abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58930878
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn dat geen slechte verdedigers, maar de enige keer dat Huntelaar tegen Materazzi speelde heeft hij geen bal geraakt. Uit in het San Siro, had Materazzi geen kind aan hem.
Toen had heel Inter geen kind aan Ajax natuurlijk
pi_58930883
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Huntelaar heeft één keer tegen Materazzi gespeeld en heeft toen geen bal geraakt. Vraag me dus echt af welke CL wedstrijd jij bedoeld .

On topic: Ruud natuurlijk. Speelt elke week in één van de beste competities van de wereld tegen topverdedigers, terwijl Huntelaar nog vaak laat zien dat hij moeite heeft met spelers als Wielaert. Ruud is vooralsnog verder dan Huntelaar. Over twee jaar kan dat wel eens anders zijn, maar op dit moment ga ik voor Ruud.
On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.

Je moet op nu op dit moment kijken. En dan knalt Huntelaar gewoon even 5 goals in 4 wedstrijden achter elkaar in het Nederlands elftal. Hij schudt zo even 30+ goals per seizoen uit zijn mauw.

En die wedstrijd tegen Inter Milan speelde hij toen niet tegen Materazzi? Maar in ieder geval die Italianen waren na die wedstrijd hardstikke enthousiast over hem. Die Italianen weten echt wel wat een goede voetballer is.
pi_58930945
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef dieselnoi het volgende:

[..]

On topic: Ruud speelt al 2 jaar niet meer voor het Nederlands Elftal en al een jaar niet meer voor Real Madrid. Hoe goed ben je dan nog? Als je Ruud op basis van ervaring en zijn palmares opstelt kun je net zo goed met Kluivert beginnen. Kwa palmares mag van Nistelrooij nog niet eens Kluiverts schoenen poetsen.

Je moet op nu op dit moment kijken. En dan knalt Huntelaar gewoon even 5 goals in 4 wedstrijden achter elkaar in het Nederlands elftal. Hij schudt zo even 30+ goals per seizoen uit zijn mauw.

En die wedstrijd tegen Inter Milan speelde hij toen niet tegen Materazzi? Maar in ieder geval die Italianen waren na die wedstrijd hardstikke enthousiast over hem. Die Italianen weten echt wel wat een goede voetballer is.
16 wedstrijden 13 doelpunten dit seizoen.
pi_58931020
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat ook, maar het fabeltje dat Huntelaar goed gepresteerd heeft tegen Materazzi is bij deze uit de wereld geholpen .
pi_58931074
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef dieselnoi het volgende:

[..]

Wat VoreG al zegt (16 wedstrijden en 13 goals) en daarbij komt, moet Huntelaar nu in de basis gezet worden op basis van die ene CL wedstrijd van ruim twee jaar geleden?
pi_58931103
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Wat VoreG al zegt (16 wedstrijden en 13 goals) en daarbij komt, moet Huntelaar nu in de basis gezet worden op basis van die ene CL wedstrijd van ruim twee jaar geleden?
Waarbij hij niet eens tegen Materazzi speelde!

Die overigens niet eens in de basis komt bij Italië, maar daarhebben we het even neit over.
pi_58931230
Jullie zijn gewoon biased. Wat is dat nou weer voor onzin om te doen alsof Huntelaar helemaal niets kan? Ik wijs jullie er ook op dat van Basten het al is een keer met van Nistelrooij geprobeerd heeft op een toernooi en toen heeft van Nistelrooij gigantisch gefaald. Mede dankzij van Nistelrooij en van Bommel had Oranje zich geblameerd op het WK06. Waarom nou een herhaling? Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
pi_58931270
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef dieselnoi het volgende:
Jullie zijn gewoon biased. Wat is dat nou weer voor onzin om te doen alsof Huntelaar helemaal niets kan? Ik wijs jullie er ook op dat van Basten het al is een keer met van Nistelrooij geprobeerd heeft op een toernooi en toen heeft van Nistelrooij gigantisch gefaald. Mede dankzij van Nistelrooij en van Bommel had Oranje zich geblameerd op het WK06. Waarom nou een herhaling? Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.
Lazer op man. We doen helemaal niet alsof Huntelaar niets kan. Van Nistelrooy is alleen een spits die het al jarenlang laat zien op topniveau, het is niet meer dan logisch dat hij speel en zo dramatisch was hij niet op het WK06.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:02:58 #59
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_58931337
Ik zou voor Huntelaar kiezen, met hem heb je meer mogelijkheden, en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_58931382
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zou voor Huntelaar kiezen, met hem heb je meer mogelijkheden, en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.

²
Huntelaar meer voetballende vermogens toekennen dan Van Nistelrooy . Het zijn nota bene dezelde type spelers!

Kunnen we Diba nog naturaliseren?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:07:27 #61
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58931442
quote:
en ik vind dat hij voetballend meer toevoegt dan intik-spits van Nistelrooy.

²
Dat meen je niet?
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:14:58 #62
13462 BansheeBoy
pi_58931627
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:04 schreef VoreG het volgende:

[..]

Huntelaar meer voetballende vermogens toekennen dan Van Nistelrooy . Het zijn nota bene dezelde type spelers!
Zelfde type spelers in grote lijnen, maar ik vind dat Huntelaar buiten het strafschopgebied en in kopduels meer kan betekenen voor Oranje dat van Nistelrooy. Ik vind hem trouwens ook een betere kaatser, stelt zich slimmer op als hij de bal krijgt. Bij van Nistelrooy zie je heel vaak dat als hij de bal ontvangt met een man in zijn rug hij snel gaat liggen, Huntelaar is fysiek sterker.
quote:
Kunnen we Diba nog naturaliseren?
Dat is volgens mij niet nodig, hij heeft een stabiel Nederlands paspoort, ik had stiekem de hoop op een Boulahrouz scenario en dat hij hem toch nog zou oproepen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:15:52 #63
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58931653
quote:

²
Oh Huntelaar kan voetballend meer als Nistelrooy Vind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:21:03 #64
13462 BansheeBoy
pi_58931764
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Oh Huntelaar kan voetballend meer als Nistelrooy Vind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.
Hunterlaar scoort moeilijkere doelpunten dan van Nistelrooy, ook van buiten de 16, van Nistelrooy scoort zelden buiten de keeperbox. Je heb eigenlijk helemaal niets aan hem, hij is niet betrokken bij het spel, hij is pas de allerlaatste pion die hem erin duwt, dát is typisch Inzaghi.

Tevens zie je dat hij altijd laat afweten tegen topverdedigers.

²
pi_58931773
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zelfde type spelers in grote lijnen, maar ik vind dat Huntelaar buiten het strafschopgebied en in kopduels meer kan betekenen voor Oranje dat van Nistelrooy. Ik vind hem trouwens ook een betere kaatser, stelt zich slimmer op als hij de bal krijgt. Bij van Nistelrooy zie je heel vaak dat als hij de bal ontvangt met een man in zijn rug hij snel gaat liggen, Huntelaar is fysiek sterker.
Ik zie elke wedstrijd van Ajax en als er iets is waar ik me aan erger bij Huntelaar is dat gejank en geval elke keer. Hijligt bij elk duwtje in de rug op de grond.
pi_58931791
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²

Hij is een van de topscorers in de CL en speelt al jaren in de PL en de LPF, hij speelt en traint wekelijks met en tegen topverdedigers .
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:23:13 #67
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58931811
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Gelukkig scoort Huntelaar wél wekelijks tegen topverdedigers.
kankelul.
pi_58931845
quote:
Vind Huntelaar meer te vergelijken met Inzaghi eigenlijk.
Op basis van wat?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Moderator dinsdag 27 mei 2008 @ 00:25:51 #69
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_58931863
quote:

[..]

Tegen landen als Italië en Frankrijk, heb ik meer vertrouwen in een spits die al jaren topvoetbal-ervaring heeft en dit jaar met Real kampioen is geworden in de Spaanse competitie, dan in een spits die dit jaar met ajax eh.. helemaal niéts gewonnen heeft.

Herstel: de Johan Cruyff-schaal. Mooie prijs.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:29:45 #70
13462 BansheeBoy
pi_58931935
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:23 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Gelukkig scoort Huntelaar wél wekelijks tegen topverdedigers.
Van van Nistelrooy weten we zeker dat hij faalt. Van Huntelaar moet het nog bewezen worden. Van Nistelrooy is een statistieken spits, veel scoren, intikkertjes, met de buik, neus of oogwimpers, gemiddeld een penalty of 7 per seizoen, het maakt hem niet uit. Huntelaar is gewoon completer en meer een winnaar.

Is het toeval dat Manchester veel beter draaide zonder van Nistelrooy?

En het feit dat Huntelaar op een mangafiguur lijkt vind ik geen argument om hem niet op te stellen.

²
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:31:28 #71
56749 BlaZ
pi_58931964
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:25 schreef RayMania het volgende:

[..]

Op basis van wat?
Gewoon pure afmaker. Goed schot, koppen, volley etc. Maar niet extreem snel of technisch ofzo.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:36:25 #72
56749 BlaZ
pi_58932029
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:29 schreef BansheeBoy het volgende:

Maar Real Madrid werd ineens ook weer kampioen? Of licht dat dan weer niet aan van Nistelrooy?

Ajax bakt er overigens helemaal niks van met Huntelaar... al jaren geen champions league of kampioenschap.

Huntelaar is wel een winnaar ja Maar niet in de voorronden champions league
pi_58932034
quote:

Vind je een Ajax met Huntelaar zonder een gewonnen landstitel of behaalde Champions League goed presteren?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:37:29 #74
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58932044
quote:

²
Wat een kut-argument.

Is het toeval dat Ajax al jaren kut is met Huntelaar?
kankelul.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:40:06 #75
13462 BansheeBoy
pi_58932084
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:36 schreef RayMania het volgende:

[..]

Vind je een Ajax met Huntelaar zonder een gewonnen landstitel of behaalde Champions League goed presteren?
Voetbal is een teamsport, het lag niet aan hém.

²
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:40:59 #76
13462 BansheeBoy
pi_58932100
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:37 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Wat een kut-argument.
Ofschoon het wel feit is. Ja toch?

²
pi_58932103
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
En Ruud was wel de oorzaak bij Manchester .

In tijden niet zo gelachen op Fok!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:43:29 #78
13462 BansheeBoy
pi_58932136
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:41 schreef VoreG het volgende:

[..]

En Ruud was wel de oorzaak bij Manchester .
Dat maak jij ervan, ik stelde slechts de retorische vraag.

Ruudje zag het ook niet zitten in lassiehond C. Ronaldo, en kijk eens wie er nu een grote meneer is in het voetbal.

²
pi_58932207
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Nee, dat niet. Het lag aan het speltype wat Ajax speelt en het type spits wat Huntelaar is.

Een Huntelaar die niet scoort tegen PSV, Heerenveen en Twente (de drie beste clubs van vorig seizoen) in drie hele belangrijke wedstrijden belooft niet veel goeds tegen landen als Frankrijk en Italië. En Ruud doet dat beter.
pi_58932340
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:45 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat zal tegenwoordig niet veel anders zijn

Ik zou beide spelers eigenlijk allebei wel in de basis willen zien
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_58932733
quote:

Van van Nistelrooy weten we zeker dat hij faalt. Van Huntelaar moet het nog bewezen worden.
Daar heb je een goed punt, we weten wat we in termen van grote wedstrijden winnen van Ruud kunnen verwachten, en dat is niet best. De voortekenen voor Huntelaar zijn echter nog minder. Ruud heeft immers bewezen op een hoger niveau af te haken dan Huntelaar, waar Ruud pas begint te falen bij de moeilijke tegenstanders verderop in de Champions League, begint de doelpuntenmachine Huntelaar al te haperen in de kelder van de CL en de krochten van de UEFA-cup, en zelfs de beter eredivisieverdedigingen vormen een groot probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58932741
Allebei niet, iemand in de punt die kan voetballen graag. Aan scorend vermogen is toch geen gebrek.

Niet het hele team afstemmen op de spits, maar de spits afstemmen op het team. De kwaliteit zit in dit Nederlands eltal in de drie spelers die achter de spits spelen, dus heb je iemand nodig die direct door de defensieve middenvelders aangespeeld kan worden en/of de combinatie aan kan gaan met die drie jongens erachter, niet een pure afmaker die voetballend 0,0 kan. Daardoor haal je niet alleen de grootste kwaliteit uit je ploeg weg, maar zet je bovendien de zes achterste veldspelers constant onder druk, omdat de spits (Van Nistelrooy/Huntelaar) elke bal die hij niet als eindstation aangespeeld krijgt kwijt is en je dus constant aan het omschakelen bent.

Je bent op toernooien enorm kwetsbaar als je afhankelijk bent van een pure afmaker. Als die één wedstrijd aan de ketting ligt bij de mandekker, lig je er meteen uit. Daarom ook komt Van Nistelrooy nooit ver in Europees verband, maar dat terzijde.

Ik weet zeker dat als je de Nederlander vraagt of ze liever de Kluivert van 2000 of de Van Nistelrooy van nu zou hebben, de grote massa voor Van Nistelrooy zou kiezen, en dat is tekenend wat mij betreft. Kluivert was de belichaming van de ideale diepe spits in een 4-3-3 (of 4-2-3-1) systeem: sterk, technisch, kopsterk en zeker niet slecht voor de goal, Van Nistelrooy (en Huntelaar) zijn dat allerminst, dat zijn gewoon spitsen met een enorme neus voor de goal en verder helemaal niets, maar het publiek schijnt niet te zien dat dit een belangrijke oorzaak is van het matige veldspel van het Nederlands elftal.

Kijk voor de grap eens welk ander topland met een pure afmaker voorin speelt. Ja Argentinië vaak, maar die komen dan ook nooit ver op de WK's. En verder Duitsland, maar daar is het systeem er dan ook op afgestemd. Ook in clubverband (CL) zie je die trend: alle vier de halvefinalisten spelen met een spits die voetballend een belangrijke rol heeft in het team.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:00:45 #83
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_58933016
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef wimderon het volgende:
Allebei niet, iemand in de punt die kan voetballen graag. Aan scorend vermogen is toch geen gebrek.

Niet het hele team afstemmen op de spits, maar de spits afstemmen op het team. De kwaliteit zit in dit Nederlands eltal in de drie spelers die achter de spits spelen, dus heb je iemand nodig die direct door de defensieve middenvelders aangespeeld kan worden en/of de combinatie aan kan gaan met die drie jongens erachter, niet een pure afmaker die voetballend 0,0 kan. Daardoor haal je niet alleen de grootste kwaliteit uit je ploeg weg, maar zet je bovendien de zes achterste veldspelers constant onder druk, omdat de spits (Van Nistelrooy/Huntelaar) elke bal die hij niet als eindstation aangespeeld krijgt kwijt is en je dus constant aan het omschakelen bent.

Je bent op toernooien enorm kwetsbaar als je afhankelijk bent van een pure afmaker. Als die één wedstrijd aan de ketting ligt bij de mandekker, lig je er meteen uit. Daarom ook komt Van Nistelrooy nooit ver in Europees verband, maar dat terzijde.

Ik weet zeker dat als je de Nederlander vraagt of ze liever de Kluivert van 2000 of de Van Nistelrooy van nu zou hebben, de grote massa voor Van Nistelrooy zou kiezen, en dat is tekenend wat mij betreft. Kluivert was de belichaming van de ideale diepe spits in een 4-3-3 (of 4-2-3-1) systeem: sterk, technisch, kopsterk en zeker niet slecht voor de goal, Van Nistelrooy (en Huntelaar) zijn dat allerminst, dat zijn gewoon spitsen met een enorme neus voor de goal en verder helemaal niets, maar het publiek schijnt niet te zien dat dit een belangrijke oorzaak is van het matige veldspel van het Nederlands elftal.

Kijk voor de grap eens welk ander topland met een pure afmaker voorin speelt. Ja Argentinië vaak, maar die komen dan ook nooit ver op de WK's. En verder Duitsland, maar daar is het systeem er dan ook op afgestemd. Ook in clubverband (CL) zie je die trend: alle vier de halvefinalisten spelen met een spits die voetballend een belangrijke rol heeft in het team.
En jij wil Toni wel vergelijken met Kluivert?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:26:26 #84
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58933075
Van Nistelrooij. Voetballend gezien zijn ze beide zeer matig, technisch is Ruud beter en hij is sneller. Maar ik kies voornamelijk omdat de kracht van Van Nistelrooij over de grond ligt, terwijl Huntelaar beter is in de lucht. Ik verwacht alleen weinig voorzetten van Sneijder, VDV en Van Persie. Die zullen voornamelijk met steekballetjes strooien, waarbij de snelheid van Ruud beter past.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:34:06 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_58933088
Op dit moment nog steeds Ruud. Hij heeft zich ook dit jaar weer bewezen in de Spaanse competitie die wel wat hoger aan staat geschreven dan de onze. Huntelaar is natuurlijk wel een goede spits, dat kan ik als PSV fan zijnde zelfs niet ontkennen. Maar Ruud heeft een soort van geheim wapen, zelfs wanneer je hem de hele wedstrijd niet ziet kan ie eeneens een wereldgoal maken.

Mijn idee is starten met van Nistelrooij. Mochten we aanvallend tekort komen Huntelaar erbij in de 2e helft, afhankelijk van hoe we spelen. Maar dat zal geheid 4-3-3 zijn dus dan wordt het Ruud vervangen door Huntelaar. En Kuyt kunnen we ook inbrengen maar dan voor een middenvelder mocht het nodig zijn.

Huntelaar + Kuyt voelt aan als een hele slechte combinatie, alle overige combinaties kunnen volgens mij succesvol zijn.

Maar Robben - van Nistelrooij - van Persie lijkt me duidelijk als hoofdopstelling. Huntelaar inbrengen wanneer nodig. Breekijzer Kuijt.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:35:56 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_58933092
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt, we weten wat we in termen van grote wedstrijden winnen van Ruud kunnen verwachten, en dat is niet best. De voortekenen voor Huntelaar zijn echter nog minder. Ruud heeft immers bewezen op een hoger niveau af te haken dan Huntelaar, waar Ruud pas begint te falen bij de moeilijke tegenstanders verderop in de Champions League, begint de doelpuntenmachine Huntelaar al te haperen in de kelder van de CL en de krochten van de UEFA-cup, en zelfs de beter eredivisieverdedigingen vormen een groot probleem.
En daar heb jij weer een punt inderdaad..
  dinsdag 27 mei 2008 @ 03:37:23 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_58933095
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:37 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Wat een kut-argument.

Is het toeval dat Ajax al jaren kut is met Huntelaar?
pi_58933151
Ik ga toch nog even voor Ruud
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:01:09 #89
56749 BlaZ
pi_58936738
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:47 schreef wimderon het volgende:

Maar hoezo kan van Nistelrooy niet meevoetballen??

1. Ruud van Nistelrooy (Real Madrid) – 7 (4 goals, 3 assists) Groepsfase championsleague..

Alleen komt hij in een 4-3-3 systeem niet goed voor de dag, maar dat systeem is dan ook uit de tijd.
  Redactie Games dinsdag 27 mei 2008 @ 11:05:40 #90
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_58936835
En dat systeem spelen wij niet
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:23:12 #91
56749 BlaZ
pi_58937198
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:05 schreef Fathom het volgende:
En dat systeem spelen wij niet
Maar 4-3-3 of 4-2-3-1 Maakt ook weer niet zoveel verschil.
pi_58937814
Joh, prikkies, Huntelaar raakt geen bal man. Wie heeft hem zien voetballen in de playoffs? Niemand lijkt het wel. Ik ben Ajacied, maar Huntelaar is niet mijn favoriet. Hij heeft een slechte bal aanname en is fysiek niet zo sterk om verdedigers op die manier van zich af te houden. 1 tip voor Ajax, doe hem voor 22 miljoen de deur uit alsjeblieft nu hij nog z'n waarde heeft. Hij kan geweldig vrijlopen en de bal 1 keer raken en scoren., maar dat werkt alleen als je goed bedient word via de flanken, en dat was dit jaar bij ajax met een rommedahl die een verlamde voet heeft zo lijkt het wel, hoe weinig gevoel die man in de bal kan stoppen, verschrikkelijk. Het is een slechtere versie van Inzaghi. Tuurlijk, hij scoort veel, maar dat kan alleen als andere kansen voor hem creeren, zelf kan hij dat niet in tegenselling tot bijv. Sulemani. Van Nisterrooy is echt 3 klasse beter dan Huntelaar. Internationaal word hij gezien als een klasse spits. Huntelaar is een goaltjes dief en zo iemand heb je ook nodig, maar hij is echt niet beter dan Van Niselrooy. Hij is de nummer 1 in de spits in Oranje voor mij!

[ Bericht 4% gewijzigd door DirkvdZ op 27-05-2008 11:59:20 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 12:00:06 #93
13462 BansheeBoy
pi_58937999
Ik vind dat DirkvdZ er geen verstand van heeft. Zeer waarschijnlijk heeft hij zelf nooit gevoetbald.

²
pi_58940093
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef dieselnoi het volgende:
Van Nistelrooy speelde niet eens in de wedstrijd waar we eruit gingen man . En v. Nistelrooy is juist bewezen tegen topverdedigers.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_58940181
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:07 schreef Milou__ het volgende:
Ik ga ook nog steeds voor van Nistelrooy.
Ik ook.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_58940849
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar hoezo kan van Nistelrooy niet meevoetballen??

1. Ruud van Nistelrooy (Real Madrid) – 7 (4 goals, 3 assists) Groepsfase championsleague..

Alleen komt hij in een 4-3-3 systeem niet goed voor de dag, maar dat systeem is dan ook uit de tijd.
Och, daar komen de statistiekjes weer

Meevoetballen staat niet gelijk aan assists geven, iedere joker kan een balletje breed leggen als je met twee man alleen op de keeper afloopt. Meevoetballen is aanspeelbaar zijn (dus niet constant loeren op die ene steekpass en de helft van de tijd buitenspel staan), meevoetballen is een bal kunnen aannemen en bij je houden (dus niet de bal bij elke aanname 5 meter van je voet laten schieten), meevoetballen is techniek en een actie in huis hebben waardoor je minder voorspelbaar bent.

Individuele spelers afrekenen op cijfers is het domste wat je kunt doen. Wat boeit het mij dat de spits scoort, als de spelers daaromheen amper scoren? Nogmaals aan scorend vermogen geen gebrek als je Sneijder, Van der Vaart, Kuyt en Van Persie in het veld hebt staan. Sterker nog, deze spelers zouden alleen maar profiteren van de afwezigheid van een eindstation waar alle aanvoer naar toe moet gaan om dat te enigszins te laten functioneren. Het systeem wat Oranje nu speelt is overgenomen van Man. United, zie je daar een statische spits die constant in de punt ballen staat af te wachten? Nee, daar zie 4 jongens die constant over het veld zwerven en waarvan de verdediging van de tegenstander nauwelijks weet wat men ermee aanmoet. Ook geen toeval dat de successen daar zijn gekomen na het vertrek van Van Nistelrooy.

Als je je spel afstemt op een eindstation is dat zó gemakkelijk te verdedigen: eindstation uitschakelen en de tegenstander staat machteloos omdat er geen plan B is. Wat je dan gaat zien zijn kansloze schoten of individuele acties die gedoemd zijn om te mislukken. Waarom denk je dat Ajax machteloos was tegen Twente? Douglas had Huntelaar aan de ketting, de hele angel was uit het spel en Ajax was afhankelijk van een opvlieging van Suarez en kansloze ballen van Perez.Datzelfde zie je in het Nederlands elftal: als Van Nistelrooy een goede mandekker tegenover zich heeft, krijgt hij maar 1,2 kansjes per wedstrijd. En daar is dan je hele spel op afgestemd? Dan wordt je inderdaad afhankelijk van de schoten van Sneijder en Van Persie.

4-3-3 (of 4-2-3-1, hoe je het noemen wilt) is inderdaad niet meer van deze tijd. Daarom speelt het gros van de topteams ook in een dergelijke formatie
Pure doelpuntenmakers zijn juist niet meer van deze tijd, kijk eens naar de moderne topspitsen, dat zijn over het algemeen allemaal voetballers en geen puur eindstation. Denk aan een Drogba, Ibrahimovic, Torres, Benzema om er eens wat te noemen.
pi_58942823
Huntelaar !
Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:05:50 #98
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_58943609
vraagje voor wimderon.

(even vooropstellen dat ik géén voetbalkenner ben)

Ik vind het punt dat je daar maakt wel interessant en daarom zou ik graag willen weten wat jouw basisopstelling zou zijn van de selectie die marco nu tot zijn beschikking heeft
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_58943810
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn dat geen slechte verdedigers, maar de enige keer dat Huntelaar tegen Materazzi speelde heeft hij geen bal geraakt. Uit in het San Siro, had Materazzi geen kind aan hem.
Ajax heeft toen Inter helemaal geen pijn kunnen doen, ook Huntelaar niet, ook thuis niet. Hij speelde een goede eerste helft, profiteerde goed van een struikelende verdediger, maar de tweede helft was al een stuk minder en uit in Milaan was het 3 keer niks. Tot zover Huntelaars grootste prestatie uit zijn carriere.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58944094
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ajax heeft toen Inter helemaal geen pijn kunnen doen, ook Huntelaar niet, ook thuis niet. Hij speelde een goede eerste helft, profiteerde goed van een struikelende verdediger,
Een goede eerste helft is nogal wat zacht uitgedrukt. Eerder voortreffelijk.

Gewoon een sluwe manier om de verdediger zo van zich af te zetten.

Anyhow ik kies uiteraard ook voor Ruud. Gewoon de meest logische keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')