
In het 2e jaar was hij op weg om zijn prestatie te herhalen.
Dus JA!

Maar ondanks dat Raul niet mee is met Spanje, mogen wij 'm niet op stellen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:33 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Jij kijkt alleen naar de doelpunten. Mij prima. Maar als het om het voetballende gedeelte gaat, kan ik je bv een Raul noemen die veel beter is. Raul is één van de meest complete voetballers die er zijn. Van Nistelrooy komt daar nog niet in de buurt.

Er zat weinig anders op he, er was gewoon geen club die een goed aanbod kwam doen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Huntelaar heeft zichzelf in de vingers gesneden door bij Ajax te blijven hangen.
Als hij bij Ajax de grote man was geweest in de CL, de UEFA-cup, de playoffs en de topwedstrijden van het seizoen ook. Daarin gaf hij echter niet thuis. We hebben dan ook geen enkele reden om aan te nemen dat hij in genoemde competities zoveel zou scoren.quote:Als hij nu in de Italiaanse, Spaanse of Engelse competitie net zoveel had gescoord als bij Ajax dit seizoen, dan zouden er een hoop mensen om zijn nu denk ik.
Niet voor goaltjesdieven, voor complete spitsen is het een droomsysteem.quote:Van Nistelrooij hier ook graag. Voetbalt beter mee, meer ervaring. Helaas is het systeem van Van Basten niet lief voor spitsen dus zie ik VN of Huntelaar allebei niet excelleren.

Aub niet zeg, laat het systeem met 3 man achter 1 diepe nieuwe spits maar staan. Dat werkt nu redelijk bij vlagen. Om daar nu nog dingen aan te veranderen lijkt me niet verstandig, zeker niet omdat de spelers ook hebben aangegeven dat dit systeem hen het beste ligt. Laat ze de oefenwedstrijd tegen Wales maar gebruiken om de laatste knopen door te hakken wat betreft de achterhoede.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik denk dat Marco dat niet zal doen (spelen met Ruud en KJ), hooguit de laatste tien minuten als we achterstaan. Maar dan zal ie eerder voor Jan kiezen.
Hij had het van mij wel een keer mogen proberen, misschien tegen Wales?

Je hebt wel gelijk dat het nu wat laat is, maar waarom is het nooit geprobeerd?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:42 schreef Blawh het volgende:
[..]
Aub niet zeg, laat het systeem met 3 man achter 1 diepe nieuwe spits maar staan. Dat werkt nu redelijk bij vlagen. Om daar nu nog dingen aan te veranderen lijkt me niet verstandig, zeker niet omdat de spelers ook hebben aangegeven dat dit systeem hen het beste ligt. Laat ze de oefenwedstrijd tegen Wales maar gebruiken om de laatste knopen door te hakken wat betreft de achterhoede.

Ik weet niet of jij behalve wat CL duels nog wat hebt gezien van hem bij Real, ik kijk gewoon naar de wedstrijden, Van Nistelrooy is bijna een aanvalsleider, veel meer betrokken in het spel dan bij ManU, assists gevend (9 voor de winterstop), en bovenal natuurlijk die goals scorend. Hij doet het gewoon uitstekend bij de grootste club vd wereld.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:33 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Jij kijkt alleen naar de doelpunten. Mij prima. Maar als het om het voetballende gedeelte gaat, kan ik je bv een Raul noemen die veel beter is. Raul is één van de meest complete voetballers die er zijn. Van Nistelrooy komt daar nog niet in de buurt.

Dat werkt natuurlijk niet. Ruud stond vaak op een schiereiland, de bal bereikte hem wel, alleen eindigde het daar omdat hij niet zo heel goed kan voetballen. Als je er dan nog een mindere versie van hem naast zet heb je alleen maar een man minder om hem van een pass te voorzien waar hij wel wat mee kan.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:44 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat het nu wat laat is, maar waarom is het nooit geprobeerd?
Dan weet je zeker dat Ruud niet meer op een eiland staat.

Je neemt een aanvaller niet om te verdedigen, wel kun je een verdediger met aanvallende kwaliteiten verkiezen boven een verdediger zonder aanvallende kwaliteiten.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk niet. Ruud stond vaak op een schiereiland, de bal bereikte hem wel, alleen eindigde het daar omdat hij niet zo heel goed kan voetballen. Als je er dan nog een mindere versie van hem naast zet heb je alleen maar een man minder om hem van een pass te voorzien waar hij wel wat mee kan.
Ik weet dat Van Basten graag mag proberen het wiel opnieuw uit te vinden, maar gelukkig ligt dit er zo dik bovenop dat zelfs Van Basten het niet probeert. Niemand speelt met twee goaltjesdieven, nu niet en in het verleden ook niet, en dat heeft een reden. Dezelfde reden als waarom je niet makkelijker gaat scoren door 10 goaltjesdieven op te stellen. Meer aanvallers betekent ook niet aanvallender spelen, aanvallen beginnen immers bij verdediging en middenveld.

Damn wat een lekker balletjequote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:19 schreef AminBen het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij behalve wat CL duels nog wat hebt gezien van hem bij Real, ik kijk gewoon naar de wedstrijden, Van Nistelrooy is bijna een aanvalsleider, veel meer betrokken in het spel dan bij ManU, assists gevend (9 voor de winterstop), en bovenal natuurlijk die goals scorend. Hij doet het gewoon uitstekend bij de grootste club vd wereld.
zoiets

Ik zeg ook niet dat het beter zou zijn, maar een keer proberen in een oefenwedstrijd kan geen kwaad. Wat dat betreft vind ik dat Van Basten te weinig heeft geprobeerd, alleen het systeem is een keer veranderd.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk niet. Ruud stond vaak op een schiereiland, de bal bereikte hem wel, alleen eindigde het daar omdat hij niet zo heel goed kan voetballen. Als je er dan nog een mindere versie van hem naast zet heb je alleen maar een man minder om hem van een pass te voorzien waar hij wel wat mee kan.
Ik weet dat Van Basten graag mag proberen het wiel opnieuw uit te vinden, maar gelukkig ligt dit er zo dik bovenop dat zelfs Van Basten het niet probeert. Niemand speelt met twee goaltjesdieven, nu niet en in het verleden ook niet, en dat heeft een reden. Dezelfde reden als waarom je niet makkelijker gaat scoren door 10 goaltjesdieven op te stellen. Meer aanvallers betekent ook niet aanvallender spelen, aanvallen beginnen immers bij verdediging en middenveld.

Dat is natuurlijk niet waar. Zowel de grootste als de op één na grootste club ter wereld presteert teleurstellend met hem in de spits, een kampioenschap ten koste van Barcelona in crisis kan dat niet maskeren. Hij is in Madrid weer veel beter gaan spelen dan bij Man U want dat was al jaren knudde. Maar als je niet mee kunt doen met de grote jongens in de CL dan is dat onvoldoende voor de twee grootste clubs ter wereld.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:19 schreef AminBen het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij behalve wat CL duels nog wat hebt gezien van hem bij Real, ik kijk gewoon naar de wedstrijden, Van Nistelrooy is bijna een aanvalsleider, veel meer betrokken in het spel dan bij ManU, assists gevend (9 voor de winterstop), en bovenal natuurlijk die goals scorend. Hij doet het gewoon uitstekend bij de grootste club vd wereld.
Ik vind dat hij veel te veel geprobeerd heeft, mede daarom combineert het elftal niet lekker. Een trainer die zijn vak al verstaat hoeft maar een paar dingen uit te proberen omdat van de meeste dingen al vaststaat dat het onzinnig is. Hij heeft ook nooit geprobeerd om met 3 linksbuitens op rij te spelen, voor de rest heeft hij bijna alles geprobeerd, meer onzinnige uitprobeerselen dan zinnige. Om dezelfde reden probeert niemand met twee goaltjesdieven te spelen, omdat je dan zeker weet dat er niemand is om de goaltjesdief daar aan te spelen waar ie kan scoren.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik zeg ook niet dat het beter zou zijn, maar een keer proberen in een oefenwedstrijd kan geen kwaad. Wat dat betreft vind ik dat Van Basten te weinig heeft geprobeerd, alleen het systeem is een keer veranderd.

Nou dat was echt een sterk staaltje hoor. Een balletje terug leggen dan wachten totdat je hem weerk terug krijgt en dan met geluk hem onder de keeper schuiven. Een technisch hoogstandje wat zelfs Mathijsen kan.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:03 schreef rja het volgende:
Gewoon Ruud in de basis.
Het eerste doelpunten tegen Denemarken, was een goed voorbeeld, vooral het samenspel met Robben en Sneider, kun je zien dat ze op elkaar ingespeeld zijn, wat een goal !

Wat lul je nou man. hij doet het gewoon uitstekend, daar valt niet omheen te praten, Real wint voor het eerst sinds tijden, is volkomen terecht Spaans kampioen met het hoogste puntenaantal in jaren, en met Van Nistelrooy in een belangrijke rol. Als je dan die uitschakelingen in de CL erbij haalt, dan zoek je het gewoon op. Hij is nota bene de nummer 2 aller tijden qua doelpunten! Ibrahimovic staat ook niet in de historieboeken van de CL en Ronaldo heeft ondanks meer dan 10 jaar CL geen finale gespeeld, dus die zijn ook slecht? Ik kan nog wel een dozijn wereldtoppers noemen die geen Europees silverware achter hun naam hebben staan. Overigens, tegen Roma was hij er in de beslissende wedstrijd trouwens niet eens bij,quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Zowel de grootste als de op één na grootste club ter wereld presteert teleurstellend met hem in de spits, een kampioenschap ten koste van Barcelona in crisis kan dat niet maskeren. Hij is in Madrid weer veel beter gaan spelen dan bij Man U want dat was al jaren knudde. Maar als je niet mee kunt doen met de grote jongens in de CL dan is dat onvoldoende voor de twee grootste clubs ter wereld.
Qua statistiekje staat ie er leuk op, maar de Europese velden liggen inmiddels bezaaid met spitsen die meer hebben bereikt in de CL dan hij, en dat met veel kleinere clubs.
 Schuster was tactisch al de mist in gegaan, met het opstellen van Baptista als hangende vleugelspeler en de matige ondersteuning van Raul. En ondanks dat was er tot die rode kaart van Pepe nog niet zoveel aan de hand. Hoe in godsnaam wil je een (afwezige!
 Schuster was tactisch al de mist in gegaan, met het opstellen van Baptista als hangende vleugelspeler en de matige ondersteuning van Raul. En ondanks dat was er tot die rode kaart van Pepe nog niet zoveel aan de hand. Hoe in godsnaam wil je een (afwezige!   ) Van Nistelrooy dan afrekenen op die uitschakeling?
 ) Van Nistelrooy dan afrekenen op die uitschakeling? 

10 jaar speelt hij nou al in CL, en hij heeft 1 keer de halve finale gehaald en voor de rest was het allemaal uiterst teleurstellend, zeker voor de grootste clubs ter wereld. Het ligt altijd aan iemand anders, net als bij Huntelaar trouwens. Inmiddels is het aantal spitsen dat meer heeft bereikt in de Champions League al lang niet meer op de vingers van twee handen te tellen. Dat is toch een beetje raar voor een superspits, vooraal omdat de op één na grootste club ter wereld wel ver kwam voor dat hij daar ging spelen, en meteen weer heel ver kwam toen hij daar werd weggestuurd.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:58 schreef AminBen het volgende:
[..]
Wat lul je nou man. hij doet het gewoon uitstekend, daar valt niet omheen te praten, Real wint voor het eerst sinds tijden, is volkomen terecht Spaans kampioen met het hoogste puntenaantal in jaren, en met Van Nistelrooy in een belangrijke rol. Als je dan die uitschakelingen in de CL erbij haalt, dan zoek je het gewoon op. Hij is nota bene de nummer 2 aller tijden qua doelpunten! Ibrahimovic staat ook niet in de historieboeken van de CL en Ronaldo heeft ondanks meer dan 10 jaar CL geen finale gespeeld, dus die zijn ook slecht? Ik kan nog wel een dozijn wereldtoppers noemen die geen Europees silverware achter hun naam hebben staan. Overigens, tegen Roma was hij er in de beslissende wedstrijd trouwens niet eens bij,Schuster was tactisch al de mist in gegaan, met het opstellen van Baptista als hangende vleugelspeler en de matige ondersteuning van Raul. En ondanks dat was er tot die rode kaart van Pepe nog niet zoveel aan de hand. Hoe in godsnaam wil je een (afwezige!
) Van Nistelrooy dan afrekenen op die uitschakeling?
Het jaar daarvoor treft hij zo mogelijk nog minder blaam, in de thuiswedstrijd speelde hij prima, scoorde, gaf een assist, maar onoplettendheid in de verdediging betekende een onnodige 3-2. In Munchen kon je met de beginopstelling ook al vermoeden dat het moelijk zou worden, Capello zette 3 defensievie middenvelders op het veld, een leuke primeur voor een vd belangrijkste wedstrijden van het jaar.. eerste goal viel na 10 seconden, blunderen in de defensie. Real kwam nog wel terug, niet toevallig met een opnieuw scorende Van Nistelrooy, en had zelfs nog moeten doorgaan, ware het niet dat de scheids een doelpunt onterecht afkeurde. Welke speler had er die 2 avonden meer van gemaakt dan Ruud?
Ik herinner me ook nog een uitschakeling van ManU in 2004 in de laatste minuut tegen de latere winnaar FC Porto, door een gigantische blunder van keeper Howard. Als je dit zo allemaal optelt, kom je wel héél makkelijk weg als je van Nistelrooy erop wil afrekenen!

Ik vond het zeer knap, vooral omdat ze bal maar een raakte, ze speelde de verdediging colleig uit, als ze dat ook op het EK doen, is het bijna niet te verdedigen, zelfs niet voor de Italianen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:48 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Nou dat was echt een sterk staaltje hoor. Een balletje terug leggen dan wachten totdat je hem weerk terug krijgt en dan met geluk hem onder de keeper schuiven. Een technisch hoogstandje wat zelfs Mathijsen kan.

blabla, herhaling, nogmaals, je kan beter ingaan op de desbetreffende uitschakelingen en voor elke keer aangeven of het terecht is om hem daar op af te rekenen of niet. Begin vooral met dit jaar, toen hij niet eens op het veld stond, knuppelquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
10 jaar speelt hij nou al in CL, en hij heeft 1 keer de halve finale gehaald en voor de rest was het allemaal uiterst teleurstellend, zeker voor de grootste clubs ter wereld. Het ligt altijd aan iemand anders, net als bij Huntelaar trouwens. Inmiddels is het aantal spitsen dat meer heeft bereikt in de Champions League al lang niet meer op de vingers van twee handen te tellen. Dat is toch een beetje raar voor een superspits, vooraal omdat de op één na grootste club ter wereld wel ver kwam voor dat hij daar ging spelen, en meteen weer heel ver kwam toen hij daar werd weggestuurd.

Volgens mij heb jij nog een negental vroegtijdige uitschakelingen in de CL van al dan niet vergezochte verklaringen te voorzien.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:05 schreef AminBen het volgende:
[..]
blabla, herhaling, nogmaals, je kan beter ingaan op de desbetreffende uitschakelingen en voor elke keer aangeven of het terecht is om hem daar op af te rekenen of niet. Begin vooral met dit jaar, toen hij niet eens op het veld stond, knuppel
Naar statistieken kijken kan de buurvrouw die met het EK ineens voetbalenthousiast is ook. Maar voetbal zit iets minder simplistisch in mekaar dan een groot deel van het publiek.quote:Je zal bedrogen uitkomen, want ook in de CL heeft hij ook gewoon goed gepresteerd, blonk al uit op het hoogste podium bij PSV, is zelfs 3 keer topscorer geweest, heeft sowieso een fantastisch gemiddelde in de CL, 53 doelpunten in 63 wedstrijden, dát kan hem geen enkele speler nazeggen.
Ibrahimovic stelt ook telkens weer teleur in die fase van het toernooi, daar loop ik niet voor weg ondanks dat ik een grote fan van hem ben. Maar tegelijkertijd wordt het team waarin Ibrahimovic speelt altijd landskampioen, op een enkele uitzondering na.quote:Maar moest ik jou volgen, dan waren spelers als Ronaldo, Rivaldo, Ibrahimovic, Vieira, Zanetti, Cannavaro, Veron, en weet ik wie nog meer, zeker ook allemaal geen superspelers omdat ze de eindfase van de CL niet of maar zelden hebben gehaald, ondanks landtitels, individuele prijzen of gewoon alles wat ze op het veld hebben laten zien? Ik zou je theorie nog maar eens onder de loep nemen!

Ga daar dan eens in mee, kijk naar die uitschakelingen en kom dan nog eens Van Nistelrooy daarop afrekenen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog een negental vroegtijdige uitschakelingen in de CL van al dan niet vergezochte verklaringen te voorzien.

Ik voel geen sterke behoefte om door de bomen het bos niet meer te zien.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:30 schreef AminBen het volgende:
[..]
Ga daar dan eens in mee, kijk naar die uitschakelingen en kom dan nog eens Van Nistelrooy daarop afrekenen.
Het voetbal gaat om ver komen en winnen, daar heb ik het over. Jij hebt het over persoonlijke doelpuntstatistiekjes, daar gaat het niet om in de teamsport voetbal, ik heb het over de hoofdzaak.quote:Nu ben jij degene die een simplistisch verhaaltje ophoudt op basis van de statistieken.

Hoe kan je Van Nistelrooy hierop afrekenen als je de details er niet van kent? Wat is nu simplistisch ?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik voel geen sterke behoefte om door de bomen het bos niet meer te zien.
[..]
Het voetbal gaat om ver komen en winnen, daar heb ik het over. Jij hebt het over persoonlijke doelpuntstatistiekjes, daar gaat het niet om in de teamsport voetbal, ik heb het over de hoofdzaak.

Hij presteert gewoon niet voldoende met de grootste clubs ter wereld, ik zie niet welk detail daar aan de haren bijgesleept zou moeten worden.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:43 schreef AminBen het volgende:
[..]
Hoe kan je Van Nistelrooy hierop afrekenen als je de details er niet van kent?
Het idee dat elke speler in zijn eentje probeert een goal te maken, en dat degene die het meeste goals op zijn naam krijgt het dus het beste doet, dat is extreem simplistisch.quote:Wat is nu simplistisch ?

Hij is al; jaren op rij topscorer van zijn clubs?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij presteert gewoon niet voldoende met de grootste clubs ter wereld, ik zie niet welk detail daar aan de haren bijgesleept zou moeten worden.

Ook een goed voorbeeld van simplisme inderdaad. Nog iemand één of is het zo duidelijk?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:49 schreef VoreG het volgende:
Hij is al; jaren op rij topscorer van zijn clubs?

je kan ook gewoon zeggen dat Van Nistelrooy afrekenen op die CL uitschakelingen onredelijk is als je ze er een voor een bijpakt.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij presteert gewoon niet voldoende met de grootste clubs ter wereld, ik zie niet welk detail daar aan de haren bijgesleept zou moeten worden.

Real Madrid was al vanaf 2002/2003 geen kampioen geworden, maar met de komst van Van Nistelrooij werd ineens twee keer de titel gewonnen. Nu jij weerquote:Op zondag 1 juni 2008 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook een goed voorbeeld van simplisme inderdaad. Nog iemand één of is het zo duidelijk?
 .
.

Waarom is dat in godsnaam simplistisch?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook een goed voorbeeld van simplisme inderdaad. Nog iemand één of is het zo duidelijk?

Je zegt het zelf al. Hij staat er voor om topscorer te worden. Hij is immers de goaltjesdief die weinig anders hoeft te doen dan loeren op zijn kansje, de rest moet vooral zorgen dat hij in scoringspositie komt. Dat betekent dus dat hij er veel meer moet maken dan de rest. Dan speelt ie bij de (op een na) grootste club ter wereld en dan moet je dus ook topscorer worden van die competitie. Beetje sneu als ie daarin verslagen zou worden door de goaltjesdief van Wigan of Charlton, of door een spits die nog een heleboel meer taken heeft dan afronden.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:56 schreef VoreG het volgende:
Waarom is dat in godsnaam simplistisch?
Een spits die al jarenlang op het hoogste niveau topscorer van zijn clubs is. Vorig jaar topscorer van de LPF, dit jaar er ook weer 13 ingeprikt ondanks een blessure (maar 16! wedstrijden gespeeld).
Staat op plaats 3 van topscorers in de CL met veruit het beste gemiddelde.
Daarvoor staat hij er toch of ben ik nou gek geworden?
En hij raakt geblesseerd en Real wint meteen met 7-0. Hij heeft zich wel verbeterd hoor. Maar als je nou kijkt waar Real internationaal staat dan moet je naar de CL kijken, en dan staan ze aanzienlijk te laag voor de grootste club ter wereld. Net zoals Man U internationaal (en nationaal ook) veel te laag stond voor de grootste of op één na grootste club ter wereld met Van Nistelrooij in de spits.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:55 schreef RayMania het volgende:
Real Madrid was al vanaf 2002/2003 geen kampioen geworden, maar met de komst van Van Nistelrooij werd ineens twee keer de titel gewonnen. Nu jij weer.

...
 ...  .
 .

Onze clown kiest inderdaad voor Van Nistelrooy. Het wegvallen van Babel maakt dit legitiem.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:19 schreef Wopper1 het volgende:
Wat maken jullie je druk zeg
...
Marco kiest toch voor van Nistelrooij (en terecht) ,dus ga vooral lekker verder.

Als je die 7-0 eruit pakt ben je dus echt selectief bezig. Ten eerste was dat nog niet eens zo'n geweldige wedstrijd van Real, wél eentje waar net alles op de juiste plek viel, met een aanwezige Van Nistelrooy had het net zo goed kunnen voorkomen. En ten tweede, daarmee onderstreep ik de zin hiervoor nog eens, met Van Nistelrooy zijn nog betere wedstrijden gespeeld bij Villarreal(0-5) en Valencia(1-5). Wedstrijden waarin hij ook heel goed was.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
En hij raakt geblesseerd en Real wint meteen met 7-0. Hij heeft zich wel verbeterd hoor. Maar als je nou kijkt waar Real internationaal staat dan moet je naar de CL kijken, en dan staan ze aanzienlijk te laag voor de grootste club ter wereld. Net zoals Man U internationaal (en nationaal ook) veel te laag stond voor de grootste of op één na grootste club ter wereld met Van Nistelrooij in de spits.

Klopt, het is net zo simplistisch als zeggen dat hij zo belangrijk is omdat ie scoort.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:35 schreef AminBen het volgende:
Als je die 7-0 eruit pakt ben je dus echt selectief bezig.
Internationaal is het nog steeds heel matig. Daarnaast zijn er nog veel veer spelers vervangen. Bij Man U was het veel duidelijker, er komt één speler bij en het begint ineens slecht te gaan, dan worden er allerlei spelers vervangen maar dat helpt niks, tot ineens die spits weer wordt gedumpt, en dan gaat het weer uitstekend.quote:Ik zou eigenlijk niet moeten meegaan met die belachelijke theorieen van je, maar sinds hij zijn intrede bij Real heeft gedaan gaat het gewoon stukken beter met de club.
Je kunt best een keer pech hebben. Maar ik kan nou niet zeggen dat het spel van Real de laatste twee jaar zo goed was dat ze ver zouden komen als enorme pech daaraan niet in de weg zou staan. Als je goed voetbalt ben je daar niet zo van afhankelijk. En onze vriend Ruud was de eerste wedstrijd tegen Roma er wel gewoon bij. Maar toen speelde hij ook als een natte krant terwijl uitgoals de volgende ronde veilig kunnen stellen. Dat had hij dan in de return goed kunnen maken. Dat is alleen niet zo waarschijnlijk voor een speler die dat stadium praktisch nooit voorbij komt. Ik geloof niet dat één speler 10 jaar lang pech heeft en nooit geluk.quote:2 uitschakelingen in de CL de afgelopen 2 jaar staan in mijn geheugen gegrift, ik ben er ook al op ingegaan, (zonder respons)
nu: voor de zoveelste keer: hoe in godsnaam wil je hem daar op afrekenen?!!

hiermee ben je nu de enige die puur af gaat op de statistieken.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik geloof niet dat één speler 10 jaar lang pech heeft en nooit geluk.

Ik kijk naar de sportieve prestaties. In de teamsport voetbal komt dat neer op prijzen, titels, plekken op de ranglijst en rondes in toernooien. Dat is heel wat anders dan statistieken van wie de meeste kaarten pakt, de meeste balcontacten heeft, de meeste goals op zijn naam heeft en dat soort trivialiteiten.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:09 schreef AminBen het volgende:
[..]
hiermee ben je nu de enige die puur af gaat op de statistieken.
Hij speelt in Rome weer ouderwets als een natte krant, terwijl Real daar de volgende ronde veilig had kunnen stellen. Als Real het beter doet en weer eens kampioen wordt zoals ze aan hun stand verplicht zijn dan ligt dat wel aan Van Nistelrooij en niet aan al die andere aankopen, maar als ze weer vroegtijdig uitgeschakeld worden in de CL niet? Hij is erbij, hij heeft er invloed op en weer gaat het mis, net als de 8 keer daarvoor.quote:Want voor de 100e keer, Van Nistelrooy afrekenen op deze uitschakelingen is onredelijk als je ze er een na een bijpakt.
En vooral bij Real..

tegenstrijdig, je zegt dat je naar de teamprestatie kijkt, en rekent Van Nistelrooy vervolgens af op een uitschakeling?quote:Op zondag 1 juni 2008 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kijk naar de sportieve prestaties. In de teamsport voetbal komt dat neer op prijzen, titels, plekken op de ranglijst en rondes in toernooien. Dat is heel wat anders dan statistieken van wie de meeste kaarten pakt, de meeste balcontacten heeft, de meeste goals op zijn naam heeft en dat soort trivialiteiten.
[..]
Hij speelt in Rome weer ouderwets als een natte krant, terwijl Real daar de volgende ronde veilig had kunnen stellen. Als Real het beter doet en weer eens kampioen wordt zoals ze aan hun stand verplicht zijn dan ligt dat wel aan Van Nistelrooij en niet aan al die andere aankopen, maar als ze weer vroegtijdig uitgeschakeld worden in de CL niet? Hij is erbij, hij heeft er invloed op en weer gaat het mis, net als de 8 keer daarvoor.

Ik reken hem af op de teamprestatie. Een andere prestatie is er namelijk niet in het voetbal, en het feit dat het zijn taak is de bal het laatste tikje te geven en dat hij dus veel scoort excuseert hem niet.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:30 schreef AminBen het volgende:
[..]
tegenstrijdig, je zegt dat je naar de teamprestatie kijkt, en rekent Van Nistelrooy vervolgens af op een uitschakeling?
Daar loop je nou eenmaal wel eens tegenaan. Ook Man U heeft wel zijn foutjes gemaakt, maar sinds Ruud daar weg is voetballen ze zo goed dat het niet tot uitschakeling leidt.quote:Van Nistelrooy speelde zo slecht in Rome nog niet, net zoals Real die wedstrijd zeker niet had hoeven verliezen, ware het niet dat Heinze Totti heel makkelijk liet wegdraaien bij de 2-1.
Als ie zich een dodelijke afmaker had getoond was het voor AS Roma al weer een stuk lastiger geweest. Het is nou eenmaal geen winnaar.quote:Wat internationaal gezien ook nog een goede uitslag is om het thuis af te maken, maar dat dat niet gebeurde, zal ook weer met Van Nistelrooy te maken hebben.. of niet?

Nemen we Wamberto mee. Die is onzichtbaar en scoort in buitenspelpositie.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:35 schreef RayMania het volgende:
Ik herinner me uit die wedstrijd trouwens nog dat Van Nistelrooij de paal raakte en dat er een doelpunt werd afgekeurd. Niet helemaal onzichtbaar dus.

Genaturaliseerd tot Belg.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:42 schreef Barca het volgende:
[..]
Nemen we Wamberto mee. Die is onzichtbaar en scoort in buitenspelpositie.

Het elftal wat er nu staat is natuurlijk wel een stuk gebalanceerder, beter en rijper dan een paar jaar geleden. Dan kun je ook zeggen dat Ronaldo, Nilis, etc. niet zulke goede voetballers waren, toen werden ze immers geen 4 of 5x achter elkaar kampioen en nu wel.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar loop je nou eenmaal wel eens tegenaan. Ook Man U heeft wel zijn foutjes gemaakt, maar sinds Ruud daar weg is voetballen ze zo goed dat het niet tot uitschakeling leidt.

Dat is natuurlijk onzin. De enige personele verandering van belang was het dumpen van Ruud, en meteen werden ze weer kampioen en kwamen ze heel ver in de CL, zonder vervanger. Toen kwam Tevez voor hem in de plaats en ging het nog beter.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:40 schreef Blawh het volgende:
Dat Manchester nu wint heeft meer te maken dat ze nu in iedere linie betere spelers hebben en een bredere selectie.

Ronaldo was een jaar rijper, Rooney was een jaar rijper en Vidic en Carrick waren erbij gekomen.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. De enige personele verandering van belang was het dumpen van Ruud, en meteen werden ze weer kampioen en kwamen ze heel ver in de CL, zonder vervanger. Toen kwam Tevez voor hem in de plaats en ging het nog beter.

Vreemd dat het combineren met de spelers van voren ( welke dan ook mogen spelen ) makkelijker gaat.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ronaldo was een jaar rijper, Rooney was een jaar rijper en Vidic en Carrick waren erbij gekomen.

Als Ronaldo en Rooney meer vanuit teambelang gaan spelen en je een speler als Carrick erbij krijgt op het middenveld dan is dat niet echt vreemd vind ik.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:58 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Vreemd dat het combineren met de spelers van voren ( welke dan ook mogen spelen ) makkelijker gaat.

Daarvoor kwamen er ook allerlei spelers bij, maar schoot het niet op. Ronaldo en Rooney zijn al heel lang hele goede voetballers die in het teambelang spelen.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:02 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als Ronaldo en Rooney meer vanuit teambelang gaan spelen en je een speler als Carrick erbij krijgt op het middenveld dan is dat niet echt vreemd vind ik.

Volgens mij is dit pas echt het eerste seizoen van Ronaldo waarin het teambelang volledig boven zijn individuele acties staat. Bovendien was er duidelijk wat mis met de balans op het middenveld in het laatste jaar van RvN bij Manu toen Keane zelden meer speelde, volgens mij werd dit hersteld met de aankoop van Carrick.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarvoor kwamen er ook allerlei spelers bij, maar schoot het niet op. Ronaldo en Rooney zijn al heel lang hele goede voetballers die in het teambelang spelen.

Ronaldo kon Van Nistelrooij niet uitstaan. Hij zat namelijk opgesloten op die vleugel om 2 man voorbij te gaan en dan de bal panklaar te leggen zodat Ruud zichzelf op de borst kon kloppen voor weer een goal. Hij speelde meteen bevrijd.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Volgens mij is dit pas echt het eerste seizoen van Ronaldo waarin het teambelang volledig boven zijn individuele acties staat.
Er was zeker wat mis met de balans op het middenveld. Op een gegeven moment was er nog maar één echte middenvelder omdat iedereen bezig was met de bal klaarleggen voor superruud. Ronaldo en Giggs op de flanken, Rooney als schaduwspits en Scholes als aanvallende middenvelder, toen lukt het nog niet te combineren en kwam Saha erbij om voorin te combineren en was het hele elftal uit balans. Toen haalde Ferguson Ruud eruit en een middenvelder er weer bij en begon het ineens te lopen. Dat pikte Ruud niet, want Ruud pikt nooit een plek op de bank, en toen heette het dat er een persoonlijk conflict was.quote:Bovendien was er duidelijk wat mis met de balans op het middenveld in het laatste jaar van RvN bij Manu toen Keane zelden meer speelde, volgens mij werd dit hersteld met de aankoop van Carrick.
Een spits die meevoetbalt en de bal niet 15 keer per wedstrijd verliest maakt het verdedigen ook een stuk makkelijker.quote:Verder stond de verdediging met Vidic erbij na zijn eerste seizoen een heel stuk stabieler, dat maakt het voor middenvelders en aanvallers ook makkelijker voetballen.

Komop zeg, dan zie je het wel heel erg door de anti-Ruud bril. Zijn opdracht was echt niet om Ruud alleen aan te spelen hoor, Ronaldo heeft altijd wel vrijheid gehad om zijn acties te maken. Hij was alleen jong en egoïstisch, jongens op die leeftijd moeten nu eenmaal nog veel leren.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ronaldo kon Van Nistelrooij niet uitstaan. Hij zat namelijk opgesloten op die vleugel om 2 man voorbij te gaan en dan de bal panklaar te leggen zodat Ruud zichzelf op de borst kon kloppen voor weer een goal. Hij speelde meteen bevrijd.
[..]
quote:Er was zeker wat mis met de balans op het middenveld. Op een gegeven moment was er nog maar één echte middenvelder omdat iedereen bezig was met de bal klaarleggen voor superruud. Ronaldo en Giggs op de flanken, Rooney als schaduwspits en Scholes als aanvallende middenvelder, toen lukt het nog niet te combineren en kwam Saha erbij om voorin te combineren en was het hele elftal uit balans.

Als je genoeg druk op de bal hebt dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.quote:Een spits die meevoetbalt en de bal niet 15 keer per wedstrijd verliest maakt het verdedigen ook een stuk makkelijker.
Rooney speelt volgens mij niet zo heel erg veel beter dan destijds met Ruud erbij, van Ronaldo was het gewoon bekend dat hij heel goed kon voetballen en alleen veel te egoïstisch was. Om dat egoïsme weer volledig op Ruud te schrijven gaat wel heel erg ver, dat is namelijk stap voor stap gegaan en dat heeft iedereen kunnen zien.quote:Tuurlijk ontwikkelen spelers zich, maar je maakt mij niet wijs dat ze 2 of 3 jaar stilstaan in hun ontwikkeling, en dan ineens in de zomervakantie een enorme sprong maken. Rooney en Ronaldo konden eindelijk het spel spelen wat ze wilden spelen, snel combineren en als team voetballen. Dat kon niet met Ruud erbij.

Hij was al best een volwassen speler, hij heeft Portugal een paar jaar geleden ook menigmaal bij de hand genomen. Het is alleen een speler die vrijheid moet hebben, dus als hij ergens heengaat, moeten anderen daarop anticiperen en in ieder geval reageren. Ruud liep op zijn instinct en voor zijn eigen kans, want hij was de grote man en iedereen moest op hem anticiperen. Behalve dat hij dat niet waarmaakte, vergooi je dan het talent van Ronaldo en Rooney, want die renderen helemaal niet wanneer het eenrichtingsverkeer is.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:30 schreef Blawh het volgende:
Komop zeg, dan zie je het wel heel erg door de anti-Ruud bril. Zijn opdracht was echt niet om Ruud alleen aan te spelen hoor, Ronaldo heeft altijd wel vrijheid gehad om zijn acties te maken. Hij was alleen jong en egoïstisch, jongens op die leeftijd moeten nu eenmaal nog veel leren.
Met Keane hadden ze wel een controlerend type, alleen toen werkte het ook niet met Ruud. Je mag maar 11 spelers opstellen, en je moet redelijk dicht bij elkaar in de buurt spelen omdat anders de bal te lang onderweg is en verdedigers daarop kunnen anticiperen. Met jouw redenering kan Chelsea Drogba ook makkelijk missen.quote:Je speelt voetbal toch om uiteindelijk in de 16 van de tegenpartij te komen? Dat hoeft echt niet door 1 persoon spaak te lopen als je zoveel van die klasbakken hebt. Ze mistte gewoon een controlerend type, en dat had niet alleen met de aanwezigheid met Ruud te maken. Anders had nu toch Anderson wel iedere wedstrijd gespeeld ipv Carrick omdat hij een betere voetballer is. Balans is nu eenmaal belangrijk.
Nee, als je het beste tiental ter wereld hebt en speelt tegen Charlton gaat het prima. Maar als je tegenstander van vergelijkbaar niveau is, gaan dat soort dingen wel tellen.quote:Als je genoeg druk op de bal hebt dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
Slechter zelfs, maar hij rendeert wel.quote:Rooney speelt volgens mij niet zo heel erg veel beter dan destijds met Ruud erbij,
Dat is onzin, hij wil veel aan de bal zijn en hij kan veel met de bal. Hij wil acties maken maar hij moet ook acties maken. Maar dan moet je zo'n speler niet opsluiten en moet er niet een speler zijn die met zijn armen staat te zwaaien als de bal niet voor hem neer wordt gelegd.quote:van Ronaldo was het gewoon bekend dat hij heel goed kon voetballen en alleen veel te egoïstisch was.
Het verschil tussen een ijzersterke Ronaldo en een moeizame maar getalenteerde Ronaldo is dan in één zomervakantie gebeurd? Dit jaar was hij briljant, maar vorig jaar speelde hij al zoveel beter dan het jaar ervoor. Maar Ruud was gewend dat iedereen niets anders probeerde dan hem bereiken in scoringspositie, en daar werd hij nog om vereerd ook. Zo egoistisch kan Ronaldo niet eens spelen als hij het zou willen.quote:Om dat egoïsme weer volledig op Ruud te schrijven gaat wel heel erg ver, dat is namelijk stap voor stap gegaan en dat heeft iedereen kunnen zien.
Je doet er heel makkelijk over, maar als ploegen aan mekaar gewaagd zijn dan gaat het wel om dat soort dingen. Als je Milan of Roma of zelfs Lille tegenover je hebt, dan ben je heel blij met een spits die de bal vasthoudt, want dan geven kleine dingen de doorslag en hebben Rooney en Ronaldo al alles te geven en hebben ze niks over om voor medespelers hun afwezigheid, balverlies of verkeerde looplijnen te compenseren. Van Nistelrooij deed het over het algemeen ook prima, tot aan de echt goeie tegenstanders, want dan blijkt hij een te zware wissel op het spel te trekken.quote:Straks ga je nog zeggen dat van der Sar zijn transfer aan Ruud te danken heeft omdat zonder Ruud nooit zoveel druk op de verdediging zou zijn gekomen.

of Makaay, Kluivert?quote:Op zondag 1 juni 2008 22:13 schreef RayMania het volgende:
Ik ben benieuwd wie Weltschmerz graag in de spits bij Oranje ziet. Geen Van Nistelrooij en Huntelaar begrijp ik? Koevermans dan maar doen, of Kuijt?

Dat zagen we afgelopen seizoen bij Feyenoordquote:Op zondag 1 juni 2008 22:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Met Makaay is het veel makkelijker voetballen, verliest bijna geen bal combineert zuiver en loopt voor het team en niet alleen maar voor zijn eigen kans.

quote:Op zondag 1 juni 2008 22:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Met Makaay is het veel makkelijker voetballen, verliest bijna geen bal combineert zuiver en loopt voor het team en niet alleen maar voor zijn eigen kans.

Als we je al serieus namen, vanwege onze eigen oprechtheid, heb je het met deze zin verpest.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:38 schreef Weltschmerz het volgende:

²
²

Over Makaay kun je van mening verschillen, maar ik geef gewoon feiten over Ruud's carriere en die wil je kennelijk niet serieus nemen.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Als we je al serieus namen, vanwege onze eigen oprechtheid, heb je het met deze zin verpest.²

je bent daarin gewoon selectief, je kan bijvoorbeeld ook zien dat Real Madrid voor het eerst sinds 4 jaar een prijs(de titel) pakt met van Nistelrooy in een belangrijke rol en het jaar daarop voor het eerst sinds 18 jaar de titel prolongeert..quote:Op maandag 2 juni 2008 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over Makaay kun je van mening verschillen, maar ik geef gewoon feiten over Ruud's carriere en die wil je kennelijk niet serieus nemen.

Nou, belangrijke rol. Je zet een goaltjesdief in de duurste selectie ter wereld en die laat je dan ook nog de penalties nemen en dan wordt ie topscorer. Tjonge wat een wonder. Hij was gewoon basisspeler van de kampioen, klaar, dan presteert ie dat dus gewoon en daar doe ik ook niks aan af. Maar als je dan gaat kijken waar hij internationaal op het allerhoogste niveau staat met zijn club, dan schort daar nog flink wat aan.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:29 schreef AminBen het volgende:
[..]
je bent daarin gewoon selectief, je kan bijvoorbeeld ook zien dat Real Madrid voor het eerst sinds 4 jaar een prijs(de titel) pakt met van Nistelrooy in een belangrijke rol en het jaar daarop voor het eerst sinds 18 jaar de titel prolongeert..
Als hij nou in Rome een dijk van een wedstrijd had gespeeld dan kun je ook pech hebben, dan leidt het niet meteen tot uitschakeling. Alsof alleen de teams waarin Van Nistelrooij speelt pech hebben. Voor winnaars hoef je niet zoveel excuses te verzinnen, want winnaars doen wat nodig is om de belangrijke wedstrijden te winnen.quote:een blunderende Pepe, Heinze of Howard maken dan dat hij internationaal veel pech heeft gehad... maar nee, hierop moet hij natuurlijk afgerekend worden!

Haha, idd, Ronaldinho en Kanoute hadden er bijna dubbel zo veel, dat waren toen de naaste belagers.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:46 schreef RayMania het volgende:
We hebben het wel over vier strafschoppen van de 25 doelpunten in 2006/2007.
Sodeju, schokkend aantal.

Da's zeker een voordeeltje. Maar dat heb je niet met Van Nistelrooy.quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:38 schreef wimderon het volgende:
Hulde aan degenen die het vol blijven houden om tegen de simplistische voetbalkijker in te gaan.
Waar waren de Van Nistelrooy liefhebbers trouwens toen Kluivert boven Hasselbaink verkozen werd, Hasselbaink scoorde toch meer
Of is het misschien toch wel een heel klein voordeeltje als het aanspeelpunt voorin ook wat met een bal kan

Net of van Nistelrooy niks met een bal kan. Hij is in ieder geval een stuk technischer als Huntelaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:38 schreef wimderon het volgende:
Hulde aan degenen die het vol blijven houden om tegen de simplistische voetbalkijker in te gaan.
Waar waren de Van Nistelrooy liefhebbers trouwens toen Kluivert boven Hasselbaink verkozen werd, Hasselbaink scoorde toch meer
Of is het misschien toch wel een heel klein voordeeltje als het aanspeelpunt voorin ook wat met een bal kan

Hij kan wel wat met een bal maar ik vind hem niet balvast. Hij is geen spits die de bal vast kan houden zodat de rest kan aansluiten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Net of van Nistelrooy niks met een bal kan. Hij is in ieder geval een stuk technischer als Huntelaar.

en welke nederlandse spits kan dat?quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:38 schreef wimderon het volgende:

Het is allebei niks voor dit systeem.quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Net of van Nistelrooy niks met een bal kan. Hij is in ieder geval een stuk technischer als Huntelaar.
Op dit moment geen op topniveau. Daarom zou ik Van Persie daar eens willen zien, Van der Vaart heeft het trouwens bij Ajax ook wel eens gespeeld, maar dat lijkt me geen optie.quote:

Waarom bekijk je alles zwart-wit?quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:56 schreef Barca het volgende:
Ik herhaal: jammer dat Kluivert niet op minimaal 80% zit.

Wat bedoel je?quote:

Kluivert is historie, heeft dus geen enkele zin om die naam te noemen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:56 schreef Barca het volgende:
Ik herhaal: jammer dat Kluivert niet op minimaal 80% zit.

Dat vind ik dus jammer. Er is op dit moment namelijk geen speler die op hetzelfde niveau als Kluivert rond 1998/2000 dezelfde kwaliteiten heeft.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:39 schreef navigator het volgende:
[..]
Kluivert is historie, heeft dus geen enkele zin om die naam te noemen.

Heey, een nieuwe. Zo te zien écht een verrijking voor dit forum.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:01 schreef Phrits het volgende:
van Nistelrooy krijgt van mij toch echt de voorkeur, zeker beter dan neusje Stuntelaar.

Maar wel een neusje voor de goalquote:Op donderdag 5 juni 2008 21:01 schreef Phrits het volgende:
van Nistelrooy krijgt van mij toch echt de voorkeur, zeker beter dan neusje Stuntelaar.

quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:42 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat vind ik dus jammer. Er is op dit moment namelijk geen speler die op hetzelfde niveau als Kluivert rond 1998/2000 dezelfde kwaliteiten heeft.

Kluivert - Van Nistelrooy was een kloten combi. En dat ligt aan Van Nistelrooy. Met iedere andere spits zou Kluivert een prima duo hebben gevormd.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:57 schreef wimderon het volgende:
[..]

Het heeft Nederland het WK van 2002 nog gekost toen Ruudje zonodig in de spits moest en Kluivert als veredelde nummer 10 verder moest.

Eens.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Kluivert - Van Nistelrooy was een kloten combi. En dat ligt aan Van Nistelrooy. Met iedere andere spits zou Kluivert een prima duo hebben gevormd.

Zowel Ruud als Klaas-Jan zijn starre spitsen: ze laten zich nooit terugzakken.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar wel een neusje voor de goal

Wat bedoel je nu met dat zwart-wit?quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zowel Ruud als Klaas-Jan zijn starre spitsen: ze laten zich nooit terugzakken.

Wel VoetbalPrimeur, geen hoogstaande bron, maar over die hesjes zullen ze wel niet liegen.quote:Hesjes: Mogelijk basisplaats voor Huntelaar
Klaas-Jan Huntelaar start maandagavond tegen Italië mogelijk in de basis van het Nederlands Elftal. Ook voor Robin van Persie lijkt een plek bij de eerste elf gereserveerd. Beide spelers kregen op de afsluitende training een hesje.
Huntelaar kreeg van Van Basten op de zondagavondtraining van Oranje de voorkeur boven Ruud van Nistelrooy. Van Persie lijkt ondanks zijn gebrek aan wedstrijdritme de vervanger van de geblesseerde Arjen Robben te worden.
Daarnaast lijkt André Ooijer als rechtsachter te starten. De verdediger van Blackburn Rovers profiteert van de fysieke ongemakken van Mario Melchiot. Het centrum van de verdediging lijkt te worden gevormd door John Heitinga en Khalid Boulahrouz. Die laatste krijgt als mandekker van Luca Toni de voorkeur boven Joris Mathijsen. Als linksachter start Giovanni van Bronckhorst.
Op het middenveld krijgt Nigel de Jong vermoedelijk een basisplek. Hij moet samen met Demy de Zeeuw voor de balans zorgen. Orlando Engelaar zit daardoor op de bank. Robin van Persie, Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder moeten de alleen in de spits opererende Huntelaar ondersteunen.
Het is echter niet uit te sluiten dat Van Basten enkel zand in de ogen wilde strooien met zijn opvallende hesjesverdeling.

Behalve in hun allereerste interland samen. Dat was echt top!quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:59 schreef Barca het volgende:
[..]
Kluivert - Van Nistelrooy was een kloten combi. En dat ligt aan Van Nistelrooy. Met iedere andere spits zou Kluivert een prima duo hebben gevormd.

²
²

Je bedoelt de ene helft tegen Duitsland? Ik herinner me niet meer precies wanneer dat was. Toen won Nederland geloof ik met 1-3 in Duitsland.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Behalve in hun allereerste interland samen. Dat was echt top!²

Wel een goed idee met Boulahrouz! Alleen is hij niet zo sterk in de lucht.quote:

²
²

²
²

Wat was er dan? Wenger was voor zijn coach carriere hoogleraar dacht ikquote:Op zondag 8 juni 2008 23:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zit nu naar de VPRO te kijken, en het valt me op dat Wenger een hele intelligente man is.²

Van Basten was toch aan het experimenteren met bepaalde spelsituaties, misschien dat het daarmee te maken heeft. Heitinga had gister bijvoorbeeld geen hesje. Als dit niet geval is, maakt Bassie zich nog belachelijker dan hij de laatste 4 jaar heeft gedaan.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:36 schreef RayMania het volgende:
Voor wat het waard is.
[..]
Wel VoetbalPrimeur, geen hoogstaande bron, maar over die hesjes zullen ze wel niet liegen.

Zonder Robben en Van Persie verworden we tot het niveau van België...quote:Op maandag 9 juni 2008 00:04 schreef Barca het volgende:
Huntelaar i.p.v. Van Nistelrooy is een goede keuze. Van Nistelrooy zou te veel op een eiland staan omdat hij zich minder dan Huntelaar laat zakken.
Want geen Robben, en ik vermoed ook geen Van Persie in de basis. Verwacht dat Kuyt zal spelen.

²
²

quote:Huntelaar weet het nog niet
Uitgegeven: 9 juni 2008 8:40
Laatst gewijzigd: 9 juni 2008 8:41
AMSTERDAM - Klaas Jan Huntelaar zal in zijn beslissing of hij blijft bij Ajax gedeeltelijk laten meewegen of Marco van Basten hem opstelt op het Europees kampioenschap in Zwitserland en Oostenrijk. Dit meldt de spits tegen de Telegraaf.
“Dat zal ik natuurlijk wel een beetje laten meewegen,” zegt Huntelaar in de krant. “Maar over mijn toekomst zijn nog geen beslissingen genomen en dat hoeft ook niet voor het EK. Wat zeker niet klopt, is dat ik bij Real Madrid zou hebben getekend.”
Een goed toernooi in de Alpen kan de interesse van andere clubs in de Amsterdamse goalgetter natuurlijk vergroten. Eerder werden Juventus, Real en Barcelona gelinkt aan de international. Maar daarvoor moet Huntelaar natuurlijk wel spelen. En dat deed hij de afgelopen wedstrijden tot zijn grote verdriet niet zo veel.
“Tegen Wales begreep ik de beslissing omdat we de laatste tien minuten specifiek oefenden met een breekijzer, met Jan Vennegoor of Hesselink,” meent ‘The Hunter’. “Tegen Denemarken snapte ik niet waarom ik Ruud van Nistelrooy niet mocht vervangen.”
Kans
Of hij nog een faire kans zal krijgen op het toernooi, weet de spits niet. “We zullen zien. Natuurlijk neem ik geen genoegen met een rol op de bank, omdat dit m’n eerste grote toernooi is. Ik wil altijd spelen en moet dus presteren op de training. De rest heb ik niet in de hand. Ik doe mijn best, wacht op een kans en zal die vervolgens pakken.”

Stelt van Basten hem straks op omdat hij hem volgend jaar nog nodig heeftquote:Op maandag 9 juni 2008 11:22 schreef donpsp het volgende:
Gaat Huntelaar nu het EK gebruiken in zijn keuze om bij Ajax te blijven?
Van nu.nl :
[..]

Maar het was geen overtreding, dus wat dat betreft........quote:Op maandag 9 juni 2008 22:44 schreef Skwish het volgende:
Ja nu had hij wel moeten liggen zodat NL een penalty kreeg. En ja natuurlijk had hij de 3-0 moeten maken.
maar kennelijk is de 1-0 natuurlijk niet goed genoeg. Of het nou buitenspel was of niet.
Na gefeliciteerd hoor, er is weer wat de bashen.

quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:35 schreef dieselnoi het volgende:
Deze wedstrijd laat maar weer eens zien dat van Nistelrooij gewoon een erg matige voetballer is en totaal niet past in het Nederlands elftal. Een schot voor open goal mist hij finaal, bij geen enkele counter betrokken, weet geen penalty te versieren en scoort daarnaast ook nog niet eens. En had het geluk dat zijn goal goedgekeurt was.
Het was trouwens gewoon een goal van Sneijder. Huntelaar had alle 2 kansen keihard erin geknald. Of met Huntelaar spelen of met van Persie in de spits.

Deze man heeft er verstand van!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:35 schreef dieselnoi het volgende:
Deze wedstrijd laat maar weer eens zien dat van Nistelrooij gewoon een erg matige voetballer is en totaal niet past in het Nederlands elftal. Een schot voor open goal mist hij finaal, bij geen enkele counter betrokken, weet geen penalty te versieren en scoort daarnaast ook nog niet eens. En had het geluk dat zijn goal goedgekeurt was.
Het was trouwens gewoon een goal van Sneijder. Huntelaar had alle 2 kansen keihard erin geknald. Of met Huntelaar spelen of met van Persie in de spits.

Gast.... Ruud speelde een uitstekende wedstrijd!!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 01:35 schreef dieselnoi het volgende:
Deze wedstrijd laat maar weer eens zien dat van Nistelrooij gewoon een erg matige voetballer is en totaal niet past in het Nederlands elftal.

Maar Toni is dan ook een waardeloze voetballerquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:04 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gast.... Ruud speelde een uitstekende wedstrijd!!
Was goed aanspeelbaar, trok steeds twee centrale verdedigers mee waardoor er ruimte ontstond, kaatste goed, maakte een doelpunt en zorgde voor de nodige rust zo nu en dan. Ja, hij miste een grote kans, dat gebeurt de beste, Toni miste ook een dikke kans.
Sterker nog, bij de BBC vond men Ruud de beste man van het veld!!

L'Equipe vond hem de minste aan de kant van Nederlandquote:Op dinsdag 10 juni 2008 09:04 schreef venomsnake het volgende:
Sterker nog, bij de BBC vond men Ruud de beste man van het veld!!

Valt me mee dat je Terror Jaap niet als spits aanbeveelt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:48 schreef LekkerSimpel het volgende:
Van Nistelrooy natuurlijk. Je hebt nog niets aan Klaas Jan Stuntelaar, die is nog lang niet groot genoeg voor dit niveau.

The French are assholes.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
L'Equipe vond hem de minste aan de kant van Nederland

Hij speelde inderdaad erg netjes, ik denk eerlijk gezegd dat tedere Huntelaar die 2 kansen wel gescoord zou hebben, hij is het type spits dat direct keihard uithaalt, en bijna altijd minmaal op doel. Overigens vind ik dat ik me goed profilieer in de verscheidene topics.quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:35 schreef leolinedance het volgende:
Ruud natuurlijk nog steeds. Hij pwneerde weer aardig de pan uit gisteren

²
²

Huntelaar had er waarschijnlijk wel 4 gescoord volgens jou. Maar welke 2 kansen? Die keer dat hij om de keeper heen ging en die kans voor de goal? Naar mijn mening had hij alleen die 2e mogen en wellicht moeten maken. Maar hij was zeer nuttig en pakte weer zijn goaltje mee. Gaan we nog veel plezier aan beleven dit EKquote:Op woensdag 11 juni 2008 01:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij speelde inderdaad erg netjes, ik denk eerlijk gezegd dat tedere Huntelaar die 2 kansen wel gescoord zou hebben, hij is het type spits dat direct keihard uithaalt, en bijna altijd minmaal op doel. Overigens vind ik dat ik me goed profilieer in de verscheidene topics.²

quote:Ik zag dat Kuyt zoals verwacht heeft voldaan, dat Sneijder zich een slag in de rondte werkte, dat Van der Vaart overal te vinden was, tuurlijk, dat ziet iedereen. Maar waarom wordt Van Nistelrooy nergens genoemd? Ik denk omdat het alleen kenners opvalt waarom hij goed was. Ruud speelde tegen een zwaar verdedigend Italië. Hij maakte zichzelf steeds aanspeelbaar, hoewel hij steeds meerdere bewakers om zich heen had. Dat de tegenstander je in een topwedstrijd vreest vanwege je reputatie is een zeer grote kwaliteit van een spits. Dan heb je het zelf wel moeilijk, dat zag je ook aan Ruud. Doordat je aanspeelbaar wil zijn en op gevaarlijke plaatsen positie kiest, heb je soms wel drie man om je heen. Dan, door al dat werk, ontstaat precies de ruimte waardoor Van der Vaart, Sneijder en Kuyt soms als God in Frankrijk zo vrij liepen en aanspeelbaar waren voor jongens als De Jong en Engelaar. Ik weet zeker dat Marco van Basten Ruud daarvoor een compliment heeft gemaakt.
Híj ziet zoiets namelijk wél.

Gast, als er een iemand een stuntelaar is dan is het wel van nistelrooy. ga een keer die wedstrijd na kijken, hij kan geen enkele bal onder controle houden. 27 balcontacten 23 keer balverlies. wie is er nou de stuntelaar?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:48 schreef LekkerSimpel het volgende:
Van Nistelrooy natuurlijk. Je hebt nog niets aan Klaas Jan Stuntelaar, die is nog lang niet groot genoeg voor dit niveau.

quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:37 schreef LeChiffre04 het volgende:
[..]
Gast, als er een iemand een stuntelaar is dan is het wel van nistelrooy. ga een keer die wedstrijd na kijken, hij kan geen enkele bal onder controle houden. 27 balcontacten 23 keer balverlies. wie is er nou de stuntelaar?

Willem snapt er geen bal van. sinds wanneer wordt een spits beoordeeld opdat hij 2 man bezighoudt? die 2 man kiezen ervoor om bij ruud te lopen. dan wilt het nog niet zeggen dat hij een goede wedstrijd speelt. wij spelen met 1 spits en italie met 2 centrale verdedigers. lijkt me logisch dat er dan 2 man omheen lopen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat is wel een goed punt natuurlijk van Willem. Als je tegenstander 2 man aan je opoffert maakt het niet zoveel meer uit of je goed speelt

Nee, Van Persie.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:54 schreef Barca het volgende:
Blessure Huntelaar valt mee, Van nistelrooy niet onomstreden.
Van Nistelrooy liet een paar kansen liggen en zijn goal was een lucky. Indien fit dus KJ tegen les bleus?

Hij stond er wel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:54 schreef Barca het volgende:
Van Nistelrooy liet een paar kansen liggen en zijn goal was een lucky. Indien fit dus KJ tegen les bleus?

ik heb het toch niet over Huntelaar. ik wil alleen dat van nistelrooy niet speelt. als van basten vond dat RVN zo goed speelde als dat de engelse pers speculeert en van hannegem. dan had hij hem heus niet gewisseld in de 70e minuutquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:42 schreef MarkNMGN het volgende:
Kom op man, Huntelaar is niet voor niks 4e spits.

Hij moest Van Persie speelminuten gunnen, en het middenveld stond ijzersterk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:00 schreef LeChiffre04 het volgende:
dan had hij hem heus niet gewisseld in de 70e minuut

Ook de VI geeft hem de laagste beoordelingquote:

Huntelaar is een goede sub voor het geval Ruud geblesseerd raakt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:54 schreef Barca het volgende:

quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:37 schreef LeChiffre04 het volgende:
[..]
Gast, als er een iemand een stuntelaar is dan is het wel van nistelrooy. ga een keer die wedstrijd na kijken, hij kan geen enkele bal onder controle houden. 27 balcontacten 23 keer balverlies. wie is er nou de stuntelaar?

Van Persie? Da's dan wel een experiment. Bij Arsenal doet hij dat een enkele keer. Niet zonder succes maar Arsenal is geen oranje.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Van Nistelrooij komt twee keer alleen voor de keeper, en mist. Als je het moet hebben van je doelpunten alleen is dat niet goed genoeg. Nou is op de goede plek staan ook een kwaliteit, bij de goal stond hij verkeerd, alleen door een gelukkig toeval was het geen buitenspel. En verder leidde hem aanspelen weer een keer of 10-15 tot balverlies.
Dat is gewoon niet goed. Hier in Nederland hebben we al besloten dat Van Nistelrooij geweldig is, dus tellen alleen zijn gemaakte goals en niet zijn gemiste kansen, en ligt het resultaat er aan dat hij zo goed loopt. Sorry hoor, maar goede aanvallers onderscheiden zich door wat ze met de bal doen. Blaadjes als het AD en de VI zijn van zijn grootste fans, dus die zoeken dan wat goeds en komen dan aanzetten met zijn loopwerk. L'equipe is een serieuze sportkrant en geen fanmagazine, en geeft hem een 6.
Huntelaar heeft hetzelfde probleem, die moet ook altijd geprezen worden om hoeveel verdedigers hij bezig houdt. Van Persie in de spits dus.

Uiteindelijk telt hoeveel doelpunten je als team kan scoren natuurlijk. En als je als aanvaller gaten kan trekken voor ons middenveld (en dat is toch de zone waar we de meeste kwaliteit hebben lopen) doe je het gewoon goed.quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Van Nistelrooij komt twee keer alleen voor de keeper, en mist. Als je het moet hebben van je doelpunten alleen is dat niet goed genoeg. Nou is op de goede plek staan ook een kwaliteit, bij de goal stond hij verkeerd, alleen door een gelukkig toeval was het geen buitenspel. En verder leidde hem aanspelen weer een keer of 10-15 tot balverlies.
Dat is gewoon niet goed. Hier in Nederland hebben we al besloten dat Van Nistelrooij geweldig is, dus tellen alleen zijn gemaakte goals en niet zijn gemiste kansen, en ligt het resultaat er aan dat hij zo goed loopt. Sorry hoor, maar goede aanvallers onderscheiden zich door wat ze met de bal doen. Blaadjes als het AD en de VI zijn van zijn grootste fans, dus die zoeken dan wat goeds en komen dan aanzetten met zijn loopwerk. L'equipe is een serieuze sportkrant en geen fanmagazine, en geeft hem een 6.
Huntelaar heeft hetzelfde probleem, die moet ook altijd geprezen worden om hoeveel verdedigers hij bezig houdt. Van Persie in de spits dus.

Denk dat Huntelaar over 2 jaar ook niet eerste keuze is hoor, dat zal denk ik van Persie worden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 01:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Huntelaar is een goede sub voor het geval Ruud geblesseerd raakt.
Zijn tijd komt nog wel.Over twee jaar mag Huntelaar het op het WK gaan proberen. Dan heeft ie ook weer 2 jaar ervaring getankt bij waarschijnlijk een europese topclub.

Klopt, als die open deur wat vaker ingetrapt zou worden zouden echter juist Van Nistelrooij en Huntelaar lang niet zo gehyped zijn. Zo makkelijk scoren de teams waarin zij spelen namelijk helemaal niet, zeker niet tegen gelijkwaardige tegenstanders. Zij gaan alleen met alle eer strijken omdat je geen verstand van of interesse in voetbal hoeft te hebben om een persoonlijk doelpuntenstatistiekje simplistisch te interpreteren. Even een stuitend voorbeeld van dergelijk simplisme uit het AD:quote:Op donderdag 12 juni 2008 12:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Uiteindelijk telt hoeveel doelpunten je als team kan scoren natuurlijk.
Zlatan is gewoon geen goaltjesdief, maar een verschrikkelijk belangrijke aanvaller, wiens team eigenlijk altijd kampioen wordt. Die man heeft al meer prijzen in de kast staan dan Van Nistelrooij met een twee keer zo lange carriere, en Larsson kan ook al lang niet meer aan zijn prestaties tippen. Als je wat verder kunt kijken dan doelpuntenaantallen, blijkt Van Nistelrooij ineens niet zo'n topper.quote:
Als clubvoetballer is Ibrahimovic er al aardig in geslaagd zich dezelfde status als Larsson aan te meten. De oud-Ajacied is bij Inter Milaan een van de best betaalde voetballers ter wereld. Zijn salaris ligt rond de acht miljoen euro per jaar. Daarmee wordt hij ruim beloond, want ook op clubniveau komt hij nog niet aan de glanzende cijfers (309 goals in 533 duels) die Henrik Larsson in zijn al bijna twintig jaar durende loopbaan heeft geproduceerd.
Gaten trekken kan ik ook, en Vennegoor ook. Het is heel goed dat je verdedigers om je heen verzamelt en meeneemt uit het centrum. Maar dat is pas echt waardevol als je dan ook nog aangespeeld kunt worden en de bal kunt krijgen bij de man met de ruimte die je net zelf gemaakt hebt. En daar heeft hij de vaardigheden niet voor. Hij moet het hebben van loeren op zijn eigen kans en zijn afmakerskwaliteiten. Hij wordt twee keer alleen voor de keeper gezet en haalt er niks uit, dat is niet goed voor een speler die het daarvan moet hebben.quote:En als je als aanvaller gaten kan trekken voor ons middenveld (en dat is toch de zone waar we de meeste kwaliteit hebben lopen) doe je het gewoon goed.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |