Toen had heel Inter geen kind aan Ajax natuurlijkquote:Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn dat geen slechte verdedigers, maar de enige keer dat Huntelaar tegen Materazzi speelde heeft hij geen bal geraakt. Uit in het San Siro, had Materazzi geen kind aan hem.

On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Huntelaar heeft één keer tegen Materazzi gespeeld en heeft toen geen bal geraakt. Vraag me dus echt af welke CL wedstrijd jij bedoeld.
On topic: Ruud natuurlijk. Speelt elke week in één van de beste competities van de wereld tegen topverdedigers, terwijl Huntelaar nog vaak laat zien dat hij moeite heeft met spelers als Wielaert. Ruud is vooralsnog verder dan Huntelaar. Over twee jaar kan dat wel eens anders zijn, maar op dit moment ga ik voor Ruud.

16 wedstrijden 13 doelpunten dit seizoen.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.
Je moet op nu op dit moment kijken. En dan knalt Huntelaar gewoon even 5 goals in 4 wedstrijden achter elkaar in het Nederlands elftal. Hij schudt zo even 30+ goals per seizoen uit zijn mauw.
En die wedstrijd tegen Inter Milan speelde hij toen niet tegen Materazzi? Maar in ieder geval die Italianen waren na die wedstrijd hardstikke enthousiast over hem. Die Italianen weten echt wel wat een goede voetballer is.

Dat ook, maar het fabeltje dat Huntelaar goed gepresteerd heeft tegen Materazzi is bij deze uit de wereld geholpenquote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toen had heel Inter geen kind aan Ajax natuurlijk
 .
.

Wat VoreG al zegt (16 wedstrijden en 13 goals) en daarbij komt, moet Huntelaar nu in de basis gezet worden op basis van die ene CL wedstrijd van ruim twee jaar geleden?quote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.
Je moet op nu op dit moment kijken. En dan knalt Huntelaar gewoon even 5 goals in 4 wedstrijden achter elkaar in het Nederlands elftal. Hij schudt zo even 30+ goals per seizoen uit zijn mauw.
En die wedstrijd tegen Inter Milan speelde hij toen niet tegen Materazzi? Maar in ieder geval die Italianen waren na die wedstrijd hardstikke enthousiast over hem. Die Italianen weten echt wel wat een goede voetballer is.

Waarbij hij niet eens tegen Materazzi speelde!quote:Op maandag 26 mei 2008 23:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wat VoreG al zegt (16 wedstrijden en 13 goals) en daarbij komt, moet Huntelaar nu in de basis gezet worden op basis van die ene CL wedstrijd van ruim twee jaar geleden?

Lazer op man. We doen helemaal niet alsof Huntelaar niets kan. Van Nistelrooy is alleen een spits die het al jarenlang laat zien op topniveau, het is niet meer dan logisch dat hij speel en zo dramatisch was hij niet op het WK06.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef dieselnoi het volgende:
Jullie zijn gewoon biased. Wat is dat nou weer voor onzin om te doen alsof Huntelaar helemaal niets kan? Ik wijs jullie er ook op dat van Basten het al is een keer met van Nistelrooij geprobeerd heeft op een toernooi en toen heeft van Nistelrooij gigantisch gefaald. Mede dankzij van Nistelrooij en van Bommel had Oranje zich geblameerd op het WK06. Waarom nou een herhaling? Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.

²
²

Huntelaar meer voetballende vermogens toekennen dan Van Nistelrooyquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou voor Huntelaar kiezen, met hem heb je meer mogelijkheden, en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.²
 . Het zijn nota bene dezelde type spelers!
 . Het zijn nota bene dezelde type spelers! 

Dat meen je niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.²

Zelfde type spelers in grote lijnen, maar ik vind dat Huntelaar buiten het strafschopgebied en in kopduels meer kan betekenen voor Oranje dat van Nistelrooy. Ik vind hem trouwens ook een betere kaatser, stelt zich slimmer op als hij de bal krijgt. Bij van Nistelrooy zie je heel vaak dat als hij de bal ontvangt met een man in zijn rug hij snel gaat liggen, Huntelaar is fysiek sterker.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:04 schreef VoreG het volgende:
[..]
Huntelaar meer voetballende vermogens toekennen dan Van Nistelrooy. Het zijn nota bene dezelde type spelers!

Dat is volgens mij niet nodig, hij heeft een stabiel Nederlands paspoort, ik had stiekem de hoop op een Boulahrouz scenario en dat hij hem toch nog zou oproepen.quote:Kunnen we Diba nog naturaliseren?

²
²

Oh Huntelaar kan voetballend meer als Nistelrooyquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou voor Huntelaar kiezen, met hem heb je meer mogelijkheden, en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.²
 Vind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.

Hunterlaar scoort moeilijkere doelpunten dan van Nistelrooy, ook van buiten de 16, van Nistelrooy scoort zelden buiten de keeperbox. Je heb eigenlijk helemaal niets aan hem, hij is niet betrokken bij het spel, hij is pas de allerlaatste pion die hem erin duwt, dát is typisch Inzaghi.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh Huntelaar kan voetballend meer als NistelrooyVind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.

²
²

Ik zie elke wedstrijd van Ajax en als er iets is waar ik me aan erger bij Huntelaar is dat gejank en geval elke keer. Hijligt bij elk duwtje in de rug op de grond.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zelfde type spelers in grote lijnen, maar ik vind dat Huntelaar buiten het strafschopgebied en in kopduels meer kan betekenen voor Oranje dat van Nistelrooy. Ik vind hem trouwens ook een betere kaatser, stelt zich slimmer op als hij de bal krijgt. Bij van Nistelrooy zie je heel vaak dat als hij de bal ontvangt met een man in zijn rug hij snel gaat liggen, Huntelaar is fysiek sterker.

quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tevens zie je dat hij altijd laat afweten tegen topverdedigers.²

.
.

Gelukkig scoort Huntelaar wél wekelijks tegen topverdedigers.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Tevens zie je dat hij altijd laat afweten tegen topverdedigers.

Op basis van wat?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef BlaZ het volgende:

Tegen landen als Italië en Frankrijk, heb ik meer vertrouwen in een spits die al jaren topvoetbal-ervaring heeft en dit jaar met Real kampioen is geworden in de Spaanse competitie, dan in een spits die dit jaar met ajax eh.. helemaal niéts gewonnen heeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oh Huntelaar kan voetballend meer als NistelrooyVind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.

Van van Nistelrooy weten we zeker dat hij faalt. Van Huntelaar moet het nog bewezen worden. Van Nistelrooy is een statistieken spits, veel scoren, intikkertjes, met de buik, neus of oogwimpers, gemiddeld een penalty of 7 per seizoen, het maakt hem niet uit. Huntelaar is gewoon completer en meer een winnaar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:23 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Gelukkig scoort Huntelaar wél wekelijks tegen topverdedigers.

²
²

Gewoon pure afmaker. Goed schot, koppen, volley etc. Maar niet extreem snel of technisch ofzo.quote:

Maar Real Madrid werd ineens ook weer kampioen? Of licht dat dan weer niet aan van Nistelrooy?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Manchester veel beter draaide zonder van Nistelrooy?
 Maar niet in de voorronden champions league
   Maar niet in de voorronden champions league   

Vind je een Ajax met Huntelaar zonder een gewonnen landstitel of behaalde Champions League goed presteren?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Manchester veel beter draaide zonder van Nistelrooy?

Wat een kut-argument.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Is het toeval dat Manchester veel beter draaide zonder van Nistelrooy?²

Voetbal is een teamsport, het lag niet aan hém.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vind je een Ajax met Huntelaar zonder een gewonnen landstitel of behaalde Champions League goed presteren?

²
²

Ofschoon het wel feit is. Ja toch?quote:

²
²

En Ruud was wel de oorzaak bij Manchesterquote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voetbal is een teamsport, het lag niet aan hém.²
 .
. 

Dat maak jij ervan, ik stelde slechts de retorische vraag.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:41 schreef VoreG het volgende:
[..]
En Ruud was wel de oorzaak bij Manchester.

²
²

Nee, dat niet. Het lag aan het speltype wat Ajax speelt en het type spits wat Huntelaar is.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voetbal is een teamsport, het lag niet aan hém.²

Dat zal tegenwoordig niet veel anders zijnquote:Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toen had heel Inter geen kind aan Ajax natuurlijk

Daar heb je een goed punt, we weten wat we in termen van grote wedstrijden winnen van Ruud kunnen verwachten, en dat is niet best. De voortekenen voor Huntelaar zijn echter nog minder. Ruud heeft immers bewezen op een hoger niveau af te haken dan Huntelaar, waar Ruud pas begint te falen bij de moeilijke tegenstanders verderop in de Champions League, begint de doelpuntenmachine Huntelaar al te haperen in de kelder van de CL en de krochten van de UEFA-cup, en zelfs de beter eredivisieverdedigingen vormen een groot probleem.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Van van Nistelrooy weten we zeker dat hij faalt. Van Huntelaar moet het nog bewezen worden.

En jij wil Toni wel vergelijken met Kluivert?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef wimderon het volgende:
Allebei niet, iemand in de punt die kan voetballen graag. Aan scorend vermogen is toch geen gebrek.
Niet het hele team afstemmen op de spits, maar de spits afstemmen op het team. De kwaliteit zit in dit Nederlands eltal in de drie spelers die achter de spits spelen, dus heb je iemand nodig die direct door de defensieve middenvelders aangespeeld kan worden en/of de combinatie aan kan gaan met die drie jongens erachter, niet een pure afmaker die voetballend 0,0 kan. Daardoor haal je niet alleen de grootste kwaliteit uit je ploeg weg, maar zet je bovendien de zes achterste veldspelers constant onder druk, omdat de spits (Van Nistelrooy/Huntelaar) elke bal die hij niet als eindstation aangespeeld krijgt kwijt is en je dus constant aan het omschakelen bent.
Je bent op toernooien enorm kwetsbaar als je afhankelijk bent van een pure afmaker. Als die één wedstrijd aan de ketting ligt bij de mandekker, lig je er meteen uit. Daarom ook komt Van Nistelrooy nooit ver in Europees verband, maar dat terzijde.
Ik weet zeker dat als je de Nederlander vraagt of ze liever de Kluivert van 2000 of de Van Nistelrooy van nu zou hebben, de grote massa voor Van Nistelrooy zou kiezen, en dat is tekenend wat mij betreft. Kluivert was de belichaming van de ideale diepe spits in een 4-3-3 (of 4-2-3-1) systeem: sterk, technisch, kopsterk en zeker niet slecht voor de goal, Van Nistelrooy (en Huntelaar) zijn dat allerminst, dat zijn gewoon spitsen met een enorme neus voor de goal en verder helemaal niets, maar het publiek schijnt niet te zien dat dit een belangrijke oorzaak is van het matige veldspel van het Nederlands elftal.
Kijk voor de grap eens welk ander topland met een pure afmaker voorin speelt. Ja Argentinië vaak, maar die komen dan ook nooit ver op de WK's. En verder Duitsland, maar daar is het systeem er dan ook op afgestemd. Ook in clubverband (CL) zie je die trend: alle vier de halvefinalisten spelen met een spits die voetballend een belangrijke rol heeft in het team.

En daar heb jij weer een punt inderdaad..quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt, we weten wat we in termen van grote wedstrijden winnen van Ruud kunnen verwachten, en dat is niet best. De voortekenen voor Huntelaar zijn echter nog minder. Ruud heeft immers bewezen op een hoger niveau af te haken dan Huntelaar, waar Ruud pas begint te falen bij de moeilijke tegenstanders verderop in de Champions League, begint de doelpuntenmachine Huntelaar al te haperen in de kelder van de CL en de krochten van de UEFA-cup, en zelfs de beter eredivisieverdedigingen vormen een groot probleem.

quote:Op dinsdag 27 mei 2008 00:37 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Wat een kut-argument.
Is het toeval dat Ajax al jaren kut is met Huntelaar?

Maar hoezo kan van Nistelrooy niet meevoetballen??quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef wimderon het volgende:
Allebei niet, iemand in de punt die kan voetballen graag. Aan scorend vermogen is toch geen gebrek.
Niet het hele team afstemmen op de spits, maar de spits afstemmen op het team. De kwaliteit zit in dit Nederlands eltal in de drie spelers die achter de spits spelen, dus heb je iemand nodig die direct door de defensieve middenvelders aangespeeld kan worden en/of de combinatie aan kan gaan met die drie jongens erachter, niet een pure afmaker die voetballend 0,0 kan. Daardoor haal je niet alleen de grootste kwaliteit uit je ploeg weg, maar zet je bovendien de zes achterste veldspelers constant onder druk, omdat de spits (Van Nistelrooy/Huntelaar) elke bal die hij niet als eindstation aangespeeld krijgt kwijt is en je dus constant aan het omschakelen bent.
Je bent op toernooien enorm kwetsbaar als je afhankelijk bent van een pure afmaker. Als die één wedstrijd aan de ketting ligt bij de mandekker, lig je er meteen uit. Daarom ook komt Van Nistelrooy nooit ver in Europees verband, maar dat terzijde.
Ik weet zeker dat als je de Nederlander vraagt of ze liever de Kluivert van 2000 of de Van Nistelrooy van nu zou hebben, de grote massa voor Van Nistelrooy zou kiezen, en dat is tekenend wat mij betreft. Kluivert was de belichaming van de ideale diepe spits in een 4-3-3 (of 4-2-3-1) systeem: sterk, technisch, kopsterk en zeker niet slecht voor de goal, Van Nistelrooy (en Huntelaar) zijn dat allerminst, dat zijn gewoon spitsen met een enorme neus voor de goal en verder helemaal niets, maar het publiek schijnt niet te zien dat dit een belangrijke oorzaak is van het matige veldspel van het Nederlands elftal.
Kijk voor de grap eens welk ander topland met een pure afmaker voorin speelt. Ja Argentinië vaak, maar die komen dan ook nooit ver op de WK's. En verder Duitsland, maar daar is het systeem er dan ook op afgestemd. Ook in clubverband (CL) zie je die trend: alle vier de halvefinalisten spelen met een spits die voetballend een belangrijke rol heeft in het team.

Maar 4-3-3 of 4-2-3-1 Maakt ook weer niet zoveel verschil.quote:

²
²

Van Nistelrooy speelde niet eens in de wedstrijd waar we eruit gingen manquote:Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef dieselnoi het volgende:
Jullie zijn gewoon biased. Wat is dat nou weer voor onzin om te doen alsof Huntelaar helemaal niets kan? Ik wijs jullie er ook op dat van Basten het al is een keer met van Nistelrooij geprobeerd heeft op een toernooi en toen heeft van Nistelrooij gigantisch gefaald. Mede dankzij van Nistelrooij en van Bommel had Oranje zich geblameerd op het WK06. Waarom nou een herhaling? Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
 . En v. Nistelrooy is juist bewezen tegen topverdedigers.
 . En v. Nistelrooy is juist bewezen tegen topverdedigers.   

Och, daar komen de statistiekjes weerquote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoezo kan van Nistelrooy niet meevoetballen??
1. Ruud van Nistelrooy (Real Madrid) – 7 (4 goals, 3 assists) Groepsfase championsleague..
Alleen komt hij in een 4-3-3 systeem niet goed voor de dag, maar dat systeem is dan ook uit de tijd.

Ajax heeft toen Inter helemaal geen pijn kunnen doen, ook Huntelaar niet, ook thuis niet. Hij speelde een goede eerste helft, profiteerde goed van een struikelende verdediger, maar de tweede helft was al een stuk minder en uit in Milaan was het 3 keer niks. Tot zover Huntelaars grootste prestatie uit zijn carriere.quote:Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn dat geen slechte verdedigers, maar de enige keer dat Huntelaar tegen Materazzi speelde heeft hij geen bal geraakt. Uit in het San Siro, had Materazzi geen kind aan hem.

Een goede eerste helft is nogal wat zacht uitgedrukt. Eerder voortreffelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ajax heeft toen Inter helemaal geen pijn kunnen doen, ook Huntelaar niet, ook thuis niet. Hij speelde een goede eerste helft, profiteerde goed van een struikelende verdediger,

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |