Ik vond het zeer knap, vooral omdat ze bal maar een raakte, ze speelde de verdediging colleig uit, als ze dat ook op het EK doen, is het bijna niet te verdedigen, zelfs niet voor de Italianen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:48 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Nou dat was echt een sterk staaltje hoor. Een balletje terug leggen dan wachten totdat je hem weerk terug krijgt en dan met geluk hem onder de keeper schuiven. Een technisch hoogstandje wat zelfs Mathijsen kan.
blabla, herhaling, nogmaals, je kan beter ingaan op de desbetreffende uitschakelingen en voor elke keer aangeven of het terecht is om hem daar op af te rekenen of niet. Begin vooral met dit jaar, toen hij niet eens op het veld stond, knuppelquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
10 jaar speelt hij nou al in CL, en hij heeft 1 keer de halve finale gehaald en voor de rest was het allemaal uiterst teleurstellend, zeker voor de grootste clubs ter wereld. Het ligt altijd aan iemand anders, net als bij Huntelaar trouwens. Inmiddels is het aantal spitsen dat meer heeft bereikt in de Champions League al lang niet meer op de vingers van twee handen te tellen. Dat is toch een beetje raar voor een superspits, vooraal omdat de op één na grootste club ter wereld wel ver kwam voor dat hij daar ging spelen, en meteen weer heel ver kwam toen hij daar werd weggestuurd.
Volgens mij heb jij nog een negental vroegtijdige uitschakelingen in de CL van al dan niet vergezochte verklaringen te voorzien.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:05 schreef AminBen het volgende:
[..]
blabla, herhaling, nogmaals, je kan beter ingaan op de desbetreffende uitschakelingen en voor elke keer aangeven of het terecht is om hem daar op af te rekenen of niet. Begin vooral met dit jaar, toen hij niet eens op het veld stond, knuppel![]()
Naar statistieken kijken kan de buurvrouw die met het EK ineens voetbalenthousiast is ook. Maar voetbal zit iets minder simplistisch in mekaar dan een groot deel van het publiek.quote:Je zal bedrogen uitkomen, want ook in de CL heeft hij ook gewoon goed gepresteerd, blonk al uit op het hoogste podium bij PSV, is zelfs 3 keer topscorer geweest, heeft sowieso een fantastisch gemiddelde in de CL, 53 doelpunten in 63 wedstrijden, dát kan hem geen enkele speler nazeggen.
Ibrahimovic stelt ook telkens weer teleur in die fase van het toernooi, daar loop ik niet voor weg ondanks dat ik een grote fan van hem ben. Maar tegelijkertijd wordt het team waarin Ibrahimovic speelt altijd landskampioen, op een enkele uitzondering na.quote:Maar moest ik jou volgen, dan waren spelers als Ronaldo, Rivaldo, Ibrahimovic, Vieira, Zanetti, Cannavaro, Veron, en weet ik wie nog meer, zeker ook allemaal geen superspelers omdat ze de eindfase van de CL niet of maar zelden hebben gehaald, ondanks landtitels, individuele prijzen of gewoon alles wat ze op het veld hebben laten zien? Ik zou je theorie nog maar eens onder de loep nemen!
Ga daar dan eens in mee, kijk naar die uitschakelingen en kom dan nog eens Van Nistelrooy daarop afrekenen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog een negental vroegtijdige uitschakelingen in de CL van al dan niet vergezochte verklaringen te voorzien.
Ik voel geen sterke behoefte om door de bomen het bos niet meer te zien.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:30 schreef AminBen het volgende:
[..]
Ga daar dan eens in mee, kijk naar die uitschakelingen en kom dan nog eens Van Nistelrooy daarop afrekenen.
Het voetbal gaat om ver komen en winnen, daar heb ik het over. Jij hebt het over persoonlijke doelpuntstatistiekjes, daar gaat het niet om in de teamsport voetbal, ik heb het over de hoofdzaak.quote:Nu ben jij degene die een simplistisch verhaaltje ophoudt op basis van de statistieken.
Hoe kan je Van Nistelrooy hierop afrekenen als je de details er niet van kent? Wat is nu simplistisch ?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik voel geen sterke behoefte om door de bomen het bos niet meer te zien.
[..]
Het voetbal gaat om ver komen en winnen, daar heb ik het over. Jij hebt het over persoonlijke doelpuntstatistiekjes, daar gaat het niet om in de teamsport voetbal, ik heb het over de hoofdzaak.
Hij presteert gewoon niet voldoende met de grootste clubs ter wereld, ik zie niet welk detail daar aan de haren bijgesleept zou moeten worden.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:43 schreef AminBen het volgende:
[..]
Hoe kan je Van Nistelrooy hierop afrekenen als je de details er niet van kent?
Het idee dat elke speler in zijn eentje probeert een goal te maken, en dat degene die het meeste goals op zijn naam krijgt het dus het beste doet, dat is extreem simplistisch.quote:Wat is nu simplistisch ?
Hij is al; jaren op rij topscorer van zijn clubs?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij presteert gewoon niet voldoende met de grootste clubs ter wereld, ik zie niet welk detail daar aan de haren bijgesleept zou moeten worden.
Ook een goed voorbeeld van simplisme inderdaad. Nog iemand één of is het zo duidelijk?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:49 schreef VoreG het volgende:
Hij is al; jaren op rij topscorer van zijn clubs?
je kan ook gewoon zeggen dat Van Nistelrooy afrekenen op die CL uitschakelingen onredelijk is als je ze er een voor een bijpakt.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij presteert gewoon niet voldoende met de grootste clubs ter wereld, ik zie niet welk detail daar aan de haren bijgesleept zou moeten worden.
Real Madrid was al vanaf 2002/2003 geen kampioen geworden, maar met de komst van Van Nistelrooij werd ineens twee keer de titel gewonnen. Nu jij weerquote:Op zondag 1 juni 2008 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook een goed voorbeeld van simplisme inderdaad. Nog iemand één of is het zo duidelijk?
Waarom is dat in godsnaam simplistisch?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook een goed voorbeeld van simplisme inderdaad. Nog iemand één of is het zo duidelijk?
Je zegt het zelf al. Hij staat er voor om topscorer te worden. Hij is immers de goaltjesdief die weinig anders hoeft te doen dan loeren op zijn kansje, de rest moet vooral zorgen dat hij in scoringspositie komt. Dat betekent dus dat hij er veel meer moet maken dan de rest. Dan speelt ie bij de (op een na) grootste club ter wereld en dan moet je dus ook topscorer worden van die competitie. Beetje sneu als ie daarin verslagen zou worden door de goaltjesdief van Wigan of Charlton, of door een spits die nog een heleboel meer taken heeft dan afronden.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:56 schreef VoreG het volgende:
Waarom is dat in godsnaam simplistisch?
Een spits die al jarenlang op het hoogste niveau topscorer van zijn clubs is. Vorig jaar topscorer van de LPF, dit jaar er ook weer 13 ingeprikt ondanks een blessure (maar 16! wedstrijden gespeeld).
Staat op plaats 3 van topscorers in de CL met veruit het beste gemiddelde.
Daarvoor staat hij er toch of ben ik nou gek geworden?
En hij raakt geblesseerd en Real wint meteen met 7-0. Hij heeft zich wel verbeterd hoor. Maar als je nou kijkt waar Real internationaal staat dan moet je naar de CL kijken, en dan staan ze aanzienlijk te laag voor de grootste club ter wereld. Net zoals Man U internationaal (en nationaal ook) veel te laag stond voor de grootste of op één na grootste club ter wereld met Van Nistelrooij in de spits.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:55 schreef RayMania het volgende:
Real Madrid was al vanaf 2002/2003 geen kampioen geworden, maar met de komst van Van Nistelrooij werd ineens twee keer de titel gewonnen. Nu jij weer.
Onze clown kiest inderdaad voor Van Nistelrooy. Het wegvallen van Babel maakt dit legitiem.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:19 schreef Wopper1 het volgende:
Wat maken jullie je druk zeg![]()
...
Marco kiest toch voor van Nistelrooij (en terecht) ,dus ga vooral lekker verder.
Als je die 7-0 eruit pakt ben je dus echt selectief bezig. Ten eerste was dat nog niet eens zo'n geweldige wedstrijd van Real, wél eentje waar net alles op de juiste plek viel, met een aanwezige Van Nistelrooy had het net zo goed kunnen voorkomen. En ten tweede, daarmee onderstreep ik de zin hiervoor nog eens, met Van Nistelrooy zijn nog betere wedstrijden gespeeld bij Villarreal(0-5) en Valencia(1-5). Wedstrijden waarin hij ook heel goed was.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
En hij raakt geblesseerd en Real wint meteen met 7-0. Hij heeft zich wel verbeterd hoor. Maar als je nou kijkt waar Real internationaal staat dan moet je naar de CL kijken, en dan staan ze aanzienlijk te laag voor de grootste club ter wereld. Net zoals Man U internationaal (en nationaal ook) veel te laag stond voor de grootste of op één na grootste club ter wereld met Van Nistelrooij in de spits.
Klopt, het is net zo simplistisch als zeggen dat hij zo belangrijk is omdat ie scoort.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:35 schreef AminBen het volgende:
Als je die 7-0 eruit pakt ben je dus echt selectief bezig.
Internationaal is het nog steeds heel matig. Daarnaast zijn er nog veel veer spelers vervangen. Bij Man U was het veel duidelijker, er komt één speler bij en het begint ineens slecht te gaan, dan worden er allerlei spelers vervangen maar dat helpt niks, tot ineens die spits weer wordt gedumpt, en dan gaat het weer uitstekend.quote:Ik zou eigenlijk niet moeten meegaan met die belachelijke theorieen van je, maar sinds hij zijn intrede bij Real heeft gedaan gaat het gewoon stukken beter met de club.
Je kunt best een keer pech hebben. Maar ik kan nou niet zeggen dat het spel van Real de laatste twee jaar zo goed was dat ze ver zouden komen als enorme pech daaraan niet in de weg zou staan. Als je goed voetbalt ben je daar niet zo van afhankelijk. En onze vriend Ruud was de eerste wedstrijd tegen Roma er wel gewoon bij. Maar toen speelde hij ook als een natte krant terwijl uitgoals de volgende ronde veilig kunnen stellen. Dat had hij dan in de return goed kunnen maken. Dat is alleen niet zo waarschijnlijk voor een speler die dat stadium praktisch nooit voorbij komt. Ik geloof niet dat één speler 10 jaar lang pech heeft en nooit geluk.quote:2 uitschakelingen in de CL de afgelopen 2 jaar staan in mijn geheugen gegrift, ik ben er ook al op ingegaan, (zonder respons)
nu: voor de zoveelste keer: hoe in godsnaam wil je hem daar op afrekenen?!!
hiermee ben je nu de enige die puur af gaat op de statistieken.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik geloof niet dat één speler 10 jaar lang pech heeft en nooit geluk.
Ik kijk naar de sportieve prestaties. In de teamsport voetbal komt dat neer op prijzen, titels, plekken op de ranglijst en rondes in toernooien. Dat is heel wat anders dan statistieken van wie de meeste kaarten pakt, de meeste balcontacten heeft, de meeste goals op zijn naam heeft en dat soort trivialiteiten.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:09 schreef AminBen het volgende:
[..]
hiermee ben je nu de enige die puur af gaat op de statistieken.
Hij speelt in Rome weer ouderwets als een natte krant, terwijl Real daar de volgende ronde veilig had kunnen stellen. Als Real het beter doet en weer eens kampioen wordt zoals ze aan hun stand verplicht zijn dan ligt dat wel aan Van Nistelrooij en niet aan al die andere aankopen, maar als ze weer vroegtijdig uitgeschakeld worden in de CL niet? Hij is erbij, hij heeft er invloed op en weer gaat het mis, net als de 8 keer daarvoor.quote:Want voor de 100e keer, Van Nistelrooy afrekenen op deze uitschakelingen is onredelijk als je ze er een na een bijpakt.
En vooral bij Real..
tegenstrijdig, je zegt dat je naar de teamprestatie kijkt, en rekent Van Nistelrooy vervolgens af op een uitschakeling?quote:Op zondag 1 juni 2008 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kijk naar de sportieve prestaties. In de teamsport voetbal komt dat neer op prijzen, titels, plekken op de ranglijst en rondes in toernooien. Dat is heel wat anders dan statistieken van wie de meeste kaarten pakt, de meeste balcontacten heeft, de meeste goals op zijn naam heeft en dat soort trivialiteiten.
[..]
Hij speelt in Rome weer ouderwets als een natte krant, terwijl Real daar de volgende ronde veilig had kunnen stellen. Als Real het beter doet en weer eens kampioen wordt zoals ze aan hun stand verplicht zijn dan ligt dat wel aan Van Nistelrooij en niet aan al die andere aankopen, maar als ze weer vroegtijdig uitgeschakeld worden in de CL niet? Hij is erbij, hij heeft er invloed op en weer gaat het mis, net als de 8 keer daarvoor.
Ik reken hem af op de teamprestatie. Een andere prestatie is er namelijk niet in het voetbal, en het feit dat het zijn taak is de bal het laatste tikje te geven en dat hij dus veel scoort excuseert hem niet.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:30 schreef AminBen het volgende:
[..]
tegenstrijdig, je zegt dat je naar de teamprestatie kijkt, en rekent Van Nistelrooy vervolgens af op een uitschakeling?
Daar loop je nou eenmaal wel eens tegenaan. Ook Man U heeft wel zijn foutjes gemaakt, maar sinds Ruud daar weg is voetballen ze zo goed dat het niet tot uitschakeling leidt.quote:Van Nistelrooy speelde zo slecht in Rome nog niet, net zoals Real die wedstrijd zeker niet had hoeven verliezen, ware het niet dat Heinze Totti heel makkelijk liet wegdraaien bij de 2-1.
Als ie zich een dodelijke afmaker had getoond was het voor AS Roma al weer een stuk lastiger geweest. Het is nou eenmaal geen winnaar.quote:Wat internationaal gezien ook nog een goede uitslag is om het thuis af te maken, maar dat dat niet gebeurde, zal ook weer met Van Nistelrooy te maken hebben.. of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |