abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2008 @ 19:42:59 #176
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59054047
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:35 schreef RayMania het volgende:
Ik herinner me uit die wedstrijd trouwens nog dat Van Nistelrooij de paal raakte en dat er een doelpunt werd afgekeurd. Niet helemaal onzichtbaar dus.
Nemen we Wamberto mee. Die is onzichtbaar en scoort in buitenspelpositie.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_59054085
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Nemen we Wamberto mee. Die is onzichtbaar en scoort in buitenspelpositie.
Genaturaliseerd tot Belg.
pi_59055151
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar loop je nou eenmaal wel eens tegenaan. Ook Man U heeft wel zijn foutjes gemaakt, maar sinds Ruud daar weg is voetballen ze zo goed dat het niet tot uitschakeling leidt.
Het elftal wat er nu staat is natuurlijk wel een stuk gebalanceerder, beter en rijper dan een paar jaar geleden. Dan kun je ook zeggen dat Ronaldo, Nilis, etc. niet zulke goede voetballers waren, toen werden ze immers geen 4 of 5x achter elkaar kampioen en nu wel.

Dat Manchester nu wint heeft meer te maken dat ze nu in iedere linie betere spelers hebben en een bredere selectie.
pi_59055376
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:40 schreef Blawh het volgende:
Dat Manchester nu wint heeft meer te maken dat ze nu in iedere linie betere spelers hebben en een bredere selectie.
Dat is natuurlijk onzin. De enige personele verandering van belang was het dumpen van Ruud, en meteen werden ze weer kampioen en kwamen ze heel ver in de CL, zonder vervanger. Toen kwam Tevez voor hem in de plaats en ging het nog beter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59055547
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. De enige personele verandering van belang was het dumpen van Ruud, en meteen werden ze weer kampioen en kwamen ze heel ver in de CL, zonder vervanger. Toen kwam Tevez voor hem in de plaats en ging het nog beter.
Ronaldo was een jaar rijper, Rooney was een jaar rijper en Vidic en Carrick waren erbij gekomen.
pi_59055589
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:56 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ronaldo was een jaar rijper, Rooney was een jaar rijper en Vidic en Carrick waren erbij gekomen.
Vreemd dat het combineren met de spelers van voren ( welke dan ook mogen spelen ) makkelijker gaat.
pi_59055677
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:58 schreef Hantuchova80 het volgende:

[..]

Vreemd dat het combineren met de spelers van voren ( welke dan ook mogen spelen ) makkelijker gaat.
Als Ronaldo en Rooney meer vanuit teambelang gaan spelen en je een speler als Carrick erbij krijgt op het middenveld dan is dat niet echt vreemd vind ik.
pi_59055751
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:02 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als Ronaldo en Rooney meer vanuit teambelang gaan spelen en je een speler als Carrick erbij krijgt op het middenveld dan is dat niet echt vreemd vind ik.
Daarvoor kwamen er ook allerlei spelers bij, maar schoot het niet op. Ronaldo en Rooney zijn al heel lang hele goede voetballers die in het teambelang spelen.

Verschil was dat nu iedereen in het teambelang ging spelen, er niet eentje was voor wie ze de ballen klaar moesten leggen omdat die alleen in zijn eigen belang speelde.
pi_59055839
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarvoor kwamen er ook allerlei spelers bij, maar schoot het niet op. Ronaldo en Rooney zijn al heel lang hele goede voetballers die in het teambelang spelen.
Volgens mij is dit pas echt het eerste seizoen van Ronaldo waarin het teambelang volledig boven zijn individuele acties staat. Bovendien was er duidelijk wat mis met de balans op het middenveld in het laatste jaar van RvN bij Manu toen Keane zelden meer speelde, volgens mij werd dit hersteld met de aankoop van Carrick.

Verder stond de verdediging met Vidic erbij na zijn eerste seizoen een heel stuk stabieler, dat maakt het voor middenvelders en aanvallers ook makkelijker voetballen.
pi_59056090
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:10 schreef Blawh het volgende:

[..]

Volgens mij is dit pas echt het eerste seizoen van Ronaldo waarin het teambelang volledig boven zijn individuele acties staat.
Ronaldo kon Van Nistelrooij niet uitstaan. Hij zat namelijk opgesloten op die vleugel om 2 man voorbij te gaan en dan de bal panklaar te leggen zodat Ruud zichzelf op de borst kon kloppen voor weer een goal. Hij speelde meteen bevrijd.
quote:
Bovendien was er duidelijk wat mis met de balans op het middenveld in het laatste jaar van RvN bij Manu toen Keane zelden meer speelde, volgens mij werd dit hersteld met de aankoop van Carrick.
Er was zeker wat mis met de balans op het middenveld. Op een gegeven moment was er nog maar één echte middenvelder omdat iedereen bezig was met de bal klaarleggen voor superruud. Ronaldo en Giggs op de flanken, Rooney als schaduwspits en Scholes als aanvallende middenvelder, toen lukt het nog niet te combineren en kwam Saha erbij om voorin te combineren en was het hele elftal uit balans. Toen haalde Ferguson Ruud eruit en een middenvelder er weer bij en begon het ineens te lopen. Dat pikte Ruud niet, want Ruud pikt nooit een plek op de bank, en toen heette het dat er een persoonlijk conflict was.
quote:
Verder stond de verdediging met Vidic erbij na zijn eerste seizoen een heel stuk stabieler, dat maakt het voor middenvelders en aanvallers ook makkelijker voetballen.
Een spits die meevoetbalt en de bal niet 15 keer per wedstrijd verliest maakt het verdedigen ook een stuk makkelijker.

Tuurlijk ontwikkelen spelers zich, maar je maakt mij niet wijs dat ze 2 of 3 jaar stilstaan in hun ontwikkeling, en dan ineens in de zomervakantie een enorme sprong maken. Rooney en Ronaldo konden eindelijk het spel spelen wat ze wilden spelen, snel combineren en als team voetballen. Dat kon niet met Ruud erbij.
pi_59056300
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ronaldo kon Van Nistelrooij niet uitstaan. Hij zat namelijk opgesloten op die vleugel om 2 man voorbij te gaan en dan de bal panklaar te leggen zodat Ruud zichzelf op de borst kon kloppen voor weer een goal. Hij speelde meteen bevrijd.
[..]
Komop zeg, dan zie je het wel heel erg door de anti-Ruud bril. Zijn opdracht was echt niet om Ruud alleen aan te spelen hoor, Ronaldo heeft altijd wel vrijheid gehad om zijn acties te maken. Hij was alleen jong en egoïstisch, jongens op die leeftijd moeten nu eenmaal nog veel leren.
quote:
Er was zeker wat mis met de balans op het middenveld. Op een gegeven moment was er nog maar één echte middenvelder omdat iedereen bezig was met de bal klaarleggen voor superruud. Ronaldo en Giggs op de flanken, Rooney als schaduwspits en Scholes als aanvallende middenvelder, toen lukt het nog niet te combineren en kwam Saha erbij om voorin te combineren en was het hele elftal uit balans.

Je speelt voetbal toch om uiteindelijk in de 16 van de tegenpartij te komen? Dat hoeft echt niet door 1 persoon spaak te lopen als je zoveel van die klasbakken hebt. Ze mistte gewoon een controlerend type, en dat had niet alleen met de aanwezigheid met Ruud te maken. Anders had nu toch Anderson wel iedere wedstrijd gespeeld ipv Carrick omdat hij een betere voetballer is. Balans is nu eenmaal belangrijk.
quote:
Een spits die meevoetbalt en de bal niet 15 keer per wedstrijd verliest maakt het verdedigen ook een stuk makkelijker.
Als je genoeg druk op de bal hebt dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
quote:
Tuurlijk ontwikkelen spelers zich, maar je maakt mij niet wijs dat ze 2 of 3 jaar stilstaan in hun ontwikkeling, en dan ineens in de zomervakantie een enorme sprong maken. Rooney en Ronaldo konden eindelijk het spel spelen wat ze wilden spelen, snel combineren en als team voetballen. Dat kon niet met Ruud erbij.
Rooney speelt volgens mij niet zo heel erg veel beter dan destijds met Ruud erbij, van Ronaldo was het gewoon bekend dat hij heel goed kon voetballen en alleen veel te egoïstisch was. Om dat egoïsme weer volledig op Ruud te schrijven gaat wel heel erg ver, dat is namelijk stap voor stap gegaan en dat heeft iedereen kunnen zien.

Straks ga je nog zeggen dat van der Sar zijn transfer aan Ruud te danken heeft omdat zonder Ruud nooit zoveel druk op de verdediging zou zijn gekomen.
pi_59056922
quote:
Op zondag 1 juni 2008 21:30 schreef Blawh het volgende:

Komop zeg, dan zie je het wel heel erg door de anti-Ruud bril. Zijn opdracht was echt niet om Ruud alleen aan te spelen hoor, Ronaldo heeft altijd wel vrijheid gehad om zijn acties te maken. Hij was alleen jong en egoïstisch, jongens op die leeftijd moeten nu eenmaal nog veel leren.
Hij was al best een volwassen speler, hij heeft Portugal een paar jaar geleden ook menigmaal bij de hand genomen. Het is alleen een speler die vrijheid moet hebben, dus als hij ergens heengaat, moeten anderen daarop anticiperen en in ieder geval reageren. Ruud liep op zijn instinct en voor zijn eigen kans, want hij was de grote man en iedereen moest op hem anticiperen. Behalve dat hij dat niet waarmaakte, vergooi je dan het talent van Ronaldo en Rooney, want die renderen helemaal niet wanneer het eenrichtingsverkeer is.
quote:
Je speelt voetbal toch om uiteindelijk in de 16 van de tegenpartij te komen? Dat hoeft echt niet door 1 persoon spaak te lopen als je zoveel van die klasbakken hebt. Ze mistte gewoon een controlerend type, en dat had niet alleen met de aanwezigheid met Ruud te maken. Anders had nu toch Anderson wel iedere wedstrijd gespeeld ipv Carrick omdat hij een betere voetballer is. Balans is nu eenmaal belangrijk.
Met Keane hadden ze wel een controlerend type, alleen toen werkte het ook niet met Ruud. Je mag maar 11 spelers opstellen, en je moet redelijk dicht bij elkaar in de buurt spelen omdat anders de bal te lang onderweg is en verdedigers daarop kunnen anticiperen. Met jouw redenering kan Chelsea Drogba ook makkelijk missen.
quote:
Als je genoeg druk op de bal hebt dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.
Nee, als je het beste tiental ter wereld hebt en speelt tegen Charlton gaat het prima. Maar als je tegenstander van vergelijkbaar niveau is, gaan dat soort dingen wel tellen.
quote:
Rooney speelt volgens mij niet zo heel erg veel beter dan destijds met Ruud erbij,
Slechter zelfs, maar hij rendeert wel.
quote:
van Ronaldo was het gewoon bekend dat hij heel goed kon voetballen en alleen veel te egoïstisch was.
Dat is onzin, hij wil veel aan de bal zijn en hij kan veel met de bal. Hij wil acties maken maar hij moet ook acties maken. Maar dan moet je zo'n speler niet opsluiten en moet er niet een speler zijn die met zijn armen staat te zwaaien als de bal niet voor hem neer wordt gelegd.
quote:
Om dat egoïsme weer volledig op Ruud te schrijven gaat wel heel erg ver, dat is namelijk stap voor stap gegaan en dat heeft iedereen kunnen zien.
Het verschil tussen een ijzersterke Ronaldo en een moeizame maar getalenteerde Ronaldo is dan in één zomervakantie gebeurd? Dit jaar was hij briljant, maar vorig jaar speelde hij al zoveel beter dan het jaar ervoor. Maar Ruud was gewend dat iedereen niets anders probeerde dan hem bereiken in scoringspositie, en daar werd hij nog om vereerd ook. Zo egoistisch kan Ronaldo niet eens spelen als hij het zou willen.
quote:
Straks ga je nog zeggen dat van der Sar zijn transfer aan Ruud te danken heeft omdat zonder Ruud nooit zoveel druk op de verdediging zou zijn gekomen.
Je doet er heel makkelijk over, maar als ploegen aan mekaar gewaagd zijn dan gaat het wel om dat soort dingen. Als je Milan of Roma of zelfs Lille tegenover je hebt, dan ben je heel blij met een spits die de bal vasthoudt, want dan geven kleine dingen de doorslag en hebben Rooney en Ronaldo al alles te geven en hebben ze niks over om voor medespelers hun afwezigheid, balverlies of verkeerde looplijnen te compenseren. Van Nistelrooij deed het over het algemeen ook prima, tot aan de echt goeie tegenstanders, want dan blijkt hij een te zware wissel op het spel te trekken.
pi_59057116
Ik ben benieuwd wie Weltschmerz graag in de spits bij Oranje ziet. Geen Van Nistelrooij en Huntelaar begrijp ik? Koevermans dan maar doen, of Kuijt?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59057157
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:13 schreef RayMania het volgende:
Ik ben benieuwd wie Weltschmerz graag in de spits bij Oranje ziet. Geen Van Nistelrooij en Huntelaar begrijp ik? Koevermans dan maar doen, of Kuijt?
of Makaay, Kluivert?
pi_59057175
Of Geert den Ouden
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59057654
Met Makaay is het veel makkelijker voetballen, verliest bijna geen bal combineert zuiver en loopt voor het team en niet alleen maar voor zijn eigen kans.
pi_59057703
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Met Makaay is het veel makkelijker voetballen, verliest bijna geen bal combineert zuiver en loopt voor het team en niet alleen maar voor zijn eigen kans.
Dat zagen we afgelopen seizoen bij Feyenoord
pi_59058333
quote:
  zondag 1 juni 2008 @ 23:42:41 #194
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_59059365
quote:
Als we je al serieus namen, vanwege onze eigen oprechtheid, heb je het met deze zin verpest.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_59059431
Ik zou zeggen Van Nistelrooij. Loopt 1 op 2 in Oranje wat op zich best een goed rendement is. Hij heeft al jarenlange ervaring in topcompetities en al 60 interlands gespeeld nu.

Om dan Huntelaar ineens in het diepe te gooien op het EK lijkt me overbodig.

Mocht Ruudje het compleet laten afweten tegen Italie en dan ook 60 minuten tegen Frankrijk, gooi dan Huntelaar er maar in.
pi_59064231
quote:
Op zondag 1 juni 2008 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

Als we je al serieus namen, vanwege onze eigen oprechtheid, heb je het met deze zin verpest.
²
Over Makaay kun je van mening verschillen, maar ik geef gewoon feiten over Ruud's carriere en die wil je kennelijk niet serieus nemen.
  maandag 2 juni 2008 @ 10:56:04 #197
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_59064383
Van Nistelrooy, is geen goeie spits meer. Hij loopt maar een beetje rond te lopen op het veld uit zn neus te vreten. Alleen als hij de bal in de 16 voor zijn voeten krijgt gepassed (en dan moet t niet te moeilijk zijn) dan scoort ie.

Ik vind dat Huntelaar gewoon een kans moet krijgen, zeker als Ruud weer niet presteert op een EK (zie 2004)
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  maandag 2 juni 2008 @ 10:56:57 #198
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_59064398
Huntelaar, zo moeilijk is die keuze eigenlijk niet
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  maandag 2 juni 2008 @ 18:29:07 #199
159022 AminBen
El Maestro
pi_59074786
quote:
Op maandag 2 juni 2008 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Over Makaay kun je van mening verschillen, maar ik geef gewoon feiten over Ruud's carriere en die wil je kennelijk niet serieus nemen.
je bent daarin gewoon selectief, je kan bijvoorbeeld ook zien dat Real Madrid voor het eerst sinds 4 jaar een prijs(de titel) pakt met van Nistelrooy in een belangrijke rol en het jaar daarop voor het eerst sinds 18 jaar de titel prolongeert..
een blunderende Pepe, Heinze of Howard maken dan dat hij internationaal veel pech heeft gehad... maar nee, hierop moet hij natuurlijk afgerekend worden!
pi_59075113
quote:
Op maandag 2 juni 2008 18:29 schreef AminBen het volgende:

[..]

je bent daarin gewoon selectief, je kan bijvoorbeeld ook zien dat Real Madrid voor het eerst sinds 4 jaar een prijs(de titel) pakt met van Nistelrooy in een belangrijke rol en het jaar daarop voor het eerst sinds 18 jaar de titel prolongeert..
Nou, belangrijke rol. Je zet een goaltjesdief in de duurste selectie ter wereld en die laat je dan ook nog de penalties nemen en dan wordt ie topscorer. Tjonge wat een wonder. Hij was gewoon basisspeler van de kampioen, klaar, dan presteert ie dat dus gewoon en daar doe ik ook niks aan af. Maar als je dan gaat kijken waar hij internationaal op het allerhoogste niveau staat met zijn club, dan schort daar nog flink wat aan.

Het schortte daar bij hem ook al aan toen hij bij de andere grootste club ter wereld in de basis stond. Toeval? Wel een extreem onwaarschijnlijk toeval dan, vooral ook omdat dat probleem daar niet was voor hij kwam en als sneeuw voor de zon verdwenen was toen hij daar vertrok.
quote:
een blunderende Pepe, Heinze of Howard maken dan dat hij internationaal veel pech heeft gehad... maar nee, hierop moet hij natuurlijk afgerekend worden!
Als hij nou in Rome een dijk van een wedstrijd had gespeeld dan kun je ook pech hebben, dan leidt het niet meteen tot uitschakeling. Alsof alleen de teams waarin Van Nistelrooij speelt pech hebben. Voor winnaars hoef je niet zoveel excuses te verzinnen, want winnaars doen wat nodig is om de belangrijke wedstrijden te winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')