WTF?!quote:Op maandag 26 mei 2008 22:23 schreef Tybris het volgende:
Huntelaar all the way. Ik vind van Nistelrooy niet echt een spits, eerder een keeper. Hij staat zelden op de goede plek. Dat hij door 3 man wordt beschermd is geen argument, ga dan buiten het strafschopgebied staan en er ontstaat een zee van ruimte waar je in kan duiken, maar daar is hij weer niet snel genoeg voor. Huntelaar staat vrijwel altijd op de goede plek en heeft het echte afmakersinstrict. De nieuwe Kluivert.
De normen vervagen kennelijk snel. Maar eerlijk gezegd was ik er ook van onder de indruk omdat hij eens een keer goed was met zijn rug naar de goal. Dat in combinatie met zijn afmakerskwaliteiten had een waardevolle Ajaxspits op kunnen leveren. Automatisch hoop je dan toch dat dit de Huntelaar is zoals we hem krijgen. Helaas bleek het gewoon zo'n dag te zijn dat alles lukte, dat hebben de meeste voetballers wel eens. Later bleek zijn normale niveau daarbij niet in de buurt te komen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:28 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Een goede eerste helft is nogal wat zacht uitgedrukt. Eerder voortreffelijk.
Ik zie een struikelpartij, wat overtredingen en een potentiele kaart. Dat moet de scheids dan allemaal maar goed vinden, en dan niet wederzijds, en daar moet ie het dan van hebben. Na één zo'n helft pikken dat soort verdedigers dat op, en wordt het al een stuk lastiger, de volgende keer staat Materazzi er, en is het meteen helemaal uit met de pret.quote:Gewoon een sluwe manier om de verdediger zo van zich af te zetten.
Keeper lijkt me duidelijk. Sowieso geen Van Bronckhorst op het middenveld. Die vertraagt het spel en speelt alles breed of terug als hij op het middenveld staat en wekt altijd de indruk hard te werken, maar vooral nadat hij de bal zelf verprutst heeft. Als linksback voldoet hij en heeft opbouwend/aanvallend z'n waarde. Links centraal is lastig, Bouma en Mathijsen zijn beiden niet top, lastige keuze, ik zou op dit moment gaan voor Bouma. Ook rechts centraal is lastig. Heitinga kan enorm sterk spelen daar, maar dan moet er wel een beer van een mandekker naast staan en die staat er niet. Keuze Ooijer/Heitinga is dan ook een lastige. Op rechts zou ik gaan voor Melchiot, mits die 100% fit is, anders Heitinga. Op het middenveld zou ik serieus overwegen om Engelaar op te stellen naast De Zeeuw. Engelaar heeft een prima (steek)pass in de voeten en De Zeeuw dan weer een prima directe pass. Het zijn geen echte bikkelaars, maar wel slimme spelers die door hun positionering al veel recuperatievermogen hebben. Dan heb je vier plaatsen over voor het aanvallende deel: Sneijder vanaf links, Van der Vaart centraal en Kuyt vanaf rechts, Van Persie in de punt. Die vier spelen niet statisch vanuit een positie, maar kunnen eigenlijk doen wat ze willen, zolang de posities maar bezet zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:05 schreef Dayshine het volgende:
vraagje voor wimderon.
(even vooropstellen dat ik géén voetbalkenner ben)
Ik vind het punt dat je daar maakt wel interessant en daarom zou ik graag willen weten wat jouw basisopstelling zou zijn van de selectie die marco nu tot zijn beschikking heeft
Hij wordt door meerdere toch wel hoog aangeschrevenquote:EK - John Motson: 'Huntelaar wordt smaakmaker EK'
De befaamde Engelse voetbalcommentator John Motson, onder meer bekend van het stemgeluid in de FIFA-games, tipt Klaas-Jan Huntelaar (foto, links) als ‘one to watch’ op het EK.
De BBC vroeg het complete team voetbalexperts de eindwinnaar en de sterspeler van het EK te voorspellen. Acht van de vijftien kenners opteren voor Duitsland als kampioen, een sextet gaat voor Spanje (onder wie Gary Lineker) en Jonathan Pearce voorziet een Portugese eindzege.
Behalve Motson denken Steve Wilson en Jacqui Oatley dat Huntelaar de EK-vedette wordt. De Ajacied is de enige Nederlander die in deze rubriek wordt genoemd. (MA)
Als Ruud laat zien wat hij in zich heeft welquote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Huntelaar gaat denk ik heel weinig minuten maken dit EK.
Hij heeft in ieder geval wel heel veel ervaring met internationaal vroegtijdig uitgeschakeld worden. Dat zal hem nog van pas komen, hoewel hij de vorige keren daar ook al ervaren in was en toch niet met tegenslag kon omgaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:22 schreef senkjoe het volgende:
Van Nistelrooij.
Blijft gewoon een spits van hoog niveau en hij ik denk dat zijn internationale ervaring ook wel belangrijk kan zijn
Dit vind ik toch wel heel vreemdquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:57 schreef Cyberia18 het volgende:
Aangezien er niet echt een gepaste topic hiervoor is post ik het maar hier.
[..]
Hij wordt door meerdere toch wel hoog aangeschreven![]()
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/euro_2008/7421737.stm
Van uitschakeling of van om zich heen slaan?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:22 schreef senkjoe het volgende:
Van Nistelrooij.
Blijft gewoon een spits van hoog niveau en hij ik denk dat zijn internationale ervaring ook wel belangrijk kan zijn
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:58 schreef Hantuchova80 het volgende:
Gek he dat, sinds Van Nistelrooy weg is bij Manchester United, het veel beter gaat met Manchester United. Nee hoor, daar is niets geks aan. Het is zo logisch als 1+1.
Gek he, dat Real Madrid weer kampioen wordt sinds Van Nistelrooij daar speelt...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:58 schreef Hantuchova80 het volgende:
Gek he dat, sinds Van Nistelrooy weg is bij Manchester United, het veel beter gaat met Manchester United. Nee hoor, daar is niets geks aan. Het is zo logisch als 1+1.
Dat eerste geef ik zeker toe. Gedeeltelijk ligt dat idd aan Huntelaar. Kijk, de '9' in het systeem van Ajax is een zeer belangrijke pion. Een stukje van de as van het veld. En wat ook niet onbelangrijk is: als een mid-voor een bal kan vast houden en vloeiend kan kaatsen, dan kunnen de middenvelders goed aansluiten. Als je met een mid-voor speelt die dat niet kan, gaat dat toch lastig worden. Kluivert, Bergkamp, Petterson en Van Basten konden dat.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:02 schreef Skwish het volgende:
[..]
En Ajax speelt al 3 jaar kut met Huntelaar: Geen landstitels, zeer vroege uitschakelingen in de (voorrondes) cl.
Ligt het dat dan ook aan Huntelaar?
Voortreffelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:28 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Een goede eerste helft is nogal wat zacht uitgedrukt. Eerder voortreffelijk.
Gewoon een sluwe manier om de verdediger zo van zich af te zetten.
Anyhow ik kies uiteraard ook voor Ruud. Gewoon de meest logische keuze.
Ligt ook niet aan de rest van het team of aan het team van Arsenal dat ze toen haddenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:58 schreef Hantuchova80 het volgende:
Real Madrid heeft zo nodig nog betere spelers dan Manchester United. Vind jij Van Nistelrooy echt overtuigenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:04 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Gek he, dat Real Madrid weer kampioen wordt sinds Van Nistelrooij daar speelt...
Het gaat om Van Nistelrooy en dus is er niets mis met mijn post. Laten we er bij houden dat jij Van Nistelrooy een goede speler vindt en ik niet.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:23 schreef Skwish het volgende:
Maar even terugkomen op jouw vorige post. Dit alles heeft NIETS met de speler an sich te maken maar eerder met de type speler (mocht het één van de (vele) factoren zijn) in combinatie met het gespeelde speltype. Jij wilt eerder de indruk wekken dat Van Nistelrooy een slechte/storende speler is/was nu ManU prijzen wint. Mocht hij één van de factoren zijn dat maakt hem geen slechtere spits.
Tenslotte snap ik niet die opmerking in combinatie met het onderwerp van dit topic.
Van Nistelrooy was in zijn enige blessurevrije jaar de beste speler van Real Madrid.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:26 schreef Hantuchova80 het volgende:
[..]
Real Madrid heeft zo nodig nog betere spelers dan Manchester United. Vind jij Van Nistelrooy echt overtuigen![]()
We zullen het er niet over eens raken, maar ik ben absoluut geen supporter van dit soort type spelers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |